Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Skierbieszów w roku 2019

Gmina Skierbieszów ogłasza przetarg

  • Adres: 22420 Skierbieszów, Rynek
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 846 213 670 , fax. 846 213 670
  • Data zamieszczenia: 2019-01-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Skierbieszów
    Rynek 1
    22420 Skierbieszów, woj. lubelskie
    tel. 846 213 670, fax. 846 213 670
    REGON: 95036856900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.skierbieszow.com.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Skierbieszów w roku 2019
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: Przedmiot zamówienia obejmuje odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Skierbieszów oraz odbiór odpadów z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów zlokalizowanego w Skierbieszowie przy ul. Cmentarnej. 2. Charakterystyka gminy: • Powierzchnia gminy Skierbieszów wynosi 139 km2. • W skład gminy Skierbieszów wchodzi 30 miejscowości: Dębowiec, Dębowiec Kolonia, Drewniki, Hajowniki, Huszczka Mała, Huszczka Duża, Iłowiec, Kalinówka, Lipina Nowa, Lipina Stara, Łaziska, Majdan Skierbieszowski, Marcinówka, Osiczyna, Podhuszczka, Podwysokie, Sady, Skierbieszów, Skierbieszów Kolonia, Sławęcin, Suchodębie, Sulmice, Szorcówka, Wiszenki, Wiszenki Kolonia, Wysokie Pierwsze, Wysokie Drugie, Zabytów, Zawoda, Zrąb • Szacunkowa liczba zamieszkałych osób w gminie (na podstawie złożonych deklaracji) wynosi 3959. • Szacunkowa liczba gospodarstw domowych wynosi 1451. • Na terenie gminy znajduje się w większości zabudowa jednorodzinna. • W roku 2017 z terenu Gminy Skierbieszów, odebrano 359,86Mg odpadów niesegregowanych i 173,13Mg odpadów segregowanych w tym: opakowania z tworzyw sztucznych 33,10Mg, opakowania ze szkła 48,15Mg, odpady wielkogabarytowe 14,36Mg, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny 5,20Mg, inne nieulegające biodegradacji 12,28Mg, niewymienione w innych podgrupach 60,04Mg Powyższe dane, w okresie trwania umowy mogą ulec zmianie, z powodu migracji ludności, powstania nowych mieszkań lub zmiany deklaracji, co powinien Wykonawca uwzględnić w swojej ofercie. Ewentualne zmiany nie będą miały wpływu na wysokość należnego wynagrodzenia i ewentualnych roszczeń Wykonawcy. 3. ODPADY KOMUNALNE ZMIESZANE a) Wykonawca zobowiązany jest zgodnie z art. 9e ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, pozostałości z sortowania odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK) w Dębowcu wskazanej w „Planie gospodarki odpadami dla województwa lubelskiego 2017” b) Pojemniki do gromadzenia odpadów zmieszanych zapewnia Wykonawca. c) Określa się częstotliwość odbioru zmieszanych odpadów komunalnych - raz w miesiącu, Zmieszane odpady komunalne odbierane będą z pojemników o pojemności 120 l lub 240 l od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy. W dniu odbioru odpadów właściciel nieruchomości wystawi je w miejsce umożliwiające swobodny do nich dostęp przez pracowników wykonawcy, odbierającego odpady. 4. SELEKTYWNIE ZBIERANE ODPADY KOMUNALNE 1) Odpady selektywnie zebrane od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Skierbieszów, wykonawca zobowiązany jest przekazać do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami, do najbliżej położonych miejsc , w których mogą być przetworzone, zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. 2016r., poz. 1987 j.t.) 2) Odbiór selektywnie zebranych odpadów komunalnych będzie odbywał się w systemie pojemnikowo-workowym. Zapewnienie worków i pojemników do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych należy do obowiązków wykonawcy. Wykonawca zobowiązany jest, przy każdym odbiorze odpadów, do zostawienia właścicielowi nieruchomości nowych worków w ilości odebranych, chyba że właściciel zgłosi zapotrzebowanie na dodatkowe worki. • Popiół gromadzony będzie w pojemnikach metalowych o pojemności 110L – dopuszcza się wystawianie dodatkowych worków w kolorze czarnym z napisem „Popiół” - szacowana ilość gospodarstw domowych do odbioru popiołu wynosi 281 (zgodnie z zał. Nr 8) Parametry worków:  wykonane z tworzywa LDPE lub HDPE uniemożliwiającego ich rozerwanie podczas normalnej eksploatacji,  pojemność worków: 120L,  kolor żółty z napisem „Metale i tworzywa sztuczne” - przeznaczony na odpady z metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady z tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe,  kolor zielony z napisem „Szkło kolorowe” i biały z napisem „Szkło bezbarwne” - przeznaczony na odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła,  kolor niebieski z napisem „Papier” - przeznaczony na odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury, 3) Określa się częstotliwość odbioru segregowanych odpadów komunalnych: a) raz na dwa miesiące - odpady segregowane gromadzone w workach takie jak: - worek biały - szkło bezbarwne - worek zielony - szkło kolorowe - worek żółty - tworzywa sztuczne, opakowania PET, metale, opakowania wielomateriałowe b) raz na kwartał – worek niebieski – papier, tektura, odpady opakowaniowe z papieru i tektury c) raz w roku: - meble i inne odpady wielkogabarytowe - zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, d) raz w miesiącu - popiół – w miesiącach jesienno - zimowych tj. listopad – marzec 4) Zakazuje się mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości oraz selektywnie zebranych odpadów komunalnych różnych rodzajów ze sobą. 5) Do odbioru poszczególnych frakcji odpadów należy użyć taki rodzaj pojazdu, który umożliwi dalszą segregację na linii sortowniczej w RIPOKu, a tym samym umożliwi osiągnięcie żądanych poziomów recyklingu. Do zbierania i transportu odpadów zmieszanych mogą być używane pojazdy z zabudową z płytą zgniatającą, nie dopuszcza się tu zabudowy bębnowej typu rotopress, która uniemożliwia późniejszą segregację. 6) Na początku trwania umowy dopuszczalne jest wystawianie przez mieszkańców odpadów zbieranych w sposób selektywny w workach, które pozostały po poprzednim systemie odbierania odpadów segregowanych. 5. WYMAGANIA STAWIANE WYKONAWCY 1) Po podpisaniu umowy zamawiający dostarczy wykonawcy szczegółowy wykaz adresów nieruchomości, z wyszczególnieniem gospodarstw prowadzących selektywną zbiórkę odpadów. W przypadku zmian w liczbie nieruchomości zamawiający powiadomi niezwłocznie wykonawcę, podając adresy nowo powstałych nieruchomości zamieszkałych. 2) Wykonawca zapozna się z warunkami terenowymi związanymi z realizacją zamówienia, tak aby na drogach z utrudnionym dojazdem był użyty właściwy tabor transportowy, umożliwiający sprawny odbiór odpadów i nie powodujący niszczenia dróg. 3) Wykonawca zobowiązany jest do nieodpłatnego wyposażenia nieruchomości zamieszkałych w pojemniki na odpady zmieszane i selektywnie gromadzone, na czas realizacji przedmiotu zamówienia, na podstawie listy gospodarstw otrzymanej od Zamawiającego. Należy tego dokonać w terminie 10 dni od daty podpisania umowy w sprawie realizacji przedmiotu zamówienia. 4) Wykonawca dostarczy w terminie 10 dni od daty podpisania umowy w sprawie realizacji przedmiotu zamówienia właścicielom nieruchomości zamieszkanych po 2(dwa) worki na odpady segregowane. Worki do selektywnej zbiórki odpadów będą oznakowane kolorami i napisami określającymi rodzaj odpadów na jaki są przeznaczone. 5) Wykonawca zapewni Zamawiającemu dodatkowo minimum po 200 (słownie: dwieście) sztuk każdego koloru worków w czasie trwania umowy. 6) Wykonawca zobowiązany jest do: a) zapewnienie minimalnego wyposażenia PSZOK-u w kontenery/pojemniki do oddzielnego zbierania wyselekcjonowanych frakcji odpadów zgodnie z tabelą nr 1. Należy tego dokonać w terminie 10 dni od daty podpisania umowy w sprawie realizacji przedmiotu zamówienia. Tabela nr 1 L.P. Rodzaje odpadów Pojemnik 1 Zużyte baterie i akumulatory / 240L 2 Szkło (bezbarwne i kolorowe) / 1100 L 3 Odpadów budowlanych i rozbiórkowych / 7000 L (otwarty) 4 Przeterminowane leki i chemikalia / 240 L 5 Odpady zielone / 7000 L (otwarty) 6 Metale / 1100 L 7 Papier i tektura / 1100 L 7) Wykonawca zapozna się z warunkami terenowymi związanymi z realizacją zamówienia, tak aby na drogach z utrudnionym dojazdem był użyty właściwy tabor transportowy, umożliwiający sprawny odbiór odpadów (wykaz nieruchomości o utrudnionym dostępie wg zał. Nr 7) 8) W przypadku trudnych warunków atmosferycznych uniemożliwiających dojazd do posesji i odbiór odpadów dopuszcza się możliwość odbioru w innym terminie po wcześniejszym uzgodnieniu z zamawiającym i pozostawieniu dodatkowych worków na odpady u Sołtysa dla mieszkańców z utrudnionym dojazdem. 9) W harmonogramie należy uwzględnić odbiór odpadów od 1 lutego 2019r. Wykonawca odbierze odpady zgodnie z harmonogramem przygotowanym przez siebie i zatwierdzonym przez zamawiającego. Harmonogram należy przygotować i dostarczyć do akceptacji zamawiającego przed rozpoczęciem realizacji zamówienia. Wszelkie zmiany harmonogramu będą wymagały zgody zamawiającego. Zamawiający umieści przedstawiony harmonogram na stronie internetowej i na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Skierbieszów. Wykonawca na własny koszt wydrukuje oraz przekaże harmonogram właścicielom nieruchomości. 10) W przypadku nieodebrania odpadów lub niedostarczenia worków zgodnie z harmonogramem, wykonawca zrealizuje zamówienie w ciągu najbliższych 36 godzin. 11) Odpady zgromadzone w pojemnikach i workach na odpady komunalne wykonawca odbierze z wyznaczonego miejsca tuż przed bramą wjazdową na posesję i w granicach drogi dojazdowej, zlokalizowanych w taki sposób, aby umożliwić do nich łatwy dostęp. 12) Wykonawca odbierze od właścicieli nieruchomości całą masę odpadów komunalnych wystawionych w wyznaczonym miejscu z pojemnika i worków. 13) Wykonawca przy każdorazowym odbiorze odpadów pozostawi worki w ilości odpowiadającej odebranym workom. 14) W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości przy segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości Wykonawca zobowiązany jest zgłosić powyższy fakt do Wójta Gminy Skierbieszów, który podejmie działania wyjaśniające. 15) Wykonawca uporządkuje teren zanieczyszczony odpadami wysypanymi z pojemników i worków w trakcie odbioru odpadów. 16) Odbiór odpadów nie obejmuje odpadów powstających w wyniku prowadzonej działalności gospodarczej. 17) Wykonawca dostarczy zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej sprawozdanie zgodnie z art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. 2018, poz. 1454 j.t.) do końca miesiąca następującego po upływie półrocza którego dotyczy. 18) W celu weryfikacji danych zawartych w sprawozdaniu Zamawiający może zażądać od Wykonawcy przedłożenia Zamawiającemu kart przekazania odpadów do RIPOK-u oraz pozostałych instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, które będą odbierać odpady selektywnie gromadzone, zgodnie z obowiązującymi wzorami, o jakich mowa w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2014 r., poz. 1973), zgodnie ze złożoną ofertą. 19) Wykonawca udostępni każdorazowo na wniosek Zamawiającego zapisy z monitoringu dotyczące położenia pojazdów, miejsc ich postoju i wyładunku. 20) Wykonawca zobowiązany jest spełniać warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122). 6. W przypadku stwierdzenia, że usługi wykonywane są niezgodnie z obowiązującymi przepisami Zamawiający może odmówić zapłaty i żądać ich ponownego wykonania lub wypowiedzieć, odstąpić od umowy z winy Wykonawcy z naliczeniem kary umownej. 7. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody powstałe w związku z realizacją przedmiotu umowy wobec Zamawiającego jak i osób trzecich, na zasadach określonych w Kodeksie Cywilnym. 8. Wykonawca w okresie obowiązywania umowy zobowiązany jest osiągnąć poziom recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła oraz poziom recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych w wysokości określonej w przepisach Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz.645) 9. Wykonawca w okresie obowiązywania umowy jest zobowiązany ograniczyć masę odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania do wysokości określonej w przepisach Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012r. poz. 676 z późn. zm.) 10. Wykonawca zobowiązany będzie wykonać zamówienie zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia. 11. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: - kierowcy pojazdów prowadzących zbiórkę odpadów komunalnych 12. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.11 SIWZ czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 13. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.11 SIWZ czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. 14. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.11 SIWZ czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.11 SIWZ czynności. 15. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że posiada: • Aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonej przez Wójta Gminy Skierbieszów w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gminy, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach; • Zaświadczenie o wpisie do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzonego przez Główny Inspektorat Ochrony Środowiska; • Aktualne zezwolenie na transport odpadów.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Dokumenty dotyczące podmiotów, na zasobach których polega Wykonawca przy realizacji zamówienia 1.1 Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt 6.2. SIWZ. 1.2 Wykonawca, który w celu potwierdzenia spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do zamówienia, lub jego części, polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 1.3 Zamawiający w celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, może żądać dokumentów, które określają w szczególności: 1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, 4) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą 1.4 Zamawiający wymaga, aby Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych, złożył w odniesieniu do tych podmiotów, dokumenty określone w pkt 6.8 pkt 1 SIWZ, na wezwanie Zamawiającego dokonane w trybie art. 26 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. 2. Dokumenty dotyczące podwykonawców przy realizacji zamówienia Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 6.2. SIWZ. 3. Dokumenty, które składają Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie3.1 W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców - każdy z nich: 1) składa wraz z ofertą oświadczenia z pkt 6.2. SIWZ. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia, 2) składa oświadczenie, o którym mowa w pkt 6.4. SIWZ, o przynależności lub braku przynależności do grupy kapitałowej - w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej https://ugskierbieszow.bip.lubelskie.pl/index.php?id=90 informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, 3) będzie zobowiązany do złożenia dokumentów, określonych w pkt 6.8. pkt 1 SIWZ, na wezwanie Zamawiającego dokonane w trybie art. 26 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (w odniesieniu do każdego z tych Wykonawców), 4) będzie zobowiązany do złożenia dokumentów, określonych w pkt 6.8. pkt 2, 3 i 4 SIWZ, na wezwanie Zamawiającego dokonane w trybie art. 26 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, w takim zakresie w jakim każdy z tych Wykonawców, wykazuje spełnianie warunku udziału w postępowaniu, określonego w pkt 5 SIWZ. 3.2 Wykonawcy wspólnie ubiegających się o zamówienie dołączają do oferty pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Z pełnomocnikiem tym będzie prowadzona wszelka korespondencja wiążąca dla wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego. 4. Dokumenty, o których mowa w pkt 6.8, w odniesieniu do podmiotów zagranicznych 4.1 Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 6.8. SIWZ: 1) ppkt 6.8 pkt 1 lit. a, b, c SIWZ - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce za mieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 4.2 Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 6.12.1 SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby, wystawionym: • w celu potwierdzenia okoliczności o których mowa w pkt 6.12.1 ppkt 1 lit. b SIWZ - nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, • w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w pkt 6.12.1 ppkt 1 lit. a SIWZ - nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 4.3 W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 4.4 W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach