Przetargi.pl
Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Słaboszów

Gmina Słaboszów ogłasza przetarg

  • Adres: 32218 Słaboszów, Słaboszów
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 413 847 900 , fax. 413 847 915
  • Data zamieszczenia: 2018-11-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Słaboszów
    Słaboszów 57
    32218 Słaboszów, woj. małopolskie
    tel. 413 847 900, fax. 413 847 915
    REGON: 29101067100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.slaboszow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Słaboszów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Słaboszów zgodnie z przepisami : > ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j Dz. U. z 2018 r. poz. 1454 z późn. zm.) > rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia z dnia 14 grudnia 2016 r.. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych > rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji > rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. > Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, uchwała Nr XXXIV/509/17 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 27 marca 2017 r. w sprawie zmiany Uchwały Nr XI/125/03 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 25 sierpnia 2003 roku w sprawie Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego > Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Słaboszów przyjętego uchwałą Nr XIV/95/2016 z dnia 29 czerwca 2016 r. 2. Wspólny słownik zamówień CPV: - 90.00.00.00-7 Usługi odbioru ścieków, usuwania odpadów, czyszczenia/sprzątania i usługi ekologiczne, - 90.50.00.00-2 usługi związane z odpadami, - 90.53.30.00- 2 usługi gospodarki odpadami, - 90.51.40.00-3 usługi recyklingu odpadów - 90.51.20.00-9 usługi transportu odpadów 3. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: 1) odbiór niesegregowanych odpadów komunalnych /zmieszanych/ o kodzie 20 03 01 zgromadzonych w pojemnikach przy budynkach mieszkalnych. Szacunkowa ilość odpadów zmieszanych około 210 ton rocznie. 2) odbiór odpadów komunalnych gromadzonych w sposób selektywny i ich zagospodarowanie takich jak: papier i tektura w tym opakowaniowe, szkło, w tym opakowaniowe, tworzywa sztuczne, w tym opakowaniowe, opakowania wielomateriałowe, metal, w tym opakowaniowe, odpady budowlane i rozbiórkowe nie wymagające pozwolenia na budowę ani zgłoszenia zamiaru prowadzenia robót, odpady wielkogabarytowe, odpady niebezpieczne, przeterminowane leki, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny. Szacunkowa ilość odpadów segregowanych około 120 ton na rok. 3) wyposażenie nieruchomości w pojemniki i worki do zbierania odpadów komunalnych: -szacunkowa ilość pojemników o pojemności 120l i 240 l - sztuk około 900. -szacunkowa ilość worków na selektywne zbieranie odpadów komunalnych frakcji suchej o pojemności 120 l – 4000 sztuk w ciągu miesiąca. 4.Wykonawca jest zobowiązany do: a) uzyskania następujących poziomów recyklingu i przygotowania do ponownego użycia łącznie papieru, metalu, tworzywa sztucznego i szkła w 2019 r.- 40 % b) uzyskania następujących poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych w 2019 r. - 60 % c) nieprzekroczenia dopuszczalnego poziomu masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania tj. poziomu 40% w 2019 r. w stosunku do wynoszącej 186,6 Mg/rok masy tych odpadów wytworzonych w 1995 r. na terenie Gminy Słaboszów. Wykonawca jest zobowiązany do wykazania stopnia osiągnięcia każdego z powyższych poziomów za rok 2019 w terminie do 31 stycznia 2020 r. IV. Charakterystyka gminy Słaboszów 1. Powierzchnia gminy Słaboszów wynosi 77 km2 2.Przyjmuje się, że systemem zostanie objętych szacunkowo 3600 osób: - zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej i wielorodzinnej / 3 budynki/ Dziaduszyce –dom Nauczyciela - 15 osób Rzemiędzice –budynek komunalny -6 osób Dziaduszyce- budynek komunalny -10 osób - nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Słaboszów obejmującej 20 sołectw : Buszków, Dziaduszyce, Grzymałów, Ilkowice, Janowice, Jazdowice, Kalina Wielka, Kropidło, Maciejów, Nieszków, Raszówek, Rędziny-Borek, Rędziny Zbigalskie, Rzemiędzice, Słaboszów, Śladów, Słupów, Święcice, Wymysłów, Zagorzany. V. Zakres odbierania odpadów. - Odbiór odpadów zmieszanych, odpadów segregowanych oraz odpadów specyficznych: a) odbiór odpadów zmieszanych. 1. Usługa obejmuje wyposażenie nieruchomości w znormalizowane pojemniki do zbierania odpadów zmieszanych odbiór i wywóz odpadów gromadzonych w tych pojemnikach. 2. Częstotliwość odbioru odpadów zmieszanych wg zapisów Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Słaboszów przyjętego uchwałą Nr XIV/95/2016 z dnia 29 czerwca 2016 r. – 1 raz w miesiącu. 3. Ustala się jeden pojemnik na jedno gospodarstwo domowe o pojemności 120l lub 240 l . Szacowana ilość odpadów zmieszanych bez uwzględnienia segregacji odpadów około 210 ton rocznie. 4. Do zbierania okresowo zwiększonej ilości odpadów komunalnych, oprócz typowych pojemników i kontenerów, mogą być używane odpowiednio oznaczone worki z tworzyw sztucznych, udostępniane przez przedsiębiorcę świadczącego usługi na wywóz odpadów komunalnych po wcześniejszym uzgodnieniu terminu i miejscu ich odbioru. 5. Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia nieruchomości w pojemniki w nieprzekraczalnym terminie do dnia 01.01.2019 r. 6. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia ustalonego przez siebie harmonogramu odbioru odpadów zmieszanych z poszczególnych nieruchomości Zamawiającemu do dnia 01.01.2019 r. oraz każdorazowo informowania i uzgadniania z Zamawiającym zmian w ww. harmonogramie. 7. Pozostałe szczegółowe wymagania wymieniono w „Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Słaboszów” stanowiącym załącznik nr 1 do specyfikacji. 8. Zebrane odpady zmieszane należy dostarczyć do jednej z instalacji wskazanej, dla regionu do którego należy Gmina Słaboszów w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami Dla Województwa Małopolskiego. 9. Zamawiający zastrzega sobie prawo do telefonicznego powiadomienia Wykonawcy o konieczności wywozu odpadów. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego wywozu odpadów, nie później niż wciągu 2 dni od powiadomienia przez Zamawiającego. 10. Wykonawca zobowiązany jest prowadzić ewidencję zebranych odpadów i przedstawiać informacje o ilości i jakości zebranych odpadów do Urzędu Gminy w Słaboszowie zgodnie z obowiązującymi wymaganiami prawnymi. 11. Rozliczenie finansowe z wykonawcą następować będzie w systemie miesięcznym za dany miesiąc faktycznego odbioru. Warunkiem płatności będzie prawidłowo wystawiona faktura VAT wraz z kartami przekazania zmieszanych odpadów komunalnych do właściwej regionalnej instalacji. 12. Wykonawca oświadcza, że zakres zamówienia określony w ust. 1-11 nie budzi wątpliwości. Wykonawca wyklucza możliwość powoływania się na niezrozumienie zakresu oraz treści przedmiotu umowy jako podstawę roszczeń o zwiększenie wynagrodzenia oraz potwierdza, że nie będzie żądał podwyższenia wynagrodzenia wskutek złego oszacowania zakresu lub kosztów prac, nawet gdyby w czasie zawarcia umowy nie można było ich przewidzieć. b) odbiór odpadów zbieranych selektywnie w workach . 1. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów zbieranych selektywnie systemem workowym na terenie gminy Słaboszów: odpady komunalne z papieru, tektury, szkła, tworzyw sztucznych, metalu, wielomateriałowe (w tym opakowaniowe) zbierane selektywnie odbierane: w zabudowie jednorodzinnej i zagrodowej - 1 raz w miesiącu, 2. Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia nieruchomości w pojemnik 120 l na jedno gospodarstwo domowe na odpady które nie da się wysegregować oraz następujące rodzaje i kolory worków do gromadzenia odpadów segregowanych: a) worek niebieski oznaczony napisem „Papier” – z przeznaczeniem na odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury jeden worek na jedno gospodarstwo domowe na miesiąc, b) worek zielony oznaczony napisem „Szkło” – z przeznaczeniem na odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkł, jeden worek na jedno gospodarstwo domowe na miesiąc, c) worek żółty oznaczony napisem „Metale i tworzywa sztuczne” – z przeznaczeniem na odpady metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych, oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe – dwa worki na jedno gospodarstwo domowe na miesiąc, d) worek brązowy oznaczony napisem „Bio” – z przeznaczeniem na odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów /według zapotrzebowania/ e) worek pomarańczowy – z przeznaczeniem do zbierania pieluch jednorazowych typu „pampers”/według zapotrzebowania/ 3. Szacowana ilość odpadów segregowanych około 120 ton na rok. 4. Ilość potrzebnych worków (o poj. 120 l ) dostarczanych dla gospodarstw domowych w ciągu miesiąca wynosi szacunkowo 4000 sztuk. 5. Ww. worki winny być wykonane z materiału zapewniającego wytrzymałość na dany rodzaj zbieranego odpadu oraz posiadać nadruk informujący o rodzaju zbieranych w nich odpadów. 6. Worki do selektywnej zbiórki odpadów muszą być dostarczone do właścicieli nieruchomości w nieprzekraczalnym terminie do 01.01.2019 r., a następnie przy każdym odbiorze danego rodzaju odpadu. Worki powinny spełniać następujące wymagania: - posiadać pojemność 120 l, - być odporne na rozerwanie – wytrzymałość minimum 30 kg, - być odporne na działanie niskich temperatur oraz środków chemicznych, 7. Wykonawca zobowiązany jest do sprawdzania właściwości segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości, zgodności zbierania odpadów z przedłożoną przez właściciela nieruchomości deklaracją. Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Zamawiającego o nieprawidłowościach dotyczących segregacji odpadów w przypadku każdej stwierdzonej nieprawidłowości. 8. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia ustalonego przez siebie harmonogramu odbioru odpadów segregowanych z poszczególnych nieruchomości Zamawiającemu do dnia 01.01.2019 r. oraz każdorazowo informowania i uzgadniania z Zamawiającym zmian w ww. harmonogramie. 9. Zebrane posegregowane odpady należy przekazać do recyklingu lub odzysku podmiotowi prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów oraz przedstawić informację o ilości zebranych i przekazanych do recyklingu odpadów do Urzędu Gminy w Słaboszowie zgodnie z obowiązującymi wymaganiami prawnymi. 10. Zamawiający zastrzega sobie prawo do telefonicznego powiadomienia Wykonawcy o konieczności wywozu odpadów. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego wywozu odpadów, nie później niż wciągu 2 dni od powiadomienia przez Zamawiającego. 11. Wykonawca zobowiązany jest prowadzić ewidencję zebranych odpadów i przedstawiać informacje o ilości i jakości zebranych odpadów do Urzędu Gminy w Słaboszowie zgodnie z obowiązującymi wymaganiami prawnymi. 12. Rozliczenie finansowe z wykonawcą następować będzie w systemie miesięcznym za dany miesiąc faktycznego odbioru. Warunkiem płatności będzie prawidłowo wystawiona faktura VAT wraz z kartami przekazania poszczególnych rodzajów odpadów segregowanych do właściwego posiadacza odpadów w rozumieniu Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. 13. Wykonawca oświadcza, że zakres zamówienia określony w ust. 1-12 nie budzi wątpliwości. Wykonawca wyklucza możliwość powoływania się na niezrozumienie zakresu oraz treści przedmiotu umowy jako podstawę roszczeń o zwiększenie wynagrodzenia oraz potwierdza, że nie będzie żądał podwyższenia wynagrodzenia wskutek złego oszacowania zakresu lub kosztów prac, nawet gdyby w czasie zawarcia umowy nie można było ich przewidzieć. c) odbiór odpadów specyficznych. 1. Odbiór z częstotliwością co najmniej dwa razy w roku (wiosną i jesienią) powstałych na terenie nieruchomości wyselekcjonowanych odpadów komunalnych następujących rodzajów: a. odpady wielkogabarytowe i zużyte opony, b. zużyte baterie i akumulatory, c. zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, d. inne odpady niebezpieczne (np. puszki po lakierach, opakowania po środkach ochrony roślin, przeterminowane leki ). 2. Odbiór na indywidualne zamówienie odpadów budowlano-remontowych i rozbiórkowych powstałych w wyniku prowadzenia drobnych robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę ani zgłoszenia zamiaru prowadzenia robót do właściwego organu administracji. 3. Szacowane ilości odpadów specyficznych: Rodzaj odpadów Ilość Odpady wielkogabarytowe 15 [Mg/rok] Odpady niebezpieczne 2 [Mg/rok] Odpady budowlane 15 [Mg/rok] 4. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia ustalonego przez siebie harmonogramu odbioru odpadów specyficznych z poszczególnych nieruchomości Zamawiającemu do dnia 01.01.2019 r. oraz każdorazowo informowania i uzgadniania z Zamawiającym zmian w ww. harmonogramie. Zamawiający udostępni Wykonawcy, który wygra przetarg przed zawarciem umowy na realizację niniejszego przedmiotu zamówienia, wykaz posesji do obsługi. 5. Zebrane posegregowane odpady należy przekazać do recyklingu podmiotowi prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania określonych rodzajów odpadów oraz przedstawić informację o ilości zebranych i przekazanych do recyklingu odpadów do Urzędu Gminy w Słaboszowie zgodnie z obowiązującymi wymaganiami prawnymi. 6. Zamawiający zastrzega sobie prawo do telefonicznego powiadomienia Wykonawcy o konieczności wywozu odpadów. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego wywozu odpadów, nie później niż wciągu 2 dni od powiadomienia przez Zamawiającego. 7. Wykonawca zobowiązany jest prowadzić ewidencję zebranych odpadów i przedstawiać informacje o ilości i jakości zebranych odpadów do Urzędu Gminy w Słaboszowie zgodnie z obowiązującymi wymaganiami prawnymi. 8. Rozliczenie finansowe z wykonawcą następować będzie w systemie miesięcznym za dany miesiąc faktycznego odbioru. Warunkiem płatności będzie prawidłowo wystawiona faktura VAT wraz z kartami przekazania poszczególnych rodzajów odpadów do właściwego posiadacza odpadów w rozumieniu Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. Ponadto wykonawca poda informację o pojemnikach lub workach zawierających odpady niezgodne z ich przeznaczeniem/ odpady zmieszane zamiast zbiórki selektywnej/ jak i dokładną lokalizację danego punktu odbioru odpadów , właściciela nieruchomości. 9. Wykonawca oświadcza, że zakres zamówienia określony w ust. 1-8 nie budzi wątpliwości. Wykonawca wyklucza możliwość powoływania się na niezrozumienie zakresu oraz treści przedmiotu umowy jako podstawę roszczeń o zwiększenie wynagrodzenia oraz potwierdza, że nie będzie żądał podwyższenia wynagrodzenia wskutek złego oszacowania zakresu lub kosztów prac, nawet gdyby w czasie zawarcia umowy nie można było ich przewidzieć. VI. Termin realizacji zamówienia. Od 1 stycznia 2019 r. do 31 grudnia 2019 r
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 5 000,00 zł / słownie: pięć tysięcy złotych/ 2.Termin wniesienia wadium upływa dnia 11.12.2018 do godziny 9.30 Wadium może być wniesione w formach przewidzianych art.45 ust. 6 pzp, w przypadku wpłaty wadium w pieniądzu przelewem na rachunek zamawiającego: Nr 80 85910007 0190 0770 0882 0026 Zwrot wadium nastąpi na zasadach zgodnych z art. 46 pzp. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz, oryginał dokumentu należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie zamawiającego w pok. Nr 7 u Skarbnika Urzędu Gminy lub dołączyć do oferty.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O zamówienie publiczne ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki: posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania /w przypadku oferty wspólnej każdy Wykonawca musi spełnić warunek tj. posiadają zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odbioru odpadów komunalnych wydane na podstawie ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach na okres, co najmniej objęty przedmiotem zamówienia oraz aktualne zezwolenie starosty na transport odpadów komunalnych, wydane na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U z 2018, poz. 992 ze zm.)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach