Przetargi.pl
OLFAKTOMETR

Instytut Badań i Rozwoju Motoryzacji BOSMAL Sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 43300 Bielsko-Biała, ul. Sarni Stok
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 33 813 05 39 , fax. 33 812 50 38
  • Data zamieszczenia: 2018-07-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Instytut Badań i Rozwoju Motoryzacji BOSMAL Sp. z o.o.
    ul. Sarni Stok 93
    43300 Bielsko-Biała, woj. śląskie
    tel. 33 813 05 39, fax. 33 812 50 38
    REGON: 7290756300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.bosmal.com.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Centrum Badawczo-Rozwojowe

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    OLFAKTOMETR
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa i instalacja nowego olfaktometru pozwalającego na prowadzenie badań zgodnie z normami: EN 13725 (“test tak/nie” i wybór jednego z dwóch podawanych “test parzysty”), ASTM E679 (wybór jednego z trzech podawanych “test trójkątowy”) oraz VDI 3882 cz. 1 i 2 (intensywność i ocena hedoniczna). 2. Wymagane parametry techniczne olfaktometru: 2.1 posiadający 4 stanowiska, każde wyposażone w co najmniej dwie maski do podawania próbek (możliwość rozszerzenia o kolejne dwa stanowiska – parametr oceniany) 2.2 pozwalający na badania z oceną: 2.2.1 “test tak/nie” 2.2.2 “test parzysty” 2.2.3 “test trójkątowy” 2.2.4 intensywności (skala 1…6) 2.2.5 hedoniczną (skala -4…+4) 2.3 pozwalający na uzyskanie rozcieńczeń co najmniej od 22 do 217 realizowanych w co najmniej 16 krokach (możliwość realizacji rozcieńczeń w co najmniej 26 krokach – parametr oceniany) 2.4 pozwalający na zautomatyzowane podawanie serii rozcieńczeń w porządku rosnącym i malejącym (możliwość zautomatyzowanego podawania w porządku losowym – parametr oceniany) 2.5 pozwalający na podawanie pojedynczego żądanego rozcieńczenia 2.6 precyzja rozcieńczenia nie gorsza niż 5% 2.7 przepływ próbki przez maskę nie mniejszy niż 20 L/min 2.8 wyposażony w kompresor i układ oczyszczania powietrza pozwalający na przygotowanie bezzapachowego powietrza wykorzystywanego jako próbka ślepa oraz do przygotowywania rozcieńczeń próbek badanych. Kompresor umieszczony w tym samym pomieszczeniu co olfaktometr nie powinien przeszkadzać członkom panelu oceniającego, emitowany dźwięk o intensywności nie większej niż 55 dB. 2.9 każde stanowisko wyposażone w panel dotykowy reagujacy na dotyk palca 2.10 wyposażony w komputer z oprogramowaniem pozwalającym na: 2.10.1 zapisywanie wyników od każdego członka panelu oceniającego 2.10.2 indywidualne oszacowanie progu wyczuwalności (ITE) dla każdego z członków panelu oceniającego 2.10.3 podstawowe obliczenia statystyczne dotyczące badanej próbki (co najmniej: średnia z wyników, odchylenie standardowe, mediana) 2.10.4 raportowanie i możliwość eksportu wyników 2.10.5 sterowanie olfaktometrem, w tym rozcieńczeniami i procedurami badań 2.11 świadectwo kalibracji układu rozcieńczania powietrza w zakresie przepływu powietrza wydane przez akredytowane laboratorium 2.12 szkolenie personelu w zakresie obsługi olfaktometru i metod badania zapachu opartych na metodach przywołanych w § 1 punkt 2.2
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38540000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium, wniesionym przed terminem składania ofert, na czas związania ofertą, w wysokości: 4 000 PLN (słownie: cztery tysiące złotych) lub 1000 EUR (słownie: tysiąc EUR). Wadium może być wniesione w formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 Ustawy. W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej, należy dokonać przelewu na rachunek bankowy zamawiającego, prowadzony przez: Bank Pekao SA O/Bielsko-Biała:  dla PLN: nr 32 1240 4142 1111 0000 4823 8630;  dla EUR: nr 39 1240 4142 1978 0000 4823 0559 – SWIFT: PKOPPLPW; wpisując w tytule przelewu: wadium - przetarg nieograniczony na dostawę olfaktometru W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej wiążącym terminem będzie uznanie (wpływ) pieniędzy na rachunek zamawiającego. Wadium wnoszone w innych, dopuszczalnych przez zamawiającego formach, należy w oryginale dołączyć do oferty. Gwarancja winna być nieodwołalna, bezwarunkowa, sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i powinna zawierać co najmniej następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielającej gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji, d) termin ważności gwarancji, e) zobowiązanie gwaranta do: „zapłacenia kwoty gwarancji w związku z zaistnieniem okoliczności opisanych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Ustawy” Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. Wszelkie spory dotyczące gwarancji, podlegają rozstrzygnięciu zgodnie z prawem Rzeczypospolitej Polskiej i podlegają kompetencji sądu właściwego dla siedziby zamawiającego, Postanowienia wskazane powyżej stosuje się odpowiednio do poręczeń. Zamawiający zwróci, bądź w uzasadnionych przypadkach zatrzyma, wadium według zasad określonych w art. 46 Ustawy. W przypadku Konsorcjum wadium może być wniesione przez jednego z uczestników. Zamawiający może żądać ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 3 Ustawy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa pkt. 2a), składa dokumenty jak określono w §7 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126), potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument, o którym mowa w pkt. 4b), powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w pkt. 4a), powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu. 2.Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 4, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 3.Dokumenty sporządzone w języku obcym winny być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach