Przetargi.pl
Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Stepnica oraz PSZOK

Gmina Stepnica ogłasza przetarg

  • Adres: 72-112 Stepnica, ul. Kościuszki
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 914 188 521 , fax. 914 188 580
  • Data zamieszczenia: 2019-12-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Stepnica
    ul. Kościuszki 4
    72-112 Stepnica, woj. zachodniopomorskie
    tel. 914 188 521, fax. 914 188 580
    REGON: 81168433800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.stepnica.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Stepnica oraz PSZOK
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych zebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz niezamieszkałych w postaci domków letniskowych lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno- wypoczynkowe z terenu Gminy Stepnica i dostarczenie ich do miejsca zagospodarowania lub utylizacji. 2. Zgodnie z art. 9e ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996r o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019 r. poz. 2010) w związku z art. 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 1579 z późn. zm.), Wykonawca odebrane z terenu Gminy Stepnica odpady komunalne zmieszane, bioodpady oraz odpady zbierane selektywnie przekazywać będzie do należącego do Celowego Związku Gmin R-XXI Regionalnego Zakładu Gospodarowania Odpadami Komunalnymi w Słajsinie, gm. Nowogard, którego Gmina Stepnica jest członkiem. Obiekt ten jest Regionalną Instalacją Przetwarzania Odpadów Komunalnych ( dalej RIPOK ) dla regionu gospodarki odpadami R-XXI. Adres Instalacji: Słajsino 30, 72-200 Nowogard Podmiot Odpowiedzialny za eksploatację instalacji: Celowy Związek Gmin R-XXI, Słajsino 30, 72-200 Nowogard www.czg.nowogard.pl 3. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa: 1) ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019 r. poz. 2010), 2) ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2019 r. poz. 1396, ze zm.), 3) ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 701 ze zm.), 4) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122; oraz zgodnie z: 5) Uchwałą Nr VIII/90/19 Rady Miejskiej w Stepnicy z dnia 18 listopada 2019 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania 6) odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, 7) Uchwałą Nr VIII/91/19 Rady Miejskiej w Stepnicy z dnia 18 listopada 2019 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Stepnica. Charakterystyka Gminy Stepnica: 1) gmina miejsko - wiejska, 2) powierzchnia terenu Gminy Stepnica wynosi 294 km2 3) Gminę zamieszkuje ok. 5 000 mieszkańców; 4) ilość wytworzonych odpadów komunalnych zmieszanych, które wykonawca odbierał od właścicieli nieruchomości zamieszkanych - w 2017 r. -820 Mg, - w 2018 r. -855 Mg, - w 2019 r. 850 Mg, - szacunkowa ilość do odbioru odpadów w 2020 r. niesegregowanych (zmieszanych –pozostałych po selektywnej zbiórce) 500 Mg/rok; 5) ilość odpadów zebranych selektywnie od właścicieli nieruchomości: a. tworzywa sztuczne i metale: – w 2017 r. -33,72 Mg, - w 2018 r. – 34 Mg, - w 2019 r. 45 Mg, - szacunkowa ilość do odbioru odpadów w 2020 r.- 70 Mg, b. papier: –w 2017 r. - 11,5 Mg, - w 2018 r. – 14 Mg, - w 2019 r. – 14 Mg - szacunkowa ilość do odbioru odpadów w 2020 r.- 21 Mg, c. szkło: – w 2017 r.- 35,9 Mg, - w 2018 r. 32 Mg, - W 2019 r. -39 Mg, - szacunkowa ilość do odbioru odpadów w 2020 r.- 60 Mg, d. odpady biodegradowalne: –w 2017 r.- 12,7 Mg, - w 2018 r. -0 Mg, - w 2019 r. – 10 Mg, - szacunkowa ilość do odbioru bioodpadów w 2020 r.-80 Mg, e. odpady wielkogabarytowe w tym RTV i AGD: – w 2017 r.- 41,3 Mg, - w 2018 r. – 33 Mg, W 2019 r. – 55 Mg, - - szacunkowa ilość do odbioru w 2020 r.- 50 Mg, 6) Gmina Stepnica wykonała i wyposażyła oraz utrzymuje punkt selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK). 7) Wykonawca będzie odbierał odpłatnie (na indywidualne zgłoszenie) od mieszkańców Gminy Stepnica gruz budowlany, który nie mieści się w zakresie odbioru przez PSZOK. 5. Zakres przedmiotu zamówienia : 5.1 zaopatrzenie właścicieli nieruchomości przez okres trwania umowy w worki 120 dm3 z folii PEHD, zgodnie z Regulaminem. Koszt worków wykonawca uwzględni w cenie jednostkowej zryczałtowanej, określonej w ofercie wykonawcy, za 1 Mg zebranych i przekazanych do zagospodarowania odpadów komunalnych; 5.2. Wykonawca będzie odbierał odpady zgromadzone w PSZOK na pisemne zgłoszenie drogą elektroniczną. 5.3. odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz niezamieszkałych w postaci domków letniskowych lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno –wypoczynkowe (każdej ilości), z podziałem na: a) niesegregowane (zmieszane –pozostałe po selektywnej zbiórce) odpady komunalne - gromadzone w pojemnikach, kontenerach, b) Zebrane selektywnie odpady komunalne: - papier - odpady z papieru i tektury oraz odpady opakowaniowe z papieru i tektury, - szkło- odpady ze szkła oraz odpady opakowaniowe ze szkła, - metale, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe- odpady z metali oraz odpady opakowaniowe z metali, odpady z tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych, odpady opakowaniowe wielomateriałowe, - bioodpady – ulegające biodegradacji odpady z ogrodów i odpady kuchenne, - gromadzone w pojemnikach lub workach przeznaczonych do selektywnej zbiórki; 5.4. transport i przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości niesegregowanych (zmieszanych-pozostałych po selektywnej zbiórce) odpadów komunalnych, bioodpadów oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych, (w każdej ilości), przeznaczonych do składowania do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych wynikających z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami komunalnymi, tj. do RIPOK; 5.5. transport i przekazywanie odebranych selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów tj. do RIPOK; 5.6. odbieranie z PSZOK odpadów (w każdej ilości): - papier - odpady z papieru i tektury oraz odpady opakowaniowe z papieru i tektury, - szkło- odpady ze szkła oraz odpady opakowaniowe ze szkła, - metale, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe- odpady z metali oraz odpady opakowaniowe z metali, odpady z tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych, odpady opakowaniowe wielomateriałowe, - bioodpady – ulegające biodegradacji odpady z ogrodów, - niebezpieczne, w szczególności tonery,kartridże, zbiorniki po aerozolach, pozostałości po domowych środach dezynfekcji i deratyzacji, środki ochrony roślin oraz odpakowania po nich, lampy fluorescencyjne i inne odpady zawierające rtęć, w tym świetlówki, żarówki, termometry, przełączniki, - przeterminowane leki i chemikalia, w tym resztki farb, rozpuszczalników, olejów odpadowych, lakierów, klejów, żywic, środków do konserwacji i ochrony drewna oraz opakowań po nich, -niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwach domowych w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek, - zużyte baterie i akumulatory, - zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, - meble i inne odpady wielkogabarytowe, - zużyte opony, - odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne. 5.9. prowadzenie, przynajmniej 1 raz w roku, zbiórki z terenów nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych w postaci domków letniskowych lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno –wypoczynkowe -mebli i odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego; terminy i harmonogram zbiórek zostaną uzgodnione przez wykonawcę z Zamawiającym. Realizacja usługi będzie polegała na poinformowaniu mieszkańców o organizowaniu tzw. „wystawki” (z podaniem dnia odbioru w/w odpadów) w formie ogłoszeń, strona internetowa wykonawcy oraz Zamawiającego, informacja w administracjach osiedlowych wszystkich zasobów mieszkaniowych na terenie Gminy, na tablicach sołeckich poszczególnych sołectw; zbiórka powinna być tak zaplanowana, żeby objęła cały obszar Gminy; 6. Wymagania Zamawiającego dotyczące wykonania przedmiotu zamówienia: 6.1 Częstotliwość odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości: Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz PSZOK odbywać się będzie z podziałem na odbiór odpadów komunalnych niesegregowanych (zmieszanych –pozostałych po selektywnej zbiórce) i odpadów komunalnych zbieranych selektywnie; a) odpady komunalne niesegregowane (zmieszane –pozostałe po selektywnej zbiórce) z osiedli bloków wielorodzinnych należy odbierać zgodnie z zapisami: - Uchwały Nr VIII/90/19 Rady Miejskiej w Stepnicy z dnia 18 listopada 2019 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, - Uchwały Nr VIII/91/19 Rady Miejskiej w Stepnicy z dnia 18 listopada 2019 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Stepnica b) odpady komunalne niesegregowane (zmieszane –pozostałe po selektywnej zbiórce) z pozostałej zabudowy mieszkaniowej należy odbierać zgodnie z zapisami:; - Uchwały Nr VIII/90/19 Rady Miejskiej w Stepnicy z dnia 18 listopada 2019 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, - Uchwały Nr VIII/91/19 Rady Miejskiej w Stepnicy z dnia 18 listopada 2019 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Stepnica c) odpady komunalne selektywnie zebrane z osiedli bloków wielorodzinnych należy odbierać zgodnie z zapisami: - Uchwały Nr VIII/90/19 Rady Miejskiej w Stepnicy z dnia 18 listopada 2019 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, - Uchwały Nr VIII/91/19 Rady Miejskiej w Stepnicy z dnia 18 listopada 2019 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Stepnica d) odpady komunalne selektywnie zebrane z pozostałej zabudowy mieszkaniowej należy odbierać zgodnie z zapisami: - Uchwały Nr VIII/90/19 Rady Miejskiej w Stepnicy z dnia 18 listopada 2019 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, - Uchwały Nr VIII/91/19 Rady Miejskiej w Stepnicy z dnia 18 listopada 2019 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Stepnica e) odpady wielkogabarytowe (stare meble, sprzęt elektryczny i elektroniczny np. lodówki, pralki, telewizory itp.) będą odbierane bezpośrednio od mieszkańców w ramach zbiórki objazdowej prowadzonej co najmniej 1 raz w roku; f) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany częstotliwości odbierania odpadów komunalnych przez wykonawcę uzasadnioną zmianą Regulaminu; zmiana częstotliwości odbierania odpadów nie zmienia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wykonawca w takiej sytuacji zwiększy lub zmniejszy częstotliwość odbioru odpadów i nie będzie to skutkowała zmianą ceny jednostkowej za 1 Mg; g) właściciele nieruchomości umożliwią dostęp wykonawcy do pojemników w dniu odbierania odpadów komunalnych z tych nieruchomości (wg harmonogramu odbioru), przy wejściu na nieruchomość od strony ulicy, z możliwością wejścia na teren nieruchomości lub poprzez wystawienie pojemnika przed nieruchomością, w miejscu umożliwiającym swobodny dojazd do nich, z tym że, wystawione pojemniki nie mogą być zlokalizowane poza terenem nieruchomości dłużej niż 12 godzin przed i po terminie odbioru odpadów, określonym w harmonogramie odbioru oraz nie mogą powodować ograniczeń komunikacyjnych; h) odbieranie odpadów odbywać się musi zgodnie z podanym do publicznej wiadomości harmonogramem odbioru odpadów komunalnych; w przypadku wystąpienia święta ustawowego termin wywozu może ulec przesunięciu dzień przed lub dzień po terminie wskazanym w harmonogramie; i) częstotliwość odbierania odpadów komunalnych z PSZOK i ich transport do RIPOK powinna następować na bieżąco, w miarę potrzeb, po zapełnieniu kontenerów/pojemników bądź segmentu; 6.2. W zakresie pojemników na odpady komunalne nieselektywne (zmieszane-pozostałe po selektywnej zbiórce) i pojemników/worków na odpady komunalne zbierane selektywnie odbierane bezpośrednio z nieruchomości: a) Wykonawca będzie zaopatrywał właścicieli nieruchomości w worki do zbierania odpadów segregowanych o pojemności 120 l z folii PEHD; b) każdy z właścicieli nieruchomości zobowiązany jest zaopatrzyć się w odpowiednie pojemniki do zbierania odpadów nieselektywnych (zmieszanych – pozostałych po selektywnej zbiórce) ; c) wykonawca powinien być przygotowany i umożliwić zaopatrywanie się właścicieli nieruchomości w pojemniki na odpady (na podstawie umowy właściciela nieruchomości z wykonawcą, bez ponoszenia kosztów przez Gminę); d) pojemniki powinny być oznakowane zgodnie z informacją o sposobie korzystania z nich. Kolory pojemników na odpady segregowane powinny być zgodne z przepisami odrębnymi; e) zgodnie z art. 6ka ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019 r. poz. 2010)- „w przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości selektywnego zbierania odpadów komunalnych, podmiot odbierający odpady komunalne przyjmuje je jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne i powiadamia burmistrza oraz właściciela nieruchomości”, powiadomienie winno być przesłane drogą mailową w terminie 3 dni (roboczych) od dnia zaistnienia danego zdarzenia, do zgłoszenia winna być dołączona dokumentacja zdjęciowa, f) odpady komunalne niesegregowane (zmieszane-pozostałe po selektywnej zbiórce) będą gromadzone w pojemnikach o pojemności 120 l, 240 l, 1100 l, kontenerach, w zależności od obowiązującej w Regulaminie częstotliwości odbioru, liczby osób zamieszkujących na terenie nieruchomości oraz rodzaju nieruchomości (jednorodzinne, zagrodowe, zbiorowego zamieszkania ); g) odpady komunalne selektywnie zbierane będą gromadzone w workach oraz pojemnikach przeznaczonych do tego celu o pojemności od 0,6 do 7,5 m3, w zależności od obowiązującej w Regulaminie częstotliwości odbioru, liczby osób zamieszkujących na terenie nieruchomości oraz rodzaju nieruchomości (jednorodzinne, zagrodowe, zbiorowego zamieszkania ); h) pojemniki i kontenery przeznaczone do zbierania odpadów komunalnych powinny posiadać deklarację zgodności CE wystawioną przez producenta lub spełniać wymagania Polskich Norm; i) Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania do sprzedaży lub wydzierżawienia pojemników używanych, muszą być one wtedy w bardzo dobrym stanie technicznym, estetycznym i funkcjonalnym (w szczególności: bez jakichkolwiek pęknięć, widocznych zarysowań oraz uszkodzeń mechanicznych uniemożliwiających ich opróżnianie, szczelnych), 6.3 W zakresie transportu odpadów komunalnych: a)zakazuje się mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze nieselektywnymi (zmieszanymi- pozostałymi po selektywnej zbiórce) odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości; b) zakazuje się mieszania ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych; c) zakazuje się odbioru odpadów w niedziele oraz dni ustawowo wolne od pracy; d) wykonawca odbiera odpady poza ustalonym harmonogramem (na zgłoszenie Zamawiającego), jeżeli zostaną zebrane i zgromadzone na nieruchomości w terminach innych niż przewiduje termin ich odbioru, a nieodebranie odpadów zagraża bezpieczeństwu życia i zdrowia mieszkańców; e) wykonawca ma obowiązek zabezpieczenia przewożonych odpadów przed wysypaniem na drogę; 6.4 W zakresie utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń wykonawca zapewnia: a) zabezpieczanie pojazdów i urządzeń przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku oraz transportu; b) poddawanie myciu i dezynfekcji pojazdów i urządzeń z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie; c) posiadanie aktualnych dokumentów potwierdzających wykonanie czynności mycia i dezynfekcji; d) opróżnianie pojazdów z odpadów na koniec każdego dnia roboczego oraz parkowanie ich wyłącznie na terenie bazy magazynowo – transportowej wykonawcy. 6.5 W zakresie prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą przedmiotem zamówienia, tj. a) sporządzanie dla Zamawiającego rocznego sprawozdania zgodnie z obowiązującymi przepisami zawierających: - imię i nazwisko lub nazwę, adres zamieszkania lub siedziby podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, numer rejestrowy, o którym mowa w art. 9b ust. 4 pkt 5, numer rejestrowy, o którym mowa w art. 54 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, oraz numer identyfikacji podatkowej (NIP), o ile został nadany; - informacje o miejscu prowadzenia działalności; - informacje o masie: • poszczególnych rodzajów odebranych od właścicieli nieruchomości odpadów komunalnych oraz sposobie za-gospodarowania tych odpadów, wraz ze wskazaniem nazwy i adresu instalacji, do których zostały one przekazane, • pozostałości z sortowania odpadów komunalnych i pozostałości z procesu mechaniczno-biologicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych, powstałych z odebranych od właścicieli nieruchomości odpadów komunalnych, przekazanych do składowania albo do termicznego przekształcania, • odpadów komunalnych przekazanych do przygotowania do ponownego użycia i recyklingu, • innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych będących odpadami komunalnymi, przekazanych do przygotowania do ponownego użycia, recyklingu i innych procesów odzysku. - Sprawozdanie jest przekazywane burmistrzowi za pośrednictwem Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami. b) na żądanie Zamawiającego wykonawca przedstawi kopie dowodów dostarczania odpadów do RIPOK, tj. karty ewidencji odpadów lub karty przekazania odpadów; c) raporty miesięczne zawierające informacje o ilościach i rodzajach odpadów (oraz ilościach i rodzajach pojemników i kontenerów opróżnionych w związku z odbiorem tych odpadów) od właścicieli nieruchomości w ramach harmonogramu; d) raporty miesięczne zawierające informacje o ilościach i rodzajach odpadów (a także ilościach odebranych worków oraz rodzajach i ilościach pojemników i kontenerów opróżnionych w związku z odbiorem tych odpadów wraz ze wskazaniem nieruchomości, której odbiór dotyczył) odebranych od właścicieli nieruchomości poza harmonogramem; e) na wezwanie zamawiającego informacje z systemów GPS dotyczące wszystkich przejazdów pojazdów transportujących odpady w zakresie: tras przejazdów każdego z pojazdów, miejsc zatrzymania pojazdów, a także momentów załadunku lub wyładunku odpadów (otwierania klapy w przypadku pojazdów typu śmieciarka i pojazdów typu HDS, oraz załadunku lub wyładunku kontenera w przypadku pojazdów typu „hakowiec” lub „bramowiec”) - jeden raz w miesiącu. f) raporty miesięczne zawierające informacje o ilości wydanych worków. 6.6 W zakresie harmonogramu odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych: a) wykonawca sporządzi harmonogram odbioru odpadów komunalnych w terminie 7 dni od otrzymania od Zamawiającego wykazu nieruchomości, z których odbierane będą odpady komunalne; harmonogram zatwierdza Zamawiający; b) harmonogram musi zawierać: wykaz wszystkich miejscowości oraz datę wywozu odpadów z podziałem na odpady selektywne i niesegregowane (zmieszane –pozostałe po selektywnej zbiórce); c) wszelkie zmiany harmonogramu wymagają formy pisemnej, za wyjątkiem zmian jednorazowych wynikających z nadzwyczajnych sytuacji, np. powódź, gwałtowne opady śniegu, deszczu, nieprzejezdna droga, dni ustawowo wolne; we wszystkich przypadkach zmiana harmonogramu nastąpi po pisemnym uzgodnieniu między stronami; zmiana harmonogramu nie stanowi zmiany umowy; d) wykonawca informuje mieszkańców (m.in. za pośrednictwem Internetu, na tablicach ogłoszeń w sołectwach, informacje do sołtysów) o terminach odbioru odpadów komunalnych oraz o zmianach terminów odbioru odpadów komunalnych wynikających np. z przypadających dni ustawowo wolnych od pracy. Jeżeli w harmonogramie dzień wywozu odpadów wypada w dzień ustawowo wolny od pracy ustala się wywóz odpadów w kolejnym dniu roboczym przypadającym po dniu wolnym od pracy; e) wykonawca ujmie w harmonogramie zgłoszone przez Zamawiającego nowe punkty wywozowe - w ciągu 7 dni od zgłoszenia; f) Wykonawca w porozumieniu z Zamawiającym określi terminy oraz godziny funkcjonowania przedsiębiorstwa w zakresie odbierania odpadów komunalnych. 6.7 Inne obowiązki wykonawcy: a) wykonanie przedmiotu zamówienia w sposób fachowy, niepowodujący niepotrzebnych przeszkód oraz ograniczający niedogodności dla mieszkańców Gminy Stepnica do niezbędnego minimum; b) zapewnienie, dla właściwej realizacji przedmiotu zamówienia, przez cały czas trwania umowy, dostatecznej ilości środków technicznych gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie przedmiotu zamówienia; c) porządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków i pojazdów w trakcie realizacji usługi odbioru i transportu odpadów komunalnych; d) garażowanie pojazdów używanych do realizacji przedmiotu zamówienia wyłącznie na terenie posiadanej bazy magazynowo-transportowej; e) wyposażenie własnych pracowników zajmujących się odbiorem i transportem odpadów w odzież ochronną z widocznym logo wykonawcy; f) dokonywanie odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do punktów zbiórki odpadów komunalnych będzie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, dojazdów, złych warunków atmosferycznych; w takich przypadkach wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu zamówienia; g) ponoszenie pełnej odpowiedzialności za należyte wykonanie powierzonych czynności zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami; h) okazanie na żądanie Zamawiającego wszelkich dokumentów potwierdzających wykonywanie przedmiotu zamówienia zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa; i) ponoszenie pełnej odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu zamówienia. 7. Warunki rozliczania wykonania przedmiotu zamówienia. 1) Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu zamówienia będzie ustalane na podstawie: a) zryczałtowanej ceny jednostkowej odbioru, transportu i przekazania do zagospodarowania 1 Mg odpadów komunalnych niesegregowanych (zmieszanych- pozostałych po selektywnej zbiórce) do RIPOK wg faktycznej ilości tych odpadów potwierdzonej odpowiedniki dokumentami z podziałem na koszty odbioru i zagospodarowania, b) zryczałtowanej ceny jednostkowej odbioru, transportu i przekazania do zagospodarowania 1 Mg odpadów komunalnych zbieranych selektywnie do RIPOK wraz z kosztami worków do selektywnej zbiórki odpadów wg faktycznej ilości tych odpadów potwierdzonej odpowiednimi dokumentami z podziałem na poszczególne frakcje i z podziałem na koszty odbioru i zagospodarowania, 2) Ceny jednostkowe i koszty, o których mowa w ppkt. A i b) podane w ofercie, pozostają niezmienne przez okres trwania umowy, obejmują wszystkie koszty wykonania przedmiotu umowy w przeliczeniu na 1 Mg odpadów komunalnych, w tym ryzyko Wykonawcy z tytułu oszacowania wszelkich kosztów związanych z jego realizacją, a także oddziaływania innych czynników mających lub mogących mieć wpływ na koszty. Niedoszacowanie, pominięcie oraz brak rozpoznania zakresu przedmiotu umowy nie może być podstawą do żądania zmiany cen jednostkowych z wyjątkiem sytuacji niezależnych od wykonawcy: a) wzrostu płacy minimalnej zgodnie z rozporządzeniem w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej, b) wzrostu cen za zagospodarowanie odpadami na instalacji. c) W takim przypadku Wykonawca musi zachować najwyższy profesjonalizm i należytą staranność oraz przedstawić stosowne dokumenty i wyliczenia, aby udowodnić Zamawiającemu, że wzrosną koszty realizacji zamówienia. 3) Rozliczenie pomiędzy stronami za wykonany przedmiot zamówienia następować będzie miesięcznie, na podstawie faktury wystawionej przez wykonawcę i zatwierdzonej przez Zamawiającego z podziałem na koszty odbioru i zagospodarowania, z załączonym zestawieniem dokumentów potwierdzającymi przekazanie odpadów do RIPOK w danym miesiącu. 4) Płatnikiem za odebrane odpady będzie Gmina Stepnica 5) Zapłata będzie dokonana przelewem na wskazany na fakturze przez Wykonawcę rachunek bankowy, w terminie określonym w ofercie wykonawcy nie później niż w terminie 30 dni od daty otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury wraz z dokumentami wymienionymi w ppkt. 3)- mechanizmem podzielonej płatności, 6) WYKONAWCA oświadcza, że posiada rachunek rozliczeniowy do prowadzonej działalności gospodarczej i rachunek ten znajduje się w wykazie podatników VAT (tzw. „białej liście”) prowadzonej przez szefa Krajowej Administracji Skarbowej. 7) Warunkiem zapłaty należności dla Wykonawcy za wykonane usługi będzie otrzymanie przez Zamawiającego potwierdzeń otrzymania zapłaty przez podwykonawców, zgodnie z zawartymi z nimi umowami. Jeżeli pojawią się uzasadnione roszczenia podwykonawcy, to Zamawiający dokona zapłaty dla podwykonawcy i pomniejszy należne wynagrodzenie dla wykonawcy o kwotę zapłaconą podwykonawcy; 8) Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczki; 9) Nie przewiduje się faktury pro-forma, 10) Zamawiający działając na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia, a realizacja tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dn. 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r., poz. 970 z późn. zm.) Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: - czynności związane z prowadzeniem pojazdu do zbiórki odpadów, - czynności związane ze zbiórką odpadów.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 10.000,00 słownie: dziesięć tysięcy złotych. 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu – przelewem na rachunek Zamawiającego – oznacza to, że w terminie składania ofert wniesione wadium musi znaleźć się na rachunku Zamawiającego; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej; z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804). 3. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert. 4. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w PKO O/Szczecin 65 1020 4812 0000 0502 0007 7420. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 5. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium także na cały okres związania ofertą, zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 6. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polska Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy złożyć w formie oryginału w siedzibie Zamawiającego. Należy załączać oryginał dokumentu wadialnego wraz z ofertą w odrębnej kopercie oznaczonej WADIUM i nazwa postępowania. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Prawa Zamówień publicznych.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada: a) wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminie (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 2010.), b) wpis do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska, wymagany zgodnie z art. 7 ustawy z dnia z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym; c) aktualne zezwolenie obejmujące prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 992 z poźń. zm.) lub równoważne, w tym wydane na podstawie wcześniejszych przepisów w zakresie obejmującym minimum przedmiot zamówienia
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: oświadczenie grupa kapitałowa, formularz ofertowy Numer sekcji: III Punkt: 3,4,5,6,7 Dokumenty podmiotów zagranicznych. 1) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ogłoszeniu i pkt 1 lit. b SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 2) Dokumenty, o których mowa w ogłoszeniu i pkt 1 SIWZ, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3) Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ogłoszeniu i pkt. 1 SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 4) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach