Przetargi.pl
Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu na zadaniu inwestycyjnym pn. „Budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego wraz z wielofunkcyjnym dworcem kolejowo – autobusowym w Goleniowie"

Gmina Goleniów ogłasza przetarg

  • Adres: 72100 Goleniów, Plac Lotników 1
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 914 698 200 , fax. 914 698 298
  • Data zamieszczenia: 2019-01-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Goleniów
    Plac Lotników 1
    72100 Goleniów, woj. zachodniopomorskie
    tel. 914 698 200, fax. 914 698 298
    REGON: 81168436700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.goleniow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu na zadaniu inwestycyjnym pn. „Budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego wraz z wielofunkcyjnym dworcem kolejowo – autobusowym w Goleniowie"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu na zadaniu inwestycyjnym pn. „Budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego wraz z wielofunkcyjnym dworcem kolejowo – autobusowym w Goleniowie”. Zamawiający rozumie usługę pełnienia funkcji Inżyniera Kontraktu jako funkcję realizowaną poprzez zespół specjalistów opisany w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Zamówienie obejmuje następujący zakres obowiązków i czynności do wykonania przez Inżyniera Kontraktu: 1. Nadzór Inżyniera Kontraktu nad realizacją inwestycji powinien zapewnić w szczególności: 1) efektywną kontrolę wykonania robót zgodnie z przedmiotem zamówienia i harmonogramami realizacji, 2) nadzór nad prawidłowym wydatkowaniem środków finansowych, 3) zakończenie robót w wyznaczonym terminie i rozliczenie inwestycji. 2. Zamawiający oczekuje, że cele te Inżynier Kontraktu osiągnie poprzez: 1) właściwą i profesjonalną organizację i koordynację robót, 2) administrowanie i zarządzanie kontraktem na roboty, przy czynnym współudziale Zamawiającego, 3) monitorowanie postępu prac pod względem rzeczowym i finansowym, 4) zapewnienie kompletnego i profesjonalnego nadzoru inwestorskiego nad robotami, 5) zapewnienie zgodności realizacji kontraktu na roboty zgodnie z Prawem budowlanym oraz wydanymi decyzjami administracyjnymi, 6) skuteczne wyegzekwowanie od Wykonawcy robót budowlanych spełnienia wymagań dotyczących jakości stosowanych materiałów i wykonywanych robót, 7) zapewnienie zgodności realizacji kontraktu na roboty z dokumentacją projektową oraz warunkami kontraktowymi, 8) właściwe rozliczenie kontraktu na roboty budowlane, 9) organizacja odbiorów robót budowlanych (zarówno częściowych, jak i końcowego) wraz z udziałem w procedurze oddania obiektu do użytkowania, 10) właściwy nadzór w okresie zgłaszania wad i usterek, 11) konsekwentne egzekwowanie obowiązków od Wykonawcy robót budowlanych. 3. Szczegółowy zakres zadań do wykonania przez Inżyniera Kontraktu: 3.1. Przez cały czas trwania umowy Inżynier Kontraktu ma za zadanie: 1) reprezentowanie Zamawiającego, jako Inwestora, zgodnie z Prawem budowlanym, w tym przygotowanie stosownych dokumentów, 2) zapewnienie stałej wymiany informacji z Zamawiającym oraz koordynację swojej działalności z wymaganiami Zamawiającego, 3) bieżącą analizę ryzyka oraz podejmowanie i/lub sugerowanie działań zapobiegawczych lub naprawczych. 4) analizowanie i sugerowanie wszelkich zmian w projektach i specyfikacjach, które mogą okazać się niezbędne lub pożądane podczas realizacji kontraktu na roboty, w szczególności: a. sporządzenia tabeli elementów rozliczeniowych (TER), b. pomoc przy udzielaniu odpowiedzi na zapytania do SIWZ dla kontraktu na roboty budowlane, c. pomoc w dokonywaniu ewentualnych modyfikacji SIWZ dla kontraktu na roboty budowlane, 5) analizowanie wszystkich decyzji, uzgodnień i postanowień uzyskanych w trakcie przygotowania i realizacji nadzorowanej inwestycji i zapewnienie spełnienia zawartych w nich wymagań, 6) współpraca z Zamawiającym we wszystkich działaniach związanych z wdrożeniem i realizacją kontraktu na roboty, 7) Inżynier Kontraktu zobowiązany jest do współdziałania z Zamawiającym w uzyskaniu wszelkich niezbędnych zgód i pozwoleń na użytkowanie obiektu wybudowanego w ramach przedsięwzięcia. .3.2. Na etapie poprzedzającym realizację: 1) wprowadzenie zmian do założeń przyjętych w programie funkcjonalno – użytkowym, którego przedmiotem jest zadanie inwestycyjne pn. „Budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego wraz z wielofunkcyjnym dworcem kolejowo – autobusowym w Goleniowie” (załącznik nr 10 do SIWZ). Inżynier Kontraktu zobowiązany będzie dokonać modyfikacji zgodnie z wytycznym Zamawiającego. Zmiany będą dotyczyć w szczególności usunięcia zapisów odnoszących się do zakresu robót związanego z: - renowacją dwóch peronów kolejowych wraz z zadaszeniami oraz instalacją umożliwiającą podłączenie tablic informacyjnych, - budową tunelu pieszego wraz z wejściami na perony, - przebudową sieci trakcyjnej. W ramach dokonywanych zmian Inżynier Kontraktu zobowiązany będzie także do wykonania opracowania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno – użytkowym. 1.1) Program funkcjonalno – użytkowy opracowany przez Inżyniera Kontraktu musi być kompletny z punktu widzenia celu jakiemu ma służyć, spójny, skoordynowany we wszystkich specjalnościach wchodzących w jego skład, w tym w szczególności musi umożliwiać: a) przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia w celu wyłonienia wykonawcy prac projektowych i robót budowlanych, b) zrealizowanie zadania inwestycyjnego. 1.2) Inżynier Kontraktu zobowiązany będzie wykonać program funkcjonalno – użytkowy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa zwłaszcza: a) Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno – użytkowego, b) Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno – użytkowym, c) ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, d) ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane. 1.3) Program funkcjonalno – użytkowy należy dostarczyć w formie papierowej, trwale spiętej w trzech egzemplarzach oraz w postaci cyfrowej zapisanej na nośnikach CD lub DVD zbiór w formacie Portable Document Format (PDF) i doc / docx zawierającej wszystkie pozycje składające się na formę papierową – w ilości dwóch egzemplarzy. 1.4) W programie funkcjonalno – użytkowym nie mogą znajdować się nazwy własne, znaki towarowe, patenty, jak również zapisy wskazujące na pochodzenie, źródła lub szczególne procesy, które charakteryzują produkty lub usługi. Rozwiązania materiałowo - techniczne i urządzenia powinny być opisane zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 1986 z późn. zm.) za pomocą dostatecznie dokładnych określeń właściwości i wymaganych parametrów. W przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego, że program funkcjonalno – użytkowy został opracowany w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję, to zostanie zwrócony Wykonawcy w celu dokonania poprawy. 1.5) Wszelkie analizy, obliczenia, badania, uzgodnienia, opinie, które będą niezbędne do opracowania kompletnego programu funkcjonalno – użytkowego, Inżynier Kontraktu zobowiązany będzie wykonać własnym staraniem i na własny koszt. 2) we współpracy z Zamawiającym, wybór Wykonawcy zadania inwestycyjnego (w formule zaprojektuj i wybuduj) zgodnie z obowiązującymi Zamawiającego procedurami; przy czym Inżynier Kontraktu będzie zobowiązany w szczególności do: a) sporządzenia dla zamówienia związanego z realizacją zadania inwestycyjnego objętego nadzorem – tj. dla zamówienia publicznego o wartości zamówienia przekraczającego kwotę 30.000 euro, prowadzonego na podstawie przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych: - opisu przedmiotu zamówienia, - stosowanych dokumentów określających szacunkowe wartości zamówienia, - dokumentów zawierających: kryteria oceny ofert, warunki udziału w postępowaniu, opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków, wykaz oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia, - istotnych dla stron postanowień, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia, ogólne warunki umowy albo wzór umowy, w terminie 5 dni roboczych od dnia otrzymania pisemnego wezwania od Zamawiającego. b) uczestniczenia (na życzenie Zamawiającego) we wszystkich czynnościach przewidzianych w procedurach udzielania zamówień publicznych o wartości zamówienia przekraczającej kwotę 30 000 euro, prowadzonych na podstawie przepisów ustawy Pzp związanych z realizacją zadania objętego nadzorem, c) udziału (na życzenie Zamawiającego) w Komisjach Przetargowych powoływanych do przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówień publicznych o wartości przekraczającej kwotę 30 000 euro, zgodnie z przepisami ustawy Pzp i związanych z realizacją zadania objętego nadzorem, d) w trakcie trwania procedury przetargowej prowadzonej w oparciu o program funkcjonalno – użytkowy, prowadzący do wyłonienia potencjalnego Wykonawcy robót budowlanych, Inżynier Kontraktu zobowiązany będzie do udzielania odpowiedzi na pisemne zapytania postawione przez Zamawiającego (odpowiedzi udzielane będą e-mailem w terminie do 3 dni roboczych od dnia otrzymania pisemnego wezwania od Zamawiającego). 3.3.Na etapie realizacji: 1) w trakcie opracowywania dokumentacji projektowej (w oparciu o program funkcjonalno – użytkowy) przez Wykonawcę robót budowalnych, Inżynier Kontraktu zobowiązany będzie w szczególności do: - nadzoru nad zgodnością prac projektowych z programem funkcjonalno – użytkowym w zakresie rozwiązań użytkowych, technicznych, technologicznych, materiałowych i doboru urządzeń, - wyjaśnień wątpliwości Zamawiającego i potencjalnego Wykonawcy robót budowlanych poprzez dodatkowe informacje i opracowania, w tym: rysunki robocze, uszczegółowiania rysunków, nanoszenia poprawek lub uzupełnień, - uzgadniania z Zamawiającym i potencjalnym Wykonawcą robót budowlanych możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w programie funkcjonalno - użytkowym w zakresie materiałów i konstrukcji, rozwiązań technicznych, technologicznych i użytkowych, jednak o jakości i standardzie nie niższych niż przewidziano w programie funkcjonalno – użytkowym, - opiniowania przedstawionych przez potencjalnego Wykonawcę robót budowlanych lub Zamawiającego propozycji rozwiązań zamiennych lub ich zastąpienie w przypadku niemożności zastosowania rozwiązań występujących w programie funkcjonalno - użytkowym lub gdy ich zastosowanie jest nieekonomiczne lub nieefektywne w świetle aktualnej wiedzy technicznej i zasad sztuki budowlanej, a koszt zastosowania nowych nie zwiększy kosztów zadania z zastrzeżeniem, że każde z rozwiązań musi być zaakceptowane przez Zamawiającego. 2) przed złożeniem dokumentacji projektowej celem uzyskania stosownych decyzji administracyjnych, Inżynier Kontraktu zobowiązany będzie do: - zweryfikowanie dokumentacji projektowej opracowanej przez Wykonawcę robót budowlanych na podstawie programu funkcjonalno – użytkowego, w celu sprawdzenia jej zgodności z Programem funkcjonalno – użytkowym, ustawą Prawo zamówień publicznych i rozporządzeniami wydanymi na jej podstawie, a także sprawdzenie poprawności i kompletności poszczególnych elementów składających się na dokumentacje projektową odpowiednio do wymagań Zamawiającego, wskazanie ewentualnych błędów w dostarczonej dokumentacji oraz interpretacja wpływu stwierdzonych błędów na przyszłą realizację robót budowlanych i zaproponowanie konkretnych zmian (rozwiązań). - zaopiniowanie dokumentacji projektowej w zakresie przyjętych rozwiązań projektowych, ich wykonalności, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, technologii robót, zastosowania materiałów, itp. Obowiązki wynikające z przedmiotowego zapisu Inżynier Kontraktu zobowiązany będzie dopełnić w terminie do 15 dni roboczych od dnia otrzymania od Zamawiającego dokumentacji projektowej. 3) sprawdzanie posiadania i przedkładanie Zamawiającemu wymaganych od Wykonawcy robót budowlanych, ubezpieczeń i gwarancji, 4) przekazanie placu budowy Wykonawcy robót budowlanych przy udziale Zamawiającego, 5) informowanie Zamawiającego o postępie prac oraz realizacji harmonogramu rzeczowo – finansowego poprzez Raporty Kwartalne Inżyniera, do 10 - tego dnia każdego miesiąca po upływie okresu raportowania, 6) sprawdzanie i opiniowanie przedstawionych przez Wykonawcę metodologii robót, harmonogramów, planu BIOZ i przekazywanie ich do zatwierdzenia Zamawiającemu, 7) nadzór nad postępem kontraktu na roboty budowlane pod względem technicznym, jakościowym, finansowym, organizacyjnym, formalnym i terminowym, 8) współpraca z Zarządcami infrastruktury technicznej w zakresie koordynacji prac projektowych i robót budowlanych, w szczególności z: GWiK Sp. z o.o., Enea Operator, Enea Oświetlenie, Orange, PSG, PEC Sp. z o .o., PKP, PKP PLK SA, PKP Energetyka, 9) informowanie Zamawiającego o wadach dokumentacji projektowej w trakcie wykonywania kontraktu na roboty, w terminach umożliwiających ich usunięcie przez Wykonawcę robót budowlanych bez opóźnienia terminów zakończenia kontraktu na roboty, ocena i weryfikacja propozycji robót dodatkowych i zmian przedstawionych przez Wykonawcę robót budowlanych w zakresie finansowym i rzeczowym oraz przedłożenie do decyzji Zamawiającego. Bez zgody Zamawiającego Inspektorzy Nadzoru nie są upoważnieni do wydawania Wykonawcy robót budowlanych poleceń wykonywania robót dodatkowych (w tym robót koniecznych) i zamiennych, 10) zatwierdzanie, po uprzednim poinformowaniu Zamawiającego, materiałów budowlanych oraz urządzeń przewidzianych przez Wykonawcę robót budowlanych do wbudowania, kontrola dokumentów jakości oraz innych dokumentów przedstawionych na potwierdzenie zgodności materiałów z obowiązującymi normami, 11) weryfikacja projektów umów zawieranych przez Wykonawcę robót budowlanych z podwykonawcami i rekomendowanie zgody albo odmowy zgody na zawarcie przez Wykonawcę robót budowlanych umowy z podwykonawcą zgodnie z art. 647(1) Kodeksu cywilnego i art. 143 a-d ustawy Prawo zamówień publicznych, 12) sprawdzanie zgodności dostaw materiałów i urządzeń z kontraktem na roboty budowlane i sprawdzanie kompletności wymaganych dokumentów potwierdzających ich zgodność z obowiązującymi normami oraz ich świadectw pochodzenia, z przedłożonymi przez Wykonawcę robót budowlanych wnioskami materiałowymi, 13) kontrola sposobu składowania i przechowywania materiałów oraz uporządkowania miejsc składowania po zakończeniu robót, 14) zatwierdzanie zmian osób wykonujących zamówienie oraz podwykonawców zaproponowanych przez Wykonawcę robót budowlanych po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego, 15) bezzwłoczne informowanie o występowaniu na terenie budowy podwykonawców bez wiedzy i zgody Zamawiającego, 16) koordynacja robót w taki sposób, aby nie zakłócić pracy istniejących sieci i instalacji, 17) dołożenie wszelkich starań w celu zapewnienia terminowego zakończenia realizacji Kontraktu na roboty budowlane przy minimalnym stopniu utrudnień dla uczestników ruchu drogowego i kolejowego, właścicieli gruntów, na których prowadzone są roboty oraz właścicieli nieruchomości przyległych, 18) nadzór, aby roboty wykonywane były przy zachowaniu należytego poziomu ochrony zdrowia i bezpieczeństwa, 19) monitorowanie zagrożeń dla środowiska w zakresie sposobu prowadzenia robót, 20) Kierownik Zespołu Inżyniera Kontraktu (Inżynier Rezydent) pełniący jednocześnie funkcję inspektora nadzoru robót budowlanych w specjalności konstrukcyjno - budowlanej będzie obecny na placu budowy minimum dwa razy w tygodniu nie mniej niż 4 godziny dziennie oraz w terminie wskazanym z jednodniowym wyprzedzeniem przez Zamawiającego będzie gotowy do udzielania wyczerpujących informacji na temat budowy (na budowie lub w siedzibie Zamawiającego) osobiście lub przy pomocy poszczególnych inspektorów nadzoru, 21) Inspektorzy Nadzoru pozostałych branż będą obecni na placu budowy minimum dwa razy w tygodniu, gdy prowadzone będą roboty budowlane nadzorowanej branży i będą przebywać tam tak długo jak wymaga tego skuteczność nadzoru, ale nie mniej niż 4 godziny dziennie, w tym będą gotowi w terminie ustalonym z Zamawiającym do osobistego udzielenia wyczerpujących informacji (na budowie lub w siedzibie Zamawiającego) na temat nadzorowanych robót. W czasie każdorazowego pobytu na terenie budowy, poszczególni Inspektorzy Nadzoru mają obowiązek dokonania przeglądu dziennika budowy oraz potwierdzenia swojej obecności i dokonanych czynności stosownym zapisem w dzienniku budowy w zakresie powierzonych im czynności, Każdorazowy pobyt Kierownika Zespołu Inżyniera Kontraktu (Inżyniera Rezydenta) pełniącego jednocześnie funkcję inspektora nadzoru robót budowlanych w specjalności konstrukcyjno - budowlanej oraz inspektorów nadzoru pozostałych branż będzie wpisany w Dziennik Budowy oraz w „Kartę pobytów Kierownika Zespołu inżyniera Kontraktu (Inżyniera Rezydenta) pełniącego jednocześnie funkcję inspektora nadzoru robót budowlanych w specjalności konstrukcyjno - budowlanej oraz inspektorów nadzoru pozostałych branż na budowie”, która będzie znajdować się w siedzibie Zamawiającego lub innym wyznaczonym przez Zamawiającego miejscu. 22) sprawdzanie wykonania robót i powiadamianie Wykonawcę robót budowlanych o wykrytych wadach oraz poświadczanie usunięcia wad przez Wykonawcę robót budowlanych, a także ustalanie rodzaju i zakresu robót koniecznych do usunięcia wad, 23) przygotowanie rozliczenia finansowego i rzeczowego zadania służących do monitorowania oraz sporządzanie niezbędnych dokumentów finansowych, kontrola budżetu, kwalifikacja kosztów, sprawozdań wraz z osobą wyznaczoną przez Zamawiającego, 24) opracowanie skutecznego systemu identyfikacji i kontroli ryzyka, przygotowanie programów naprawczych w celu łagodzenia wszelkich niekorzystnych zmian dotyczących jakości, kosztów i terminów realizacji kontraktu na roboty, 25) informowanie Zamawiającego o wszystkich występujących problemach oraz problemach przewidywanych i podejmowanych działaniach zapobiegawczych lub/i naprawczych dla ich przezwyciężenia, 26) przeprowadzanie z Wykonawcą robót budowlanych przy udziale Zamawiającego odbiorów robót ulegających zakryciu lub zanikających, niezbędnych przeglądów międzyoperacyjnych i odbiorów końcowych realizowanego zadania inwestycyjnego z udziałem przedstawicieli Zamawiającego, o ile Zamawiający uzna swój udział za konieczny, 27) ocena i weryfikacja propozycji robót dodatkowych i zmian przedstawionych przez Wykonawcę robót budowlanych w zakresie finansowym i rzeczowym oraz przedłożenie do decyzji Zamawiającego, 28) sprawdzanie i akceptacja przejściowych i końcowych oświadczeń Wykonawcy robót budowlanych o wykonaniu robót i przygotowanie odpowiednich Świadectw Płatności (Przejściowych i Końcowego oraz Świadectwa Przejęcia), 29) sprawdzanie i akceptacja faktur VAT wystawianych przez Wykonawcę robót budowlanych do zapłaty przez Zamawiającego, 30) dokumentowanie wszelkich postępów prac oraz płatności, 31) prowadzenie dokumentacji fotograficznej z realizacji inwestycji w formie zdjęć cyfrowych. Zdjęcia powinny być opatrzone datą ich wykonania i z archiwizowane w formacie cyfrowym (nośnik DVD lub CD – w ilości 2 egz.), 32) współpraca z Zamawiającym w zakresie informacji, promocji, 33) organizowanie okresowych spotkań w miejscu wyznaczonym przez Zamawiającego (minimum cztery razy w miesiącu, a w razie potrzeby ad-hoc), sporządzanie i uzgadnianie ze stronami protokołów z tych spotkań i przekazywanie ich wszystkim uczestnikom spotkania, 34) obsługa kontroli (w tym organizacja spotkań roboczych) i przedstawicieli podmiotów - uczestników procesu budowlanego odpowiedzialnych za realizację inwestycji w zakresie swoich praw i obowiązków, 35) udzielanie Wykonawcy robót budowlanych pomocy w zakresie uzyskiwania wszelkich koniecznych dokumentów i pozwoleń tj. weryfikacji przygotowanych dokumentów, wniosków administracyjnych, sprawdzania ich kompletności, bieżącego informowania Wykonawcy robót budowlanych o obowiązujących przepisach i procedurach formalno-prawnych i administracyjnych (ze szczególnym uwzględnieniem zmian wprowadzanych do obowiązujących przepisów), 36) zapobieganie zdarzeniom mogącym prowadzić do powstania roszczeń Wykonawcy robót budowlanych w stosunku do Zamawiającego, sygnalizowanie takich zagrożeń odpowiednio wcześniej Zamawiającemu. 37) w miarę możliwości doprowadzanie do polubownego rozwiązywania sporów z Wykonawcą robót budowlanych, 38) udział w rozwiązywaniu wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich wynikłych podczas realizacji kontraktu na roboty budowlane, 39) wstrzymanie robót prowadzonych w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub niezgodnie z wymaganiami kontraktu na roboty budowlane, 40) udział w odpowiedniej procedurze arbitrażowej, tj.: doradztwo, opiniowanie dokumentów, wydawanie ekspertyz, udział (w charakterze konsultanta-asysta) w spotkaniach/posiedzeniach związanych z procedurą arbitrażową, 41) dopilnowanie zabezpieczenia przez Wykonawcę robót placu budowy w przypadku wypowiedzenia kontraktu na roboty budowlane, 42) rozliczenie kontraktu na roboty budowlane w przypadku jego wypowiedzenia, 43) sprawdzenie i akceptacja wyników wszystkich prób i rozruchów przy oddaniu do eksploatacji po ich weryfikacji i uzgodnieniu z Zamawiającym, 44) sprawdzenie wymaganej dokumentacji i oświadczeń Wykonawcy robót budowlanych w celu zgłoszenia zakończenia robót do nadzoru budowlanego i uzyskania pozwolenia na użytkowanie, 45) sprawdzenie dokumentacji powykonawczej, jej zatwierdzenie, a następnie dostarczenie jej Zamawiającemu w formie ustalonej z Zamawiającym, 46) bieżące dokonywanie przeglądów placów budowy pod względem bezpieczeństwa prowadzonych robót, a w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości niezwłoczne poinformowanie Zamawiającego oraz sporządzenie informacji z kontroli do wiadomości Zamawiającego i Wykonawcy robót budowlanych, 47) identyfikowanie ryzyka powstania roszczeń ze strony Wykonawcy robót i stron trzecich oraz zapobieganie zdarzeniom mogącym prowadzić do ich powstania, 48) proponowanie metod zapobiegania tym roszczeniom, a w przypadku ich wystąpienia - przedstawienie stanowiska w odniesieniu do zasadności tych roszczeń, 49) sprawdzanie jakości wykonanych robót i powiadamianie Wykonawcy robót budowlanych o wykrytych wadach oraz określenia zakresu koniecznych do wykonania robót poprawkowych, 50) stwierdzanie i poświadczania usunięcia wad, uszkodzeń i usterek przez Wykonawcę robót budowlanych, 51) przygotowanie do odbioru częściowego i końcowego robót, sprawdzenie kompletności i prawidłowości przedłożonych przez Wykonawcę robót budowlanych dokumentów wymaganych do odbioru oraz uczestnictwo w odbiorach robót, 52) zatwierdzanie / akceptowanie / zgłaszanie ewentualnych uwag do wszelkich dokumentów, które wymagają opinii inspektora nadzoru danej branży w terminie nie dłuższym niż 3 dni robocze, 53) wnioskowanie z odpowiednim wyprzedzeniem, o przesunięcie planowanego terminu zakończenia robót w uzasadnionych przypadkach oraz opiniowanie wnioskowanego przez Wykonawcę robót budowlanych skrócenia terminu wykonywania prac, 54) w przypadku wystąpienia m.in. robót dodatkowych, robót zamiennych, zmian w zakresie technologii wykonania robót, zmian materiałowych – sporządzanie protokołów konieczności (wraz z aneksem do umowy) z Wykonawcą robót budowlanych i przedkładanie ich Zamawiającemu. 3.4. Obowiązki Inżyniera Kontraktu w zakresie pomiarów i badań kontrolnych: 1) Inżynier Kontraktu jest odpowiedzialny za kontrolę jakości robót i materiałów. 2) Inżynier Kontraktu jest zobowiązany do uczestniczenia w wykonywanych przez Wykonawcę robót budowlanych minimum 50% pomiarów, badań oraz czynności polegających na pobieraniu prób na placu budowy. 3) Inżynier Kontraktu jest zobowiązany potwierdzić fakt uczestnictwa w pomiarach, badaniach oraz przy pobieraniu prób, o których mowa w pkt 2, własnoręcznym podpisem na karcie badań i pomiarów oraz protokołach pobierania próbek. Jednocześnie informacja o obecności przedstawicieli Inżyniera Kontraktu przy powyższych czynnościach powinna znaleźć się na sprawozdaniu z badań. 4) Forma, rodzaj zlecanych badań i sposób pobierania próbek będą zgodne z normami badawczymi przywołanymi w poszczególnych Specyfikacjach Technicznych. W przypadku braku odpowiednich postanowień w Specyfikacjach Technicznych, forma, rodzaj zlecanych badań i sposób pobierania próbek zostaną uzgodnione przez Inżyniera Kontraktu. 5) W przypadku materiałów lub robót budzących wątpliwość co do ich jakości, Inżynier Kontraktu zobowiązany jest do zlecenia wykonanie badań dodatkowych. 6) W uzasadnionych przypadkach, po uzgodnieniu z Zamawiającym jako badania kontrolne mogą być traktowane badania Wykonawcy robót budowlanych, w których udział wezmą przedstawiciele Inżyniera Kontraktu lub Zamawiającego. 7) Pobranie próbek do badań i pomiarów kontrolnych będzie dokonywane przez przedstawicieli jednostek zaakceptowanych przez Inżyniera Kontraktu, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach przez Inżyniera Kontraktu przy udziale lub po poinformowaniu przedstawicieli Wykonawcy robót budowlanych. 8) Każda pobrana próbka powinna posiadać protokół pobrania oraz etykietę. Protokół pobrania oraz etykieta powinny zawierać niezbędne informacje do jednoznacznej identyfikacji próbki. 9) Inżynier Kontraktu w uzasadnionych przypadkach zobowiązany jest do wnioskowania do Zamawiającego o zlecenie wykonania dodatkowych badań laboratoryjnych i pomiarów przez specjalistyczne, niezależne laboratoria. W takiej sytuacji koszty ponosi Zamawiający. 10) Inżynier Kontraktu jest zobowiązany do dokonywania procedury akceptacji laboratoriów Wykonawców, po szczegółowym sprawdzeniu kwalifikacji personelu, kompletności i sprawności (również w zakresie potwierdzeń metrologicznych) sprzętu i urządzeń laboratoryjnych. 11) W przypadku negatywnych wyników badań i pomiarów kontrolnych Inżynier Kontraktu jest zobowiązany ustosunkować się pisemnie do monitoringu zapewnienia jakości w okresach miesięcznych w zakresie podjętych działań naprawczych, w tym ich efektywności oraz innych nieprawidłowości jakościowych. 3.5. Na etapie po zakończeniu realizacji: 1) przygotowanie dokumentów i sporządzenie dowodów OT dotyczących robót budowlanych, rekomendowanie zwrotu gwarancji wykonania, 2) w okresie zgłaszania wad, w sytuacji wystąpienia wad, uszkodzeń, niezwłoczne stawiennictwo celem zbadania przyczyn powstania niezgodności, 3) sporządzenie harmonogramu i prowadzenie przeglądów gwarancyjnych zgodnie z warunkami nadzorowanego kontraktu na roboty, 4) zapewnienie stałego nadzoru w okresie zgłaszania wad, 5) finalizacja zadań wynikających z obowiązków na etapie budowy, 6) dokonywanie inspekcji i nadzór nad robotami zaległymi oraz robotami niezbędnymi do usunięcia stwierdzonych wad i ich odbiór, 7) wspieranie Zamawiającego w negocjacjach dotyczących nierozstrzygniętych roszczeń i sporów, 8) organizowanie i dokonywanie przeglądów gwarancyjnych zgodnie z harmonogramem oraz na każde wezwanie Zamawiającego, 9) prowadzenie dokumentacji w sprawie zgłaszania wad, 10) konsekwentne egzekwowanie obowiązków gwarancyjnych od Wykonawcy robót budowlanych oraz potwierdzenia usuwania usterek, 11) składanie Zamawiającemu raportów po każdym przeglądzie gwarancyjnym, 12) Wystawienie Przejściowego Świadectwa Płatności, Świadectwa Wykonania i Ostatecznego Świadectwa Płatności, innych dokumentów zgodnych z warunkami nadzorowanego kontraktu oraz pozostałej dokumentacji niezbędnej dla prawidłowej i skutecznej realizacji robót, 13) przygotowanie wszelkiego rodzaju sprawozdań dotyczących prowadzonych robót budowlanych do organu monitorującego, 14) uzyskanie w imieniu Zamawiającego decyzji pozwolenia na użytkowanie. 3.6. Inżynier Kontraktu, w porozumieniu z Zamawiającym, powinien realizować wszystkie inne czynności i zarządzenia określone przez Zamawiającego, a nie wymienione w powyższym zakresie zadań, które będą niezbędne dla poprawnej realizacji Kontraktu i zabezpieczenia interesów Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71247000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełnienie tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia własnego, o którym mowa w rozdziale 6 SIWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Na ofertę składają się: 1) Dokumenty składane przez wszystkich wykonawców: a) formularz ofertowy przygotowany dla zamówienia - zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ, b) oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ, c) oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia z postępowania z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 12 - 23 oraz art. 24 ust. 5 pkt 1 i 4 ustawy Pzp - zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ, d) jeżeli wykonawca ma zamiar zlecić wykonanie części zamówienia podwykonawcy, to musi wypełnić i załączyć do oferty załącznik nr 4 do SIWZ, e) pisemne zobowiązanie (w formie oryginału) podmiotu trzeciego, na zasobach którego Wykonawca będzie polegał celem spełnienia warunku udziału w postępowaniu (jeżeli dotyczy), f) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik. 2) Dokumenty składane tylko przez Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona – Wykonawca składa na wezwanie zamawiającego w wyznaczonym terminie (nie krótszym niż 5 dni) aktualne na dzień złożenia oświadczenia lub dokumenty potwierdzające okoliczności, o których mowa w art. 25 ust.1 Pzp to jest: a) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące prze upływem terminu składania ofert (wykaz należy przygotować zgodnie z załącznikiem nr 6 do SIWZ), b) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego - wykaz należy przygotować zgodnie z załącznikiem nr 7 do SIWZ, c) oświadczenie na temat wykształcenia i kwalifikacji zawodowych wykonawcy lub kadry kierowniczej wykonawcy - oświadczenie należy przygotować zgodnie z załącznikiem nr 7A do SIWZ

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach