Przetargi.pl
ODBIÓR, TRANSPORT, UNIESZKODLIWIENIE ODPADÓW MEDYCZNYCH: ZAKAŹNYCH, SPECJALNYCH ORAZ POZOSTAŁYCH Z DZIAŁALNOŚCI MEDYCZNEJ I INNYCH ODPADÓW O CHARAKTERZE KOMUNALNYM.

Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej ogłasza przetarg

  • Adres: 64-400 Międzychód, Szpitalna
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. +48957482011 , fax. +48957482711
  • Data zamieszczenia: 2017-11-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej
    Szpitalna 10
    64-400 Międzychód, woj. wielkopolskie
    tel. +48957482011, fax. +48957482711
    REGON: 000310249
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://spzoz-miedzychod.com.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Międzychodzie

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ODBIÓR, TRANSPORT, UNIESZKODLIWIENIE ODPADÓW MEDYCZNYCH: ZAKAŹNYCH, SPECJALNYCH ORAZ POZOSTAŁYCH Z DZIAŁALNOŚCI MEDYCZNEJ I INNYCH ODPADÓW O CHARAKTERZE KOMUNALNYM.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: ODBIÓR, TRANSPORT, UNIESZKODLIWIENIE ODPADÓW MEDYCZNYCH: ZAKAŹNYCH, SPECJALNYCH ORAZ POZOSTAŁYCH Z DZIAŁALNOŚCI MEDYCZNEJ I INNYCH ODPADÓW O CHARAKTERZE KOMUNALNYM. Przedmiotem zamówienia jest dzierżawa pojemników, ich mycie i dezynfekcja, usługa odbioru (w tym załadunku), transportu do miejsca unieszkodliwienia przetworzenia wyszczególnionych w poniższej tabeli odpadów wytwarzanych w wyniku prowadzonej przez SPZOZ Międzychód działalności, zwanych dalej odpadami z obiektów Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Międzychodzie tj.: - Szpitala w Międzychodzie, ul. Szpitalna 10 - Poradnia Specjalistyczna w Sierakowie, ul. Wroniecka 25 Lp. Rodzaj odpadu Kod odpadu Szacunkowa ilość wytwarzanych odpadów na 36 miesięcy J.m Rodzaj odpadów 1 Inne odpady, które zawierają żywe drobnoustroje chorobotwórcze lub ich toksyny oraz inne formy zdolne do przeniesienia materiału genetycznego, o których wiadomo lub co do których istnieją wiarygodne podstawy sądzenia, że wywołują choroby u ludzi i zwierząt (np. zainfekowane pieluchomajtki, podpaski, podkłady itp.). Narzędzia chirurgiczne i zabiegowe oraz ich resztki z wyłączeniem 18 01 03 18 01 03* 100000 kg Zakaźne medyczne 2 Części ciała i organy oraz pojemniki na krew i konserwanty służące do jej przechowywania (z wyłączeniem 18 01 03*) 18 01 02* 3200 kg 3 Chemikalia, w tym odczynniki chemiczne zawierające substancje niebezpieczne 18 01 06* 100 kg Specjalne 4 Narzędzia chirurgiczne i zabiegowe oraz ich resztki z wyłączeniem 18 01 03 18 01 01 300 kg Pozostałe z działalności medycznej 5 Chemikalia w tym odczynniki chemiczne inne niż wymienione w 18 01 06 18 01 07 300 kg 6 Przeterminowane leki i inne wymienione w 18 01 08 18 01 09 70 kg 7 Odpady kuchenne (pokonsumpcyjne) 20 01 08 14000 kg 8 Odpady zawierające rtęć 06 04 04* 30 kg 9 Sorbenty, materiały filtracyjne (w tym filtry olejowe nie ujęte w innych grupach), tkaniny do wycierania (np. szmaty, ścierki) i ubrania ochronne zanieczyszczone substancjami niebezpiecznymi 15 02 02* 150 kg 10 Zużyte urządzenia zawierające freony HCF, HFC (chłodziarki, lodówki) 16 02 11* 9 szt 11 Niebezpieczne elementy lub części składowe usunięte z zużytych urządzeń (monitory, telewizory i inne urządzenia zawierające kineskopy) 16 02 15* 1000 kg 12 Chemikalia laboratoryjne i analityczne (np.odczynniki chemiczne) zawierające substancje niebezpieczne, w tym mieszaniny chemikaliów laboratoryjnych i analitycznych 16 05 06* 50 kg 13 Baterie i akumulatory (inne) 16 06 05 40 kg 14 Odpadowy toner drukarski inny niż wymieniony w 08 03 17 08 03 18 750 kg 15 Świetlówki, lampy rtęciowe, monitory (szkło aktywne) 16 02 13* 600 szt Podane powyżej 3-letnie ilości wytwarzanych odpadów są ilościami szacunkowymi. W przypadku przekazania do utylizacji, w okresie trwania umowy mniejszej ilości odpadów medycznych niż podano powyżej Wykonawca nie będzie miał żadnych roszczeń w stosunku do Zamawiającego. W przypadku przekazania do utylizacji, w okresie trwania umowy większej ilości odpadów medycznych jak podano powyżej – Wykonawca zobowiązuje się stosować stawki podane w ofercie. Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Międzychodzie posiada pozwolenie na wytwarzanie odpadów i czasowe składowanie odpadów niebezpiecznych i innych niż niebezpieczne wydane przez Starostę Międzychodzkiego. Usługa odbioru i utylizacji odpadów medycznych obejmuje: 1. Odbiór i transport odpadów medycznych z miejsca ich składowania na terenie szpitala w Międzychodzie (własnym transportem) trzy razy w tygodniu (poniedziałek, środa i piątek) w obecności przedstawiciela Zamawiającego w godzinach 7.00 – do 14.00 oraz w poradni specjalistycznej w Sierakowie dwa razy w tygodniu (tj. środa, piątek), przeterminowane leki ok. 3-4 razy w roku po wcześniejszym zgłoszeniu, pozostałe odpady po wcześniejszym uzgodnieniu odbioru. W przypadku, gdy termin odbioru odpadów przypada w dzień wolny od pracy (święto), Wykonawca zobowiązany jest odebrać odpady w dniu następnym. W szczególnych przypadkach, zdeterminowanych potrzebą Zamawiającego, Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu zamówienia w ciągu 12 godzin od zgłoszenia zamówienia. 2. Ważenie odpadów odbywać się będzie przed zabraniem do utylizacji pod nadzorem pracownika Zamawiającego na legalizowanej wadze znajdującej się na samochodzie Wykonawcy. Zamawiający dopuszcza, aby Wykonawca zaopatrzył Zamawiającego w wagę z atestem, która będzie umieszczona w miejscu składowania odpadów do każdorazowego ustalenia masy odbieranych odpadów. 3. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia każdorazowo po utylizacji opadów przekazanych przez SPZOZ Międzychód potwierdzenia „spalarni” o utylizacji odpadów zgodnie z rodzajem i ilością przekazaną przez Zamawiającego – trójstronna karta przekazania odpadów. 4. Wykonawca do wykonania usługi odbioru, transportu i utylizacji odpadów medycznych i niebezpiecznych zapewnia niezbędne materiały i sprzęt. Wykonawca udostępni Zamawiającemu pojemniki (kontenery) wykonane z metalu lub tworzywa na odpady medyczne odpowiedniej wielkości. Pojemniki stanowią własność Wykonawcy i są przekazane Zamawiającemu w użytkowanie. Pojemniki o pojemności do: 180103* - 240 l; 180102* - 30 l; 180106* - 21,1 l; 200108 – 240 l w ilościach zabezpieczających SPZOZ Międzychód Użytkowanie pojemników przez okres trwania umowy nie może rodzić żadnych dodatkowych kosztów. 5. Koszt transportu, dzierżawa, mycie i dezynfekcja pojemników, w tym dostawa pojemników jednorazowego użytku winny być wliczone w cenę jednostkową usługi. 6. Wykonawca jest odpowiedzialny za dostarczenie każdorazowo umytych i dezynfekowanych pojemników przeznaczonych na gromadzenie odpadów. Dezynfekcja powinna odbywać się po każdym odbiorze odpadów. Do oferty należy dołączyć kartę charakterystyki środka przeznaczonego do dezynfekcji powierzchni, działającego nie dłużej niż 15 min. Preparat ma wykazać skuteczność bójczą w obciążeniu materiałem biologicznym. Zakres działania: bakterie, wirusy, grzyby, prątki (szerokie spektrum działania). 7. Wykonawca gwarantuje wykonanie usługi z zachowaniem przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. 2013 poz. 21) i ponosi odpowiedzialność za przejęte odpady w zakresie określonym przepisami tej ustawy. 8. Wykonawca jest zobowiązany do postępowania z odpadami zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 30 lipca 2010r. w sprawie szczegółowego sposobu postępowania z odpadami medycznymi (Dz. U. 139 poz. 940) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 5 października 2017r. poz. 1975. 9. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczania każdorazowo po utylizacji odpadów przekazanych przez SPZOZ Międzychód potwierdzenia „SPALARNI” o utylizacji odpadów zgodnie z rodzajem i ilością przekazaną przez Zamawiającego – dokument zgodny z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. 10. 249. poz. 1673). 10. Zlecający wnioskuje na podstawie Rozporządzenia z dnia 13 stycznia 2014r. (Dz. U.2014.107) o wydanie dokumentu potwierdzającego unieszkodliwienie zakaźnych odpadów medycznych poprzez wydanie dokumentu potwierdzającego unieszkodliwienie (1 egzemplarz dla SPZOZ oraz 1 egzemplarz dla WIOŚ), przekazany nie później niż po upływie 14 dni od końca miesiąca (forma papierowa opatrzona podpisem posiadacza odpadów, który unieszkodliwił odpad, albo forma dokumentu elektronicznego podpisanego bezpiecznym podpisem elektronicznym). 11. Wykonawca winien świadczyć usługę utylizacji odpadów medycznych i niebezpiecznych na rzecz Zamawiającego w sposób ciągły, nie dezorganizujący jego pracy, gwarantując wysoką jakość wykonanej usługi, zgodnie z zaleceniami w Zakładach Opieki Zdrowotnej. 12. Zamawiający wymaga, aby oferowana usługa została wykonana w sposób rzetelny, zgodny z przepisami prawa i powodowała jak najmniejsze zagrożenie zdrowia i życia ludzi oraz środowiska naturalnego. 13. Zakaźne odpady medyczne muszą być unieszkodliwiane w instalacjach spełniających wymagania najlepszej dostępnej techniki lub technologii o której mowa w art.143 ustawy Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008r. Nr 25, poz. 150). 14. Zakaźne odpady medyczne muszą być unieszkodliwione na obszarze województwa wielkopolskiego. Dopuszcza się, aby zakaźne odpady medyczne były unieszkodliwiane na obszarze innego województwa niż wielkopolskie, jeżeli odległość od miejsca wytwarzania odpadów (64-400 Międzychód ul. Szpitalna 10 i 64-410 Sieraków ul. Wroniecka 25) do miejsca unieszkodliwienia położonego na obszarze innego województwa jest mniejsza niż odległość do miejsca unieszkodliwiania położonego na obszarze województwa wielkopolskiego. Dopuszcza się unieszkodliwianie zakaźnych odpadów medycznych na obszarze innego województwa niż wielkopolskie w najbliżej położonej instalacji w przypadku braku instalacji do unieszkodliwienia tych odpadów na obszarze województw wielkopolskiego lub gdy istniejące nie mają wolnych mocy przerobowych (zasada bliskości zgodnie z art 20 ust. 5-6 ustawy o odpadach Dz. U. z 2013r. poz. 21). 15. Wykonawca zobowiązany jest do posiadania zawartych przynajmniej dwóch umów z miejscami unieszkodliwiania odpadów, w tym przynajmniej jednej w województwie wielkopolskim lub ościennym najbliższym miejsca wytwarzania odpadów. 16. Wykonawca zobowiązuje się każdorazowo przekazywać informację Zamawiającemu na piśmie o przestojach spalarni a jednocześnie o zmianach w przekazaniu odpadów do innej spalarni, z którą także ma podpisaną umowę na spalanie. 17. Wykonawca zapewnia odpowiednie środki transportu dostosowane do przewozu odpadów medycznych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. Koszt transportu winien być wliczony w cenie jednostkowej za odbiór i utylizację odpadów. 18. Zamawiający będzie przekazywał odpady prawidłowo zabezpieczone, posortowane zgodnie z ustawą o odpadach medycznych i obowiązującą procedurą szpitalną. 19. Zamawiający dopuszcza świadczenie usługi z udziałem podwykonawców w zakresie transportu i wywozu odpadów szpitalnych. Podwykonawcy muszą posiadać uprawnienia do realizacji powierzonego do wykonania zamówienia. Wykonawca zaś zobowiązany jest dołączyć do składanej oferty, podpisaną umowę z podwykonawcą. 20. Zamawiający zastrzega, że w przypadku jakichkolwiek wątpliwości powziętych w stosunku do złożonych w ofercie oświadczeń może zwrócić się o udzielenie stosownych informacji do właściwego ze względu na miejsce położenia zakładu unieszkodliwienia wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska. 21. Rozliczenie wykonanej usługi odbioru, transportu i utylizacji odpadów następować będzie w okresach miesięcznych, po zakończeniu każdego miesiąca, w terminie nie mniej niż 45 dni od dnia wystawienia faktury (wraz z dokumentem potwierdzającym unieszkodliwienie odpadów medycznych przez termiczne spalenie oraz kart przekazania odpadów i raportu DPU).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wymagane jest wniesienie wadium zgodnie z at. 45 ustawy Pzp:: 10.000,00 zł (dziesięć tysięcy złoty 00/100). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2016 r. Nr 359 z późn. zm.). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Międzychodzie: Pekao S.A. I/O Międzychód 13 1240 3565 1111 0000 4441 6571 z dopiskiem „WADIUM – AG/ZP-20/2017” Kopię przelewu, potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, należy dołączyć do składanej oferty. 5. Wadium wnoszone w pieniądzu będzie uważane za wniesione prawidłowo wówczas, jeżeli kwota wymaganego wadium będzie znajdowała się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 6. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, jeżeli: 1) wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza oraz z zastrzeżeniem pkt. 11; 2) zawarto umowę w sprawie zamówienia publicznego i wniesiono zabezpieczenie należytego wykonania tej umowy. 7. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 8. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt.6.1., jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 9. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12. Oferta niezabezpieczona akceptowaną formą wadium zostanie odrzucona bez rozpatrywania.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje tego warunku poprzez przedłożenie dokumentów innych niż oświadczenie w trybie art. 22 ustawy PZP tj. załącznik nr 3 do SIWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca zobowiązany jest złożyć również następujące dokumenty niezbędne do przeprowadzenia postępowania: 1) Ofertę Wykonawcy stanowiącą załącznik nr 1 do SIWZ. 2) Potwierdzenie wniesienia wadium. 3) Oświadczenie o instalacji unieszkodliwiania odpadów medycznych zgodnie z zasadą bliskości (art 20 ust. 5-6 ustawy o odpadach Dz. U. z 2013r. poz. 21) stanowiące załącznik nr 6 do SIWZ. 4) Wykaz osób uprawnionych do reprezentowania Wykonawcy i składania oświadczeń woli wg wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do SIWZ. 5) Decyzję lub zezwolenie na odbiór, transport i utylizację odpadów stanowiących przedmiot zamówienia w prowadzonym postępowaniu przetargowym – z zaznaczonymi kolorem kodami odpadów wymienionych w przedmiocie zamówienia – jako dokument potwierdzający, że przedmiot zamówienia będzie wykonywany prawidłowo – zaznaczonymi – kolorem kodami odpadów wskazanymi w Rozdziale III SIWZ oraz decyzję spalarni na utylizację odpadów, umowę Wykonawcy ze „spalarnią odpadów”, w której nastąpi utylizacja odpadów – jako dokumenty potwierdzające, że przedmiot zamówienia będzie wykonywany prawidłowo. 6) Opinię sanitarną wydaną przez właściwego Inspektora Sanitarnego dotyczącą dopuszczenia do użytkowania środków transportu, jakich Wykonawca zamierza użyć do wykonania usługi – jako dokument potwierdzający, że przedmiot zamówienia będzie wykonywany prawidłowo. 7) Wykaz posiadanych linii technologicznych w zakresie unieszkodliwiania odpadów wraz z podaniem ich aktualnej maksymalnej miesięcznej / rocznej wydajności. 8) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, jeśli nie wynika ono z innych przedstawionych dokumentów.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach