Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów z terenu gminy Chełm

Gmina Chełm ogłasza przetarg

  • Adres: 22-100 Chełm, Pokrówka, ul. Gminna 18
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 082 5637363 , fax. 082 5637793
  • Data zamieszczenia: 2013-05-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Chełm
    Pokrówka, ul. Gminna 18 18
    22-100 Chełm, woj. lubelskie
    tel. 082 5637363, fax. 082 5637793
    REGON: 00053239800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gmina.chelm.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów z terenu gminy Chełm
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia obejmuje: 1) odbiór, transport i zagospodarowanie wskazanej w opisie zamówienia pełnej masy odpadów komunalnych zmieszanych i gromadzonych selektywnie, odbieranych bez względu na występujące warunki atmosferyczne z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych położonych na terenie gminy Chełm w 43 miejscowościach, 2) obsługa z dniem 01.07.2013 r., stacjonarnego Punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych oraz wywóz i zagospodarowanie zebranych w Punkcie odpadów, 3) zaopatrywanie nieruchomości w worki na frakcję suchą i szkło oraz wymiana worków na stojakach na przystankach i parkingach. 2. RODZAJ I CZĘSTOTLIWOŚĆ ODBIORU ODPADÓW KOMUNALNYCH 1) Zabudowa jednorodzinna i zagrodowa Na terenie zabudowy jednorodzinnej i zagrodowej obowiązywać będzie system mieszany workowo-pojemnikowy zbiórki odpadów komunalnych, a częstotliwość odbioru będzie następująca: a)odpady zmieszane (w tym frakcja mokra) - raz w miesiącu b)frakcja sucha - raz w miesiącu c)szkło -raz w miesiącu 2) Zabudowa wielorodzinna -zbiórka odpadów komunalnych zmieszanych, frakcji mokrej oraz odpadów zbieranych selektywnie prowadzona będzie w systemie pojemnikowym z częstotliwością: a)odpady zmieszane (w tym frakcja mokra) - dwa razy w miesiącu b) frakcja sucha - raz w miesiącu c) szkło -raz w miesiącu 3) Nieruchomości niezamieszkałe a) obiekty użyteczności publicznej: *szkoły, biura, banki, placówki służby zdrowia, świetlice, domy opieki społecznej, itd. -zbiórka odpadów komunalnych zmieszanych (w tym frakcji mokrej) prowadzona będzie w systemie pojemnikowym z częstotliwością raz w miesiącu oraz na dodatkowe zgłoszenie właściciela obiektu, -zbiórka frakcji suchej i szkła prowadzona będzie w systemie workowo- pojemnikowym z częstotliwością raz w miesiącu, - zbiórka frakcji suchej i szkła prowadzona będzie w systemie workowo- pojemnikowym z częstotliwością raz w miesiącu *parkingi, wiaty przystankowe, itd. -zbiórka odpadów komunalnych zmieszanych prowadzona będzie w systemie workowo-pojemnikowym raz w miesiącu, b) obiekty żywienia zbiorowego: -zbiórka odpadów komunalnych zmieszanych (w tym frakcji mokrej) prowadzona będzie w systemie pojemnikowym z częstotliwością raz w miesiącu oraz na dodatkowe zgłoszenie Zamawiającego, -zbiórka frakcji suchej i szkła prowadzona będzie w systemie workowo- pojemnikowym z częstotliwością raz w miesiącu, c) nieruchomości, na których prowadzona jest pozostała działalność gospodarcza: -zbiórka odpadów zmieszanych (w tym frakcji mokrej) prowadzona jest w systemie pojemnikowym z częstotliwością raz w miesiącu, -frakcji suchej i szkła prowadzona jest w systemie pojemnikowo- workowym z częstotliwością raz w miesiącu, d) cmentarze - zbiórka odpadów komunalnych zmieszanych w kontenerach raz w miesiącu oraz na dodatkowe zgłoszenie Zamawiającego, e) zbiorniki wodne - zbiórka odpadów komunalnych zmieszanych w kontenerach na zgłoszenie Zamawiającego. 3. WYKAZ URZĄDZEŃ DO GROMADZENIA ODPADÓW I SPRZĘTU TECHNICZNEGO. 1) Urządzenia do gromadzenia odpadów a) rodzaje pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie gminy Chełm: -pojemniki na frakcję mokrą (oznaczonych kolorem szarym lub czarnym) o pojemności: 110 l, 120 l, 140 l, 240 l, 1100 l, 2200 l, 7000 l; -worki foliowe na frakcję suchą (oznaczonych kolorem żółtym), szkło oznaczonych kolorem zielonym) o pojemności 110-120l; -pojemniki przeznaczone na frakcję suchą (oznaczonych kolorem żółtym), szkło (oznaczonych kolorem zielonym) o pojemności 110 l, 120 l, 140 l, 240 l, 2200l, 7000 l; -kontenery przeznaczone na odpady remontowe i rozbiórkowe o pojemności od 3500 l do 7000l; -pojemniki do selektywnej zbiórki zużytych baterii o pojemności do 50 l; -pojemnik typu foka do zbiórki przeterminowanych leków o pojemności - do 50 l; -kosze uliczne o pojemności 35-110 l oraz stojaki na worki o pojemności 30-120 l. b) charakterystyka worków do zbiórki odpadów: -materiał - folia polietylenowa LDPE, -pojemność - 120 l, -kolor - żółty, zielony, czarny, -grubość - worek żółty min. 0,035mm, worek zielony min. 0,06mm , worek czarny min. 0,045mm, -nadruk (dotyczy worków żółtych i zielonych)- jednostronny, kolor nadruku czarny, treść zostanie przekazana Wykonawcy w dniu podpisania umowy. Ilość worków dostarczanych do poszczególnych nieruchomości ustalana będzie w porozumieniu właścicieli nieruchomości z Wykonawcą. 2) Sprzęt do odbioru odpadów Wykonawca winien dysponować sprzętem specjalistycznym do odbioru i transportu odpadów. tj. co najmniej: -dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych (w tym frakcji mokrej), -dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, -jednym pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, (z dźwignikiem hakowym lub bramowym do odbioru kontenerów KP-7 z odpadami). Pojazdy winny spełniać wymagania zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. 2013 poz. 122) 4. SZCZEGÓŁOWE DANE CHARAKTERYZUJĄCE ZAMÓWIENIE 1) Miejsca odbioru odpadów: - liczba nieruchomości (jednorodzinnych i zagrodowych) - ok. 3500, - liczba nieruchomości wielorodzinnych (spółdzielnie i wspólnoty) - 5 - liczba nieruchomości użyteczności publicznej (szkoły, biura, banki, placówki służby zdrowia, świetlice, domy opieki społecznej) - do 40 - liczba budynków związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej - ok. 50 - liczba cmentarzy - 3, - liczba koszy ulicznych i stojaków (na przystankach komunikacyjnych, parkingach) - ok. 200 - liczba zbiorników wodnych - 4 Mapa z punktami adresowymi na terenie gminy Chełm dostępna jest na stronie internetowej gminy w zakładce gminny portal mapowy - system informacji przestrzennej. 2) Liczba zameldowanych mieszkańców gminy Chełm- 13 767 (stan na dzień: 31.12.2012), co stanowi ok. 3500 gospodarstw domowych, 3) Średnioroczna masa odpadów odbieranych z terenu gminy Chełm: 20 03 01 - niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne, w tym frakcja mokra - ok. 800 Mg 20 01 99 - Inne nie wymienione frakcje zbierane w sposób selektywny - odpady suche - ok. 150Mg 20 01 02 i 15 01 07 - szkło , opakowania ze szkła ok. 200 Mg Pozostałe odpady - odpady problemowe (m. in. 16 80 01, 20 01 13, 20 01 19, 20 01 21, 20 01 27, 20 01 31, 20 01 32, 20 01 32, 20 01 33, 20 01 34, 20 01 35, 20 01 36, 20 01 80), zielone (20 02 01), wielkogabarytowe (20 03 07), remontowo- budowlane (17 01 01, 17 01 02, 17 01 03, 17 01 07, 17 01 80) i popiół - łącznie ok. 50 Mg Szacunkowa ilość odpadów przewidzianych do zbiórki, transportu i zagospodarowania w ciągu 12 miesięcy wynosi łącznie 1200 Mg. Ilość wytworzonych na terenie Gminy Chełm odpadów nie jest zależna od Zamawiającego. Ustalone ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego oraz ilości odpadów wytworzonych przez producentów i Wykonawcy nie przysługuje prawo odszkodowania za osiągnięcie innych wielkości. 4) Ilość worków przeznaczonych do odbioru odpadów: -żółte - 30 000 szt., -zielone - 12 000 szt., - czarne do stojaków i koszy ulicznych - 2 400szt. Zamawiający zastrzega, że podane wyżej ilości worków, punktów odbioru odpadów oraz osób objętych systemem zbiórki odpadów są ilościami szacunkowymi, pomocnymi przy przygotowywaniu postępowania przetargowego i SIWZ. 5. OBOWIĄZKI WYKONAWCY 1) Wykonawca w terminie 14 dni od dnia podpisania umowy zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu do uzgodnienia harmonogram odbioru odpadów komunalnych z terenu gminy Chełm; dotyczy to również ewentualnych zmian w trakcie trwania umowy, 2) Wykonawca odpowiada za informowanie mieszkańców o zasadach i terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów, 3)Wykonawca zobowiązany jest do odbioru w terminach ustalonych w harmonogramie zmieszanych odpadów komunalnych (w tym frakcji mokrej), frakcji suchej i szkła sprzed posesji zamieszkałych (wystawionych w bezpiecznej odległości -max. 10m od drogi publicznej). Z nieruchomości wielorodzinnych i niezamieszkałych - z miejsc ustawienia pojemników, kontenerów i worków. 4) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów zmieszanych z nieruchomości niezamieszkałych, tj. obiektów użyteczności publicznej (szkoły, biura, placówki służby zdrowia, domy opieki społecznej), cmentarzy, zbiorników wodnych - na zgłoszenie Zamawiającego w terminie dwóch dni roboczych. 5) usługa obejmuje zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów z punktów adresowych o trudnej lokalizacji (np. dróg gruntowych, wąskich uliczek). W sezonie zimowym, oraz w innych okresach, gdy ze względu na nieprzejezdność dróg niemożliwy będzie odbiór i wywóz odpadów zgodnie z ustalonym harmonogramem, Wykonawca zobowiązany jest do ich odbioru w terminie niezwłocznym, w którym droga stała się przejezdna. Wykonawca zobowiązany jest do informowania Zamawiającego o zaistniałej sytuacji, 6) worki do selektywnej zbiórki odpadów zapewnia Wykonawca (worki żółte, zielone) oraz czarne przeznaczone do koszy ulicznych i stojaków na worki na przystankach autobusowych, parkingach, itp. Przy odbiorze worków z odpadami zebranymi selektywnie z każdego punktu odbioru Wykonawca zobowiązany jest do pozostawienia co najmniej tej samej ilości worków danego rodzaju. W przypadku zwiększonego zapotrzebowania na worki Wykonawca zobowiązany jest, na wniosek właściciela nieruchomości, udostępnić je w niezbędnej ilości. 7) Wykonawca zobowiązany jest do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z deklarowanego obowiązku segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako zmieszane i w terminie 3 dni od dnia zaistnienia opisanej sytuacji jest zobowiązany do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o niewywiązywaniu się z obowiązku segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do takiej informacji Wykonawca zobowiązany jest dołączyć dokumentację umożliwiającą identyfikację nieruchomości (adres) i zdjęcie fotograficzne dokumentujące ww. nieprawidłowości, 8) Wykonawca w dni zbiórki odpadów z danej miejscowości zobowiązany jest do odbierania odpadów z koszy ulicznych usytuowanych przy przystankach autobusowych, parkingach i cmentarzach, jak również do uporządkowania terenu w miejscach gromadzenia odpadów i posadowienia worków (w przypadku zanieczyszczenia terenu w trakcie załadunku odpadów), 9) załadunek i transport odpadów odbywać się będzie za pomocą odpowiedniego sprzętu oraz środków transportu, które muszą być w dyspozycji Wykonawcy. Pojazdy winny spełniać wymagania zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. 2013 poz. 122) 10) Wykonawca zobowiązany jest do obsługi z dniem 01.07.2013 r., stacjonarnego Punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych oraz wywozu i zagospodarowania zebranych w punkcie odpadów. Punkt będzie zlokalizowany na terenie Gminy Chełm (Zamawiający wskaże lokalizację punktu po podpisaniu umowy) i winien funkcjonować jeden raz miesiącu w godzinach 8.00 - 20.00. Właściciele nieruchomości zamieszkanych z terenu Gminy Chełm będą dostarczać do niego odpady segregowane, wielkogabarytowe, odpady budowlano-remontowe, zielone, problemowe (odpady niebezpieczne w rozumieniu ustawy o odpadach, powstające w gospodarstwach domowych, w tym m.in.: baterie, akumulatory, żarówki, świetlówki, resztki farb, lakierów, rozpuszczalników, środków do impregnacji drewna, środków ochrony roślin i nawozów, pojemniki po aerozolach, olejach mineralnych i syntetycznych, tłuszczach, benzynie, środkach chemicznych, środkach ochrony roślin, przeterminowane leki, stare kosmetyki, sprzęt elektryczny i elektroniczny, tusze do drukarek i tonery, taśmy wideo, kasety magnetofonowe, materiały fotograficzne, taśmy barwiące oraz zużyte opony) i popiół pochodzące z gospodarstw domowych. Wykonawca winien uzyskać decyzję umożliwiającą zbieranie wymienionych wyżej odpadów zbieranych w Punkcie oraz zobowiązany będzie prowadzić rejestr zawierający informacje pozwalające zidentyfikować rodzaj i ilość odpadów, a także nieruchomość, z której zostały dostarczone, 11) zmieszane odpady komunalne, odpady ulegające biodegradacji, pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania, frakcję suchą i szkło należy przekazywać do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych - wskazanej w uchwale Sejmiku Województwa Lubelskiego w sprawie wykonania wojewódzkiego planu gospodarki odpadami, tj. Zakładu Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Srebrzyszczu. Pozostałe odpady odebrane od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Chełm Wykonawca zobowiązany jest zagospodarować (poddać odzyskowi lub unieszkodliwieniu) zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art.17 ustawy o odpadach), 12) Wykonawca będzie dostarczać wraz z fakturą za wykonane usługi dowód potwierdzający wykonanie tych czynności, tj. karty ewidencji odpadów bądź karty przekazania odpadów oraz kopię rejestru prowadzonego w punkcie selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, 13) Wykonawca będzie prowadził ilościową i jakościową ewidencję odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 14) Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach do końca miesiąca następującego po kwartale, kwartalne sprawozdania dotyczące: - informacji o masie poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych oraz sposobie ich zagospodarowania wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały przekazane odebrane od właścicieli nieruchomości zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania, - informacji o masie odpadów komunalnych ulegających biodegradacji: przekazanych do składowania na składowisko odpadów oraz nieprzekazanych do składowania na składowisku odpadów i sposobie ich zagospodarowania, - liczbę właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane odpady komunalne; wskazanie właścicieli nieruchomości, którzy zbierają odpady komunalne w sposób niezgodny z regulaminem, 15) Wykonawca ma obowiązek utrzymywania standardów sanitarnych oraz standardów ochrony środowiska zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013 poz.122), rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz.U. z 2009r. Nr 104, poz. 868) i postanowieniami regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Chełm, 16) za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca, 17) Wykonawca odpowiedzialny jest za osiąganie poziomów odzysku odpadów komunalnych z uwzględnieniem poziomów odzysku wskazanych w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U z 2012r., poz. 391, z późn. zm.), rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 roku w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U z 2012r., poz. 645) oraz rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U z 2012r., poz. 676). 18)Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących w trakcie trwania umowy przepisów prawnych, a w szczególności: - ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391 z późn.zm.), -ustawy z dnia 14 grudnia 2012r o odpadach (Dz.U. z 2013r, poz.21), -ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r Prawo ochrony środowiska (Dz.U. z 2008r Nr 25 poz.150 z późn.zm), -ustawy z dnia 29 lipca 2005r o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2005r Nr 180 poz.1495 z późn.zm.), -ustawy z dnia 24 kwietnia 2009r o bateriach i akumulatorach (Dz.U. z 2009r Nr 79 poz.666 z późn.zm), -zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Lubelskiego, Nr XXIV/396/12 z dnia 30 lipca 2012r w sprawie uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Lubelskiego, -uchwały Nr XIII/214/12 Rady Gminy Chełm z dnia 17 grudnia 2012 r. w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Chełm (Dz. Urz. Woj. Lubel. z 2013 roku poz. 907), -uchwały Nr XXII/218/12 Rady Gminy Chełm z dnia 17 grudnia 2012r w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów ( Dz. Urz. Woj. Lubelskiego . poz. 911 z późn. zm). -rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 21 kwietnia 2006r w sprawie listy odpadów, które posiadacz odpadów może przekazywać osobom fizycznym lub jednostkom organizacyjnym, nie będącym przedsiębiorcami, oraz dopuszczalnych metod ich odzysku ( Dz .U. Nr 75, poz.527), -rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013r., poz.122) -ustawie z dnia 23 kwietnia 1964r Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16 poz.93 z późn. zm), -ustawie z dnia 29 stycznia 2004r Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 113 poz.759 z późn.zm.).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905131007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gmina.chelm.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach