Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Ryczywół.

Gmina Ryczywół ogłasza przetarg

  • Adres: 64-630 Ryczywół, ul. Mickiewicza
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 67 283 70 02 , fax. 67 283 89 90
  • Data zamieszczenia: 2018-11-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Ryczywół
    ul. Mickiewicza 10
    64-630 Ryczywół, woj. wielkopolskie
    tel. 67 283 70 02, fax. 67 283 89 90
    REGON: 570791431
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.ryczywol.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Ryczywół.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych stałych powstających w gospodarstwach domowych, obiektach gminnych oraz budynkach użyteczności publicznej z terenu Gminy Ryczywół z wyłączeniem odpadów związanych z prowadzeniem prywatnej działalności gospodarczej. Przedmiot zamówienia obejmuje nieruchomości zamieszkałe określone w Załączniku 1 i 2 niniejszego opisu oraz obiekty i budynki użyteczności publicznej określone w Załączniku nr 4 niniejszego opisu. Powierzchnia Gminy Ryczywół wynosi 154,54 km². Szacunkowa liczba mieszkańców, którzy będą objęci usługą odbierania odpadów komunalnych w gminie wynosi ok. 6500 osób. Szacunkowa ilość nieruchomości, od których należy odebrać odpady komunalne - 1790 (nieruchomości jednorodzinne i wielolokalowe). Odpady komunalne zmieszane i biodegradowalne będą odbierane i przewożone niezwłocznie po wykonaniu usługi (odbiorze odpadów) do Zakładu Zagospodarowania Odpadów Nowe – Toniszewo – Kopaszyn, zgodnie Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami; odpady komunalne segregowane Wykonawca zagospodaruje we własnym zakresie, przekazując je zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami określoną w obowiązujących przepisach prawa. Przedmiot zamówienia będzie realizowany poprzez organizację selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. Zbiórka odpadów komunalnych odbywać się będzie z podziałem na: 1) odpady niesegregowane zmieszane (kod 20 03 01); 2) odpady opakowaniowe z metali, tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe (kody 15 01 02, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 06 ); 3) odpady segregowane – szkło (kod 15 01 07, 20 01 02); 4) odpady segregowane – papier i tektura (kod 15 01 01, 20 01 01); 5) odpady biodegradowalne (kod 20 02 01, 20 02 03, 20 01 08); 6) odpady niebezpieczne – przeterminowane leki (kody 20 01 31, 20 01 32); 7) odpady komunalne obejmujące: chemikalia (np. farby, lakiery, środki ochrony roślin), opony, meble i inne odpady wielkogabarytowe (kody 20 01 27, 20 01 28, 20 01 29, 20 01 30, 20 03 07, 16 01 03); 8) odpady elektryczne i elektroniczne (kody 20 01 21, 20 01 23, 20 01 35, 20 01 33, 20 01 34, 20 01 36); 9) odpady remontowo – budowlane (kody 17 01 01, 17 01 02, 17 01 03, 17 01 07, 17 01 80, 17 01 82, 17 02 01, 17 02 02, 17 02 03, 17 03 02, 17 03 80, 17 06 04, 17 08 02). Odbiór odpadów odbywać się będzie z podziałem na czysty gruz i pozostałe odpady remontowo-budowlane. UWAGA!!! Międzygminne Składowisko Odpadów Komunalnych w Toniszewie-Kopaszynie nie przyjmuje zbieranych w ramach odbioru od mieszkańców odpadów remontowo-budowlanych i remontowych okien, farb, lakierów i klejów, w związku z czym podmiot odbierający i zagospodarowujący odpady jest zobligowany do ich odbioru i odpowiedniego zagospodarowania, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami. 1. Zbiórka odpadów komunalnych z posesji jednorodzinnych oraz wielorodzinnych z częstotliwością wywozu jak z nieruchomości jednorodzinnych: Mieszkańcy na swoich nieruchomościach będą zbierać w systemie mieszanym: workowym i pojemnikowym odpady: 1) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne: odpady gromadzone będą w pojemnikach. Częstotliwość załadunku i wywozu – 1 raz na dwa tygodnie. 2) selektywnie zbierane odpady komunalne: a) selektywna zbiórka odpadów opakowaniowych z metali, tworzyw sztucznych, odpadów opakowaniowych wielomateriałowych oraz papieru i tektury będzie się odbywać w systemie workowym bądź pojemnikowym. Częstotliwość załadunku i wywozu – 1 raz na 4 tygodnie. b) selektywna zbiórka odpadów opakowaniowych ze szkła będzie się odbywać w systemie workowym bądź pojemnikowym. Częstotliwość załadunku i wywozu – 1 raz na 4 tygodnie. c) odpady biodegradowalne gromadzone będą w pojemnikach lub workach. Częstotliwość załadunku i wywozu – 1 raz na 2 tygodnie, w okresie od 1.XII–31.III - 1 raz na 4 tygodnie. Wykaz posesji, z których odbierane będą odpady stanowi Załącznik nr 1 niniejszego opisu. 2. Zbiórka odpadów komunalnych z nieruchomości zabudowanych budynkami wielolokalowymi zarządzanymi przez zarządców nieruchomości np. (Spółdzielnie Mieszkaniowe, Wspólnoty itp.): Mieszkańcy na swoich nieruchomościach będą zbierać w systemie pojemnikowym odpady: 1) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne: odpady gromadzone będą w pojemnikach. Częstotliwość załadunku i wywozu – 1 raz w tygodniu. 2) selektywnie zbierane odpady komunalne: a) selektywna zbiórka odpadów opakowaniowych z metali, tworzyw sztucznych, odpadów opakowaniowych wielomateriałowych oraz papieru i tektury, będzie się odbywać w systemie pojemnikowym. Częstotliwość załadunku i wywozu – 1 raz na 2 tygodnie. b) selektywna zbiórka odpadów opakowaniowych ze szkła na terenie zabudowy wielolokalowej będzie się odbywać w systemie pojemnikowym. Częstotliwość załadunku i wywozu – 1 raz na 2 tygodnie. c) odpady biodegradowalne gromadzone będą w pojemnikach. Częstotliwość załadunku i wywozu – 1 raz w tygodniu, w okresie od 1.XII–31.III - 1 raz na 2 tygodnie. Wykaz nieruchomości, z których odbierane będą odpady stanowi Załącznik nr 2 niniejszego opisu. 3. Zbiórka pozostałych odpadów komunalnych: 1) odpady komunalne obejmujące chemikalia (np. farby, lakiery, środki ochrony roślin), opony, meble i inne odpady wielkogabarytowe oraz odpady elektryczne i elektroniczne - odbiór odpadów odbywać się będzie bezpośrednio sprzed posesji w formie „wystawek” 2 razy w roku w ustalonych przez Zamawiającego terminach. Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć pojemniki do zbiórki zużytych baterii do następujących punktów : • Urząd Gminy w Ryczywole, ul. Mickiewicza 10; • Sklep „Denar” ul. Kolejowa 11, 64-630 Ryczywół; • Szkoła Podstawowa w Ryczywole, ul. Szkolna 1; • Przedszkole Publiczne w Ryczywole, os. Przyjaźni 5; • Zespół Szkolno - Przedszkolny w Ludomach, Ludomy 25, Ludomy 84; Częstotliwość załadunku i wywozu – co najmniej jeden raz na pół roku. 2) odpady niebezpieczne typu przeterminowane leki – odbiór odpadów będzie się odbywać poprzez dowożenie ich przez mieszkańców do punktów stacjonarnych w aptekach: • Apteka „ Pod Wagą”, ul. Czarnkowska 37, Ryczywół Tel. (67) 28-37-035 • Punkt Apteczny „ SANITAS”, ul. Kolejowa 11, Ryczywół, Tel. (67) 28-37-086 • Apteka Nowa, ul. Kolejowa 8a, 64-630 Ryczywół Tel. 542-036-587 • Punkt Apteczny w Ludomach, Ludomy 71 Tel. (67) 28-36-219 Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć pojemniki do zbiórki przeterminowanych leków do ww. punktów. Częstotliwość załadunku i wywozu – co najmniej jeden raz na pół roku. 3) Odpady komunalne dostarczane przez mieszkańców do stacjonarnego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych, zwanego dalej PSZOK w Ryczywole bądź innego zastępczego punktu do zbiórki odpadów. Wykonawca będzie zobowiązany do odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów (PSZOK) bądź innego, zastępczego punktu do zbiórki odpadów (odpady ulegające biodegradacji, odpady zielone, przeterminowane leki, chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, odpady budowlane i rozbiórkowe, stanowiące odpady komunalne) na wezwanie Zamawiającego. Selektywnie zebrane frakcje odpadów komunalnych winny być na bieżąco, tj. po zapełnieniu kontenerów lub pojemników, przekazywane do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami określoną w obowiązujących przepisach prawa. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu kartę przekazania odpadów najpóźniej 14 dni po przekazaniu ich do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów. 4. Zbiórka odpadów komunalnych z obiektów gminnych i budynków użyteczności publicznej: Zamawiający zleca, a Wykonawca przyjmuje do realizacji usługę polegającą na wywozie odpadów stałych z pojemników na odpady zlokalizowanych na terenie obiektów gminnych oraz budynków użyteczności publicznej. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów zgodnie z częstotliwością określoną w Załączniku nr 3. Zamawiający zastrzega sobie możliwość dodatkowych wywozów (na zgłoszenie) w przypadku okresowo zwiększonej ilości odpadów stałych. 5. Odbiór i transport odpadów: 1) Odpady komunalne zmieszane będą gromadzone w urządzeniach do zbierania odpadów typu pojemnik, natomiast odpady segregowane będą zbierane przez mieszkańców w systemie workowym, a w przypadku budynków użyteczności publicznej w pojemnikach typu pojemnik/gniazdo. 2) Wykonawca jest zobowiązany wyposażyć nieruchomości w urządzenia do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych oraz jeśli właściciel/zarządca nieruchomości wyrazi taką wolę, to również w pojemniki do zbierania odpadów segregowanych i odpadów biodegradowalnych – na koszt właściciela/zarządcy. Zasady dostarczenia, finansowego rozliczenia i forma własności pojemników, pozostają wyłącznie po stronie Wykonawcy i właścicieli nieruchomości. 3) Wykonawca zobowiązany jest do oznakowania w sposób trwały (wodoodporna naklejka) wszystkich pojemników na odpady niesegregowane znajdujących się na nieruchomościach zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Ryczywół poprzez nadanie indywidualnego numeru gospodarstwa, przypisanego przez Zamawiającego, w terminie 14 dni od otrzymania od zamawiającego informacji o nowych nieruchomościach zgłoszonych do systemu lub doposażenia nieruchomości w dodatkowy pojemnik do odbioru zmieszanych odpadów komunalnych. 4) Wykonawca poweźmie w sposób dowolny ustalony przez siebie, informację od mieszkańców/zarządców nieruchomości w sprawie dostarczenia pojemników. Wykaz nieruchomości do których należy dotrzeć z zapytaniem odnośnie wyposażenia w urządzenia do zbierania odpadów stanowi Załącznik nr 1, 2 i 3 niniejszego opisu. 5) Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć do gospodarstw domowych worki do selektywnej zbiórki odpadów. Worki powinny być wykonane z folii LDPE o grubości minimum 60 mikronów w zależności od gromadzonej frakcji oraz odpowiednio opisane (worek niebieski: o nazwie „papier” na papier i tekturę: worek żółty o nazwie „metal i tworzywa sztuczne” na tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metal; worek brązowy o nazwie „bio” ma odpady ulegające biodegradacji, zielone; worek zielony o nazwie „szkło” na szkło) wraz ze wskazaniem odpadów, które należy i nie należy wrzucać do worka. Wykonawca zobowiązany będzie pozostawić nowe worki na dalsze zbieranie odpadów przy odbiorze odpadów poszczególnych partii odpadów selektywnych w ilości, która została zabrana. 6) Wykonawca odbiera wszystkie odpady komunalne z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Ryczywół. O kolejnych nowo powstałych nieruchomościach zamieszkałych, które należy oznakować w sposób określony w pkt. 3, i od których należy odbierać odpady komunalne, Zamawiający powiadomi Wykonawcę w terminie 14 dni roboczych liczonych od momentu złożenia deklaracji przez właściciela w/w nieruchomości. 7) Odpady komunalne należy odbierać od mieszkańców Gminy w dniach od poniedziałku do soboty w godzinach od 7:00 do 17:00. Za zgodą Zamawiającego godziny odbioru mogą zostać wydłużone. 8) Odpady komunalne z budynków użyteczności publicznej należy odbierać w terminach ich otwarcia. 9) Przed zawarciem umowy Zamawiający otrzyma od Wykonawcy Harmonogram odbioru odpadów dotyczący wywozu odpadów od mieszkańców Gminy, sporządzony na podstawie wzoru przekazanego przez Zamawiającego z podziałem na: a) posesje jednorodzinne oraz wielorodzinne z częstotliwością odbioru jak z posesji jednorodzinnych, b) nieruchomości zabudowane budynkami wielolokalowymi zarządzanymi przez zarządców nieruchomości np. Spółdzielnie Mieszkaniowe, Wspólnoty itp., c) mobilne punkty selektywnej zbiórki odpadów komunalnych/ stacjonarny PSZOK, d) odbiór przeterminowanych leków z aptek i zużytych baterii z wyznaczonych punktów. Zaakceptowany przez Zamawiającego Harmonogram odbioru odpadów stanowić będzie załącznik do umowy. 10) Najpóźniej 3 dni przed rozpoczęciem świadczenia usługi Wykonawca dostarczy do gospodarstw domowych, w których powstają odpady komunalne Harmonogram wywozu odpadów zawierający co najmniej: a) nazwę, adres, telefon kontaktowy i adres poczty elektronicznej wykonawcy, b) datę odbioru poszczególnych frakcji odpadów komunalnych, c) informację dotyczącą konieczności zapewnienia przez właścicieli nieruchomości dostępu do pojemników w których gromadzone są odpady komunalne pracownikom wykonawcy, w dniach ustalonych w Harmonogramie, z uwzględnieniem przedziału godzinowego odbioru odpadów. W przypadku zmian Harmonogramu odbioru odpadów Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć nowy Harmonogram w terminie 7 dni od dnia jego zaakceptowania przez Zamawiającego. W przypadku zgłoszenia przez mieszkańca braku otrzymania Harmonogramu, Wykonawca zobowiązany jest do jego dostarczenia za pisemnym potwierdzeniem jego odbioru przez mieszkańca, w terminie 5 dni od dnia dokonania zgłoszenia przez Zamawiającego konieczności dostarczenia Harmonogramu – pod rygorem zastosowania kary umownej. 11) Wykonawca zobowiązany jest po opróżnieniu pojemnika na gromadzenie odpadów do pozostawienia go przed nieruchomością, jeżeli właściciel posesji wystawił pojemnik z odpadami lub do pozostawienia go na terenie posesji (np. za bramą, furtką), w przypadku gdy, właściciel posesji nie wystawił pojemnika poza teren posesji. Wykonawca nie jest zobowiązany do odstawiania pustego pojemnika w miejsce gromadzenia odpadów a jedynie do pozostawienia pojemnika w granicach posesji. 12) Wykonawca będzie zobowiązany do zgłoszenia nieprawidłowości stwierdzonych podczas odbioru odpadów komunalnych na druku stanowiącym załącznik nr 3 do umowy (np. nieprawidłowości w segregacji, brak oznakowania pojemnika na odpady zmieszane, zbyt duże ilości oddawanych odpadów, brak pojemnika na odpady zmieszane). 13) W przypadku świadczenia usług odbioru odpadów z nieruchomości niezamieszkałych, poza umową, Wykonawca zobligowany jest do wykonywania usługi poprzez zawarcie indywidualnych umów z podmiotami, a także dokonywania odbioru w odrębnym terminie niż odbiór odpadów komunalnych w ramach zawartej umowy z Zamawiającym lub też poprzez udokumentowany odbiór odpadów innym pojazdem, w przypadku tożsamego terminu odbioru. Wykonawca informuje zamawiającego o podmiotach, od których zostały odebrane odpady w pkt IV raportu, stanowiącym załącznik nr 3 do wzoru umowy. 14) Wykonawca zobowiązany jest do obowiązkowego dziennego ważenia każdego pojazdu przed rozpoczęciem świadczenia usługi i po jej zakończeniu w wybranym przez Wykonawcę punkcie położonym na terenie gminy Ryczywół oraz poinformowania Zamawiającego przed pierwszym ważeniem o miejscu, w którym będzie ono prowadzone. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia dokumentu potwierdzającego zawarcie umowy na usługę ważenia odpadów. 15) Wykonawca zobowiązany jest do określenia ilości odpadów zbieranych w sposób selektywny i nieselektywny pochodzących z miejsc użyteczności publicznej oraz obiektów szkolnych i umniejszeniu tej ilości w odniesieniu do wszystkich odpadów odebranych z terenu gminy, aby wykazać faktyczną ilość odpadów odebranych od mieszkańców oraz uwzględnienia tych ilości w punkcie II 2a1) i 2b1) załącznika nr 3 do umowy. 6. Szczegółowe dane charakteryzujące zamówienie. 1) Powierzchnia Gminy Ryczywół wynosi 154,54 km². 2) Szacunkowa liczba mieszkańców, którzy będą objęci usługą odbierania odpadów komunalnych w gminie wynosi ok. 6500 osób. 3) Szacunkowa ilość nieruchomości, od których należy odebrać odpady komunalne - 1790 (nieruchomości jednorodzinne i wielolokalowe). 4) Szacowana ilość odpadów komunalnych od mieszkańców Gminy Ryczywół w roku 2019: L.p. Rodzaj usługi Ilość Wywóz i zagospodarowanie odpadów: 1. Odpady niesegregowane: zmieszane 1550 2. Odpady segregowane: metale, tworzywa sztuczne, opakowaniowe wielomateriałowe 95 3. Odpady segregowane: szkło 95 4. Odpady segregowane: papier i tektura 5 5. Odpady biodegradowalne 130 6. Odpady niebezpieczne: przeterminowane leki 0,4 7. Odpady obejmujące: chemikalia (np. farby, lakiery, środki ochrony roślin, opony, meble i inne odpady wielkogabarytowe) 75 8. Odpady elektryczne i elektroniczne 10 9a. Odpady remontowo – budowlane (czysty gruz) 60 9b. Odpady remontowo – budowlane (pozostałe) 40 Dostawa worków: 10. Worek 120 l - żółty 34 000 11. Worek 120 l - brązowy 18 000 12. Worek 120 l - zielony 15 000 13. Worek 120 l - niebieski 3 000 Dzierżawa kontenerów wraz z transportem: 14. Kontener KP – 7 – 3 szt. 3×12m- cy =36 5) Szacowana ilość usług (wywozu i zagospodarowania odpadów) z obiektów użyteczności publicznej oraz obiektów szkolnych w roku 2019: L.p. Rodzaj usługi Ilość Wywóz i zagospodarowanie odpadów-odpady zmieszane: 1. Pojemnik 120 l 265 szt. 2. Pojemnik 240 l 100 szt. 3. Pojemnik 1100 l 130 szt. 4. Pojemnik uliczny 30 l 3500 szt. 5. Pojemnik uliczny 60 l 900 szt. 6. Dzikie wysypiska śmieci i akcje sprzątania 10 Mg Wywóz i zagospodarowanie odpadów-odpady selektywne: 7. Pojemnik 1100 l – tworzywa sztuczne 30 szt. 8. Pojemnik 1100 l – szkło 10 szt. 9. Pojemnik 1100 l – papier i tektura 20 szt. 10. Pojemnik 1100 l - bioodpady 60 szt. 11. Pojemnik/worek 120 l –tworzywa sztuczne 80 szt. 12. Pojemnik/worek 120 l –szkło 60 szt. 13. Pojemnik/worek 120 l –papier i tektura 60 szt. 14. Pojemnik/worek 120 l - bioodpady 300 szt. 15. Pojemnik/worek 240 l –tworzywa sztuczne 60 szt. 16. Pojemnik/worek 240 l –szkło 10 szt. 17. Pojemnik/worek 240 l –papier i tektura 10 szt. Dostawa worków: 18. Worek 120 l-żółty/zielony/niebieski/brązowy 235 szt. Dzierżawa pojemników/kontenerów 19. Pojemnik do bioodpadów wraz z dostawą - 1100 l – 2 szt. (dzierżawa od III do IX.2019) 2 x 7=14 m-cy 20. Kontener KP -7 na czas gromadzenia odpadów (maks. 7 dni) 2 szt. 21. Transport kontenera KP-7 200 km
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium, w wysokości: 20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych). 2. Forma wadium: 1) Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018, poz. 110). 2) W przypadku składania przez wykonawcę wadium w formie gwarancji/poręczenia, gwarancja/poręczenie powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) oznaczenie beneficjenta gwarancji wierzyciela z tytułu poręczenia (zamawiającego), oznaczenie zobowiązanego (wykonawcy), oznaczenie gwaranta/poręczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji/poręczenia, d) termin ważności gwarancji/poręczenia, e) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego zawierające oświadczenie, iż wykonawca, którego ofertę wybrano: odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, f) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze żądanie zamawiającego uzasadnione oświadczeniem, że w przypadku zobowiązanego (wykonawcy) zaszły okoliczności, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 3) Wadium nie może zawierać postanowień sprzecznych z SIWZ oraz przepisami prawnymi. 3. Termin i miejsce wniesienia wadium: 1) Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 2) W przypadku gdy wykonawca wnosi wadium w pieniądzu winien wpłacić je przelewem na rachunek bankowy zamawiającego wskazany w Dziale II ust. 3. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku zamawiającego. UWAGA: wpłata wadium gotówką na rachunek bankowy zamawiającego będzie oznaczać wniesienie wadium w sposób nieprawidłowy i spowoduje odrzucenie oferty wykonawcy na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy Pzp. 3) W przypadku wniesienia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach oryginał poręczenia lub gwarancji należy dołączyć do oferty (bez łączenia z ofertą w sposób trwały) lub dostarczyć do siedziby zamawiającego. 4. Zwrot wadium: 1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 6. 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 4) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 5. Ponowne wniesienie wadium: Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 4, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 6. Utrata wadium: 1) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 2) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: zamawiający uzna, że wykonawca spełnia niniejszy warunek wówczas, jeżeli wykonawca wykaże, że: a) posiada aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Ryczywół – zgodnie z przepisami ustawy z dnia 13 września 1996 roku – o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1454 ze zm.), b) posiada aktualne zezwolenie na transport odpadów określone w ustawie z dnia 27.04.2001 r. o odpadach (t.j. Dz.U.2018 poz. 992 ze zm.) w zw. z art. 233 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach oraz posiada aktualny wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami, prowadzonego przez właściwy organ, na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14.12.2012 r. o odpadach, w zakresie dotyczącym transportujących odpady (art. 50 ust. 1 pkt 5 lit. b ww. ustawy).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularz ofertowy (sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 IDW). 2) (jeżeli dotyczy) Zobowiązanie innych podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – w przypadku gdy wykonawca polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp (sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 IDW) lub inne dokumenty udowadniające, że wykonawca będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów tj. zawierające następujące informacje: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 3) (jeżeli dotyczy) Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu o zamówienie publiczne albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (w przypadku składania oferty wspólnej lub gdy reprezentant wykonawcy działa na podstawie pełnomocnictwa). 4) (jeżeli dotyczy) oświadczenie Wykonawcy w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO (sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik nr 8 IDW).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach