Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Skierbieszów w roku 2018

Gmina Skierbieszów ogłasza przetarg

  • Adres: 22420 Skierbieszów, Rynek
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 846 213 670 , fax. 846 213 670
  • Data zamieszczenia: 2017-12-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Skierbieszów
    Rynek 1
    22420 Skierbieszów, woj. lubelskie
    tel. 846 213 670, fax. 846 213 670
    REGON: 95036856900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.skierbieszow.com.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Skierbieszów w roku 2018
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: wykonanie usługi w okresie od podpisania umowy do 31.12.2018r. związanej z odbiorem i zagospodarowaniem odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Skierbieszów oraz z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów (PSZOK) zlokalizowanego w Skierbieszowie przy ul. Cmentarnej, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. 2017, poz. 1289 j.t.) zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Lubelskiego nr XXIV/396/2012 z dnia 30.07.2012 roku w sprawie uchwalenia Planu gospodarki odpadami dla województwa lubelskiego, oraz przepisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Skierbieszów (Uchwała nr XIII/109/16 z dnia 3 czerwca 2016r.). Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 1. Charakterystyka Gminy Skierbieszów: a. Powierzchnia gminy Skierbieszów wynosi 139 km2. b. W skład gminy Skierbieszów wchodzi 30 miejscowości: Dębowiec, Dębowiec Kolonia, Drewniki, Hajowniki, Huszczka Mała, Huszczka Duża, Iłowiec, Kalinówka, Lipina Nowa, Lipina Stara, Łaziska, Majdan Skierbieszowski, Marcinówka, Osiczyna, Podhuszczka, Podwysokie, Sady, Skierbieszów, Skierbieszów Kolonia, Sławęcin, Suchodębie, Sulmice, Szorcówka, Wiszenki, Wiszenki Kolonia, Wysokie Pierwsze, Wysokie Drugie, Zabytów, Zawoda, Zrąb c. Szacunkowa liczba zamieszkałych osób w gminie (na podstawie złożonych deklaracji) wynosi 4300. d. Szacunkowa liczba gospodarstw domowych wynosi 1517. e. Na terenie gminy znajduje się w większości zabudowa jednorodzinna. f. W roku 2016 z terenu Gminy Skierbieszów, odebrano 365,74MG odpadów niesegregowanych i 162,57MG odpadów segregowanych w tym: opakowania z tworzyw sztucznych 29,56MG, opakowania ze szkła 50.83MG, odpady wielkogabarytowe 9,48MG, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny 6,68MG, inne nieulegające biodegradacji 12.76MG, niewymienione w innych podgrupach 53,26MG Powyższe dane, w okresie trwania umowy mogą ulec zmianie, z powodu migracji ludności, powstania nowych mieszkań lub zmiany deklaracji, co powinien Wykonawca uwzględnić w swojej ofercie. Ewentualne zmiany nie będą miały wpływu na wysokość należnego wynagrodzenia i ewentualnych roszczeń Wykonawcy. 2. Odpady komunalne zmieszane a. Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, pozostałości z sortowania odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK) w Dębowcu wskazanej w „Planie gospodarki odpadami dla województwa lubelskiego 2017” b. Pojemniki do gromadzenia odpadów zmieszanych zapewnia Wykonawca. c. Określa się częstotliwość odbioru zmieszanych odpadów komunalnych - raz w miesiącu, Zmieszane odpady komunalne odbierane będą z pojemników o pojemności 120 l lub 240 l od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy. W dniu odbioru odpadów właściciel nieruchomości wystawi je w miejsce umożliwiające swobodny do nich dostęp przez pracowników wykonawcy, odbierającego odpady. 3. Selektywnie zbierane odpady komunalne a. Odpady selektywnie zebrane od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Skierbieszów, wykonawca zobowiązany jest przekazać do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami, zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. 2016r., poz. 1987 j.t.) b. Odbiór selektywnie zebranych odpadów komunalnych będzie odbywał się w systemie pojemnikowo - workowym. Zapewnienie worków i pojemników do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych należy do obowiązków wykonawcy. Wykonawca zobowiązany jest, przy każdym odbiorze odpadów, do zostawienia właścicielowi nieruchomości nowych worków w ilości odebranych, chyba że właściciel zgłosi zapotrzebowanie na dodatkowe worki. Parametry worków: • wykonane z tworzywa LDPE lub HDPE uniemożliwiającego ich rozerwanie podczas normalnej eksploatacji, • pojemność worków: 120L • kolor żółty przeznaczony na odpady z metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady z tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe; • kolor zielony i biały przeznaczony na odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła; • kolor niebieski przeznaczony na odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury; • kolor brązowy przeznaczony na odpady ulegające biodegradacji; • kolor czarny przeznaczony do gromadzenia popiołu - Popiół gromadzony będzie w pojemnikach metalowych o poj. 110l. - Worki przeznaczone na odpady zbierane selektywnie powinny posiadać trwałe i widoczne oznakowanie, określające rodzaj gromadzonych odpadów, odpowiednio worek niebieski napis „Papier”, worek zielony napis „Szkło kolorowe”, worek biały napis „Szkło bezbarwne”, worek żółty napis „Metale i tworzywa sztuczne”, worek brązowy napis „Bio”, worek czarny napis „Popiół”. c. Szacowana ilość gospodarstw domowych do odbioru odpadów „Bio” wynosi około 150. W związku z tym że do chwili obecnej nie była prowadzona zbiórka odpadów „Bio” Zamawiający nie ma możliwości oszacowania masy tychże odpadów. d. Określa się częstotliwość odbioru segregowanych odpadów komunalnych: • raz na dwa miesiące - odpady segregowane gromadzone w workach takie jak: - worek biały - szkło bezbarwne - worek zielony - szkło kolorowe - worek żółty - tworzywa sztuczne, opakowania PET, metale, opakowania wielomateriałowe • raz na kwartał – worek niebieski – papier, tektura, odpady opakowaniowe z papieru i tektury • raz w miesiącu – popiół – w miesiącach jesienno – zimowych tj. październik – kwiecień (liczba posesji w poszczególnych miejscowościach do odbioru popiołu wg załącznika nr 9 do SIWZ) • raz w miesiącu – worek brązowy – na odpady ulegające biodegradacji w miesiącach kwiecień - październik • raz w roku: - meble i inne odpady wielkogabarytowe - zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, e. Zakazuje się mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości oraz selektywnie zebranych odpadów komunalnych różnych rodzajów ze sobą. f. Do odbioru poszczególnych frakcji odpadów należy użyć taki rodzaj pojazdu, który umożliwi dalszą segregację na linii sortowniczej w RIPOKu, a tym samym umożliwi osiągnięcie żądanych poziomów recyklingu. Do zbierania i transportu odpadów zmieszanych mogą być używane pojazdy z zabudową z płytą zgniatającą, nie dopuszcza się tu zabudowy bębnowej typu rotopress, która uniemożliwia późniejszą segregację. g. Na początku trwania umowy dopuszczalne jest wystawianie przez mieszkańców odpadów zbieranych w sposób selektywny w workach, które pozostały po poprzednim systemie odbierania odpadów segregowanych. 4. Wymagania stawiane Wykonawcy a. Po podpisaniu umowy zamawiający dostarczy wykonawcy szczegółowy wykaz adresów nieruchomości, z wyszczególnieniem gospodarstw prowadzących selektywną zbiórkę odpadów. W przypadku zmian w liczbie nieruchomości zamawiający powiadomi niezwłocznie wykonawcę, podając adresy nowo powstałych nieruchomości zamieszkałych. b. Wykonawca zapozna się z warunkami terenowymi związanymi z realizacją zamówienia, tak aby na drogach z utrudnionym dojazdem był użyty właściwy tabor transportowy, umożliwiający sprawny odbiór odpadów i nie powodujący niszczenia dróg. c. Wykonawca zobowiązany jest do nieodpłatnego wyposażenia nieruchomości zamieszkałych w pojemniki na odpady zmieszane, oraz pojemniki na popiół (wg załącznika nr 9 do SIWZ) na czas realizacji przedmiotu zamówienia, na podstawie listy gospodarstw otrzymanej od Zamawiającego. Należy tego dokonać przed dniem 31 stycznia 2018 r. d. Wykonawca dostarczy przed dniem 31 stycznia 2018 r. właścicielom nieruchomości zamieszkanych po 2(dwa) worki na odpady segregowane. Worki do selektywnej zbiórki odpadów będą oznakowane kolorami i napisami określającymi rodzaj odpadów na jaki są przeznaczone. e. Wykonawca zapewni Zamawiającemu dodatkowo minimum po 200 (słownie: dwieście) sztuk każdego koloru worków w czasie trwania umowy. f. Wykonawca zobowiązany jest do: • zapewnienie minimalnego wyposażenia PSZOK-u w kontenery/pojemniki do oddzielnego zbierania wyselekcjonowanych frakcji odpadów zgodnie z tabelą nr 1. Należy tego dokonać do 31 stycznia 2018r. Tabela nr 1 L.P. Rodzaje odpadów / Pojemnik 1 Zużyte baterie i akumulatory / 240L - Wiata Zamawiającego 2 Szkło (bezbarwne i kolorowe) / 1100 L 3 Odpadów budowlanych i rozbiórkowych / 7000 L (otwarty) 4 Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny / Wiata Zamawiającego 5 Przeterminowane leki i chemikalia / 240 L 6 Odpady zielone / 7000 L (otwarty) 7 Meble i odpady wielkogabarytowe / Wiata Zamawiającego 8 Zużyte opony / Wiata Zamawiającego 9 Metale / 1100 L 10 Papier i tektura / 1100 L g. W przypadku trudnych warunków atmosferycznych uniemożliwiających dojazd do posesji i odbiór odpadów dopuszcza się możliwość odbioru w innym terminie po wcześniejszym uzgodnieniu z zamawiającym. h. W harmonogramie należy uwzględnić odbiór odpadów począwszy od 01.02.2018 roku. Wykonawca odbierze odpady zgodnie z harmonogramem przygotowanym przez siebie i zatwierdzonym przez zamawiającego. Harmonogram należy przygotować i dostarczyć do akceptacji zamawiającego przed rozpoczęciem realizacji zamówienia. Wszelkie zmiany harmonogramu będą wymagały zgody zamawiającego. Zamawiający umieści przedstawiony harmonogram na stronie internetowej i na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Skierbieszów. Wykonawca na własny koszt wydrukuje oraz przekaże harmonogram właścicielom nieruchomości. i. W przypadku nieodebrania odpadów lub niedostarczenia worków zgodnie z harmonogramem, wykonawca zrealizuje zamówienie w ciągu najbliższych 36 godzin. j. Odpady zgromadzone w pojemnikach i workach na odpady komunalne wykonawca odbierze z wyznaczonego miejsca tuż przed bramą wjazdową na posesję i w granicach drogi dojazdowej, zlokalizowanych w taki sposób, aby umożliwić do nich łatwy dostęp. k. Wykonawca odbierze od właścicieli nieruchomości całą masę odpadów komunalnych wystawionych w wyznaczonym miejscu z pojemnika i worków. l. Wykonawca przy każdorazowym odbiorze odpadów pozostawi worki w ilości odpowiadającej odebranym workom. m. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości przy segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości Wykonawca zobowiązany jest zgłosić powyższy fakt do Wójta Gminy Skierbieszów, który podejmie działania wyjaśniające. n. Wykonawca uporządkuje teren zanieczyszczony odpadami wysypanymi z pojemników i worków w trakcie odbioru odpadów. o. Odbiór odpadów nie obejmuje odpadów powstających w wyniku prowadzonej działalności gospodarczej. p. Wykonawca dostarczy zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej sprawozdanie zgodnie z art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. 2017, poz. 1289 j.t.) do końca miesiąca następującego po upływie półrocza którego dotyczy. q. W celu weryfikacji danych zawartych w sprawozdaniu Zamawiający żąda od Wykonawcy przedkładania Zamawiającemu kart przekazania odpadów do RIPOK-u oraz pozostałych instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, które będą odbierać odpady selektywnie gromadzone, zgodnie z obowiązującymi wzorami, o jakich mowa w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2014 r., poz. 1973), zgodnie ze złożoną ofertą. r. Wykonawca udostępni każdorazowo na wniosek Zamawiającego zapisy z monitoringu dotyczące położenia pojazdów, miejsc ich postoju i wyładunku. s. Wykonawca zobowiązany jest spełniać warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122) między innymi posiadać bazę magazynowo - transportową usytuowaną na terenie gminy Skierbieszów lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy Skierbieszów, do którego posiada tytuł prawny. Baza magazynowo - transportowa musi spełniać następujące warunki: • teren bazy magazynowo - transportowej musi być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym, • miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów muszą być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu, • miejsce magazynowania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych musi być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych, • teren bazy musi być wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymaganiami określonymi przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2017r. poz. 1121) Baza magazynowo - transportowa powinna być wyposażona w: • miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów, • pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające liczbie zatrudnionych osób, • miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych, • legalizowaną samochodową wagę najazdową - w przypadku gdy na ternie bazy następuje magazynowanie odpadów. • na terenie bazy powinny znajdować się także: punkt bieżącej konserwacji i naprawy pojazdów, miejsca do mycia i dezynfekcji pojazdów (o ile czynności te nie będą wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy). t. Wykonawca zobowiązany jest posiadać co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, a także co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej oraz samochód dostawczy lub terenowy przystosowany do odbioru odpadów komunalnych z możliwością wjazdu na drogi gminne o szerokości od 2,4m do 3,0 m i masie rzeczywistej do 5 ton. Pojazdy muszą spełniać następujące warunki: • posiadać trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne, • być zarejestrowane i dopuszczone do ruchu oraz posiadać aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu zgodnie z przepisami o ruchu drogowym, • być wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników, • konstrukcja pojazdów musi zabezpieczać przed niekontrolowanym wydostaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku, a także transportu oraz minimalizować oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady. • muszą być wyposażone w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego umożliwiającego trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postoju oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów umożliwiających weryfikacje tych danych przez Zamawiającego, Wykonawca musi utrzymywać odpowiedni stan sanitarny pojazdów i urządzeń poprzez wykonywanie następujących czynności: a) mycie i dezynfekcję z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie. Wykonawca winien posiadać aktualne dokumenty potwierdzające wykonanie czynności, b) opróżnianie pojazdów z odpadów i parkowanie na koniec każdego dnia roboczego wyłącznie na terenie bazy magazynowo - transportowej, c) dopuszcza się wyposażenie pojazdów w urządzenie do ważenia odpadów komunalnych. 5. W przypadku stwierdzenia, że usługi wykonywane są niezgodnie z obowiązującymi przepisami Zamawiający może odmówić zapłaty i żądać ich ponownego wykonania lub wypowiedzieć, odstąpić od umowy z winy Wykonawcy z naliczeniem kary umownej. 6. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody powstałe w związku z realizacją przedmiotu umowy wobec Zamawiającego jak i osób trzecich, na zasadach określonych w Kodeksie Cywilnym. 7. Wykonawca w okresie obowiązywania umowy zobowiązany jest osiągnąć poziom recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła oraz poziom recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych w wysokości określonej w przepisach Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz.645) 8. Wykonawca w okresie obowiązywania umowy jest zobowiązany ograniczyć masę odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania do wysokości określonej w przepisach Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012r. poz. 676 z późn. zm.) 9. Wykonawca zobowiązany będzie wykonać zamówienie zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia. 10. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: - kierowcy pojazdów prowadzących zbiórkę odpadów komunalnych 11. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 36 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 12. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 13 czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. 13. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 36 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 36 czynności. 14. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że posiada: • aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonej przez Wójta Gminy Skierbieszów w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gminy, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach; • zaświadczenie o wpisie do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzonego przez Główny Inspektorat Ochrony Środowiska; • aktualne zezwolenie na transport odpadów.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów o których mowa w pkt 7.7 ppkt. 1 lit a,b,c SIWZ, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 1) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. 2) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 2. Dokumenty, o których mowa w pkt 7.8. ppkt 1 SIWZ, powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Dokument, o którym mowa w pkt 7.8. ppkt 2 SIWZ, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesiące przed upływem tego terminu. 3. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 7.8. SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt 7.9. SIWZ stosuje się. 4. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 5. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw wykluczenia z postępowania, jeżeli zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352). 6. W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w § 5 (tj. składanych w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu wymienionych w pkt 7.7 SIWZ) i § 7 (składanych w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, o których mowa w pkt 7.8. SIWZ) rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, okresu ich ważności oraz form, w jakich dokumenty te mogą być składane (Dz. U. z 2016 r. poz. 1126), które w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. 7. W przypadku wskazania przez wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w § 5 (tj. składanych w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu wymienionych w pkt 7.7 SIWZ) i § 7 (składanych w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, o których mowa w pkt 7.8. SIWZ) rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r., które znajdują się w posiadaniu zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 Pzp, zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 Pzp, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. 8. W przypadku, o którym mowa w pkt 7.13. SIWZ zamawiający może żądać od wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez wykonawcę i pobranych samodzielnie przez zamawiającego dokumentów. 9. Oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a Pzp oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. 10. Dokumenty, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r., inne niż oświadczenia, o których mowa w pkt 8.16. SIWZ, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 11. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 12. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r., innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 13. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 14. Jeżeli wykonawca nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub brak podstaw wykluczenia, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 15. Jeżeli wykonawca nie złoży wymaganych pełnomocnictw albo złoży wadliwe pełnomocnictwa, zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 16.Informacja dla wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 16.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zmówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 16.2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zmówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp, oraz w art. 24 ust. 5 pkt 1 i 8, natomiast spełnianie warunków udziału w postępowaniu wykonawcy wykazują zgodnie z pkt 5.1 ppkt 2. 16.3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt. 7.2 (załącznik nr 1 i 2 do SIWZ) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają brak podstaw do wykluczenia. 16.4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w pkt 7.4 SIWZ składa każdy z wykonawców. 16.5. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców są oni zobowiązani na wezwanie Zamawiającego złożyć dokumenty i oświadczenia o których mowa w pkt 7.7 przy czym dokumenty i oświadczenia o których mowa w pkt 7.7 ppkt 1 składa każdy z nich.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach