Przetargi.pl
Park sensoryczny – zagospodarowanie terenu pomiędzy ul. 24 Sierpnia a ul. T. Kościuszki wraz z budową niezbędnej infrastruktury technicznej

Miasto Suwałki ogłasza przetarg

  • Adres: 16-400 Suwałki, Mickiewicza 1
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-03-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Suwałki
    Mickiewicza 1
    16-400 Suwałki, woj. podlaskie
    REGON: 790671030
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.um.suwalki.pl/Przetargi_sekcja

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Park sensoryczny – zagospodarowanie terenu pomiędzy ul. 24 Sierpnia a ul. T. Kościuszki wraz z budową niezbędnej infrastruktury technicznej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie parku sensorycznego – zagospodarowanie terenu pomiędzy ul. 24 Sierpnia a ul. T. Kościuszki wraz z budową niezbędnej infrastruktury technicznej.2. Celem projektu jest poprawa estetyki oraz funkcjonalności terenu zielonego przy rzece Czarna Hańcza, stworzenie nowoczesnego, stymulującego oraz atrakcyjnego zagospodarowania terenu. Jest to forma ogrodu dydaktycznego i terapeutycznego. Główną ideą projektu parku sensorycznego jest stworzenie atrakcyjnej przestrzeni stymulującej wszystkie zmysły, która dzięki bogatej ofercie w sposób szczególny zachęca do spędzania czasu przez użytkowników z wszystkich grup wiekowych. Wydzielono kilka stref tematycznych: strefę wzroku, słuchu, dotyku, smaku, zapachu oraz strefę zabawy, a także edukacyjną rabatę wodną z kamiennym przejściem.3. W ramach inwestycji zostaną wybudowane:1) Główny ciąg komunikacyjny utwardzony (ruch mieszany pieszy, rowerowy, rolkowy): od istniejącej drogi dla rowerów w ul.24 Sierpnia do ciągu pieszego w ul. T. Kościuszki w Suwałkach).2) Zjazd o nawierzchni utwardzonej od ul. T Kościuszki do obsługi dz. nr 11439/2 i dojazd do obsługi technicznej istniejących separatorów.3) Ciągi komunikacji/ ścieżki spacerowe o nawierzchni gruntowej przy strefach tematycznych parku sensorycznego.4) Park sensoryczny: zieleń urządzona niska, średnio wysoka i wysoka wraz z obiektami małej architektury dostępnymi do użytku powszechnego, stanowiącym 5 stref ogrodu sensorycznego strefę wzroku, słuchu, dotyku, smaku, zapachu oraz strefę zabawy a także edukacyjną rabatę wodną z kamiennym przejściem (ogród wodny).5) Oświetlenie parkowe.4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa, SST, szczegółowe elementy wyposażenia architektonicznego zawiera SST architektura. 5. Wszystkie roboty należy prowadzić zgodnie z dokumentacją projektową oraz obowiązującymi warunkami technicznymi i przepisami.6. Zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy, w miejscu gdzie przedmiot zamówienia opisany jest za pomocą norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Ponadto należy przyjąć, że wszystkim takim odniesieniom towarzyszą wyrazy "lub równoważne". Wskazanie równoważności oferowanego rozwiązania zgodnie z art. 101 ust. 5 ustawy i na zasadach tam określonych spoczywa na Wykonawcy, w takim przypadku Wykonawca obowiązany jest udowodnić, poprzez dołączenie do oferty stosownych przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104-107 ustawy Pzp, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.7. W przypadku, gdy w dokumentacji zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego materiały i urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 8. Użycie w dokumentacji, SST etykiety oznaczają, że Zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania określonej przez Zamawiającego etykiety. W przypadku gdy Wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonej przez Zamawiającego etykiety lub równoważnej etykiety, Zamawiający w terminie, przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiadające przedmiotowe środki dowodowe, w szczególności dokumentację producenta, o ile dany Wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonej etykiety lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego.9. Użycie w dokumentacji, SST wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że Zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku, gdy dany Wykonawca nie ma dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem, że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy, usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub wymaganiach związanych z realizacją zamówienia.10. W przypadku opisu za pomocą norm za rozwiązania równoważne uznaje się takie rozwiązania, które zapewniają spełnienie wymagań minimalnych określonych w normie na poziomie nie gorszym niż opisano to w stosownych normach. W przypadku przywołanych w SWZ norm (jeżeli nie określono tego szczegółowo) rozumie się normy aktualne. W pozostałych przypadkach (opis przedmiotu zamówienia za pomocą ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych) za równoważny uważa się taki produkt, materiał czy system o parametrach technicznych, funkcjonalnych i jakościowych nie gorszych niż wymienione w OPZ, dokumentacji.11. Zamówienie realizowane w ramach projektu nr LTPL00050 "Poprawa stanu zielonej infrastruktury na obszarach miejskich w regionie transgranicznym" w ramach Programu Współpracy Interreg VI-A Litwa-Polska 2021-2027.12. Wykonawca zobowiązany jest wykonać i zamontować 2 tablice pamiątkowe. Tablice należy wykonać zgodnie z wytycznymi w zakresie informacji i promocji projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej w ramach Współpracy Interreg VI-A Litwa-Polska 2021-2027.13. Projekt i treść tablic oraz miejsce ich ustawienia Wykonawca zobowiązany jest uzgodnić z Zamawiającym.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45112710-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca wniesie wadium w wysokości 13 000,00 zł (słownie: trzynaście tysięcy złotych),2. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2023 r. poz. 462).3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Suwałkach w Banku Pekao S.A. nr 76 1240 5211 1111 0000 4929 8215 w terminie do dnia 10.04.2024 r. do godz. 09:00 (decyduje termin wpływu środków na rachunek Zamawiającego).4. Jeżeli wadium jest wnoszone przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia, w innej formie niż pieniężnej, wadium musi dotyczyć wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie np. poprzez wymienienie wszystkich Wykonawców bądź wskazanie, że Wykonawca wskazany w treści gwarancji/poręczenia działa jako pełnomocnik, lider itp.5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej (umocowanego) przedstawiciela Gwaranta lub Poręczyciela wraz z plikami stanowiącymi ofertę.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zdolności technicznej lub zawodowej: W celu potwierdzenia minimalnych zdolności technicznych i zawodowych, Wykonawcy winni udokumentować:a) należyte wykonanie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, jednego zamówienia obejmującego swoim zakresem budowę lub przebudowę lub rozbudowę miejsca rekreacyjnego jako placu zabaw i(lub) siłowni zewnętrznej i(lub) parku i(lub) chodnika i(lub) ciągu pieszo – rowerowego i(lub) utwardzenia terenu o wartości, co najmniej 500 000 zł brutto.b) dysponowanie osobami, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, legitymującymi się kwalifikacjami zawodowymi i doświadczeniem odpowiednim do funkcji, jaka zostanie im powierzona, tj.:a. Kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej,b. Kierownikiem robót posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i energetycznych.Uprawnienia, o których mowa powyżej powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2019 r. poz. 831). Dopuszcza się ważne, odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. W przypadku wykonawców zagranicznych dopuszcza się równoważne kwalifikacje zdobyte w innych państwach, na podstawie ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2023 r. poz. 334).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-04-10

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach