Przetargi.pl
Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz z nieruchomości mienia komunalnego z terenu Gminy Wiązownica.

Wójt Gminy Wiązownica ogłasza przetarg

  • Adres: 37522 Wiązownica, Wiązownica
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 016 622-36-31
  • Data zamieszczenia: 2017-12-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wójt Gminy Wiązownica
    Wiązownica 208
    37522 Wiązownica, woj. podkarpackie
    tel. 016 622-36-31
    REGON: 55167400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wiazownica.com

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz z nieruchomości mienia komunalnego z terenu Gminy Wiązownica.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2.1 Przedmiotem zamówienia jest systematyczny odbiór, transport oraz zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkanych położonych na terenie Gminy Wiązownica oraz z nieruchomości mienia komunalnego Gminy Wiązownica, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. 2.2 Przedmiot zamówienia należy realizować z uwzględnieniem uregulowań prawnych zawartych w następujących aktach: • Ustawa z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2017 r. poz. 1289 ze zm.), • Uchwała Nr XXVIII/413/16 Sejmiku Województwa Podkarpackiego z dnia 30 maja 2016 r. w sprawie zmiany Uchwały Nr XXIV/410/12 Sejmiku Województwa Podkarpackiego z dnia 27 sierpnia 2012r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego. • Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 17 czerwca 2016r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych i zebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2016r. poz. 934), • Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012r. poz. 645), • Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012r. poz.676), • Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013r. poz. 122), • Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2017r. poz. 519 ze zm.), • Ustawa z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2016r. poz. 1987 ze zm.), • Uchwała Nr XXIII/158/2016 Rady Gminy Wiązownica z dnia 2 sierpnia 2016 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Wiązownica, • Uchwała Nr XXIII/157/2016 Rady Gminy Wiązownica z dnia 2 sierpnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Wiązownica i zagospodarowania tych odpadów. • Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122), 2.3 PODZIAŁ ZAMÓWIENIA NA CZĘŚCI Zgodnie z art. 36aa ustawy Pzp. zamawiający informuje, że przedmiot zamówienia został podzielony na 2 odrębne części, z których każda będzie stanowić przedmiot odrębnej oceny. Zamawiający nie ogranicza maksymalnej liczby części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy, co oznacza, że Wykonawca może złożyć ofertę na wszystkie części zamówienia lub tylko na wybrane części zamówienia. 2.4 PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA ZOSTAŁ PODZIELONY NA 2 ODRĘBNE CZĘŚCI. Część Nr 1 Odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy Gminy Wiązownica obejmuje: 2.4.1 Odbiór i zagospodarowanie odpadów stałych pochodzących z gospodarstw domowych. 2.4.2 Odbiór odpadów segregowanych w tym odpadów ulegających biodegradacji. 2.4.3 Odbiór przedmiotów wielkogabarytowych, sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opony, odpadów budowlanych i rozbiórkowych oraz zimnego popiołu. 2.4.4 Dostarczanie do gospodarstw domowych worków do selektywnej zbiórki odpadów: - koloru zielonego na szkło– 120 l, - koloru niebieskiego na papier tekturę i opakowania wielomateriałowe - 120 l, - koloru żółtego na tworzywa sztuczne i metale – 120 l, - koloru brązowego na odpady ulegające biodegradacji i odpadów zielonych - 120 l, 2.4.5 Odbiór niebezpiecznych odpadów komunalnych tj. rozpuszczalniki, kwasy, alkalia, lampy fluoroscencyjne, oleje tłuszcze, farby, tusze, baterie i akumulatory. 2.4.6 Odbiorem i zagospodarowaniem odpadów nie będą objęte nieruchomości niezamieszkałe tj. zakłady usługowo – produkcyjne i domki letniskowe. 2.4.7 Wykonawca będzie zobowiązany do odbioru odpadów z PSZOK na zgłoszenie telefoniczne. 2.4.8 Wyposażenie PSZOK w odpowiednie pojemniki leży po stronie wykonawcy. Punkt ma umożliwić odbiór odpadów zbieranych selektywnie, w szczególności odpadów niebezpiecznych, np. przeterminowane lekarstwa, zużyte baterie, akumulatory, świetlówki, opakowania po farbach, sprzęt elektryczny i elektroniczny, odpady wielkogabarytowe, opony. PSZOK winien zostać wyposażony w odpowiednie kontenery i pojemniki umożliwiające selektywną zbiórkę wszystkich frakcji, powinny być odpowiednio oznakowane dla odpowiednich frakcji. PSZOK jest zlokalizowany na terenie oczyszczalni ścieków w miejscowości Wiązownica. Wykonawca wyposaży PSZOK w następujące kontenery i pojemniki: Kp 7 - zużyte opony, Kp 7 - zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, świetlówki, zużyte baterie i akumulatory, Poj. 1200 l - przeterminowane leki i chemikalia, Poj. 1200 l - opakowania po środkach ochrony roślin, Kp 7 - zimny popiół, żużel, Poj. 1200 l - papier, tektura, tworzywa sztuczne, metale. Odpady budowlane i wielkogabarytowe będą składowane luzem. 2.4.9 Obowiązkiem wykonawcy będzie zagospodarowanie odebranych z PSZOK w Wiązownicy odpadów poprzez przekazanie ich do odzysku lub unieszkodliwienia. UWAGA: Do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych nie będzie można oddawać odpadów zmieszanych. Częstotliwość odbioru odpadów z PSZOK - wg. potrzeb na telefoniczne zgłoszenie, nie częściej jednak niż 1 raz na kwartał. 2.5 ODBIÓR ODPADÓW Z NIERUCHOMOŚCI NA KTÓRYCH ZAMIESZKUJĄ MIESZKAŃCY 2.5.1 Na terenie gminy Wiązownica obowiązywać będzie system mieszany (pojemnikowy i workowy) zbiórki zmieszanych odpadów komunalnych oraz system workowy na odpady segregowane. 2.5.2 Odpady komunalne segregowane i niesegregowane powinny być zbierane w systemie indywidualnym „u źródła" w pojemnikach lub workach foliowych do tego celu przeznaczonych o odpowiedniej wytrzymałości zapewniającej bezpieczny z punktu widzenia technicznego i sanitarnego transport. Wykonawca jest zobowiązany dotrzeć do osób wytwarzających odpady lub do miejsc ich gromadzenia i zebrać wszystkie odpady zgromadzone w pojemnikach lub workach. 2.5.3 Odbiór odpadów zmieszanych i segregowanych od mieszkańców gminy prowadzony będzie według harmonogramu opracowanego przez Wykonawcę wyłonionego w drodze przetargu i uzgodnionego z Zamawiającym z częstotliwością jeden raz w miesiącu. Powyższy harmonogram Wykonawca przekaże Zamawiającemu w terminie 14 dni od podpisania Umowy. 2.5.4 Wykonawca jest zobowiązany do odbioru odpadów komunalnych w terminach wynikających z przyjętego harmonogramu odbioru, niezależnie od warunków atmosferycznych, pojazdami przystosowanymi do odbioru poszczególnych frakcji odpadów oraz w sposób wykluczający mieszanie odpadów segregowanych. 2.5.5 W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamkniecie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą i może polegać na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości, oraz innych terminów ich odbioru. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie. 2.5.6 Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów w sposób zapewniający utrzymanie odpowiedniego stanu sanitarnego, w szczególności zapobiegania wysypywaniu się odpadów z pojemników i worków podczas dokonywania odbioru. 2.6 ODPADY ODBIERANE BEZPOŚREDNIO Z NIERUCHOMOŚCI NA INDYWIDUALNE ZGŁOSZENIE I ZA DODATKOWĄ OPŁATĄ 2.6.1 Zamawiający informuje, że dodatkowo Wykonawca będzie zobowiązany do zapewnienia odbioru odpadów segregowanych i zmieszanych, zbieranych w systemie indywidualnym „u źródła” w pojemnikach lub workach foliowych do tego celu przeznaczonych wszystkim, którzy zgłoszą taką konieczność. 2.6.2 Dodatkową usługą odbioru odpadów komunalnych segregowanych i zmieszanych na indywidualne zgłoszenie, objęty zostanie teren wyłącznie miejscowości Szówsko – Krzyżówka, dla niżej wymienionych ulic: - Szówsko ul. A. Chmielowskiego - Szówsko oś. Milenijne - Szówsko ul. Kwiatowa - Szówsko ul. Ogrodowa - Szówsko ul. Sadowa - Szówsko ul. Zamojska Odbiorem odpadów z tego terenu objętych zostanie ok. 50 indywidualnych gospodarstw domowych. 2.6.3 Szczegółowy wykaz nieruchomości objętych dodatkowym odbiorem odpadów zostanie sporządzony przez Wykonawcę na podstawie indywidualnych zgłoszeń właścicieli nieruchomości. Podstawą do wykonania dodatkowej usługi stanowić będzie umowa zawarta pomiędzy właścicielem nieruchomości a Wykonawcą świadczącym usługi odbioru odpadów. Odpłatność za dodatkową indywidualną usługę odbioru odpadów, ponosił będzie właściciel nieruchomości. Wysokość opłaty nie może przekraczać stawek jednostkowych, stanowiących podstawę wyceny oferty. 2.7 ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW NIESEGREGOWANYCH POCHODZĄCYCH Z GOSPODARSTW DOMOWYCH 2.7.1 Zmieszane odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach metalowych lub PCV o poj. 110 - 120 l, bądź też w workach foliowych w kolorze czarnym o poj. również 120 l. Dopuszcza się zbieranie odpadów komunalnych zmieszanych w workach, w sytuacji gdy ilość wytworzonych w danym gospodarstwie odpadów zmieszanych przekracza pojemność pojemnika przeznaczonego na ten rodzaj odpadów lub gdy nieruchomość zamieszkuje jedna osoba. 2.7.2 Jeżeli w toku realizacji zamówienia nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie pojemnika wynikłe z winy Wykonawcy, jego naprawienie i doprowadzenie do stanu poprzedniego należy do Wykonawcy. 2.7.3 Wykonawca winien zapewnić kontakt telefoniczny w godzinach 730 – 1530 celem nadzorowania przez Zamawiającego odbierania odpadów. 2.7.4 Częstotliwość odbioru odpadów zmieszanych - 1 raz w miesiącu, 2.8 ODBIERANIE ODPADÓW SEGREGOWANYCH W TYM ODPADÓW ULEGAJĄCYCH BIODEGRADACJI 2.8.1 Selektywnie zbierane odpady komunalne, Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie gminy Wiązownica będzie się odbywa w systemie workowym. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru wszystkich odpadów zmieszanych oraz selektywnie zebranych. W przypadku stwierdzenia niewłaściwej segregacji Wykonawca przyjmuje te odpady jako zmieszane. Przed zakwalifikowaniem odpadów selektywnych do zmieszanych w wypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, Wykonawca sporządza na tę okoliczność dokumentację np. oświadczenie, dokumentację fotograficzną, zeznanie świadka i przekazuje Zamawiającemu. Uchylanie się od obowiązku zgłaszania Zamawiającemu informacji dotyczącej zaistniałych nieprawidłowości w sposobie segregacji odpadów będzie stanowić naruszenie postanowień umowy. 2.8.2 Wprowadza się następujące rodzaje worków: - koloru zielonego na szkło - koloru niebieskiego na papier tekturę i opakowania wielomateriałowe, - koloru żółtego na tworzywa sztuczne i metale, - koloru brązowego na odpady ulegające biodegradacji i odpady zielone, - koloru czarnego na odpady niesegregowane (zmieszane). 2.8.3 Wykonawca zobowiązany jest przekazać komplet worków do pierwszego odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych dla każdego właściciela nieruchomości. Przy każdorazowym odbiorze odpadów selektywnie zbieranych Wykonawca wyposaży właścicieli nieruchomości, od których odebrano ww. odpady w worki, w takiej samej ilości i rodzaju jakie zostały odebrane. Wykonawca zobowiązany jest w cenie oferty uwzględnić również cenę worków do selektywnej zbiórki odpadów. 2.8.4 Częstotliwość odbioru odpadów segregowanych - 1 raz w miesiącu 2.8.5 Odpady ulegające biodegradacji i odpady zielone Odbiór odpadów ulegających biodegradacji na terenie zabudowy jednorodzinnej będzie się odbywać w systemie workowym (worek w kolorze brązowym 120 l) 2.8.6 Częstotliwość wywozu worków do odbioru odpadów ulegających biodegradacji : 1 raz w miesiącu, 2.9 ODBIERANIE PRZEDMIOTÓW WIELKOGABARYTOWYCH, SPRZĘTU ELEKTRYCZNEGO I ELEKTRONICZNEGO, ZUŻYTYCH OPONY 2.9.1 Odpady wielkogabarytowe, opony, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny. Odbiór odpadów wielkogabarytowych i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego odbywać się będzie bezpośrednio „u źródła” sprzed posesji właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy. 2.9.2 Częstotliwość odbioru odpadów wielkogabarytowych, zużyte opony i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego – 2 raz w ciągu obowiązywania umowy. Część Nr 2 2.10 Odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości mienia komunalnego Gminy Wiązownica w szczególności: 2.10.1 Odbiór i zagospodarowanie odpadów stałych pochodzących z nieruchomości mienia komunalnego. 2.10.2 Odbiór odpadów ulegających biodegradacji. 2.10.3 Odbiór przedmiotów wielkogabarytowych, sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opony, odpadów budowlanych i rozbiórkowych oraz zimnego popiołu. 2.10.4 Wyposażenie poszczególnych nieruchomości tj. Urząd Gminy, cmentarze, kompleksy sportowe „ORLIK”, boiska sportowe, gminne punkty zbiórki odpadów komunalnych w Radawie, GOWIR w Radawie w następujące pojemniki: UG 2 pojemniki 1100 l. GOWIR 5 pojemników 1100 l. cmentarze 4x po 2 pojemniki 1100 l ORLIK 3 pojemników po 240 l boiska sportowe 7 pojemników po 110 l punkty zbiórki odpadów 3 x po 7 pojemników 1100 l. 2.10.5 Odbiór niebezpiecznych odpadów komunalnych tj. rozpuszczalniki, kwasy, alkalia, lampy fluoroscencyjne, oleje tłuszcze, farby, tusze, baterie i akumulatory. 2.11 ODBIÓR ODPADÓW Z NIERUCHOMOŚCI MIENIA KOMUNALNEGO GMINY WIĄZOWNICA 2.11.1 Na terenie gminy Wiązownica obowiązywać będzie system pojemnikowy zbiórki zmieszanych odpadów komunalnych. 2.11.2 Odpady komunalne niesegregowane powinny być zbierane w pojemnikach do tego celu przeznaczonych o odpowiedniej wytrzymałości zapewniającej bezpieczny z punktu widzenia technicznego i sanitarnego transport. Wykonawca jest zobowiązany dotrzeć do wszystkich wyznaczonych miejsc ich gromadzenia i zebrać wszystkie odpady zgromadzone w pojemnikach. 2.11.3 Odbiór odpadów zmieszanych prowadzony będzie według harmonogramu opracowanego przez Wykonawcę wyłonionego w drodze przetargu i uzgodnionego z Zamawiającym z następującą częstotliwością: - UG 2 pojemniki 1100 l. - 2 razy w miesiącu - GOWIR 5 pojemników 1100 l. - 1 raz w tygodniu poza sezonem a w sezonie (maj- wrzesień) 2 razy w tygodniu. - cmentarze 4x po 2 pojemniki 1100 l 1 raz w miesiącu, - ORLIK 3 pojemników po 240 l – 1 raz w miesiącu, - boiska sportowe 7 pojemników po 110 l - 1 raz w miesiącu, - punkty zbiórki odpadów 3 x po 7 pojemników 1100 l. - 1 raz w tygodniu poza sezonem a w sezonie (kwiecień-październik) 2 razy w tygodniu. Powyższy harmonogram Wykonawca przekaże Zamawiającemu w terminie 14 dni od podpisania umowy. 2.11.4 Wykonawca jest zobowiązany do odbioru odpadów komunalnych w terminach wynikających z przyjętego harmonogramu odbioru, niezależnie od warunków atmosferycznych, pojazdami przystosowanymi do odbioru poszczególnych frakcji odpadów. 2.11.5 W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamkniecie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą i może polegać na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów, oraz innych terminów ich odbioru. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie. 2.11.6 Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów w sposób zapewniający utrzymanie odpowiedniego stanu sanitarnego, w szczególności zapobiegania wysypywaniu się odpadów z pojemników podczas dokonywania odbioru. 2.12 WYMAGANIA DOTYCZĄCE TRANSPORTU ODPADÓW KOMUNALNYCH. 2.12.1 Wykonawca zobowiązany jest przez cały okres obowiązywania umowy dysponować pojazdami w niezbędnej ilości do prawidłowej realizacji przedmiotu umowy, przystosowanymi do odbioru poszczególnych typów odpadów, w sposób wykluczający mieszania się odpadów, w szczególności winien dysponować pojazdami specjalistycznymi przystosowanymi do odbioru zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zebranych selektywnie oraz pozostałych odpadów określonych w opisie przedmiotu zamówienia. 2.12.2 Zamawiający nie dopuszcza możliwości odbioru odpadów komunalnych wspólnie z innymi odpadami pochodzącymi od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych. Wykonawca zobowiązany jest do przekazania transportowanych odpadów do instalacji przetwarzania odpadów komunalnych przewidzianej do obsługi Gminy Wiązownica zgodnie z Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego na przyjmowanie zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów z pielęgnacji terenów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania. Przekazanie odpadów należy udokumentować zamawiającemu na podstawie protokołu w okresach miesięcznych. Kartę przekazania odpadów, odebranych z PSZOK należy przedłożyć zamawiającemu w formie kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem. 2.13 SPOSÓB ZAGOSPODAROWANIA I EWIDENCJI ODPADÓW 2.13.1 Wykonawca odbierający odpady komunalne zobowiązany jest do: a) przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych do instalacji przetwarzania odpadów komunalnych przewidzianych do obsługi Gminy Wiązownica w Wojewódzkim Planie Gospodarowania Odpadami dla Województwa Podkarpackiego, b) przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami - ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2016 r. poz.1987 ze zm. ), c) prowadzenia ewidencji przekazanych odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz przedkładania ich Zamawiającemu, d) Wykonawca ma obowiązek zagospodarować odebrane odpady komunalne w sposób zapewniający osiągnięcie określonych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz.U. z 2016 r., poz. 2167 ze zm) poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku następujących frakcji odpadów: papier, metale, tworzywa sztuczne i szkło, e) W celu osiągnięcia poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku wskazanych frakcji odpadów, Wykonawca obowiązany jest do maksymalnego ułatwienia mieszkańcom nieruchomości pozbywania się odpadów papieru i tektury, tworzyw sztucznych, szkła, metali powstających na terenie nieruchomości zamieszkałych min. poprzez odbieranie w/w odpadów zebranych w sposób selektywny „u źródła”. f) Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to ewentualnego przeładunku odpadów, ich transportu, spraw formalno-prawnych związanych z odbieraniem i dostarczeniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych. g) Wykonawca jest zobowiązany do sporządzania kwartalnych sprawozdań i przekazywania ich Zamawiającemu w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy, zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r. poz. 250 ze zm.) oraz wykonywanie innych obowiązków wynikających z aktualnie obowiązujących ustaw i rozporządzeń w zakresie gospodarowania odpadami. 2.14 POZOSTAŁE WYMAGANIA FORMALNE ORAZ INNE WYMAGANIA: 2.14.1 Wykonawca zobowiązany jest w dniu podpisania umowy oraz przez cały okres, tj. do dnia 31.12.2018 r. spełniać następujące wymagania: a) posiadać wpis do rejestru działalności regulowanej, o której mowa w art. 9b i 9c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, prowadzonego przez Wójta Gminy Wiązownica, w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, b) zezwolenie na transport odpadów objętych przedmiotem zamówienia, c) posiadać zawartą umowę z Regionalną Instalacją Przetwarzania Odpadów Komunalnych przewidzianą do obsługi Gminy Wiązownica zgodnie z Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego na przyjmowanie zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania, d) wykonawca zobowiązany jest do posiadania przez cały okres obowiązywania umowy polisy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej. e) wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego zawiadomienia Zamawiającego o okolicznościach uniemożliwiających prawidłową realizację usługi, f) wykonawca wyznaczy koordynatora, z którym Zamawiający będzie się kontaktował bezpośrednio w sprawach dotyczących realizacji przedmiotu umowy – w dni powszednie w godz. 7.30 – 14.00 g) wykonawca ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody powstałe w wyniku realizacji umowy na zasadach określonych w Kodeksie Cywilnym. h) bazą magazynowo - transportową usytuowaną w gminie Wiązownica lub w odległości nie większej niż 50 km od granicy gminy Wiązownica na terenie, do którego posiada lub będzie posiadał tytuł prawny; i) teren bazy magazynowo - transportowej winien być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom trzecim; j) miejsce do parkowania pojazdów winno być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu; k) baza ta musi być wyposażona w urządzenia do gromadzenia selektywnie zebranych odpadów komunalnych przed transportem do miejsc przetwarzania, 2.15 INFORMACJE PRZEKAZANE PRZEZ ZAMAWIAJĄCEGO DO SPORZĄDZANIU OFERTY PRZETARGOWEJ: 2.15.1 W celu sporządzenia oferty zamawiający podaje szacunkową ilość odpadów wytworzonych na terenie gminy Wiązownica przez mieszkańców, wynikającą z przekazanych sprawozdań za rok 2016 r. – 1 169 Mg. , I półrocze 2017 r. 626 Mg 2.15.2 Ilość gospodarstw domowych i osób zamieszkujących w gospodarstwach domowych l.p. miejscowość Ilość gospodarstw powyżej 6 osób Liczba osób zamieszkałych liczba gospodarstw liczba gospodarstw i osób oddających odpady zmieszane liczba gospodarstw i osób oddających odpady segregow. liczba gospodarstw liczba osób liczba gospod. liczba osób 1. Cetula 18 (143) 439 106 1 2 105 437 2. Manasterz 11 (82) 539 155 0 0 155 539 3. Mołodycz 13 (101) 482 123 3 3 120 479 4. Nielepkowice 6 (47) 308 87 0 0 87 308 5. Piwoda 30 (236) 948 245 10 17 235 931 6. Radawa 1 (7) 333 114 6 9 108 324 7. Ryszkowa W. 8 (62) 554 170 2 2 168 552 8. Surmaczówka 5 (35) 120 35 1 1 34 119 9. Szówsko 48 (389) 2618 787 36 81 751 2537 10. Wiązownica 21 (156) 1688 485 13 20 472 1668 11. Wólka Zapał. 1 (8) 66 18 0 0 18 66 12. Zapałów 17 (131) 908 270 3 3 267 905 RAZEM 179 (1397) 9003 2595 75 138 2520 8865 2.15.3 Szacunkowa ilość wytwarzanych odpadów w okresie obowiązywania umowy: Część Nr 1 - 950 Mg dot. nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Wiązownica Część Nr 2 - 220 Mg dot. nieruchomości mienia komunalnego Gminy Wiązownica. w tym odbiór odpadów z terenu: - GOWIR w Radawie w ilości 105 Mg. - UG Wiązownica w ilości 25 Mg - komunalnych punktów odbioru odpadów w Radawie, cmentarzy w Ryszkowej Woli, Wiązownicy, Radawie i Piwodzie, obiektów sportowych „Orlik” w miejscowościach Radawa, Zapałów, Wiązownica i Piwoda, boisk sportowych w miejscowościach Wiązownica, Manasterz, Szówsko, Piwoda, Ryszkowa Wola i Mołodycz w ilości 90 Mg.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 10.1 Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium. Zamawiający określa wadium dla poszczególnych części zamówienia w kwocie:  część Nr 1 w kwocie 10 000 zł.  część Nr 2 w kwocie 2 000 zł. 10.2 Wadium musi być wniesione przed upływem terminu do składania ofert, wskazanego w rozdziale XIII SIWZ. Wykonawca może załączyć oryginał wadium w formie gwarancji do oferty. 10.3 Wadium może być wnoszone w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (t.j.Dz. U z 2017 r., poz. 1579), tj.: 1) w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w BS Jarosław o/Wiązownica, numer rachunku 56 9096 1014 2002 1400 0202 0001 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 poz. 1804).. 10.4 Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu, przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Jarosławiu o/Wiązownica Nr rachunku: 56 9096 1014 2002 1400 0202 0001. Wykonawca dołącza do oferty wydruk (kopię) wpłaty wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. Na poleceniu przelewu należy wpisać: „WADIUM - przetarg znak sprawy IZ.271.23.2017”. W pozostałych przypadkach wymagane jest dołączenie oryginału dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego. Dokumenty, o których mowa w punkcie 10.3. muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. 10.5 W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego wskazany w punkcie 10.4 SIWZ. 10.6 Oferty bez wniesionego wadium przetargowego będą traktowane jako nie spełniające wymagań przetargu i na tej podstawie zostaną odrzucone, bez dalszego rozpatrywania. 10.7 Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa Ustawa Pzp. 10.8 Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 10.9 Zamawiający zatrzymuje wadium w przypadkach wskazanych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 10.10 W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców (konsorcjum, spółka cywilna itd.) wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu musi zawierać zapis o udzieleniu gwarancji przez wszystkich członków Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca przedłoży zamawiającemu następujące dokumenty: (warunek dot. obu części zamówienia). 1) wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości prowadzonego przez Wójta Gminy Wiązownica, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku z gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. poz. 250 ze. zm.), 2) posiada wpis do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny zgodnie z ustawą z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2015 r . poz. 1688 ze zm.), 3) posiada aktualne zezwolenie na transport odpadów komunalnych zgodnie z wymogami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1987 ze zm.). Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie wstępnego oświadczenia wykonawcy oraz dokumentów i oświadczeń złożonych na wezwanie zamawiającego.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Na ofertę składają się następujące dokumenty i załączniki: 1) Formularz ofertowy przygotowany zgodnie ze wzorem podanym w zał. nr 1 do SIWZ z podaniem całkowitego wynagrodzenia Wykonawcy za realizację przedmiotu zamówienia, 2) Parafowany wzór umowy, 3) Dowód wniesienia wadium (jeżeli dotyczy), 4) Pisemne zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia w oryginale ( jeżeli dotyczy) Wraz z ofertą wykonawca powinien załączyć: 1) Oświadczenie na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Pzp. dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu – zgodnie ze wzorem podanym w zał. do SIWZ, 2) Oświadczenie na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Pzp. dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania – zgodnie ze wzorem podanym w zał. do SIWZ, 3) Odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, w celu sprawdzenia osób upoważnionych do reprezentacji Wykonawcy - oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem (jeżeli dotyczy), 4) Pełnomocnictwo jeżeli umocowanie osoby wskazanej w ofercie nie wynika z dokumentów rejestrowych (jeżeli dotyczy),

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach