Przetargi.pl
Odbiór odpadów komunalnych od właściieli nieruchomości z terenu Gminy Harasiuki

Gmina Harasiuki ogłasza przetarg

  • Adres: 37-413 Harasiuki, Harasiuki
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 158 791 306 , fax. 158 791 306
  • Data zamieszczenia: 2018-05-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Harasiuki
    Harasiuki 112 A
    37-413 Harasiuki, woj. podkarpackie
    tel. 158 791 306, fax. 158 791 306
    REGON: 83040937600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.harasiuki.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór odpadów komunalnych od właściieli nieruchomości z terenu Gminy Harasiuki
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Harasiuki. Zgodnie z Uchwałą Rady Gminy Harasiuki Nr XXII/90/2016 z dnia 16 września 2016 r w sprawie zawarcia porozumienia międzygminnego pomiędzy Gminą Harasiuki a Gminą Krzeszów w sprawie przetwarzania i zagospodarowania odpadów komunalnych pochodzących z terenu Gminy Harasiuki, oraz zawartego porozumienia pomiędzy Gminą Krzeszów a Gminą Harasiuki z dnia 1 grudnia 2016 r w sprawie powierzenia Gminie Krzeszów zadania publicznego w zakresie przetwarzania i zagospodarowania odpadów komunalnych z terenu Gminy Harasiuki tj. poddania ich mechaniczno-biologicznemu przetwarzaniu w Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK) w miejscowości Sigiełki gmina Krzeszów, niniejszy przedmiot zamówienia obejmuje tylko zbiórkę, transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Harasiuki i przekazanie ich do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w miejscowości Sigiełki gmina Krzeszów. 2. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania niżej wymienionych usług: 1) Odbiór od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01, ich załadunek, transport i przekazanie do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK) Regionu Północnego Województwa Podkarpackiego w miejscowości Sigiełki gmina Krzeszów. 2) Zbiórka, transport selektywnie zebranych odpadów od właścicieli nieruchomości i przekazanie ich do RIPOK w miejscowości Sigiełki tj : 2.1.papier i tektura – w tym opakowania z papieru i tektury, tekstylia , opakowania wielomateriałowe kod 20 01 01, 20 01 10, 20 01 11, 15 01 01, 15 01 05, 2.2.tworzywa sztuczne – w tym opakowania z tworzyw sztucznych, folie itp.; kod : 20 01 39, 15 01 02, 2.3.metale , opakowania z metalu ( puszki, drobny złom); - kod 20 01 40, 15 01 04, 2.4.szkło – z podziałem na szkło kolorowe i bezbarwne, w tym opakowania ze szkła; kod- 20 01 02, 15.01 07. 2.5.zimne popioły, drobne odpady budowlane, ceramiczne, pochodzące z rozbiórek i remontów z rozgraniczeniem na poszczególne frakcje w ilości do 100 kg, gromadzonych w workach do tego celu przeznaczonych w ilości nie większej niż 20 kg na worek,- kod: 17 01 01, 17 01 02, 17 01 03, 17 01 07, 17 01 80, 20 01 99, 2.6. zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,- kod: 20 01 23, 20 01 35, 20 01 36, 2.7. odpady wielkogabarytowe,- kod : 20 03 07, 2.8. zużyte baterie i akumulatory, zużyte oleje, farby, rozpuszczalniki, - kod : 20 01 33, 20 01 34, 2.9. zużyte opony, przeterminowane leki i chemikalia, - kod ; 16 01 03, 20 01 31, 20 01 32, 2.10. odpady biodegradowalne ; trawy, liście, rozdrobione gałęzie, itp. kod: 20 02 21,. 2.11. zbiórka w punktach aptecznych, przeterminowanych leków, i przekazanie do firm posiadających niezbędne decyzje na zagospodarowanie tego typu odpadów. Na terenie gminy znajduje się 2 punkty apteczne w miejscowości Harasiuki i Huta Krzeszowska. 3.Dane dotyczące Gminy Harasiuki istotne z punktu widzenia zamówienia: 3.1.Celem oszacowania przez Wykonawcę masy odpadów, będących przedmiotem zamówienia, Zamawiający przedstawia w załączniku nr 7 „Sprawozdanie z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi”, rodzaje i ilości odpadów z podziałem na frakcje zebrane w 2017 roku. 3.2.Liczba mieszkańców zameldowanych na stałe według danych ewidencji ludności: - w roku 2017 ( stan na 31 grudzień 2017 r ) – 6 277 osób, 3.3. Liczba właścicieli nieruchomości od których odebrane zostały odpady komunalne w roku 2017 – 1515. 4.Załadunek i transport odpadów będzie odbywał się za pomocą odpowiedniego sprzętu, będącego w dyspozycji Wykonawcy odpowiadającego wymaganiom określonym w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości ( Dz. U. z 2013 r poz. 122). 5. Wykonawca zobowiązuje się na swój koszt zainstalować w pojazdach, które będą świadczyły usługę zbiorki odpadów, system nadzorowania ( GPS). Zamawiający zastrzega sobie prawo wglądu do systemu nadzorowania ( GPS), Wykonawca zobowiązuje się na swój koszt zainstalować u Zamawiającego niezbędne oprogramowanie . 6 .Przed rozpoczęciem wykonywania usługi Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć właścicielom nieruchomości zatwierdzony przez Zamawiającego harmonogram świadczenia usług, oraz zaopatrzyć w komplet worków. Opracowany harmonogram musi być bezwzględnie przestrzegany i musi zawierać : terminy odbioru odpadów komunalnych dla poszczególnych miejscowości zmieszanych i zbieranych selektywnie, sposób segregacji poszczególnych frakcji odpadów komunalnych, cennik na dodatkowe usługi np. koszt wyposażenia nieruchomości w pojemnik na odpady budowlane i z remontów. Zamawiający wymaga aby odbiór odpadów zbieranych selektywnie i odbiór odpadow mieszanych odbywał się w dwóch odrębnych terminach w danym miesiacu. Obowiązkiem Wykonawcy jest aktualizowanie harmonogramu na wniosek Zamawiającego lub w miarę zaistniałych potrzeb - zawsze po uzyskaniu zgody Zamawiającego. 7. Usługa wywozu odpadów poza harmonogramem, na zgłoszenia właściciela nieruchomości będzie odbywać się odpłatnie na podstawie umowy między Wykonawcą i właścicielem nieruchomości. 8. Wymagana częstotliwość wywozu odpadów: 8.1.Odpady komunalne zbierane w sposób nieselektywny , będą odbierane wg harmonogramu ustalonego dla danej miejscowości – 1 raz w miesiącu, 8.2.Odpady komunalne zbierane w sposób selektywny, będą odbierane wg harmonogramu ustalonego dla danej miejscowości – 1 raz w miesiącu, 8.3.Odpady ulegające biodegradacji i odpady zielone gromadzone w workach ,lub pojemnikach - 1 raz w miesiącu, 8.4. Zimne popioły i drobne odpady budowlane, ceramiczne pochodzące z rozbiórek i remontów z rozgraniczeniem na poszczególne frakcje w ilości do 100kg ,gromadzonych w workach do tego celu przeznaczonych w ilości nie większej niż 20 kg na worek - 1 raz w roku, za wyjątkiem zbiórki popiołów w okresie zimowym tj. od miesiąca XI do miesiąca IV – 1 raz w miesiącu. 8.5. Zużyte baterie i akumulatorki- odbiór z obiektów użyteczności publicznej (Publiczna Szkoła Podstawowa w Harasiukach, Publiczna Szkoła Podstawowa w Hucie Krzeszowskiej, Publiczna Szkoła Podstawowa w Goździe, PSP w Hucisku, PSP w Krzeszowie Górnym, Urząd Gminy) - 2 razy w roku lub w miarę napełniania pojemników, 8.6.Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, akumulatory, odpady z tekstyliów, przeterminowane leki i chemikalia – 1 raz w roku, 8.7. Opróżnianie koszy ulicznych i koszy z przystanków komunikacji publicznej nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu w dniu wywozu odpadów przez przedsiębiorcę. 9. Odpady komunalne segregowane i niesegregowane odbierane od właścicieli nieruchomości przez przedsiębiorcę będą transportowane i przekazywane do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK) w miejscowości Sigiełki gmina Krzeszów zgodnie z obowiązującym porozumieniem z dnia 1 grudnia 2016 r. ( Dziennik Urzędowy Woj. Pod. z dnia 6.12.2016, poz. 3905). 10.Rodzaj i minimalna pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów na terenie gminy Harasiuki. 10.1.Wykonawca w ramach oferowanej ceny dostarczy właścicielom nieruchomości worki do selektywnej zbiórki odpadów. Worki powinny mieć logo wykonawcy i powinny być w kolorach określonych w regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Harasiuki. Worki powinny posiadać następujące kolory, pojemności i grubości :  Żółty – worek przeznaczony na metale i tworzywa sztuczne -120l gr. min 80 mikronów,  Zielony – worek przeznaczony na szkło kolorowe, bezbarwne (opakowaniowe) – 80l, gr. min 80 mikronów,  Niebieski – worek przeznaczony na papier i tekturę oraz opakowania wielomateriałowe – 120l gr. min. - 60 mikronów,  Brązowy – worek przeznaczony na odpady ulegające biodegradacji i odpady zielone – 80l, gr. min. 60 mikronów,  Szary – worek przeznaczony na gruz budowlany lub zimny popiół, - 80l, gr. min. 80 mikronów,  Czarny – worek przeznaczony na zmieszane odpady komunalne, - 120l, gr. min. 60 mikronów, 10.2.Worki powinny spełniać następujące wymagania : - materiał – folia polietynowa, - pojemność – od 80l - 120l, - grubość – min. 60 – 80 mikronów, - nadruk – oznaczenie rodzaju odpadów i dane Wykonawcy ( nazwa ,adres, i numer telefonu), 10.3. Ilość worków do selektywnej zbiórki, które musi zapewnić Wykonawca : żółty, zielony, niebieski, brązowy, szary, czarny, po jednym na nieruchomość, następne po odebraniu pełnego worka. 10.4.Rodzaj pojemników do gromadzenia odpadów zmieszanych oraz zbieranych selektywnie: 60l , 80l, 120l, 240l, 10.5. Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia worków do właścicieli nieruchomości na 10 dni przed terminem obowiązywania umowy. 10.6.Wykonawca ma obowiązek odbierania odpadów gromadzonych w pojemnikach będących własnością właścicieli nieruchomości, jeżeli spełniają one wymagania określone w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Harasiuki. ( Uchwała Rady Gminy Nr XX/82/2016 z dnia 8 lipca 2016 r – Dziennik Urzędowy Woj. Podkarpackiego z dn.15.07.2016r poz. 2483 ). 11.Do obowiązków Wykonawcy należy kontrolowanie właścicieli nieruchomości pod kątem wypełniania zadeklarowanego obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych oraz niezwłoczne informowanie Zamawiającego o przypadkach niedopełnienia przez właścicieli nieruchomości ww. obowiązku. Do informacji należy dołączyć dokumentację fotograficzną wraz z datą wykonania. 12. Zbiórka odpadów powinna być prowadzona zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi w szczególności : - Ustawą z dnia 13 września 1996r o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( tj. Dz. U. z 2017 r ,poz. 1289 z późn. zm ), - ustawą z dnia 14.12. 2012 r o odpadach ( Dz. U, z 2018 r poz. 21 z późn. zm ), - Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r Prawo Ochrony Środowiska ( t j. Dz. U. z 2017 r , poz. 519 z późn. zm). - Ustawą z dnia 29 lipca 2005 r o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym ( Dz. u. z 2015 r poz. 1688 ). - Ustawą z dnia 24 kwietnia 2009 r o bateriach i akumulatorach (t. j Dz. U. z 2016 r poz. 1803 z późn. zm.). - Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi ( Dz. u. z 2009r nr 104 poz. 868). - Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r w sprawie katalogu odpadów ( Dz. U. z 2014 r , poz. 1923 ). - Uchwałą Rady Gminy Harasiuki Nr XX/83/2016 z dnia 8 lipca 2016 r w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi ( Dziennik Urzędowy Woj. Podkarpackiego z dnia 15.07.2016 poz. 2484 ). - Uchwałą Nr XX/82/2016 Rady Gminy Harasiuki z dnia 8 lipca 2016 r w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Harasiuki.( Dziennik Urzędowy Województwa Podkarpackiego z dnia 15.07.2016 r poz. 2483). 13. Wykonawca/podwykonawca zobowiązany jest w trakcie realizacji zamówienia do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę tj w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 108, z późn. zm.), osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia : czynności bezpośrednio związane z odbiorem odpadów z nieruchomości ( tj. operator śmieciarki-kierowca, osoby załadowujące odpady ). Obowiązek ten dotyczy również podwykonawców- Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o prace wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności. Zatrudnienie, o którym mowa w pkt. 13 powinno trwać przez okres niezbędny do wykonania wskazanych czynności. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu Wykonawca/podwykonawca niezwłocznie zatrudni na to miejsce inną osobę. 14.Dla udokumentowania faktu zatrudnienia pracowników stosownie do pkt. 13. Wykonawca nie później niż w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy lub umowy z podwykonawcą złoży Zamawiającemu w formie pisemnej oświadczenie o spełnieniu przez Wykonawcę/ podwykonawcę wymogu, o którym mowa w pkt. 13, ze wskazaniem ilu pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę wykonuje czynności wskazane w pkt. 13. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności : dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę, ze wskazaniem rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy. 15. Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia pracowników, o których mowa w pkt. 13 przez cały okres realizacji wykonywanych przez nich czynności. W tym celu Wykonawca/podwykonawca na każde pisemne wezwanie Zamawiającego, w terminie 5 dni roboczych od otrzymania wezwania zobowiązuje się przedłożyć kopię zanonimizowanych umów o pracę zawartych przez Wykonawcę/podwykonawcę z pracownikami. 16. Zamawiający może żądać od Wykonawcy/podwykonawcy pisemnych wyjaśnień co do sposobu i stanu zatrudnienia osób, o których mowa w pkt. 13. 17. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w pkt. 14 i 15 w terminie tam wskazanym będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę oraz będzie skutkować naliczeniem kary umownej w wysokości określonej w projekcie umowy. 18. W przypadku nie wywiązania się Wykonawcy z obowiązku wskazanego w pkt.14 i 15, pomimo dodatkowego wezwania przez Zamawiającego oraz w przypadku dwukrotnego niewywiązania się Wykonawcy/podwykonawcy z obowiązku wskazanego w pkt. 16 Zamawiający może odstąpić od umowy z powodu okoliczności, za które odpowiada Wykonawca – w terminie 60 dni od upływu terminu wykonania obowiązku wskazanego przez Zamawiającego. 19).W przypadku konieczności zmiany pracowników zatrudnionych na podstawie umowę o pracę, wykonujących czynności, o których mowa w pkt.13, Wykonawca każdorazowo przekaże Zamawiającemu w terminie 5 dni roboczych, nowe oświadczenie o którym mowa w pkt.14.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90513100-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 9.1.Przystępując do niniejszego postępowania Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 5000 zł. Słownie: ( pięć tysięcy złotych ). 9.2.Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) Pieniądzu. 2) Poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym 3) Gwarancjach bankowych, 4) Gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. (Dz. U. z 2014r , poz. 1804 oraz z 2015 r, poz. 987 i 1240 ). 9.3.Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Nr 10 9602 0007 3000 0114 2000 0001 9.4.Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w formie oryginału w siedzibie Zamawiającego, jako oddzielny dokument lub dołączyć do oferty. 9.5.Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób nieprawidłowy, inny niż określony w SIWZ spowoduje odrzucenie oferty na podstawie art.89 ust.1 pkt. 7b, ustawy Pzp. 9.6.W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej z treści gwarancji musi jednoznacznie wynikać w szczególności: 1) Zobowiązanie gwaranta(banku, zakładu ubezpieczeń) do zapłaty kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie zamawiającego, zawierające oświadczenie, że zaszły okoliczności wymienione w art.46 ust.4a i ust.5 PZP. 2) Termin obowiązywania gwarancji, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą. 3) Miejsce i termin zwrotu gwarancji. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację na przykład złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). 9.7.Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert, tj. do dnia 18.05.2018r. do godz. 10.00 (decyduje data i godzina wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego) 9.8 Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem pkt. 9.12. 9.9.Zamawiający po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego i wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy zwróci wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. 9.10.Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9.11.Wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana, zostanie zatrzymane wraz z odsetkami w przypadku, gdy Wykonawca: 1) Odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, 2) Nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) Zawarcie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 9.12.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3 i 3a z przyczyn leżących po jego stronie nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust 1, oświadczenia, o których mowa w art. 25a ust. 1 , pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art 87 ust.2 pkt.3 , co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada: a) zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej, prowadzonej przez Urząd Gminy Harasiuki w zakresie odbierania odpadów komunalnych, od właścicieli nieruchomości zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996r o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( j.t. Dz. U. z 2016, poz. 250 ) w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach