Przetargi.pl
Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania inwestycyjnego pn. „Rozbudowa oczyszczalni ścieków komunalnych w Pępowie”

Gmina Pępowo ogłasza przetarg

  • Adres: 63830 Pępowo, ul. Stanisławy Nadstawek
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 65 57 36 308, 348 , fax. 65 57 36 032
  • Data zamieszczenia: 2019-01-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Pępowo
    ul. Stanisławy Nadstawek 6
    63830 Pępowo, woj. wielkopolskie
    tel. 65 57 36 308, 348, fax. 65 57 36 032
    REGON: 41105059200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pepowo.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania inwestycyjnego pn. „Rozbudowa oczyszczalni ścieków komunalnych w Pępowie”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania inwestycyjnego pn. „Rozbudowa oczyszczalni ścieków komunalnych w Pępowie”. Pełnienie nadzoru inwestorskiego obejmuje branżę sanitarną, konstrukcyjno – budowlaną i elektryczną. W przypadku, gdy dla każdej ze specjalności będzie to inna osoba, głównym inspektorem nadzoru (koordynatorem) będzie osoba posiadająca uprawnienia budowlane w branży sanitarnej. 3.2. W ramach zamówienia nadzór inwestorski będzie koordynował, nadzorował, kontrolował i rozliczał realizację ww. zadania w zakresie robót budowlanych, które obejmują w szczególności:  Pompownię główną ścieków.  Stację zlewną ścieków dowożonych z sitopiaskownikiem, z obiegiem awaryjnym, z odpływem do kanalizacji zakładowej i zbiorników zlewnych, zbiorniki zlewne oraz wodociąg W5 i W6.  Punkt zlewny dla WUKO.  Sitopiaskownik główny z obiegiem awaryjnym i rurociągiem tłocznym z pompowni głównej do pompowni pośredniej, wodociągiem i siecią cieplną.  Pompownię pośrednią II stopnia.  Istniejący blok biologiczny ( ZRB )-modernizowany.  Komory nitryfikacji z komorą rozdziału, pompownią recyrkulacji zewnętrznej, osadniki wtórne.  Stację koagulantu.  Zagęszczacz osadu, rurociąg osadu zagęszczonego i rurociąg odcieków.  Stację dmuchaw z rurociągiem powietrza.  Sieci technologiczne międzyobiektowe i przebudowa istniejących sieci wod-kan i gaz.  Drogi, place, chodniki i zagospodarowanie terenu.  Roboty rozbiórkowe.  Roboty zabezpieczające w istniejacym ZRB-wystąpią w przypadku postępującej korozji ścian stalowych.  Instalacje elektryczne i automatyka  Rozruch, próbna eksploatacja 3.3. Szczegółowy opis zakresu robót budowlanych objętych nadzorem inwestorskim, zawiera przedmiar robót, projekt budowlany oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót – stanowiące Załącznik nr 7 do niniejszej SIWZ. 3.4. Szczegółowy zakres usługi nadzoru inwestorskiego obejmuje wykonywanie następujących czynności: 3.4.1. przed rozpoczęciem nadzoru Wykonawca będzie zobowiązany: - zapoznać się z dokumentacją techniczną, ofertą Wykonawcy robót budowlanych oraz z harmonogramem rzeczowo-finansowym robót przedstawionym przez wykonawcę robót budowlanych; - zapoznać się z uzbrojeniem terenu i istniejącymi obiektami; - uczestniczyć w protokolarnym przekazaniu placu budowy; - przedłożyć oświadczenia inspektorów nadzoru wchodzących w skład zespołu, stwierdzających przyjęcie obowiązków inspektorów nadzoru nad inwestycją oraz przedłożenie kopii dokumentów uprawnień i potwierdzających aktualną przynależność do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa w terminie określonym we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ. 3.4.2. w trakcie realizacji inwestycji oraz po jej zakończeniu Wykonawca będzie zobowiązany: - wydawać kierownikowi budowy lub kierownikowi robót polecenia, potwierdzone wpisem do dziennika budowy, dotyczące: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych; - żądać od kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę; - informować Zamawiającego o konieczności wykonania robót dodatkowych, które nie zostały uwzględnione w umowach o roboty budowlane zawartych między Zamawiającym a wykonawcami; ponadto Wykonawca będzie informował Zamawiającego o konieczności zwiększenia lub ograniczenia ilości robót lub zrezygnowania z określonych robót, jeżeli jest to niezbędne dla zgodnego z treścią Umowy i obowiązującymi przepisami wykonania robót budowlanych; - reprezentować Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej; - sprawdzać jakość wykonywanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobiegać zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie; - sprawdzać i przeprowadzać odbiory robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczyć w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotować i uczestniczyć w czynnościach odbioru częściowego i końcowego obiektu budowlanego i przekazać go do użytkowania; - potwierdzać faktycznie wykonane roboty oraz usunięcia wad, a także, na żądanie Zamawiającego, kontrolować rozliczenia budowy; - wykonywać czynności nadzoru inwestorskiego podczas pobytu na terenie budowy z częstotliwością co najmniej (zgodnie z ofertą Wykonawcy, nie mniej niż 2 wizyty w tygodniu) wizyt w tygodniu inspektora nadzoru branży sanitarnej (koordynatora); wizyty powinny być potwierdzone wpisem do dziennika wizyt i na każde dodatkowe wezwanie Zamawiającego, jeśli będzie wymagał tego postęp robót, - wykonywać czynności nadzoru inwestorskiego podczas pobytu na terenie budowy z częstotliwością co najmniej 2 wizyt w tygodniu inspektorów nadzoru branży konstrukcyjno – budowlanej i elektrycznej realizowanej w danym okresie; wizyty powinny być potwierdzone wpisem do dziennika wizyt i na każde dodatkowe wezwanie Zamawiającego, jeśli będzie wymagał tego postęp robót, - ściśle współpracować z Zamawiającym oraz osobami pełniącymi nadzór autorski; - nadzorować budowę w celu sprawdzenia jakości wykonywanych robót oraz używanych materiałów w częstotliwości zapewniającej skuteczny nadzór zależny od rodzaju wykonywanych robót oraz potrzeb Zamawiającego i wykonawcy robót budowlanych; - dostosować czas pracy do czasu pracy wykonawcy robót budowlanych i wymagań Zamawiającego; - w przypadku zaistnienia sytuacji awaryjnej – stawić się na placu budowy niezwłocznie; - kontrolować prawidłowość oraz dokonywać, przez poszczególnych inspektorów, nadzoru zapisów w dzienniku budowy w zakresie powierzonych im czynności nadzoru, stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla oceny właściwego wykonywania robót budowlanych oraz innych dokumentów budowy; - zorganizować nadzór w sposób zapewniający terminowość odbioru robót i prób technicznych, eliminując możliwość powstawania opóźnień w ich realizacji; - kontrolować przestrzeganie na budowie zasad bezpieczeństwa pracy i utrzymywanie porządku; - wstrzymać roboty budowlane prowadzone w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub niezgodnie z wymaganiami umowy zawartej przez Zamawiającego z wykonawcą robót budowlanych i niezwłocznie w sposób pisemny zawiadomić Zamawiającego o zaistniałym stanie rzeczy; - w wypadku odkrycia obiektów archeologicznych bądź niewypałów – kontrolować ich prawidłowe zabezpieczenie, a następnie niezwłocznie zawiadomić o tym fakcie właściwe służby; - w porozumieniu z Zamawiającym – każdorazowo zawiadamiać właściwy organ nadzoru budowlanego o wypadkach naruszenia ustawy Prawo budowlane, dotyczących bezpieczeństwa budowy i ochrony środowiska, a także o rażących nieprawidłowościach lub uchybieniach technicznych; - reprezentować Zamawiającego, na jego wniosek, w kontaktach z osobami trzecimi w sprawach związanych z realizacją inwestycji; - egzekwować od wykonawcy robót budowlanych pełny dostęp do terenu budowy, wszelkich miejsc pozyskiwania, wytwarzania, wmontowania, składania lub przygotowywania materiałów i urządzeń do wbudowania; - zatwierdzać materiały, wyroby i urządzenia przewidziane przez wykonawcę robót budowlanych do zastosowania, oceniać ich zgodność z dokumentacją projektową, a w przypadku zastosowania przez wykonawcę robót materiałów, wyrobów i urządzeń równoważnych – dokonać oceny ich równoważności z przewidzianymi w dokumentacji technicznej, w uzgodnieniu z Zamawiającym i osobami pełniącymi nadzór autorski; - kontrolować sposób składowania i przechowywania materiałów, wyrobów oraz urządzeń; - nadzorować badania wbudowywanych materiałów, wyrobów i urządzeń wykonywanych przez wykonawcę robót budowlanych, a w razie wątpliwości co do ich jakości – nakazywać wykonawcy robót budowlanych wykonanie dodatkowych badań, po uprzedniej akceptacji Zamawiającego; - kontrolować dokumenty jakości, aprobaty, deklaracje zgodności, atesty, instrukcje obsługi i inne dokumenty związane z wbudowywanymi materiałami, wyrobami i urządzeniami w celu niedopuszczenia do zastosowania materiałów, wyrobów i urządzeń wadliwych lub niedopuszczonych do stosowania w budownictwie na terenie Polski; - informować Zamawiającego z odpowiednim wyprzedzeniem o wszelkich zagrożeniach występujących podczas realizacji robót oraz o podejmowanych działaniach zapobiegawczych i naprawczych; - organizować i przewodniczyć nie rzadziej niż raz w miesiącu (a w razie potrzeby – częściej) naradom technicznym, w których udział biorą przedstawiciele wszystkich zaangażowanych w realizację zadania inwestycyjnego stron, oraz sporządzać protokoły z tych narad, a następnie przekazywać je Zamawiającemu i wykonawcy robót budowlanych w terminie 3 dni od dnia narady; - na bieżąco egzekwować ustalenia z narad technicznych, o których mowa powyżej; - monitorować postęp robót pod względem technicznym, finansowym, organizacyjnym i czasowym oraz sprawdzać ich stan realizacji z obowiązującym harmonogramem rzeczowo-finansowym; zatwierdzać rysunki wykonawcze i warsztatowe sporządzone przez wykonawcę robót budowlanych; - każdorazowo zaopiniować harmonogram rzeczowo-finansowy przedłożony przez wykonawcę robót budowlanych w terminie 3 dni od przekazania go Nadzorowi; - sprawdzać i potwierdzać zestawienia ilości i wartości faktycznie wykonanych robót w etapach, będące podstawą do rozliczeń finansowych Zamawiającego z wykonawcą robót budowlanych, na podstawie harmonogramu rzeczowo-finansowego, w terminie 5 dni od przedłożenia stosownych dokumentów przez wykonawcę robót budowlanych; - udzielać wszystkich niezbędnych informacji na potrzeby sprawozdawczości z realizacji projektu w całym okresie jego realizacji; - kontrolować i weryfikować przedkładane kosztorysy; - kontrolować prawidłowość zafakturowanych robót; - zatwierdzać przedstawione metody wykonania robót budowlanych, włączając w to roboty tymczasowe i zabezpieczające zaproponowane przez wykonawcę robót budowlanych; - nadzorować przeprowadzanie prób i rozruchów; - sprawdzać wykonane roboty i powiadamiać wykonawcę robót budowlanych, Nadzór autorski oraz Zamawiającego o wykrytych wadach, określając zakres koniecznych do wykonania robót poprawkowych; - egzekwować terminowe usunięcie wad; - sporządzać pisemne poświadczenia o usunięciu wad przez wykonawcę robót budowlanych; - nadzorować roboty budowlane i instalacyjne oraz wyposażenie budynku w sprzęt i urządzenia w zakresie zgodności z wymaganiami ochrony przeciwpożarowej; - rozpoczynać odbiory robót do 7 dni od daty zgłoszenia odbioru robót przez wykonawcę robót budowlanych oraz przeprowadzić bezusterkowy odbiór końcowy robót w terminie do 30 dni od zgłoszenia gotowości przez wykonawcę robót budowlanych; - sprawdzać kompletność i prawidłowość przedłożonych przez wykonawcę robót budowlanych dokumentów wymaganych do odbioru końcowego i zawiadomić o ich kompletności Zamawiającego w terminie do 10 dni od dnia ich otrzymania; - poświadczyć termin zakończenia robót budowlanych; - sprawdzać wszelkie dokumenty przygotowane przez wykonawcę robót budowlanych po zakończeniu robót budowlanych; - doradzać Zamawiającemu w przypadku zaistnienia roszczeń i sporów z wykonawcą robót budowlanych oraz w przypadku zaistnienia problemów na etapie prowadzenia robót budowlanych; - powiadamiać Zamawiającego o wszelkich roszczeniach wykonawcy robót budowlanych oraz rozbieżnościach między dokumentacją Zamawiającego a stanem faktycznym na terenie budowy; - w przypadku kontroli przebiegu realizacji zadania – współdziałać z Zamawiającym przez przedłożenie stosownych dokumentów dotyczących realizacji zadania; - przygotować dane rzeczowe i finansowe niezbędne do końcowego rozliczenia inwestycji oraz do sporządzenia dokumentów przekazania-przejęcia (PT – protokołu przekazania – przejęcia środka trwałego; OT – dokumentu przyjęcia środka trwałego do używania) w terminie 14 od dnia podpisania bezusterkowego protokołu odbioru końcowego; - potwierdzić aktualny stan robót w razie przerwy w robotach oraz w innych wypadkach, gdy zajdzie potrzeba ustalenia ilości, jakości i wartości w zakresie niezbędnym do rozliczeń z wykonawcą robót budowlanych; - przed odbiorem końcowym – przygotować listę wad oraz innych brakujących dokumentów wymaganych przez Zamawiającego do podpisania protokołu bezusterkowego odbioru końcowego robót budowlanych, które miały być złożone przez wykonawcę robót budowlanych; - zweryfikować i zatwierdzić instrukcję eksploatacji oczyszczalni ścieków i użytkowania obiektu oraz instrukcję bezpieczeństwa pożarowego z planem ewakuacji, o którym mowa w § 6 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (DzU z 2010 r. nr 109, poz. 719), oraz kompletną dokumentację powykonawczą, a następnie dostarczyć ją do Zamawiającego wraz z dokumentacją związaną z nadzorowaną budową (łącznie z inwentaryzacją geodezyjną) w formie ustalonej z Zamawiającym; - współdziałać z wykonawcą robót budowlanych i Zamawiającym w celu zawiadomienia Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego o zakończeniu budowy; - opiniować i wskazywać sposoby załatwienia wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich wywołanych realizacją zadania; - prowadzić dokumentację fotograficzną budowy (w formie papierowej i cyfrowej) i załączyć ją do sporządzanych przez Nadzór miesięcznych raportów o stanie zaawansowania robót składanych Zamawiającemu; - uczestniczyć w przeglądach gwarancyjnych przez okres 5 lat od dnia podpisania protokołu bezusterkowego odbioru końcowego robót budowlanych. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ. 3.5. UWAGA! Oczyszczalnia ścieków podczas całej realizacji inwestycji musi oczyszczać ścieki dopływające do niej w sposób ciągły, tak by ich jakość odpowiadała warunkom zawartym w pozwoleniu wodnoprawnym nr OR.6341.63.2017 z dnia 27.12.2017 r. Dopływ ścieków waha się od 500 m3/d w porze suchej do 1000 m3/d w porze deszczowej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71520000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W postępowaniu nie jest wymagane posiadanie kompetencji lub uprawnień.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Formularz ofertowy 2. Pełnomocnictwo - w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do oferty należy dołączyć oryginał pełnomocnictwa udzielonego przez upoważnionych przedstawicieli podmiotów uczestniczących wspólnie lub kopię poświadczoną notarialnie. 3. OŚWIADCZENIE OFERENTÓW, WYKONAWCÓW (RODO)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach