Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Tyszowce w roku 2019

Gmina Tyszowce ogłasza przetarg

  • Adres: 22630 Tyszowce, ul. 3 Maja
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 084 661 93 15, , fax. 084 661 21 29
  • Data zamieszczenia: 2018-12-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Tyszowce
    ul. 3 Maja 8
    22630 Tyszowce, woj. lubelskie
    tel. 084 661 93 15, , fax. 084 661 21 29
    REGON: 95036905000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: umtyszowce.bip.lubelskie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Tyszowce w roku 2019
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z terenu Gminy Tyszowce. Dane dotyczące Gminy Tyszowce, istotne z punktu widzenia zamówienia: - obszar Gminy Tyszowce wynosi 129,48 km2, - w skład Gminy Tyszowce wchodzi 20 sołectw:  Sołectwo Czartowiec obejmuje miejscowość Czartowiec;  Sołectwo Czartowiec - Kolonia obejmuje miejscowość Czartowiec – Kolonia;  Sołectwo Czartowczyk obejmuje miejscowość Czartowczyk;  Sołectwo Czermno obejmuje miejscowość Czermno;  Sołectwo Kazimierówka obejmuje miejscowość Kazimierówka;  Sołectwo Klątwy obejmuje miejscowość Klątwy;  Sołectwo Lipowiec obejmuje miejscowość Lipowiec;  Sołectwo Podbór obejmuje miejscowości Podbór;  Sołectwo Marysin obejmuje miejscowość Marysin;  Sołectwo Mikulin obejmuje miejscowość Mikulin;  Sołectwo Niedźwiedzia Góra obejmuje miejscowość Niedźwiedzia Góra;  Sołectwo Perespa obejmuje miejscowość Perespa oraz miejscowość Perespa - Kolonia;  Sołectwo Przewale obejmuje miejscowość Przewale i jej integralne części: Kolonia Przewale i Zielone;  Sołectwo Rudka obejmuje miejscowość Rudka;  Sołectwo Soból obejmuje miejscowość Soból;  Sołectwo Zamłynie obejmuje miejscowość Zamłynie;  Sołectwo Wakijów obejmuje miejscowość Wakijów;  Sołectwo Wojciechówka obejmuje miejscowość Wojciechówka;  Sołectwo Tyszowce stanowi część miasta Tyszowce oznaczonego, jako Jurydyka, Majdan, Podgórze i obejmującego ulice: Antoniego Łukaszewskiego; Armii Krajowej - numer 15; Czarnieckiego - numery parzyste; Hetmańska; Jurydyka; Kilińskiego; Konfederacji Tyszowieckiej; Kościelna; Nadrzeczna; Niezgody; 3 Maja - numery parzyste; Ogrodowa; Partyzantów; Podgórze; Rynek; Sportowa; Szewska; Szwedzka, Szkolna i Targowa;  Sołectwo Dębina obejmuje część miasta Tyszowce oznaczonego, jako Dębina i obejmującego ulice: Armii Krajowej od numeru 1 do numeru 13 i od numeru 2 do numeru 10; Czarnieckiego - numery nieparzyste; Jaśminowa; Kątek; Mała; Średnia; 3 Maja - numery nieparzyste; Polna; Słoneczna i Wielka. Zakłada się, że w roku 2019:Liczba gospodarstw domowych pozostanie na poziomie roku 2018 tj; 1484. W wyniku weryfikacji złożonych deklaracji liczba ludności na terenie gminy wśród mieszkańców zbierających odpady w sposób selektywny wzroście o 300 tj. do liczby 3865, natomiast wśród mieszkańców zbierających odpady w sposób zmieszany wzroście o 10 tj. do liczby 522; Tendencje, co do sposobu zbierania opadów pozostają na poziomie roku 2018 tj.: 80,93% gospodarstw- segregacja śmieci, 19,07% - zmieszane śmieci. Szacunkowa zakładana ilość odpadów do odbioru i zagospodarowania z terenu gminy Tyszowce w 2019 roku – 807 Mg Przed podpisaniem umowy Zamawiający dostarczy Wykonawcy wykaz gospodarstw domowych oraz informację czy dane gospodarstwo domowe zadeklarowało segregowanie odpadów komunalnych. Otrzymane dane posłużą Wykonawcy do realizacji przedmiotu zamówienia. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia: 1. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i zagospodarowania całej ilości odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych, w tym: 1) odpady mokre tj. ulegające biodegradacji, 2) odpady tzw. suche w tym: a) szkło oraz opakowania ze szkła, b) papier i tektura oraz opakowania z papieru i tektury, c) tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe, d) metal oraz opakowania z metali, e) popiół; 3) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, 4) odpady wielkogabarytowe, 5) zużyte opony, 6) przeterminowane leki i chemikalia oraz zużyte baterie i akumulatory, 7) odpady budowlane i rozbiórkowe, 8) pozostałe odpady po selektywnej zbiórce, 9) niesegregowane odpady (zmieszane). 2.a. Wykonawca odbierający odpady jest obowiązany obligatoryjnie zaopatrywać właścicieli nieruchomości, którzy zbierają odpady w sposób selektywny w trzy rodzaje worków utrzymanych w kolorze: - zielonym, w zakresie obejmującym pojemniki do gromadzenia szkła, - żółtym, w zakresie obejmującym pojemniki do gromadzenia tworzyw sztucznych i metalu, - szarym lub czarnym, w zakresie obejmującym pojemniki do gromadzenia popiołu i pozostałości odpadów po selektywnej zbiórce. Każdy rodzaj z tych odpadów gromadzony winien być w oddzielnym pojemniku tj. popiół – oddzielny pojemnik, niesegregowane odpady (zmieszane) – oddzielny pojemnik i pozostałości odpadów po selektywnej zbiórce – oddzielny pojemnik. Na życzenie właścicieli nieruchomości, którzy zbierają odpady w sposób selektywny Wykonawca odbierający odpady jest obowiązany dostarczyć dodatkowo dwa rodzaje worków w kolorze: - niebieskim, w zakresie obejmującym pojemniki do gromadzenia papieru i tektury, - brązowym, w zakresie obejmującym pojemniki do gromadzenia komunalnych odpadów ulegających biodegradacji (mokre). 2.b. Wykonawca odbierający odpady jest obowiązany obligatoryjnie zaopatrywać właścicieli nieruchomości, którzy zbierają odpady w sposób nieselektywny (zmieszany) w jeden rodzaj worków utrzymanych w kolorze: - szarym lub czarnym, w zakresie obejmującym pojemniki do gromadzenia niesegregowanych odpadów (zmieszane). 2.c. Na workach dostarczonych przez Wykonawcę będzie umieszczony w widocznym miejscu na tle koloru dla danego rodzaju odpadu widoczny napis: 1) „SZKŁO”, 2) „PAPIER”, 3) „TWORZYWA SZTUCZNE I METAL”, 4) „ODPADY MOKRE”, 5) „POPIÓŁ”, 6) brak napisu oznacza „niesegregowane odpady (zmieszane)” lub „pozostałości odpadów po selektywnej zbiórce”. 3. Wykonawca odbierający odpady ponosi odpowiedzialność finansową za uszkodzenie z jego winy pojemnika będącego własnością właściciela nieruchomości. 4. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania bezpośrednio z terenu nieruchomości zamieszkałych następujących frakcji odpadów komunalnych z częstotliwością: 1) Zabudowa jednorodzinna: a) odpady mokre tj. ulegające biodegradacji (w okresie od kwietnia do października): - część miejska gminy - jeden raz na dwa tygodnie, - część wiejska gminy - jeden raz na miesiąc, b) odpady mokre tj. ulegające biodegradacji (w okresie od listopada do marca): - część miejska gminy - jeden raz na miesiąc, - część wiejska gminy - jeden raz na dwa miesiące, c) odpady tzw. suche, w tym szkło, papier i tektura oraz tworzywa sztuczne i metal zebrane selektywnie - jeden raz na dwa miesiące, d) popiół zebrany selektywnie, powinien być opróżniany: - w okresie od 1 października do 30 kwietnia jeden raz na miesiąc, - w okresie od 1 maja do 30 września jeden raz na dwa miesiące, e) odpady suche tj. niesegregowane odpady (zmieszane), pozostałe odpady po selektywnej zbiórce: - część miejska gminy - w okresie od kwietnia do października - jeden raz na dwa tygodnie, - część miejska gminy - w okresie od listopada do marca - jeden raz na miesiąc, - część wiejska gminy - w okresie od kwietnia do października - jeden raz na miesiąc, - część wiejska gminy - w okresie od listopada do marca - jeden raz na miesiąc, f) odpady wielkogabarytowe, opony, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - jeden raz na dwa miesiące, 2) Zabudowa wielolokalowa: a) odpady mokre tj. ulegające biodegradacji (w okresie od kwietnia do października): - część miejska gminy - jeden raz na tydzień, - część wiejska gminy - jeden raz na miesiąc, b) odpady mokre tj. ulegające biodegradacji (w okresie od listopada do marca): - część miejska gminy - jeden raz na miesiąc, - część wiejska gminy - jeden raz na dwa miesiące, c) odpady tzw. suche, w tym szkło, papier i tektura oraz tworzywa sztuczne i metal zebrane selektywnie - jeden raz na dwa miesiące, d) popiół zebrany selektywnie, powinien być opróżniany: - w okresie od 1 października do 30 kwietnia jeden raz na miesiąc, - w okresie od 1 maja do 30 września jeden raz na dwa miesiące, e) odpady suche tj. niesegregowane odpady (zmieszane), pozostałe odpady po selektywnej zbiórce: - część miejska gminy - w okresie od kwietnia do października - jeden raz na tydzień, - część miejska gminy - w okresie od listopada do marca - jeden raz na miesiąc, - część wiejska gminy - w okresie od kwietnia do października - jeden raz na miesiąc, - część wiejska gminy - w okresie od listopada do marca - jeden raz na miesiąc, f) odpady wielkogabarytowe, opony, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - jeden raz na dwa miesiące, 5. Obowiązkiem Wykonawcy będzie również posprzątanie miejsca wokół ww. pojemników, gdy zajdzie taka potrzeba, między innymi poprzez zabranie dostawionych przy pojemnikach worków z nie segregowanymi (zmieszanymi) oraz z segregowanymi odpadami komunalnymi. 6. Zamawiający i Wykonawca wspólnie odpowiadają za informowanie mieszkańców o harmonogramie odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. W tym celu Wykonawca będzie sporządzać harmonogramy odbioru odpadów, które Zamawiający po ich akceptacji będzie publikował na stronie internetowej www.tyszowce.pl, Wykonawca zaś w formie wydruków owe harmonogramy po ich akceptacji przez Zamawiającego, będzie zobowiązany przekazywać właścicielom nieruchomości podczas pierwszego odbioru odpadów. Na wyżej wymienionych wydrukach winna być umieszczona informacja, że właściciele nieruchomości mogą zgłaszać Wykonawcy reklamacje dotyczące niewłaściwego świadczenia usług. 7. Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Wykonawca powinien realizować w godzinach 7.00-20.00 w dni powszednie, w oparciu o wykaz gospodarstw domowych oraz informację czy dane gospodarstwo domowe zadeklarowało segregowanie odpadów komunalnych. Wykaz ten dostarczany będzie Wykonawcy każdego miesiąca przez Zamawiającego. 8. Właściciele nieruchomości mogą zgłaszać przypadki niewłaściwego świadczenia usług przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne w formie pisemnej (za pośrednictwem pisma tradycyjnego lub przesyłki elektronicznej) lub telefonicznie. Zgłoszenie takie musi zostać dokonane niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 7 bieżących dni, od dnia zaistnienia sytuacji niewłaściwego świadczenia usług. Wykonawca jest obowiązany do realizacji reklamacji w przeciągu 36 godzin od otrzymania zawiadomienia od Zamawiającego. Fakt przyjęcia reklamacji od właściciela nieruchomości winien być przez Wykonawcę odnotowany w stosownym rejestrze. 9. 1) Przedsiębiorca odbierający odpady komunalne zobowiązany jest do utworzenia i obsługi PSZOK. 2) PSZOK świadczy usługi zgodnie z następującymi zasadami: a) przyjęcia odpadów dokonuje upoważniony pracownik przedsiębiorcy odbierającego odpady komunalne; b) przyjęcia dokonuje się po sprawdzeniu zawartości dostarczonych odpadów, ich zgodności z wykazem przyjmowanych aktualnie odpadów, ich czystości, składu, zabezpieczenia, itp.; c) PSZOK przyjmuje odpady od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 15.00; d) PSZOK przyjmuje odpady bezpłatnie tylko od mieszkańców Gminy Tyszowce, powstałych wyłącznie na terenie nieruchomości zamieszkałych. 3) Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych może odmówić przyjęcia odpadów selektywnie zebranych, jeżeli ich skład i ilość wskazują na to, że nie należą one do grupy odpadów komunalnych lub pochodzą z nieruchomości niezamieszkałych. 10. Wykonawca jest zobowiązany do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze i przekazywania dokumentacji pomiarów Zamawiającemu w okresach miesięcznych. Wykonawca jest zobowiązany do bieżącego prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i przekazywania kopii dokumentacji Zamawiającemu. 12. Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, pozostałości z sortowania odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych wskazanej w Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa Lubelskiego 2022, do przekazywania selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz.U.2018 poz.992) 13. Wykonawca zobowiązany jest posiadać bazę magazynowo - transportową usytuowaną w odległości nie większej niż 60 km od granicy Gminy Tyszowce, na terenie, do którego posiada tytuł prawny (odległość liczona w linii prostej od granic gminy). Wykonawca musi spełniać warunki określone w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. 14. Wykonawca w okresie obowiązywania umowy zobowiązany jest osiągnąć poziom recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła oraz poziom recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych w wysokości określonej w przepisach rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych. (Dz.U. 2016 poz. 2167 ) 15. Wykonawca w okresie obowiązywania umowy jest zobowiązany ograniczyć masę odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania do wysokości określonej w przepisach Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz.U. 2017 poz. 2412). 16. Wykonawca, zgodnie z art. 9 lit. n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. 2018 r, poz. 1454 z późn. zm.) , odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do sporządzania półrocznych sprawozdań. Sprawozdanie jest przekazywane Burmistrzowi Tyszowiec w terminie do końca miesiąca następującego po upływie półrocza, którego dotyczy. 1) Obowiązkiem Wykonawcy jest odbieranie odpadów komunalnych od wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Tyszowce. Usługa obejmuje zapewnienie przez Wykonawcę dojazdu do punktów trudnodostępnych (szczególnie zimą i w okresie wzmożonych opadów deszczu i śniegu) poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów z punktów adresowych o problematycznej lokalizacji. 2) Jeżeli czynniki obiektywne uniemożliwiają wykonanie usługi w terminie wynikającym z harmonogramu, Wykonawca obowiązany jest niezwłocznie powiadomić właściciela nieruchomości oraz Burmistrza Tyszowiec o nowym terminie odbioru odpadów
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca obowiązany jest wnieść wadium w wysokości 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100). Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego ,Urzędu Miejskiego w Tyszowcach- Bank Spółdzielczy w Łaszczowie 53962000050000877420000350 z adnotacją: „Wadium na: ZP. 271.16.2018” Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110, 650, 1000 i 1669). 7. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego. 8. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: warunek ten zostanie spełniony jeśli wykonawca wykaże, że posiada aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej, o którym mowa w art. 9b ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach [tekst jedn. Dz. U. z 2018, poz.1454]
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów (art.22a ust.1), niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeżeli podmioty te zrealizują usługi do realizacji których te zdolności są wymagane. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, każdy z warunków określonych w pkt. 5.1 winien spełniać co najmniej jeden z tych wykonawców albo wszyscy ci wykonawcy wspólnie. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Oceny pod kątem spełniania warunków udziału w postępowaniu zamawiający dokonuje w odniesieniu do wykonawcy. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie wystarczającym jest, aby jeden z grupy takich podmiotów (konsorcjum) wykazał spełnienie warunków udziału w postępowaniu. W przypadku oceny braku podstaw do wykluczenia z postępowania każdy z grupy takich wykonawców (konsorcjum) podlega ocenie, czy nie zachodzą przesłanki wskazujące na wykluczenie z postępowania. Wypełnienie się choćby jednej z ww. przesłanek w odniesieniu do wykonawcy (pojedynczego) czy też jednego z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (konsorcjum) skutkuje koniecznością wykluczenia z postępowania. W oparciu o brak podstaw do wykluczenia, weryfikowany jest także podmiot trzeci, na potencjał którego wykonawca powołuje się przy ocenie spełniania warunków udziału w postępowaniu. Potwierdzenie się choćby jednej z przesłanek do wykluczenia z postępowania w odniesieniu do podmiotu trzeciego skutkuje koniecznością wykazania się spełnieniem warunków udziału w postępowaniu przez tego wykonawcę na nowo. Powyższe dokonuje się w trybie art. 26 ust. 3 w zw. z art. 22a ust. 6 ustawy Pzp. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu, należy złożyć niżej wymienione dokumenty : Razem z ofertą; 1. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust.1 ustawy Pzp. (wg wzoru na załączniku nr 3 do SIWZ) W terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji o złożonych ofertach, wykonawca przekazuje Zamawiającemu; 2. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu dotyczącego braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach o których mowa w art. 24 ust.1 pkt 23 ustawy Pzp, Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, (informacja po otwarciu ofert) przekazuje zamawiającemu oświadczenie. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. (wg wzoru na załączniku nr 6 do SIWZ) 3. Dokumenty są składane w oryginale lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub osobę upoważnioną, z zachowaniem sposobu reprezentacji. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia, jeżeli zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 570). 4. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt.6.2.1.( Według wzoru na załączniku nr 3 do SIWZ) 5. Dokumenty dodatkowe w przypadku składania oferty wspólnej. Pełnomocnictwo ustanawiające pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego ( art. 23 ust.2 ustawy Pzp). Jeżeli oferta wykonawców składających ofertę wspólnie zostanie wybrana, zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców. Wykonawcy, składający ofertę wspólnie, o których mowa w art. 23 ust. 1, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Dokumenty podmiotów zagranicznych 1. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, 2. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach