Przetargi.pl
Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i letniskowych z terenu miasta i gminy Goniądz i transport odpadów do RIPOK w okresie od 1 stycznia 2018 r. do 31 grudnia 2019 r.

Urząd Miejski w Goniądzu ogłasza przetarg

  • Adres: 19110 Goniądz, Plac 11 Listopada
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 85 7380043 wew. 24 , fax. 857 380 307
  • Data zamieszczenia: 2017-11-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miejski w Goniądzu
    Plac 11 Listopada 38
    19110 Goniądz, woj. podlaskie
    tel. 85 7380043 wew. 24, fax. 857 380 307
    REGON: 52738000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.goniadz.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i letniskowych z terenu miasta i gminy Goniądz i transport odpadów do RIPOK w okresie od 1 stycznia 2018 r. do 31 grudnia 2019 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno – wypoczynkowe wykorzystywane jedynie przez część roku z terenu miasta i gminy Goniądz w okresie od 1 stycznia 2018 r. do 31 grudnia 2019 r. i transport niesegregowanych odpadów komunalnych do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych – Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Koszarówce (gmina Grajewo) bądź do jednej ze stacji przeładunkowych zlokalizowanych w miejscowości Świerzbienie (gmina Mońki), Augustów oraz Dąbrowa Białostocka, a segregowanych odpadów komunalnych do ZZO Koszarówka lub BIOM Sp. z o.o. w Dolistowie Starym I 144. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z uchwałą Nr XXXIII/253/17 Rady Miejskiej w Goniądzu z dnia 27 czerwca 2017 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Goniądz. 1. Charakterystyka gminy Goniądz Powierzchnia gminy wynosi 37 668 ha. Liczba osób zameldowanych na terenie Gminy wynosi 5032 (stan na dzień 31.12.2016 r.): Liczba osób zamieszkujących: a)na terenie miasta Goniądza:, - w zabudowie wielorodzinnej (spółdzielnia mieszkaniowa) – ok. 292 osób, - w zabudowie wielorodzinnej (małe wspólnoty mieszkaniowe) – ok. 159 osób, - w zabudowie jednorodzinnej – ok. 900 osób, b) na terenie gminy Goniądz: - w zabudowie wielorodzinnej – ok. 138 osób, - w zabudowie jednorodzinnej – ok. 2162 osób. Liczba budynków jednorodzinnych – ok.1200, Liczba budynków wielorodzinnych – 19. Liczba domków letniskowych lub nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno – wypoczynkowe – ok. 90. Liczba gospodarstw domowych na terenie miasta Goniądza – ok. 594. Liczba gospodarstw domowych na terenie gminy Goniądz – ok. 825. Liczba sołectw: 28. Dopuszcza się zmianę wielkości i ilości gospodarstw domowych do 3 % wynikającą z przyczyn losowych, migracyjnych i inwestycyjnych mieszkańców miasta i gminy Goniądz. 2.1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia Przedmiotem zamówienia jest: 1) usługa odbioru od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno – wypoczynkowe wykorzystywane jedynie przez część roku następujących strumieni odpadów komunalnych: a) niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych (kod 20 03 01), b) selektywnie zbieranych odpadów komunalnych (kody: 20 01 01, 20 01 08, 20 01 02, 20 01 39, 20 01 40, 20 01 23, 20 01 35*, 20 01 36, 20 03 07, 20 01 99, 20 02 01, 20 03 99, 15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 06, 15 01 07), tj. – tworzywa sztuczne typu PET oraz typu plastik przemysłowo – gospodarczy, a także odpady wielomateriałowe i metale, – papier i makulatura, – popiół i inne stałe produkty spalania pochodzące z procesów termicznych wykorzystywanych do ogrzewania budynków mieszkalnych, – odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów, – szkło kolorowe i bezbarwne, – odpady wielkogabarytowe, – zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny; 2) dostarczanie odebranych niesegregowanych odpadów komunalnych do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych – Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Koszarówce (gmina Grajewo) położonej w odległości ok. 30 km od Goniądza bądź do jednej ze stacji przeładunkowych zlokalizowanych w miejscowości Świerzbienie (gmina Mońki) położonej w odległości ok.12 km od Goniądza, w Augustowie (gmina Augustów) położonym w odległości ok. 64 km od Goniądza oraz Dąbrowie Białostockiej położonej w odległości ok. 46 km od Goniądza, 3) dostarczanie wszystkich odebranych segregowanych odpadów komunalnych do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych – Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Koszarówce (gmina Grajewo) położonej w odległości ok. 30 km od Goniądza bądź do BIOM Sp. z o.o. w Dolistowie Starym I 144, 19-124 Jaświły położonej w odległości ok. 14 km od Goniądza w zależności od frakcji. Odpady wielkogabarytowe, odpady ulegające biodegradacji, popiół i inne produkty spalania paliw stałych należy dostarczyć do Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Koszarówce, natomiast zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne – do Zakładu Recyklingu w Dolistowie Starym I 144. Pozostałe odpady zbierane selektywnie mogą być dostarczone do Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Koszarówce lub Zakładu Recyklingu w Dolistowie Starym. 4) dostarczenie z przeznaczeniem dla zabudowy wielorodzinnej 1 szt. pojemnika o pojemności 7 m3 i 32 szt. pojemników o poj. 1100 l do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych oznaczonych kolorami i napisami oraz wyposażonych w otwory wrzutowe odpowiednie do gromadzonych: a) metali i tworzyw sztucznych typu PET, typu plastik przemysłowo-gospodarczy, odpady wielomateriałowe – koloru żółtego z napisem „Metale i tworzywa sztuczne” – 10 szt. o poj. 1100 l., b) szkła kolorowego i bezbarwnego – koloru zielonego z napisem „Szkło” – 9 szt. o poj. 1100 l, c) papieru i makulatury – koloru niebieskiego z napisem „Papier” – 9 szt. o poj. 1100 l., d) odpady ulegające biodegradacji – koloru brązowego z napisem „Bio” – 4 sztuki o poj. 1100l, e) popiół i inne stałe produkty spalania pochodzące z procesów termicznych wykorzystywanych do ogrzewania budynków mieszkalnych – koloru szarego lub innego – 1 szt. o poj. 7 m3 tj. KP7 i ich rozmieszczenie w miejscach wskazanych przez Zamawiającego. 5) dostarczenie worków w ilości 153 280 szt. z przeznaczeniem dla zabudowy jednorodzinnej i letniskowej do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (oraz wspólnota BELFER) – worki o pojemności 120 l, z folii polietylenowej LDPE w kolorach, oznaczone jednostronnym czarnym nadrukiem, przeznaczonych do gromadzenia: a) metali i tworzyw sztucznych typu PET, typu plastik przemysłowo – gospodarczy, odpadów wielomateriałowych – koloru żółtego – 28480 szt., b) szkła kolorowego i bezbarwnego – koloru zielonego – 14240 szt., c) papieru i makulatury – koloru niebieskiego – 14240 szt., d) odpady ulegające biodegradacji – koloru brązowego – 14240 szt., oraz worków pojemności 60 l, z folii polietylenowej LDPE w kolorach, oznaczone jednostronnym czarnym nadrukiem, przeznaczonych do gromadzenia a)popiołu i innych stałych produktów spalania pochodzących z procesów termicznych wykorzystywanych do ogrzewania budynków mieszkalnych – koloru szarego lub bezbarwnego – 80000 szt. i wydawanie ich właścicielom nieruchomości w ilości odpowiadającej częstotliwości wskazanej w harmonogramie odbioru odpadów. Nadruk na workach powinien odpowiadać wymaganiom wskazanym w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz. U. z 2017 r. poz. 19). Przedmiot zamówienia nie obejmuje: 1) odbioru selektywnie zbieranych następujących rodzajów odpadów komunalnych: a) przeterminowanych leków i chemikaliów, b) zużytych baterii i akumulatorów, c) odpadów budowlanych i rozbiórkowych, d) zużytych opon, 2) wyposażenia nieruchomości w pojemniki na odpady zmieszane. 2.2. Gromadzenie odpadów Przedmiotem zamówienia jest odbiór wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie miasta i gminy Goniądz, na których zamieszkują mieszkańcy i dostarczenie niesegregowanych odpadów komunalnych do Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Koszarówce lub do jednej ze stacji przeładunkowych. Odpady wielkogabarytowe, odpady ulegające biodegradacji, popiół i inne produkty spalania paliw stałych należy dostarczyć do Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Koszarówce, natomiast zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne – do Zakładu Recyklingu w Dolistowie Starym I 144. Pozostałe odpady zbierane selektywnie mogą być dostarczone do Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Koszarówce lub Zakładu Recyklingu w Dolistowie Starym. Zamawiający posiada podpisane porozumienie z właścicielem RIPOK (BIOM Sp. z o.o. w Dolistowie Starym) na zagospodarowanie odpadów komunalnych i poniesie koszty ich zagospodarowania. Wykonawca, przed przystąpieniem do podpisania umowy, okaże zapewnienie BIOM Sp. z o.o. w Dolistowie na nieodpłatne przekazywanie zmieszanych odpadów komunalnych zebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno – wypoczynkowe wykorzystywane jedynie przez część roku położonych na terenie miasta i gminy Goniądz. Urządzenia do gromadzenia odpadów zmieszanych zapewniają właściciele nieruchomości. Wykonawca, na prośbę właścicieli/ zarządców nieruchomości dostarczy (w postaci dzierżawy lub wykupu na własność) pojemniki przeznaczone do gromadzenia niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych za dodatkową opłatą ponoszoną przez właścicieli/zarządców nieruchomości. Do gromadzenia odpadów wielkogabarytowych, sprzętu elektrycznego i elektronicznego nie stosuje się pojemników. W przypadku budownictwa wielorodzinnego odpady wielkogabarytowe, sprzęt elektryczny i elektroniczny gromadzone będą w stosach obok pojemników przeznaczonych na gromadzenie odpadów zmieszanych bądź innym miejscu wskazanym przez zarządzającego nieruchomością lub w przypadku budownictwa jednorodzinnego będą wystawiane przez właścicieli nieruchomości do granicy nieruchomości (altany śmietnikowe, miejsca wyznaczone) w postaci wystawki. Wykonawca zobowiązany jest uznać za właściwe gromadzenie odpadów wielomateriałowych w workach lub pojemnikach przeznaczonych do gromadzenia odpadów z tworzyw sztucznych lub innych. Wykonawca zobowiązany jest uznać za właściwe gromadzenie metali w stosach obok pojemników, worków przeznaczonych na inne rodzaje odpadów. Wykonawca zobowiązany jest uznać za właściwe umieszczanie odpadów pochodzących ze spalania paliw stałych w pojemnikach przeznaczonych na zmieszane odpady komunalne lub w workach w miesiącach czerwiec – wrzesień. Wykonawca zobowiązany jest uznać za właściwe gromadzenie odpadów jeżeli w pojemniku przeznaczonym na zmieszane odpady komunalne nie znajdują się tworzywa sztuczne typu PET, typu plastik przemysłowo - gospodarczy, odpady wielomateriałowe, metale, szkło kolorowe i bezbarwne, papier i makulatura, popiół i produkty spalania paliw stałych, odpady ulegające biodegradacji w ilości większej niż 10% całkowitej objętości pojemnika/worka. Pojemniki i worki do gromadzenia selektywnie zbieranych odpadów komunalnych zapewnia Wykonawca. Kolory pojemników i ich oznaczenie powinny odpowiadać wymaganiom wskazanym w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz. U. z 2017 r. poz. 19). Wykonawca zobowiązany jest również uznać za właściwe gromadzenie przez mieszkańców odpadów komunalnych wyselekcjonowanych ze względu na ich rodzaj (np. plastik, szkło, inne), a nie ze względu na ilość, rodzaj, kolor, właściciela pojemnika lub worka. Pojemniki są własnością Wykonawcy i po zakończeniu realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest zabrać je z terenu Gminy Goniądz. 2.3. Sposób gromadzenia odpadów w poszczególnej zabudowie 1) zabudowa wielorodzinna a) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod: 20 03 01) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne gromadzone są w pojemnikach ustawionych w dotychczasowych, przeznaczonych do tego miejscach (altanki śmietnikowe, wyznaczone miejsca na pojemniki). Pojemniki zapewniają właściciele / zarządcy nieruchomości. b) Selektywnie zbierane odpady komunalne (kody: 20 01 01, 20 01 08, 20 01 02, 20 01 39, 20 01 40, 20 01 23, 20 01 35*, 20 01 36, 20 03 07, 20 01 99, 20 02 01, 20 03 99, 15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 06, 15 01 07) Selektywna zbiórka odpadów komunalnych odbywać się będzie do specjalistycznych pojemników, które zapewni Wykonawca i ustawi je w miejscach wskazanych przez Zamawiającego w następujących rodzajach i ilościach: – żółty do gromadzenia odpadów z metali i tworzyw sztucznych typu PET, typu plastik przemysłowo – gospodarczy, odpady wielomateriałowe – 9 szt. o poj. 1100 l., – niebieski do gromadzenia papieru i makulatury – 9 szt. o poj. 1100 l., – zielony do gromadzenia szkła kolorowego i bezbarwnego – 9 szt. o poj. 1100 l., – brązowy do gromadzenia odpadów ulegających biodegradacji – 4 szt. o poj. 1100 l. – szary do gromadzenia popiołu lub innych produktów spalania paliw stałych – 1 szt. o poj. 7m3. 2) zabudowa jednorodzinna a) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod: 20 03 01) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach lub workach ustawionych w dotychczasowych, przeznaczonych do tego miejscach (altanki śmietnikowe, wyznaczone miejsca na pojemniki) bądź wystawionych do granicy nieruchomości. Pojemniki zapewniają właściciele nieruchomości. b) Selektywnie zbierane odpady komunalne (kody: 20 01 01, 20 01 08, 20 01 02, 20 01 39, 20 01 40, 20 01 23, 20 01 35*, 20 01 36, 20 03 07, 20 01 99, 20 02 01, 20 03 99, 15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 06, 15 01 07) Selektywna zbiórka odpadów komunalnych odbywać się będzie w systemie pojemnikowo – workowym. Wykonawca zapewnia worki i dostarcza właścicielom nieruchomości prowadzącym selektywną zbiórkę odpadów w następujących ilościach: – żółty do gromadzenia odpadów z metali i tworzyw sztucznych typu PET oraz typu plastik przemysłowo- gospodarczy, a także odpady wielomateriałowe – 26400 szt., – niebieski do gromadzenia papieru i makulatury – 13 200 szt., – zielony do gromadzenia szkła kolorowego i bezbarwnego – 13 200 szt., – brązowy do gromadzenia odpadów ulegających biodegradacji – 13 200 szt. – szary lub bezbarwny do gromadzenia popiołu i innych stałych produktów spalania pochodzących z procesów termicznych wykorzystywanych do ogrzewania budynków mieszkalnych – 80 000 szt. 3) Nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno – wypoczynkowe wykorzystywane jedynie przez część roku a) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod: 20 03 01) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach lub workach ustawionych w dotychczasowych, przeznaczonych do tego miejscach (altanki śmietnikowe, wyznaczone miejsca na pojemniki) bądź wystawionych do granicy nieruchomości. Pojemniki zapewniają właściciele nieruchomości. b) Selektywnie zbierane odpady komunalne (kody: 20 01 01, 20 01 08, 20 01 02, 20 01 39, 20 01 40, 20 01 23, 20 01 35*, 20 01 36, 20 03 07, 20 01 99, 20 02 01, 20 03 99, 15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 06, 15 01 07) Selektywna zbiórka odpadów komunalnych odbywać się będzie w systemie pojemnikowo – workowym. Wykonawca zapewnia worki i dostarcza właścicielom nieruchomości prowadzącym selektywną zbiórkę odpadów w następujących ilościach: – żółty do gromadzenia odpadów z metali i tworzyw sztucznych typu PET oraz typu plastik przemysłowo- gospodarczy, a także odpady wielomateriałowe – 2080 szt., – niebieski do gromadzenia papieru i makulatury – 1040 szt., – zielony do gromadzenia szkła kolorowego i bezbarwnego – 1040 szt., – brązowy do gromadzenia odpadów ulegających biodegradacji – 1040 szt., – szary lub bezbarwny do gromadzenia popiołu lub innych produktów spalania – 1040 szt. 2.4. Częstotliwość odbioru odpadów w poszczególnej zabudowie 1) zabudowa wielorodzinna a) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod 20 03 01) Częstotliwość wywozu zmieszanych odpadów komunalnych na terenie – miasta Goniądza (spółdzielnia mieszkaniowa) 1 raz w tygodniu w dniach ustalonych z zarządcą budynków, w godzinach 700 - 1700. – gmina Goniądz (wspólnota mieszkaniowa Osowiec – Twierdza) 2 razy w miesiącu w dniach ustalonych z zarządcą budynków, w godzinach 700 - 1700. b) Selektywnie zbierane odpady komunalne (kody: 20 01 01, 20 01 08, 20 01 02, 20 01 39, 20 01 40, 20 01 23, 20 01 35*, 20 01 36, 20 03 07, 20 01 99, 20 02 01, 20 03 99, 15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 06, 15 01 07) Częstotliwość wywozu na terenie: – miasta Goniądza (spółdzielnia mieszkaniowa) •2 razy w miesiącu w dniach ustalonych z zarządcą budynków, w godzinach 700 - 1700 metali i tworzyw sztucznych typu PET, typu plastik przemysłowo – gospodarczy, odpady wielomateriałowe, papieru i makulatury, •1 raz w miesiącu w dniach ustalonych z zarządcami budynków, w godzinach 700 - 1700, szkła kolorowego i bezbarwnego, •1 raz w tygodniu w dniach ustalonych z zarządcami budynków, w godzinach 700 - 1700odpadów ulegających biodegradacji, •1 raz w miesiącu (październik – maj) w dniach ustalonych z zarządcami budynków, w godzinach 700 - 1700 popiołu i innych produktów spalania paliw stałych. – gmina Goniądz (wspólnota mieszkaniowa Osowiec – Twierdza) •1 raz w miesiącu w dniach ustalonych z zarządcą budynków, w godzinach 700 - 1700 metali tworzyw sztucznych typu PET, typu plastik przemysłowo – gospodarczy, odpady wielomateriałowe, papieru i makulatury oraz szkła kolorowego i bezbarwnego, •2 razy w miesiącu w dniach ustalonych z zarządcą budynków, w godzinach 700 - 1700 odpadów ulegających biodegradacji, – miasta i gminy Goniądz wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektronicznego i elektrycznego 2 razy w roku (kwiecień i październik) z miejsca wskazanego przez zarządcę nieruchomości. 2) zabudowa jednorodzinna a) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod: 20 03 01) - na terenie miasta Goniądza częstotliwość wywozu – stosownie do potrzeb, 1 raz na 2 tygodnie w dniach ustalonych z Zamawiającym, w godzinach 700 - 1700, - na terenie gminy Goniądz częstotliwość wywozu – stosownie do potrzeb, 1 raz w miesiącu w dniach ustalonych z Zamawiającym, w godzinach 700 - 1700. b)Selektywnie zbierane odpady komunalne (kody: 20 01 01, 20 01 08, 20 01 02, 20 01 39, 20 01 40, 20 01 23, 20 01 35*, 20 01 36, 20 03 07, 20 01 99, 20 02 01, 20 03 99, 15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 06, 15 01 07) Częstotliwość wywozu – w dniach ustalonych z Zamawiającym, w godzinach 700 - 1700 – metali i tworzyw sztucznych typu PET, typu plastik przemysłowo – gospodarczy, odpady wielomateriałowe 1 raz w miesiącu; – papieru i makulatury, szkła kolorowego i bezbarwnego – 1 raz w miesiącach styczeń, marzec, maj, lipiec, wrzesień, listopad; – odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego – 2 razy w roku (kwiecień i październik) wystawionych przed posesję – popiołu oraz produktów spalania odpadów pochodzących ze spalania paliw stałych – 1 raz w miesiącach (październik – maj), – odpadów ulegających biodegradacji –1 raz w miesiącu na terenie miasta i gminy Goniądz. c)Nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno – wypoczynkowe wykorzystywane jedynie przez część roku na terenie miasta i gminy Goniądz Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod 20 03 01) oraz odpady ulegające biodegradacji (kod: 20 01 02, 20 01 08) 1 raz w miesiącu w miesiącach: kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik, listopad, natomiast odpady segregowane odpady komunalne (kody: 20 01 01, 20 01 39, 20 01 40, 20 01 23, 20 01 35*, 20 01 36, 20 03 07, 20 01 99, 20 02 01, 20 03 99, 15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 06, 15 01 07) czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego – 2 razy w roku (kwiecień i październik) wystawionych przed posesję. 2.5. Obowiązki Wykonawcy realizującego zamówienie 1)Zamawiający i Wykonawca wspólnie odpowiadają za informowanie mieszkańców o zasadach i terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. Wykonawca zobowiązany jest sporządzić, w porozumieniu z zarządcami budynków wielorodzinnych i przedstawić do uzgodnienia Zamawiającemu projekt harmonogramu odbioru odpadów na podstawie danych przekazanych przez Zamawiającego w terminie do 10.01.2018 r. 2) Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia harmonogramu odbioru odpadów w taki sposób, by możliwe było rozdzielenie terminów odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości objętych przedmiotem zamówienia, a terenu nieruchomości niezamieszkałych. 3) Wykonawca ma obowiązek dostarczenia na życzenie właścicieli / zarządzających nieruchomościami zaakceptowany przez Zamawiającego harmonogram odbioru odpadów komunalnych dotyczący danej nieruchomości. 4) Wykonawca ma obowiązek wyposażenia miejsc gromadzenia odpadów w pojemniki do selektywnego zbierania odpadów (w zabudowie wielorodzinnej) oraz właścicieli nieruchomości w niezbędne worki (w zabudowie jednorodzinnej) w terminie do 10.01.2018 r. Wykonawca przedłoży Zamawiającemu oświadczenie o dostarczeniu pojemników i worków w terminie do dnia 10.01.2018 r. Potwierdzeniem dostarczenia worków lub pojemników do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych będzie brak zgłoszeń pisemnych lub ustnych od właścicieli/ ich przedstawicieli lub zarządców nieruchomości. 5) Wykonawca, na prośbę właścicieli/ zarządców nieruchomości, dostarczy (dzierżawa lub wykup na własność) pojemniki przeznaczone do gromadzenia niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych za dodatkową opłatą ponoszoną przez właścicieli/zarządców nieruchomości. 6) Wykonawca zobowiązany jest do przedkładania Zamawiającemu raportów miesięcznych zawierających informacje o liczbie i rodzaju wydanych worków, ilości odebranych odpadów (w kg) z podziałem na poszczególne rodzaje odpadów – segregowane i zmieszane, w terminie do 10 dni od zakończenia danego miesiąca. 7) Wykonawca zobowiązany jest do monitorowania i opróżniania pojemników z częstotliwością gwarantującą nie zaleganie odpadów komunalnych przy pojemnikach tj. zmieszanych odpadów komunalnych nie rzadziej jednak niż 1 raz w miesiącu i segregowanych odpadów komunalnych nie rzadziej niż 1 raz na kwartał. Odbiór odpadów odbywał się będzie zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę w porozumieniu z zarządcami budynków, po uzgodnieniu i zaakceptowaniu przez Zamawiającego. 8) Wykonawca odpowiada za stan techniczny i sanitarny pojemników do selektywnej zbiórki odpadów. Odpowiada również za stan sanitarny dzierżawionych pojemników na odpady zmieszane, jest zobowiązany do systematycznych konserwacji mycia i dezynfekcji. 9) Wykonawca jest zobowiązany do zebrania odpadów leżących obok altanek śmietnikowych i pojemników jeśli jest to wynikiem jego działalności. 10) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru wszystkich odpadów znajdujących się w miejscu gromadzenia odpadów, w pojemnikach, w workach i bezpośrednim otoczeniu bez względu na rodzaj pojemnika bądź kolor worka oraz źródło pochodzenia. 11) Wykonawca zobowiązany jest do odstawienia we właściwe miejsce opróżnione pojemniki oraz każdorazowo zgodnie z harmonogramem odbioru odpadów segregowanych pozostawić puste worki przeznaczone do selektywnego gromadzenia odpadów. 12) Wykonawca zobowiązany jest świadczyć usługę w sposób ograniczający do minimum niedogodności mieszkańcom oraz utrudnienia w ruchu drogowym. 13) Wykonawca zobowiązany jest do realizacji usługi również w przypadku, gdy występują utrudnienia dojazdu (wąskie dojazdy, złe warunki atmosferyczne, remonty dróg, uroczystości itp.). 14) Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia ładowanych i przewożonych odpadów przed wysypaniem, rozwianiem, wyciekiem, a w przypadku zaistnienia takich zdarzeń do natychmiastowego usunięcia ich skutków. 15) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia ciągłości realizowanej usługi w trakcie trwania umowy. 16) Wykonawca zobowiązany jest do informowania Zamawiającego o wszelkich zdarzeniach, które mogą mieć wpływ na prawidłowość realizacji zamówienia jak również o wszelkich sytuacjach konfliktowych mogących mieć negatywny wpływ na wizerunek Zamawiającego. 17) Wykonawca ubezpieczy na własny koszt pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów i zabezpieczy je od ryzyka związanego z uszkodzeniem lub kradzieżą. 18) Za szkody na majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 19) Wykonawca zobowiązany jest w trakcie trwania umowy do przestrzegania obowiązujących przepisów prawnych, a w szczególności: a) ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2016 r. poz. 1987 ze zm.), b) ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2017 r. poz. 1289 ze zm.), c) rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r., w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122) d) uchwały Nr XXXIII/253/17 Rady Miejskiej w Goniądzu z dnia 27 czerwca 2017 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Goniądz. 20) Niesegregowane odpady komunalne zebrane od właścicieli nieruchomości z terenu miasta i gminy Goniądz Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć do Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Koszarówce bądź do jednej z 3 stacji przeładunkowych (Świerzbienie, Augustów, Dąbrowa Białostocka). Segregowane odpady komunalne zebrane od właścicieli nieruchomości z terenu miasta i gminy Goniądz Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć do Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Koszarówce bądź BIOM Sp. z o.o. w Dolistowie Starym I 144. Na potwierdzenie przekazania odpadów Wykonawca 1 raz w miesiącu zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu karty przekazania odpadów. 21) Zgodnie z art. 9 e ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2017 r. poz. 1289 ze zm.) – zakazuje się mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości oraz selektywnie zebranych odpadów komunalnych różnych rodzajów ze sobą. 22) Zgodnie z art. 9 f ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2017 r. poz. 1289 ze zm.) – w przypadku niedopełniania przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych Wykonawca przyjmuje je jako zmieszane odpady komunalne i powiadamia o tym Zamawiającego Za prawidłowo prowadzoną segregację odpadów uznaje się, gdy w pojemniku na zmieszane odpady komunalne znajdują się tworzywa sztuczne typu PET oraz typu plastik przemysłowo- gospodarczy, odpady wielomateriałowe, metale, szkło kolorowe i bezbarwne, popiół i produkty spalania paliw stałych oraz odpady ulegające biodegradacji w ilości nie większej niż 10 % całkowitej objętości pojemnika/worka. 23) Zgodnie z art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2017 r. poz. 1289 ze zm.) Wykonawca zobowiązany jest do sporządzania półrocznych sprawozdań i przekazywania ich Burmistrzowi Goniądza w terminie do końca miesiąca następującego po półroczu, którego dotyczy. Sprawozdanie, o której mowa należy wykonać na wzorach wskazanych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 17 czerwca 2016 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych i zebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2016 r. poz.934). 24) Wykonawca zapewnia właściwy stan sanitarny (mycie i dezynfekcję) pojazdów używanych podczas realizacji zamówienia. 25) Zamówienie nie obejmuje odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy. 3. Do Zamawiającego należy: 1) Dostarczenie Wykonawcy na 5 dni przed rozpoczęciem realizacji zamówienia: - szczegółowego wykazu adresów nieruchomości objętych umową odbioru odpadów oraz miejsc do gromadzenia odpadów, - wykazu adresów nieruchomości, na których będzie prowadzona selektywna zbiórka odpadów, - wykazu adresów miejsc ustawienia pojemników do selektywnej zbiórki odpadów w zabudowie wielorodzinnej. 2) Uzgadnianie i publikacja na stronie internetowej bip.um.goniadz.wrotapodlasia.pl, www.goniadz.pl, umieszczenie na tablicach ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Goniądzu oraz poszczególnych sołectw przedłożonego przez Wykonawcę projektu harmonogramu odbioru odpadów komunalnych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90511000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem udziału w postępowaniu przetargowym jest wniesienie wadium w wysokości 10 000 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych). 2. Wadium należy wnieść w jednej lub kilku następujących formach (art. 45 ustawy): 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359 i 2260 oraz z 2017 r. poz. 1089). 3. Wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Goniądzu Bank Spółdzielczy w Mońkach, Oddział Goniądz nr 37 8085 0005 0130 0097 2000 0050. Kopię dowodu wpłaty lub przelewu wadium na rachunek bankowy Zamawiającego należy dołączyć do oferty przetargowej. 4. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą wpływu środków pieniężnych na rachunek bankowy, o którym mowa w ust. 3, przed upływem terminu składania ofert. 5. Dokumenty, o których mowa w ust. 2 pkt 2 – 5, muszą obejmować swym zakresem wszelkie roszczenia Zamawiającego z tytułu wystąpienia zdarzeń, o których mowa w art. 46 ust. 4 a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, przy czym: 1) w przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, dokumenty te muszą obejmować swym zakresem wszelkie roszczenia Zamawiającego z tytułu związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia działań lub zaniechań każdego z nich, 2) dokumenty te będą zawierały klauzule zapłaty sumy wadialnej na rzecz zamawiającego bezwarunkowo i na pierwsze żądanie, 3) dokumenty te zostaną złożone w oryginale. 6. Dokumenty, o których mowa w ust. 2 pkt 2 - 5, należy złożyć w siedzibie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert lub wraz z ofertą. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Prawo zamówień publicznych.. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający będzie przechowywał na rachunku depozytowym.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: a) posiadają aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Burmistrza Goniądza w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, b) posiadają aktualne zezwolenie Starosty na transport odpadów komunalnych.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Na formularzu ofertowym Wykonawca składa następujące oświadczenia: 1) Oświadczenie, że Wykonawca zapoznał się ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia oraz warunkami przetargu i nie wnosi żadnych uwag, 2) Oświadczenie o związaniu złożoną ofertą przez okres 30 dni licząc od dnia składania ofert, 3) Jeżeli Wykonawca zamierza realizować zamówienie korzystając z usług Podwykonawcy to obowiązany jest określić zakres robót, który będzie wykonywał Podwykonawca, 4) Oświadczenie Wykonawcy, iż w przypadku wygrania przetargu zobowiązuję się on do zawarcia umowy na określonych w ofercie warunkach oraz we wzorze do umowy stanowiącej załącznik nr 12 do dokumentacji przetargowej i zawarcia umowy we wskazanym przez Zamawiającego terminie i miejscu. 5) Oświadczenie Wykonawcy, że wyraża zgodę na warunki płatności określone we wzorze umowy. 6) Oświadczenie Wykonawcy o wniesieniu wadium i sposobie jego rozliczenia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach