Przetargi.pl
Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi realizowanymi przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie w roku 2019

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie ogłasza przetarg

  • Adres: 30529 Kraków, ul. Józefińska
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 12 6165482, 6165469 , fax. 126 165 428
  • Data zamieszczenia: 2019-01-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie
    ul. Józefińska 14
    30529 Kraków, woj. małopolskie
    tel. 12 6165482, 6165469, fax. 126 165 428
    REGON: 35150530800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mops.krakow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi realizowanymi przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie w roku 2019
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem niniejszej umowy jest pełnienie przez Wykonawcę funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego – w rozumieniu art. 17 pkt 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane w zakresie konstrukcyjno-budowlanym nad robotami budowlanymi prowadzonymi przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie w roku 2019. 2. Łączny czas pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego wynosi do 129 tygodni. Szczegółowy wymiar tygodniowy pełnienia funkcji, o której mowa w ust. 1 umowy wraz z lokalizacją przeprowadzanych robót został określony w załączniku nr 1 (pkt I złącznika) do umowy stanowiący jej integralną część. Zamawiający zastrzega możliwość zmiany ilości tygodni nadzoru w poszczególnych lokalizacjach oraz rezygnacji z wykonania części robót oraz wprowadzenie innych obiektów – tak by łączna ilość tygodni nadzoru wynosiła tyle samo co w zdaniu pierwszym niniejszego ustępu. Wykonawcy nie przysługuje z tego tytułu żadne roszczenie. 3. Do przedmiotu niniejszej umowy należy również: 1) sporządzenie do 1 (słownie: jednej) ekspertyzy polegającej na sprawdzeniu dokumentacji projektowej opracowanych przez projektanta – zgodnie z wytycznymi (nie dotyczy sprawdzenia, o którym mowa w art.20 pkt 2 Ustawy Prawo Budowlane), 2) przeprowadzanie do 3 (słownie: trzech) wizji lokalnych mających na celu określenie nieprawidłowości w budynkach/lokalach wskazanych przez Zamawiającego oraz sposobu usunięcia tych nieprawidłowości, 3) sporządzenie do 2 (słownie: dwóch) opinii dotyczących możliwości przystosowania lokali nowopozyskanych przez Zamawiającego na potrzeby prowadzonej działalności, stanowiącą podstawę do złożenia wniosku o zmianę sposobu użytkowania. 4. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany ilości asortymentu usług, do wysokości kwoty umowy, Wykonawcy nie przysługują z tego tytułu żadne roszczenia. Tabela lokalizacji robót budowlanych wraz z wymiarem tygodniowym pełnienia funkcji inspektora nadzoru budowlanego oraz tabela zawierająca lokalizację planowanych inwestycji oraz lokali, co do których planowane jest wydanie opinii znajdują się w załączniku 1 do niniejszej umowy. 5. Na mocy niniejszej umowy do obowiązków Wykonawcy należy: 1) sprawdzanie kosztorysów przekazanych przez Zamawiającego i potwierdzania ich zgodności pod względem rachunkowym i merytorycznym z obowiązującymi zasadami kosztorysowania oraz: a) sprawdzanie kosztorysów inwestorskich w zakresie zastosowania odpowiednich nośników cenowych, w tym średnich cen wg aktualnych na dzień opracowania kosztorysów katalogów, poprawności opracowania z uwzględnieniem technologii wykonania, praktyki i sztuki budowlanej, ilości robót, uwzględnienia niezbędnych rodzajów prac; b) w przypadku kosztorysów ofertowych na zamówienia na roboty podobne (art. 67 ust. 1 pkt 6 pzp) sprawdzanie w zakresie przyjęcia stawek umownych, w tym cen jednostkowych, kosztów robocizny, kosztów pracy sprzętu, cen materiałów, kosztów pośrednich, zysku na poziomie tożsamym do kosztorysu ofertowego złożonego w postępowaniu prowadzonym o udzielenie zamówienia podstawowego oraz poprawności wyliczeń ilości robót i zakresu prac, zgodnie ze stanem faktycznym oraz protokołem konieczności; c) w przypadku kosztorysów ofertowych na roboty dodatkowe sprawdzanie w zakresie przyjęcia nośników cenowych (kosztów robocizny, kosztów pracy sprzętu, cen materiałów, kosztów pośrednich, zysku) na poziomie zgodnym z kosztorysem ofertowym złożonym w postępowaniu prowadzonym o udzielenie zamówienia podstawowego, a w przypadku gdy dana robota budowlana nie stanowi powtórzenia zamówienia podstawowego, wykonawca sprawdzi poprawność przyjętych cen odnosząc je do średnich cen rynkowych wg aktualnych na dzień opracowania kosztorysów katalogów; ponadto Wykonawca sprawdzi poprawność wyliczeń ilości i zakresu robót ze stanem faktycznym i protokołem konieczności; d) w przypadku kosztorysu rozliczeniowego sprawdzenie jego zgodności z faktycznie wykonaną ilością (potwierdzoną w książce obmiarów) oraz zgodność kosztorysu z kosztorysem, ofertowym na podstawie którego prowadzono roboty budowlane, a w szczególności w zakresie przyjętych stawek cenowych i rodzajów robót budowlanych; e) sprawdzanie na bieżąco książek obmiarów oraz sprawdzanie i potwierdzanie zgodności kosztorysów powykonawczych z książkami obmiarów – co najmniej raz w tygodniu; 2) reprezentowanie Zamawiającego na placu budowy przez sprawowanie kontroli zgodności realizacji robót z przepisami, obowiązującymi Polskimi Normami, dokumentacją budowlano-wykonawczą oraz zasadami wiedzy technicznej i umową zawartą pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą robót budowlanych; 3) każdorazowe podejmowanie stosownych działań wynikających z przepisów prawa (w tym w szczególności ustawy Prawo Budowlane) w razie stwierdzenia występowania nieprawidłowości i zagrożeń na budowie, w tym związanych z katastrofą budowlaną; w razie wystąpienia zagrożenia oraz w przypadku stwierdzenia katastrofy budowlanej Wykonawca zobowiązany jest do natychmiastowego podjęcia stosownych działań; w przypadku stwierdzenia katastrofy budowlanej inspektor nadzoru podejmuje działania, w imieniu Zamawiającego, zgodnie z art. 75 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane, bez konieczności wcześniejszej konsultacji z Zamawiającym; 4) sprawdzenie jakości wykonanych robót, a w szczególności zapobieganie stosowania wyrobów wadliwych, niezgodnych z ofertą wykonawcy, niedopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie; 5) sprawdzenie i odbiór robót ulegających zakryciu lub robót zanikających, uczestniczenie w czynnościach odbioru końcowego przedmiotu umowy i przekazaniu go do użytkowania; 6) potwierdzenie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad robót budowlanych; 7) uczestniczenie w naradach koordynacyjnych w trakcie realizacji robót; 8) sprawdzenie dokumentacji powykonawczej oraz wszystkich dokumentów dostarczonych przez Wykonawcę robót pod względem kompletności i treści merytorycznej; 9) sprawowanie nadzoru nad usuwaniem wad wynikłych w okresie gwarancyjnym; 10) udział we wprowadzeniach Wykonawcy robót na budowę i odbiorach; 11) dokonywanie wpisów w dzienniku budowy, kontrola dziennika budowy i książki obmiarów; 12) sprawdzanie czy wbudowane materiały posiadają odpowiednie atesty, certyfikaty i gwarancje, odbiór tych dokumentów podczas odbioru końcowego robót; 13) wizytowanie placów budowy w częstotliwości gwarantującej prawidłową ich kontrolę, w tym bezwzględnie każdorazowo przy odbiorach robót (w tym robót zanikających lub ulegających zakryciu) w razie konieczności wizyty mają być potwierdzone wpisami do dziennika budowy; 14) każdorazowe wizytowanie budowy na wezwanie Zamawiającego (w tym również telefoniczne oraz przesłane pocztą elektroniczną na adres wskazany przez Wykonawcę: ………………………………………); 15) każdorazowe wizytowanie obiektów, gdzie wykonywane były prace objęte nadzorem, na wezwanie Zamawiającego (w tym również telefoniczne oraz przesłane pocztą elektroniczną) w czasie trwania rękojmi udzielonej przez Wykonawcę robót; koszty z tym związane uwzględnione są w stawce za nadzór; 16) udział w wizjach lokalnych w przypadku powstania usterek i wykrycia wad robót budowlanych w obiektach będących w zarządzie trwałym, użyczonym lub przekazanym w najem Miejskiemu Ośrodkowi Pomocy Społecznej w Krakowie. Efektem wizji lokalnych jest notatka służbowa określająca przyczynę powstania awarii, sposób jej usunięcia oraz wskazanie w przedmiotowej notatce kto, w jaki sposób i w jakim zakresie ma tę awarię usunąć (wzór notatki stanowi załącznik nr 2). 17) każdorazowe, niezwłoczne zgłaszanie Zamawiającemu wszelkich trudności i problemów wynikłych w trakcie realizacji nadzorowanych prac, w tym w szczególności wszystkich przerw i opóźnień w wykonywaniu prac, trwających powyżej 3 dni; 18) w przypadku stwierdzenia, że prace budowlane wykonywane są przez inny podmiot niż ten, który podpisał umowę na ich wykonanie lub inny niż zgłoszony przez głównego wykonawcę, Wykonawca ma obowiązek natychmiastowego pisemnego powiadomienia Zamawiającego o tym fakcie, podając dane firmy lub osób oraz rodzaj robót wykonywanych przez niezgłoszonych podwykonawców; 19) do obowiązków inspektora robót budowlanych należy nadzór nad całością prac w danym obiekcie, w tym również w zakresie branżowym. 6. Wykonawca ma prawo do: 1) wydawania kierownikowi budowy lub kierownikowi robót poleceń potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, dotyczycących usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób i badań, także tych wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych oraz przedstawiania ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych i elektrycznych, dowodów dopuszczenia do obrotu i stosowania w budownictwie wyrobów i urządzeń technicznych; 2) żądania od kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także ich wstrzymania w przypadku gdy kontynuacja może stanowić zagrożenie dla życia lub zdrowia bądź spowodować może niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę. 7. W zakresie wykonania ekspertyz polegających na sprawdzeniu poprawności dokumentacji projektowych Wykonawca winien zwrócić uwagę na: 1) zgodność dokumentacji projektowej z przepisami prawa w tym m.in. z ustawą Prawo budowlane, Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych jakimi powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie i innymi obowiązującymi przepisami w tym zakresie, 2) kompletność dokumentacji projektowej i możliwość wykonania robót budowlanych na jej podstawie, a także możliwości korzystania z lokalu zgodnie z przeznaczeniem po wykonaniu robót budowlanych prowadzonych w oparciu o tą dokumentacje z uwzględnieniem warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie w tym m.in. wymogów sanitarnych, ochrony przeciwpożarowej i innych przepisów, które musi spełniać dany obiekt, 3) sprawdzenie czy dokumentacja projektowa nie zawiera wad utrudniających lub uniemożliwiających przeprowadzenie procesu inwestycyjnego, 4) sprawdzenie poprawność przyjętych rozwiązań konstrukcyjnych i technologii wykonania robót, w tym sprawdzenie czy przyjęte rozwiązania zostały przez projektanta potwierdzone właściwymi obliczeniami, 5) sporządzić opinie dotyczącą poprawności wykonania dokumentacji ze wskazaniem w punktach stwierdzonych ewentualnych wad lub nieprawidłowości z uwzględnieniem ich wpływu na proces inwestycyjny, 6) sprawdzenie czy poszczególne elementy dokumentacji nie są ze sobą wzajemnie sprzeczne bądź rozbieżne, 7) odniesienie się pisemne do ewentualnych uwag i poprawek umieszczonych przez projektanta w zakresie wyników sprawdzenia przedmiarów, 8) sprawdzenie kosztorysów inwestorskich i Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót pod względem zgodności z projektem wykonawczym oraz uwzględniając technologie wykonania robót i zasady sztuki budowlanej, 9) sprawdzenie kompletności uzgodnień z wymaganymi rzeczoznawcami i specjalistami. 8. Zamawiający zastrzega, że sprawdzenie nie dotyczy obowiązku projektanta, o którym mowa w art. 20 pkt 2 Ustawy Prawo Budowlane, oraz w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów. 9. W ramach sporządzania ekspertyz polegających na sprawdzeniu poprawności dokumentacji projektowych - Wykonawca zobowiązany jest również odbyć wizje lokalne lokalu/budynku, którego ekspertyza dotyczy. 10. W zakresie sporządzenia opinii dotyczących możliwości przystosowania nowopozyskanych lokali przez Zamawiającego Wykonawca winien sporządzić opinie w wersji papierowej i elektronicznej, jak również zawierać część opisową, rysunki – rzuty oraz dokumentację fotograficzną. 11. Opinia w części opisowej winna zawierać: 1) podstawowe informacje o stanie technicznym lokalu ze szczególnym uwzględnieniem stanu elementów konstrukcyjnych oraz stanu innych elementów stwarzających niebezpieczeństwo dla zdrowia i życia ludzi, 2) czy w pozyskanym lokal można prowadzić działalność określoną przez Zamawiającego, zgodnie z obowiązującymi przepisami, a w przypadku niezgodności ma określać ich rodzaj (powołując się na odpowiednie przepisy) oraz zakres koniecznych zmian jakie należy wykonać w celu dostosowania lokalu do obowiązujących przepisów. W szczególności należy odnieść się do rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznym jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów oraz innych dotyczących tematu. 12. W trakcie przygotowania opinii oraz po jej wykonaniu i przedłożeniu Zamawiającemu, w razie konieczności Wykonawca zobowiązany jest udzielać Zamawiającemu dodatkowych informacji bezpośrednio związanych z przedmiotem zamówienia i - na żądanie Zamawiającego – uszczegółowić wnioski z opinii. 13. Zamawiający wraz z nabyciem własności egzemplarzy ekspertyz oraz opinii, o których mowa w § 2 ust. 3 pkt 1 i 3 niniejszej umowy zwanych dalej utworami nabywa do nich autorskie prawa majątkowe oraz prawa zależne, zgodnie z art. 41 ust. 1 pkt. 1 i 2 ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych, zarówno do utworu zbiorowego jak również do poszczególnych jego części mających samodzielne znaczenie. 14. W rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych Zamawiający ma prawo do opublikowania, rozpowszechnienia, wprowadzenia przedmiotu zamówienia do obrotu i korzystania z utworów w ramach odrębnych pól eksploatacji określonych w art. 50 powołanej ustawy, tj. do zwielokrotniania dowolną techniką, udostępniania publicznie, umieszczania na stronie internetowej, przesyłania w wersji elektronicznej opracowanych przez Wykonawcę ekspertyz oraz opinii, w tym m.in. do celów udzielenia zamówienia publicznego zgodnie z wymogami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych, do konsultacji i uzgodnień przyjętych rozwiązań i ubiegania się na jej podstawie do uzyskania niezbędnych dla prawidłowego użytkowania i funkcjonowania obiektu decyzji i pozwoleń, do wykorzystania dokumentacji na cele budowlane i korzystania na placu budowy. Zamawiający ma prawo przekazywać i publikować utworów lub ich część w oryginale lub zwielokrotnienie przez Zamawiającego bez konieczności autoryzacji kopii przez Wykonawcę. 15. Przeniesienie praw autorskich majątkowych do ekspertyz oraz opinii, o których mowa powyżej następuje z chwilą przekazania Zamawiającemu egzemplarzy opinii i ekspertyz. Wynagrodzenie określone w § 4 ust. 6 oraz 7 niniejszej umowy obejmuje koszty związane z przeniesieniem autorskich praw majątkowych i praw zależnych na wszystkich polach eksploatacji, o których ust. 14 niniejszego paragrafu. Za powyższe nie przysługuje Wykonawcy żadne dodatkowe wynagrodzenie. 16. W związku z wykonywaniem przedmiotu zamówienia Wykonawca ma prawo żądać od Zamawiającego udostępnienia wszelkiej, niezbędnej dla opracowania dokumentacji, która jest w jego posiadaniu i którą może dysponować. 17. Wykonawca wyraża zgodę na publikację, rozpowszechnianie i opracowywanie na podstawie opinii dalszych wystąpień, kopiowania i cytowania w korespondencji z projektantem bez konieczności autoryzacji kopii przez Wykonawcę. 18. Ponadto, strony postanawiają, że: 1) Wykonawca jest przedstawicielem Zamawiającego w stosunkach z wykonawcą robót budowlanych lub elektrycznych objętych nadzorem, 2) Wykonawca nie jest upoważniony do zlecania Wykonawcy robót dodatkowych i uzupełniających, ani też nie może nakazać Wykonawcy podejmowania żadnych działań powodujących powstanie zobowiązań finansowych po stronie Zamawiającego, chyba że działania te mają zapobiec katastrofie budowlanej lub innym zdarzeniom powodującym zagrożenie dla życia i zdrowia ludzi, 3) obowiązkiem inspektora nadzoru jest sporządzenie z kierownikiem budowy protokołu konieczności wykonania robot dodatkowych i/lub zamiennych oraz niezwłoczne przedstawienie go Zamawiającemu celem podjęcia decyzji co do udzielenia dodatkowego zlecenia na te roboty, w trybie określonym w umowie o wykonanie robót budowlanych, 4) odpowiedzialność inspektora nadzoru kończy się z upływem gwarancji udzielonej przez Wykonawcę robót budowlanych będących przedmiotem nadzoru inwestorskiego, 5) Wykonawca odpowiada za ewentualne szkody i straty wynikłe z powodu niewłaściwego określenia sposobu usunięcia awarii oraz rodzaju i kolejności działań, jakie należy podjąć, 6) czas pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego zaczyna się z dniem rozpoczęcia robót wskazanym w protokole przekazania placu budowy i kończy się z dniem odbioru końcowego robót bez wad. Do czasu pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nie wlicza się czasu od dnia zgłoszenia przez wykonawcę robót budowlanych zakończenia prac do dnia przystąpienia do odbioru robót oraz dni ustawowo wolnych od pracy, przypadających od poniedziałku do piątku. W przypadku, gdy w trakcie odbioru robót wykryte zostaną wady, do czasu pełnienia funkcji inspektora nadzoru wliczany jest czas od dnia odbioru robót, w trakcie którego wykryte zostały wady, do dnia odbioru końcowego bez wad. Do czasu pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego wlicza się również dzień przekazania placu budowy oraz dni dokonywania odbiorów, 7) do czasu pełnienia nadzoru nad robotami w zakresie usuwania wad wliczają się tylko dni, w których prowadzone były prace, 8) w przypadku wymiany stolarki okiennej i ślusarki aluminiowej czas pełnienia funkcji nadzoru inwestorskiego nie obejmuje czasu produkcji stolarki i ślusarki, tj. czas od dnia przekazania placu budowy do dnia, w którym wykonawca robót budowlanych przystąpi do montażu stolarki okiennej lub ślusarki aluminiowej. 19. Strony oświadczają, że Przedmiot zamówienia ma być wykonany zgodnie ze sztuką jego wykonania oraz obowiązującymi w zakresie jego wykonania standardami, normami i przepisami prawa.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71247000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: formularz ofertowy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach