Przetargi.pl
Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów wystawkowych z terenu Gminy Kostrzyn

Gmina Kostrzyn ogłasza przetarg

  • Adres: 62-025 Kostrzyn, Dworcowa 5
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. +48 61 8178 565 , fax. +48 61 8178 191
  • Data zamieszczenia: 2023-12-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kostrzyn
    Dworcowa 5
    62-025 Kostrzyn, woj. wielkopolskie
    tel. +48 61 8178 565, fax. +48 61 8178 191
    REGON: 631259554
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów wystawkowych z terenu Gminy Kostrzyn
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest jednorazowy odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów wystawkowych z terenu Gminy Kostrzyn. 2. Gmina Kostrzyn to gmina wiejsko- miejska położona w województwie wielkopolskim, w powiecie poznańskim. Powierzchnia Gminy Kostrzyn wynosi 155 km2, w tym powierzchnia Miasta Kostrzyna - 8 km2. Liczba miejscowości znajdujących się łącznie na terenie Gminy Kostrzyn wynosi 33. Przez obszar Gminy prowadzi droga krajowa o znaczeniu międzynarodowym nr 92 Berlin – Warszawa - Moskwa oraz droga wojewódzka nr 434. Kilka kilometrów od południowej granicy Gminy przebiega autostrada A2, z którą Gmina ma zapewnioną bardzo dobrą dostępność komunikacyjną poprzez drogę ekspresową S-5. Ponadto przez środek Gminy przebiega linia kolejowa E-20 Berlin- Warszawa. 3. Zakres przedmiotowy zamówienia obejmuje: 1) odbiór odpadów wystawkowych tzn. odpadów komunalnych, które ze względu na swój rozmiar, wagę, bądź rodzaj nie mogę być umieszczone w pojemnikach lub workach przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych, od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i mieszanych w części zamieszkałej położonych na terenie Gminy Kostrzyn (województwo wielkopolskie, powiat poznański), którzy pozostają w gminnych systemie odbioru odpadów komunalnych, u źródła ( z miejsca gromadzenia odpadów) z podziałem na: a) meble i inne odpady wielkogabarytowe- odpady komunalne, które ze względu na swój rozmiar bądź wagę nie mogą być umieszczane w pojemnikach przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych, w szczególności meble, wózki dziecięce i inwalidzkie, dywany, wykładziny, materace, rowery, zabawki, deski do prasowania, skrzydła drzwiowe; b) zużyte opony z pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 ton- zużyte opony pojazdów jednośladowych i samochodowych (z pojazdów o masie całkowitej do 3,5 t); c) zużyty sprzęt pochodzących z gospodarstw domowych- odpady w rozumieniu art. 4 pkt 25) ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym ( t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1622); Z zastrzeżeniem, iż do odpadów wystawkowych nie zaliczamy części samochodowych oraz odpadów budowalnych i rozbiórkowych o charakterze komunalnym, w szczególności stolarki okiennej, ościeżnic drzwiowych, części instalacji w postaci np. rur, paneli podłogowych i ściennych, papy; 2) transport odebranych odpadów komunalnych, o których mowa w pkt. 1 do miejsca zbierania (zagospodarowania) odpadów, w którym zgodnie z przepisami prawa dozwolone jest zbieranie odpadów, zapewnionego przez Wykonawcę i wskazanego w ofercie, 3) przekazanie celem zagospodarowania odpadów komunalnych, o których mowa w pkt. 1 do instalacji do odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postepowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2021 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1387), zapewnionej/ zapewnionych przez Wykonawcę i wskazanej/wskazanych w ofercie. 4. Realizacja zmówienia odbywa się zgodnie z przepisami prawa i postanowieniami Opisu Przedmiotu Zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić, aby realizacja usługi odbywała się zgodnie z wymaganiami w zakresie ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa życia i zdrowia ludzi, w tym w sposób uwzględniających właściwości chemiczne i fizyczne odpadów oraz zagrożenia, które mogą one powodować. W szczególności Wykonawca zabezpiecza przewożone odpady przed wysypaniem, rozwianiem lub wyciekiem. W przypadku wystąpienia jednego z ww. zdarzeń Wykonawca jest zobowiązany do natychmiastowego uprzątnięcia jego skutków. 5. Szczegółowy harmonogram i termin realizacji usługi zostanie uzgodniony w momencie podpisywania umowy. 6. Szacunkowa masa odpadów wystawkowych to: 170 Mg. 7. Szacowana liczba nieruchomości, z których nastąpi odbiór odpadów wystawkowych wynosi: a) dla nieruchomości zamieszkałych: - jednorodzinnych do 4 lokali mieszkalnych 4572 szt. - wielorodzinnych powyżej 4 lokali mieszkalnych 160 szt. b) dla nieruchomości mieszanych: - jednorodzinnych do 4 lokali mieszkalnych 85 szt. - wielorodzinnych powyżej 4 lokali mieszkalnych 15 szt. 8. Planowana ilość odpadów ma charakter szacunkowy i rzeczywista ilość odpadów, które Wykonawca odbierze od Zamawiającego i zagospodaruje może odbiegać od ilości podanej powyższej. Zamawiający będzie realizował zamówienie według rzeczywistych potrzeb, do wysokości kwoty jaką zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia, a do rozliczenia posłużą ceny jednostkowe, podane w ofercie. (Uwaga. Kwota jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia zostanie podana przed otwarciem ofert). 9. Odbiór odpadów wystawkowych odbywa się z danej nieruchomości w ustalonym terminie zgodnie z wykazem adresów, który zostanie przekazany po podpisaniu umowy.10. W przypadku pozostawienia przez właściciela nieruchomości odpadów innych niż wystawkowe, Wykonawca nie odbiera tych odpadów i zobligowany jest do przekazania takiej informacji w formie e-maila Zamawiającemu ze wskazaniem adresu nieruchomości. 11. Wykonawca po dokonanym odbiorze, zobowiązuje się pozostawić teren nieruchomości w należytym porządku. 12. Wykonawca jest obowiązany naprawić i zapewnić na swój koszt naprawę szkód wyrządzonych w majątku osób trzecich podczas wykonywania usługi (uszkodzenia chodników, ogrodzeń, wjazdów, itp.).13. Wykonawca odpowiada za zapewnienie wymaganej prawem jakości świadczenia usługi transportu odpadów, w tym poprzez zapewnienie odpowiedniej ilości pojazdów, spełniających wymogi zarówno w zakresie dopuszczenia do ruchu drogowego, jak i w zakresie transportu odpadów.14. Wykonawca zapewni, aby pojazdy były zarejestrowane i dopuszczone do ruchu oraz posiadały aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu zgodnie z przepisami o ruchu drogowym.15. Pojazdy wykorzystane do realizacji zamówienia muszą być oznaczone, co najmniej danymi identyfikującymi Wykonawcę, tj. firma oraz dane kontaktowe (dane adresowe i nr telefonu).16. Wykonawca zapewni, aby pojazdy, o których mowa spełniały co najmniej normę EURO 5.17. Wykonawca ma obowiązek wyposażyć wszystkie pojazdy wykorzystywane do realizacji zamówienia w system monitoringu bazujący na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdów miejscach postoju. 18. W razie awarii pojazdu, Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia pojazdu zastępczego o takich samych, bądź zbliżonych parametrach, w celu niedopuszczenia do opóźnień w odbiorze. Każdorazowa informacja o takim zdarzeniu jest niezwłocznie przekazywana Zamawiającemu na adres e-mail: gok@kostrzyn.wlkp.pl.19. Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu nie później niż w terminie 7 dni przed rozpoczęciem świadczenia usługi wykaz pojazdów spełniających wskazane wymagania.20. Wysokość wynagrodzenia Wykonawcy ustalana jest jako iloczyn rzeczywiście odebranych, przetransportowanych i przekazanych do zagospodarowania odpadów z terenu Gminy Kostrzyn, ilości odpadów oraz cen jednostkowych za odbiór, transport i zagospodarowanie 1 Mg odpadów wskazanej w ofercie Wykonawcy.21. Wynagrodzenie płatne będzie wyłącznie za wykonaną usługę, na podstawie przedstawionej faktury, do której należy dołączyć karty przekazania odpadów. 22. Zamawiający zastrzega sobie prawo do bieżącej kontroli odbioru odpadów wystawkowych. Kontrola może odbywać się bezpośrednio w terenie w trakcie realizacji usługi odbioru odpadów, jak również na podstawie zapisów GPS z pojazdu, które Wykonawca zobowiązany jest przedstawić na każde żądanie Zamawiającego. 23. W przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego nieprawidłowości w zakresie realizacji zamówienia, np. braku odbioru, Wykonawca będzie zobowiązany dokonać odbioru ze wskazanej lokalizacji w ciągu 48 godzin od momentu mailowego lub telefonicznego zgłoszenia nieprawidłowości przez Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach