Przetargi.pl
Odbiór odpadów komunalnych z terenu miasta i gminy Frombork.

Urząd Miasta i Gminy ogłasza przetarg

  • Adres: 14-530 Frombork, ul. Młynarska 5 A
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 55 2440660 , fax. 55 2440661
  • Data zamieszczenia: 2013-05-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miasta i Gminy
    ul. Młynarska 5 A 5 A
    14-530 Frombork, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 55 2440660, fax. 55 2440661
    REGON: 00052928400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: frombork.samorzady.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór odpadów komunalnych z terenu miasta i gminy Frombork.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie miasta i gminy Frombork w tym nieruchomości zamieszkałych przez mieszkańców oraz niezamieszkałych przez mieszkańców, na których powstają odpady komunalne wraz z wyposażeniem wskazanych nieruchomości w pojemniki na odpady zmieszane oraz na dostarczenie tych odpadów do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych, którą jest Zakład Utylizacji Odpadów Sp. z o.o. w Elblągu, ul. Mazurska 42, 82-300 Elbląg za pośrednictwem stacji przeładunkowej odpadów komunalnych w miejscowości Zawierz-Rudłowo, 14-500 Braniewo. Zamówienie obejmuje odbiór następujących rodzajów odpadów komunalnych: 1) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne o kodzie 20 03 01 i inne komunalne o kodzie 20 01 08, 20 02 01, 20 02 03 i 20 03 03. Odbieranie tych odpadów polega na opróżnianiu pojemników o pojemności od 110 l do 1100l usytuowanych na nieruchomościach zamieszkałych i niezamieszkałych, z częstotliwością odbioru minimalnie jeden raz w tygodniu na terenie miasta oraz z częstotliwością minimalną co 2 tygodnie na terenie gminy. 2) Segregowanych (zebranych w sposób selektywny) wyszczególnionych poniżej rodzajów odpadów komunalnych: a) papier i tektura o kodzie 20 01 01, opakowania z papieru i tektury o kodzie15 01 01; b) tworzywa sztuczne o kodzie 20 01 39, opakowania z tworzyw sztucznych o kodzie 15 01 02, c) opakowania wielomateriałowe o kodzie 15 01 05; d) szkło o kodzie 20 01 02, opakowania ze szkła o kodzie 15 01 07; e) metale o kodzie 20 01 40, opakowania z metali o kodzie 15 01 04; f) odpady budowlane i rozbiórkowe o kodach 20 03 99, 17 01 01, 17 01 02, 17 01 03, 17 01 07, 17 02 01, 17 02 02, 17 02 03, 17 04 17, 17 08 02, 17 09 04; g) zużyte opony o kodach 20 03 99, 16 01 03; h) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny o kodach 20 01 35*, 20 01 36 i) przeterminowane leki o kodach 20 01 31*, 20 01 32 j) odpady wielkogabarytowe o kodzie 20 03 07, k) odpady niebezpieczne tj. chemikalia, zużyte baterie, zużyte akumulatory, zużyte oleje i inne o kodach 20 01 13*, 20 01 14*, 20 01 15*, 20 01 19*, 20 01 21*, 20 01 27*, 20 01 29*, 20 01 33* , l) odpady ulegające biodegradacji t.j. odpady zielone o kodzie 20 02 01; 3) Odbieranie odpadów komunalnych zebranych w sposób selektywny - papier i tektura, opakowania z papieru i tektury, tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych, opakowania wielomateriałowe, szkło, opakowania ze szkła, metalu, opakowań z metali, podlega na opróżnianiu pojemników lub worków przeznaczonych do ich zbierania ustawionych w miejscach/punktach gromadzenia odpadów. Liczba pojemników do selektywnej zbiórki: tworzywa sztuczne: 45 sztuk o pojemności 1100 litrów; szkło: 45 sztuk o pojemności 1100 litrów; papier i tektura: 45 sztuk o pojemności 1100 litrów. Opróżnianie pojemników do segregacji odpadów występować musi co najmniej co 3 tygodnie na terenach gminy, natomiast na terenie miasta co 2 tygodnie nie dopuszczając do przepełnienia. W okresie letnim tj. od 01 czerwca do 31 sierpnia, każdego roku pojemniki do segregacji odpadów o frakcji papier, szkło, tworzywa sztuczne lokalizowane przy ul. Dworcowej, Basztowej, Rybackiej, Mickiewicza, Pocztowej i Katedralnej - muszą być opróżniane z odpadów 1 raz w tygodniu. 4) Odpady niebezpieczne tj. chemikalia, zużyte baterie, zużyte akumulatory, zużyte oleje i inne oraz przeterminowane leki, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny zgromadzone w punkcie gromadzenia odpadów niebezpiecznych zlokalizowanym na terenie miasta Frombork przy ul. Młynarska 5a oraz na terenie Zespołu Szkół i Przedszkola we Fromborku punkty zbioru zużytych baterii- odbierany będzie w miarę zapełniania się kontenera i pojemników przeznaczonych na te odpady, jednakże nie rzadziej niż raz w miesiącu. 5) Zużyte opony, odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny o dużych gabarytach, a także odpady budowlane i rozbiórkowe oraz odpady zielone, odbierane będą w ramach tzw. zbiórki objazdowej przeprowadzanej 2 razy do roku, wystawione przy punktach selektywnej zbiórki, w o okresie od 1 maja do 30 września każdego roku w terminach określonych w Harmonogramie opracowanym przez Wykonawcę w uzgodnieniu z Zamawiającym.Wykonawca winien być przygotowany na odebranie odpadów, o których mowa wyżej w każdym czasie w przypadku zgłoszenia takiej potrzeby przez właściciela nieruchomości, na zasadzie odrębnego zlecenia i na jego koszt. Wykonawca zatem powinien posiadać lub mieć dostęp do worków przeznaczonych na odpady remontowe i budowlane (typu BIG BAG) lub kontenerów o odpowiedniej pojemności oraz sprzęt umożliwiający ich bezpieczny załadunek. Załadunek odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opon wystawionych przez właściciela nieruchomości zapewnia Wykonawca. Do Wykonawcy usług będzie należało poinformowanie mieszkańców i Zamawiającego o organizowaniu tzw. wystawki z podaniem dnia i godzin odbioru w/w odpadów. 6) Szczegółowy opis wykonywania przedmiotu zamówienia a) Odbieranie odpadów komunalnych odbywać się będzie na podstawie opracowanego przez Wykonawcę i zatwierdzonego przez Zamawiającego harmonogramu. Odbiór odpadów winien odbywać się w sposób ciągły, niezależnie od warunków atmosferycznych, pojazdami przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów komunalnych we wszystkie dni robocze. b) W sytuacjach nadzwyczajnych (np. nieprzejezdność lub zamknięcie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości oraz innych terminów ich odbioru. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie. c) Jeżeli w trakcie realizacji zamówienia nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie pojemników przeznaczonych na odpady komunalne z winy Wykonawcy, ich przywrócenie do stanu pierwotnego należy do Wykonawcy. d) Wykonawca zapewnia utrzymanie w należytym stanie sanitarnym i porządkowym pojemników przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych oraz ich otoczenia. Wykonawca zobowiązany jest również systematycznie zgodnie z wymaganiami wynikającymi z przepisów prawa, do mycia tych pojemników i dezynfekcji. e) Wykonawca w ramach wykonywanej usługi postawi pojemniki na odpady zmieszane dla właścicieli poszczególnych nieruchomości wskazanych przez Zamawiającego, w terminie do 2 dni od podpisania umowy w ilości co najmniej 700 sztuk o pojemności 110 l, 10 sztuk o pojemności 240 l oraz 30 sztuk o pojemności 1100 l. Wykonawca zobowiązany jest również systematycznie zgodnie z wymaganiami wynikającymi z przepisów prawa, do mycia tych pojemników i dezynfekcji. f) W przypadku stwierdzenia przez Wykonawcę nie wywiązywania się właściciela nieruchomości z obowiązku segregowania odpadów komunalnych, Wykonawca sporządza na tę okoliczność dokumentację w formie papierowej, zawierającą co najmniej: zdjęcia, notatkę służbową lub protokół stwierdzający naruszenie z podaniem imienia i nazwiska osoby sporządzającej, którą dostarcza Zamawiającemu w terminie do 7 dni od daty stwierdzenia tej nieprawidłowości. g) Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami komunalnymi zgodnie z przepisami prawa w tym zakresie. h) Wykonawca będzie prowadził i przedstawiał Zamawiającemu dokumentację z realizacji przedmiotu zamówienia w postaci: - miesięcznego zestawienia ilości niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości, - miesięczne zestawienie ilości odebranych odpadów komunalnych zebranych selektywnie z podziałem na rodzaje tych odpadów, - miesięczne zestawienie ilości odebranych odpadów komunalnych zebranych od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, i) Wykonawcę obowiązuje odbieranie odpadów komunalnych zleconych przez Zamawiającego, jednakże bez mieszania z odebranymi odpadami komunalnymi innej gminy lub z jakimikolwiek innymi odpadami, j) samochody odbierające odpady komunalne na zlecenie Zamawiającego powinny być oznaczone napisem Gmina Frombork, k) Wykonawca zobowiązany jest w trakcie realizacji umowy do objęcia systemem odbioru wszystkich nowych nieruchomości zgłoszonych przez Zamawiającego. W trakcie realizacji zamówienia liczba nieruchomości zamieszkałych oraz nieruchomości niezamieszkałych może zmienić się w granicach +/- 10%. l) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia oddzielnej ewidencji odebranych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, m) Wykonawca jest zobowiązany do przekazania selektywnie zebranych odpadów komunalnych do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych, którą jest do Zakład Utylizacji Odpadów Sp. z o.o. w Elblągu, ul. Mazurska 42, 82-300 Elbląg za pośrednictwem stacji przeładunkowej odpadów komunalnych w miejscowości Zawierz-Rudłowo, gm. Braniewo, n) Wykonawca jest obowiązany do porządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków i pojazdów w trakcie usługi odbioru odpadów. o) Przed sporządzeniem oferty Wykonawca usługi winien przeprowadzić lustrację terenu Gminy w celu zapoznania się ze stanem dróg oraz rozmieszczeniem nieruchomości na terenie Gminy, p) Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących w trakcie umowy przepisów prawnych, w szczególności: - ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (Dz. U. z 2013r., poz. 21), - ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. z 2012 r., poz. 391, z późn. zm.), - Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. 7) Zamawiający zastrzega sobie prawo do wyrywkowej i kompleksowej kontroli Wykonawcy w ramach przedmiotu zamówienia. a) Dokumentacja związana z działalnością objętą zamówieniem. Wykonawca po zawarciu umowy sporządza Harmonogram odbioru odpadów komunalnych i przekazuje go do zatwierdzenia Zamawiającemu w formie elektronicznej i papierowej w terminie 2 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy. Zamawiający zatwierdza Harmonogram lub przedstawia Wykonawcy uwagi dotyczące jego treści w terminie 2 dni kalendarzowych od jego otrzymania. Wykonawca uwzględnia przekazane uwagi i w terminie 1 dnia przesyła poprawiony Harmonogram zatwierdzenia. Zamawiający zatwierdza Harmonogram uwzględniający jego uwagi w terminie 2 dni od otrzymania. 8) Charakterystyka gminy: Liczba ludności: Liczba osób zameldowanych na terenie miasta i gminy Frombork 3750 stan osób na dzień 31.12.2012 r. wg ewidencji ludności prowadzonej w Urzędzie Miasta i Gminy Frombork. W trakcie realizacji zamówienia liczba mieszkańców gminy może zmienić się w granicach +/- 10 %. Powierzchnia gminy - 12.582 ha - 125,82 km2 Liczba miejscowości wiejskich 13. 9) Integralną częścią opisu przedmiotu zamówienia są: 1. Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie miasta i gminy Frombork 2. UCHWAŁA Nr XXIII/204/12 RADY MIEJSKIEJ WE FROMBORKU z dnia 28 grudnia 2012 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Miasta i Gminy Frombork i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 4 000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych). Wykonawca, który nie wniósł wadium, zostaje wykluczony z postępowania, a jego ofertę uznaje się za odrzuconą. 2. Wykonawca obowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. Wadium musi znaleźć się na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wniesione w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy, 4. Wadium wnoszone w formie poręczeń i lub gwarancji należy załączyć do oferty w oryginale. 5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego 598313000900600017020000040 z dopiskiem wadium w przetargu nieograniczonym - sprawa odbiór odpadów komunalnych, (a dowód wpłaty lub jego kopię, potwierdzoną przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem, należy załączyć do oferty). Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego. 6. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 8. Na pisemny wniosek Zamawiający jest zobowiązany zwrócić wadium niezwłocznie Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć ofertę wadium na cały okres związania ofertą. 10. Zamawiający zatrzyma wadium, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy 11. Zamawiający zatrzyma wadium z odsetkami również w sytuacji, gdy w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, Wykonawca nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba, ze udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 12. Zamawiający zwraca wadium wniesione w formie pieniężnej wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: frombork.samorzady.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach