Przetargi.pl
Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego dla projektu pn. „Montaż instalacji odnawialnych źródeł energii wykorzystywanych przez mieszkańców Gminy Chmielnik”

Gmina Chmielnik ogłasza przetarg

  • Adres: 26020 Chmielnik, Plac Kościuszki
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 413 543 273 , fax. 413 543 273
  • Data zamieszczenia: 2018-11-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Chmielnik
    Plac Kościuszki 7
    26020 Chmielnik, woj. świętokrzyskie
    tel. 413 543 273, fax. 413 543 273
    REGON: 29100974500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.chmielnik.com

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego dla projektu pn. „Montaż instalacji odnawialnych źródeł energii wykorzystywanych przez mieszkańców Gminy Chmielnik”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2. Opis przedmiotu zamówienia: 2.1 Przedmiotem zamówienia jest usługa pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego dla projektu pn. „Montaż instalacji odnawialnych źródeł energii wykorzystywanych przez mieszkańców Gminy Chmielnik”, polegająca na wielobranżowym nadzorem inwestorskim w specjalnościach: konstrukcyjno-budowlanej; instalacji w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych; instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych. 2.2 Szczegółowy zakres obowiązków Inspektora Nadzoru Inwestorskiego regulują zapisy SIWZ; Wzór umowy - załącznik nr 2 stanowiący integralną część SIWZ. Do obowiązków Inspektora Nadzoru Inwestycyjnego należeć będzie w szczególności nadzór nad realizacją i wykonywaniem wszelkich czynności związanych z Inwestycją (roboty montażowe) od rozpoczęcia prac przez głównego wykonawcę (grudzień 2018) do zakończenia realizacji rzeczowej zadania (lipiec 2019). 2.3 Opis inwestycji podlegającej nadzorowi: • Zadanie 1 – „Dostawa i montaż instalacji solarnych na terenie miasta i gminy Chmielnik” obejmująca w szczególności: ­ wykonanie dokumentacji technicznej dla montażu 344 kompletnych instalacji kolektorów słonecznych; ­ montaż 344 kompletnych instalacji kolektorów słonecznych, w tym m.in. termicznych paneli solarnych, rurociągów solarnych, zespołów sterowniczo-pompowych, zbiorników akumulacyjnych dwuwężownicowych, orurowania integrującego istniejące instalacje: wody użytkowej, ciepłej wody użytkowej i centralnego ogrzewania; ­ przewidywana ilość poszczególnych instalacji kolektorów słonecznych rozdzielona ze względu na ich wielkości wynosi:  107 kpl. – m.in. 2 kolektory słoneczne płaskie, zbiornik akumulacyjny 300 litrów  184 kpl. – m.in. 3 kolektory słoneczne płaskie, zbiornik akumulacyjny 400 litrów  53 kpl. – m.in. 4 kolektory słoneczne płaskie, zbiornika akumulacyjny 500 litrów Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany ilości instalacji solarnych o poszczególnych wielkościach. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ogólnej ilości instalacji solarnych. • Zadanie 2 – „Dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznych na terenie miasta i gminy Chmielnik” obejmująca w szczególności: ­ wykonanie dokumentacji technicznej dla montażu 75 kompletnych instalacji fotowoltaicznych; ­ montaż 75 kompletnych instalacji fotowoltaicznych, w tym m.in. paneli fotowoltaicznych, przewodów, inwertera; ­ przewidywana sumaryczna moc instalacji wynosi 229,5 kWp a średnia moc pojedynczej instalacji to 3,06 kWp, przy czym w zależności od potrzeb poszczególnych nieruchomości moce/wielkości poszczególnych instalacji fotowoltaicznych mogą występować w zakresie od 1,02 kWp do 8,16 kWp; ­ dostawca urządzeń i wykonawca prac montażowych zobowiązany jest również do dokonania czynności formalno-prawnych związanych ze zgłoszeniem instalacji u Operatora Sieci Dystrybucyjnej; Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany mocy sumarycznej zamontowanych instalacji fotowoltaicznych. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ogólnej ilości instalacji fotowoltaicznych. Dokumentacja związana z realizacją projektu jest dostępna w siedzibie Zamawiającego pod adresem: Gmina Chmielnik, Plac Kościuszki 7, 26-020 Chmielnik, pokój 209. Dokumentacja jest także opublikowana na stronie internetowej zamawiającego pod adresem: https://www.biuletyn.net/nt-bin/start.asp?podmiot=chmielnik/&strona=submenu_aktualnosci.asp&typ=podmenu&menu=228&podmenu=228&str=3&id=2777 Zakres prac określać będzie również dokumentacja techniczna opracowana przez głównego wykonawcę. Koszt zadania wynosi 5,35 mln złotych brutto. 2.4. Miejsce realizacji prac montażowych: nieruchomości znajdujące się na terenie całej gminy Chmielnik, powiat kielecki, województwo świętokrzyskie tj. Borzykowa, Celiny, Chmielnik, Chomentówek, Ciecierze, Grabowiec, Holendry, Jasień, Kotlice, Lipy, Lubania, Łagiewniki, Ługi, Minostowice, Piotrkowice, Przededworze, Suliszów, Sędziejowice, Suchowola, Suskrajowice, Szyszczyce, Śladków Duży, Śladków Mały, Zrecze Chałupczańskie, Zrecze Duże, Zrecze Małe. 2.5. Przedmiot zamówienia obejmuje nadzór całego procesu inwestycyjnego dla robót w danej branży zgodnie z opracowaną dokumentacją; ustawą Prawo Budowlane (Dz. U. 2016 poz. 290 ze zm.); Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 26 czerwca 2002 r. w sprawie dziennika budowy, montażu i rozbiórki, tablicy informacyjnej oraz ogłoszenia zawierającego dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia (Dz. U. Nr 108, poz. 953 ze zm.) oraz umowy z wykonawcami robót budowlanych a w szczególności: 1) Reprezentowanie Inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności realizacji z projektem, warunkami pozwolenia na budowę, zgłoszeniem robót, umową, przepisami prawa, obowiązującymi normami państwowymi, wytycznymi branżowymi oraz zasadami wiedzy technicznej, m.in. poprzez: ­ zatwierdzenie przed rozpoczęciem robót materiałów, urządzeń i elementów instalacji, które podlegać będą zabudowie w zakresie zgodności z SIWZ na wykonanie dostawy i montażu instalacji OZE oraz oferty wykonawcy robót i kontrolowanie montażu instalacji w oparciu o elementy zatwierdzone. Zatwierdzenie następuje po przygotowaniu przez wykonawcę robót propozycji zestawienia tabelarycznego, katalogowych materiałów, urządzeń i elementów instalacji oraz zdjęć montowanych elementów przez Inspektora Nadzoru Inwestycyjnego; ­ kontrolowania przestrzegania przez wykonawcę robót dostaw, montaży, zasad bezpieczeństwa pracy i utrzymania porządku na terenie budowy, p.poż. i ochrony środowiska; ­ kontrola zgodności wykonania robót z umową zawartą z wykonawcą robót; ­ inspekcje będą prowadzone w szczególności w celu sprawdzenia jakości wykonywanych dostaw i montaży instalacji OZE oraz zgodności wbudowywanych materiałów, zgodnie z wymaganiami umowy z wykonawcą robót, dokumentacją projektową oraz z aktualną wiedzą techniczną, prawidłową praktyką inżynierską i sztuką budowlaną; ­ nadzorowanie i pisemne informowanie Zamawiającego o zabezpieczeniach stosowanych na terenie budowy, przeciwdziałanie nieprawidłowościom mogącym spowodować zagrożenia dla osób przebywających na terenie, na którym realizowane będą roboty lub mienia znajdującego się na tym terenie; ­ wstrzymanie robót prowadzonych w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub niezgodnie z wymaganiami umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym a wykonawcą robót i niezwłocznego pisemnego powiadomienia Zamawiającego o tym fakcie; ­ wnioskowanie o usunięcie z terenu budowy każdej osoby zatrudnionej przez wykonawcę robót, która zachowuje się niewłaściwie lub jest niekompetentna lub niedbała w swojej pracy, znajduje się w stanie wskazującym na spożycie alkoholu lub innego środka odurzającego, nie używa wymaganych zabezpieczeń przewidzianych przepisami BHP; ­ pisemne informowanie Zamawiającego o konieczności wykonania robót odbiegających od założeń projektowych wraz z propozycją rozwiązań; ­ pisemne informowanie Zamawiającego o problemach i możliwych nieprawidłowościach mogących powstać w wyniku realizacji przedmiotu umowy wraz z propozycją rozwiązań; ­ udzielania Zamawiającemu i wykonawcy robót wszelkich dostępnych informacji i wyjaśnień dotyczących realizacji robót; ­ sprawdzenie czy roboty w obrębie nieruchomości wykonują osoby wskazane w ofercie wykonawcy robót; ­ zgłaszania Zamawiającemu przypadków, w których rozwiązania projektowe odbiegają od przyjętych rozwiązań stosowanych w praktyce, w wyniku których może dojść do pogorszenia uzyskania efektu ekologicznego i rzeczowego wraz z przedstawieniem propozycji rozstrzygnięcia (np. osobny montaż instalacji złożonej z dwóch kolektorów słonecznych w różnych częściach dachu, montaż instalacji na dachu powodującej nadmierne wałowanie śniegu itp.). Analiza przypadków winna być prowadzona przez Inspektora na podstawie ustaleń wynikających z dokumentacji projektowej przed rozpoczęciem robót; ­ weryfikacja przedstawionych przez wykonawcę robót dokumentów zgłaszających umowy z podwykonawcami, dalszymi podwykonawcami w celu zapewnienia zgodności zatrudniania podwykonawców i dalszych podwykonawców z warunkami umowy z wykonawcą robót – w terminie nie dłuższym niż 3 dni od dnia otrzymania ww. dokumentów; ­ kontrola rozliczeń wykonawcy robót z podwykonawcami oraz podwykonawców z dalszymi podwykonawcami w zakresie określonym w umowie z Wykonawcą Robót. 2) sprawdzanie jakości wykonywanych robót, wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu materiałów wadliwych i nie dopuszczonych do obrotu i stosowania, m.in. poprzez: ­ sprawdzanie czy wykonano roboty przy użyciu materiałów i urządzeń wymienionych w zatwierdzonej przez Inspektora dokumentacji projektowej, SIWZ, umowie z Wykonawcą Robót oraz w ofercie Wykonawcy Robót. Brak wykonania jakiegokolwiek elementu wymienionego w dokumentacji projektowej bez uprzedniego uzgodnienia z Zamawiającym takiego działania na zasadach określonych w umowie z wykonawcą robót, niewłaściwe wykonanie robót stanowi podstawę odmowy odbioru robót przez Inspektora. Zła jakość wykonanych zdjęć przez Wykonawcę Robót (będących w jego zakresie) lub ich brak w dniu dbioru częściowego spowoduje odmowę odbioru robót. Brak protokołów prób i pomiarów podczas odbioru częściowego powoduje odmowę odbioru robót; ­ prowadzenie odbioru instalacji kolektorów słonecznych i instalacji fotowoltaicznych na domach prywatnych wyłącznie w obecności osoby posiadającej tytuł prawny do nieruchomości lub osoby posiadającej stosowne upoważnienie (pisemne pełnomocnictwo) takiej osoby. Niedopuszczalne jest prowadzenie odbioru z udziałem osób nieletnich zamieszkujących nieruchomość; ­ sprawdzanie jakości urządzeń, wykonywanych robót, wbudowanych materiałów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu urządzeń, materiałów i wyrobów budowlanych wadliwych i/lub nie dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie (wyłącznie posiadające stosowne aprobaty, certyfikaty i atesty), ­ współdziałanie z wykonawcą robót i Zamawiającym w celu uzyskania najwyższych efektów w zakresie wykonywanych postanowień umowy z wykonawcą robót w tym jakości wykonanych prac i zamontowanych urządzeń; ­ sprawdzanie ilości i jakości robót w trakcie ich wykonywania i po ich wykonaniu, wbudowywanych urządzeń, materiałów i wyrobów, a w szczególności zapobieganie stosowaniu urządzeń, materiałów i wyrobów wadliwych i niedopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie; ­ sprawdzanie kompletności wykonanych instalacji, z uwzględnieniem wymagań dokumentacji projektowej, SIWZ, umowy z wykonawcą robót oraz zasad wiedzy technicznej; ­ sprawdzanie czy wykonana instalacja wykorzystywana będzie jedynie do potrzeb własnych gospodarstwa domowego; ­ nadzorowanie jakości i prawidłowości usunięcia wad i usterek przez wykonawcę robót oraz dokonanie sprawdzenia ich usunięcia; ­ pobieranie prób materiałów, urządzeń do badań weryfikujących ich jakość na zlecenie Zamawiającego. Próby odbierane przez Inspektora z terenu nieruchomości objętej zleceniem; ­ zlecenie wykonawcy robót wykonania dodatkowych badań materiałów lub robót budzących wątpliwości co do ich jakości; ­ zlecenie dokonania przez wykonawcę robót na jego koszt, odkrywek elementów robót budzących wątpliwości, w celu sprawdzenia jakości ich wykonania, jeżeli wykonanie tych robót nie zostało zgłoszone do sprawdzenia przed ich zakryciem; ­ uczestniczenie przy przeprowadzeniu prób, pomiarów i sprawdzeń m.in. elektrycznych, w tym wszelkich tego rodzaju czynności wymienionych w dokumentacji projektowej, SIWZ i umowie z wykonawcą robót, w tym robót ulegających zakryciu; ­ podejmowanie w toku realizacji dostawy i montażu instalacji OZE decyzji dotyczących zagadnień technicznych, ekonomicznych i użytkowych tej budowy, pod warunkiem uzyskania wyraźnej akceptacji Zamawiającego dla takiej decyzji. 3) sprawdzanie, odbiór (częściowy/końcowy) robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych, przewodów kominowych oraz udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazanie ich do użytkowania, m.in. poprze: ­ dokonywanie w imieniu Zamawiającego odbioru robót (częściowych i końcowych), w tym ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji i urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru; ­ sprawdzanie i odbiór robót ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i przewodów kominowych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych instalacji kolektorów słonecznych i instalacji fotowoltaicznych i przekazywanie ich do użytkowania; ­ sprawdzania w toku inspekcji i odbioru ciśnienia w instalacji wodnej, glikolowej w tym w naczyniach zbiorczych, sprawdzania ciśnienia w sieci wodociągowej; ­ prowadzenie inspekcji wykonanych robót w każdej z lokalizacji, elementów instalacji kolektorów słonecznych, fotowoltaicznych w tym także na wysokości; ­ prowadzenie inspekcji robót ulegających zakryciu, badanie poprawności wykonania instalacji w tym pH, temperatury zamarzania, stężenia płynu solarnego, ciśnienia; ­ przygotowanie i wypełnienie protokołu odbioru zgodnego z wzorem dostarczonym przez Zamawiającego. Protokół odbioru (częściowego, końcowego, po usunięciu wad) wypełnia Inspektor, odpowiadając w całości za poprawność danych oraz informacji w nich zawartych. Inspektor poświadcza prawidłowość wykonania robót podpisem oraz pieczęcią zawierającą informację: imię, nazwisko, rodzaj uprawnień; ­ sprawdzanie kompletności dokumentów przedłożonych przez wykonawcę robót do odbiorów częściowych, odbioru końcowego w tym dokumentacji fotograficznej sporządzonej przez Wykonawcę Robót w zakresie ujętym w umowie z wykonawcą robót; ­ sprawdzanie wykonania przez Wykonawcę Robót obowiązków związanych z przywróceniem nieruchomości do stanu poprzedniego, usunięciem uszkodzeń na nieruchomości lub na nieruchomościach sąsiednich spowodowanych wykonywaniem robót, usunięciem zanieczyszczeń i odpadów z terenu prowadzonych prac. Stwierdzenie przez Inspektora braku wykonania przez Wykonawcę Robót obowiązków w powyższym zakresie stanowi podstawę do odmowy dokonania odbioru częściowego danej instalacji. 4) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także kontrolowanie rozliczeń budowy i prawidłowości zafakturowania wykonanych robót oraz wytycznymi dotyczącymi rozliczania otrzymanych dofinansowań, m.in. poprzez: ­ prowadzenie nadzoru nad prawidłowym przebiegiem robót zgodnie z umową z wykonawcą robót oraz harmonogramem rzeczowo -finansowym z Wykonawcą Robót, dokonanie analizy i zatwierdzanie harmonogramów rzeczowo–finansowych; ­ potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, usterek; ­ kontrola usunięcia przez wykonawcę robót stwierdzonych wad, uczestniczenie w przejęciu przez Zamawiającego od Wykonawcy Robót usuniętych wad – potwierdzonych protokołem; ­ odpowiednio wyprzedzające informowanie Zamawiającego o wszelkich zagrożeniach występujących podczas realizacji robót, które mogą mieć wpływ na wydłużenie czasu wykonania, pogorszenie jakości robót lub zwiększenie kosztów, oraz pomoc w inicjowaniu i podejmowaniu działań zapobiegawczych i naprawczych; ­ potwierdzanie faktycznie wykonanego zakresu robót, jako podstawy do fakturowania częściowego i końcowego, zgodnie z postanowieniami umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym i wykonawcą robót; ­ przeprowadzenie rozliczenia wykonanych i odebranych robót, zgodnie z umową z wykonawcą robót, a w szczególności: czynności kontrolne i weryfikacja faktur, raportów, sprawozdań itp. dokumentów związanych z rozliczeniem umowy z wykonawcą robót, podwykonawcami i dalszymi podwykonawcami; ­ informowanie pisemne Zamawiającego o konieczności wykonania dodatkowej niezbędnej dokumentacji odbiorowej, powykonawczej. Brak wymienionych dokumentów w dacie odbioru częściowego powoduje odmowę odbioru; ­ nadzór nad sposobem prowadzenia instalacji w obrębie nieczynnych przewodów wentylacyjnych w szczególności w zakresie bezpieczeństwa zamieszkiwanych i użytkowanych pomieszczeń w zakresie ich odpowiedniej wentylacji. Podpisanie protokołu odbioru przez Inspektora potwierdza spełnienie wymienionego warunku; ­ przedstawienie Zamawiającemu propozycji rozstrzygnięcia wątpliwości natury technicznej, jakości wykonanych robót powstałych w toku prowadzonych prac jak i po ich zakończeniu (w tym także zgłaszanych przez właścicieli nieruchomości), a w razie potrzeby zaciąganie opinii autora projektu; ­ udział w spotkaniach organizowanych przez Zamawiającego w sprawach dotyczących realizacji przedmiotowego projektu; ­ uczestnictwo naradach dotyczącym Projektu w celu podejmowania bieżących decyzji, odnośnie wszystkich zagadnień mających wpływ na postęp robót, oraz sporządzenia protokołów z tych narad i przekazywania ich Zamawiającemu; ­ sporządzanie i przekazywanie Zamawiającemu miesięcznych raportów z postępu realizowanych zadań z uwzględnieniem:  szczegółowego opisu działań dot. realizowanego Projektu;  opisu rzeczywistego postępu finansowego Projektu w porównaniu z planowanym;  ogólnego opisu analizy ryzyka realizowanego Projektu oraz podjętych działań zaradczych;  opisu trudności w realizacji Projektu przewidzianych w następnym okresie sprawozdawczym;  ogólnego opisu o dalszych krokach/działaniach przewidywanych w kolejnym okresie sprawozdawczym. Raport winien zostać przekazany w ciągu 2 dni po zakończeniu danego miesiąca, będącego okresem sprawozdawczym, w wersji papierowej oraz w elektronicznej edytowalnej. ­ poświadczenia terminu zakończenia robót; ­ doradzania Zamawiającemu w zakresie roszczeń i sporów z wykonawcą robót oraz w zakresie problemów mogących się pojawić podczas prowadzenia robót w zakresie dostawy i montażu instalacji OZE, a także jeśli to możliwe, zapobiegania potencjalnym roszczeniom Wykonawcy Robót, opóźnieniom w realizacji Projektu; ­ powiadomienia Zamawiającego o wszelkich roszczeniach wykonawcy robót oraz rozbieżnościach między dokumentacją projektową sporządzoną na zlecenie Zamawiającego a stanem faktycznym na terenie budowy, wraz z przedstawieniem propozycji możliwych rozwiązań zamiennych i kalkulacji ich ewentualnego wpływu na koszty robót lub weryfikacji analogicznych rozwiązań lub kalkulacji przedkładanych przez Wykonawcę Robót; ­ sprawdzenia ostatecznej kwoty należnej wykonawcy robót; ­ zweryfikowania i zatwierdzenia kompletnej dokumentacji powykonawczej, a następnie zapewnienie dostarczenia jej do Zamawiającego wraz z dokumentacją związaną z nadzorowaną budową w formie ustalonej z Zamawiającym; ­ wydanie poleceń przyspieszenia lub opóźnienia tempa robót –po uprzednim uzyskaniu zgody Zamawiającego; ­ opiniowanie, wskazywanie i nadzorowanie sposobu załatwienia wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich wywołanych realizacją umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą Robót, w uzgodnieniu z Zamawiającym, w tym w związku z ewentualnymi skargami właścicieli budynków prywatnych objętych robotami, jak i właścicieli nieruchomości sąsiednich; ­ regularne przekazywanie Zamawiającemu wszelkiej korespondencji związanej z wykonywaniem przedmiotu umowy i robót w zakresie dostawy i montażu instalacji OZE; ­ dokonywanie w odpowiednich terminach i formach, o ile tego wymagają stosowne przepisy lub postanowienia umowne wynikające z zawartych umów przez Zamawiającego, a dotyczących realizowanego Projektu inwestycyjnego, rozliczeń częściowych lub okresowych, sprawozdawczości, monitoringu, ewaluacji przedmiotu Projektu; ­ w przypadku kontroli realizacji projektu przez uprawnione organy Nadzoru Budowlanego, instytucję finansującą projekt to jest w szczególności Instytucję Zarządzającą RPO WŚ na lata 2014-2020, Inspektor zobowiązany jest do natychmiastowego przedłożenia dokumentacji i stosownych rozliczeń do stanu faktycznego zaawansowania realizacji projektu; ­ zgłaszanie Zamawiającemu stwierdzonych nieprawidłowości i wad w wykonywanych obiektach oraz proponowanie sposobu ich usunięcia; ­ sprawdzanie wykonanych robót i powiadamiania wykonawcy robót o wykrytych wadach oraz określanie zakresu koniecznych do wykonania robót poprawkowych; ­ sprawdzanie zestawień ilości i wartości wykonanych robót, sprawdzanie protokołów odbioru częściowego wykonanych robót i ich zatwierdzanie; ­ dokonywanie wpisów w dzienniku budowy(w przypadku konieczności jego prowadzenia) lub zeszycie budowy oraz wydawanie kierownikowi budowy, kierownikom robót, kierownikom brygad i innym przedstawicielom Wykonawcy Robót (uzgodnionych z Zamawiającym) poleceń określonych przepisami Prawa budowlanego; ­ opracowywanie na wniosek Zamawiającego niezbędnych sprawozdań i udzielanie informacji z postępu robót składanych przedstawicielowi Zamawiającego; ­ sprawdzanie i opiniowanie wniosków wykonawcy robót, w sprawie zmiany sposobu wykonania robót w stosunku do dokumentacji projektowej (roboty zamienne) oraz w sprawie ewentualnych robót uzupełniających czy dodatkowych, a w przypadku gdyby Zamawiający uznał potrzebę ich wykonania -także pomoc w ustaleniu sposobu wykonania tych robót; ­ opiniowanie wniosków właścicieli budynków mieszkalnych w sprawie zmiany zakresu prowadzonych robót, zmiany położenia elementów instalacji wraz z określeniem propozycji rozstrzygnięcia oraz zakresem zmiany kosztów; ­ kontrolowanie usunięcia przez wykonawcę robót wad i usterek stwierdzonych w czasie wykonywania robót i przy odbiorze robót oraz powiadamianie Zamawiającego o usunięciu wad i usterek; ­ nadzorowanie kompletności i poprawności sporządzenia przez kierownika budowy dokumentacji powykonawczej; ­ w przypadku nieterminowego usuwania przez Wykonawcę Robót wad i usterek, przygotowanie Zamawiającemu danych, niezbędnych do zastosowania przez Zamawiającego dostępnych mu sankcji, w tym w zakresie naliczania kar umownych z tego tytułu; ­ nakazywania projektantowi sporządzania wszelkich zmian rysunków i specyfikacji, które mogą okazać się konieczne lub zalecane w trakcie budowy; ­ weryfikowania „rysunków powykonawczych” sporządzanych przez wykonawcę robót; ­ przedstawiania Zamawiającemu pisemnych zaleceń na temat wyceny stawek wszelkich nieprzewidzianych robót; ­ rozpatrywanie roszczeń wykonawcy robót i przedstawienia stanowiska w odniesieniu do nich; ­ kompletowanie i przekazywanie Zamawiającemu dokumentacji dotyczącej realizacji projektu, w tym wszelkich notatek, poleceń, protokołów odbiorów, badań, prób, dokumentacji fotograficznej w celu zabezpieczenia interesów Zamawiającego, w szczególności w kwestiach, w których w trakcie realizacji Projektu wystąpią możliwe roszczenia Zamawiającego wobec Wykonawcy Robót związane z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem Projektu; ­ w przypadku, gdy wszczęty zostanie spór sądowy między Zamawiającym a wykonawcą robót dotyczący realizacji projektu, wsparcie Zamawiającego poprzez przedstawienie wyczerpujących informacji i wyjaśnień dotyczących sporu oraz jednoznacznego stanowiska wykonawcy robót co do przedmiotu sporu. 5) W trakcie realizacji umowy Inspektor będzie zobowiązany zapewnić wszelkie niezbędne urządzenia techniczne, wyposażenie biurowe, pojazdy, środki komunikacji elektronicznej, jakie mogą być potrzebne dla należytego wykonania obowiązków umownych. W szczególności powinien on posiadać dostępne dla wszystkich osób personelu urządzenia pozwalające m.in. na: ­ wykonanie inspekcji robót ulegających zakryciu; ­ wykonanie badania poprawności wykonania instalacji w tym pH, temperatury zamarzania, stężenia płynu solarnego, ciśnienia w układzie wodnym i glikolowym, weryfikacji wyników pomiarów elektrycznych. ­ urządzenia winny zapewniać dokonanie wiarygodnego, dokładnego, prawidłowego pomiaru poprzez minimum bieżącą kalibrację i posiadanie odpowiednich atestów i dopuszczeń, jeżeli są one wymagane przez właściwe przepisy, instrukcje użytkowania itp. ­ kontrola wykonanych przez wykonawcę robót materiałów promocyjnych zgodnie z wzorami udostępnionymi przez RPO WŚ na lata 2014-2020; ­ kontrola właściwej realizacji umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą Robót w sprawie powierzenia przetwarzania danych osobowych Wykonawcy Robót; ­ prowadzenie w porozumieniu z Zamawiającym ewidencji wszystkich pracowników Wykonawcy Robót, którym zostały powierzone dane beneficjentów; ­ Inspektor dostosuje swój czas pracy do czasu pracy wykonawcy robót w ten sposób aby nie następowały z jego winy opóźnienia w realizacji projektu. 6) Wszystkie roboty budowlane związane z realizacją zamówienia Wykonawca jest zobowiązany prowadzić zgodnie z PN, przepisami BHP oraz ze sztuką budowlaną oraz przepisami szczegółowymi. 2.6. Zaleca się wykonawcom dokonanie wizji lokalnej celem zdobycia wszelkich danych i informacji niezbędnych do należytego wykonania zamówienia i prawidłowego obliczenia ceny oferty. 2.7. Projekt „Montaż instalacji odnawialnych źródeł energii wykorzystywanych przez mieszkańców Gminy Chmielnik” realizowany jest przy współudziale środków finansowych pochodzących z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi Priorytetowej 3 – „Efektywna i zielona energia” Działania 3.1 „Wytwarzanie i dystrybucja energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020. 2.8. Wykonawca ubiegając się o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany do wypełnienia wszystkich obowiązków formalno-prawnych związanych z udziałem w postępowaniu. Do obowiązków tych należą art. obowiązki wynikające z RODO ), w szczególności obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te wykonawca bezpośrednio pozyskał. Jednakże obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 RODO nie będzie miał zastosowania, gdy i w zakresie, w jakim osoba fizyczna, której dane dotyczą, dysponuje już tymi informacjami (vide: art. 13 ust. 4). 1) Wykonawca będzie musiał wypełnić obowiązek informacyjny wynikający z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazuje zamawiającemu i których dane pośrednio pozyskał, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z włączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO. Stosowne oświadczenie w swojej treści Formularz ofertowy stanowiący – Załącznik nr 1 do SIWZ. 2.9. Wykonawcy zobowiązani są do wypełnienia oświadczenia dotyczącego statusu przedsiębiorcy ( informacja o charakterze statystycznym wymagana do ogłoszenia o udzieleniu zamówienia, publikowanego przez Zamawiającego w Biuletynie Zamówień Publicznych) zamieszczonego w formularzu ofertowym – Załącznik nr 1 do SIWZ. Zgodnie z art. 105 ustawy z dnia 2 lipca 2004r. o swobodzie działalności gospodarczej ( Dz. U. z 2016r. poz. 1829 z późn. zm.) za małego przedsiębiorcę uważa się przedsiębiorcę, który w co najmniej jednym z dwóch ostatnich lat obrotowych: 1) zatrudniał średniorocznie mniej niż 50 pracowników oraz 2) osiągnął roczny obrót netto ze sprzedaży towarów, wyrobów i usług oraz operacji finansowych nieprzekraczający równowartości w złotych 10 mln euro, lub sumy aktywów jego bilansu sporządzonego na koniec jednego z tych lat nie przekroczyły równowartości w złotych 10 milionów euro. Zgodnie z art. 106 ww. ustawy za średniego przedsiębiorcę uważa się przedsiębiorcę, który w co najmniej jednym z dwóch ostatnich lat obrotowych: 1) zatrudniał średniorocznie mniej niż 250 pracowników oraz 2) osiągnął roczny obrót netto ze sprzedaży towarów, wyrobów i usług oraz operacji finansowych nieprzekraczający równowartości w złotych 50 mln euro, lub sumy aktywów jego bilansu sporządzonego na koniec jednego z tych lat nie przekroczyły równowartości w złotych 43 milionów euro. 2.10. Wybrany w przetargu Wykonawca wraz z podpisana umową przedstawi Zamawiającemu harmonogram płatności zadania stanowiący załącznik nr 1 do umowy. 2.11. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że: a) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Chmielnik z siedzibą w Chmielniku ( 26-020 ), Plac Kościuszki 7, tel. 41 354 32 73 b) inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie Chmielnik jest Pan Tomasz Biernacki, e-mail: rodo@chmielnik.com, tel. 41 354 32 73 wew. 118; Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego znak: IPS.271.60.2018 pn. Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego dla projektu pn.„Montaż instalacji odnawialnych źródeł energii wykorzystywanych przez mieszkańców Gminy Chmielnik” c) prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego; d) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 z późn. zm.), dalej „ustawa Pzp”; e) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; f) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; g) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; h) posiada Pani/Pan: - na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; - na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych; - na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; - prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; i) nie przysługuje Pani/Panu: - w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; - prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; - na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71520000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości 2 000,00 PLN (słownie: dwa tysiące PLN 00/100), które należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wymienionych w art. 45 ust. 6 Prawa zamówień publicznych tj: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 3. Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w/w pkt.2 lit. b-e SIWZ ( art.45 ust.6 pkt.2-5) musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty określonej w gwarancji. 4. Wadium wniesione w pieniądzu wpłacać należy na rachunek bankowy Zamawiającego: BS Chmielnik 32 8483 0001 2001 0017 7441 0001 5. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uzna wadium, które przed upływem terminu składania ofert znajdzie się na rachunku Zamawiającego. 6. Dowód wniesienia wadium w formie innej niż pieniężna należy: - załączyć do oferty w oryginale; lub - złożyć w pokoju nr 209 Urzędu Miasta i Gminy w Chmielniku, Plac Kościuszki 7 przed terminem składania ofert. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem art.46 ust.4a ustawy Prawo zamówień publicznych ( tj. jeżeli zajdą okoliczności wpływające na zatrzymanie wadium) 8. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana, Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami w przypadku gdy: a) Wykonawca odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, b) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. c) Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; d) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 9. Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub po unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Pzp. Wadium wniesione w formie przelewu, będzie zwracane na konto z którego wpłynęło, o ile Wykonawca nie wskaże innego numeru konta. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego z zastrzeżeniem art. 148 ust. 4 Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w tym zakresie. Warunek zostanie spełniony poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) Formularz ofertowy zgodny z treścią Załącznika nr 1 do SIWZ b) Dowód wniesienia wadium c) Zobowiązanie innych podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia ( art.22a ust.2 ustawy) – jeżeli dotyczy d) Pełnomocnictwo ( jeżeli dotyczy).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach