Przetargi.pl
Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru nad usługami i robotami budowlanymi dla: budowy zewnętrznych linii kablowych na trasie: budynek Stajni – budynek Kuchni Królewskiej oraz remontu dachu budynku dawnej Słodowni

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie ogłasza przetarg

  • Adres: 02-958 Warszawa, Stanisława Kostki Potockiego
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. +48225442700, , fax. +48228423116
  • Data zamieszczenia: 2019-03-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie
    Stanisława Kostki Potockiego 10/16
    02-958 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. +48225442700, , fax. +48228423116
    REGON: 01095603800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.wilanow-palac.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowa Instytucja Kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru nad usługami i robotami budowlanymi dla: budowy zewnętrznych linii kablowych na trasie: budynek Stajni – budynek Kuchni Królewskiej oraz remontu dachu budynku dawnej Słodowni
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na pełnieniu funkcji Inspektora Nadzoru nad usługami i robotami budowlanymi w ramach dwóch Inwestycji zaplanowanych na terenie Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie. 2) Zakres usługi obejmuje pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru polegającej na: a) ETAP I: wykonywaniu Nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi i usługami realizowanymi przez Generalnego Wykonawcę Inwestycji 1 w pełnym zakresie obowiązków wynikających z przepisów Prawa budowlanego, ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami. b) ETAP II: wsparciu Zamawiającego w procedurze wyboru Generalnego Wykonawcy Inwestycji 2, c) ETAP III: wykonywaniu Nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi i usługami realizowanymi przez Generalnego Wykonawcę Inwestycji 2 w pełnym zakresie obowiązków wynikających z przepisów Prawa budowlanego, ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami oraz zarządzaniu całością Inwestycji. 3) INWESTYCJA 1 obejmuje: budowę zewnętrznych linii kablowych łączących rozdzielnicę RNN-2 i RNN-1 w pomieszczeniu nN, stacji ST6480 z rozdzielnicą RGK i RPPOŻ (CSP) w przebudowywanym budynku Kuchni Królewskiej. 4) INWESTYCJA 2 obejmuje: remont dachu budynku dawnej Słodowni zlokalizowanego na terenie Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie 5) Do obowiązków Inspektora Nadzoru należy w szczególności: a) ETAP I: wykonywanie Nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi realizowanymi przez Generalnego Wykonawcę Inwestycji nr 1 w pełnym zakresie obowiązków wynikających z przepisów Prawa budowlanego, w szczególności:  Stworzenie wzorów dokumentów m.in. karty nadzoru autorskiego, wzorów raportów, karty materiałowej, notatki z narady koordynacyjnej oraz innych dokumentów wymaganych do prawidłowej realizacji Inwestycji 1, w konsultacji z Zamawiającym w terminie do przekazania terenu budowy (dalej zamiennie zwany również „placem budowy”);  Uczestniczenie w protokolarnym przekazaniu Kierownikowi budowy terenu budowy;  Sprawowanie nadzoru na placu budowy w każdym tygodniu realizacji Inwestycji 1. Wymagane są co najmniej 2 - 3 wizyty Inspektorów nadzoru w trakcie każdego tygodnia realizacji Inwestycji 1.  Sprawowanie nadzoru na placu budowy przez Inspektora Nadzoru wymaganej specjalności obejmujące minimum 2 wizyty w trakcie każdego tygodnia realizacji prac danej branży.  Przekazanie Generalnemu Wykonawcy Inwestycji 1 kompletnej dokumentacji projektowej, na podstawie której wykonywał będzie usługi i roboty budowlane oraz placu budowy wraz z opracowaniem wszystkich niezbędnych dokumentów związanych z przekazaniem placu budowy, w tym protokołu wprowadzenia na budowę i innych dokumentów z tym związanych,  Wykonywanie Nadzoru inwestorskiego przy realizacji Inwestycji 1 nad usługami i robotami budowlanymi wszystkich branż, zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane oraz innymi obowiązującymi przepisami prawa,  Kontrola jakości materiałów budowlanych, zwłaszcza ze względu na zapobieganie zastosowania materiałów i wyrobów wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie oraz kontrola sposobu składowania tych materiałów i wyrobów;  Sprawdzanie i odbiór robót zanikających lub ulegających zakryciu w terminach ustalonych z Generalnym Wykonawcą Inwestycji 1;  Nadzór nad zapewnieniem bezpieczeństwa i przestrzegania przepisów p. pożarowych, bezpieczeństwa i higieny pracy, przez wszystkich uczestników procesu realizacji Inwestycji 1,  Udział w próbach i testach instalacji oraz w odbiorach technicznych robót przy Inwestycji 1,  Przeprowadzanie odbiorów i rozliczeń częściowych realizacji Inwestycji 1, w tym opracowanie protokołów z tych odbiorów, w terminach ustalonych w umowie z Generalnym Wykonawcą Inwestycji 1,  Egzekwowanie od Generalnego Wykonawcy Inwestycji 1 wszystkich warunków realizacji umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym a Generalnym Wykonawcą Inwestycji 1;  Weryfikacja zgodności wprowadzania podwykonawców i dalszych podwykonawców przez Generalnego Wykonawcę Inwestycji 1 z wymaganiami wskazanymi w umowie zawartej pomiędzy Zamawiającym, a Generalnym Wykonawcą, niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu 3 dni od zgłoszenia wniosku o wprowadzenie podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy;  Niedopuszczenie do wykonywania prac w ramach podwykonawstwa przez niezaakceptowanych podwykonawców - niezwłoczne przekazanie do Zamawiającego informacji o zaistniałej sytuacji;  Weryfikacja i akceptacja raportów z postępu robót sporządzanych przez Generalnego Wykonawcę Inwestycji 1 ; w terminie do 3 dni od przedstawienia raportu przez Generalnego Wykonawcę Inwestycji 1;  Kontrola prawidłowości zafakturowania wykonanych robót i usług;  Bieżące zapoznawanie się z Dziennikiem budowy oraz potwierdzanie swojej obecności na „Liście obecności Inspektorów” stosownym wpisem;  Dokonywanie regularnych wpisów w Dzienniku budowy;  W porozumieniu z Kierownikiem budowy rozstrzyganie wątpliwości natury technicznej powstałe w toku wykonywania robót i usług, zasięgając w razie potrzeby opinii autora projektu lub rzeczoznawców;  Sprawdzenie posiadania przez Kierownika budowy odpowiednich dokumentów (atestów, świadectw jakości, wyników badań i innych), dotyczących dostarczanych materiałów budowlanych zgodnie z ustawą o wyrobach budowlanych.  Zatwierdzanie przedkładanych próbek wszelkich materiałów i urządzeń dostarczonych zgodnie z umową z Generalnym Wykonawcą Inwestycji 1;  Inspektor nadzoru ma obowiązek każdorazowo zawiadomić Zamawiającego o wypadkach naruszenia prawa budowlanego, stwierdzonych w toku realizacji robót budowlanych i usług, dotyczących bezpieczeństwa budowy i ochrony środowiska, a także o rażących nieprawidłowościach lub uchybieniach technicznych;  W razie konieczności wykonania robót dodatkowych lub zamiennych Inspektor nadzoru spisuje, przy udziale Zamawiającego, Kierownika budowy i przedstawiciela Nadzoru autorskiego, protokół konieczności;  Wstrzymuje roboty prowadzone w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub niezgodnie z wymaganiami umowy zawartej przez Zamawiającego z Generalnym Wykonawcą Inwestycji 1 i niezwłocznie pisemnie zawiadomi Zamawiającego o tym fakcie;  Rozliczanie robót i usług wykonanych w ramach umowy o roboty budowlane w przypadku ich przerwania z jakiejkolwiek przyczyny;  Inspektor nadzoru opracowuje opinie dotyczące wad w realizacji umów o roboty budowlane uznanych za nie nadające się do usunięcia oraz wnioskuje o obniżenie wynagrodzenia Generalnego Wykonawcy Inwestycji 1 z określeniem utraty wartości robót i usług i kwoty obniżonego wynagrodzenia za te roboty i usługi;  W przypadku wystąpienia sytuacji nieprzewidzianych lub siły wyższej, przeprowadzenie analizy sytuacji i doradzenie Zamawiającemu sposobu rozwiązania problemu poprzez pisemne zaopiniowanie planu działania Generalnego Wykonawcy Inwestycji 1 przedstawionego na taką okoliczność;  Pisemnie opiniowanie wystąpienia Generalnego Wykonawcy Inwestycji 1, np. o przedłużenie czasu na ukończenie robót, w terminie 3 dni od dnia wystąpienia Generalnego Wykonawcy Inwestycji 1;  Wyegzekwowanie od Generalnego Wykonawcy bieżącego utrzymania czystości dróg dojazdowych, placu budowy oraz przyległego terenu do zaplecza budowy;  Nadzorowanie robót dodatkowych lub zamiennych, potwierdzenie gotowości do ich odbioru, dokonanie odbioru .  Przeprowadzenie: odbioru robót zanikających, odbiorów częściowych, odbioru końcowego i odbioru ostatecznego realizacji Inwestycji 1, w tym opracowanie protokołów z tych odbiorów, w terminach ustalonych w umowie z Generalnym Wykonawcą Inwestycji 1.  Przekazanie Zamawiającemu Inwestycji 1 wraz z kompletem niezbędnych dokumentów w stanie faktycznym i prawnym zdatnym do natychmiastowego rozpoczęcia użytkowania,  Archiwizacja korespondencji i dokumentacji wraz z przekazaniem ich Zamawiającemu w stanie kompletnym po zakończeniu Inwestycji 1. b) ETAP II: wsparcie Zamawiającego w procedurze opisu przedmiotu zamówienia oraz wyboru Generalnego Wykonawcy Inwestycji 2:  Zapoznanie się z dokumentacją projektową oraz specyfiką przedmiotu zamówienia Inwestycji 2, zapoznanie się z obiektem, jego stanem i istniejącymi urządzeniami przez Inspektorów nadzoru inwestorskiego wszystkich specjalności w terminie 21 dni od daty podpisania Umowy;  Weryfikacja prawidłowości sporządzonego przez Zamawiającego opisu przedmiotu zamówienia pod kątem rozwiązań technicznych, materiałowych, sztuki budowlanej, etapowania Inwestycji i obowiązujących przepisów prawa. Konsultacje zapisów opisu przedmiotu zamówienia dotyczącego robót budowlanych - w terminie do 14 dni od daty przekazania „Opisu przedmiotu zamówienia dotyczącego robót budowlanych”.  Pisemne zaopiniowanie i konsultacje zapisów wzoru umowy wraz załącznikami na wybór Generalnego Wykonawcy Inwestycji 2– - w terminie do 5 dni od daty przekazania wzoru umowy przez Zamawiającego. Zamawiający ma prawo zorganizować spotkanie robocze celem konsultacji. Analiza umowy powinna być dokonana co najmniej pod kątem zapewnienia terminowej i należytej realizacji Inwestycji 2;  Przygotowania propozycji wyjaśnień treści SIWZ w zakresie opisu przedmiotu zamówienia dotyczącego robót budowlanych;  Udział w komisji przetargowej powołanej w celu wyboru Generalnego Wykonawcy Inwestycji 2; c) ETAP III: wykonywanie Nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi realizowanymi przez Generalnego Wykonawcę Inwestycji 2 w pełnym zakresie obowiązków wynikających z przepisów Prawa budowlanego, w szczególności:  Stworzenie wzorów dokumentów m.in. karty nadzoru autorskiego, listy obecności inspektorów nadzoru inwestorskiego na budowie, wzorów raportów, karty materiałowej, notatki z narady koordynacyjnej oraz innych dokumentów wymaganych do prawidłowej realizacji Inwestycji 2, w konsultacji z Zamawiającym w terminie do przekazania terenu budowy;  Uczestniczenie w protokolarnym przekazaniu Kierownikowi budowy terenu budowy;  Stworzenie funkcjonalnego i skutecznego sposobu bieżącej i nieprzerwanej (w czasie trwania Inwestycji 2) komunikacji pomiędzy wszystkimi uczestnikami procesu inwestycyjnego;  Sprawowanie nadzoru na placu budowy przez Inspektorów nadzoru inwestorskiego wszystkich specjalności w każdym tygodniu realizacji Inwestycji 2. Wymagane są co najmniej 2 - 3 wizyty Inspektorów nadzoru inwestorskiego w trakcie każdego tygodnia realizacji Inwestycji 2.  Sprawowanie nadzoru na placu budowy przez Inspektora Nadzoru inwestorskiego wymaganej specjalności obejmujące minimum 2 wizyty w trakcie każdego tygodnia realizacji prac danej specjalności;  W razie potrzeby, stawianie się niezwłocznie tj. w ciągu 24 godzin na każde wezwanie Zamawiającego i Generalnego Wykonawcy Inwestycji 2, na placu budowy.  Przekazanie Generalnemu Wykonawcy Inwestycji 2 kompletnej dokumentacji projektowej, na podstawie której wykonywał będzie usługi i roboty budowlane oraz placu budowy wraz z opracowaniem wszystkich niezbędnych dokumentów związanych z przekazaniem placu budowy, w tym protokołu wprowadzenia na budowę i innych dokumentów z tym związanych,  Wykonywanie Nadzoru inwestorskiego przy realizacji Inwestycji 2 nad usługami i robotami budowlanymi wszystkich specjalności, zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane oraz innymi obowiązującymi przepisami prawa,  Kontrola jakości materiałów budowlanych, zwłaszcza ze względu na zapobieganie zastosowania materiałów i wyrobów wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie oraz kontrola sposobu składowania tych materiałów i wyrobów;  Sprawdzanie i odbiór robót zanikających lub ulegających zakryciu w terminach ustalonych w umowie z Generalnym Wykonawcą Inwestycji 2;  Nadzór nad zapewnieniem bezpieczeństwa i przestrzegania przepisów p. pożarowych, bezpieczeństwa i higieny pracy, przez wszystkich uczestników procesu realizacji Inwestycji 2,  Prowadzenie narad koordynacyjnych dotyczących Inwestycji 2 nie rzadziej niż raz w tygodniu, w tym opracowywanie protokołów z narad i innych dokumentów z tym związanych,  Udział w próbach i testach instalacji oraz w odbiorach technicznych robót przy Inwestycji 2,  Przeprowadzanie odbiorów i rozliczeń częściowych realizacji Inwestycji 2, w tym opracowanie protokołów z tych odbiorów , w terminach ustalonych w umowie z Generalnym Wykonawcą Inwestycji 2,  Każdorazowa weryfikacja i zaopiniowanie przedkładanego przez Generalnego Wykonawcę Inwestycji 2 harmonogramu dot. realizacji zadań do 3 dni od przekazania;  Egzekwowanie od Generalnego Wykonawcy Inwestycji 2 wszystkich warunków realizacji umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym a Generalnym Wykonawcą Inwestycji 2;  Kontrola zgodności przebiegu robót i usług z obowiązującym harmonogramem oraz terminowości ich wykonania; prowadzenie narad koordynacyjnych z udziałem Generalnego Wykonawcy Inwestycji 2 i Zamawiającego oraz niezbędnych osób trzecich, sporządzanie z nich protokołów (w terminie 2 dni), przekazywane do akceptacji uczestników narad. Zatwierdzone protokoły są wiążące dla stron, kopie protokołów przekazywane są wszystkim uczestnikom tych narad;  Weryfikacja zgodności wprowadzania podwykonawców i dalszych podwykonawców przez Generalnego Wykonawcę Inwestycji 2 z wymaganiami wskazanymi w umowie o roboty budowlane zawartej pomiędzy Zamawiającym a Generalnym Wykonawcą Inwestycji 2, niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu 3 dni od zgłoszenia wniosku o wprowadzenie podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy;  Niedopuszczenie do wykonywania prac w ramach podwykonawstwa przez niezaakceptowanych podwykonawców - niezwłoczne przekazanie do Zamawiającego informacji o zaistniałej sytuacji;  Weryfikacja i akceptacja raportów z postępu robót sporządzanych przez Generalnego Wykonawcę Inwestycji 2 w terminie do 3 dni od przedstawienia raportu przez Generalnego Wykonawcę Inwestycji 2;  Kontrola prawidłowości zafakturowania wykonanych robót i usług;  Bieżące zapoznawanie się z Dziennikiem budowy oraz potwierdzanie swojej obecności na „Liście obecności Inspektorów” stosownym wpisem;  Dokonywanie regularnych wpisów w Dzienniku budowy;  W porozumieniu z Kierownikiem budowy rozstrzyganie wątpliwości natury technicznej powstałe w toku wykonywania robót i usług, zasięgając w razie potrzeby opinii autora projektu lub rzeczoznawców;  Sprawdzenie posiadania przez Kierownika budowy odpowiednich dokumentów (atestów, świadectw jakości, wyników badań i innych), dotyczących dostarczanych materiałów budowlanych zgodnie z ustawą o wyrobach budowlanych.  Zatwierdzanie przedkładanych próbek wszelkich materiałów i urządzeń dostarczonych zgodnie z umową z Generalnym Wykonawcą Inwestycji 2 ;  Inspektor nadzoru ma obowiązek każdorazowo zawiadomić Zamawiającego o wypadkach naruszenia prawa budowlanego, stwierdzonych w toku realizacji budowy, dotyczących bezpieczeństwa budowy i ochrony środowiska, a także o rażących nieprawidłowościach lub uchybieniach technicznych;  W razie konieczności wykonania robót dodatkowych lub zamiennych Inspektor nadzoru spisuje, przy udziale Zamawiającego, Kierownika budowy i przedstawiciela Nadzoru autorskiego, protokół konieczności;  Wstrzymuje roboty prowadzone w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub niezgodnie z wymaganiami umowy zawartej przez Zamawiającego z Generalnym Wykonawcą Inwestycji 2 i niezwłocznie pisemnie zawiadomi Zamawiającego o tym fakcie;  Rozliczanie robót i usług wykonanych w ramach umowy o roboty budowlane w przypadku ich przerwania z jakiejkolwiek przyczyny;  Inspektor nadzoru opracowuje opinie dotyczące wad w realizacji umów o roboty budowlane uznanych za nie nadające się do usunięcia oraz wnioskuje o obniżenie wynagrodzenia Generalnego Wykonawcy z określeniem utraty wartości robót i usług i kwoty obniżonego wynagrodzenia za te roboty i usługi;  Czynny udział w przeprowadzaniu i nadzorowaniu prób i sprawdzeń;  W przypadku wystąpienia sytuacji nieprzewidzianych lub siły wyższej, przeprowadzenie analizy sytuacji i doradzenie Zamawiającemu sposobu rozwiązania problemu poprzez pisemne zaopiniowanie planu działania Generalnego Wykonawcy Inwestycji 2 przedstawionego na taką okoliczność;  Sporządzanie pisemnego poświadczenia o usunięciu wad przez Generalnego Wykonawcę Inwestycji 2;  Pisemnie opiniowanie wystąpienia Generalnego Wykonawcy Inwestycji 2 , np. o przedłużenie czasu na ukończenie robót, w terminie 7 dni od dnia wystąpienia Generalnego Wykonawcy Inwestycji 2;  Wyegzekwowanie od Generalnego Wykonawcy Inwestycji 2 bieżącego utrzymania czystości dróg dojazdowych, placu budowy oraz przyległego terenu do zaplecza budowy;  Pisemne opiniowanie konieczności wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, uwzględniając zapisy umowy o roboty budowlane z Generalnym Wykonawcą Inwestycji 2, weryfikacja oszacowanej wartości tych robót i usług, przedłożenie w/w dokumentów Zamawiającemu w terminie 5 dni od dnia wystąpienia zdarzenia powodującego konieczność wykonania robót dodatkowych lub zamiennych . W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może wydłużyć powyższy termin.  Nadzorowanie robót dodatkowych lub , potwierdzenie gotowości do ich odbioru, dokonanie odbioru .  Przeprowadzenie: odbioru robót zanikających, odbiorów częściowych, odbioru końcowego i odbioru ostatecznego realizacji Inwestycji 2, w tym opracowanie protokołów z tych odbiorów, w terminach ustalonych w umowie z Generalnym Wykonawcą Inwestycji 2.  Na podstawie otrzymanego od Zamawiającego upoważnienia do reprezentowania go w procesie administracyjnym, dokonanie zgłoszenia Inwestycji 2 do właściwych służb i organów i uzyskanie wszystkich wymaganych przepisami prawa decyzji administracyjnych, opinii, uzgodnień, stanowisk organów administracyjnych po zakończeniu Inwestycji i uzyskanie ostatecznej (w administracyjnym toku instancji) oraz bezwarunkowej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie Inwestycji 2, jeżeli są one wymagane.  Przekazanie Zamawiającemu Inwestycji 2 wraz z kompletem niezbędnych dokumentów w stanie faktycznym i prawnym zdatnym do natychmiastowego rozpoczęcia użytkowania,  Archiwizacja korespondencji i dokumentacji wraz z przekazaniem ich Zamawiającemu w stanie kompletnym po zakończeniu Inwestycji 2. 6) Obowiązki w trakcie trwania gwarancji i rękojmi za wady Inwestycji 1 i Inwestycji 2, w szczególności: a) Uczestniczenie w przeglądach w okresie gwarancji i rękojmi oraz kontrolowanie usuwania ujawnionych wad i usterek; b) Potwierdzanie usunięcia przez Generalnego Wykonawcę Inwestycji 1 i Generalnego Wykonawcę Inwestycji 2 wad i usterek; c) W przypadku wyniknięcia po zakończeniu Inwestycji 1 lub Inwestycji 2 kwestii spornych dotyczących wykonywanych robót i usług pomiędzy Zamawiającym a Generalnym Wykonawcą Inwestycji 1 lub Generalnym Wykonawcą Inwestycji 2, Inspektor nadzoru zobowiązany jest w ramach ceny umownej do uczestnictwa w działaniach mających na celu rozstrzygnięcie kwestii spornych poprzez sporządzanie niezbędnych opinii, weryfikacji itp. przez cały okres udzielonej przez Generalnego Wykonawcę Inwestycji 1 i Generalnego Wykonawcę Inwestycji 2 gwarancji i rękojmi. 7) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Załącznik nr 1 do SIWZ. 8) Wzór umowy zawiera Załącznik nr 6 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71247000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1 Wysokość wadium Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości: 2 600,00 złotych (słownie: dwa tysiące sześćset złotych). 2 Termin wniesienia wadium Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 3 Forma wadium 1) Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 ustawy PZP tj.: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. jedn. Dz.U. z 2018 r. poz. 110). 2) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący numer rachunku bankowego Zamawiającego: 55 1130 1017 0020 1226 4720 0006 z dopiskiem: Wadium – Numer postępowania: KF.AZ.2401.1.JM.2019 3) W przypadku wnoszenia wadium w innej formie niż pieniądz, wymagane jest złożenie w oryginale jednego lub kilku dokumentów wskazanych w art. 45 ust. 6 pkt 2) – 5) ustawy PZP. Oryginał dokumentu (lub oryginały dokumentów) należy załączyć do oferty w osobnej kopercie. Do każdego dokumentu wadium sporządzonego w języku innym niż język polski należy załączyć tłumaczenie na język polski. 4) Potwierdzeniem skutecznego wniesienia wadium będzie: a) w przypadku wadium w formie pieniężnej – zaksięgowanie na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert; b) w przypadku wadium w formie innej niż pieniężna – oryginał dokumentu wadium (gwarancji lub poręczenia). Dokument ten należy przekazać w następujący sposób: kserokopie należy dołączyć do oferty, dokumenty oryginalne dostarczyć w odrębnym opakowaniu wraz z ofertą. 4 Wymogi dotyczące treści wadium 1) Z dokumentu wadium wniesionego w formie gwarancji powinno wynikać jednoznacznie i w sposób nie budzący wątpliwości, gwarantowanie nieodwołalnie oraz bezwarunkowo wypłaty należności z tytułu wadium na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w terminie nie dłuższym niż 30 dni kalendarzowych od otrzymania pierwszego żądania. 2) Wadium winno obejmować cały okres związania ofertą poczynając od daty upływu terminu składania ofert. 3) Gwarancje i poręczenia muszą zawierać (oprócz elementów właściwych dla każdej formy, określonych przepisami prawa): a) nazwę i adres Zamawiającego: Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie, ul. Stanisława Kostki Potockiego 10/16, 02-958 Warszawa, b) numer postępowania, c) termin ważności wadium – odpowiadający terminowi związania ofertą, zgodnie z pkt X.1. 5 Skutki nie wniesienia wadium Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy. 6 Zwrot wadium 1) Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, za wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy PZP. 2) Zamawiający zwróci Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, wadium niezwłocznie po zawarciu Umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania Umowy. 3) Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 4) Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy PZP jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca winien wnieść wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 5) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego (związane bezpośrednio z przechowywaniem przedmiotowej kwoty na rachunku) oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy, na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. Zamawiający informuje, że oprocentowanie ww. rachunku jest określane na podstawie dziennej stawki oprocentowania ustalanej przez bank. 7 Zatrzymanie wadium 1) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 2) Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania Umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania Umowy; c) zawarcie Umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wypełniony formularz ofert wraz z załącznikiem A do formularza oferty, stanowiący załącznik nr 2 do SIWZ. 2. Pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy). 3. Oświadczenie w zakresie obowiązku podatkowego. 4. Pisemne zobowiązanie podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach