Przetargi.pl
„Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i nieruchomości niezamieszkałych położonych na terenie miasta i gminy Ostroróg”

Miasto i Gmina Ostroróg ogłasza przetarg

  • Adres: 64-560 Ostroróg, ul. Wroniecka
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 061 29 31 710 , fax. 061 29 31 712
  • Data zamieszczenia: 2019-04-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto i Gmina Ostroróg
    ul. Wroniecka 14
    64-560 Ostroróg, woj. wielkopolskie
    tel. 061 29 31 710, fax. 061 29 31 712
    REGON: 52815500000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ostrorog.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i nieruchomości niezamieszkałych położonych na terenie miasta i gminy Ostroróg”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: • Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych zmieszanych, odpadów selektywnie zebranych, odpadów zielonych ulegających biodegradacji oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania z terenu miasta i gminy Ostroróg, odbieranych z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy oraz z nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne oraz ich dostarczenie do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych wynikających z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami komunalnymi, tj. Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK) prowadzonej przez Zakład Unieszkodliwiania Odpadów Clean City sp. z o.o. w m. Mnichy, gm. Międzychód wskazanej w Planie Gospodarki Odpadami dla województwa wielkopolskiego – tj. region III. • Dostarczanie nieodpłatnie właścicielom nieruchomości na których prowadzona jest selektywna zbiórka odpadów worków do selektywnej zbiórki odpadów: papieru i tektury, szkła i odpadów opakowaniowych ze szkła, tworzyw sztucznych, metali i wielomateriałowych odpadów opakowaniowych oraz odpadów ulegających biodegradacji z odpowiednim napisem i w odpowiednim kolorze zgodnie z obowiązującymi przepisami. • Odbieranie odpadów komunalnych zebranych selektywnie w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, który położony jest w m. Zapust i prowadzony będzie przez Gminę Ostroróg. Przez nieruchomość niezamieszkałą należy rozumieć – nieruchomość na której nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne np. zakłady pracy, działalność gospodarcza prowadzona na posesji, obiekty handlowe i usługowe, domki letniskowe, ogrody działkowe, szkoły, urzędy, obiekty użyteczności publicznej, cmentarze, ogrody i sady z zabudową towarzyszącą. Niniejszy przetarg nie obejmuje odbioru odpadów z takich terenów jak: ulice, place, w tym place zabaw, tereny zieleni i parki. 2. Charakterystyka miasta i gminy Ostroróg:  Powierzchnia całej gminy wynosi 85 km2  Liczba mieszkańców: - miasta Ostroróg wynosi 1914 osób, - gminy wynosi 2993, razem wynosi 4907. Gmina liczy 13 sołectw do których należą następujące miejscowości: Bielejewo, Bielejewo Leśne, Binino, Bobulczyn, Dobrojewo ( w tym część ulicy Pniewskiej i Wronieckiej) oraz tereny pod ogrody i sady (okolice jeziora Mormin), Forestowo, Karolewo, Klemensowo, Kluczewo, Kluczewo Huby, Oporowo, Piaskowo, Rudki, Rudki Huby, Szczepankowo, Wielonek, Zapust, Piaskowo-Karolewo, Szacunkowe dane do zamówienia przedstawia Załącznik Nr 10 do SIWZ. 3. Odbiór wskazanych w opisie zamówienia rodzajów odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. Ilość wytworzonych na terenie gminy i miasta Ostroróg odpadów nie jest zależna od Zamawiającego. Ustalone ilości podane są na przykładzie 2018 roku i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego uwzględniając ilość odpadów wytworzonych przez producentów. 4> Szacunkowe ilości odpadów zebranych w 2018 roku na terenie miasta i gminy Ostroróg: KOD ODPADU RODZAJ ODPADU MASA ODPADU: 17 01 07 i 17 09 04 Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06 Zmieszane odpady z budowy, remontów i demontażu inne niż wymienione w 17 09 01, 17 09 02 i 17 09 03 - 58,72 (Mg); 20 01 01 Papier i tektura - 8,00 (Mg); 20 01 02 Szkło - 65,74 (Mg); 20 01 35* Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki - 2,69 (Mg); 20 01 39 Tworzywa sztuczne - 51,49 (Mg); 20 02 01 Odpady ulegające biodegradacji - 183,20 (Mg); 20 03 01 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - 1.080,35 (Mg); 20 03 07 Odpady wielogabarytowe - 72,00 (Mg); 5. Częstotliwość odbioru odpadów komunalnych: W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie odbierać odpady komunalne z następującymi częstotliwościami z zastrzeżeniem, że odpady zielone i odpady zmieszane zbierane będą odrębnymi pojazdami lub w innych terminach: 1) bezpośrednio od właściciela nieruchomości: z terenu nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy w zabudowie jednorodzinnej, z terenu nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, z terenów ogrodów działkowych i nieruchomości pod ogrody i sady wraz z zabudową towarzyszącą oraz nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe: a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne: 2 razy w miesiącu w odstępach nie krótszych niż 14 dni, b) odpady zielone selektywnie zbierane: w okresie: - od 1 lipca 2019 do 31 października 2019 - 2 razy w miesiącu w odstępach nie krótszych niż 14 dni, - od 1 listopada 2019 do 31 marca 2020 - 1 raz w miesiącu w odstępach nie krótszych niż 30 dni, - od 1 kwietnia 2020 do 30 czerwca 2020- 2 razy w miesiącu w odstępach nie krótszych niż 14 dni, c) odpady z papieru, w tym tektury, odpadów opakowaniowych z papieru i tektury – 1 raz w miesiącu d) odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła – 1 raz w miesiącu e) odpadów z metali, w tym odpadów opakowaniowych z metali, odpadów z tworzyw sztucznych, w tym odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych oraz odpadów opakowaniowych wielomateriałowych – 1 raz w miesiącu, 2) bezpośrednio od właścicieli nieruchomości z terenu nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w budynkach wielolokalowych niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne oraz bioodpady stanowiące odpady komunalne – 1 raz w tygodniu, pozostałe odpady selektywnie zebrane – 2 razy w miesiącu, 3) bezpośrednio od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej i w zabudowie budynkami wielolokalowymi odpadów komunalnych selektywnie zebranych- wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego w formie „wystawki” –3 razy w okresie obowiązywania umowy. 4) w punkcie selektywnego zbierania odpadów komunalnych prowadzonego przez Gminę Ostroróg zbierane będą następujące frakcje odpadów komunalnych: a) papier i tektura, w tym opakowania, w ilości nieograniczonej, b) metal, w tym opakowania, w ilości nieograniczonej, c) tworzywa sztuczne, w tym opakowania, w ilości nieograniczonej, d) szkło, w tym opakowania, w ilości nieograniczonej, e) opakowania wielomateriałowe, w ilości nieograniczonej, f) odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady zielone oraz odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji, w ilości nieograniczonej, g) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny pochodzący z gospodarstw domowych, w ilości nieograniczonej, h) powstające w gospodarstwach domowych przeterminowane leki i chemikalia – do 10 kg rocznie z nieruchomości; i) zużyte baterie i akumulatory, w ilości nieograniczonej, j) meble i inne odpady wielkogabarytowe, w ilości nieograniczonej, k) odpady budowlane i rozbiórkowe; l) zużyte opony. Szacunkowa ilość odpadów powstająca w PSZOK-u wynosi: w okresie kwiecień – październik ok. 50 szt. kontenerów o pojemności 7m3, a w okresie listopad – marzec ok. 10 szt. kontenerów o pojemności 7m3. Częstotliwość odbioru odpadów z PSZOK – w okresie od 1 lipiec – 31 października 2019 – 4 razy w miesiącu, od 1 listopada 2019– 31 marca 2020 - 1 raz w miesiącu, od 1 kwietnia 2020 – 30 czerwca 2020 - 4 razy w miesiącu. 6. Obowiązki Wykonawcy 1) Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru odpadów z akcji dotyczących czystości na terenie gminy, która zorganizowana będzie 1 raz w ciągu roku. Worki do zbiórki takich odpadów zapewni Gmina, na terenie której organizowana będzie taka akcja. 2) Wykonawca odbierze odpady komunalne po zakończeniu imprez masowych na terenie miasta i gminy Ostroróg, które przez jej organizatora zostaną zgromadzone i złożone w jednym miejscu. O takim fakcie wykonawca zostanie poinformowany 7 dni wcześniej. Przewiduje się w ciągu roku od 1 do 3 imprez, z których szacuje się powstanie około 3 m3 odpadów z jednej imprezy . Odpady będą odebrane w ramach opłaty ryczałtowej zgodnie z umową. 3) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów z poszczególnych nieruchomości w ustalonych w harmonogramie odbioru odpadów komunalnych terminach z zastrzeżeniem, że odbiór w/w odpadów musi odbywać się od poniedziałku do soboty w godzinach 6.00 – 20.00. 4) Wykonawca dostarcza w ramach zamówienia właścicielom nieruchomości, na których prowadzona jest selektywna zbiórka odpadów worki do selektywnej zbiórki odpadów a) w kolorze brązowym do odpadów zielonych ulegających biodegradacji b) w kolorze niebieskim do odpadów z papieru, w tym tektury, odpadów opakowaniowych z papieru i tektury c) w kolorze zielonym do odpadów ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła d) w kolorze żółtym do odpadów z metali, w tym odpadów opakowaniowych z metali, odpadów z tworzyw sztucznych, w tym odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych oraz odpadów opakowaniowych wielomateriałowych (materiał – worki półprzezroczyste, w odpowiednim kolorze, z tworzywa HDPE lub LDPE o grubości min. 0,06 mm, o pojemności 120 l o wymiarze o szerokości nie mniejszej niż 78 cm) w ilości zapewniającej odbiór zebranych selektywnie odpadów. Worki muszą być odpowiednio opisane: nazwa firmy odbierającej, telefon kontaktowy, przeznaczenie, nazwa zamawiającego. Wykonawca zadania dostarczy również worki do selektywnej zbiórki odpadów do siedziby zamawiającego w celu ewentualnego zaopatrzenia mieszkańców, w przypadku zbyt małej ilości pozostawionej na nieruchomości. 5) Wykonawca zobowiązany jest przygotować harmonogram odbioru odpadów komunalnych, zgodny z częstotliwością ich odbioru wymienioną w pkt 3.5. Wykonawca zobowiązany jest poinformować pisemnie każdego właściciela nieruchomości o harmonogramie odbioru odpadów komunalnych oraz o zmianie tego harmonogramu oraz zamieścić te informacje na stronie internetowej firmy i Gminy. 6) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów komunalnych gromadzonych na terenie poszczególnych nieruchomości w następujący sposób: a) odpady zmieszane – w pojemnikach o pojemności: 60 l, 110 l, 120 l, 240 l, 1100 l, 7500 l b) selektywnie zbierane : - worki w kolorze brązowym do odpadów zielonych ulegających biodegradacji 120 l lub pojemniki 120 l– 3 m3 - worki w kolorze niebieskim do odpadów z papieru, w tym tektury, odpadów opakowaniowych z papieru i tektury 120 l - worki w kolorze zielonym do odpadów ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła 120 l - worki w kolorze żółtym do odpadów z metali, w tym odpadów opakowaniowych z metali, odpadów z tworzyw sztucznych, w tym odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych oraz odpadów opakowaniowych wielomateriałowych 120 l 7) W przypadku niedopełniania przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych Wykonawca odbiera odpady te jako zmieszane odpady komunalne w terminie wynikającym z harmonogramu i powiadamia o tym Gminę drogą elektroniczną w terminie do 2 dni roboczych następujących po dniu, którego dotyczyło zdarzenie, przedstawiając wykaz takich nieruchomości, szczegółowy zakres naruszenia oraz zdjęcie takich odpadów w formacie cyfrowym zawierające datę i godzinę. 8) Obowiązki dotyczące prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem 1. Wykonawca zobowiązany jest prowadzić ilościową i jakościową ewidencję odpadów komunalnych odbieranych z terenu miasta i gminy Ostroróg, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2018 r. poz. 992), ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018 r. poz.1454) oraz przepisami wykonawczymi do tych ustaw. 2. Ponadto wykonawca zobowiązany jest do przekazywania Zamawiającemu miesięcznych raportów zawierających informację o: a. ilościach odebranych odpadów z terenu miasta i gminy [Mg], 7. Szczegółowe wymagania stawiane wykonawcom odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości oraz standard sanitarny wykonywania usług oraz ochrony środowiska a. Wykonawca zobowiązany jest na każdorazowe żądanie Zamawiającego udostępnić we wskazanym zakresie informacje z systemów GPS dotyczących wszystkich przejazdów pojazdów transportujących odpady w zakresie: tras przejazdów każdego z pojazdów, miejsc zatrzymania pojazdów, a także momentów odbioru odpadów z posesji i wyładunku odpadów. b. Udostępnienie bezpośredniego połączenia telefonicznego (telefon komórkowy) dyspozytora firmy odpowiedzialnego za realizację zadania z pracownikiem Urzędu odpowiedzialnym za koordynowanie przedmiotu zamówienia. c. Udostępnienie dokumentów i złożenia wyjaśnień niezbędnych do przeprowadzenia przez Zamawiającego kontroli wykonania usług, którą Zamawiający może przeprowadzić w każdym czasie pracy Wykonawcy. Zamawiający sporządza protokół z kontroli. 8. Ustalenia organizacyjne związane z wykonaniem zamówienia i wymagania stawiane Wykonawcy: 1) Wykonawca zobowiązuje się do wykonania usługi z należytą starannością, rozumianą jako staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem niniejszego zamówienia, w oparciu o aktualne unormowania prawne, zgodnie z obowiązującymi standardami oraz etyką zawodową. 2) Wykonawca będzie wykonywał usługę stanowiącą przedmiot niniejszego zamówienia przy użyciu własnych narzędzi i sprzętu, w szczególności: sprzęt użyty przy realizacji przedmiotowej usługi winien spełniać wymagania wynikające z obowiązujących polskich norm przenoszących normy europejskie i aprobat technicznych polskich bądź europejskich, utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń do odbierania odpadów komunalnych, spełnienia wymagań technicznych dotyczących wyposażenia pojazdów do odbierania odpadów komunalnych; zapewnienie, dla właściwej realizacji przedmiotu umowy, przez cały czas trwania umowy dostatecznej ilości środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonania przedmiotu zamówienia. 3) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas oraz w związku z realizacją przedmiotu umowy. 4) Wykonawca jest zobowiązany do porządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu. 5) Zakazuje się Wykonawcy mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych na terenie gminy i miasta Ostroróg. 6) Wykonawca jest obowiązany do realizacji „reklamacji" (nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, itp) w przeciągu 48 godzin od otrzymania zawiadomienia emailem lub telefonicznie od Zamawiającego. Załatwienie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić e-mailem do Zamawiającego. 7) Wykonawca jest obowiązany naprawiać lub ponosić koszty napraw (wg wyboru Zamawiającego) szkód wyrządzonych w majątku Miasta i Gminy Ostroróg i osób trzecich podczas wykonywania usługi wywozu odpadów komunalnych w gminie i mieście Ostroróg (uszkodzenia chodników, punktów składowania odpadów, ogrodzeń, wjazdów, pojemników na odpady będących własnością osób prywatnych itp.). 8) Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania usług opróżniania pojemników na odpady zmieszane w sposób uniemożliwiający ich uszkodzenie. W przypadku uszkodzenia pojemnika w trakcie jego opróżniania Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie go naprawić, a jeżeli jest to niemożliwe, wymienić na nowy pojemnik. W sprawach niejednoznacznych Wykonawca winien wykonać stosowną dokumentację fotograficzną umożliwiającą precyzyjne określenie miejsca i czasu powstania uszkodzenia. 9) Wykonawca jest zobowiązany do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze. Wykonawca jest zobowiązany do bieżącego prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Wykonawca jest zobowiązany do nieodpłatnego udostępnienia Zamawiającemu wszystkich danych ewidencyjnych. 10) Wykonawca w okresie obowiązywania umowy zobowiązany jest dążyć do osiągnięcia poziomu recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: zmieszanych, zielonych, wielkogabarytowych i elektrosprzętu oraz poziom recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych w wysokości określonej w przepisach rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2167). 11) Wykonawca w okresie obowiązywania umowy jest zobowiązany dążyć do ograniczenia odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania do wysokości określonej w przepisach obowiązujących. 12) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania zmieszanych odpadów komunalnych i odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania odebranych z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych do regionalnej instalacji określonej w Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa Wielkopolskiego, tj. Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK) prowadzonej przez Zakład Unieszkodliwiania Odpadów Clean City sp. z o.o. w m. Mnichy, gm. Międzychód. W przypadku awarii instalacji regionalnej, o której mowa powyżej, bądź w stanach odbiegających od normalnych eksploatacji, dopuszcza się skierowanie strumienia odpadów do instalacji zastępczych, Wykonawca odbierający odpady zobowiązany jest spełniać warunki rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013 r. poz.122), 9. Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o prace osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia – zbieranie odpadów, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 917, z późn. zm.). Wymagane jest, aby umowy o pracę były zawarte co najmniej na rzecz realizacji umowy. Brak zatrudnienia powyższych osób na umowę o pracę skutkować będzie nałożeniem sankcji. Dokumentowanie zatrudnienia osób: 1) Na etapie ofertowania - Wykonawca składa oświadczenie zgodnie z treścią Załącznika nr 1 do SIWZ. 2) Wykonawca lub Podwykonawca są zobowiązani do składania – na żądanie Zamawiającego – pisemnego zapewnienia, że wszystkie osoby wykonujące czynności w zakresie realizacji zamówienia są zatrudnione na podstawie umowy o pracę. Zapewnienie to winno być złożone w terminie 3 dni od zgłoszenia żądania. 3) W przypadku, gdy Wykonawca nie przedstawi ww. zapewnienia w terminie 3 dni roboczych płacić będzie każdorazowo karę w wysokości 300,00 zł. W przypadku, gdy nie wykaże, że prace w zakresie realizacji zamówienia wykonywane są przez osoby nie zatrudnione na podstawie umowy o pracę, Wykonawca będzie zobowiązany do zapłacenia kary umownej Zamawiającemu, w wysokości 300,00 zł za każdą taką osobę. 4) Nie wypełnienie zobowiązań dotyczących zatrudniania osób może być podstawą do wypowiedzenia przez Zamawiającego umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 15. Wymagania dotyczące wadium: 15.1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 15.000,00 zł (piętnaście tysięcy złotych 00/100). 15.2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach, w zależności od wyboru Wykonawcy: a) pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy Duszniki F/Ostroróg rachunek nr 25 90 72 000 20330 01 422 000 0019 (w tytule przelewu należy wpisać nazwę lub numer postępowania co umożliwi identyfikację wpłaty) W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego b) poręczeniach bankowych; c) poręczeniach pieniężnych spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych; d) gwarancjach bankowych; e) gwarancjach ubezpieczeniowych; f) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości 15.3. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być złożone w oryginale i musi obejmować cały okres związania ofertą. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie OBEJMOWAŁY ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA WSZYSTKIE PRZYPADKI POWODUJĄCE UTRATĘ WADIUM. 15.4. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium. 15.5. Wadium wniesione w formie gwarancji (bankowej czy ubezpieczeniowej) musi mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu - dochodzenie roszczenia z tytułu wadium wniesionego w tej formie nie może być utrudnione. Dlatego w treści gwarancji powinna znaleźć się klauzula stanowiąca, iż wszystkie spory odnośnie gwarancji będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich, chyba, że co innego wynika z przepisów prawa. 15.6. Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy musi wpłynąć na wskazany w pkt. 15.2.a) rachunek bankowy Zamawiającego, najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. 15.7. Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania okresu rozliczeń międzybankowych Zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem. 15.8. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 46 ust. 1-4 p.z.p. 1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4a. 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 4) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 5) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 6) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 15.9. Zamawiający zatrzyma wadium w sytuacji wystąpienia ustawowych podstaw do jego zatrzymania, jeżeli: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: • Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada potwierdzenie wpisu do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Burmistrza Miasta i Gminy Ostroróg w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, zgodnie z art. 9 c ust. 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2018 poz.1454), lub w przypadku jego braku oświadczenie, że po wyborze oferty zostanie złożony wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. • aktualne zezwolenie właściwego organu na prowadzenie działalności w zakresie zbierania i transportu odpadów zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r., o odpadach (Dz. U. z 2018 r. poz. 992);
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Formularz oferty - Załącznik nr 1 do SIWZ

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach