Przetargi.pl
Opracowanie koncepcji i Programu Funkcjonalno-Użytkowego dla zadania pn. „Budowa połączenia drogowego komunikującego ul. Warsztatową z ul. Tuchowską.

Zarząd Dróg i Komunikacji w Tarnowie ogłasza przetarg

  • Adres: 33-100 Tarnów, Bernardyńska
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 14 6883100 , fax. 14 6883115
  • Data zamieszczenia: 2018-11-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg i Komunikacji w Tarnowie
    Bernardyńska 24
    33-100 Tarnów, woj. małopolskie
    tel. 14 6883100, fax. 14 6883115
    REGON: 122680121

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Opracowanie koncepcji i Programu Funkcjonalno-Użytkowego dla zadania pn. „Budowa połączenia drogowego komunikującego ul. Warsztatową z ul. Tuchowską.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie Programu Funkcjonalno-Użytkowego w oparciu o zatwierdzoną przez Zamawiającego ostateczną wersję koncepcji budowy połączenia ul. Warsztatowej z ul. Tuchowską, zgodnie z wytycznymi zawartymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego. 2. Zakres zamówienia obejmuje m.in.: 1) pozyskanie mapy do celów projektowych w skali 1:500, 2) opracowanie koncepcji połączenia drogowego ul. Warsztatowej z ul. Tuchowską uwzględnionego w Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Gminy Miasta Tarnowa w dwóch wariantach, która będzie uwzględniać m.in.: a) budowę drogi z dostosowaniem do parametrów drogi klasy Z wraz z ciągiem pieszo-rowerowym , b) budowę kanalizacji deszczowej, c) budowę oświetlenia ulicznego, d) budowę kanału technologicznego, e) rozwiązania projektowe zgodne z uzyskanymi warunkami technicznymi, f) uzyskanie niezbędnych opinii oraz warunków od gestorów sieci, g) uzyskanie warunków do projektowania od Polskich Kolei Państwowych S.A., h) uzyskanie wstępnej akceptacji Polskich Kolei Państwowych S.A. dla przyjętych rozwiązań projektowych, i) zestawienie szacunkowych planowanych kosztów robót budowlanych. UWAGA: połączenie ul. Tuchowskiej powinno uwzględniać rozwiązania przyjęte w opracowywanej dokumentacji projektowej pn. „Budowa połączenia ul. Tuchowskiej z Al. Tarnowskich wraz z rozbudową ul. Tuchowskiej”. 3) wykonanie i/lub pozyskanie na podstawie zatwierdzonej koncepcji: a) badań geologicznych w zakresie niezbędnym do prawidłowego opracowania dokumentacji, b) uzgodnień, opinii oraz materiałów niezbędnych do opracowania dokumentacji projektowej i wykonania zakresu robót budowlanych w systemie „zaprojektuj i wybuduj”, w szczególności: warunków od gestorów sieci na potrzeby wykonania zamówienia, c) uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, d) inwentaryzacji zieleni, e) Programu Funkcjonalno Użytkowego oraz zestawienia planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych (zbiorcze zestawienia kosztów) zgodnie z wytycznymi zawartymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym, f) zestawienia działek ulegających podziałowi z określeniem powierzchni działek oraz ich właścicieli, 4) zapewnienie stałego kontaktu i współdziałanie z pracownikami Zarządu Dróg i Komunikacji w Tarnowie w zakresie przygotowywania koncepcji, PFU oraz zestawienia kosztów, 5) zapewnienie współpracy z wykonawcą projektu budowlanego i wykonawcą robót budowlanych po sporządzeniu i oddaniu PFU Zamawiającemu (wsparcie techniczne Zamawiającego na etapie realizacji inwestycji w zakresie jej zgodności z PFU). Opracowany Program Funkcjonalno-Użytkowy będzie służył do przeprowadzenia postępowania przetargowego w celu wyłonienia wykonawcy robót budowlanych w formule „zaprojektuj i wybuduj”. 3. Program Funkcjonalno-Użytkowy ma zawierać m.in.: 1) stronę tytułową, która obejmuje: a) nazwę nadaną zamówieniu przez Zamawiającego, b) adres obiektu budowlanego, którego dotyczy program funkcjonalno – użytkowy, c) w zależności od zakresu robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia nazwy i kody: grup robót, klas robót, kategorii robót, d) nazwę Zamawiającego oraz jego adres, e) imiona i nazwiska osób opracowujących program funkcjonalno – użytkowy, f) spis zawartości programu funkcjonalno – użytkowego, 2) część opisową obejmującą: opis ogólny przedmiotu zamówienia oraz opis wymagań zamawiającego w stosunku do przedmiotu zamówienia, w tym zagospodarowanie terenu, rzuty poziome i przekroje wraz z proponowanymi wymiarami. Lokalizacje sieci zewnętrznych i urządzeń zewnętrznych. Należy opisać rozwiązania techniczne, propozycje rozwiązań materiałowych odnoszące się do wszystkich elementów obiektów, ich wykończenia, instalacji, zagospodarowania całości terenu itp. Opis zawierać ma szczegółowe informacje definiujące parametry obiektu i uzbrojenia; 3) część informacyjną, do której załączone będą dokumenty i informacje niezbędne do zaprojektowania robót budowlanych oraz obliczenie planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w Programie Funkcjonalno-Użytkowym. 4. Odnośnie przedmiotu zamówienia Wykonawca w trakcie ogłoszonego postępowania przetargowego na wyłonienie Wykonawcy prac projektowych i budowlanych oraz w trakcie realizacji prac projektowych i budowlanych, zobowiązuje się do współpracy z Zamawiającym poprzez: 1) udzielanie odpowiedzi, jeżeli w trakcie prowadzonego przez Zamawiającego postępowania przetargowego na wyłonienie wykonawcy prac projektowych i robót budowlanych (wykonawstwo) wpłyną pytania dotyczące dokumentacji objętej niniejszym postępowaniem, w terminie nie dłuższym niż 2 dni od daty uzyskania treści pytania, 2) wykonanie niezbędnych zmian w dokumentacji lub opracowywanie rozwiązań alternatywnych, rozumianych jako konieczne, a niemożliwe do przewidzenia na etapie opracowywania PFU w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego, 3) udzielanie odpowiedzi, jeżeli w trakcie prowadzonych przez wykonawcę prac projektowych i robót budowlanych (wykonawstwo) wystąpią pytania dotyczące dokumentacji objętych niniejszym postępowaniem, w terminie nie dłuższym niż 2 dni od daty uzyskania treści pytania. 5. Dokumentację należy sporządzić w zakresie zgodnym w szczególności z: 1) zasadami sztuki budowlanej, 2) współczesną wiedzą techniczną, 3) obowiązującymi normami i przepisami branżowymi, 4) ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, 5) rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego, 6) rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, 7) rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, 8) rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego, 9) rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym, 10) ustawą Prawo zamówień publicznych ze szczególnym uwzględnieniem art. 29 ust. 1-3 oraz ust. 5 art. 30 ust. 1-4, ust. 8 pkt.1, ust. 9 pkt 1, w szczególności dot. zakazu wskazywania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia oraz z uwzględnieniem faktu, że zamawiana dokumentacja zostanie użyta przez Zamawiającego między innymi jako opis przedmiotu zamówienia na wykonanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych (w formule „zaprojektuj i wybuduj”). 6. Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania wskazanej niżej ilości opracowań : 1) mapę do celów projektowych – 1 egz. w wersji papierowej, 2) opracowane dwie koncepcje – po 2 egz. w wersji papierowej, 3) opracowanie Programu Funkcjonalno-Użytkowego, zestawienie planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych - 2egz. w wersji papierowej, 4) całość dokumentacji Wykonawca przekaże Zamawiającemu dodatkowo na płycie CD, w formacie pdf, przy czym każdy element opracowania projektowego zapisany ma być w jednym pliku odpowiadającym opracowaniu w formie tradycyjnej, czyli plik elektroniczny po wydrukowaniu powinien być tożsamy co do zawartości z opracowaniem tradycyjnym, który przedstawia. Rozmiar pojedynczych plików nie powinien być większy niż 10 MB. Rysunki należy przekazać w formacie DWG i PDF. Format plików DWG należy zapisać w wersji nie nowszej niż 2013. 7. W dokumentacji należy uwzględnić wszystkie prace, które będą niezbędne do zrealizowania zadania w systemie „zaprojektuj i wybuduj”. 8. W materiałach stanowiących przedmiot umowy nie dopuszcza się przywoływania norm i przepisów w formie ogólnej, rozwiązania muszą być opisane rysunkowo i słownie w sposób szczegółowy i jednoznaczny. 9. W dokumentacji Wykonawca winien opisać cechy i właściwości przedmiotu w sposób uwzględniający wymogi określone normami, natomiast dokonanie opisu przedmiotu umowy za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy Prawo zamówień publicznych wymaga zachowania hierarchii określonej w tych przepisach, a także dopuszczenia rozwiązań równoważnych opisanych przez Wykonawcę, zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy. 10. Zamawiający zastrzega sobie prawo uzgadniania koncepcji oraz PFU w trakcie opracowywania, tj. co najmniej czterokrotne spotkanie Wykonawcy (w osobie Projektanta wskazanego w § 5 ust. 2 umowy) z przedstawicielami Zarządu Dróg i Komunikacji w Tarnowie celem konsultacji rozwiązań projektowych. Ponadto Wykonawca będzie przesyłał mailowo każdego ostatniego dnia miesiąca raport ze stanu zaawansowania prac osobie wskazanej w § 5 ust. 7 wg wzoru ustalonego z tą osobą. Do przesyłanego co miesiąc raportu należy załączyć skany wystąpień dokonanych w danym miesiącu do organów administracji, gestorów sieci itd, jak również skany uzyskanych w danym miesiącu warunków, uzgodnień, opinii, decyzji, które będą stanowiły potwierdzenie informacji zawartych w raporcie. 11. Jeśli w trakcie opracowywania PFU zaistnieje konieczność zmiany wcześniej uzgodnionych rozwiązań, Wykonawca zobowiązany jest dokonać zmian w ramach wynagrodzenia przewidzianego w umowie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71320000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Przed upływem terminu składania ofert wykonawca obowiązany jest wnieść wadium w wysokości 3 000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych 00/100).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając w oryginale zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (dokument winien być dołączony do oferty). Ze zobowiązania lub innych dokumentów potwierdzających udostępnienie zasobów przez inne podmioty musi bezspornie i jednoznacznie wynikać w szczególności: - zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia; - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; - czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 3. Zamawiający będzie oceniał, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 pkt 1, 2, 4 Pzp. 4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te realizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 5. Jeżeli zdolność techniczna lub zawodowa innego podmiotu nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczania, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami; b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe. 6. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu i niepodleganiu wykluczeniu z postępowania stanowiącym załącznik do SIWZ. 7.Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt III.4 pkt 2 i pkt 3. 8. Kilku wykonawców może złożyć ofertę wspólną. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu wspólnie lub reprezentowania w postępowaniu i zawarcia wspólnie umowy w sprawie zamówienia publicznego. 9. Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców występujących w postępowaniu wspólnie powinno jednoznacznie określać: a) kto został ustanowiony pełnomocnikiem, b) wykonawców, którzy ubiegając się o zamówienie ustanowili pełnomocnika, c) zakres umocowania, d) postępowanie, do którego pełnomocnictwo się odnosi. 10. Pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. 11. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 12. Wykonawcy, o których mowa w pkt 8 są zobowiązani do łącznego spełnienia takich samych warunków udziału w postępowaniu, jak wykonawcy występujący samodzielnie. Przy ocenie spełniania warunków zamawiający będzie brał pod uwagę łączny potencjał techniczny wykonawców, ich łączne kwalifikacje i doświadczenie. 13. Warunek posiadania zdolności technicznej lub zawodowej zostanie spełniony przez konsorcjum w przypadku, gdy jeden z członków konsorcjum spełni warunek, bądź warunek zostanie spełniony łącznie. 14. Wykonawcy składający wspólną ofertę ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie bądź nienależyte wykonanie zobowiązania. 15. Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zostanie wybrana, zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych podmiotów.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach