Przetargi.pl
Odbiór, transport niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych i odpadów zielonych oraz odbiór, transport i zagospodarowanie selektywnie zbieranych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Osiek Jasielski

Gmina Osiek Jasielski ogłasza przetarg

  • Adres: 38-223 Osiek Jasielski, Osiek Jasielski 112
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 013 4420005 , fax. (013) 442 00 05
  • Data zamieszczenia: 2015-11-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Osiek Jasielski
    Osiek Jasielski 112 112
    38-223 Osiek Jasielski, woj. podkarpackie
    tel. 013 4420005, fax. (013) 442 00 05
    REGON: 00100752400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.osiekjasielski.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór, transport niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych i odpadów zielonych oraz odbiór, transport i zagospodarowanie selektywnie zbieranych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Osiek Jasielski
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia obejmuje: a) Odbiór i transport zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych z terenu Gminy Osiek Jasielski (od właścicieli nieruchomości zamieszkałych obejmujących następujące miejscowości: Pielgrzymka wraz z przysiółkiem Kłopotnica, Samoklęski, Mrukowa, Czekaj, Osiek Jasielski, Zawadka Osiecka, Świerchowa i Załęże) do Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych - Zakładu Unieszkodliwiania w Krośnie przy ulicy Białobrzeskiej 108 (RIPOK), przewidzianej do obsługi Regionu Południowo-Zachodniego, zgodnie z Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego lub w przypadkach określonych w ustawie z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz w w/w Planie do instalacji zastępczych. Podmiot wyłoniony w przetargu będzie jedynie obierającym i transportującym odpady zmieszane i odpady zielone, natomiast Gmina Osiek Jasielski będzie bezpośrednio płaciła RIPOK w Krośnie za usługi zagospodarowania tych odpadów. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić odpowiednie środki transportu umożliwiające niezwłoczny transport odpadów do RIPOK. b) Odbiór, transport i zagospodarowanie selektywnie zbieranych (segregowanych) odpadów komunalnych z terenu Gminy Osiek Jasielski, w tym odpadów wielkogabarytowych, budowlanych, popiołu, niebezpiecznych, elektrycznych i elektronicznych, zużytych opon od właścicieli nieruchomości zamieszkałych obejmujących następujące miejscowości: Pielgrzymka wraz z przysiółkiem Kłopotnica, Samoklęski, Mrukowa, Czekaj, Osiek Jasielski, Zawadka Osiecka, Świerchowa i Załęże ( zgodnie z regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminie Osiek Jasielski ) i przekazanie ich do uprawnionej instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, zapewniając osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami, o których mowa w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 2. Odbiór odpadów odbywać się będzie zgodnie z harmonogramem. Harmonogram odbioru odpadów będzie przedłożony Zamawiającemu przez Wykonawcę w terminie 14 dni od podpisania umowy. Przed dostarczeniem harmonogramu Wykonawca uzyska pisemną akceptację projektu harmonogramu przez Zamawiającego. 2.1. Wywóz stałych odpadów komunalnych, powinien odbywać się w następujący sposób: a) w miesiącach: od stycznia do grudnia z częstotliwością jeden raz w miesiącu zmieszane (niesegregowane) odpady komunalne oraz odpady zbierane selektywnie (szkło, metal, tworzywa sztuczne, papier i opakowania wielomateriałowe), według ustalonego harmonogramu dla danej miejscowości, b) odpady wielkogabarytowe, odpady budowlane, popiół, odpady niebezpieczne, zużyte opony, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, odpady ulegające biodegradacji w tym odpady zielone z częstotliwością dwa razy w roku, według ustalonego harmonogramu dla danej miejscowości. 2.2. W sytuacjach nadzwyczajnych (np. nieprzejezdność, zamkniecie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z harmonogramem, termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą. O nowym terminie wywozu odpadów Zamawiający poinformuje właścicieli nieruchomości zamieszkałych w sposób zwyczajowo przyjęty. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie. 2.3. Wykonawca w wyjątkowych sytuacjach jest zobowiązany do interwencyjnych odbiorów odpadów zmieszanych i zbieranych selektywnie poza ustalonym harmonogramem na telefoniczne lub pisemne zgłoszenie Zamawiającego w terminie najpóźniej do 2 dni od daty zgłoszenia, jeżeli odpady te zostaną zebrane i zgromadzone w terminach innych niż przewiduje termin ich odbioru, a zagraża bezpieczeństwu życia i zdrowia mieszkańców. 3. Gmina Osiek Jasielski jest gminą wiejską, liczba mieszkańców objętych zbiórką odpadów komunalnych wynosi ok. 4025 osóbw ośmiu sołectwach: 1. Czekaj (ok. 215 osób), 2. Mrukowa (ok. 410 osób), 3. Osiek Jasielski (ok. 529 osób), 4. Pielgrzymka wraz z przysiółkiem Kłopotnica (ok. 523 osób), 5. Samoklęski (735 osób), 6. Świerchowa (522 osób), 7. Załęże (544 osoby), 8. Zawadka Osiecka ( 547 osoby). Liczba gospodarstw domowych objętych zbiórką: ok. 1242 budynki. Podane powyżej dane liczbowe mogą ulec zmianie na etapie realizacji zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia lub zwiększenia liczby obsługiwanych nieruchomości w zakresie odbioru odpadów komunalnych. 4. Ilość odpadów odebranych z terenu Gminy Osiek Jasielski od mieszkańców w okresie:od 2013 r. do I połowy 2015 r. przedstawia się następująco: 2013 r.: - odpady niesegregowane i pozostałe po segregacji: 388,88 Mg - odpady segregowane: 141,16 Mg (z czego 133,12 Mg odpadów - z tworzyw sztucznych, szkła, papieru,metalu, zmieszanych odpadów opakowaniowych, 1,67 Mg odpadów elektrycznych i elektronicznych, 1,08 Mg opon, 5,29 Mg odpadów wielkogabarytowych). 2014 r.: - odpady niesegregowane i pozostałe po segregacji: 365,61 Mg - odpady segregowane: 170,02 Mg (z czego 152,03 Mg odpadów - z tworzyw sztucznych, szkła, zmieszanych odpadów opakowaniowych, 0,66 Mg odpadów elektrycznych i elektronicznych, 17,17 Mg odpadów wielkogabarytowych, odpady rozbiórkowe: 0,16 Mg). I półrocze 2015 r.: - odpady niesegregowane i pozostałe po segregacji: 185,57 Mg - odpady segregowane: 93,31 Mg (z czego 71,51 Mg odpadów - z tworzyw sztucznych,szkła;0,60 Mg odpadów elektrycznych i elektronicznych; 21,20 Mg odpadów wielkogabarytowych). Szacunkowa ilość wywożonych odpadów komunalnych w ciągu roku, w okresie objętym zamówieniem, wynosi ok. 557 Mg, z czego: - odpady niesegregowane i pozostałe po segregacji - ok. 370 Mg; - odpady segregowane ( papier i opakowania wielowarstwowe, szkło, plastik, metal ) - ok.160 Mg; - odpady wielkogabarytowe - ok. 25 Mg; - odpady elektryczne i elektroniczne - ok. 1 Mg; - opony - 0,5 Mg; - odpady rozbiórkowe - 0,5 Mg. Podana ilość przewidzianych do odbioru odpadów stanowi wielkość orientacyjną i Zamawiający zastrzega sobie prawo przekazania mniejszej lub większej ilości odpadów. 5.Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów powinno odbywać się zgodnie z wytycznymi Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przepisami BHP, postanowieniami umowy, niniejszej SIWZ, zgodnie z aktualnym poziomem wiedzy, etyką zawodową, przez osoby posiadające wymagane kwalifikacje i uprawienia oraz przepisami prawa obowiązującego w tym zakresie, w szczególności z: Ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013r. poz. 21 z późn. zm.), Ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013r. poz. 1399 z późn. zm.) wraz z przepisami wykonawczymi, Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (dz. U z 2012 r. poz. 645), Rozporządzeniem Ministra środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U z 2012 r. poz. 630), Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122);Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 roku w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2009 r. nr 104, poz. 868), Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Osiek Jasielski stanowiącym Zał. nr 7 do SWIZ. 6. Właściciele nieruchomości zamieszkałych, na których powstają odpady komunalne obowiązani są do pozbywania się odpadów komunalnych z terenu nieruchomości w oparciu o system segregacji odpadów z podziałem na: 1) tworzywa sztuczne - worek w kolorze żółtym, 2) metale ( puszki oraz drobny złom) - worek w kolorze czerwonym, 3) szkło - worek w kolorze zielonym, 4) papier, tekturę i opakowania wielomateriałowe - worek w kolorze niebieskim 5) odpady biodegradowalne i zielone - worek w kolorze brązowym, 6) odpady budowlane i rozbiórkowe, zimny popiół - worek w kolorze szarym, 7) zmieszane odpady komunalne - worek w korze czarnym, 8) przeterminowane leki, zużyte baterie - worek w kolorze bezbarwnym, przezroczystym. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do wyposażenia nieruchomości w odpowiednią ilość worków/pojemników do gromadzenia odpadów komunalnych o pojemności nie mniejszej niż 60 litrów, uwzględniając ilości wytwarzanych odpadów komunalnych na danej nieruchomości oraz ilości osób z nich korzystających. W przypadku gdy właściciele nieruchomości nie wyposażą posesji w worki lub pojemniki na odpady segregowane i niesegregowane Wykonawca może zapewnić właścicielom nieruchomości możliwość zaopatrzenia się w nie. Wykonawca udostępnia zainteresowanym właścicielom nieruchomości pojemniki lub worki na podstawie umowy najmu, kupna lub innej formy dysponowania pojemnikami lub workami, bez ponoszenia przez Zamawiającego kosztów z tego tytułu. 7. Miejsca odbioru odpadów: 7.1. Odpady na czas odbioru przez Wykonawcą mają znajdować się poza terenem nieruchomości przy drogach publicznych. Właściciele nieruchomości mają obowiązek w terminie określonym harmonogramem wystawić je na pobocze drogi dojazdowej do posesji. Ze względu na to, że odbiór i transport odpadów odbywać się będzie po sieci dróg zlokalizowanych na terenie Gminy Osiek Jasielski, w skład których wchodzą drogi: wojewódzka, powiatowe, gminne i wewnętrzne konieczne będzie dostosowanie pojazdów do warunków terenowych. Przeważającą ilość stanowią drogi gminne o szerokości średnio powyżej 3m. 7.2. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialność za wjazd samochodów odbierających odpady na drogi lub tereny nie będące jego własnością, w jego zarządzie lub posiadaniu. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy. 8. Płatność za wykonane usługi realizowana będzie co miesiąc na podstawie wystawionej przez Wykonawcę faktury VAT, do której należy dołączyć pokwitowanie wagowe zebranych odpadów oraz podpisany raport GPS pracy sprzętu z każdego dnia w którym świadczona była usługa, obejmujący co najmniej czas od pierwszego ważenia pustego pojazdu przed rozpoczęciem świadczenia usługi do ważenia tego pojazdu po rozładunku w instalacji docelowej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905120009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Termin płatności
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.osiekjasielski.ires.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach