Przetargi.pl
Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Lubomino i ich transport do RIPOK właściwej dla gminy Lubomino w okresie od 01.01.2019 r. do 31.12.2020 r

Gmina Lubomino ogłasza przetarg

  • Adres: 11135 Lubomino, ul. Kopernika
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 895 324 450
  • Data zamieszczenia: 2018-11-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lubomino
    ul. Kopernika 7
    11135 Lubomino, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 895 324 450
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.lubomino.tensoft.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Lubomino i ich transport do RIPOK właściwej dla gminy Lubomino w okresie od 01.01.2019 r. do 31.12.2020 r
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest odbiór i transport do miejsca zagospodarowania właściwego dla Gminy Lubomino (określonego w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa Warmińsko – Mazurskiego na lata 2016 - 2022), odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjne oraz Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych. Odbiór i transport odpadów winien odbywać się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz.U. z 2017 r., poz. 1289 ze zm.), ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2018 r. poz. 922 ze zm.), wytycznymi Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Warmińsko –Mazurskiego na lata 2016 - 2022, Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lubomino oraz innymi przepisami prawa polskiego. 1. Odpady podlegające odbiorowi: odpady komunalne zbierane w sposób selektywny z podziałem na frakcje: tworzywa sztuczne, metale i opakowania wielomateriałowe papier szkło, odpady ulegające biodegradacji popiół odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte opony, meble i inne odpady problemowe przeterminowane leki i chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, żarówki i świetlówki, itp. zużyte opony, odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne, odpady komunalne zbierane w sposób nieselektywny (zmieszane odpady komunalne), Wymienione wyżej odpady nie mogą pochodzić z działalności gospodarczej. Ponadto odpady budowlane mogą powstawać w wyniku prowadzenia drobnych remontów, nie wymagających pozwolenia bądź zgłoszenia na budowę. Odpady budowlane i rozbiórkowe pochodzące z budowy lub przebudowy (wymagających pozwolenia na budowę) odbierane będą odpłatnie, po każdorazowym zgłoszeniu Wykonawcy takiej konieczności przez właściciela nieruchomości. Wykonawca zobowiązany jest do podstawienia kontenerów na odpady budowlane i rozbiórkowe w miejsce wskazane przez właściciela nieruchomości. 2. Dane charakteryzujące zamówienie: Szacunkowa ilość odpadów jaka może powstać na terenie gminy w okresie 12 miesięcy wynosi: ok. 700,00 Mg ( ok. 58,00 Mg na miesiąc) w tym: Ilość podanych odpadów w ciągu okresu realizacji zamówienia może wzrosnąć lub zmaleć i jest zależna od złożonych deklaracji przez właścicieli nieruchomości. Przewidywana ilość nieruchomości do obsługi - około 1031. Liczba miejscowości na terenie gminy Lubomino – 19. 3. Szczegółowy opis funkcjonowania systemu odbioru odpadów Na terenie Gminy Lubomino obowiązywał będzie mieszany, pojemnikowo - workowy system zbiórki odpadów komunalnych: 1) Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych segregowanych : a. Rodzaje pojemników i worków do gromadzenia odpadów segregowanych Odbiór selektywnie zebranych odpadów komunalnych na terenie Gminy Lubomino będzie się odbywał w systemie workowo - pojemnikowym oraz do kontenerów w odpowiednich kolorach ustawionych na terenach zwartej zabudowy. Wprowadza się cztery kolory worków i cztery kolory pojemników: żółty - z oznaczeniem METALE I TWORZYWA SZTUCZNE ( do zbierania opakowań z tworzyw sztucznych, metali i opakowań wielomateriałowych) niebieski - z oznaczeniem PAPIER ( do zbierania papieru i tektury), zielony - z oznaczeniem SZKŁO ( do zbierania opakowań ze szkła). brązowy – z oznaczeniem BIO ( do zbierania odpadów ulegających biodegradacji) Worki do odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych zapewnia Wykonawca. Przedmiotowe worki powinny posiadać następujące parametry: materiał – folia polietylenowa LDPE, półprzezroczysta, o grubości zapewniającej wytrzymałość worków dla odpowiedniej frakcji odpadów, wielkość worków min. 60 l , max 120 l. . oznakowanie – dopuszcza się nadruki informujące o sposobie segregacji odpadów oraz inf. o firmie odbierającej Wykonawca zobowiązany jest dostarczać worki do mieszkańców w ilościach odpowiadających ilością i kolorystyką workom odebranym. b. Odbieranie selektywnie zebranych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości będzie prowadzone: Odbiór odpadów odbywać się będzie co najmniej 1 raz w miesiącu zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę, uzgodnionym z Zamawiającym i zaakceptowanym przez Zamawiającego z zachowaniem ciągłości obecnego harmonogramu. W przypadku zgłoszenia przez Zamawiającego wykonawca zobowiązany jest do dodatkowego odbioru odpadów zebranych w kontenerach ustawionych na terenach zwartej zabudowy - do obsługi jest 90 kontenerów na terenie całej gminy ( liczba kontenerów może ulec zwiększeniu). 2) Odbiór i transport niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych z nieruchomości . a. Rodzaje pojemników do gromadzenia niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych dla nieruchomości. Do gromadzenia odpadów stosowane będą: pojemniki o pojemności min. 110 l (dopuszcza się pojemniki 120 l i 240 l) kontenery o pojemności min. 1100 l Pojemniki, kontenery na zmieszane odpady komunalne zapewnia właściciel nieruchomości we własnym zakresie. b. Odbieranie nieselektywnych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości będzie prowadzone: Odbiór odpadów odbywać się będzie co 2 tygodnie zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę, uzgodnionym z Zamawiającym i zaakceptowanym przez Zamawiającego z zachowaniem ciągłości obecnego harmonogramu. c. Dodatkowe zadania Wykonawcy w czasie odbioru segregowanych i niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych. Wykonawca jest zobowiązany do: przedstawienia Zamawiającemu dowodów potwierdzających ilości zebranych i przekazanych do zagospodarowania odpadów segregowanych ( z podziałem na poszczególne frakcje) oraz odpadów zmieszanych, tj. karty przekazania odpadów. do kontrolowania mieszkańców czy oddają odpady zgodnie ze złożoną deklaracją, do składania miesięcznych raportów odbioru odpadów z poszczególnych nieruchomości W przypadku niedopełniania przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych podmiot odbierający odpady komunalne przyjmuje je jako zmieszane odpady komunalne i powiadamia o tym gminę. 3) Odbiór i zagospodarowanie odpadów wielkogabarytowych i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego Odbiór odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, odbywać się będzie bezpośrednio sprzed posesji właścicieli nieruchomości w terminach, zgodnych z harmonogramem wywozu opracowanym przez Wykonawcę. Odpady odebrane powinny być najpóźniej w dniu następnym od wystawienia ich przez mieszkańców Częstotliwość załadunku i wywozu – co najmniej trzy razy w roku zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę, uzgodnionym z Zamawiającym i zaakceptowanym przez Zamawiającego. Harmonogram podlega opublikowaniu przez Zamawiającego 4) Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów na następujące odpady komunalne zebrane w sposób selektywny : a) chemikalia, b) zużyte opony, c) odpady budowlane i rozbiórkowe pochodzące z remontów wykonywanych we własnym zakresie, na wykonanie których nie jest wymagane uzyskanie pozwolenia na budowę lub na wykonanie których nie jest wymagane zgłoszenie budowlane. Wykonawca w terminie do 15 stycznia 2019 r. na własny koszt zorganizuje i uruchomi gminny Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów. Punkt winien być zorganizowany w miejscu umożliwiającym stały i łatwy dostęp wszystkim mieszkańcom gminy Lubomino. Lokalizacja punktu musi być uzgodniona i zaakceptowana przez Zamawiającego w terminie najpóźniej do 30 grudnia 2018 r. Wykonawca na własny koszt: zakupi, wydzierżawi (lub inny dowolny sposób) nieruchomość o powierzchni niezbędnej do zorganizowania przedmiotowego punktu, ogrodzi przedmiotową nieruchomość w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym, wywiesi tabliczkę z godzinami otwarcia punktu, wyposaży go w odpowiednią ilość kontenerów dla każdej frakcji następujących odpadów: a) chemikalia, b) zużyte opony, c) odpady budowlane i rozbiórkowe, remontowe. d) akumulatory utwardzi teren w sposób umożliwiający mieszkańcom łatwy dostęp do kontenerów, zadba o ład i porządek w punkcie, zatrudni osoby odpowiedzialne do obsługi punktu. Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów musi być czynny w dniach: sobota- od godz. 10 do 15, środa - od godz. 12 do 18. Częstotliwość wywozu odpadów z punktu: w dowolnie wybranym przez Wykonawcę terminie lecz nie rzadziej niż 1 raz na dwa miesiące w sposób umożliwiający ciągły dowóz i składowanie odpadów przez mieszkańców oraz zapewniający porządek na terenie punku. 5) Przeterminowane leki, zużyte baterie ( kod 200132, 200134) a) Do obowiązków Wykonawcy należy zorganizowanie pojemników i urządzeń przeznaczonych do odbioru następujących odpadów: przeterminowane leki, zużyte baterie, b) Wykaz miejsc do umiejscowienia pojemników pojemnik na: przeterminowane leki w: aptece w Lubominie Ośrodku Zdrowia w Lubominie, zużyte baterie - w 5 budynkach użyteczności publicznej: c) Częstotliwość odbioru odpadów z powyższych punktów: w dowolnie wybranym przez Wykonawcę terminie, lecz w sposób umożliwiający ciągłe dostarczanie i składowanie odpadów przez mieszkańców. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera rozdział III SIWZ
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90511000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium. Każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych). 2. Forma wadium. Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 3. Miejsce i sposób wniesienia wadium. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na konto Zamawiającego Warmiński Bank Spółdzielczy O/Lubomino nr 57 8857 1054 3001 0007 0292 0005 Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu. Wadium wnoszone w innych dopuszczalnych formach należy złożyć w oryginale w siedzibie Zamawiającego, w pokoju nr 2, a do oferty dołączyć kopię dokumentu potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. 4. Termin wniesienia wadium. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym ale nie wystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. 5. Zwrot i zatrzymanie wadium. Zamawiający zwróci lub zatrzyma wadium według zasad określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych. 6. Utrata wadium. 1) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 2) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej zamawiający żąda wykazania, że Wykonawca jest wpisany do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Lubomino w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zgodnie z art. 9 c ust. 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz posiada właściwe aktualne zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odbioru i transportu odpadów komunalnych (wszystkich rodzajów odpadów określonych w niniejszej SIWZ) wydane przez właściwe organy.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez zamawiającego na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, Wykonawca przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w zakresie o którym mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy Pzp (wg wzoru zał. nr 7)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach