Przetargi.pl
Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu oraz sprawowanie nadzoru inwestorskiego przy realizacji inwestycji „Kompleksowy remont, konserwacja i renowacja zabytków oraz modernizacja wystaw stałych w Zagrodzie Młyńskiej w Bogdańcu”

Muzeum Lubuskie im. Jana Dekerta w Gorzowie Wielkopolskim ogłasza przetarg

  • Adres: 66400 Gorzów Wlkp., ul. Warszawska
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 95 732 28 43 , fax. 95 732 28 43
  • Data zamieszczenia: 2018-10-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Muzeum Lubuskie im. Jana Dekerta w Gorzowie Wielkopolskim
    ul. Warszawska 35
    66400 Gorzów Wlkp., woj. lubuskie
    tel. 95 732 28 43, fax. 95 732 28 43
    REGON: 28309600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.muzeumlubuskie.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samorządowa instytucja kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu oraz sprawowanie nadzoru inwestorskiego przy realizacji inwestycji „Kompleksowy remont, konserwacja i renowacja zabytków oraz modernizacja wystaw stałych w Zagrodzie Młyńskiej w Bogdańcu”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu oraz sprawowanie nadzoru inwestorskiego przy realizowanej przez Muzeum Lubuskie inwestycji „Kompleksowy remont, konserwacja i renowacja zabytków oraz modernizacja wystaw stałych w Zagrodzie Młyńskiej w Bogdańcu”. Zagroda Młyńska przy ulicy Leśnej 37 w Bogdańcu podlega ochronie w ramach Parku Kulturowego „Dolina Trzech Młynów” (Uchwała Rady Gminy Bogdaniec w sprawie utworzenia Parku Kulturowego „Dolina Trzech Młynów Nr XXXIII/170/2006 z dn. 29.09.2006 r.). W skład Zagrody Młyńskiej wchodzą: 1) Budynek główny – Młyn, wpisany do rejestru zabytków 2) Budynek gospodarczy – wozownia, 3) Budynek – kuźnia, Zakres robót przy budynku głównym – Młyn to m.in.: roboty konstrukcyjne (m.in. wzmocnienie gruntu, konsolidacja spękań murów, naprawa stropów, naprawa belek stropowych, naprawa podciągów stropu), remont dachu, remont posadzki w piwnicy (zerwanie istniejącej posadzki, montaż izolacji przeciwwilgociowej, montaż nowej posadzki z cegły), izolacja pozioma i pionowa w ścianach, remont elewacji zewnętrznych, remont pomieszczeń (ściany, podłogi), renowacja lub częściowa wymiana stolarki okiennej, renowacja lub częściowa wymiana stolarki drzwiowej, zabezpieczenie przeciwpożarowe, przeciwgrzybiczne i przeciw drewnojadom drewnianych elementów architektonicznych obiektu, renowacja i konserwacja zabytkowych drewnianych elementów młyna, remont ganków, adaptacja strychu na potrzeby magazynowe zabytków ruchomych, roboty elektryczne (przyłącza energetyczne, rozdzielnice elektryczne, instalacja oświetlenia wewnętrznego, instalacja oświetlenia zewnętrznego, instalacja gniazd wtykowych, instalacja oświetlenia awaryjnego, instalacja teletechniczna, instalacja wyrównawcza, instalacja odgromowa), roboty sanitarne (wewnętrzna instalacja wodociągowa, wewnętrzna instalacja kanalizacyjna, instalacja grzewcza, maszynownia pompy ciepła, instalacja ogrzewania grzejnikowego), montaż instalacji systemów alarmowych (ppoż., SSWiN i CCTV), prace rekonstrukcyjno-konserwatorskie koła młyńskiego wraz modernizacją i konserwacją kanału młyńskiego spiętrzającego wodę napędzającą koło młyńskie. Zakres robót przy budynku gospodarczym tzw. wozowni oraz budynku tzw. kuźni to m.in.: remont dachów, remont stropów, renowacja elewacji, renowacja stolarki drzwiowej, renowacja stolarki okiennej wraz z okiennicami, naprawa wewnętrznych ścian, izolacja pozioma i pionowa ścian, montaż instalacji elektrycznej, remont i naprawa posadzek, adaptacja strychu na potrzeby magazynowe zabytków, montaż instalacji systemów alarmowych (ppoż., SSWiN i CCTV). Ponadto zakres robót obejmuje: wykonanie oświetlenia zewnętrznego w otoczeniu budynków, modernizację parkingu przed budynkiem głównym, modernizację gruntu na wystawie plenerowej poprzez wyrównanie i utwardzenie terenu oraz zasianie trawy, likwidację ustępu zewnętrznego wraz z zabezpieczeniem szamba, wymianę ogrodzenia wzdłuż wewnętrznej drogi dojazdowej wraz z wewnętrzną bramą wjazdową na teren wystawy plenerowej (strona zachodnia budynku Młyna) na nowe drewniane zaimpregnowane, malowane w kolorze ciemnego brązu (zgodnie z zastosowaną kolorystyką elementów ryglowych budynku Młyna), wymianę ogrodzenia ogródków kwiatowych przy wejściu głównym do budynku Młyna (strona północą przy budynku Młyna) na nowe drewniane, zaimpregnowane malowane w kolorze ciemnego brązu (zgodnie z zastosowaną kolorystyką elementów ryglowych budynku Młyna), wymianę mostku nad kanałem wodnym (strona północna przy budynku Młyna) wraz z wymianą barierek zabezpieczających na nowe drewniane zaimpregnowane, malowane w kolorze ciemnego brązu (zgodnie z zastosowaną kolorystyką elementów ryglowych budynku Młyna), wymianę schodów drewnianych wraz z barierkami zabezpieczającymi prowadzących na „wyspę” (strona wschodnia przy budynku Młyna) na nowe drewniane zaimpregnowane, malowane w kolorze ciemnego brązu (zgodnie z zastosowaną kolorystyką elementów ryglowych budynku Młyna). Zakres obowiązków, uprawnień i czynności Wykonawcy pełniącego funkcję Inżyniera Kontraktu i sprawującego nadzór inwestorski przy realizacji projektu: 1. Reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności wykonania robót z dokumentacją projektową i pozwoleniami na budowę, obowiązującymi przepisami prawa, zasadami wiedzy technicznej, Polskimi Normami oraz zapisami umowy o dofinansowanie pomiędzy Zamawiającym a Instytucją Zarządzającą. 2. Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi, zgodnie z ustawą Prawo budowlane (nadzór musi być prowadzony przez zespół specjalistów posiadających odpowiednie uprawnienia, wiedzę i umiejętności gwarantujące wykonanie Kontraktów na roboty budowlane). 3. Koordynowanie czynności inspektorów nadzoru inwestorskiego zgodnie z ustawą Prawo budowlane. 4. Sprawdzanie i zatwierdzanie harmonogramu rzeczowo-finansowego sporządzanego przez Wykonawcę robót, kontrolowanie postępu robót w stosunku do zatwierdzonego harmonogramu. 5. Przeprowadzanie regularnych inspekcji placu budowy sprawdzających jakość wykonanych robót i zastosowanych wyrobów i materiałów budowlanych zgodnie z dokumentacją projektową oraz przepisami prawa, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych niezgodnych z dokumentacją projektową, wadliwych lub niedopuszczonych do stosowania w budownictwie. 6. Zatwierdzania materiałów budowlanych i instalacyjnych, urządzeń oraz dostaw, które mają być wbudowane zgodnie z dokumentacją projektową, sprawdzenie prawidłowości dokumentów, zezwoleń, deklaracji zgodności, aprobat technicznych certyfikatów itd., celu uniknięcia użycia materiałów uszkodzonych lub nieposiadających polskich certyfikatów. 7. Sprawdzanie i odbieranie robót budowlanych ulegających zakryciu. 8. Uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji i urządzeń technicznych. 9. Zatwierdzanie proponowanych metod wykonywania robót budowlanych, włączając w to roboty tymczasowe zaproponowane przez Wykonawcę. 10. Wydawanie Wykonawcy robót (kierownikowi budowy lub kierownikowi robót) poleceń potwierdzonych wpisem do dziennika budowy dotyczących: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania rób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych i dowód dopuszczenie do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych. 11. Potwierdzanie faktycznego wykonania robót oraz usunięcia wad. 12. Żądanie od Wykonawcy robót, dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymanie dalszych robót budowlanych w przypadku gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę. 13. Organizowanie dodatkowych testów jakości przez specjalistyczne instytucje, jeżeli jest to niezbędne, za zgodą Zamawiającego. 14. Kontrola Wykonawcy w zakresie zapewnienia realizacji robót zgodnie z odpowiednimi wymaganiami BHP, ppoż., przepisami prawa pracy i ochrony zdrowia, wraz ze sporządzaniem informacji i opinii dla Zamawiającego. 15. Rekomendowanie Zamawiającemu wszystkich zmian w planach i specyfikacjach, które mogą okazać się niezbędne lub pożądane podczas lub w następstwie wykonywania robót budowlanych, szacowanie i weryfikowanie robót dodatkowych, zaproponowanych przez Wykonawcę, w zakresie rzeczowo-finansowym, uzgadnianie z Zamawiającym wszelkich zmian dotyczących wartości robót, negocjowanie z Wykonawcą i pisemne rekomendowanie Zamawiającemu na bieżąco wszystkich robót spoza harmonogramu. 16. Pisemne przygotowanie do zatwierdzenia przez Zamawiającego propozycji zamówienia dodatkowego lub uzupełniającego, jeżeli jego udzielenie jest niezbędne dla prawidłowej realizacji projektu wraz z: • uzasadnieniem faktycznym, formalnym, prawnym i rzeczowym dowodzącym bezsporne spełnienie przesłanek określonych w ustawie Pzp do udzielania zamówienia, • wyceną i/lub weryfikacją wartości zamówienia, • opisem przedmiotu zamówienia i istotnymi postanowieniami umowy, • przedłożeniem Zamawiającemu w/w dokumentów w terminie umożliwiającym udzielenie zamówienia w czasie i w sposób gwarantujący prawidłowe wykonanie kontraktu zgodnie z przepisami ustaw Pzp i założeniami projektu. 17. Pisemne przygotowanie do zatwierdzenia przez Zamawiającego propozycji jakichkolwiek zmian (istotnych lub nieistotnych) w trakcie wykonywanych robót budowlanych w terminie 7 dni od powzięcia o nich wiadomości wraz z uzasadnieniem przyczyny zmian w postaci protokołu konieczności każdorazowo uwzględniającym oświadczenie uprawnionego projektanta wraz z podaniem kwot przekroczenia lub oszczędności nakładów inwestycyjnych w stosunku do pierwotnie zaplanowanych oraz potwierdzeniem kwalifikowalności kosztów. 18. Przeprowadzanie z Wykonawcą robót odbiorów częściowych i końcowych ze szczególnym uwzględnieniem rozruchów technologicznych. 19. Przygotowywanie i przeprowadzanie odbiorów gotowych obiektów i uczestniczenie w przekazaniu ich do użytkowania. 20. Egzekwowanie opracowania przez Wykonawcę robót instrukcji eksploatacji i konserwacji urządzeń oraz dostarczenie jej w uzgodnionej ilości egzemplarzy do Zamawiającego. 21. Organizowanie wraz z Zamawiającym cyklicznych narad koordynacyjnych na placu budowy co najmniej raz w miesiącu oraz przygotowanie notatek w celu umożliwienia podejmowania decyzji o każdym zagadnieniu, które wpływa na postęp robót, sporządzanie protokołów z narad koordynacyjnych i innych spotkań organizowanych w trakcie realizacji inwestycji. 22. Dokonanie oceny kompletności oraz zgodności dokumentacji powykonawczej ze stanem istniejącym i dostarczenie jej do Zamawiającego wraz z dokumentacją dotycząca nadzorowanych robót w formie i zakresie uzgodnionym z Zamawiającym. 23. Przygotowanie w imieniu Zamawiającego wniosków niezbędnych do uzyskania wymaganych ostatecznych decyzji administracyjnych (np. pozwolenie wodno-prawne, pozwolenie na użytkowanie). 24. Zapewnienie, że zakończone roboty są zgodne z technicznymi i formalnymi wymaganiami Kontraktów na roboty. 25. Ścisła współpraca z nadzorem autorskim zapewnionym przez Zamawiającego oraz innymi instytucjami, których udział w realizacji okaże się niezbędny. 26. Ocenianie i rozstrzyganie wszelkich roszczeń lub dyskusji kontraktowych i problemów narastających podczas robót, zapobieganie sporom i opóźnieniom, gdy jest to wykonalne, z zastrzeżeniem, iż podjęcie ostatecznej decyzji w powyższych sprawach należy do Zamawiającego. 27. Obliczenie wysokości kar umownych z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Kontraktu przez Wykonawcę i przedstawienie ich do akceptacji przez Zamawiającego. 28. Wykonywanie innych działań zmierzających do prawidłowej i terminowej realizacji Umowy w zakresie nadzoru nad robotami budowlanymi i zarządzania budową. 29. Po zakończeniu robót w okresie trwania gwarancji i rękojmi uczestniczenie w inspekcjach gwarancyjnych i udzielanie końcowych akceptacji, egzekwowanie usuwania wad przez Wykonawców, sporządzenie Protokołu odbioru usuniętych wad, wydawanie zaleceń dotyczących zwrotu zabezpieczenia należytego wykonania umowy i kwot zatrzymanych (dotyczy Wykonawców Kontraktów na roboty) oraz wykonywanie innych działań zmierzających do prawidłowej i terminowej realizacji Umowy w zakresie działań objętych okresem zgłaszania wad. Ograniczenia zakresu obowiązków Inżyniera Kontraktu Inżynier nie będzie miał prawa do: 1. Wprowadzania jakichkolwiek poprawek do podpisanej Umowy, bez uzgodnienia z Zamawiającym. 2. Zwolnienia Wykonawcy robót z jakichkolwiek obowiązków czy odpowiedzialności wynikającej z Umowy na roboty budowlane. 3. Ograniczenia zakresu robót lub przekazania robót Wykonawcom innym niż ci, którzy zostali wskazani w podpisanych kontraktach bez uzgodnienia z Zamawiającym, 4. Zatwierdzania ewentualnych robót dodatkowych i/lub uzupełniających bez uprzedniej zgody Zamawiającego. 5. Zatwierdzanie jakichkolwiek zmian (istotnych lub nieistotnych) w trakcie wykonywanych robót budowlanych bez uprzedniej zgody Zamawiającego. 6. Bezpośredniego kontaktu z Instytucją Zarządzająca bez zgody Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71247000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wzór Umowy, stanowiący Załącznik nr 6 SIWZ. Każda strona wzoru umowy powinna być parafowana. Wykonawcy, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia przedkładają: 1) Oświadczenie o ustanowieniu wspólnie pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu oraz zawarcia umowy w sprawie zamówienia, zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy PZP. Przed zawarciem umowy Zamawiający zażąda przedstawienia umowy regulującej współpracę Wykonawców, 2) Oświadczanie o solidarnej odpowiedzialności za wykonanie przedmiotu zamówienia i solidarnej odpowiedzialności za wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania, 3) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia złożone przez każdego z Wykonawców – Załącznik nr 2.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach