Przetargi.pl
Odbiór odpadów komunalnych zmieszanych i selektywnie zebranych z nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Piaski w 2024r.

GMINA PIASKI ogłasza przetarg

  • Adres: 63-820 Piaski, ul. 6 Stycznia 1
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 655719030 , fax. 655709046
  • Data zamieszczenia: 2023-11-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA PIASKI
    ul. 6 Stycznia 1
    63-820 Piaski, woj. wielkopolskie
    tel. 655719030, fax. 655709046
    REGON: 411050563
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.piaski-wlkp.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór odpadów komunalnych zmieszanych i selektywnie zebranych z nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Piaski w 2024r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest usługa odbioru odpadów komunalnych zmieszanych i selektywnie zebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Piaski wraz z wyposażeniem tych nieruchomości w worki lub pojemniki do zbiórki selektywnej w okresie od 1 stycznia 2024 r. do 31 grudnia 2024 r.2.Odpady komunalne zmieszane i selektywnie zebrane należy przetransportować do instalacji komunalnej „Wielkopolskie Centrum Recyklingu Sp. z o.o. w Jarocinie”, Witaszyczki, ul. im. Mariusza Małynicza 1, 63-200 Jarocin.3.Zamówienie odbioru odpadów nie obejmuje odpadów powstających na nieruchomościach niezamieszkałych, w związku z tym Przedsiębiorca wyłoniony w drodze przetargu nie może mieszać odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach zamieszkałych z odpadami komunalnymi powstającymi na nieruchomościach niezamieszkałych (np. zakłady pracy, obiekty handlowe i usługowe, szkoły, urzędy, obiekty użyteczności publicznej, cmentarze itp.) lub z terenu innych gmin.4. Przedmiot zamówienia obejmuje odbiór: 1) bezpośrednio od właścicieli nieruchomości:a) niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych;b) tworzyw sztucznych, c) drobnego metalu, d) odpadów opakowaniowych wielomateriałowych;e) szkła bezbarwnego;f) szkła kolorowego;g) papieru i tektury;h) bioodpadów, stanowiących odpady komunalne;i) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego,j) mebli i innych odpadów wielkogabarytowych,k) popiołu;2) odpadów dostarczonych przez mieszkańców do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych, zlokalizowanego w miejscowości Smogorzewo, działki nr 206/4, nr 205 oraz przetransportowanie ich do „Wielkopolskiego Centrum Recyklingu Sp. z o.o. w Jarocinie”, Witaszyczki, ul. im. Mariusza Małynicza 1, gmina Jarocin (odbiór poprzedzony zgłoszeniem – e-mail). Wykaz aktualnie zbieranych odpadów na terenie PSZOK stanowi Załącznik nr 10. W czasie trwania niniejszego ogłoszenia przystępujący do przetargu winien zapoznać się z rodzajami pojemników i kontenerów znajdujących się na PSZOK w Smogorzewie.3)zgromadzonych w trzech punktach aptecznych przeterminowanych i zbędnych leków, na zgłoszenie Zamawiającego z pojemników tam zlokalizowanych i przewożenie ich do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) w miejscowości Smogorzewo działki nr 206/4, nr 205. Adresy aptek, na terenie których zlokalizowane są pojemniki, Zamawiający przekaże Wykonawcy w dniu podpisania umowy.System odbierania odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych nie obejmuje odpadów powstających w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej. System dotyczy tylko i wyłącznie odpadów komunalnych, oznacza to, że pozostałe odpady np. odpady rolnicze, produkcyjne i poprodukcyjne powstające w wyniku prowadzonej działalności odbierane powinny być zgodnie z obowiązującymi przepisami przez wyspecjalizowane firmy posiadające odpowiednie uprawnienia w tym zakresie na dotychczasowych zasadach.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90511000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100).2.Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.3.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2023 r. poz. 462 z późń. zm.).4.Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem PBS Gostyń Oddział Piaski nr 97 8678 0005 0050 0500 4994 0002, z dopiskiem: „Odbiór odpadów komunalnych zmieszanych i selektywnie zebranych z nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Piaski oraz ich dostarczenie do „Wielkopolskiego Centrum Recyklingu Sp. z o.o. w Jarocinie” Witaszyczki, ul. Mariusza Małynicza 1, gmina Jarocin w terminie od dnia 1 stycznia 2024 roku do 31 grudnia 2024 roku.”5.UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.6.Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez wykonawcę określone w ustawie Pzp,2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium,3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie,4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert),5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania,6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Piaski, ul. 6 Stycznia 1, 63-820 Piaski7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);7.Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp zostanie odrzucona.8.Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale VII SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1)zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.2)uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż posiada wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonej przez Wójta Gminy Piaski, o której mowa w art. 9b ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz zezwolenie na transport odpadów wydane przez właściwy organ lub wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy o odpadach.3)sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.4)zdolności technicznej lub zawodowej:Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:a)dysponowaniem bazy transportowo – magazynowej spełniającej wymagania rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;b)dysponowaniem następującymi pojazdami samochodowymi:•dwoma, przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, spełniającymi wymagania rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;•dwoma, przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, spełniającymi wymagania rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;•jednym, do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, spełniającym wymagania rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;•jednym, przystosowanym do odbierania odpadów, spełniającym wymagania rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z możliwością wjazdu na drogi o szerokości do 3,0 m, z dopuszczalną masą całkowitą do 12 ton, szerokością zabudowy pojazdu nieprzekraczającą 2,5 m.c)doświadczeniem: w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – wykonał:•co najmniej 1 usługę odbierania odpadów komunalnych w ciągu następujących po sobie 12 m-cy, o wartości nie mniejszej niż 300 000,00 zł brutto,•usługę odbioru odpadów komunalnych wykonanych na rzecz właścicieli nieruchomości o łącznej masie 2500 Mg.3.Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.4.Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-12-06

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach