Przetargi.pl
Opracowanie zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Psary wraz z opracowaniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów położonych w sołectwach Strzyżowice, Malinowice, Preczów, Sarnów, Goląsza, Brzękowice, Dąbie.

Urząd Gminy w Psarach ogłasza przetarg

  • Adres: 42-512 Psary, ul. Malinowicka
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 294 49 00 wew. 41, , fax. 32 294 49 01
  • Data zamieszczenia: 2018-07-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy w Psarach
    ul. Malinowicka 4
    42-512 Psary, woj. śląskie
    tel. 32 294 49 00 wew. 41, , fax. 32 294 49 01
    REGON: 53724300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.psary.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Opracowanie zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Psary wraz z opracowaniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów położonych w sołectwach Strzyżowice, Malinowice, Preczów, Sarnów, Goląsza, Brzękowice, Dąbie.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest opracowanie zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Psary wraz z opracowaniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Opracowanie dokumentów odbywa się na podstawie ustawy z dnia 27 marca 2003r o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r poz. 1073 z późn. zm.) oraz aktów wykonawczych do ustawy. 2. Do obowiązków wykonawcy opracowującego zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Psary wraz z opracowaniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów położonych w sołectwach Strzyżowice, Malinowice, Preczów, Sarnów, Goląsza, Brzękowice, Dąbie należeć będzie: 2.1. zmiany studium uwarunkowań kierunków zagospodarowania przestrzennego - opracowanie zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego zgodnie z uchwałą nr XXXI/354/2017 Rady Gminy Psary z dnia 21 czerwca 2017 r w sprawie: przystąpienia do sporządzenia zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego w granicach administracyjnych gminy Psary wraz prognozą oddziaływania na środowisko. Zakres prac określony został w art. 10 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 28 kwietnia 2004 r. w sprawie zakresu projektu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy ( Dz. U. z 2004 r. nr 118poz. 1233 z późn zm.). Wykonawca zobowiązany będzie w szczególności do: a) Przygotowania projektów kompletu dokumentów, pism, ogłoszeń, obwieszczeń, zawiadomień wynikających z trybu opracowania studium, w ilościach zgodnych z rozdzielnikami. Wykonawca wskazuje podmioty dokonujące uzgodnień i opinii wynikające z obowiązujących przepisów prawa, b) Przygotowania propozycji sposobu rozpatrzenia składanych wniosków dotyczących zmiany studium, c) Opracowania projektu zmiany studium z obowiązującymi przepisami prawa w zakresie przedmiotowego zamówienia, sporządzenie projektów zgodnie z przepisami szczególnymi dotyczącymi ochrony środowiska, ochrony przyrody, zabytków, prawa wodnego, ochrony gruntów rolnych i leśnych, itd. w tym opracowanie prognozy oddziaływania na środowisko przyrodnicze spełniającej wymagania określone w ustawie z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowiska (tj. Dz. U. z .2017 poz.1405), d) W przypadku zmian ustawowych dostosowanie projektów do zmienionych przepisów prawa, e) Uzyskania pozytywnych uzgodnień właściwych instytucji i organów, f) Uzyskania opinii właściwych instytucji i organów, g) Przygotowania ww. projektów do wyłożenia do publicznego wglądu, h) Przygotowania propozycji sposobu rozpatrzenia składanych uwag dotyczących ww. projektu i wniesienie ewentualnych poprawek w projektu, i) Uczestniczenia w posiedzeniach: Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej, Komisjach Rady Gminy Psary, sesjach Rady Gminy Psary oraz udział w dyskusji publicznej na temat rozwiązań przyjętych w ww. projektach. Uczestniczenie w spotkaniach, których konieczność wyniknie w trakcie procedur ww. projektów oraz realizacji zadań, w przypadkach i terminach wskazanych przez Zamawiającego, j) Opracowania ostatecznej wersji projektu uchwały wraz z listą nieuwzględnionych uwag celem przedstawienia Radzie Gminy Psary do uchwalenia, k) Kompletowania dokumentacji formalno-prawnej, l) Wykonawca zobowiązany jest do przybycia do Urzędu Gminy Psary na każde wezwanie Zamawiającego. Przewiduje się narady koordynacyjne min. raz w miesiącu, w siedzibie Zamawiającego, a w okresie wyłożenia dokumentów do publicznego wglądu – nie rzadziej niż raz w tygodniu. 2.2. miejscowy planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów położonych w sołectwach Strzyżowice, Malinowice, Preczów, Sarnów, Goląsza, Brzękowice, Dąbie - opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, zgodnie z uchwałą nr XXXIII/389/2017 Rady Gminy Psary z dnia 28 września 2017 r. w sprawie: przystąpienia do sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów położonych w sołectwach: Strzyżowice, Malinowice, Preczów, Sarnów, Goląsza, Brzękowice, Dąbie. Zakres prac określony został w art. 17 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego ( Dz. U. z 2003 r nr164 poz. 1587). Wykonawca zobowiązany będzie w szczególności do: a) Przygotowania projektów kompletu dokumentów, pism, ogłoszeń, obwieszczeń, zawiadomień wynikających z trybu opracowania planu, w ilościach zgodnych z rozdzielnikami. Wykonawca wskazuje podmioty dokonujące uzgodnień i opinii wynikające z obowiązujących przepisów prawa, b) Przygotowania propozycji sposobu rozpatrzenia składanych wniosków dotyczących planu miejscowego, c) Opracowania projektu planu miejscowego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w zakresie przedmiotowego zamówienia, sporządzenie projektów zgodnie z przepisami szczególnymi dotyczącymi ochrony środowiska, ochrony przyrody, zabytków, prawa wodnego, ochrony gruntów rolnych i leśnych, itd., opracowanie prognozy oddziaływania na środowisko przyrodnicze spełniającej wymagania określone w ustawie z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowiska (tj. Dz. U. z .2017 poz.1405), opracowanie prognozy skutków finansowych uchwalenia planu, miejscowego, wniosków i uzyskanie zgody na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne, d) W przypadku zmian ustawowych dostosowanie projektów do zmienionych przepisów prawa, e) Uzyskania pozytywnych uzgodnień właściwych instytucji i organów, f) Uzyskania opinii właściwych instytucji i organów, g) Przygotowania ww. projektów do wyłożenia do publicznego wglądu, h) Przygotowania propozycji sposobu rozpatrzenia składanych uwag dotyczących ww. projektu i wniesienie ewentualnych poprawek w projektu, i) Uczestniczenia w posiedzeniach: Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej, Komisjach Rady Gminy Psary, sesjach Rady Gminy Psary oraz udział w dyskusji publicznej na temat rozwiązań przyjętych w ww. projektach. Uczestniczenie w spotkaniach, których konieczność wyniknie w trakcie procedur ww. projektów oraz realizacji zadań, w przypadkach i terminach wskazanych przez Zamawiającego, j) Opracowania ostatecznej wersji projektu uchwały wraz z listą nieuwzględnionych uwag celem przedstawienia Radzie Gminy Psary do uchwalenia, k) Kompletowania dokumentacji formalno-prawnej, l) Wykonawca zobowiązany jest do przybycia do Urzędu Gminy Psary na każde wezwanie Zamawiającego przesłane pocztą, mailem, faksem lub telefonicznie. Przewiduje się narady koordynacyjne min. raz w miesiącu, w siedzibie Zamawiającego, a w okresie wyłożenia dokumentów do publicznego wglądu – nie rzadziej niż raz w tygodniu. 5. Gwarancja: a) Wykonawca ponosi wobec Zamawiającego odpowiedzialność za wady fizyczne i prawne z tytułu rękojmi w terminie i na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym. b) Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji na opracowanie objęte przedmiotem zamówienia na okres 5 lat, c) Bieg terminu gwarancji rozpoczyna się po upływie terminu uprawniającego Wojewodę do stwierdzenia nieważności uchwały. d) W razie wystąpienia wady lub wad w opracowaniach objętych przedmiotem zamówienia, które uzasadniałoby dokonanie zmiany podjętej przez Radę Gminy Psary uchwały, bądź które skutkowałyby stwierdzeniem nieważności uchwały lub stwierdzeniem podjęcia przez Radę Gminy Psary uchwały z naruszeniem prawa, Wykonawca zobowiązany jest do nieodpłatnego ponowienia swoich czynności wynikających z niniejszej umowy zakresie wymaganym do podjęcia przez Radę Gminy Psary uchwały lub uchwał, na mocy których dokonane zostaną poprawki do uchwalenia planu, lub podjęcia przez Radę Gminy Psary nowej uchwały w przedmiocie planu, e) Termin do ponowienia czynności w przypadku opisanym w pkt c wynosi 1 rok od dnia pisemnego zgłoszenia Wykonawcy przez Zamawiającego o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w pkt. d, w tym 8 miesięcy do dostarczenia projektu (projektów), który można wyłożyć do publicznego wglądu, f) W przypadku skierowania uchwały do sądu administracyjnego Wykonawca może w ramach wynagrodzenia za niniejszą usługę zostać zobowiązany do udziału w przygotowaniu odpowiedzi na pozew oraz do udziału w czynnościach procesowych . g) wykonawca nie będzie pobierał żadnych dodatkowych opłat za prace realizowane w ramach gwarancji (łącznie z kosztami dojazdu, delegacji, noclegów itp.). 6. Klauzule społeczne. Obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę. 1) Z uwagi na charakter zamówienia Zamawiający nie opisuje obowiązku wynikającego z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp. 2) Wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych Z uwagi na charakter zamówienia Zamawiający nie opisuje obowiązku wynikającego z art. 29 ust. 5 ustawy Pzp. 7. Nazwa/y i kod/y Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 71410000-5 – usługi planowania przestrzennego 8. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 4 do SIWZ (OPZ).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71410000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 4.000,00 zł. (słownie: cztery tysiące złotych). 2. Wadium może być wniesione w: - pieniądzu; - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; - gwarancjach bankowych; - gwarancjach ubezpieczeniowych; - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity Dz. U. z 2016, poz. 359 ze zm.). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na następujący nr konta: Bank Spółdzielczy w Będzinie Oddział Psary: nr 44 843800010000025720160003 z dopiskiem „wadium” na przetarg o nazwie: Opracowanie zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Psary wraz z opracowaniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów położonych w sołectwach Strzyżowice, Malinowice, Preczów, Sarnów, Goląsza, Brzękowice, Dąbie. Uwaga Wadium w tej formie uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert. 4. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty i dołączonych oświadczeń wraz z dokumentami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów). 5. Zamawiający zwróci wniesione wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 9.1. niniejszego rozdziału SIWZ. 6. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 7. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 8. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z zapisem pkt 5 niniejszego rozdziału SIWZ, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca ten wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 9. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami: 1) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, 2) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach określonych w SIWZ, c) zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 10. Wszelkie spory wynikające z wniesionego wadium rozpatrywał będzie wg prawa polskiego sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 4.1. W celu wykazania braku podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego w pkt 3.1. do oferty należy dołączyć aktualne na dzień składania ofert Oświadczenia, zgodne ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 oraz nr 3 do SIWZ (oświadczenie z art. 25a ustawy). Informacje zawarte w Oświadczeniach stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 4.2. W celu potwierdzenia braku podstawy do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, Wykonawca przekazuje, stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy (w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, tj. informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy), oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia; W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie w zakresie pkt 4.2 – zobowiązany jest złożyć każdy w Wykonawców wspólnie składających ofertę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach