Przetargi.pl
Pełnienie funkcji Inwestora Zastępczego nad realizacją zadania inwestycyjnego pn.: Budowa kanalizacji sanitarnej w zakresie zlewni P1 w Jankowicach - rejon ul. Boguszowickiej, Jaworowej, Jarzębinowej, Brzozowej, Topolowej, Akacjowej

Gmina Świerklany ogłasza przetarg

  • Adres: 44-264 Jankowice, ul. Świerklańska 54
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 4327500 , fax. 032 4327509
  • Data zamieszczenia: 2014-09-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Świerklany
    ul. Świerklańska 54 54
    44-264 Jankowice, woj. śląskie
    tel. 032 4327500, fax. 032 4327509
    REGON: 27625900800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.swierklany.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji Inwestora Zastępczego nad realizacją zadania inwestycyjnego pn.: Budowa kanalizacji sanitarnej w zakresie zlewni P1 w Jankowicach - rejon ul. Boguszowickiej, Jaworowej, Jarzębinowej, Brzozowej, Topolowej, Akacjowej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Pełnienie funkcji Inwestora Zastępczego nad realizacją zadania inwestycyjnego pn.: Budowa kanalizacji sanitarnej w zakresie zlewni P1 w Jankowicach - rejon ul. Boguszowickiej, Jaworowej, Jarzębinowej, Brzozowej, Topolowej, Akacjowej. Ogólna charakterystyka nadzorowanych robót: Roboty obejmują wykonanie 1 zadania inwestycyjnego realizowanego w VI etapach, zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym, będącym załącznikiem do umowy z Wykonawcą robót budowlanych. Zadanie obejmuje wykonanie sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjno - tłocznej wraz z budową nowych pompowni sieciowych, zbiorników retencyjnych, modernizacją istniejącej pompowni sieciowej, budową punktu zlewnego oraz robotami towarzyszącymi niezbędnymi do prawidłowej i kompletnej realizacji zadania. Ogółem przewiduje się wykonanie 10,3 km sieci, w tym: budowa 9.735 m kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej, w tym: 8.124 m kolektorów o średnicy DN315÷200, 1.611 m odgałęzień bocznych o średnicy DN160, budowa rurociągów tłocznych o średnicy DN63-DN160 - 540 m, budowa pompowni sieciowych (tłocznie ścieków) Ps1, Ps2, (2szt.), budowa przydomowej przepompowni ścieków Ps1.1 (1 szt.), przebudowa pompowni ścieków P1, w ramach której przewiduje się: likwidację ogrodzenia, części obiektów technologicznych, odcinków kanalizacji oraz kabli elektrycznych oraz wybudowanie nowej pompowni z wykorzystaniem bezskratkowej tłoczni ścieków. Likwidacja dotychczasowej pompowni nastąpi po wybudowaniu nowego obiektu. budowa punktu zlewnego (bezobsługowy punkt odbioru ścieków z wozów asenizacyjnych - stacja modułowa, hermetyczna) - 1 szt. budowa zbiorników retencyjnych podziemnych - 2 szt., budowa przyłącza wodociągowego DN32 - 92 m budowa zjazdów i placu manewrowego z elementami zagospodarowania terenu dla pompowni, odtworzenie nawierzchni istniejących dróg w pasie planowanych robót budowlano -montażowych. Dane konstrukcyjno - materiałowe: Kanalizacja grawitacyjna Kanalizacja grawitacyjna będzie wykonana głównie z rur PVC-U (SN8 lub SN12) z wydłużonym kielichem łączonych na wcisk o średnicach 200 mm (kolektory główne) i 160 mm (kanały boczne). Przewierty sterowane wykonane będą z rur kamionkowych glazurowanych, zaś dla przewiertów wymagających stosowania rur ochronnych przewidziano rury stalowe SP_CZ_B1 jako rury przeciskowe ochronne wraz z rurami PVC jako rurami właściwymi. Na projektowanych kanałach głównych i bocznych przewiduje się wykonanie studzienek kanalizacyjnych z prefabrykowanych elementów betonowych co najmniej C35/45 o średnicy DN 1200-1500 z włazami żeliwnymi ? 600. Dennice studni monolityczne z kinetą, z betonu samozagęszczalnego SCC, wykonane w technologii PERFECT. Przewiduje się, że kanały boczne zakończone będą za granicami nieruchomości w studzienkach przyłączeniowych z rur karbowanych PVC DN425. Kanalizacja ciśnieniowa Rurociągi tłoczne wykonane będą z rur i kształtek PE 100 SDR 17, łączonych metodą zgrzewania czołowego. W ramach tłoczni rurociągi te wykonane będą ze stali nierdzewnej kwasoodpornej. Studnie rozprężne na zakończeniach przewodów tłocznych wykonane z PEHD DN800-DN1000 z zabudowanymi filtrami do włazów studni kanałowych DN600 z wkładami z węgla aktywnego. Pompownie sieciowe Pompownie sieciowe (nowe i modernizowana) będą wykonane jako bezobsługowe z wykorzystaniem tłoczni ścieków, pracować będą w systemie automatycznym, sterowane elektronicznie z wykorzystaniem czujnika poziomu ścieków, zapewniać będą maksymalną eliminację gospodarki skratkami. Pompownie przewidziano jako elementy o rzucie kołowym, prefabrykowane z kręgów, o dnie monolitycznym wylewanym na mokro. Wszystkie pompownie będą przesklepione monolitycznymi żelbetowymi stropami z umieszczonymi w nich włazami do obsługi 80/80 cm i włazami montażowymi oraz stojącymi na nich murowanymi kominami wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej. W zakres robót wchodzi również wykonanie instalacji elektrycznej i AKPiA oraz zagospodarowanie terenu pompowni. Zbiorniki retencyjne Zbiorniki retencyjne wykonane jako rurowe z PEHD o średnicach DN1200÷DN3000, posiadające kinetę i studzienki rewizyjne na wlocie i wylocie zbiorników. Zbiorniki wyposażone będą w studnie włazowe o średnicy 1200 mm SN8-SN10, przykryte żelbetowymi płytami przykrywającymi, zamkniętymi włazami żeliwnymi DN600 klasy D400. Zbiorniki posadowione będą na płycie fundamentowej z betonu C25/30 zbrojonego wkładkami stalowymi klasy AIIIN (RB500W). Punkt zlewny Punkt zlewny wraz z prefabrykowanym fundamentem betonowym wyposażony w kontener, szafkę sterującą oraz tacę ociekową z kratką ściekową. Kontener wyposażony będzie w pojedynczy ciąg poboru ścieków o średnicy DN125 z zastosowanym maceratorem. W zakres robót wchodzi również wykonanie instalacji elektrycznej i AKPiA oraz zagospodarowanie terenu punktu zlewnego. Przyłącze wodociągowe do punktu zlewnego wykonane będzie z rur i kształtek DN32 PE 100 SDR 11 łączonych metodą zgrzewania elektrooporowego. W ramach inwestycji wykonane zostanie również: odtworzenie nawierzchni dróg, ulic, chodników oraz terenów działek prywatnych; oznakowania tymczasowej organizacji ruchu wraz z utrzymaniem objazdów; inspekcja TV wszystkich kanałów głównych i bocznych. W zakres nadzorowanego zadania wchodzą: roboty przygotowawcze terenu pod budowę, kompletne wykonanie sieci grawitacyjno-tłocznej wraz ze studniami, pompowniami, punktem zlewnym wraz z przewidzianymi do nich instalacjami i montażem wszystkich urządzeń wynikających z dokumentacji, odtworzenia nawierzchni dróg po robotach, odtworzenia działek prywatnych do stanu sprzed rozpoczęcia robót, roboty porządkowe. Obowiązki Inwestora Zastępczego: Inwestor Zastępczy pełniąc czynności zastępstwa inwestycyjnego działa w imieniu i na rzecz Zamawiającego. Do podstawowych obowiązków Inwestora Zastępczego należeć będzie w szczególności: reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej poprzez obecność na budowie w niezbędnym zakresie oraz na każde żądanie Wykonawcy i Zamawiającego, sprawdzanie jakości wykonywanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i nie dopuszczonych do stosowania w budownictwie, sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru obiektu budowlanego i przekazaniu go do użytkowania, potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad a także kontrolowanie rozliczeń budowy, uczestnictwo w przeglądach gwarancyjnych zwoływanych przez Zamawiającego, uczestnictwo w czynnościach kontrolnych oraz potwierdzanie dokumentów rozliczeniowych dla otrzymanych środków zewnętrznych. Do szczegółowych obowiązków Inwestora Zastępczego należeć będzie w szczególności: zapoznanie się z dokumentacją projektową, STWiORB powierzonego zadania inwestycyjnego, w tym warunkami pozwolenia na budowę, zgłaszanie Projektantowi zastrzeżeń do projektu zgłoszonych przez Wykonawcę robót lub Zamawiającego i dokonywanie z nim stosownych uzgodnień i wyjaśnień, na wniosek Zamawiającego opiniowanie i sprawdzanie dokumentacji projektowej w zakresie przyjętych rozwiązań, ich wykonalności, technologii robót etc., koordynacja pomiędzy kierownictwem budowy a projektantem w sprawie pełnienia nadzoru autorskiego, zapoznanie się z terenem inwestycji, jego uzbrojeniem i istniejącymi urządzeniami, protokolarne przekazanie Wykonawcy (wykonawcom) terenu budowy wespół z Zamawiającym, zapewnienie dyspozycyjności inspektorów wszystkich branż nadzoru na każde żądanie Wykonawcy i Zamawiającego, wyznaczenie spośród inspektorów branżowych koordynatora ich czynności na budowie, nadzór nad wytyczeniem w terenie: obiektów oraz sieci wraz z infrastrukturą towarzyszącą przez uprawnionego geodetę, sprawowanie funkcji nadzoru inwestorskiego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego w zakresie wszystkich koniecznych specjalności budowlanych i technologicznych poprzez sprawowanie kontroli w zakresie niezbędnym do zabezpieczenia interesów Zamawiającego, w tym m.in.: reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej oraz zapisami umowy z Wykonawcą robót, sprawdzanie jakości wykonywanych robót, wbudowanych wyrobów budowlanych i stosowanych materiałów (do obowiązków inspektora będzie należało egzekwowanie i odbiór od wykonawcy robót atestów i certyfikatów wyrobów i materiałów przed ich wbudowaniem oraz ich szczegółowa weryfikacja), a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie. W razie braku wymaganych dokumentów stwierdzających właściwą jakość lub też w razie zastrzeżeń dotyczących jakości wyrobu przewidzianego do wbudowania, inspektor nadzoru ma obowiązek żądania od Wykonawcy odpowiednich badań i przedstawienia ekspertyz technicznych lub zamiany wadliwego materiału z równoczesnym powiadomieniem Zamawiającego o zaistniałym fakcie, czuwanie nad przestrzeganiem zakazu wbudowania materiałów i wyrobów nie dopuszczonych do stosowania w budownictwie lub niewiadomego pochodzenia. W przypadku stwierdzenia niezgodności wykonywania robót budowlanych z dokumentacją techniczną (w tym specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót), nieprawidłowości procesów technologicznych, użycia niewłaściwych materiałów, wad w wykonywaniu lub prowadzeniu robót w sposób powodujący i mogący narazić Zamawiającego na straty - inspektor nadzoru zwraca na to uwagę kierownikowi budowy, zgłasza Zamawiającemu oraz podejmuje odpowiednie decyzje. Inspektor nadzoru ma prawo żądać od kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę, sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru częściowego i końcowego i przekazanie ich do użytkowania, kontrola ilości i wartości wykonywanych robót z obowiązującym harmonogramem oraz terminowość ich wykonania, potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia usterek i wad, a także kontrolowanie rozliczeń budowy (w tym weryfikacja kosztów ewentualnych zmian zakresu zadania i rodzaju materiałów w stosunku do przyjętej dokumentacji), wyegzekwowanie od Wykonawcy robót obowiązku prowadzenia obmiaru robót pod cząstkowe kosztorysy powykonawcze dla bieżących faktur, weryfikowanie ilości obmiarowych, rozstrzyganie w porozumieniu z kierownikiem budowy i przedstawicielem Zamawiającego wątpliwości natury technicznej powstałych w toku wykonywania robót, zasięgając w razie potrzeby opinii autora projektu budowlanego. Przekazywanie zaleceń projektanta pełniącego nadzór autorski jest dokonywane za pośrednictwem inspektora nadzoru, opiniowanie i przedstawienie do akceptacji przez Zamawiającego wszelkich zmian do dokumentacji. Inwestor Zastępczy sprawdza także wytyczanie robót, stopień zagęszczenia gruntu przed fundamentowaniem, zagęszczenia zasypek i podsypek, podbudów itp. oraz wydaje Wykonawcy dyspozycje w tych sprawach, nadzór nad prawidłowym wykorzystaniem przez Wykonawców infrastruktury technicznej Gminy (w szczególności dróg), pisemne informowanie Zamawiającego o występowaniu na budowie sytuacji hamujących postęp robót i innych zagrożeniach, opracowywanie wniosków dotyczących konieczności wykonania robót ujętych w dokumentacji projektowej, a nie ujętych w przedmiarach robót oraz zamiennych, a także zamówień dodatkowych oraz uzyskanie w tej kwestii pisemnej akceptacji Zamawiającego, opracowywanie wniosków dotyczących konieczności wykonania robót dodatkowych i zamiennych oraz uzyskanie w tej kwestii pisemnej akceptacji Zamawiającego, sporządzanie kosztorysów inwestorskich w przypadku wystąpienia robót dodatkowych ujętych w protokole konieczności oraz robót zamiennych, opiniowanie wniosków Wykonawcy w sprawie zmiany sposobu wykonania robót budowlanych, w tym zmiany materiałów, maszyn, urządzeń i uzgadniania tych zmian w razie konieczności z Zamawiającym i jednostką projektową, sporządzanie i przekazywanie Zamawiającemu bieżącej sprawozdawczości i innych informacji wymaganych przez Zamawiającego, w razie konieczności opracowanie opinii dotyczących wad przedmiotu umowy uznanych za nie nadające się do usunięcia oraz wnioskowanie o obniżenie wynagrodzenia Wykonawcy z określeniem utraty wartości robót i kwot obniżonego wynagrodzenia za roboty, uczestniczenie w spotkaniach i naradach organizowanych przez Zamawiającego, rozwiązywanie problemów terenowo - prawnych wynikłych w trakcie realizacji robót, sporządzanie dokumentów służących w szczególności rozliczeniu robót oraz sprawozdawczości w formie i zakresie wymaganym przez Zamawiającego, udostępnianie Zamawiającemu dokumentów związanych z realizacją umowy, kontrola prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywania w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla oceny właściwego wykonania robót (ilości, jakości, wartości robót). W czasie każdorazowego pobytu na budowie inspektor nadzoru ma obowiązek bieżącego przeglądania dziennika budowy oraz potwierdzenia pobytu poprzez dokonanie stosownego zapisu, dokonywanie (przy udziale Zamawiającego) odbiorów częściowych zrealizowanych robót, robót zanikowych i odbioru końcowego, oraz sporządzenie protokołów z tych odbiorów, bezzwłoczne sprawdzanie, weryfikacja i zatwierdzanie obmiarów powykonawczych, kalkulacji szczegółowych, kosztorysów powykonawczych wraz z kontrolą zgodności cen jednostkowych z kalkulacją ofertową Wykonawcy robót budowlanych, protokołów odbioru częściowego robót i protokołu odbioru końcowego robót, przedkładanych przez Wykonawcę robót, dokonywanie czynności odbioru końcowego inwestycji lub jej części (odbiory częściowe) według zasad określonych w umowie z Wykonawcą i odbioru ostatecznego przy każdorazowym udziale Zamawiającego oraz sporządzenie protokołu z tego odbioru. W ramach tych czynności Inwestor Zastępczy zobowiązuje się do: stwierdzenia gotowości do odbioru i powołania komisji odbioru, zorganizowania odbioru i przekazania zadania lub jego etapów, przekazania Zamawiającemu protokołów odbioru oraz dokumentacji powykonawczej przygotowanej przez Wykonawcę robót, sporządzenie pełnego końcowego rozliczenia finansowego i rzeczowego zadania poświadczenie zaistniałych strat i szkód u osób trzecich i podejmowanie czynności mających na celu naprawienie strat i szkód przez wykonawcę robót budowlanych. W przypadku uchylania się Wykonawcy od tego obowiązku, inspektor powiadamia niezwłocznie Zamawiającego, uczestniczenia w kontrolach prowadzonych u Zamawiającego przez upoważnione do tego podmioty (w szczególności z WFOŚiGW oraz instytucji rozliczających Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata 2014÷2020 w przypadku przyjęcia inwestycji do dofinansowania), w razie konieczności, do końca okresów rozliczeniowych z ww. instytucjami potwierdzanie zakresów rzeczowych i finansowych zrealizowanych robót na dokumentach sporządzanych przez Zamawiającego na potrzeby rozliczenia pożyczki, dotacji itp., uczestniczenia w komisjach powołanych do oceny jakości robót w okresie gwarancji i rękojmi, sprawdzanie kompletności i poprawności merytorycznej dokumentacji odbiorowej, rozliczanie inwestycji wraz z przygotowaniem danych do sporządzenia dowodów księgowych odbioru technicznego i środka trwałego /OT/. Szczegółowy zakres robót będących przedmiotem zadania inwestycyjnego, nad którym pełniona będzie funkcja Inwestora zastępczego określają załączniki do niniejszej SIWZ: dokumentacja projektowa, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 712470001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 20.000,00 zł.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.swierklany.pl/wiadomosci/6853/lista/ogloszenia_o_zamowieniach_i_konkursach_rok_2014
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach