Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Sienno

Gmina Sienno ogłasza przetarg

  • Adres: 27-350 Sienno, ul. Rynek
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 048 378-60-18 w. 22 , fax. 483 786 134
  • Data zamieszczenia: 2019-04-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Sienno
    ul. Rynek
    27-350 Sienno, woj. mazowieckie
    tel. 048 378-60-18 w. 22, fax. 483 786 134
    REGON: 54289900000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.sienno.pl/index.php?ids=36

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Sienno
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1/ Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach zamieszkałych oraz niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne na terenie gminy Sienno. 2/ Dane ilościowe pozwalające ocenić (oszacować) wartość zamówienia: Powierzchnia gminy 14 712 ha, Liczba miejscowości w gminie Sienno – 36, Liczba mieszkańców zameldowanych na terenie gminy Sienno wg stanu na dzień 31.12.2018r. wynosi: 5910 osób, Liczba osób mieszkających na terenie gminy Sienno na dzień 31.12.2018r. – 5 011. Liczba nieruchomości na których powstają odpady komunalne na dzień 31.12.2018 r. – 1749 w tym: - Liczba nieruchomości zamieszkałych budynki jednolokalowe – około 1 650 - Liczba nieruchomości zamieszkałych budynki wielolokalowe /lokali 3 i więcej/ - 10 - Liczba podmiotów gospodarczych prowadzących działalność gospodarczą – około 70 - Liczba podmiotów użyteczności publicznej - około 20 - Liczba nieruchomości zamieszkałych sezonowo (domki letniskowe) - około 33 - Liczba cmentarzy - 3 Ilość odpadów odbierana z terenu gminy Sienno w 2018 r. Kod odebranych odpadów komunalnych Rodzaj odebranych odpadów komunalnych Masa odebranych odpadów komunalnych [Mg] 20 03 01 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 487,30 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 18,98 15 01 06 Zmieszane odpady opakowaniowe 348,554 20 01 32 Leki inne niż wymienione w 20 01 31 0,012 20 01 23* Urządzenia zawierające freony 1.020 15 01 10 Opakowania zawierające pozostałości substancji niebezpiecznych lub nimi zanieczyszczone (np. środkami ochrony roślin I i II klasy toksyczności – bardzo toksyczne i toksyczne) ----- 20 01 35* Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki 3.32 17 01 01 Odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów 5,62 Ilość odpadów odbierana z terenu gminy Sienno w 2018 r. na PSZOK Kod odebranych odpadów komunalnych Rodzaj zebranych odpadów komunalnych Masa zebranych odpadów komunalnych [Mg] 15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych - 15 01 10 Opakowania zawierające pozostałości substancji niebezpiecznych lub nimi zanieczyszczone (np. środkami ochrony roślin I i II klasy toksyczności bardzo toksyczne i toksyczne 2,70 16 01 03 Zużyte opony 2,480 17 01 01 Odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów 2,720 20 01 21* Lampy fluorescencyjne i inne odpady zawierające rtęć --- 20 01 23* Urządzenia zawierające freony 0,760 20 01 35* Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki 1,62 20 01 36 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 --- 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 15,58 Ilości odpadów powyżej są orientacyjne. Zostały podane w celu sporządzenia oferty. Z tytułu zmniejszenia lub zwiększenia ilości odpadów Zamawiający nie będzie ponosił dodatkowych kosztów. 3/ Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i zagospodarowania całej ilości odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w tym: a) odpadów komunalnych podlegających selektywnej zbiórce: • zmieszanych zebranych do pojemnika • tworzyw sztucznych i metali zebranych do jednego pojemnika; • szkła zebranych do worka • papieru zebranych do worka • biodegradowalnych zebranych do worka • odpadów wielkogabarytowych, • zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, • odpadów budowlanych i rozbiórkowych, • przeterminowanych leków, • zużytych baterii i akumulatorów b) niesegregowanych odpadów komunalnych 4/ Wykonawca jest zobowiązany do wyposażenia następujących punktów do zbierania baterii: Urząd Gminy 27-350 Sienno, ul. Rynek 36/40, Zespół Szkół Ogólnokształcących, 27-350 Sienno, ul. Szkolna 6, Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych, 27-350 Sienno, ul. Szkolna 41 , Publiczną Szkołę Podstawową , 27-350 Sienno, Jawor Solecki 68, Niepubliczna Szkoła Podstawowa, 27-350 Sienno, Gozdawa 6, Niepubliczna Szkoła Podstawowa, 27-350 Sienno, Kochanówka 83 - w pojemniki na baterie, specjalnie oznakowane, zaopatrzone w małe otwory wrzutowe. 5/ Wykonawca zapewni odbiór odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego wystawionych przez właścicieli przed swoimi nieruchomościami. 6/ Wykonawca jest zobowiązany do wyposażenia punktu do zbierania przeterminowanych leków zlokalizowanego w aptece przy ul. Ostrowieckiej 7, 27-350 Sienno w specjalnie oznakowany pojemnik przeznaczony do zbierania przeterminowanych leków o pojemności ok. 50 litrów. 7/ Wykonawca zapewni odbiór odpadów budowlanych i rozbiórkowych wystawionych przez właścicieli przed swoimi nieruchomościami w workach typu BIG-BAG udostępnionych przez Wykonawcę za odpłatnością (worki dostępne w godzinach pracy PSZOK ). 8/ Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia w pojemniki i odbiór odpadów z punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych, zwanego dalej PSZOK. a/PSZOK prowadzi zbiórkę dostarczonych we własnym zakresie przez właścicieli nieruchomości Gminy Sienno, następujących odpadów komunalnych: Frakcja 1) Opakowania wielomateriałowe: 15 01 05 – Opakowania wielomateriałowe. Frakcja 2) Zmieszane odpady opakowaniowe 15 01 06 – Zmieszane odpady opakowaniowe. Frakcja 3) Odpady komunalne ulegające biodegradacji (w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji): 15 01 01 – Opakowania z papieru i tektury; 15 01 03 – Opakowania z drewna;1 15 01 09 – Opakowania z tekstyliów; 20 01 01 – Papier i tektura; 20 01 08 – Odpady kuchenne ulegające biodegradacji; ex 20 01 10 – Odzież z włókien naturalnych;2 ex3 20 01 11 – Tekstylia z włókien naturalnych;2 20 01 25 – Oleje i tłuszcze jadalne; 20 01 38 – Drewno inne niż wymienione w 20 01 37; 20 02 01 – Odpady ulegające biodegradacji. Frakcja 4) Przeterminowane leki: 20 01 31* – Leki cytotoksyczne; 20 01 32*– Leki inne niż wymienione w 20 01 31. Frakcja 5) Chemikalia oraz zanieczyszczone opakowania. 20 01 13* – Rozpuszczalniki; 20 01 14 *– Kwasy; 20 01 15* – Alkalia; 20 01 17* – Odczynniki fotograficzne; 20 01 19* – Środki ochrony roślin 20 01 27* – Farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze i żywice zawierające substancje niebezpieczne; 20 01 28 – Farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze i żywice inne niż wymienione w 20 01 27; 20 01 29* – Detergenty zawierające substancje niebezpieczne; 20 01 30 – Detergenty inne niż wymienione w 20 01 29; 20 01 80 – Środki ochrony roślin inne niż wymienione w 20 01 19. 15 01 10*– Opakowania zawierające pozostałości substancji niebezpiecznych lub nimi zanieczyszczone1. 15 01 11* – Opakowania z metali zawierające niebezpieczne porowate elementy wzmocnienia konstrukcyjnego (np. azbest), włącznie z pustymi pojemnikami ciśnieniowymi.1 Frakcja 6) Baterie i akumulatory: 20 01 33* – Baterie i akumulatory łącznie z bateriami i akumulatorami wymienionymi w 16 06 01, 16 06 02 lub 16 06 03 oraz niesortowane baterie i akumulatory zawierające te baterie; 20 01 34 – Baterie i akumulatory inne niż wymienione w 20 01 33. Frakcja 7) Sprzęt elektryczny i elektroniczny: 20 01 21* – Lampy fluorescencyjne i inne odpady zawierające rtęć; 20 01 23* – Urządzenia zawierające freony; 20 01 35* – Urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki; 20 01 36 – Urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35. Frakcja 8) Meble i inne odpady wielkogabarytowe: 20 03 07 – Odpady wielkogabarytowe. Frakcja 9) Odpady budowlane i rozbiórkowe (wykonywanych we własnym zakresie, na wykonanie których nie jest wymagane uzyskanie pozwolenia na budowę, lub na wykonanie których nie jest wymagane zgłoszenie do administracji budowlano – architektonicznej): 17 01 01 – Odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów; 17 01 02 – Gruz ceglany; 17 01 03 – Odpady innych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia; 17 01 07 – Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06; 17 02 01 – Drewno; 17 02 02 – Szkło; 17 02 03 – Tworzywa sztuczne; 17 03 80 – Odpadowa papa 17 04 01 – Miedź, brąz, mosiądz; 17 04 02 – Aluminium; 17 04 03 – Ołów; 17 04 04 – Cynk; 17 04 05 – Żelazo i stal; 17 04 06 – Cyna; 17 04 07 – Mieszaniny metali; 17 04 11 – Kable inne niż wymienione w 17 04 10; 17 05 08 – Tłuczeń torowy (kruszywo) inny niż wymieniony w 17 05 07’ 17 06 04 – Materiały izolacyjne inne niż wymienione w 17 06 01 i 17 06 03; 17 08 02 – Materiały konstrukcyjne zawierające gips inne niż wymienione w 17 08 01; 17 09 04 – Zmieszane odpady z budowy, remontów i demontażu inne niż wymienione w 17 09 01, 17 09 02 i 17 09 03; ex3 20 03 99 – Odpady komunalne niewymienione w innych podgrupach ex3 20 03 99 (odpadowa papa). Frakcja 10) Opony: 16 01 03 – Opony o średnicy do 22,5 cala. Frakcja 11) Odpady zielone: 20 02 01 – Odpady ulegające biodegradacji. Frakcja 12) Odzież i Tekstylia inne niż biodegradowalne: 20 01 10 – Odzież z włókien naturalnych; 20 01 11 – Tekstylia z włókien naturalnych. Frakcja 13) Popioły ex3 20 01 99 (popiół z domowych palenisk). Frakcja 19) Inne odpady nie wymienione wyżej: 20 01 41 – Odpady z czyszczenia kominów (w tym zmiotki wentylacyjne); 20 01 99 – Inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny; 20 02 03 – Inne odpady nieulegające biodegradacji; 20 03 99 – Odpady komunalne nie wymienione w innych podgrupach; 20 01 26* – Oleje i tłuszcze inne niż wymienione w 20 01 25; 20 01 37* – Drewno zawierające substancje niebezpieczne. b) do obowiązków Wykonawcy w zakresie organizacji PSZOK należy: • wyposażenia PSZOK w kontenery o odpowiedniej pojemności lub wydzielone segmenty do oddzielnego zbierania wymienionych w pkt. 4 ppkt. 8 a wyselekcjonowanych frakcji odpadów oraz wagę towarową z ważnym świadectwem zgodności Głównego Urzędu Miar., • zapewnienie funkcjonowania PSZOK przez cały okres obowiązywania umowy, przez dwa razy w tygodniu w dni robocze od poniedziałku do piątku co najmniej po 3 godziny.. • prowadzenie na bieżąco ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami. 9/ Wykonawca w ramach umowy zobowiązany będzie do odbioru odpadów komunalnych z następującą częstotliwością: a) segregowane odpady komunalne – co najmniej raz w miesiącu, zgodnie z ustalonym harmonogramem, b) niesegregowane odpady komunalne – co najmniej raz w miesiącu , zgodnie z ustalonym harmonogramem, c) odpady z PSZOK - w zależności od potrzeb, d) baterie – z częstotliwością adekwatną do pojemności pojemnika, e) odpadów wielkogabarytowych i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego – dwa razy do roku, zgodnie z ustalonym harmonogramem, f) odpadów budowlanych i rozbiórkowych – dwa razy do roku, zgodnie z ustalonym harmonogramem, g) przeterminowanych leków - z częstotliwością zapobiegającą przepełnieniu pojemnika. h/ Wykonawca zobowiązany jest do wykonania dodatkowego odbioru odpadów komunalnych zebranych na cmentarzach poza częstotliwością wynikającą z pkt. 3 ppkt.9 lit. a i b w okresie 1 listopada oraz Świąt Wielkiej Nocy. i) Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Wykonawca powinien realizować w godzinach od 6.00 do 20.00. 10/ Wykonawca w ramach umowy zobowiązany jest do: a) przygotowania harmonogramu odbioru odpadów, zgodnego z częstotliwością ich odbioru oraz do jego dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości, po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym. Wykonawca zobowiązany będzie również do dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości innych dokumentów związanych z Systemem Odbioru Odpadów Komunalnych o ile nie będą one wymagały potwierdzenia odbioru, b) monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 2 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o niewywiązywaniu się z obowiązku segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację (np. nagranie wykonane kamerą znajdującą się na samochodzie odbierającym odpady z nieruchomości lub dokumentację fotograficzną i protokół lub oświadczenie ) z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia. c) Wykonawca jest zobowiązany do porządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami komunalnymi oraz innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów i pojazdów w trakcie realizacji usługi. d) Wykonawca jest zobowiązany do przeprowadzenia prelekcji dla uczniów szkół znajdujących się na terenie Gminy Sienno w ilości 2 razy na rok w okresie realizacji zamówienia. Temat prelekcji: "System segregowania odpadów komunalnych na terenie Gminy Sienno". Wykonawca przedstawi Zamawiającemu harmonogram prelekcji, obejmujący wszystkie szkoły i godziny prelekcji w terminie 90 dni od dnia podpisania umowy. Harmonogram winien być uzgodniony z dyrektorami szkoły. e) Wykonawca jest zobowiązany do zorganizowania szkolenia dla radnych i sołtysów gminy Sienno na terenie siedziby wykonawcy w ilości 1 raz na rok w okresie realizacji zamówienia. Temat szkolenia: "System segregowania odpadów komunalnych na terenie Gminy Sienno wraz z prezentacją zakładu". 11/ Wykonawca w okresie realizacji umowy w cenie oferowanej usługi, zobowiązany jest dostarczyć do wszystkich gospodarstw pojemniki i worki lub kontenery (z tworzyw sztucznych lub metalowe) na odpady o odpowiednich pojemnościach, spełniających wymogi Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sienno. a) Szacunkowa liczba pojemników: Liczba pojemników 0,12 m3 na odpady komunalne zmieszane – około 2 400 szt. Liczba pojemników 0,24 m3 na metal i tworzywa sztuczne – około 2 400 szt. Liczba pojemników 1,10 m3 - około 20 szt. Liczba pojemników 2,50 m3 – około 5 szt. Liczba pojemników 5,00 m3 – około 4 szt. b) Szacunkowa liczba worków: wg zapotrzebowania Zamawiający zastrzega, że w okresie realizacji umowy ilość pojemników może ulec zmianie – zmniejszeniu lub zwiększeniu stosownie do rzeczywistych potrzeb. W przypadku wystąpienia opisanej sytuacji, wynagrodzenie Wykonawcy pozostaje na niezmienionym poziomie. b) Wykonawca zobowiązany jest do oznakowania pojemników w sposób czytelny i widoczny, umożliwiający łatwą identyfikację przedsiębiorcy, poprzez umieszczenie na nich nazwy jego firmy oraz dodatkowo pojemniki i worki przeznaczone do selektywnego zbierania będą oznaczone nazwą , kodem rodzaju odpadów oraz kolorem. c) W trakcie realizacji umowy Wykonawca zobowiązany będzie do wyposażenia nieruchomości w odpowiednie pojemniki zgodnie ze zgłoszeniem Zamawiającego w terminie 7 dni od zgłoszenia e-mail zapotrzebowania przez Zamawiającego. Dotyczy to sytuacji zmiany ilości pojemników na danej nieruchomości, bądź nowych nieruchomości jeżeli pojawią się w trakcie realizacji zamówienia. d) Wykonawca jest zobowiązany do naprawy lub wymiany uszkodzonych pojemników na własny koszt w terminie 7 dni od zgłoszenia w formie pisemnej zapotrzebowania przez Zamawiającego. e) Wykonawca jest zobowiązany do odbioru odpadów zgromadzonych w pojemnikach i workach wystawionych przed ogrodzenie zamkniętej nieruchomości lub ustawionych na wyodrębnionym, urządzonym na terenie nieruchomości (w rejonie bramy lub furtki wejściowej) placyku gospodarczym. W przypadku mieszkańców nie będących w stanie samodzielnie wystawić pojemnika przed posesję, obowiązkiem Wykonawcy będzie wejście na teren posesji, odbiór pojemnika z wyznaczonego miejsca, opróżnienie pojemnika i odstawienie go w wyznaczone miejsce. Usługa ta będzie realizowana zgodnie z wykazem adresów nieruchomości dostarczonym przez zamawiającego. Szacuje się, że ilość posesji o których mowa powyżej, nie przekroczy 5%. f) Usługa obejmuje również zapewnienie przez Wykonawcę dojazdu do punktów trudnodostępnych (w szczególności zimą oraz w okresie wzmożonych opadów deszczu i śniegu) poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów z punktów adresowych o utrudnionej lokalizacji - około 41 miejsc trudnodostępnych. g) Wykonawca jest zobowiązany wyposażyć wszystkie obsługiwane nieruchomości w pojemniki i worki - w terminie do dnia 31.07.2019 r. Zamawiający przekaże Wykonawcy (utworzony na podstawie zebranych deklaracji) wykaz punktów zbiórki odpadów, które należy wyposażyć w pojemniki w dniu zawarcia umowy na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych. h) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania Zamawiającemu raportów miesięcznych zawierających informacje o ilości i rodzaju wydanych pojemników w terminie 10 dni od zakończenia danego miesiąca. i) Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania Zamawiającemu raportów miesięcznych zawierających informacje o miejscu odbioru, rodzaju i ilości odebranych odpadów komunalnych z miejsc odbioru odpadów komunalnych w terminie 10 dni od zakończenia danego miesiąca. 12) Wykonawca jest zobowiązany do mycia, dezynfekcji i dezynsekcji pojemników zgodnie z wymaganiami z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej w miejscu odbioru odpadów przynajmniej dwa razy w roku w okresie marzec-listopad przy użyciu pojazdu śmieciarki – myjki, o zamkniętym obiegu wody. a) Wykonawca jest zobowiązany do przedstawiania pisemnych raportów z wykonania usługi, zawierających miejsca (adresy) i ilości pojemników poddanych myciu i dezynfekcji. Termin dostarczenia Zamawiającemu raportu wynosi 7 dni od daty wykonania zabiegu. b)Mycie, dezynfekcja pojemników zgodnie z wymaganiami z zakresu ochrony środowiska (z użyciem produktów biobójczych, w rozumieniu ustawy z dnia 9 października 2015 r. o produktach biobójczych) i ochrony sanitarnej w miejscu odbioru odpadów. c)Obowiązek wykorzystywania do mycia i dezynfekcji środków: biodegradowalne i dezynfekujące posiadające atest PZH dopuszczający do obrotu na terenie Polski. d)Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania harmonogramu przeprowadzenia mycia i dezynfekcji pojemników oraz do jego dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości, po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym. 12/ Zagospodarowanie odpadów a) Wykonawca zobowiązany jest do kierowania zgodnie z zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza odpadów komunalnych z terenu gminy Sienno zmieszanych, zielonych i bioodpadów oraz pozostałości z sortowania i MBP przeznaczone do składowania, w pierwszej kolejności do instalacji posiadających status RIPOK w rejonie radomskim. Dopiero w przypadku braku wolnych mocy przerobowych RIPOK, odpady mogą być kierowane do instalacji, przetwarzającej dany rodzaj odpadów przewidzianej do zastępczej obsługi regionu radomskiego. Zmieszane odpady komunalne mogą być kierowane do sit mobilnych wyłącznie w przypadku braku możliwości przetworzenia odpadów w instalacjach MBP. b) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami , o której mowa w art. 18 ustawy o odpadach; c) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U z 2018 r. poz. 992 z późn. zm. ) oraz ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U z 2018 r. poz. 1454 z późn. zm.). Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu raportów miesięcznych zawierających informację o ilości i rodzaju odpadów komunalnych zebranych z terenu Gminy Sienno wraz ze wskazaniem instalacji do której zostały one przekazane. Raport miesięczny jest podstawą do wystawienia faktury za wykonaną usługę w danym miesiącu. d) Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczania Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej półrocznych sprawozdań o jakich mowa w art. 9 n ustawy z dnia 16 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 17 czerwca 2016 roku w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych i zebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi, a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków. Powyższe sprawozdanie należy przekazać Wójtowi Gminy Sienno w terminie do końca miesiąca po upływie półrocza, którego dotyczy sprawozdanie. e) Wykonawca /odbierający odpady z punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych/ będzie zobowiązany do dostarczania Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej rocznych sprawozdań o jakich mowa w art. 9na ustawy z dnia 16 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Powyższe sprawozdanie należy przekazać Wójtowi Gminy Sienno w terminie do 31 stycznia za poprzedni rok kalendarzowy. f) W celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o którym mowa w art. 9q ustawy, Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji nt. odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji w posiadaniu, których będzie Wykonawca a nie Zamawiający. g) Na żądanie Zamawiającego, w celu potwierdzenia prawidłowo prowadzonej gospodarki odpadami komunalnymi, Wykonawca przedstawi niezwłocznie poświadczone kopie kart ewidencji odpadów i dowody dostarczania odpadów do RIPOK lub do instalacji odzysku i unieszkodliwiania tj. karty przekazania odpadów. h) Wykonawca zobowiązany jest do osiągnięcia na terenie gminy Sienno poziomów recyklingu i przygotowania do ponownego użycia frakcji odpadów komunalnych obejmujących papier, metale, tworzywa sztuczne i szkło wyliczanych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U z 2016 r. poz. 2167). i) Wykonawca jest zobowiązany do osiągnięcia na terenie gminy Sienno poziomów ograniczania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz.U. z 2017 r. poz. 2412).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90533000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek zostanie spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że posiada uprawnienia dotyczące prowadzenia działalności w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych: a) aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Sienno, b) wpis do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, prowadzony przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska, c) zezwolenie na transport odpadów wydane przez właściwy organ w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, d) aktualne zezwolenie na zbieranie lub przetwarzanie odpadów wydane przez właściwy organ w zakresie objętym przedmiotem zamówienia. Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w załączonych dokumentach.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający może żądać dokumentów, które określają w szczególności: 1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii; 3) Dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty (np. KRS, CEIDG, oryginał pełnomocnictwa lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) względnie do podpisania innych oświadczeń lub dokumentów składanych wraz z ofertą, chyba, że Zamawiający może je uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne Dz.U. z 2014 poz. 1114 oraz z 2016 poz. 352), a Wykonawca wskazał to wraz ze złożeniem oferty, o ile prawo do ich podpisania nie wynika z dokumentów złożonych wraz z ofertą; 4) zobowiązanie podmiotu trzeciego (jeśli dotyczy).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach