Przetargi.pl
Odnawianie oznakowania poziomego, bieżące utrzymanie i konserwacja oznakowania pionowego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i sygnalizacji świetlnej w pasach drogowych ulic, dla których funkcję zarządcy dróg pełni Zarząd Infrastruktury Miejskiej w Słupsku

Zarząd Infrastruktury Miejskiej w Słupsku ogłasza przetarg

  • Adres: 76-200 Słupsk, Przemysłowa
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. +48 59 841 00 91 , fax. +48 59 848 37 35
  • Data zamieszczenia: 2021-02-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Infrastruktury Miejskiej w Słupsku
    Przemysłowa 73
    76-200 Słupsk, woj. pomorskie
    tel. +48 59 841 00 91, fax. +48 59 848 37 35
    REGON: 22122171500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zimslupsk.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odnawianie oznakowania poziomego, bieżące utrzymanie i konserwacja oznakowania pionowego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i sygnalizacji świetlnej w pasach drogowych ulic, dla których funkcję zarządcy dróg pełni Zarząd Infrastruktury Miejskiej w Słupsku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest odnawianie oznakowania poziomego, bieżące utrzymanie i konserwacja oznakowania pionowego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i sygnalizacji świetlnej w pasach drogowych ulic, dla których funkcję zarządcy dróg pełni Zarząd Infrastruktury Miejskiej w Słupsku. 2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności wykonywanie robót w pasach drogowych ulic, dla których funkcję zarządcy pełni Zarząd Infrastruktury Miejskiej w Słupsku w zakresie: 1) oznakowania poziomego pasów drogowych ulic, 2) bieżącego utrzymania i konserwacji oznakowania pionowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, 3) bieżącego utrzymania i konserwacji urządzeń sygnalizacji świetlnej. Wykaz ulic miasta Słupska stanowi załącznik nr 11 do SIWZ. 3. Przedmiotem zamówienia w zakresie oznakowania poziomego jest wykonywanie oznakowania pasów drogowych ulic, obejmującego znaki drogowe poziome umieszczone na nawierzchni w postaci: 1) linii segregacyjnych lub krawędziowych, ciągłych lub przerywanych, pojedynczych lub podwójnych, 2) strzałek kierunkowych, naprowadzających i innych, 3) znaków poprzecznych wyznaczających miejsca do ruchu pieszych i rowerzystów w poprzek jezdni oraz miejsca zatrzymania pojazdów, 4) znaków uzupełniających w postaci napisów, symboli oraz innych linii związanych z oznakowaniem określonych miejsc na powierzchni. 4. Zakres oznakowania poziomego obejmuje: 1) odnowienie istniejącego oznakowania poziomego, w tym: a) metodą cienkowarstwową o powierzchni 28 000 m2, b) metodą cienkowarstwową w kolorze niebieskim o powierzchni 2 700 m2, c) metodą grubowarstwową o powierzchni 1 500 m2. 2) trwałe i całkowite usunięcie śladów dotychczasowego nieaktualnego oznakowania poziomego oraz oznakowania niewłaściwie wykonanego o powierzchni szacunkowej – 500 m2. 5. Roboty związane z oznakowaniem poziomym należy wykonać w oparciu o Szczegółowe Specyfikacje Techniczne stanowiące załącznik nr 10 do SIWZ. 6. Przedmiotem zamówienia w ramach ryczałtu w zakresie bieżącego utrzymania i konserwacji oznakowania pionowego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i sygnalizacji świetlnej jest: 1) zapewnienie utrzymania w pełnej sprawności elektrycznej, technicznej, estetycznej urządzeń, 2) prowadzenie dokumentacji eksploatacyjnej utrzymywanych urządzeń sygnalizacji świetlnych. 7. W wypadku awarii urządzeń stwarzających zagrożenie bezpieczeństwa ruchu, dotyczących przedmiotu zamówienia, Wykonawca usunie je najpóźniej w ciągu 6 godzin od chwili zgłoszenia. 8. Wykonawca obowiązany jest niezwłocznie (nie później niż w ciągu 30 minut) po otrzymaniu informacji o zagrożeniu, awarii (telefon, fax, e-mail) od Straży Miejskiej, Policji, Zamawiającego lub firm zajmujących się bieżącym utrzymaniem pasów drogowych, na podstawie innych umów zawartych z Zamawiającym, zabezpieczyć i oznakować miejsca awarii urządzeń (również urządzeń obcych) stwarzających zagrożenie bezpieczeństwa ruchu, do czasu usunięcia zagrożenia. * Czas reakcji na przystąpienie do usunięcia awarii stanowi kryterium oceny ofert o wadze punktowej 40 i będzie oceniany zgodnie z zasadami wskazanymi w pkt 20 SIWZ. 9. Realizacja robót winna odbywać się ze szczególnym uwzględnieniem obowiązujących terminów. Ze względu na konieczność prowadzenia robót między innymi na ulicach o dużym natężeniu ruchu, Wykonawca może być zmuszony do wykonywania prac w dniach wolnych od pracy lub w porze nocnej. 10. W przypadku wystąpienia konieczności zmiany organizacji ruchu na skutek zamknięcia odcinka drogi, do obowiązków Wykonawcy należy opracowanie i oznakowanie tymczasowej organizacji ruchu drogowego oraz po usunięciu awarii stwarzającej zagrożenie bezpieczeństwa ruchu, przywrócenie oznakowania do stanu pierwotnego. 11. Urządzenia sygnalizacji świetlnej. Urządzenia sygnalizacji świetlnej składają się z zestawu urządzeń optyczno – elektrycznych (komór sygnałowych) służących do wyświetlania sygnałów przeznaczonych dla uczestników ruchu, konstrukcji wsporczych, masztów sygnałowych, fundamentów, kabla sterowniczego, sterownika, szafy zasilająco – pomiarowej. 12. W ramach obowiązków w zakresie urządzeń regulacji ruchu należy wykonywać zabiegi polegające na naprawie lub wymianie elementów urządzeń regulacji ruchu (sygnalizacji świetlnej) w celu przywrócenia pełnych funkcji pełnionych przez te urządzenia. 1) Zakres obejmuje następujące urządzenia regulacji ruchu, o których mowa powyżej: a) sterowniki wraz z fundamentami, b) konstrukcje wsporcze tj. maszty sygnalizacyjne niskie, wysokie wraz z fundamentami i wysięgnikami, c) przewieszki z lin stalowych, d) latarnie sygnałowe i konsole, e) sygnalizatory dźwiękowe, f) przyciski dla pieszych, g) kable sterownicze, h) kable koordynacyjne, i) kable zasilające, j) pętle indukcyjne, k) realizację programów pracy sygnalizacji z planów sygnalizacyjnych zgodnie z dostarczoną przez Zamawiającego dokumentacją (nie wymagająca dodatkowego wyposażenia lub wymiany sterownika sygnalizacji), l) nadzorowanie prawidłowego działania układów zabezpieczeń kolizyjnych, m) zapewnienie ochrony przeciwporażeniowej urządzeń sygnalizacyjnych zasilających zgodnie z obowiązującymi przepisami, n) dbanie o jednoznaczne i czytelne wyświetlanie wszystkich sygnałów świetlnych poprzez bieżące naprawy niepalących się sygnałów świetlnych i dźwiękowych, o) zapewnienie odpowiedniej stabilności mocowania konstrukcji wsporczych, p) dbanie o estetyczny wygląd urządzeń, q) zapewnienie całodobowego dyżuru konserwatora sygnalizacji świetlnej. 2) Zestawienie urządzeń sygnalizacji świetlnej jest w pkt 3.12 ppkt 2) SIWZ. 13. W zakresie sygnalizacji świetlnej wszystkie roboty należy wykonywać w oparciu o Ogólne Specyfikacje Techniczne D-07.03.01 – 07.03.02 opracowane przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. 14. OZNAKOWANIE PIONOWE I INNE URZĄDZENIA BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO. Do oznakowania pionowego zalicza się: znaki ostrzegawcze, znaki nakazu i zakazu, znaki informacyjne, kierunku, miejscowości i znaki uzupełniające zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury, Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych (t.j. Dz. U. z 2019r. poz. 2310). 1) Zakres robót utrzymania oznakowania pionowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego (BRD) obejmuje: a) znaki pionowe, b) słupki i konstrukcje wsporcze znaków, c) tablice kierunkowe, drogowskazy itp., d) słupki przeszkodowe U5a, e) bariery łańcuchowe, f) słupki zaporowe, g) bariery ochronne z rur stalowych, h) bariery (płoty) z siatki w ramkach, i) progi zwalniające, j) bariery sprężyste, k) lustra drogowe, l) tablice z nazwami ulic. 2) W ramach bieżącego utrzymania oznakowania pionowego i urządzeń BRD należy wykonać zabiegi polegające na naprawie lub wymianie elementów w celu przywrócenia pełnych funkcji pełnionych przez te urządzenia: a) ponowne stawianie, mocowanie urządzeń, b) prostowanie i poprawianie, c) usuwanie zabrudzeń, d) naprawa lub wymiana uszkodzonych lub nienadających się do naprawy słupków, znaków i innych urządzeń po zniszczeniach, kolizjach, aktach wandalizmu itp., e) odnawianie barier ochronnych, łańcuchowych, segmentowych i innych oraz słupków blokujących poprzez usuwanie korozji i malowanie do dnia 30 czerwca każdego roku, f) dokręcanie śrub i uchwytów, g) ponowne mocowanie łańcuchów, h) mycie lic znaków oraz innych urządzeń 1 raz w roku. W zakresie utrzymania oznakowania pionowego i urządzeń BRD wszystkie roboty należy wykonywać w oparciu o oparciu o Szczegółowe Specyfikacje Techniczne stanowiące załącznik nr 10 do SIWZ. 3) Zestawienie znaków pionowych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego jest w pkt 3.13 ppkt 3) SIWZ. 15. Wykaz robót poza utrzymaniowych, każdorazowo zlecanych przez Zamawiającego. 1) W zakresie sygnalizacji świetlnej - zestawienie prac poza ryczałtowych - tabela w pkt 3.14 ppkt 1) SIWZ, 2) W zakresie oznakowania pionowego i innych urządzeń BRD - wykaz prac poza ryczałtowych - tabela w pkt 3.14 ppkt 2) SIWZ, 16. Wykonawca w terminie do 20 dni, licząc od dnia zawarcia umowy będzie dysponował zapleczem techniczno-warsztatowo-magazynowo-biurowym zamkniętym i zadaszonym umożliwiającym wykonanie umowy oraz właściwe przechowywanie materiałów. Zaplecze musi znajdować się na terenie miasta Słupska lub w odległości nie większej niż 5 km od granic administracyjnych miasta Słupska (odległość mierzona według wskazania licznika samochodu). Wykonawca przedstawi oświadczenie o dysponowaniu ww. zapleczem wraz ze wskazaniem dokładnego adresu, numeru telefonu i adresu poczty elektronicznej. Data złożenia Zamawiającemu oświadczenia zostanie uznana jako wywiązanie się z zobowiązania w tym zakresie. 17. Zabezpieczenie prowadzonych robót w ramach zamówienia należy wykonać zgodnie z przepisami o ruchu drogowym. Wykonawca obowiązany jest zapewnić właściwe oznakowanie ulic na czas prowadzenia prac, polegające między innymi na zabezpieczeniu miejsca robót poprzez ustawienie pachołków gumowych, zapór itp. 18. Przed przystąpieniem do odbioru końcowego oznakowania poziomego Wykonawca robót zobowiązany jest do przygotowania dokumentów pozwalających na należytą ocenę wykonanych robót, będących przedmiotem odbioru, a w szczególności: protokół i zaświadczenia o dokonanych próbach technicznych, uzgodnieniach, itp. 19. Przy dokonywaniu odbioru końcowego oznakowania poziomego Zamawiający sprawdzi zgodność wykonanych robót z zawartą umową, projektami organizacji ruchu, warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót, aktualnymi normami, przepisami, zasadami wiedzy i sztuki budowlanej, jak również, czy jakość wykonanych robót spełnia warunki potrzebne do późniejszego użytkowania. 20. Wykonawca zleci specjalistycznej jednostce badanie wykonania oznakowania poziomego w miejscach wskazanych przez Zamawiającego, a wyniki badań dołączy do protokołu odbioru. Jeżeli badania wykażą, iż zamówienie jest wykonane niezgodnie z wymaganiami Wykonawca na własny koszt poprawi zakwestionowany zakres robót. 21. Z odbioru końcowego oznakowania poziomego spisany będzie protokół podpisany przez upoważnionych przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy. W protokole należy zapisać wszystkie poczynione ustalenia, wymienić ujawnione w czasie odbioru wady i usterki wraz z terminami ich usunięcia. 22. Na dzień odbioru końcowego, Wykonawca obowiązany jest również przekazać uaktualnione projekty oznakowania poziomego ulic, łącznie z zestawieniem wykonanych znaków, z podziałem na poszczególne ulice i typy znaków. 23. Prace związane z bieżącym utrzymaniem muszą być wykonywane w okresie całej doby we wszystkie dni tygodnia. W związku z tym Wykonawca na terenie miasta zapewni wykonywanie robót w systemie wielozmianowym oraz w dni wolne od pracy, będzie dysponował służbami technicznymi wyposażonymi w specjalistyczny sprzęt, gotowymi do realizacji zadań umowy. 24. Wykonawca zobowiązany jest do usuwania każdej awarii urządzeń ulicznej sygnalizacji świetlnej (również wtedy, gdy wystąpiła ona na skutek kolizji drogowej, wypadku drogowego, czy też wandalizmu lub wystąpienia siły wyższej, siły przyrody (uderzenie pioruna, powódź, wichury, itp.). 25. Prace konserwacyjne i utrzymaniowe winny być wykonywane bez wyłączania sygnalizacji, o ile warunki techniczne i względy bezpieczeństwa na to pozwolą. W innym przypadku Wykonawca zobowiązany będzie do uzgodnienia działań z Zamawiającym. 26. Wszystkie elementy sygnalizacji świetlnych oraz inne elementy niezbędne do prawidłowej pracy sygnalizacji Wykonawca zobowiązany jest utrzymywać w stanie technicznym zgodnym z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, zapewniającymi ich ciągłą i bezawaryjną eksploatację. 27. Wykonawca jest zobowiązany do wykonywania napraw niezbędnych do zapewnienia funkcjonowania sygnalizacji i utrzymania jej w należytym stanie estetycznym. 28. Wykonawca ma obowiązek zorganizować i prowadzić zlecone roboty z należytą starannością z zachowaniem odpowiednich technologii. 29. Organizacja pracy podczas wykonywania przedmiotu zamówienia winna odpowiadać wymaganiom określonym w aktualnych przepisach dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz musi zapewniać prawidłowe wykonanie robót. Roboty należy prowadzić w sposób, który nie będzie naruszał interesów osób trzecich. 30. Wykonawca winien zapewnić kontrolę jakości robót i materiałów oraz przekazać Zamawiającemu deklaracje zgodności na materiały przed ich użyciem. Natomiast badania materiałów (atesty, aprobaty itp.) Wykonawca przekaże Zamawiającemu przy odbiorze końcowym robót. 31. Wykonawca po przejęciu terenu, jeżeli zachodzi konieczność w trakcie wykonywania robót zdejmie, przechowa i zabezpieczy majątek Miasta Słupsk, tj. istniejące oznakowanie pionowe, elementy zabezpieczenia ruchu i inne wyposażenie pasa drogowego oraz będzie prowadził jego ewidencję wraz przekazywaniem Zamawiającemu raz na dwa miesiące raportów ze stanu magazynowego. 32. Wymagana rękojmia za wady i gwarancja jakości na wykonane oznakowanie poziome wynosi 10 miesięcy, licząc od daty odbioru końcowego całego zakresu prac. 33. Wymagana gwarancja jakości na wykonany przedmiot zamówienia związany z konserwacją oznakowania pionowego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i sygnalizacji świetlnej winna wynosić 12 miesięcy, licząc od daty odbioru każdej wykonanej części robót zgodnej ze zgłoszeniem zakończenia robót, przy czym okres gwarancji na urządzenia będzie odpowiadał, co najmniej okresowi udzielonemu przez ich producentów i liczony będzie również od daty odbioru robót. 34. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a Ustawy wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę(-ów) osób wykonujących, w trakcie realizacji zamówienia, czynności z zakresu prac: przygotowawczych, rozbiórkowych, ziemnych, brukarskich, montażowych, malarskich, porządkowych. 35. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 3.35 SIWZ czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, 3) przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 36. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt 3.35 SIWZ czynności w trakcie realizacji zamówienia: 1) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy, 2) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników, wysokości wynagrodzenia). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania, 3) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacenie przez Wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy, 4) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. roku o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. 37. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.35 SIWZ czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 3.35 SIWZ czynności. 38. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233221-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach