Przetargi.pl
Opracowanie Strategicznej Oceny Oddziaływania na Środowisko warunków korzystania z wód Lewobrzeżnej Zlewni Dolnej Odry

Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Szczecinie ogłasza przetarg

  • Adres: 70-030 Szczecin, ul. Tama Pomorzańska 13A
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 091 4411200 , fax. 091 4411300
  • Data zamieszczenia: 2015-05-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Szczecinie
    ul. Tama Pomorzańska 13A 13A
    70-030 Szczecin, woj. zachodniopomorskie
    tel. 091 4411200, fax. 091 4411300
    REGON: 81193272400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szczecin.rzgw.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa terenowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Opracowanie Strategicznej Oceny Oddziaływania na Środowisko warunków korzystania z wód Lewobrzeżnej Zlewni Dolnej Odry
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Opis przedmiotu zamówienia. Celem pracy jest przeprowadzenie postępowania w sprawie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko wraz prognozą oddziaływania na środowisko projektu warunków korzystania z wód Lewobrzeżnej Zlewni Dolnej Odry (zwanego dalej projektem warunków), zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2013 r. poz. 1235 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą OOŚ. Zakres pracy obejmuje: 1) sporządzenie projektu prognozy oddziaływania na środowisko dla projektu warunków; 2) opracowanie metodyki prowadzenia monitoringu skutków realizacji postanowień warunków, zawierającej m.in. szczegółowe określenie instytucji/osób, które zobowiązane byłyby dostarczać wykorzystywane dla potrzeb tego monitoringu informacje i dane wraz podaniem podstaw prawnych egzekwujących realizacje tych zobowiązań; 3) uzyskanie opinii właściwych organów i przedstawienie - w formie pisemnej - propozycji uwzględnienia tych opinii w projekcie warunków i prognozie oddziaływania tego dokumentu na środowisko; 4) zorganizowanie i przeprowadzenie na obszarze przedmiotowej zlewni 1 spotkania konsultacyjnego w ramach zapewnienia udziału społeczeństwa w postępowaniu w sprawie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko projektu warunków i prognozy oddziaływania tego dokumentu na środowisko; 5) przedstawienie - w formie pisemnej - propozycji sposobu uwzględnienia w projekcie warunków i prognozie oddziaływania tego dokumentu uwag i wniosków zgłoszonych w ramach udziału społeczeństwa; 6) opracowanie ostatecznej wersji prognozy oddziaływania na środowisko projektu warunków. Przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko wraz z prognozą oddziaływania na środowisko dla projektu warunków korzystania z wód Lewobrzeżnej Zlewni Dolnej Odry jest niezbędne dla przygotowania i opublikowania tego dokumentu jako rozporządzenia Dyrektora RZGW w Szczecinie. Obowiązek realizacji takiego zadania nakłada na dyrektora rzgw art. 120 ustawy Prawo wodne, zwanej dalej ustawą PW. Zgodnie z art. 120 ust 2 ustawy PW dyrektor rzgw ustalając warunki korzystania z wód regionu wodnego oraz z wód zlewni zapewnia możliwość udziału społeczeństwa na zasadach i w trybie określonych w ustawie OOŚ. Dyrektor rzgw ustala warunki korzystania z wód zlewni w drodze aktu prawa miejscowego (w formie rozporządzenia), po jego uzgodnieniu z Prezesem Krajowego Zarządu Gospodarki Wodnej. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia. 1) Zadanie I: Sporządzenie projektu prognozy oddziaływania na środowisko dla projektu warunków korzystania z wód Lewobrzeżnej Zlewni Dolnej Odry 2) Zadanie II: Opracowanie metodyki prowadzenia monitoringu skutków realizacji postanowień warunków. 3) Zadanie III: Konsultacje społeczne i uzgodnienia opracowanych projektów prognozy i warunków korzystania z wód Lewobrzeżnej Zlewni Dolnej Odry. 4) Zadanie IV: Opracowanie ostatecznej wersji prognozy oddziaływania na środowisko dla projektu warunków korzystania z wód Lewobrzeżnej Zlewni Dolnej Odry. 3. Szczegółowy opis poszczególnych zadań. 1) Zadanie I: Sporządzenie projektu prognozy oddziaływania na środowisko dla projektu warunków korzystania z wód Lewobrzeżnej Zlewni Dolnej Odry. a. Prognoza oddziaływania na środowisko powinna być opracowana zgodnie z wymogami art. 51 ust 2 i art. 52 ust 1 i 2 ustawy OOŚ oraz uzgodnieniami zakresu i stopnia szczegółowości informacji wymaganych w prognozie oddziaływania na środowisko dokonanymi przez Zamawiającego, na podstawie art. 53 ustawy OOŚ: a) z Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska w Szczecinie (pismo Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Szczecinie znak: WOPN-OS.411.49.2015.MP z dnia 13 maja 2015 r. - Załącznik nr 1) b) z Zachodniopomorskim Państwowym Wojewódzkim Inspektorem Sanitarnym w Szczecinie (pismo Zachodniopomorskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Szczecinie znak: NZNS.7040.1.17.2015 z dnia 7 maja 2015 r. - Załącznik nr 2). b. Prognoza oddziaływania na środowisko powinna określać wpływ realizacji ustaleń warunków na stan wód, ekosystemów od wód zależnych i obszarów chronionych wyznaczonych na podstawie art. 113 ust. 4 ustawy PW oraz na stan i funkcjonowanie obszarów podlegających ochronie na podstawie ustawy z dnia 16.04.2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2013 r. poz. 627 z późn. zm). c. Przed przystąpieniem do sporządzenia przedmiotowej prognozy oddziaływania na środowisko Wykonawca zobowiązany jest do opracowania założeń oraz metod jej wykonania. d. Sporządzona przez Wykonawcę prognoza oddziaływania na środowisko powinna w szczególności: a) zawierać: 1. informacje o zawartości, głównych celach projektu warunków oraz ich powiązaniach z innymi dokumentami. Prognoza powinna być ściśle powiązana z warunkami i uwzględniać wszystkie istotne z punktu widzenia środowiska uwarunkowania ich realizacji, 2. informacje o metodach zastosowanych przy sporządzaniu prognozy - oprócz właściwego doboru źródeł, narzędzi pozyskiwania i przetwarzania danych, niezwykle istotne jest zachowanie logicznego, spójnego układu całego dokumentu oraz zgodnych ze sobą danych w nim przedstawionych. Należy bezwzględnie przestrzegać zasad podawania źródeł wykorzystywanych danych. W przypadku niejednoznacznych danych, należy wnikliwie zbadać i opisać przyczyny niejednoznaczności, lub, jeżeli nie jest to możliwe, nie posługiwać się tymi danymi, 3. informacje o możliwym transgranicznym oddziaływaniu na środowisko projektu warunków - informacje te muszą uwzględniać możliwość i zakres transgranicznego oddziaływania na środowisko, w tym zasięg przestrzenny i charakter przewidywanych oddziaływań oraz identyfikację ewentualnych konfliktów i propozycje ich rozwiązań, 4. streszczenie sporządzone w języku niespecjalistycznym - streszczenie powinno być zrozumiałe oraz powinno zawierać obrazowe prezentacje graficzne (schematy, mapy) najistotniejszych zjawisk. Nie jest dopuszczalne zamieszczanie w charakterze streszczenia wybranych wycinków dokumentów, 5. w przypadku stwierdzenia możliwości znaczącego transgranicznego oddziaływania na środowisko na skutek realizacji warunków - sporządzenie w języku niemieckim skróconych wersji projektu warunków i prognozy ich oddziaływania na środowisko, umożliwiających stronie niemieckiej dokonanie oceny tego oddziaływania; b) określać, analizować i oceniać: 1. istniejący stan środowiska oraz potencjalne zmiany tego stanu w przypadku braku realizacji warunków - w opisie stanu środowiska należy tez uwzględnić stan wyjściowy, z którym w przyszłości będą porównywane oceny stanu realizacji ustaleń warunków, 2. stan środowiska na obszarach objętych przewidywanym znaczącym oddziaływaniem wynikającym z ustaleń warunków, 3. istniejące problemy ochrony środowiska istotne z punktu widzenia realizacji postanowień warunków, w szczególności dotyczące obszarów podlegających ochronie na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody oraz dotyczące obecnego stanu wód, ekosystemów od wód zależnych i obszarów chronionych wyznaczonych na podstawie art. 113 ust 4 ustawy PW, 4. cele ochrony środowiska ustanowione na szczeblu międzynarodowym, wspólnotowym i krajowym, istotne z punktu widzenia warunków, oraz sposoby, w jakich te cele i inne problemy środowiska zostały uwzględnione podczas opracowywania dokumentu, w tym w szczególności cele środowiskowe ustalone w Planie gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Odry, 5. przewidywane znaczące oddziaływania, w tym oddziaływania bezpośrednie, pośrednie, wtórne, skumulowane, krótkoterminowe, średnioterminowe i długoterminowe, stałe i chwilowe oraz pozytywne i negatywne, na cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru, a także na środowisko, a w szczególności na: - różnorodność biologiczną, - ludzi, - zwierzęta, - rośliny, - wodę, - powietrze, - powierzchnię ziemi, - krajobraz, - klimat, - zasoby naturalne, - zabytki, - dobra materialne z uwzględnieniem zależności między tymi elementami środowiska i między oddziaływaniami na te elementy; c) przedstawiać: 1. rozwiązania mające na celu zapobieganie, ograniczanie lub kompensację przyrodniczą negatywnych oddziaływań na środowisko, mogących być rezultatem realizacji warunków, w szczególności na cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru - powinny to być konkretne propozycje, dotyczące zidentyfikowanych, konkretnych sytuacji konfliktowych, 2. biorąc pod uwagę cele i geograficzny zasięg obowiązywania warunków oraz cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru - rozwiązania alternatywne do rozwiązań zawartych w warunkach wraz z uzasadnieniem ich wyboru oraz opis metod dokonania oceny prowadzącej do tego wyboru albo wyjaśnienie braku rozwiązań alternatywnych, w tym wskazania napotkanych trudności wynikających z niedostatków techniki lub luk we współczesnej wiedzy. e. Przedstawione w powyższych punktach zagadnienia należy analizować w aspekcie celów, dla których zostają ustalane warunki, a przewidywane znaczące oddziaływania zarówno pozytywne jak i negatywne należy w szczególności odnosić w kontekście wpływu na zmianę stanu wód, ekosystemów od wód zależnych i obszarów chronionych wyznaczonych na podstawie art. 113 ust 4 ustawy PW oraz ryzyka nieosiągnięcia celów środowiskowych w perspektywie roku 2021 oraz 2027. f. Dodatkowo, w przeprowadzonych analizach, ocenach potencjalnych skutków dla środowiska oraz rekomendowanych rozwiązaniach Wykonawca powinien: a) uwzględnić zagadnienia wynikające z możliwości pojawienia się w wyniku ustaleń warunków potencjalnych konfliktów społecznych i gospodarczych oraz zaproponować działania, które będą możliwe do realizacji w celu ich złagodzenia, b) uwzględnić i ocenić możliwość wystąpienia potencjalnych obszarów konfliktowych na styku dotychczasowego sposobu korzystania z wód i/lub nieruchomości oraz zakazów/nakazów/ograniczeń wynikających z warunków, a także przeprowadzić analizę możliwości zaistnienia potencjalnie uzasadnionych i nieuzasadnionych roszczeń wynikających z wprowadzenia poszczególnych zakazów/nakazów/ograniczeń lub ich kombinacji oraz wskazanie podstawy merytorycznej i prawnej możliwości ich oddalania, c) przedstawić propozycję sposobu wyceny utraconych korzyści wynikających z konieczności zmiany dotychczasowego sposobu korzystania z wód i/lub nieruchomości, d) przestawić propozycję sposobu wyceny korzyści środowiskowych wynikających z wprowadzenia poszczególnych zakazów/nakazów/ograniczeń lub ich kombinacji. g. W prognozie Wykonawca zawrze analizy przestrzenne oceny istniejącego stanu środowiska, istniejących problemów środowiska oraz zidentyfikowanych konfliktów w formie załączników mapowych. h. Informacje zawarte w prognozie oddziaływania na środowisko, Wykonawca powinien opracować zgodnie ze stanem współczesnej wiedzy i metod oceny wpływu na środowisko, w tym w szczególności na stan wód, ekosystemów od wód zależnych oraz obszarów chronionych oraz stosownie do zawartości i stopnia szczegółowości projektu warunków oraz etapu przyjęcia tego dokumentu w procesie opracowania projektów dokumentów z nim powiązanych. i. Projekt prognozy oraz każda z wersji prognozy oddziaływania na środowisko dla projektu warunków przedstawiane Zamawiającemu, powinny spełniać wszystkie wymagania dotyczące realizacji zamówienia. 2) Zadanie II: Opracowanie metodyki prowadzenia monitoringu skutków realizacji postanowień warunków. Propozycje dotyczące przewidywanych metod (w tym narzędzi) analizy skutków realizacji postanowień projektu warunków oraz częstotliwości jej przeprowadzania powinny być ściśle powiązane z celami warunków i uwarunkowaniami ich realizacji oraz w jak największym stopniu uwzględniać możliwość wykorzystania w analizach publicznie dostępnych zbiorów danych. Opracowane przez Wykonawcę metodyki prowadzenia monitoringu skutków realizacji postanowień warunków powinny zawierać co najmniej: a. zestawienie wskaźników stopnia realizacji postanowień warunków, z podaniem szczegółowych ich charakterystyk oraz proponowanej dla poszczególnych wskaźników skali ocen, b. zestawienie wskaźników skuteczności postanowień warunków, z podaniem szczegółowych ich charakterystyk oraz proponowanej dla poszczególnych wskaźników skali ocen, c. zakres informacji i danych dla potrzeb prowadzenia przedmiotowego monitoringu, d. szczegółowe określenie częstotliwości, form oraz sposobów przekazywania ww. informacji i danych, e. wykaz instytucji/osób, które zobowiązane byłyby dostarczać przedmiotowe dane i informacje wraz z podaniem podstaw prawnych egzekwujących realizację tych zobowiązań. 3) Zadanie III: Konsultacje społeczne i uzgodnienia opracowanych projektów prognozy i warunków korzystania z wód zlewni. W ramach niniejszego zadania Wykonawca zobowiązany jest do realizacji poniższych działań: a. uzyskanie opinii właściwych organów odnośnie opracowanych projektów prognozy i warunków. Biorąc pod uwagę, iż planowana realizacja dokumentu obejmuje obszar jednego województwa organem właściwym w sprawie opiniowania i uzgadniania w sprawie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko jest Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Szczecinie oraz Zachodniopomorski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny w Szczecinie; b. zorganizowanie i przeprowadzenie 1 spotkania konsultacyjnego w ramach zapewnienia udziału społeczeństwa w postępowaniu w sprawie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko projektów warunków i prognozy oddziaływania (spotkanie dla minimum 20 uczestników z obszaru LZDO) - zgodnie z wymaganiami szczegółowymi określonymi przez Zamawiającego w Załączniku nr 3 do opisu przedmiotu zamówienia; c. przeprowadzenie ww. spotkania konsultacyjnego przez wskazane z grona specjalistów wykonujących zamówienie osoby - w zakresie prezentacji poddawanych konsultacjom dokumentów, moderowania oraz podsumowania tego spotkania - zgodnie z wymaganiami szczegółowymi określonymi przez Zamawiającego w Załączniku nr 3 do opisu przedmiotu zamówienia; d. przedstawienie - w formie pisemnej - propozycji uwzględnienia opinii właściwych organów w projektach warunków i prognozy oddziaływania tego dokumentu; e. opracowanie uwag i wniosków zgłoszonych w ramach konsultacji społecznych oraz przedstawienie - w formie pisemnej - propozycji sposobu ich uwzględnienia w projektach warunków i prognozy oddziaływania tego dokumentu. 4) Zadanie IV: Opracowanie ostatecznej wersji prognozy oddziaływania na środowisko projektu warunków. a. Wykonawca opracuje ostateczną wersję prognozy oddziaływania na środowisko projektu warunków uwzględniającą opinie właściwych organów oraz wyniki rozpatrzonych uwag i wniosków zgłoszonych w ramach przeprowadzonych konsultacji społecznych. b. Na opracowanie końcowe ostatecznej wersji prognozy oddziaływania na środowisko składać się będzie: część opisowa oraz część graficzna. c. Część opisowa musi zawierać wszystkie elementy określone w pkt 3, p-pkt 1) lit. d. - g. niniejszej specyfikacji. d. Część graficzna opracowania końcowego powinna zawierać mapy w formacie PDF ilustrujące zjawiska o charakterze przestrzennym oraz ich interakcje. Dla każdej mapy wymagana jest osobna kompozycja mapowa w formacie MXD zgodnym z ArcGIS for Deskop 10.2 (projekt mapy w skali 1: 50 000 oraz warstwy wektorowe). Kompozycje mapowe muszą zostać opracowane na podstawie wykonanej bazy danych przestrzennych. e. Baza danych przestrzennych, tj. geobaza osobista lub plikowa w formacie zgodnym z ArcGIS for Desktop 10.2, która musi zawierać odnoszące się do obszaru opracowania warstwy przestrzenne, przekazane przez Zamawiającego i/lub utworzone w wyniku realizacji niniejszego zamówienia. Dla warstw numerycznych Wykonawca utworzy tam gdzie będzie to konieczne aliasy i domeny. 4. Kontrola postępu realizacji zamówienia. 1) Wykonawca jest zobowiązany do przeprowadzenia spotkań z Zamawiającym. Spotkania będą się odbywać w siedzibie Zamawiającego. 2) Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia lub udostępnienia Zamawiającemu wykonanych elementów zamówienia i udziału w spotkaniach z Zamawiającym, zgodnie z Harmonogramem realizacji zamówienia sporządzonym przez Wykonawcę i zatwierdzonym przez Zamawiającego. 3) Zamawiający wymaga, by wskazani w ofercie Wykonawcy eksperci uczestniczyli osobiście w spotkaniach z Zamawiającym dotyczących elementów zamówienia, w których realizacji uczestniczyli oraz złożyli własnoręczne podpisy na elementach dokumentacji - w przygotowaniu których uczestniczyli. W przypadku braku na spotkaniu ekspertów, o których mowa powyżej, Zamawiający może uznać, że spotkanie się nie odbyło. 4) Zamawiający może zgłosić uwagi do przedstawionych lub udostępnionych przez Wykonawcę wykonanych elementów zamówienia, w terminie ustalonym na spotkaniu, o którym mowa w pkt. 1) lub w terminie sześciu dni roboczych od dnia udostępnienia Zamawiającemu wykonanych elementów zamówienia. 5) Wykonawca w terminie ustalonym na spotkaniu, o którym mowa w pkt. 1) lub w terminie siedmiu dni od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego uwag do wykonanych elementów zamówienia uwzględnia uwagi (w całości lub w części) lub odrzuca uwagi (w całości lub w części) oraz udostępnia Zamawiającemu zmodyfikowane elementy zamówienia wraz z uzasadnieniem odrzucenia uwag. 6) Zamawiający może zgłosić Wykonawcy uwagi do udostępnionych przez Wykonawcę zmodyfikowanych elementów zamówienia, w terminie sześciu dni roboczych od dnia udostępnienia Zamawiającemu zmodyfikowanych elementów zamówienia. 7) W przypadku gdy Zamawiający uzna, iż w zmodyfikowanych elementach zamówienia zgłoszone przez niego uwagi nie zostały uwzględnione w sposób prawidłowy bądź nie zaakceptuje uzasadnienia odrzucenia zgłoszonych uwag, zawiadomi o tych okolicznościach Wykonawcę. W zawiadomieniu tym będzie zawarte uzasadnienie. 8) W odniesieniu do elementów zamówienia, wskazanych w pozycji 1 Załącznika nr 8 do SIWZ Wykaz minimalnych wymagań - tj. Przedstawienia założeń oraz metod sporządzenia wstępnej prognozy oddziaływania na środowisko dla warunków korzystania z wód Lewobrzeżnej Zlewni Dolnej Odry oraz Przedstawienia założeń metodyki prowadzenia monitoringu skutków realizacji postanowień warunków, Zamawiający może zgłosić uwagi do tych elementów w terminie 3 dni roboczych od dnia ich udostępnienia. Wykonawca w terminie trzech dni od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego uwag do tych elementów uwzględnia uwagi (w całości lub w części) lub odrzuca uwagi (w całości lub w części) oraz udostępnia Zamawiającemu te zmodyfikowane elementy wraz z uzasadnieniem odrzucenia uwag. W przypadku gdy Zamawiający uzna, iż w tych zmodyfikowanych elementach, zgłoszone przez niego uwagi nie zostały uwzględnione w sposób prawidłowy bądź nie zaakceptuje uzasadnienia odrzucenia zgłoszonych uwag, zawiadomi o tych okolicznościach Wykonawcę. W zawiadomieniu tym będzie zawarte uzasadnienie. 9) Wszelkie zmiany w składzie osobowym Zespołu wykonującego zamówienie w stosunku do wykazanego w ofercie są możliwe jedynie pod warunkiem zachowania wymogów dotyczących potencjału kadrowego Wykonawcy, określonych w niniejszej specyfikacji. Zmiany, o których mowa powyżej wymagają pisemnej akceptacji Zamawiającego. 5. Odbiór pracy. 1) Wykonawca zobowiązuje się wykonać Zadania I - IV stanowiące przedmiot zamówienia i zaoferować Zamawiającemu utwory będące rezultatem ich realizacji do odbioru w terminie do 15 października 2015 r. 2) Zaoferowanie Zamawiającemu do odbioru wykonanych utworów, będących rezultatem danego Zadania może nastąpić poprzez: a) przesłanie Zamawiającemu pocztą elektroniczną wszystkich utworów będących rezultatem danego Zadania w formie elektronicznej, bądź b) dostarczenie do siedziby Zamawiającego zapisanych na nośniku elektronicznym wszystkich utworów będących rezultatem danego Zadania w formie elektronicznej, bądź c) zamieszczenie na dedykowanym serwerze Zamawiającego wszystkich utworów będących rezultatem danego Zadania w formie elektronicznej po uprzednim wskazaniu Wykonawcy adresu serwera, nazwy użytkownika i hasła dostępu. 3) Odbiór każdego z wykonanych Zadań przez Zamawiającego, stwierdzony zostanie oddzielnym protokołem podpisanym przez przedstawicieli stron umowy. 4) Podpisanie przez Zamawiającego protokołu stwierdzającego odbiór Zadania IV - protokołu końcowego - jest równoznaczne z oddaniem kompletnego przedmiotu zamówienia przez Wykonawcę. 5) Odbiór wykonanego Zadania i podpisanie protokołu stwierdzającego ten odbiór przez Zamawiającego, nastąpi w terminie czternastu dni licząc od dnia zaoferowania Zamawiającemu do odbioru wykonanego Zadania, z zastrzeżeniem pkt. 10). 6) Podpisanie protokołu końcowego nastąpi na spotkaniu, na którym Wykonawca przedstawi wykonaną (zgodnie z pkt 6, p-pkt 2) ) prezentację multimedialną. 7) W spotkaniu, o którym mowa w pkt. 6) może uczestniczyć przedstawiciel Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz inne osoby zaproszone przez Zamawiającego. 8) Zamawiający może zgłosić Wykonawcy uwagi do wykonanego Zadania, przed upływem terminu odbioru; do zachowania terminu przez Zamawiającego wystarczy wysłanie uwag do Wykonawcy pocztą elektroniczną albo faxem. 9) Wykonawca w terminie siedmiu dni od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego uwag do wykonanego Zadania uwzględnia uwagi (w całości lub w części) lub odrzuca uwagi (w całości lub w części) oraz dostarcza Zamawiającemu do jego siedziby wszystkie utwory będące rezultatem jego realizacji wraz z uzasadnieniem odrzucenia uwag. 10) W przypadku zgłoszenia przez Zamawiającego uwag do wykonanego Zadania, odbiór wykonanego Zadania i podpisanie protokołu stwierdzającego ten odbiór nastąpi w terminie czternastu dni od otrzymania przez Zamawiającego wszystkich utworów będących rezultatem jego realizacji wraz z uzasadnieniem odrzucenia zgłoszonych uwag, chyba że Zamawiający uzna, że w otrzymanych utworach będących rezultatem realizacji Zadania zgłoszone przez niego uwagi nie zostały uwzględnione w sposób prawidłowy bądź nie zaakceptuje uzasadnienia odrzucenia zgłoszonych uwag i zawiadomi o tych okolicznościach Wykonawcę przed upływem terminu do jego odbioru; do zachowania terminu przez Zamawiającego wystarczy, wysłanie zawiadomienia do Wykonawcy pocztą elektroniczną lub faxem. 11) W zawiadomieniu, o którym mowa w pkt. 10) będzie zawarte uzasadnienie. 12) Zaoferowanie do odbioru utworów będących rezultatem danego Zadania, w sposób wskazany w pkt. 2), nie zwalnia Wykonawcy z obowiązku zaoferowania utworów będących rezultatem danego Zadania w postaci wskazanej w pkt 6, p-pkt 1) i 2) - Forma przedłożenia do odbioru zakończonych Zadań. Odbiór wykonanego Zadania i podpisanie protokołu stwierdzającego ten odbiór przez Zamawiającego nastąpi po przekazaniu Zamawiającemu utworów w tej postaci. 6. Forma przedłożenia do odbioru zakończonych Zadań. 1) Wyniki pracy zostaną przedstawione: a) Zadanie I - w postaci opracowania w wersji papierowej i elektronicznej - 3 egzemplarze w formie wydruku i 2 egzemplarze w postaci plików w formacie DOC lub DOCX Microsoft Office Word oraz PDF (na płycie CD/DVD); b) Zadanie II - w postaci opracowania w wersji papierowej i elektronicznej - 2 egzemplarze w formie wydruku i 2 egzemplarze w postaci plików w formacie DOC lub DOCX Microsoft Office Word oraz PDF (na płycie CD/DVD); c) Zadanie III - w postaci opracowania w wersji papierowej i elektronicznej - 2 egzemplarze w formie wydruku i 2 egzemplarze w postaci plików w formacie DOC lub DOCX Microsoft Office Word oraz PDF (na płycie CD/DVD) - dotyczy lit. od d. do e., oraz w postaci raportu podsumowującego wraz z protokołami i listami obecności z przeprowadzonych spotkań konsultacyjnych - dotyczy lit. b. i c.; d) Zadanie IV - w postaci opracowania w wersji papierowej i elektronicznej - 4 egzemplarze w formie wydruku i 2 egzemplarze w postaci plików w formacie DOC lub DOCX Microsoft Office Word oraz mapy w formacie XML i PDF (na płycie CD/DVD). 2) Wykonawca zobowiązany jest także do wykonania i dostarczenia Zamawiającemu syntezy całości pracy (w formie wydruku - 2 egzemplarze) oraz prezentacji multimedialnej (min. 15 slajdów) w formacie Microsoft Office Power Point - zawierającej przedstawienie celu i zakresu poszczególnych zadań, opis zastosowanych metod i narzędzi, opis otrzymanych wyników oraz podsumowanie pracy. 3) Wszystkie opracowania w wersji papierowej powinny zostać podpisane własnoręcznie przez wszystkich ekspertów realizujących zamówienie. 4) Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu wszystkich dodatkowych dokumentów, danych i materiałów, pozyskanych i wykonanych w ramach niniejszego zamówienia. UWAGA: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Rozdział XIV SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 907114008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Plan realizacji zamówienia - harmonogram
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.szczecin.rzgw.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach