Przetargi.pl
Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Zawonia w roku 2018

Gmina Zawonia ogłasza przetarg

  • Adres: 55106 Zawonia, ul. Trzebnicka
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 0-71 312-81-82 , fax. 0-71 312-81-82
  • Data zamieszczenia: 2017-11-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Zawonia
    ul. Trzebnicka 11
    55106 Zawonia, woj. dolnośląskie
    tel. 0-71 312-81-82, fax. 0-71 312-81-82
    REGON: 93193490500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zawonia.biuletyn.net

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Zawonia w roku 2018
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2.1. Przedmiotem zamówienia jest ciągłe i nieprzerwane świadczenie usługi odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych z terenu Gminy Zawonia w okresie od 1 stycznia 2018 roku do 31 grudnia 2018 roku, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z przepisami: 1. Ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2017 roku, poz. 1289 ze zm.) oraz aktami wykonawczymi do tej ustawy, 2. Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r., poz. 1987 ze zm.) oraz aktami wykonawczymi do tej ustawy, 3. Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku Prawo ochrony środowiska (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r., poz.519 ze zm.) oraz aktami wykonawczymi do tej ustawy, 4. Uchwały Nr XXI/132/2016 Rady Gminy Zawonia z dnia 30 czerwca 2016 roku w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi (Dz. Urz. Woj. Dolnośląskiego z 2016 roku poz. 3470) zmienionej Uchwałą Nr XXIV/143/2016 Rady Gminy Zawonia z dnia 29 września 2016 r. w sprawie zmiany uchwały Nr XXI/132/2016 Rady Gminy Zawonia z dnia 30 czerwca 2016 roku w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz zmienionej Uchwałą Nr XXXIX/247/2017 Rady Gminy Zawonia z dnia 26 października 2017 r. w sprawie zmiany uchwały Nr XXI/132/2016 Rady Gminy Zawonia z dnia 30 czerwca 2016 roku w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, 5. Uchwały Nr XXI/131/2016 Rady Gminy Zawonia z dnia 30 czerwca 2016 roku w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Zawonia (Dz. Urz. Woj. Dolnośląskiego z 2016 roku poz. 3469) zmienionej Uchwałą Nr XXIV/142/2016 Rady Gminy Zawonia z dnia 29 września 2016 roku w sprawie zmiany uchwały Nr XXI/131/2016 Rady Gminy Zawonia z dnia 30 czerwca 2016 roku w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Zawonia oraz zmienionej Uchwałą Nr XXXIX/246/2017 Rady Gminy Zawonia z dnia 26 października 2017 roku w sprawie zmiany uchwały Nr XXI/131/2016 Rady Gminy Zawonia z dnia 30 czerwca 2016 roku w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Zawonia. 2.2. Nazwy i kody (CPV) grup, klas i kategorii robót: 90000000-7 - Usługi odbioru ścieków, usuwania odpadów, czyszczenia/sprzątania i usługi ekologiczne 90500000-2 - Usługi związane z odpadami 90511000-2 - Usługi wywozu odpadów 90512000-9 - Usługi transportu odpadów 90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami 34928480-6 - Pojemniki i kosze na odpady i śmieci 2. 3. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1. Organizację zbiórki odpadów komunalnych (w tym: odbiór, transport i zagospodarowanie) ze wszystkich nieruchomości (zamieszkałych jak i niezamieszkałych) z terenu Gminy Zawonia z worków i pojemników w podziale na następujące frakcje: a) segregowane odpady komunalne, z podziałem na następujące rodzaje: - metale, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe, - papier i tekturę, - szkło, - odpady komunalne ulegające biodegradacji i odpady zielone, b) zmieszane odpady komunalne /pozostałości z segregacji/ Powyższe odbiory odbywać się będą zarówno z worków i pojemników dostarczonych przez Wykonawcę, jak i z worków i pojemników będących własnością właściciela nieruchomości. Wykonawca ma obowiązek odebrać również odpady zmieszane i tworzywa sztuczne zgromadzone w pojemnikach o innym kolorze niż określone w rozporządzeniu Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz. U z 2017 r., poz. 19). 2. Transport odebranych odpadów do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych bądź instalacji zastępczych. 3. Ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. 4. Osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowanie do ponownego użycia papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła. 5. Wyposażenie nieruchomości w worki do selektywnej zbiórki odpadów na frakcje: papier i tektura oraz odpady biodegradowalne, w tym odpady zielone, 6. Wyposażenie nieruchomości w pojemniki służące do zbierania szkła. 7. Organizację jednej obligatoryjnej mobilnej zbiórki mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz zużytych opon z terenu 28 miejscowości gminy, sprzed każdej nieruchomości zamieszkałej i niezamieszkałej zgodnie z harmonogramem (wzór harmonogramu stanowi załącznik nr 10 do SIWZ) 8. Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów pochodzących z cmentarzy zlokalizowanych w miejscowościach Zawonia, Złotów i Czeszów. 9. Odbiór przeterminowanych lekarstw z pojemników w aptekach, zgodnie z harmonogramem (wykaz miejsc wraz z harmonogramem stanowi załącznik nr 11 do SIWZ). 10. Odbiór i transport odpadów zebranych w Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOKu) zlokalizowanym w miejscowości Skotniki. Obowiązkiem Wykonawcy będzie również zaopatrzenie PSZOKu w pojemniki na odpady. Odpady objęte przedmiotem zamówienia przeznaczone do odbioru zostały sklasyfikowane zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2014 r., poz. 1923). 2.4 Ogólna charakterystyka gminy: 1) Powierzchnia Gminy Zawonia: 118,12 km2. 2) Liczba mieszkańców Gminy zameldowanych na pobyt słały i pobyt czasowy wg stanu na dzień 30.09.2017 r.: 5756 osób. 3) Liczba mieszkańców wykazanych w deklaracjach o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wg stanu na dzień 30.09.2017 r. wynosi 4848 osób. 4) Liczba nieruchomości zamieszkałych wg deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wg stanu na dzień 30.09.2017 wynosi 1724. 5) Liczba nieruchomości/osób z zadeklarowaną selektywną zbiórką odpadów: 1328 nieruchomości /4217osób. 6) Liczba nieruchomości/osób z zadeklarowaną nieselektywną zbiórką odpadów: 396 nieruchomości/631 osób. 7) Szacunkowa (uwzględniająca ilości odebranych odpadów w roku 2016) ilość odpadów komunalnych przewidzianych do odebrania z terenu gminy Zawonia w okresie 01.01.2018 r. - 31.12.2018 r. a) odpady zmieszane (200301) – 772,00 Mg, b) papier i tektura (150101) – 4,50Mg, c) metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, (150106) - 150 Mg, d) szkło (200102) -93 Mg, e) odpady wielkogabarytowe (200307) -62 Mg, f) tzw. elektrośmieci (200123, 200135, 200136) -10Mg, g) zużyte opony (160103) - 4 Mg, h) odpady ulegające biodegradacji (200201) - 50 Mg. i) Odpady pobudowlane i rozbiórkowe (z grupy 17)- 48 Mg j) Przeterminowane leki (200132)- 0,07Mg k) Zużyte baterie i akumulatory (200134*) – 0,01 Mg l) Chemikalia pochodzące z gospodarstw domowych (200113*, 200114*, 200115*, 200119*, 200127*, 200129*)– 0,01 Mg 8) W okresie wykonywania zamówienia przewiduje się wzrost liczby nieruchomości zamieszkałych. 9) Szacunkowa liczba nieruchomości niezamieszkałych z których będą odbierane odpady komunalne wynosi 80. 10) Wykaz nieruchomości, z których Wykonawca będzie zobowiązany odebrać odpady oraz ilość mieszkańców może ulec zmianie - wykaz będzie na bieżąco aktualizowany w trakcie świadczenia usługi i przekazywany Wykonawcy drogą elektroniczną. Jednakże z tego tytułu Wykonawcy nie przysługuje prawo do zwiększenia wynagrodzenia. 11) W przypadku zamieszkania mieszkańców w "nowych" nieruchomościach, Wykonawca odbierze odpady komunalne z "nowych nieruchomości" w pierwszym terminie wynikającym z harmonogramu (dla miejscowości/ulicy), począwszy od dnia umieszczenia ich w bazie danych gminy. 2.5 Warunki odbioru odpadów komunalnych. 1) Wykonawca zobowiązany jest do odebrania wytworzonych na terenie wszystkich nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych odpadów komunalnych, zgromadzonych w pojemnikach, w workach oraz wszystkich odpadów, które znajdują się bezpośrednio przy pojemnikach (tzw. dostawek- w maksymalnej ilości wynikającej z ilości zadeklarowanych mieszkańców danej nieruchomości) i odpadów, które zostały wysypane z pojemników w trakcie dokonywania odbioru. 2) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów komunalnych: a) przy pomocy specjalistycznych pojazdów, przeznaczonych wyłącznie do tego celu, b) w sposób wykluczający mieszanie opadów zebranych selektywnie, c) w sposób ciągły, w godzinach od 7.00 do 20.00, wyłączając dni ustawowo wolne od pracy, d) w terminach określonych w zatwierdzonym harmonogramie odbioru odpadów komunalnych, o którym mowa w pkt. 2.7 ppkt 10) - 14) niniejszej specyfikacji, e) niezależnie od warunków atmosferycznych i uciążliwości komunikacyjnych. 3) Wykonawca zobowiązany będzie do realizacji usługi również w przypadku kiedy dojazd do nieruchomości będzie utrudniony, tzn. nieruchomości oddalone będą od głównej drogi dojazdowej, braku drogi dojazdowej lub będą występowały wąskie dojazdy itp., 4) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów w sposób zapewniający utrzymanie odpowiedniego stanu sanitarnego, w szczególności do: a) zapobiegania wysypywaniu się odpadów z pojemników, w tym worków, podczas dokonywania odbioru, b) uprzątnięcia i odbierania odpadów z miejsc ich gromadzenia, w tym także tych, które nie zostały umieszczone w pojemnikach, c) zebrania i odebrania odpadów z miejsc gromadzenia odpadów (osłon śmietnikowych) w przypadku, gdy ich wysypanie nie nastąpiło w trakcie odbierania. 5) Odbiorem zostaną objęte następujące frakcje odpadów: a) zmieszane odpady komunalne, b) odpady zbierane selektywnie: -papier i tektura, -tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe, -szkło, c) odpady ulegające biodegradacji i odpady zielone, d) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, e) odpady wielkogabarytowe, np. meble, f) zużyte opony, g) odpady budowlane i rozbiórkowe, h) przeterminowane leki, i) zużyte baterie i akumulatory, j) chemikalia pochodzące z gospodarstw domowych. 2.6 Wyposażenie w pojemniki i worki przeznaczone do zbierania odpadów komunalnych. 1) Selektywna zbiórka odpadów będzie się odbywać w systemie pojemnikowo- workowym. Mieszkańcy posiadają pojemniki na zmieszane odpady komunalne oraz pojemnik na tworzywa sztuczne i metale. W przypadku braku pojemników na odpady zmieszane lub/i tworzywa sztuczne Wykonawca jest zobowiązany umożliwić mieszkańcom zakup lub dzierżawę pojemników w kolorze czarnym na odpady zmieszane oraz w kolorze żółtym na tworzywa sztuczne i metale, o pojemności 120l lub 240l. 2) Wykonawca zobowiązany jest przez cały okres świadczenia usługi wyposażać nieodpłatnie nieruchomości zamieszkałe i niezamieszkałe (których właściciele deklarują selektywne zbieranie odpadów komunalnych) w obszarze zabudowy jednorodzinnej i zagrodowej, w pojemniki na szkło oraz worki na frakcje typu papier i tektura, odpady biodegradowalne, w tym odpady zielone. 3) Pojemniki przeznaczone do gromadzenia opakowań ze szkła należy utrzymywać w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym. Wykonawca zapewni pojemniki o pojemności 110 l, 120 l, 240 l, 1100 l lub 2500 l w niezbędnej ilości uzależnionej od liczby osób zamieszkujących daną nieruchomość. 4) Obowiązkiem Wykonawcy jest z odpowiednim wyprzedzeniem zapewnić mieszkańcom pojemniki, tak aby mogli z nich korzystać od pierwszego dnia realizacji umowy. W trakcie trwania umowy, Wykonawca jest zobowiązany dostarczać pojemniki w ciągu 3 dni, od zgłoszenia przez Zamawiającego (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy). 5) Najpóźniej do dnia 30.12.2017 roku Wykonawca wyposaży nieruchomości w worki i pojemniki oraz złoży pisemną informację do Zamawiającego o wyposażeniu nieruchomości w worki i pojemniki z podaniem ich ilości. Wykaz nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, z których odbierane będą odpady komunalne, ułożony na podstawie złożonych deklaracji, zostanie przekazany Wykonawcy (w formie papierowej lub elektronicznej) w dniu podpisania umowy. 6) W przypadku utraty/zniszczenia pojemnika na opakowania ze szkła z winy Wykonawcy, Wykonawca jest zobowiązany do podstawienia nowego pojemnika w miejsce utraconego/zniszczonego w terminie 3 dni od dnia otrzymania zgłoszenia od Zamawiającego. 7) Wykonawca zobowiązany jest przez cały okres świadczenia usługi wyposażać nieruchomości zamieszkałe w worki do selektywnej zbiorki odpadów: a) w kolorze niebieskim oznaczone napisem „Papier" na papier i tekturę, b) w kolorze brązowym oznaczone napisem „BIO" na odpady ulegające biodegradacji, w tym odpady zielone. 8) Wykonawca zapewni trwałe worki o pojemności 120 l z folii polietylenowej w niezbędnej ilości uzależnionej od liczby osób zamieszkujących daną nieruchomość. Wykonawca zapewni, aby worki oznaczone były w: informację o rodzaju gromadzonych w nich odpadach i nazwę Wykonawcy. 9) Zestaw dwóch kolorów wyżej wymienionych worków oraz pojemnika na szkło w kolorze zielonym stanowi tzw. "zestaw startowy". Wykonawca w ramach niniejszego zamówienia rozdysponuje "zestawy startowe" dla wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych. Wykonawca zapewni również "zestawy startowe" dla właścicieli nieruchomości zgłoszonych do systemu po dniu 1 stycznia 2018 roku. 10) Wykonawca zapewnia wyposażenie w worki, o których mowa powyżej, każdorazowo podczas odbioru selektywnie zbieranych odpadów komunalnych w ilości zgodnej z liczbą odebranych worków z każdej frakcji. Pierwszy "zestaw startowy" należy dostarczyć najpóźniej w terminie do dnia 30.12.2017 r. 11) Obowiązkiem Wykonawcy będzie zaopatrzenie PSZOKu w pojemniki do odpadów: a) chemikaliów pochodzących z gospodarstw domowych o pojemności min. 5,5 m3 w ilości nie mniejszej niż 1 szt.; b) mebli i innych odpadów wielkogabarytowych o pojemności 36 m3 c) odpadów budowlanych i rozbiórkowych o pojemności min. 5,5 m3 w ilości nie mniejszej niż 1 szt.; d) zużytych opon o pojemności min. 5,5 m3 w ilości nie mniejszej niż 1 szt.; e) zużytych baterii i akumulatorów o pojemności min 240 l w ilości nie mniejszej niż 1 szt.; f) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego o pojemności min. 5,5 m3 w ilości nie mniejszej niż 1 szt.; g) odpadów biodegradowalnych, w tym zielonych o pojemności min. 5,5 m3 w ilości nie mniejszej niż 1 szt. h) przeterminowanych leków o pojemności min. 120 l w ilości nie mniejszej niż 1 szt. 2.7 Częstotliwość i harmonogram odbioru odpadów komunalnych: 1) dla niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych –jeden raz na miesiąc, a w okresie od 1 kwietnia do 31 października nie rzadziej niż dwa razy w miesiącu w równym odstępie czasowym, 2) dla odpadów komunalnych ulegających biodegradacji i odpadów zielonych w okresie od 1 maja do 31 października jeden raz w miesiącu, a w pozostałym okresie jeden raz na 3 miesiące, w równym odstępie czasowym, 3) dla tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych i metalu, – jeden raz na miesiąc, w równym odstępie czasowym, 4) dla opakowań ze szkła –jeden raz na dwa miesiące, w równym odstępie czasowym, 5) papier i tektura – jeden raz na trzy miesiące, w równym odstępie czasowym, 6) dla mobilnej zbiórki mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz zużytych opon z terenu 28 miejscowości gminy, sprzed każdej nieruchomości zamieszkałej i niezamieszkałej– co najmniej jeden raz w roku w okresie maj/czerwiec 7) dla odpadów pochodzących z cmentarzy zlokalizowanych w miejscowościach Zawonia, Złotów i Czeszów – w razie potrzeby, po telefonicznym zawiadomieniu przez Zamawiającego; 8) dla przeterminowanych lekarstw z pojemników w aptekach – dwa razy w roku w równym odstępie czasowym, 9) dla odpadów zebranych w Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOKu) zlokalizowanym w miejscowości Skotniki – w razie potrzeby, po telefonicznym zawiadomieniu przez Zamawiającego. 10) Wykonawca sporządzi czytelny i przejrzysty roczny harmonogram wywozu wszystkich frakcji odpadów z terenu Gminy Zawonia, który po zatwierdzeniu przez Zamawiającego zostanie doręczony w formie ulotki przez Wykonawcę właścicielom nieruchomości przed dniem rozpoczęcia świadczenia pierwszej usługi wskazanej w harmonogramie. 11) Wykonawca w ramach opracowania harmonogramu na odwrotnej stronie sporządzi ulotkę informacyjno-edukacyjną. Powinna ona zawierać w szczególności: a) Informację o prawidłowym sposobie segregowania odpadów komunalnych wraz z rysunkami do jakich pojemników należy wrzucać powstałe odpady, b) Pouczenie o konieczności segregowania odpadów komunalnych, c) Informację edukacyjną o szkodliwym oddziaływaniu zmieszanych odpadów na środowisko i zaletach segregowania . 12) Harmonogram odbioru wszystkich frakcji odpadów wraz z ulotką informacyjną należy opracować dwustronnie w formacie A4 (pierwsza strona A4 harmonogram odbioru odpadów, druga strona A4 ulotka informacyjno-edukacyjna) i wydrukować w kolorze. 13) Po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego, Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć wyżej wymienioną ulotkę w wersji elektronicznej Zamawiającemu, w celu zamieszczenia jej na stronie internetowej. 14) Wykonawca jest zobowiązany do wydrukowania i dostarczenia harmonogramu z ulotką informacyjną do każdej nieruchomości zamieszkałej i niezamieszkałej najpóźniej do dnia 30.12.2017r. 2.8 Transport odpadów: 1) selektywnie zebranych odpadów komunalnych - do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, 2) zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania - do istniejących regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych (bądź instalacji zastępczych w przypadkach określonych przepisami odrębnymi) zgodnie z Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2016-2022 zgodnie z uchwałą nr XXIX/934/16 Sejmiku Województwa Dolnośląskiego z dnia 22 grudnia 2016 r. w sprawie uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Dolnośląskiego. 3) Wykonawca tak opracuje trasy przejazdów by odpady były zbierane tylko na terenie gminy. Nie dopuszcza się zbierania odpadów (dopełnianie pojazdu odpadami) z terenu innej gminy. 4) Odbiór i transport odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do punktów zbiórki odpadów komunalnych będzie znacznie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, dojazdów itp.; w takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy, 5) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia, o którym mowa w SIWZ. Zamawiający nie przewiduje organizacji wizji lokalnej. Wykonawcy w każdym czasie mogą dokonać wizji lokalnej na terenie gminy w celu zapoznania się z jego specyfiką, strukturą, typami zabudowy. Jakiekolwiek koszty związane z wizją lokalną ponosi Wykonawca. 2.9. Zagospodarowanie odpadów: 1) W ramach zagospodarowania odpadów podmiot odbierający odpady zobowiązany jest do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej lub zastępczej regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych właściwej dla regionu północno- centralnego województwa dolnośląskiego zgodnie z uchwałą nr XXIX/935/16 Sejmiku Województwa Dolnośląskiego z dnia 22 grudnia 2016 r. w sprawie wykonania Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Dolnośląskiego oraz uchwałami zmieniającymi ww. uchwałę. 2) Zobowiązuje się Wykonawcę do wskazania w ofercie regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, do których podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Zawonia, będzie przekazywać odebrane odpady. 3) W przypadku selektywnie zebranych odpadów komunalnych, w ramach zagospodarowania odpadów, Wykonawca zobowiązany jest do ich przekazywania do instalacji odzysku i unieszkodliwiania zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r., poz. 1987 ze zm.). 4) Odzysk lub unieszkodliwianie zebranych odpadów komunalnych zgodnie z ustawą o odpadach oraz ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 5) Wykonawca jest zobowiązany do osiągnięcia w danym roku kalendarzowym w odniesieniu do masy odebranych przez siebie odpadów komunalnych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami papieru, metalu, tworzyw sztucznych, szkła, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. 2012 poz. 645), 6) Wykonawca jest zobowiązany do osiągnięcia w danym roku kalendarzowym w odniesieniu do masy odebranych przez siebie odpadów komunalnych; poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, przekazywanych do składowania zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. 2012 poz. 646). 2.10 Standardy sanitarne dotyczące wykonywanego zamówienia: 1) Mycie, dezynfekcja i dezynsekcja oraz utrzymanie w pełnej sprawności technicznej łącznie z wymianą w razie uszkodzenia pojemników wskazanych w pkt 2.6 ppkt 6), 2) Porządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków i pojazdów w trakcie realizacji usługi odbioru, 3) Zbieranie odpadów leżących luzem obok zapełnionych pojemników, kontenerów w zabudowie wielorodzinnej wykazanej w załączniku nr 1 pkt. 2 do SIWZ, umieszczanie ich w pojemnikach niezwłocznie po ich opróżnieniu oraz doprowadzanie do porządku terenów bezpośrednio przyległych, zanieczyszczonych na skutek przepełnienia wymienionych urządzeń, służących do gromadzenia odpadów, 4) Naprawa lub ponoszenie kosztów naprawy szkód wyrządzonych podczas wykonywania usługi wywozu odpadów komunalnych w Gminie Zawonia (uszkodzenia chodników, punktów do składowania odpadów, ogrodzeń, znaków drogowych itp.), 5) wykonywanie przedmiotu umowy w sposób fachowy, niepowodujący niepotrzebnych przeszkód oraz ograniczający niedogodności dla społeczeństwa do niezbędnego minimum, ponoszenie pełnej odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy. 2.11 Obowiązki dotyczące prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zamówienia. 1) Bieżące prowadzenie ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 2) Monitorowanie obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako zmieszane odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 2 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o niewywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację - fotografia i protokół z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia. Za spełnienie wymogów selektywnej zbiórki uznaje się sytuację, gdy w pojemniku na określoną frakcję znajduje się: a) w zabudowie wielorodzinnej nie mniej niż 90% objętości frakcji, dla której przeznaczony jest dany rodzaj pojemnika oraz w przypadku odpadów pozostałych po segregacji nie więcej niż 10% odpadów, wobec których istnieje obowiązek selektywnej zbiórki, b) w zabudowie jednorodzinnej nie mniej niż 95% objętości frakcji, dla której przeznaczony jest dany rodzaj pojemnika oraz w przypadku odpadów pozostałych po segregacji nie więcej niż 5% odpadów, wobec których istnieje obowiązek selektywnej zbiórki. 3)Przekazywanie Zamawiającemu w terminie 10 dni od zakończenia danego miesiąca kalendarzowego raportów miesięcznych zawierających informacje o: a) ilości i rodzaju odebranych odpadów komunalnych w podziale na frakcje będące przedmiotem zamówienia; b) nieruchomościach, z których nie odebrano odpadów komunalnych ze względu na brak współdziałania właściciela nieruchomości z Wykonawcą (np. brak wystawionych pojemników w pasie drogowym). 4) Przekazywanie Zamawiającemu - zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach do końca miesiąca następującego po półroczu - pisemnie półrocznych sprawozdań dotyczących: a) informacji o masie poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych oraz sposobie ich zagospodarowania wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały przekazane odebrane od właścicieli nieruchomości zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania wraz z kartami przekazania odpadów, b) informacji o masie odpadów komunalnych ulegających biodegradacji: przekazanych do składowania na składowisko odpadów, nieprzekazanych do składowania na składowisku odpadów i sposobie ich zagospodarowania, c) liczbę właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane odpady komunalne. 5)Reagowanie na składane przez mieszkańców reklamacje na jakość świadczonych usług tj. nie odebranie odpadów z nieruchomości w terminie przewidzianym w harmonogramie, przepełnienie pojemników z selektywnie zebranymi odpadami komunalnymi w zabudowie wielorodzinnej, nieprawidłowe wykonanie zamówienia - nie później niż w ciągu 24 h od momentu otrzymania odpowiedniego zgłoszenia. 6) Wykonawca zobowiązany będzie udostępnić na żądanie Zamawiającego dane pochodzące z monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów. Dane powinny być przechowywane w siedzibie podmiotu odbierającego odpady komunalne przez okres dwóch lat od ich zapisania. Wykonawca powinien posiadać odpowiedni program umożliwiający odczyt, prezentacje oraz weryfikację tych danych. 7) Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 5 dni roboczych od dnia zaistnienia zdarzenia polegającego na stwierdzeniu gromadzenia odpadów komunalnych na nieruchomościach zamieszkałych nie wymienionych w załączniku nr 1 pkt.1 do niniejszej umowy, do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o tym fakcie wraz ze wskazaniem lokalizacji nieruchomości. 2.10 Dodatkowe obowiązki Wykonawcy 1) Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy PZP, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę pracowników wykonujących czynności wymienione w pkt.2.3 ppkt 1-2 i 5- 10. Wykonawca zobowiązany będzie do przedstawienia - na każde żądanie Zamawiającego - imiennej listy osób wykonujących wskazane w pkt.2.3 ppkt 1-2 i 5- 10 w ramach realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie ich zatrudnienia. W przypadku niezłożenia takiej listy przez Wykonawcę, w przypadku gdy z listy wynikać będzie, że Wykonawca narusza obowiązek zatrudniania określonych osób na podstawie umowy o pracę lub w przypadku gdy Zamawiający z innych źródeł (np. z wywiadu z osobami wykonującymi zamówienie) uzyska informację, że Wykonawca narusza obowiązek zatrudniania określonych osób na podstawie umowy o pracę, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną określoną w umowie. 2) W przypadku zmiany przepisów prawnych dotyczących odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych, w tym prawa lokalnego, Wykonawca zobowiązany jest stosować się do zmienionych przepisów prawa.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości 15 000,00 PLN (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100). Do oferty należy dołączyć dokument potwierdzający wniesienie wadium przez Wykonawcę tzn.: a) oryginał lub potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię bankowego polecenia przelewu lub inny dokument sporządzony na podstawie art. 7 U]ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku - Prawo Bankowe (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. , poz. 1876 ze zm.) potwierdzający przelew kwoty wadium na konto Zamawiającego; b) oryginał dokumentu będącego każdą inną formą wadium dopuszczoną przez Zamawiającego. 6.2 Forma wadium. 1) Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, ze zm.). 2) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji bankowej/ubezpieczeniowej winna ona zawierać następujące elementy: a) wskazanie Wykonawcy (w przypadku konsorcjum – nazwy wszystkich Wykonawców), b) wskazanie Zamawiającego, czyli beneficjenta gwarancji/ubezpieczenia, c) wskazanie Gwaranta (banku lub towarzystwa ubezpieczeniowego udzielającego gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, d) dokładną nazwę postępowania stanowiącego przyczynę wystawienia gwarancji, e) wskazanie sumy gwarancyjnej, f) określenie terminu ważności gwarancji, g) zobowiązanie banku/towarzystwa ubezpieczeniowego do bezwarunkowego zapłacenia na pierwsze żądanie Zamawiającego pełnej sumy wadium. h) w przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji, którą należy zwrócić Gwarantowi, zaleca się, aby nie była trwale związana z ofertą. i) dokumenty, o których mowa w punkcie pkt 6.2. ppkt 2 lit. e - g muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. 6.3 Miejsce i sposób wniesienia wadium: 6.3.1 Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto prowadzone przez Bank Spółdzielczy w Trzebnicy nr rachunku: 76 9591 0004 2001 0019 2444 0004 z adnotacją: „Wadium - Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Zawonia w roku 2018”. 6.3.2 Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6.3.3 Wadium wnoszone w innych formach niż pieniądz, dopuszczonych przez Zamawiającego, należy załączyć w oryginale do oferty, w osobnej kopercie opisanej ,,wadium do przetargu na Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Zawonia w roku 2018” 6.4 Termin wniesienia wadium: 6.12.2017 r. do godz. 9.30. 6.4.1 Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 6.4.2 W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data i godzina wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego. 6.5 Zwrot i utrata wadium: Zwrot i utrata wadium następuje na zasadach określonych w ustawie PZP.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że: a) jest wpisany do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Zawonia w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminie (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r., poz. 250 ze zm.) b) posiada aktualne zezwolenie na transport odpadów zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r., poz. 1987 ze zm.), w tym wydane na podstawie wcześniejszych przepisów;

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach