Przetargi.pl
Odbiór odpadów komunalnych z nioeruchomości położonych na terenie Gminy Miejskiej Piechowice

Gmina Miejska Piechowice ogłasza przetarg

  • Adres: 58-573 Piechowice, Kryształowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 757 548 900 , fax. 757 612 274
  • Data zamieszczenia: 2019-01-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Piechowice
    Kryształowa 49
    58-573 Piechowice, woj. dolnośląskie
    tel. 757 548 900, fax. 757 612 274
    REGON: 23082161200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: htt://piechowice.bip.pbox.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór odpadów komunalnych z nioeruchomości położonych na terenie Gminy Miejskiej Piechowice
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia pn. Odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Miejskiej Piechowice jest realizacja usługi odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne oraz właścicieli nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, wykorzystywanych jedynie przez część roku, położonych na terenie Gminy Miejskiej Piechowice, a także transport odpadów do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Ścięgny – Kostrzyca, 58 – 533 Mysłakowice, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Usługa nie obejmuje: - tworzenia punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych (tzw. PSZOK) - odbioru odpadów z koszy ulicznych oraz z koszy zlokalizowanych w obrębie terenów zieleni miejskiej. 1. Informacje podstawowe : - liczba mieszkańców Piechowic (wg zameldowania na stałe i czasowo na dzień 01.12.2018 roku) wynosi: 6.019 (w tym na stałe: 5.986, na czasowo: 33). - liczba mieszkańców wg. złożonych deklaracji (na dzień 01.12.2018 roku) wynosi: 4.895. Nieruchomości zamieszkałe: - Segregacja jest prowadzona przez 3.228 osób w 867 nieruchomościach zamieszkałych (w 1391 lokalach mieszkalnych), - Segregacja nie jest prowadzona przez 1.667 osób w 465 nieruchomościach zamieszkałych (w 862 lokalach mieszkalnych). Liczbę mieszkańców oraz adresy nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy Zamawiający oszacował na podstawie danych meldunkowych będących w posiadaniu Zamawiającego, danych pozyskanych od zarządców i administratorów nieruchomości oraz na podstawie złożonych do dnia ogłoszenia zamówienia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. W trakcie realizacji usługi mogą wystąpić zmiany (zmniejszenie lub zwiększenie) adresów i liczby obsługiwanych nieruchomości. Nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne oraz nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, wykorzystywane jedynie przez część roku: - Segregacja jest prowadzona przez 26 podmioty, - Segregacja nie jest prowadzona przez 143 podmioty. Ilość podmiotów nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne oraz nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, wykorzystywanych jedynie przez część roku Zamawiający oszacował na podstawie danych pozyskanych od zarządców i administratorów nieruchomości oraz na podstawie złożonych do dnia ogłoszenia zamówienia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. W trakcie realizacji usługi mogą wystąpić zmiany (zmniejszenie lub zwiększenie) adresów i liczby obsługiwanych nieruchomości. Przewidywana ilość odpadów: - przewidywana ilość wytworzonych odpadów komunalnych, którą trzeba będzie odebrać wynosi 1 418 Mg (w tym odpady zmieszane: 1 212 Mg, a odpady selektywne: 206 Mg). Ilość ta może ulec zwiększeniu do 10% bądź zmniejszeniu do 10%. Z tytułu zwiększenia lub zmniejszenia +/- 10% ilości odpadów, Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o zmianę wynagrodzenia. 2. Usługa odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne oraz właścicieli nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, wykorzystywanych jedynie przez część roku obejmuje odbiór następujących rodzajów odpadów: a) odpady komunalne zmieszane (niesegregowane), b) odpady komunalne zmieszane (bez zawartości szkła, papieru, metalu, tworzyw sztucznych oraz frakcji biodegradowalnej), c) selektywnie zbierane odpady komunalne (u źródła) wg następujących frakcji : - odpady ulegające biodegradacji (w tym odpady kuchenne i zielone), - szkło, - papier, - metal, - tworzywa sztuczne od wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych i nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne oraz właścicieli nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, wykorzystywanych jedynie przez część roku, położonych na terenie Gminy Miejskiej Piechowice, w tym odpadów z cmentarzy (obejmujących również inne odpady nieulegające biodegradacji), w szczególności od właścicieli nieruchomości zgodnie z wykazem nieruchomości, tj. z Załącznikiem nr 8 do SIWZ. 3. Odbiór ww. odpadów komunalnych z pojemników na odpady komunalne oraz odbiór odpadów w workach na odpady, o pojemności i w kolorystyce określonych w obowiązującym Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miejskiej Piechowice stanowiącym załącznik nr 10 do SIWZ, z częstotliwością określoną w tym Regulaminie oraz w załączniku nr 9 do SIWZ dotyczącego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, które stanowią integralną część opisu przedmiotu zamówienia, z zastrzeżeniem, że częstotliwość odbioru odpadów frakcji papier i frakcji szkło może ulec zwiększeniu do dwóch razy w miesiącu, jeżeli Wykonawca w swojej ofercie złoży taką deklarację, chcąc uzyskać punkty w kryterium oceny ofert. Częstotliwość odbioru odpadów tj. papier i szkło – zgodnie z Rozdziałem XIII SIWZ. 4. Dostarczenie worków do frakcji zbieranych selektywnie dla nieruchomości zamieszkałych, których właściciele zadeklarowali zbiórkę selektywną – w przewidywanej ilości : szkło : 13 900szt., papier 13 900szt., tworzywa sztuczne/metal : 27 800szt., odpady ulegające biodegradacji: 47 260 szt. – RAZEM 102 860szt. Ilość ta może ulec zmianie +/- 10%. Z tytułu zwiększenia lub zmniejszenia ilości worków koniecznych do dostarczenia, Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o zmianę wynagrodzenia, przy czym ilość worków dla frakcji papier i frakcji szkło może ulec zwiększeniu o 27 800 szt. jeżeli Wykonawca, w swojej ofercie zdeklaruje dwukrotny w miesiącu odbiór odpadów tj. papier i szkło – chcąc uzyskać punkty w kryterium oceny ofert. Częstotliwość odbioru odpadów tj. papier i szkło – zgodnie z Rozdziałem XIII SIWZ. Worki muszą spełniać następujące parametry: - materiał: folia polietylenowa LDPE - pojemność: 120 l - kolory: szkło – kolor zielony z napisem szkło, papier – kolor niebieski z napisem papier, metal/tworzywa sztuczne – żółty z napisem metale i tworzywa sztuczne, odpady ulegające biodegradacji – kolor brązowy z napisem bio. Przewidywana ilość wytworzonych odpadów komunalnych, którą trzeba będzie odebrać - 1 418 Mg w okresie od 01 marca 2019 r. do 31 grudnia 2019 r. Ilość wytwarzanych odpadów nie jest zależna od Zamawiającego. Ilość ta może ulec zwiększeniu do 10% bądź zmniejszeniu do 10%. Z tytułu zwiększenia lub zmniejszenia +/- 10% ilości odpadów, Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o zmianę wynagrodzenia. Za wykonanie usług objętych niniejszym postępowaniem przyjęta jest forma wynagrodzenia ryczałtowego. Wynagrodzenie ryczałtowe, zwane też ceną umowną Wykonawcy jest równe cenie oferty brutto tego Wykonawcy i będzie stałe, niezmienne w okresie realizacji umowy, za wyjątkiem przypadków wymienionych w § 9 wzoru umowy (załącznik nr 6 do SIWZ) . Do wyliczenia wysokości ceny oferty (=ceny umownej ryczałtowej) Wykonawca przyjmuje 1 418,00 Mg odpadów komunalnych w okresie od 01 marca 2019 do 31 grudnia 2019 r. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (tzw. SIWZ) wraz z załącznikami a w szczególności Załącznik nr 6 – wzór umowy oraz Załączniki nr 8, nr 9, nr 10, nr 11 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każdy Wykonawca jest zobowiązany zabezpieczyć składaną ofertę wadium tzn. wnieść wadium w wysokości 5.000,00 zł 2. Forma wadium. 1) Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dna 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity Dz.U. Nr z 2007 Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 2) W przypadku złożenia przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczeń – dokumenty te muszą być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem. Gwarancja/poręczenie musi być nieodwołalna, bezwarunkowa i płatna na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującym prawem i winny zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielającej gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, 15 c) kwotę gwarancji lub poręczenia d) termin ważności gwarancji lub poręczenia e) zobowiązanie gwaranta do bezwarunkowego zapłacenia kwoty gwarancji lub poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające następujące lub analogicznie brzmiące oświadczenia: Zobowiązujemy się nieodwołalnie i bezwarunkowo wypłacić Państwu/Beneficjentowi całą kwotę zobowiązania na pierwsze pisemne żądanie wraz z oświadczeniem, że: ................ (nazwa Wykonawcy): - w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 i 3a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz.U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm.), z przyczyn leżących po jego stronie ,nie złożył dokumentów lub oświadczeń, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ww. ustawy, oświadczenia o którym mowa w art. 25a ust. 1, ww. ustawy, pełnomocnictw, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ww. ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jak oferty najkorzystniejszej, - w przypadku kiedy nie wywiązał się ze zobowiązań wynikających z poniższych warunków, a postawionych w art. 46 ust. 5 ww. ustawy: -- odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, -- nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, -- zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 3. Wadium w formie gwarancji lub poręczeń nie podlega przeniesieniu na osoby trzecie. 4. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 5. Wadium w pieniądzu należy wnieść wyłącznie przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: prowadzony przez bank PKO PB S.A.: Nr 57 1020 2137 0000 9102 0147 6241 z adnotacją na tytule wpłaty: wadium – IZP.271.1.7.2017 – Przetarg: Odbiór odpadów komunalnych w Piechowicach. 6. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, za skuteczne wniesienie Zamawiający uzna wadium, które w oznaczonym terminie w dniu otwarcia ofert znajduje się na rachunku Zamawiającego. Dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu nie jest wystarczającym warunkiem stwierdzenia terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania okresu rozliczeń międzybankowych Zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem. 7. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał takiego dokumentu należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego w pok. 8 – Sekretariat - I piętro. Jeżeli Wykonawca prześle ofertę pocztą/przekaże za pośrednictwem kuriera lub innej osoby, winien kopię dowodu wniesienia wadium załączyć do oferty, natomiast oryginał dokumentu wadialnego umieścić np. w odrębnej kopercie oznaczonej -oryginał dowodu wniesienia wadium, przy czym oryginału dokumentu wadialnego nie należy trwale spinać z ofertą. 8. Zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy PZP, Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy. 9. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 11. 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, potwierdzających okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy PZP, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. UWAGA: W przypadku wadium w formie gwarancji lub poręczenia, dokument ten winien zawierać klauzulę gwarancji zapłaty wymaganej kwoty wadium po zaistnieniu w/w okoliczności – patrz punkt 2 ppkt 2) lit. e., a także przywołanych w punkcie 12 i 15 niniejszego Rozdziału. 13. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z punktem 9, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 14. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek Wykonawcy. 15. Wykonawca, którego oferta została wybrana, traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w przypadku, gdy: a) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 16. UWAGA: Wadium wniesione w formie gwarancji i poręczeń musi obejmować wszystkie przypadki, w których Wykonawca traci wadium na rzecz Zamawiającego. W przypadku, gdy dokumenty te nie będą zabezpieczały w pełnym zakresie możliwych roszczeń Zamawiającego, określonych ustawą PZP – oferta Wykonawca zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy PZP.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca zobowiązany jest posiadać : wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Miejskiej Piechowice
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W przypadku, kiedy Wykonawca korzysta z Podmiotu udostępniającego zasoby celem wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu - stosowne zobowiązanie Podmiotu udostępniającego, z którego musi wynikać:. - zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach