Przetargi.pl
Pełnienie funkcji inwestora zastępczego nad wykonaniem robót budowlanych realizowanych w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Ograniczenie niskiej emisji w Wałbrzychu poprzez wprowadzenie zrównoważonej mobilności miejskiej i podmiejskiej polegającej na wybudowaniu centrum przesiadkowego Wałbrzych Plac na Rozdrożu oraz poprawie systemów zarządzania ruchem i energooszczędnym oświetleniem miejskim”.

Gmina Wałbrzych - Zarząd Dróg, Komunikacji i Utrzymania Miasta w Wałbrzychu ogłasza przetarg

  • Adres: 58300 Wałbrzych, ul. Matejki
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 74 6414400, 6414408 , fax. 746 414 404
  • Data zamieszczenia: 2017-11-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wałbrzych - Zarząd Dróg, Komunikacji i Utrzymania Miasta w Wałbrzychu
    ul. Matejki 1
    58300 Wałbrzych, woj. dolnośląskie
    tel. 74 6414400, 6414408, fax. 746 414 404
    REGON: 89105084100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdkium.walbrzych.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji inwestora zastępczego nad wykonaniem robót budowlanych realizowanych w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Ograniczenie niskiej emisji w Wałbrzychu poprzez wprowadzenie zrównoważonej mobilności miejskiej i podmiejskiej polegającej na wybudowaniu centrum przesiadkowego Wałbrzych Plac na Rozdrożu oraz poprawie systemów zarządzania ruchem i energooszczędnym oświetleniem miejskim”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Pełnienie funkcji inwestora zastępczego nad wykonaniem robót budowlanych realizowanych w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Ograniczenie niskiej emisji w Wałbrzychu poprzez wprowadzenie zrównoważonej mobilności miejskiej i podmiejskiej polegającej na wybudowaniu centrum przesiadkowego Wałbrzych Plac na Rozdrożu oraz poprawie systemów zarządzania ruchem i energooszczędnym oświetleniem miejskim”. Przedmiotem zamówienia jest sprawowanie nadzoru inwestycyjnego nad wykonaniem robót budowlanych na zadaniach: 1. Zadanie nr I - Budowa dróg rowerowych – 1) ul. 11 Listopada, 2) ul. Noworudzka, 2. Zadanie nr II - Budowa ciągu pieszo-rowerowego – ul. Sikorskiego, 3. Zadanie nr III - Budowa parkingów P&R wraz z przebudową ul. Przemysłowej w Wałbrzychu. Zadanie nr I Zamówienie (roboty budowlane) realizowane będą w następującym zakresie: 1) ul. 11 Listopada: - roboty przygotowawcze i demontażowe, - roboty ziemne, - roboty regulacji urządzeń sieciowych, - podbudowa i warstwy nawierzchniowe, - roboty wykończeniowe, - obsługa geodezyjna, - docelowa organizacja ruchu, - mur oporowy z przebudową skarpy i drenażem, - powierzchniowe odprowadzenie wód opadowych z wpustami i przykanalikami. 2) ul. Noworudzka: - roboty przygotowawcze i demontażowe, - roboty ziemne, - roboty regulacji urządzeń sieciowych, - podbudowa i warstwy nawierzchniowe, - roboty wykończeniowe, - mała architektura, - obsługa geodezyjna, - docelowa organizacja ruchu. Zadanie nr II Zamówienie (roboty budowlane) realizowane będą w następującym zakresie: ul. Sikorskiego: - roboty przygotowawcze i demontażowe, - roboty ziemne, - roboty regulacji i zabezpieczenie urządzeń sieciowych, - podbudowa i warstwy nawierzchniowe, - roboty wykończeniowe, - mała architektura, - obsługa geodezyjna, - docelowa organizacja ruchu, - wykonanie oświetlenia tzw. „nadążnego”. Zadanie nr III Budowa parkingów P&R wraz z przebudową ul. Przemysłowej w Wałbrzychu: BUDOWA PARKINGÓW P&R Teren objęty opracowaniem znajduje się w centralnej części miasta Wałbrzych, stanowi teren działek 471/7, 475/7 i 475/8 – obręb 27 Śródmieście w Wałbrzychu. Działka numer 471/7 jest niezagospodarowana, porośnięta krzewami oraz drzewami. Na części działki znajdują się utwardzone nawierzchnie chodników oraz placów. Działka numer 475/7 i 475/8 stanowi istniejącą drogę o nawierzchni tłuczniowej stanowiącą dojazd do posesji nr 41 od strony ul. 1 – Maja. Powierzchnia terenów objętych opracowaniem nie posiada kanalizacji deszczowej, odwadniania jest powierzchniowo – do gruntu. Na części terenu objętego opracowaniem (działka nr 471/7) znajduje się oświetlenie. Stan techniczny wszystkich nawierzchni komunikacyjnych w obrębie planowanej inwestycji jest zły, a lokalnie bardzo zły (stwarzający zagrożenie w ruchu drogowym). Podobnie jak w przypadku nawierzchni komunikacyjnych, również pozostałe elementy stanowiące wyposażenie obszaru objętego inwestycją znajdują się w złym stanie technicznym. Pilnej wymiany wymagają między innymi: - elementy prefabrykowane (krawężniki, obrzeże itp.), - elementy oświetlenia drogowego, - oznakowanie pionowe i poziome. Na terenie objętym inwestycją występuje uzbrojenie podziemne: - kanalizacja sanitarna, - sieć gazowa, - linie elektroenergetyczne, - linie telekomunikacyjne. W ramach budowy parkingów P&R do wykonania będą następujące roboty zasadnicze: - budowa miejsc postojowych, - budowa nawierzchni chodników, - remont istniejącej drogi o nawierzchni utwardzonej, - wymiana betonowych elementów prefabrykowanych takich jak: krawężniki, obrzeża itp. - regulacja lub wymiana istniejących włazów i pokryw studni teletechnicznych, - zabezpieczenie istniejących sieci teletechnicznych rurami osłonowymi, - wymiana istniejącego oznakowania pionowego i poziomego, - wycinka drzew i krzewów, - rekultywacja istniejących terenów zielonych, Zestawienie powierzchni w granicach opracowania (szacunkowe). Jezdnie manewrowe i miejsca postojowe nawierzchnia bitumiczna: 2515 m2, chodniki kostka betonowa: 354 m2, droga tłuczniowa tłuczeń: 363 m2, rekultywowane tereny zielone warstwa humusu obsiana trawą: 1155 m2, PRZEBUDOWA ul. PRZEMYSŁOWEJ Teren objęty opracowaniem znajduje się w centralnej części miasta Wałbrzych, stanowi pas drogowy ul. Przemysłowej w Wałbrzychu wraz z terenami bezpośrednio przylegającymi. Ulica Przemysłowa obecnie jest wyposażona w jezdnię o nawierzchni z kostki kamiennej o szerokości około 7m, lokalnie występują pobocza gruntowe. Wzdłuż ulicy Przemysłowej zlokalizowane są chodniki o zmiennej szerokości o nawierzchni mieszanej: bitumicznej, z kostki betonowej, płyt chodnikowych. Nieruchomości znajdujące się w bezpośrednim sąsiedztwie przebudowywanej ulicy Przemysłowej, skomunikowane są z nią przy pomocy zjazdów o nawierzchni z kostki betonowej oraz kostki kamiennej. Ulica ograniczona jest przy pomocy krawężników betonowych oraz kamiennych. Nawierzchnia odwadniana jest powierzchniowo, za pomocą istniejącej kanalizacji deszczowej, a także na przylegające tereny zielone. Istniejące odwodnienie ulicy nie zapewnia prawidłowego odprowadzenia wody deszczowej i w związku z tym w czasie intensywnych opadów atmosferycznych, na jezdni tworzą się zastoiska stwarzające poważne zagrożenia w ruchu kołowym. Na całej długości przebudowywanego odcinka ulicy, funkcjonuje oświetlenie drogowe. Stan techniczny wszystkich nawierzchni komunikacyjnych w obrębie planowanej inwestycji należy określić jako zły, a lokalnie bardzo zły. Wyposażenie pasa drogowego znajduje się w złym stanie technicznym. Pilnej wymiany lub remontu wymagają między innymi: - elementy prefabrykowane (krawężniki, obrzeże itp.), - elementy oświetlenia drogowego, - elementy kanalizacji deszczowej, - oznakowanie pionowe i poziome. Na terenie objętym inwestycją występuje uzbrojenie podziemne: - kanalizacja deszczowa - wodociąg, - sieć gazowa, - linie elektroenergetyczne, - linie telekomunikacyjne. W ramach przebudowy ul. Przemysłowej do wykonania będą następujące roboty zasadnicze: - budowa nowej nawierzchni ulicy - budowa nowych odcinków chodników dla pieszych, - budowa nowych murów oporowych, - remont oraz przebudowa zjazdów. Docelowo po przebudowie ulica uzyska następujące parametry: - klasa drogi - L - prędkość projektowa - Vp=40km/h - typ przekroju drogi - uliczny - szerokość jezdni (łączna) - 7,00m - szerokość pasa ruchu - 3,50m - szerokość chodników - 2,00÷4,20m - kategoria ruchu - KR3 - obciążenie – 115kN/oś Przebudowywany odcinek ulicy Przemysłowej o długości 508,90mb posiadał będzie dwupasową dwukierunkową jezdnię o szerokości 7,00m (lokalnie 8,78m na połączeniu z projektowanym rondem (realizowanym wg odrębnego opracowania). Na całej długości przebudowywanej ulicy, po jej północnej i południowej stronie, zaprojektowano ciągi piesze o szerokości 2,00÷4,20m. Projektowany chodnik znajdujący się przy południowej krawędzi ulicy (od km 0+80,00 do km 1+44,50) oddzielony zostanie od istniejącej skarpy prefabrykowanym betonowym murem oporowym typu „L”. W ciągu ulicy Przemysłowej, prostopadle i równolegle do jej północnej krawędzi, zaprojektowano zatoki postojowe – łącznie 35 miejsc postojowych (32 miejsca o wymiarach 2,5x4,5m, 2 miejsca postojowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych o wymiarach 3,6x4,5m oraz 1 miejsce postojowe równoległe o wymiarach 3,6x6,0m. Zestawienie powierzchni w granicach opracowania (szacunkowe). Przebudowywane jezdnie nawierzchnia bitumiczna: 3683 m2, remontowane zjazdy kostka kamienna: 386 m2, projektowany zjazd nawierzchnia bitumiczna: 58 m2, chodniki kostka betonowa: 2666 m2, wyspy kanalizujące kostka betonowa: 3 m2, zatoki postojowe kostka betonowa: 434 m2, rekultywowane tereny zielone warstwa humusu obsiana trawą: 1582 m2. Na zadaniu „Budowa parkingów P&R wraz z przebudową ul. Przemysłowej w Wałbrzychu" wykonywane będą równolegle prace przy modernizacji sieci uzbrojenia urządzeń nie związanych z funkcją drogi. Przebudowywana będzie sieć gazowa, elektroenergetyczna oraz wodno-kanalizacyjna. Inwestorami tych robót będą odpowiednio: - w zakresie sieci gazowej - Polska Spółka Gazownictwa sp. z o.o. Oddział we Wrocławiu Zakład w Wałbrzychu, - modernizację linii elektroenergetycznej wykona we własnym zakresie Tauron Dystrybucja S.A. Oddział w Wałbrzychu Rejon Dystrybucji, - przebudowę sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej wykona we własnym zakresie Wałbrzyskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Wałbrzychu. Przewiduje się realizację modernizacji sieci uzbrojenia urządzeń nie związanych z funkcją drogi w przedziałach czasowych odpowiednio: - sieć gazowa - 2 tygodnie, - linia elektroenergetyczna - 4 tygodnie, - sieć wodociągowa i kanalizacja sanitarna - 10 tygodni. Powyższe terminy nie uwzględniają niestandardowych sytuacji (przestojów) mogących zaistnieć na etapie budowy, niezależnych od wykonawców przebudowy sieci. Wykonawca zamówienia zobowiązany będzie do współpracy z wykonawcami oraz osobami sprawującymi nadzór nad pozostałymi robotami branżowymi zadań realizowanych przez inwestorów obcych w rejonie objętym projektem w okresie związania umową. Inwestor Zastępczy jest zobowiązany do koordynacji, kontroli i odbioru, elementów prac realizowanych przez inwestorów obcych mających wpływ na prawidłowość robót realizowanych w ramach niniejszego zadania, np. poprawności zasypki uzbrojenia układanego w wykopach, sprawdzenia właściwego zagęszczenia gruntu, odbudowy nawierzchni itp. Wykonawca nie jest zobowiązany do nadzorowania i odbioru poprawności technicznego wykonania prac realizowanych przez inwestorów obcych. W zakresie obowiązków Wykonawcy dla każdego zadania znajduje się: 1) pełnienie nadzoru budowlanego zgodnie z obowiązującym polskim „Prawem budowlanym”, 2) współpraca z nadzorem autorskim, 3) zapewnienie pełnej obsługi rozliczeniowej (rzeczowo-finansowej), 4) wydawanie wykonawcy robót wszystkich poleceń na piśmie, 5) współudział w przejmowaniu przez Wykonawcę obiektów podlegających rozbiórce oraz terenów przejętych od poszczególnych właścicieli na okres czasowy, 6) współpraca z innymi wykonawcami oraz osobami sprawującymi nadzór nad pozostałymi robotami branżowymi zadań realizowanych przez inwestorów obcych w rejonie objętym projektem w okresie związania umową. Inwestor Zastępczy jest zobowiązany do koordynacji, kontroli i odbioru, elementów prac realizowanych przez inwestorów obcych mających wpływ na prawidłowość robót realizowanych w ramach niniejszego zadania, np. poprawności zasypki uzbrojenia układanego w wykopach, sprawdzenia właściwego zagęszczenia gruntu, odbudowy nawierzchni itp. Wykonawca nie jest zobowiązany do nadzorowania i odbioru poprawności technicznego wykonania prac realizowanych przez inwestorów obcych, 7) protokolarne przekazanie użytkownikom, po zakończeniu robót, terenów przejętych na okres czasowy, 8) protokolarne przejęcie, sprawdzenie i przekazanie Wykonawcy robót budowlanych głównych punktów geodezyjnych, a po zakończeniu robót protokolarne przekazanie tych punktów przedstawicielowi służb geodezyjnych, 9) w okresie realizacji robót budowlanych, w godzinach prowadzenia robót budowlanych przez ich wykonawcę obecność na terenie budowy Koordynatora Zespołu Inspektorów - Inspektora Nadzoru robót drogowych, 10) obecność inspektorów nadzoru na terenie budowy, w okresie trwania robót branżowych właściwych dla specjalności inspektora nadzoru, ponadto na każde wezwanie Zamawiającego lub Wykonawcy robót budowlanych, 11) rozwiązywanie bieżących problemów technicznych w trakcie realizacji zadania, przedstawienie Zamawiającemu do akceptacji koncepcji rozwiązań problemów technicznych wraz z analizą finansową, 12) akceptacja ubezpieczeń, 13) opiniowanie i przedstawienie Zamawiającemu do zatwierdzania szczegółowych harmonogramów robót, 14) monitorowanie postępu prac poprzez porównywanie postępu faktycznego z zatwierdzonym harmonogramem robót, 15) upewnienie się przed rozpoczęciem robót, że spełnione zostały wymagania dotyczące bezpieczeństwa ruchu (obejmujące też poruszanie się po terenie budowy osób i pojazdów) oraz, że prace budowlane zorganizowano z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, 16) wyegzekwowanie od wykonawcy robót budowlanych zabezpieczenia przeciwpożarowego na terenie budowy oraz utrzymania ogólnego porządku na budowie, 17) wyegzekwowanie od wykonawcy robót budowlanych przestrzegania przedsięwzięć dla ochrony środowiska w czasie budowy i po wykonaniu obiektów stałych, 18) zatwierdzenie ewentualnych rysunków roboczych wykonawcy robót budowlanych i dokonanie niezbędnych korekt tych rysunków, 19) sprawdzenie i zaopiniowanie przygotowanego przez wykonawcę robót budowlanych projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót, 20) zatwierdzenie rysunków zamiennych i uzupełniających wykonanych w ramach nadzoru autorskiego, 21) opracowanie wniosków na roboty dodatkowe, zamienne lub uzupełniające łącznie z dokumentacją umożliwiającą dokonanie zapłaty za nie przez Zamawiającego, oraz przedstawienie ich do akceptacji Zamawiającemu, 22) kontrola źródeł pozyskania materiałów oraz uprawnień i świadectw potwierdzających kwalifikacje personelu realizującego roboty, np. obsługę maszyn, 23) zatwierdzenie atestów i receptur przedstawionych przez wykonawcę robót budowlanych, 24) sprawdzenie przed wbudowaniem stosowanych materiałów w zakresie dopuszczenia do stosowania w budownictwie zgodnie z wymogami określonymi w art. 5 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz.U. 2004 nr 92 poz. 881 ze zm.), 25) czuwanie nad jakością wykonywanych robót, 26) wydawanie poleceń usuwania skutków robót wykonanych niewłaściwie lub poniżej obowiązujących standardów, 27) kontrola jakości robót w zakresie zgodności z dokumentacją projektową, normami i specyfikacjami technicznymi, 28) dokonywanie potwierdzenia prawidłowości i ilości wykonania robót zanikających i ulegających zakryciu, 29) przygotowywanie dla Zamawiającego okresowych sprawozdań zawierających informacje dotyczące ilości i zakresu realizowanych robót oraz działalności nadzoru inwestorskiego w formie uzgodnionej z Zamawiającym, 30) sporządzanie wspólnie z Wykonawcą robót budowlanych informacji o zmianach w realizacji robót, 31) zorganizowanie, minimum dwa razy w miesiącu, rady budowy dotyczącej postępu robót z udziałem Zamawiającego, wykonawcy robót budowlanych i całego Zespołu Inwestora Zastępczego oraz sporządzenie protokołu dla zainteresowanych stron, 32) prowadzenie korespondencji i dokumentacji, 33) weryfikacja rysunków powykonawczych dostarczonych przez wykonawcę robót budowlanych, 34) weryfikacja robót zinwentaryzowanych na geodezyjnych mapach powykonawczych, 35) weryfikacja przygotowanych przez wykonawcę robót budowlanych dokumentów wymaganych do zgłoszenia zakończenia budowy do organu nadzoru budowlanego, zgodnie z decyzją ZRID, 36) zorganizowanie oraz przeprowadzenie odbiorów: częściowych i końcowego, tj. podjęcie wszelkich niezbędnych czynności dla prawidłowego przeprowadzenia tych odbiorów wraz ze sporządzeniem protokołów odbioru, 37) w okresie rękojmi i gwarancji, jeden raz w roku, a w przypadku ujawnienia się wad, na każde wezwanie Zamawiającego dokonanie komisyjnego przeglądu technicznego, przy udziale wykonawcy robót budowlanych i Zamawiającego. Po wykryciu wad i usterek Inwestor Zastępczy będzie nadzorował ich usunięcie przez Wykonawcę oraz dokona odbioru po ich usunięciu, 38) rozliczenie wykonawcy robót pod względem rzeczowym i finansowym, 39) przygotowanie dokumentów potwierdzających całkowite wykonanie robót (świadectwo wykonania i przejęcia), 40) uzyskanie od Inwestora wszelkich upoważnień i pełnomocnictw niezbędnych dla prawidłowej i terminowej realizacji i rozliczenia kontraktu, 41) po zakończeniu robót dokonanie zgłoszenia ich zakończenia, przygotowanie kompletnego wniosku (wraz z załącznikami) zgodnie z decyzjami ZRID i uzyskanie w imieniu Inwestora pozwoleń na użytkowanie obiektu budowlanego. W przypadku niekompletności wniosku niezwłoczne uzupełnienie brakujących dokumentów, 42) sporządzanie umotywowanych wniosków o naliczenie kar umownych, 43) dostarczanie Zamawiającemu dokumentów i informacji w terminach przez niego ustalonych w przypadku sporów sądowych i innych wynikających z realizacji inwestycji, 44) po zakończeniu przedmiotu umowy przygotowanie scalonego, odrębnego wykazu finansowo-rzeczowego wykonanych głównych elementów robót (niezbędnego dla sporządzenia dokumentów przyjęcia środka trwałego OT), 45) wypełnianie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego określonych w umowie zawartej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą robót budowlanych, 46) przygotowanie materiałów i udział w spotkaniach organizowanych przez zamawiającego z przedstawicielami mediów, 47) prowadzenie bieżącej analizy rozliczeń rzeczowo-finansowych zadania głównego i ewentualnych robót dodatkowych, zamiennych lub uzupełniających niezbędnych dla prawidłowego postępu prac. W terminie 3 dni roboczych od powzięcia wiadomości powiadamianie Zamawiającego o możliwej zmianie kosztów inwestycji i uzyskanie pisemnej akceptacji Zamawiającego na taką zmianę, 48) po likwidacji kolizji z sieciami uzbrojenia, uzyskanie protokołów odbioru od gestorów sieci obcych,w szczególności przekazania na majątek TAURON DYSTRYBUCJA S.A urządzeń przebudowanej sieci elektroenergetycznej, 49) sprawdzenie i potwierdzenie kompletności dokumentacji powykonawczej, 50) zaopiniowania wniosków wykonawcy robót budowlanych o zatrudnieniu podwykonawców robót,w szczególności stwierdzenie zgodności umów podwykonawczych z warunkami umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym a wykonawcą robót budowlanych, 51) zatwierdzenie harmonogramu robót, planu BiOZ, Programu Zapewnienia Jakości, 52) przeprowadzenie koniecznych pomiarów sprawdzających łącznie z pomiarami geodezyjnymi oraz sprawdzających badań laboratoryjnych wykonanych przez zaakceptowane przez Zamawiającego, niezależne od wykonawcy robót laboratorium drogowe obejmujące badania wymienionew STWiORB. Liczba i metody wykonanych pomiarów i pobranych próbek winny umożliwić jednoznaczną ocenę prawidłowości wykonania robót, 53) Znajomość treść wzoru umowy zawartej przez Zamawiającego i wykonawcę robót budowlanych,w szczególności w zakresie terminów przeprowadzania odbiorów robót. Od Wykonawcy wymaga się uzyskania każdorazowo aprobaty Zamawiającego przed podjęciem działań wynikających z Wspólnego Słownika Zamówień (Kod CPV): 71.54.00.00-5 – Usługi zarządzania budową 71.52.00.00-9 – Usługi nadzoru budowlanego 71.63.00.00-3 – Usługi kontroli i nadzoru technicznego. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia na wykonanie robót budowlanych objętych niniejszym zamówieniem zawarty jest w dokumentacji projektowej oraz STWiORB dostępny na stronie internetowej Zamawiającego www.zdkium.walbrzych.pl – przetargi (ogłoszenie 2017/S 150-309685 dot. budowy dróg rowerowych oraz ciągów pieszo-rowerowych oraz ogłoszenie 2017/S 167-342953 dot. budowy parkingów P&R wraz z przebudową ul. Przemysłowej w Wałbrzychu).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71520000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego jest wniesienie wadium w wysokości: - dla zadania nr I - 600,00 zł (słownie: sześćset złotych i 00/100), - dla zadania nr II – 450,00 zł (słownie: czterysta pięćdziesiąt złotych i 00/100), - dla zadania nr III – 900,00 zł (słownie: dziewięćset złotych i 00/100), 2. Wadium może być wniesione w sposób przewidziany w art. 45 ust. 6 Ustawy. Wadium może być wniesione w następujących formach: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego – 70 1020 3668 0000 5802 0430 1917 z zaznaczeniem na przelewie: „Przetarg – „Pełnienie funkcji inwestora zastępczego nad wykonaniem robót budowlanych” RZP/65/PN/44/2017/DR. 4. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert) znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 5. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia udzielonego przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, należy załączyć do oferty w formie kopii dokumentu, a oryginał złożyć w oddzielnej kopercie oznaczonej „oryginał wadium”, która będzie załączona do oferty (wewnątrz opakowania oferty). 6. Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe i nieodwołalne płatne na żądanie Zamawiającego, w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Ustawy. Art. 46 ust. 4a. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. Art. 46 ust. 5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 7. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: 1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, 4) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 2. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Ustawy, złożenia oświadczenia na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia (załącznik nr 2).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach