Przetargi.pl
Pałac w Brwinowie - rewaloryzacja zabytkowego obiektu z przeznaczeniem na działalność kulturalną i edukacyjną - w systemie zaprojektuj i buduj

Gmina Brwinów ogłasza przetarg

  • Adres: 05840 Brwinów, ul. Grodziska
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 7382567 , fax. 7295940
  • Data zamieszczenia: 2018-12-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Brwinów
    ul. Grodziska 12
    05840 Brwinów, woj. mazowieckie
    tel. 7382567, fax. 7295940
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.przetargi.brwinow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pałac w Brwinowie - rewaloryzacja zabytkowego obiektu z przeznaczeniem na działalność kulturalną i edukacyjną - w systemie zaprojektuj i buduj
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: rewaloryzacja zabytkowego Pałacu w Brwinowie z przeznaczeniem na działalność kulturalną i edukacyjną - w systemie zaprojektuj i buduj wraz z uzyskaniem w imieniu Zamawiającego decyzji pozwolenie użytkowanie. Pałac w Brwinowie powstał na początku XX wieku wg projektu Stanisława Grochowicza. Zespół dworsko-parkowy wpisany do rejestru zabytków nieruchomych - najpierw decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków pod numerem 999, a następnie pod numerem A-839. Powierzchnia zabudowy wynosi ok. 410 m2; Powierzchnia użytkowa - 1072 m2 ; Kubatura - 5300 m3 2. Szczegółowy zakres przedmiotu umowy określa zaktualizowany program funkcjonalno-użytkowy i projekt budowlany rewaloryzacji zabytkowego Pałacu w Brwinowie przy ul. Dworskiej 5 z przeznaczeniem na działalność kulturalną i edukacyjną wraz zagospodarowaniem terenu i infrastrukturą techniczną. 3. Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje: 1) sporządzenie wielobranżowego projektu wykonawczego rewaloryzacji zabytkowego Pałacu w Brwinowie z przeznaczeniem na działalność kulturalną i edukacyjną wraz zagospodarowaniem terenu i infrastrukturą techniczną - w 2 egz. w wersji papierowej i 1 egz. w wersji elektronicznej, obejmującego: - projekty wykonawcze uzupełniające i uszczegóławiające projekty budowlane; projekty te muszą uwzględniać wymagania określone w §5 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno- użytkowego /t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1129/; projekty aranżacji wnętrz należy uzgodnić z Mazowieckim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków i Zamawiającym, - specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, przez które należy rozumieć opracowania zawierające w szczególności zbiory wymagań niezbędnych do określenia standardu i jakości wykonania robót, w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, właściwości wyrobów budowlanych oraz oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót. Specyfikacje muszą uwzględniać wymagania określone w § 13 i 14 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego /t.j. Dz. U. z 2013 r. poz.1129/, - wymagane prawem opinie, decyzje i uzgodnienia niezbędne do rozpoczęcia robót budowlanych; wszystkie koszty uzgodnień, sprawdzeń i zatwierdzeń rozwiązań projektowych w zakresie wynikającym z obowiązujących przepisów obciążają Wykonawcę; 2) roboty budowlane wykonane na podstawie sporządzonej dokumentacji projektowej wraz z: - Instrukcją Bezpieczeństwa Pożarowego zgodną z Rozporządzeniem MSWiA z dnia 7 czerwca 2010r. odnośnie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów /Dz. U. Nr 109 poz. 719/, wraz ze scenariuszem powykonawczym; Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć obiekt we wszystkie elementy (gaśnice, tabliczki, itp.) zgodnie z wykonana Instrukcją, - informacją dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ), - wykonaną tablicą pamiątkową zgodnie z załącznikiem nr 3.13 do umowy; 3) sprawowanie nadzoru autorskiego nad robotami budowlanymi wykonywanymi na podstawie opracowanej dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, 4) współdziałanie z Mazowieckim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków w zakresie rozwiązań projektowych, materiałowych, prowadzenia robót budowlanych i prac renowacyjno-konserwatorskich, uzyskanie pozwolenia na prowadzenie prac restauratorskich, 5) inwentaryzacja rysunkowa i fotograficzna elementów do odtworzenia lub naprawy, 6) sporządzenie dokumentacji powykonawczej, w tym również fotograficznej i opisowej przebiegu prac; 4. Wszystkie dostarczone urządzenia i materiały winny być fabrycznie nowe i spełniać wymagania określone w dokumentacji projektowej i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót. 5. Informacje ogólne: 1) Obecnie teren budowy (wokół pałacu) został wygrodzony ogrodzeniem pełnym. Na czas budowy Zamawiający przekaże protokolarnie ogrodzenie Wykonawcy, a po zakończeniu Wykonawca zdemontuje ogrodzenie i przewiezie na wskazane przez Zamawiającego miejsce na terenie gminy Brwinów. 2) Dojazd do placu budowy odbędzie się od ulicy Przejazd, zgodnie z załącznikiem mapowym stanowiącym załącznik nr 7.13 do umowy. Drogę dojazdową należy utwardzić płytami drogowymi zbrojonymi typu MON. W istniejącym ogrodzeniu należy wykonać tymczasową bramę wjazdową. Po zakończeniu budowy bramę i płyty należy zdemontować, a teren posprzątać i przywrócić teren i ogrodzenie do stanu pierwotnego. 3) Na potrzeby wykonania zabezpieczeń do czasu wyłonienia nowego Wykonawcy w budynku Pałacu pozostawiono szalunki. Umowa najmu jaką zawarł Zamawiający z firmą PERBUD została podpisana do czasu wyłonienia Wykonawcy. Po podpisaniu umowy wynajem lub wykonanie zabezpieczeń należeć będzie do Wykonawcy robót budowlanych. 6. Z zakresu zagospodarowania terenu, przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie: drogi pożarowej, dojścia do budynku, miejsc postojowych przy Pałacu (5, w tym 1 dla osoby niepełnosprawnej), latarni przy Pałacu i wzdłuż projektowanej drogi dojazdowej (pożarowej) oraz monitoring zewnętrzny zlokalizowany na latarniach w rejonie budynku. Przesył danych i związane z tym okablowanie oraz osprzęt są poza zamówieniem. 7. Zamówienie obejmuje zagospodarowanie terenu zieleni w odległości 5 m od elewacji Pałacu i elementów zagospodarowania terenu (parking, ścieżki, droga dojazdowa) oraz usuniecie jednego drzewa będącego w kolizji z projektowanym zagospodarowaniem. Gałęzie, dłużyce, konary, karpy Wykonawca zagospodaruje we własnym zakresie niezwłocznie po ścięciu drzewa. 8. Zamówienie obejmuje wykonanie przyłączy: wodociągowego, kanalizacyjnego, energetycznego i telefonicznego. Przyłącze gazowe wykona PSG na zlecenie Zamawiającego. Ponadto, do obowiązków Wykonawcy należeć będzie rozebranie istniejących przyłączy w odległości 5 m od elewacji Pałacu oraz pod planowanymi elementami zagospodarowania terenu. 9. Wykonawca zapewni we własnym zakresie uprawnioną obsługę geodezyjną do wytyczeń, wykonania szkiców, map inwentaryzacyjnych, bieżących rozwiązań w zakresie obsługi geodezyjnej w wypadku wystąpienia kolizji oraz niezgodności w terenie, współpracy z Powiatowym Ośrodkiem Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej oraz innych prac niezbędnych do wykonania robót budowlanych przedmiotowego zakresu. Koszt takiej obsługi całkowicie obciąża Wykonawcę. 10. Zaopatrzenie zaplecza budowy w media: punkt poboru wody znajduje się w piwnicy budynku Pałacu za wodomierzem głównym. Energia elektryczna – stacja transformatorowa przy ul. Przejazd. Nie ma możliwości odprowadzenia ścieków do kanalizacji sanitarnej. 11. Zamówienie niniejsze obejmuje dostawę i montaż wyposażenia: dźwig windowy, wyposażenie pomieszczeń sanitarnych, recepcji/szatni, pomieszczenia socjalnego, systemów do zawieszenia obrazów i antyram, opraw oświetleniowych – zgodnie z wytycznymi podanymi w PFU oraz elementów związanych z dostosowaniem budynków do przepisów przeciwpożarowych wynikających z wykonanej ekspertyzy technicznej dotyczącej ochrony przeciwpożarowej. Wszystkie elementy wyposażenia i wystroju wnętrz należy uzgodnić z Zamawiającym. 12. Wywóz i utylizacja odpadów, uporządkowanie i doprowadzenia terenu robót do stanu jak przed rozpoczęciem robót. 13. Zapewnienie nadzorów specjalistycznych zgodnie z opinią ZUD, protokołem z narady koordynacyjnej. 14. Wszystkie roboty realizowane zgodnie ze specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót oraz obowiązującymi normami. 15. Przygotowanie dokumentacji powykonawczej oraz uzyskanie od Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego pozwolenia na użytkowanie, w imieniu Zamawiającego. 16. Zamawiający przekaże Wykonawcy matryce wraz z dokumentacją inwentaryzacyjną do odtworzenia wystroju sztukateryjnego w budynku Pałacu. 17. Przygotowanie dokumentacji powykonawczej oraz uzyskanie od Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego pozwolenia na użytkowanie, w imieniu Zamawiającego. 18. Wykonawca lub Podwykonawca przy realizacji przedmiotowego zamówienia zobowiązany jest zatrudnić na podstawie umowy o pracę osoby wykonujące prace murarskie obejmujące: - murowanie ścian nośnych, osłonowych i działowych (z elementów drobno- i średniowymiarowych), - wykonywanie stropów. 19. Wykonawca, przed przystąpieniem do realizacji przedmiotu umowy i nie później niż 5 dni od zawarcia umowy, obowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu: a) oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego, b) poświadczone za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopie umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony), lub inne dokumenty. 20. Dokumenty stanowiące dowody zatrudnienia na umowę o pracę ww. osób mogą być przedstawione w formie anonimizowanych kopii, w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami z zakresu ochrony danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL, itp). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 21. W trakcie realizacji zamówienia na każde żądanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu dokumenty, stanowiące dowody zatrudnienia ww. osób na umowę o pracę: a) dokumenty, o których mowa w ust. 19, b) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę za ostatni okres rozliczeniowy, c) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami z zakresu ochrony danych osobowych. 22. W sytuacji gdy ww. osoby, o których mowa w ust. 19, w okresie realizacji zamówienia rozwiążą umowę lub gdy uczyni to Wykonawca, zobowiązany jest on do zatrudnienia w miejsce tej osoby lub osób, innej osoby, o ile kadra pracownicza Wykonawcy nie będzie wystarczająca do wykonania zamówienia. 23. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę dokumentów potwierdzających zatrudnienie osób wykonujących prace murarskie, o których mowa w ust. 18, skierowanych do realizacji przedmiotu umowy, będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia tych osób oraz jako niewypełnienie wymagań umowy. 24. W umowie z Podwykonawcą powinny znaleźć się odpowiednie zapisy dotyczące zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. 25. Na wykonane roboty Wykonawca udziela 60-miesięcznej rękojmi za wady licząc od daty podpisania protokołu odbioru końcowego robót. UWAGA: Zamawiający zwołuje zebranie Wykonawców połączone z wizją lokalną na terenie Pałacu w dniu 20.12.2018 r. o godz. 12.00 (czwartek). Zainteresowanych Wykonawców prosimy o przybycie w ww. terminie. Miejsce spotkania: przy tablicy informacyjnej umieszczonej na ogrodzeniu terenu budowy. Wjazd do parku od ul. Biskupickiej (za kościołem).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każda składana oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 100.000 zł (słownie: sto tysięcy złotych). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6 b ust.5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 4. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na konto zamawiającego: Nr konta 54 1140 1010 0000 4770 4500 1018 5. Wadium wnoszone w pozostałych formach prosimy w formie oryginału załączyć do oferty. 6. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczeń, z treści gwarancji lub poręczenia musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze żądanie Zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty określonej w gwarancji: 1) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, 2) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art.25 ust.1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust.1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art.87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 7. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w oznaczonym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 8. W przypadku wadium wniesionego w pieniądzu oraz z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 Pzp, jeżeli wadium będzie wniesione w tych formach, musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Pałac w Brwinowie - rewaloryzacja zabytkowego obiektu z przeznaczeniem na cele kulturalne i edukacyjne - w systemie zaprojektuj i buduj". 9. Wadium musi obejmować termin związania ofertą. 10. Oferta Wykonawca, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 10. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt.13. 11. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 12. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art.25 ust.1, oświadczenia, o których mowa w art. 25a ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art.87 ust.2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Działalność zawodowa prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia Zamawiający nie wymaga posiadania specjalnych kompetencji lub uprawnień.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Do oferty Wykonawca dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, zawierające informacje wstępnie potwierdzające, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SIWZ) oraz oświadczenie Wykonawcy o wypełnieniu obowiązku informacyjnego zgodnie z RODO (załącznik nr 5 do SIWZ). 2) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1). Wykonawca do oferty załącza zobowiązanie tych podmiotów do udostępnienia zasobów, którego wzór stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. 3) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to musi potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 4) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o którym mowa w rozdz. VIII ust.2 SIWZ składa każdy z tych wykonawców. 5) Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw wykluczenia z postępowania, jeżeli zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352). 6) Jeżeli wykazy, oświadczenia lub inne złożone przez Wykonawcę dokumenty budzą wątpliwości Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego usługi były wykonane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie. 7) W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w rozdz. VIII ust. 3 i 5, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. 8) W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w rozdz. VIII ust. 3 i 5, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są aktualne. 9) Dokumenty sporządzone w języku obcym składane są wraz z tłumaczeniem na język polski. Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów. 10) Oświadczenia, o których mowa w SIWZ dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. 11) Dokumenty oraz uzupełnione dokumenty, inne niż oświadczenia, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 12) Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 7.2. Zgodnie z art. 26 ust. 3 ustawy Zamawiający wzywa Wykonawcę, który nie złożył oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VIII ust. 1 SIWZ, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności nie podlegania wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 7.3. Jeżeli Wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, Zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 7.4. Zamawiający wzywa także, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, spełnianie przez oferowane roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego oraz brak podstaw wykluczenia - wskazanych w ogłoszeniu o zamówieniu i SIWZ. 7.5. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach