Gmina Cisna ogłasza przetarg
- Adres: 38607 Cisna,
- Województwo: podkarpackie
- Telefon/fax: tel. 013 4686338, 0608 698247 , fax. 134 686 355
- Data zamieszczenia: 2018-12-06
- Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
- I.1. Nazwa i adres: Gmina Cisna 49
38607 Cisna, woj. podkarpackie
tel. 013 4686338, 0608 698247, fax. 134 686 355
REGON: 37044001100000 - Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminacisna.pl
Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu
- II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
- II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady, położonych na obszarze Gminy Cisna i ich zagospodarowanie - II.1.2. Rodzaj zamówienia:
- II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia są usługi odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady, zwanych dalej „nieruchomościami”, położonych na obszarze Gminy Cisna i ich zagospodarowanie. 3.1 Ogólna charakterystyka Gminy Cisna (dane służące oszacowaniu wartości oferty): Powierzchnia Gminy wynosi: ok. 288 km2. Liczba ludności wynosi: ok. 1853 osób, Liczba podmiotów prowadzących działalność gospodarczą: ok. 243. Liczba gospodarstw agroturystycznych: ok. 115. Z obszaru Gminy w 2018r. odebrano niżej wymienione odpady komunalne w ilości ok: * niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod 20 03 01): 487,39Mg, * opakowania z tworzyw sztucznych i metale (kod 15 01 02): 80,08 Mg, * opakowania ze szkła (kod 15 01 07): 72,41 Mg, * opakowania z papieru i tektury ( kod 15 01 01): 4,6 Mg, * odpady wielkogabarytowe (kod 20 03 07): 10,14 Mg, * urządzenia zawierające freony (kod 20 01 23): 1,06 Mg, * zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23, zawierające niebezpieczne składniki (kod 20 01 35*): 0,32 Mg, * zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 i 20 01 35 (kod 20 01 36): 49,89Mg, 3.2 Przyjęta do kalkulacji wartości zamówienia ilość odpadów komunalnych: W okresie realizacji zamówienia (od dnia 01.01.2019r. do dnia 31.12.2019r.) przyjęto: około 500 Mg odpadów komunalnych niesegregowanych oraz około 170 Mg odpadów segregowanych. 3.3 Opis przedmiotu zamówienia 1) zakres przedmiotu zamówienia – w całym okresie realizacji zamówienia – obejmuje odbiór od właścicieli nieruchomości i zagospodarowanie: a) niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych (kod 20 03 01), zgromadzonych w pojemnikach lub workach oznaczonych napisem „GMINA CISNA”; b) odpadów komunalnych gromadzonych w sposób selektywny w pojemnikach lub workach oznaczonych napisem „GMINA CISNA”, obejmujących: papier i tekturę (kod 15 01 01, 20 01 01), szkło (kod 15 01 07, 20 01 02), tworzywa sztuczne (kod 15 01 02, 20 01 39), metal (kod 15 01 04, 20 01 40), przeterminowane leki i chemikalia (w szczególności 20 01 31*, 20 01 32, 20 01 13*, 20 01 25, 20 01 27*), c) odpadów komunalnych gromadzonych w sposób selektywny obejmujących: odpady ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji (kod 20 01 08), odpady zielone (kod 20 02 01), opakowania wielomateriałowe (kod 15 01 05), odpady wielkogabarytowe (kod 20 03 07), zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne (w szczególności kod 20 01 23*, 20 01 35*, 20 01 36), baterie i akumulatory ( w szczególności 20 01 33*, 20 01 34), zużyte opony (16 01 03); d) odpady wskazane w ppkt c, obejmujące: odpady wielkogabarytowe, zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne, baterie i akumulatory, chemikalia, metale, zużyte opony. Wykonawca zobowiązany będzie odbierać z terenu nieruchomości raz w roku w miesiącu wrześniu, oddzielnym transportem. 2) Wykonawca będzie zobowiązany – w całym okresie realizacji zamówienia – odbierać od właścicieli nieruchomości odpady budowlane i rozbiórkowe (kod 17 01 01, 17 01 02, 17 01 03, 17 01 07) z prowadzonych samodzielnie remontów, w drodze zgłoszenia konieczności odbioru przez prowadzącego remont, za opłatą uiszczaną przez prowadzącego remont na rzecz Wykonawcy. Przedmiot zamówienia nie obejmuje odbioru wymienionych w niniejszym punkcie odpadów. 3) Wykonawca odbiera od właścicieli nieruchomości każdą zebraną ilość wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia odpadów komunalnych według opracowanego przez Wykonawcę harmonogramu odbioru, uzgodnionego z Zamawiającym, uwzględniającego częstotliwość odbioru określoną w Załączniku nr 7 do SIWZ. 4) Wykonawca odbiera odpady komunalne powstałe w trakcie organizacji imprez okolicznościowych na obszarze Gminy Cisna i zgromadzone w sposób selektywny w pojemnikach typu SUPER LEADER o pojemności 3,5m3 i EURO LEADER o pojemności 2,5m3 usytuowanych w tzw. „gniazdach”, oraz odbiór z punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych z Wetliny zgodnie z informacją i w uzgodnieniu z Zamawiającym. 5) Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje transport odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do instalacji przewidzianej do obsługi regionu, zgodnie z Uchwałą nr XLI/716/17 Sejmiku Województwa Podkarpackiego z dnia 28 sierpnia 2017 r. w sprawie zmiany Uchwały Nr XXXI/552/17 Sejmiku Województwa Podkarpackiego z dnia 5 stycznia 2017 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego 2022 (Dz. Urz. Województwa Podkarpackiego z 2017 r. poz.222). 6) Wykonawca – podczas realizacji zamówienia – zobowiązany będzie zapewnić osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z: a) art. 3 ust. 2 pkt 7, art. 3b i art. 3c ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018r. poz. 1454 z późn. zm.); b) rozporządzeniem Ministra Środowiska z 14 grudnia 2016r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016r., poz. 2167), c) rozporządzeniem ministra Środowiska z 25 maja 2012r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz. U. z 2012r., poz. 676), d) Uchwałą nr XLI/716/17 Sejmiku Województwa Podkarpackiego z dnia 28 sierpnia 2017 r. w sprawie zmiany Uchwały Nr XXXI/552/17 Sejmiku Województwa Podkarpackiego z dnia 5 stycznia 2017 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego 2022 (Dz. Urz. Województwa Podkarpackiego z 2017 r. poz.222). 7)Przedmiot zamówienia nie obejmuje dostarczenia właścicielom nieruchomości pojemników służących do gromadzenia niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych oraz pojemników do selektywnej zbiórki. 8) Opady segregowane i zmieszane Wykonawca sprawdza: - prawidłowość oznaczenia worków z odpadami segregowanymi (za pomocą czytnika) – stale (po upływie okresu przejściowego trwającego 3 miesiące od podpisania umowy) Wykonawca zobowiązany jest do ewidencjonowania odebranych pojemników oraz worków, zarówno na odpady zmieszane, jaki i segregowane, poprzez odczytywanie kodów wielowymiarowych (2D) nalepionych na workach i pojemnikach na odpady komunalne. Dodatkowo czytnik kodów wielowymiarowych (2D) powinien zapisywać dane dotyczące daty i godziny odbioru odpadów. Wykonawca zobowiązany jest przekazać dane z czytnika zgromadzone za okres połowy miesiąca wykonanej usługi odbioru odpadów w formacie xml. Zamawiającemu, w terminie do 3 dni roboczych na adres e-mail podany w umowie. 9) Zamawiający zobowiązany jest do posiadania oprogramowania komputerowego umożliwiającego drukowanie kodów wielowymiarowych (2D) zawierających informacje: a) posesji oraz jej właściciela, b) rodzaju odpadu (z podziałem na odpady segregowane i zmieszane), c) pojemności pojemnika oraz worka, kontenera. Zamawiający na wdrożenie usługi polegającej na odbiorze odpadów za pomocą czytnika przewiduje okres 3 miesięcy od podpisania umowy. 10) Wybrany Wykonawca – niezwłocznie po podpisaniu umowy – otrzyma od Zamawiającego szczegółowy wykaz nieruchomości, z których odbierane będą odpady. Zamawiający – w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia – będzie przekazywał Wykonawcy informacje o wszystkich zmianach w wykazie, w formie pisemnej, w terminie do 14 dni roboczych od dnia nastąpienia zmiany. 11) W zakresie realizacji przedmiotu zamówienia, Wykonawca nie może mieszać selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi, odbieranymi od właścicieli nieruchomości. 12) W zakresie realizacji przedmiotu zamówienia, Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania prawidłowości prowadzenia zadeklarowanej selektywnej zbiórki odpadów komunalnych przez właścicieli nieruchomości. W przypadku stwierdzenia braku odpowiedniej segregacji odpadów, Wykonawca przyjmuje je jako zmieszane odpady komunalne i w terminie 7 dni roboczych od dnia odebrania odpadów zawiadamia o tym Zamawiającego. Zawiadomienie następuje w formie pisemnej i zawiera: dokładny adres (lokalizację nieruchomości, na której powstają odpady), dzień stwierdzenia nieprawidłowości, ilość i rodzaj odebranych odpadów. 13) Wykonawca zobowiązywany jest do spełnienia wymagań określonych rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013r., poz. 122), tj. dysponuje odpowiednią bazą magazynowo – transportową oraz pojazdami i urządzeniami, umożliwiającymi realizacje przedmiotu zamówienia. Wykonawca – w zakresie realizacji zmówienia – zobowiązywany jest do zapewnienia odpowiedniego stanu technicznego i sanitarnego pojazdów i urządzeń służących do odbioru odpadów komunalnych. Pojazdy i urządzenia muszą być zabezpieczonymi przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów podczas ich załadunku i transportu, a pod koniec dnia roboczego – opróżnione i zaparkowane wyłącznie na terenie bazy magazynowo – transportowej. Ponadto, pojazdy powinny być wyposażone w urządzenia pomiarowe odpadów. 14) Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania Zamawiającemu sprawozdań półrocznych, o których mowa w art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018r. poz. 1454 z późn. zm) w terminach wskazanych w ustawie, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z 26 lipca 2018r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami (Dz. U. z 2018r., poz. 1627), a w przypadku zmian, zgodnie z obowiązującymi wzorami. Wykonawca zobowiązany jest także zamieścić w sprawozdaniu informację o osiągniętych poziomach recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. Za nieosiągnięcie przez Wykonawcę wymaganych poziomów, o których mowa powyżej, zostaną nałożone kary, których wysokość zostanie wyliczona w sposób określony w art. 9x ust. 3 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (jako iloczyn stawki opłaty za zmieszane odpady komunalne, określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 290 ustawy Prawo ochrony środowiska, i brakującej masy odpadów komunalnych, wyrażonej w Mg, wymaganej do osiągnięcia odpowiedniego poziomu recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami lub ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania). Wykonawca jest odpowiedzialny względem Zamawiającego za nienależyte wykonanie zobowiązania, w szczególności za nieosiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, w szczególności Zamawiający w razie poniesienia konsekwencji finansowych (art. 9z ust. 2 i 3 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach) za powyższe dochodzić będzie od Wykonawcy wyrównania poniesionej kary na zasadach wyrównania szkody. 15) W celu wykonania przez Zamawiającego obowiązku wnikającego z art. 9q ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, tj. sporządzenia rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, Wykonawca zobowiązany będzie przekazań Zamawiającemu wszystkie informacje niezbędne do sporządzenia tego sprawozdania. Wykonawca zobowiązany będzie również do przekazania Zamawiającemu innych informacji wynikających z realizacji przedmiotu zamówienia, jeśli w trakcie realizacji zamówienia, na Zamawiającego zostanie nałożony obowiązek sporządzenia innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. 16) Wykonawca zobowiązany będzie do przedkładania Zamawiającemu informacji dot. monitorowania prawidłowości prowadzenia zadeklarowanej selektywnej zbiórki odpadów komunalnych przez właścicieli nieruchomości. 17) Wykonawca zobowiązany będzie do przedkładania Zamawiającemu – wraz z protokołem wykonania usług – kart przekazania odpadów do Stacji Segregacji Odpadów bądź innej instalacji do odbioru odpadów selektywnie zebranych za okres jednego miesiąca, zgodnie z obowiązującymi wzorami, o jakich mowa w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2014r., poz. 1973) w terminie 14 dni roboczych od zakończenia miesiąca, którego dotyczą. 18) Ponadto Wykonawca jest zobowiązany w szczególności do: a) realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z niniejszą SIWZ, obowiązującymi przepisami prawa i umową; b) przestrzegania terminów dotyczących realizacji przedmiotu zamówienia określonych w SIWZ i w – uzgodnionych uprzednio z Zamawiającym – harmonogramach odbioru odpadów; c) informowania mieszkańców o terminach odbioru odpadów określonych w – uzgodnionym uprzednio z Zamawiającym – harmonogramie odbioru w formie: ulotek dostarczanych mieszkańcom i zarządcom nieruchomości, ogłoszeń umieszczanych na tablicach i słupach informacyjnych na terenie wsi, umieszczenia harmonogramu na stronie internetowej Wykonawcy oraz w inny zwyczajowo przyjęty sposób, uzgodniony z sołtysami wsi oraz z Zamawiającym; d) przestrzegania przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ppoż. w trakcie realizacji zamówienia; e) usunięcia ewentualnych szkód powstałych w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia z winy Wykonawcy, w szczególności: uszkodzeń dróg, chodników, ogrodzeń, altan śmietnikowych, pojemników na odpady komunalne; f) odbioru i transportu odpadów komunalnych również w przypadku, kiedy dojazd do nieruchomości, z których będą odbierane odpady będzie znacznie utrudniony, w szczególności z powodu remontu dróg, dojazdów itp. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy; g) umożliwiania wstępu na teren bazy magazynowo – transportowej przedstawicielom Zamawiającego, upoważnionym do przeprowadzania kontroli w zakresie realizacji postanowień ustawy o odpadach i ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach; h) zapewnienia przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia dostatecznej ilości środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie usług będących przedmiotem zamówienia w ilości minimum jak w ofercie złożonej w postępowaniu przetargowym; i) odbierania i transportowania odpadów komunalnych zgodnie z wymaganiami określonymi w SIWZ, w szczególności dotyczącymi wymagań w zakresie pojazdów; j) zachowania w tajemnicy wszelkich informacji uzyskanych w związku z realizacja przedmiotu zamówienia, dotyczących w szczególności mieszkańców objętych przedmiotem zamówienia jak i Zamawiającego. 17) Wykonawca, w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, jest zobowiązany do przestrzegania obowiązujących przepisów. 3.4 Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia lub zwiększenia ogólnej ilości odpadów objętej zakresem przedmiotu zamówienia w zależności od m.in. natężenia ruchu turystycznego w okresie letnim. W przypadku zwiększenia ogólnej ilości odpadów nie więcej niż 20% ilości przyjętej jako podstawa kalkulacji wartości zamówienia. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztu jednostkowego realizacji przedmiotu umowy. - II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
- II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
- III.2. Warunki udziału
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca winien wykazać, że: - jest wpisany do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, o którym mowa w art. 9b ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminie, - posiada zezwolenie na transport odpadów komunalnych wydane na podstawie art. 233 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2018r., poz. 21), - posiada zezwolenie na przetwarzanie odpadów wydane na podstawie art. 41 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2018r., poz. 21) lub oświadczenie o zawarciu umowy z podmiotami posiadającymi odpowiednie instalacje i zezwolenia na przetwarzanie odpadów. Ocena tego warunku będzie dokonana przez Zamawiającego na podstawie złożonych w/w dokumentów wg formuły spełnia - nie spełnia.
Sekcja IV - Procedura przetargowa
- IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
- IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
- IV.2. Kryteria oceny ofert
- IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną
Podobne ogłoszenia o przetargach
- Świadczenie usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych w 2024 r.
Dodano: 2024-04-22 - Odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Adamówka w 2024 r.
Dodano: 2024-04-14 - Odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu Miasta i Gminy Dubiecko
Dodano: 2024-04-10 - Zamówienie powtarzające się - Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych
Dodano: 2024-03-13 - Odbiór i transport odpadów komunalnych z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy na terenie Gminy Pysznica w roku 2023
Dodano: 2024-02-15 - ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH NA RZECZ JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH POWIATU LEŻAJSKIEGO W 2024 ROKU
Dodano: 2024-01-15 - Zagospodarowanie niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych z terenu Gminy Ustrzyki Dolne
Dodano: 2024-01-07 - Transport oraz zagospodarowanie odpadów o kodzie 19 12 12 – inne odpady z mechanicznej obróbki odpadów inne niż wymienione w 19 12 11 pochodzących ze SSOK w Ustrzykach Dolnych ul. Przemysłowa 20J"
Dodano: 2024-01-07 - Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Dzikowiec oraz PSZOK położonych w miejscowości Nowy Dzikowiec oraz Wilcza Wola w roku 2024
Dodano: 2023-12-29 - Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych ze wskazanych budynków, miejsc użyteczności publicznej w tym przystanków autobusowych wraz z ich sprzątaniem
Dodano: 2023-12-29