Przetargi.pl
„Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Niechlów w terminie od dnia podpisania umowy roku do dnia 28.02.2020 roku.”

Gmina Niechlów ogłasza przetarg

  • Adres: 56215 Niechlów, ul. Głogowska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 655 435 688 , fax. 0-65 5435814
  • Data zamieszczenia: 2019-02-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Niechlów
    ul. Głogowska 31
    56215 Niechlów, woj. dolnośląskie
    tel. 655 435 688, fax. 0-65 5435814
    REGON: 41105063000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.niechlow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Niechlów w terminie od dnia podpisania umowy roku do dnia 28.02.2020 roku.”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Wykonawca zobowiązany jest świadczyć usługi zgodnie z przepisami prawa tj. w szczególności: 1) ustawą z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U.2018.1454 tj.) oraz aktami wykonawczymi, 2) ustawą z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U.2018.992 tj.) oraz aktami wykonawczymi, 3) ustawą z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (Dz.U.2018.799 tj.) oraz aktami wykonawczymi, 4) ustawą z dnia z dnia 29 sierpnia 1997r.o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2016 poz. 922 ze zm.), 5) Uchwała nr XXI/188/2016 Rady Gminy Niechlów z dnia 28 lipca 2016 r. w sprawie: regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Niechlów oraz Uchwała nr XLII/332/2018 Rady Gminy Niechlów z dnia 25 stycznia 2018 r. w sprawie: zmiany uchwały nr XXI/188/2016 Rady Gminy Niechlów z dnia 28 lipca 2016 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Niechlów, 6) Uchwała nr XXIII/134/2012 Rady Gminy Niechlów z dnia 21 grudnia 2012 r. w sprawie: odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne oraz Uchwała nr XXX/243/2017 Rady Gminy Niechlów z dnia 2 marca 2017 r. w sprawie: zmiany Uchwały Nr XXIII/134/2012 Rady Gminy Niechlów z dnia 21 grudnia 2012 r. w sprawie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, 7) Uchwała nr XXI/189/2016 Rady Gminy Niechlów z dnia 28 lipca 2016 r. w sprawie: szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Niechlów. 2. Wykonawca w ramach przedmiotu umowy zobowiązany jest do prowadzenia na rzecz zamawiającego następujących prac: 1) Świadczenie usługi odbioru i transportu odpadów komunalnych powstających na terenie gminy Niechlów, 2) Świadczenie usługi zagospodarowania odpadów komunalnych powstających na terenie gminy Niechlów, 3) Sporządzanie harmonogramów odbioru odpadów, 4) Uporządkowania terenu w trakcie realizacji usługi odbioru odpadów, 5) Dostarczenie worków na odpady gromadzone selektywnie, 6) Kontrola przestrzegania obowiązku selektywnego zbierania odpadów, 7) Rozpatrywanie reklamacji i ponoszenie odpowiedzialności za szkody związane z nienależytą realizacją zamówienia, 8) Prowadzenie działań związanych z wymianą danych pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą, 9) Inne prace o których mowa w niniejszym SIWZ i jego załącznikach objęte przedmiotem zamówienia. 3. W rzeczowy szczegółowy zakres prac objętych zamówieniem publicznym wchodzą następujące czynności: W ramach świadczenia usługi odbioru odpadów komunalnych powstających na terenie Gminy Niechlów Wykonawca jest zobowiązany do: 1) Odbioru od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych odpadów komunalnych (według wykazu nieruchomości – załącznik nr 1a SIWZ): a) odpady komunalne zmieszane- w każdej ilości, b) odpady z tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych, metali zebrane w sposób selektywny – w każdej ilości, c) odpady ze szkła, zebrane w sposób selektywny – w każdej ilości, d) odpady z papieru, zebrane w sposób selektywny– w każdej ilości e) odpady wielkogabarytowe, tj. odpady budowlane i rozbiórkowe, chemikalia i przeterminowane leki, baterie, zużyte opony, meble i inne odpady komunalne nie mieszczące się w typowym pojemniku na odpady – w każdej ilości, 2) Systematycznego, zgodnego z harmonogramem, odbioru zmieszanych odpadów komunalnych. 3) Systematycznego, zgodnego z harmonogramem, odbioru odpadów komunalnych zebranych selektywnie. 4) Odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z częstotliwością: 1) co 3 tygodnie – zmieszane odpady komunalne; 2) raz w miesiącu – segregowane odpady komunalne zbierane w workach; 5) Odbierania segregowanych odpadów komunalnych z pojemników 1100 l (według wykazu pojemników 1100 l – załącznik nr 1e do SIWZ) z częstotliwością: 1. 2 razy w miesiącu w okresie od dnia podpisania umowy do dnia 28 lutego 2020 r. 2. Zamawiający zastrzega sobie, że liczba pojemników 1100 l może ulec zmianie. Zmiana taka nie będzie stanowić zmiany umowy bądź wynagrodzenia Wykonawcy. 6) Odebrania odpadów wielkogabarytowych tj. odpadów budowlanych i rozbiórkowych, chemikaliów i przeterminowanych leków, baterii, sprzętu elektrycznego i elektronicznego zużytych opon, mebli i innych odpadów komunalnych nie mieszczących się w typowym pojemniku na odpady - w miesiącach: kwiecień, wrzesień 2019 r. 7) Dostarczenia dodatkowych pojemników 1100 l do selektywnej i nieselektywnej zbiórki odpadów komunalnych w miejscu wskazanym przez Zamawiającego – załącznik nr 1f SIWZ 8) Pojazd odbierający odpady powinien być wyposażony w monitoring bazujący na systemie pozycjonowania satelitarnego (GPS) umożliwiający trwałe zapisywanie przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postoju oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów. 4.Odbiór odpadów komunalnych odbywał się będzie wg wykazu nieruchomości i pojemników – załącznik nr 1a, 1b, 1c, 1d, 1f, 1g, 1h SIWZ, UWAGA a. Gmina Niechlów położona jest w północnej części województwa dolnośląskiego. Jest gminą wiejską, obejmująca 21 sołectw (skupiające 21 miejscowości gminy). b. Powierzchnia: 152 km² c. Zgodnie ze złożonymi u Zamawiającego deklaracjami liczba mieszkańców wynosi: 3853 osób Liczba nieruchomości niezamieszkałych: 69 d. Prognozowana ilość odpadów komunalnych niesegregowanych i segregowanych do odebrania przez podmiot od dnia 01.03.2019 do 28.02.2020 roku. – 1071,34 Mg przy czym: 1) masę odpadów komunalnych niesegregowanych na okres 12 m-cy wg obliczeń szacunkowych określa się w ilości ok. 778,08 Mg 2) masę odpadów komunalnych segregowanych na okres 12 m-cy wg obliczeń szacunkowych określa się w ilości ok. 249,97 Mg, w tym: - tworzywa sztuczne wg kodu 150102 – 132,99 Mg; -szkło wg kodu 150107 – 104,26 Mg; - papier i tektura wg kodu 150101 – 12,72 Mg 3) masę odpadów komunalnych wielkogabarytowych w miesiącach: kwiecień, wrzesień - 37,53Mg, zużyte opony wg kodu 160103- 5,76 Mg, przeterminowane leki wg kodu 200132 – ok. 60 kg e. Liczba obsługiwanych nieruchomości w zakresie odbioru odpadów komunalnych może ulec zarówno zwiększeniu, jak i zmniejszeniu. Zmiana taka nie będzie stanowić podstawy zmiany umowy bądź wynagrodzenia Wykonawcy. f. Wykaz nieruchomości oparty na złożonych przez właścicieli nieruchomości do Zamawiającego deklaracjach stanowi załącznik nr 1a SIWZ 1) Zamawiający zakazuje Wykonawcy mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odebranymi od właściciela nieruchomości. 2) Zamawiający zakazuje mieszania odpadów komunalnych odebranych z terenu Gminy Niechlów z odpadami odebranymi z terenu innej gminy. 3) Zamawiający wskazuje, że odbiór odpadów może być prowadzony we wszystkie dni tygodnia, w godz. Od 06:00 do 22:00, z wyjątkiem niedziel i dni ustawowo wolnych od pracy. 4) Zamawiający wskazuje, że odbieranie z nieruchomości odpadów prowadzone będzie w następujący sposób: a) z nieruchomości zamieszkałych, zlokalizowanych w zabudowie jednorodzinnej – odpady odbierane będą z miejsca ich wystawienia przed posesję , b) z nieruchomości zamieszkałych, zlokalizowanych w zabudowie wielorodzinnej – odpady odbierane będą z boksów/pergol śmietnikowych przeznaczonych do gromadzenia odpadów lub w miejscach wyznaczonych przez właścicieli nieruchomości, c) z nieruchomości niezamieszkałych – odpady odbierane będą z miejsca ich wystawienia przed posesję, d) z nieruchomości, z których odpady odbierane będą z terenu posesji (do około 10-15 metrów od bramy – granicy nieruchomości) załącznik nr 1g SIWZ 5) Zamawiający wskazuje, że odpady komunalne z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, odbierane będą w pojemnikach/workach określonych poniżej: a) pojemniki na odpady o pojemności 110 l; b) pojemniki na odpady o pojemności 120 l; c) pojemniki na odpady o pojemności 240 l; d) pojemniki na odpady o pojemności 1100 l; e) kontenery KP 7 o pojemności 7 m3; f) pojemniki z tworzywa sztucznego oznaczone odpowiednimi kolorami lub napisami w stosunku do każdego rodzaju odpadu selektywnie zbieranego, o pojemności 1100 l; g) pojemniki z tworzywa sztucznego oznaczone odpowiednimi kolorami lub napisami w stosunku do zbiórki przeterminowanych leków, h) worki z folii LDPE o pojemności 120 l oznaczone odpowiednimi kolorami w stosunku do każdego rodzaju odpadu zbieranego selektywnie z przeznaczeniem na: - papier, - tworzywa sztuczne, metal i opakowania wielomateriałowe, - szkło. 6) Zamawiający wskazuje następujące oznaczenia kolorystyczne dla worków, w których gromadzone są odpowiednio segregowane odpady komunalne: a) niebieski – papier; b) żółty – tworzywa sztuczne, metale oraz opakowania wielomateriałowe; c) zielony – szkło. 7) Zamawiający wskazuje, że odpady segregowane tj. odpady wielkogabarytowe, chemikalia, elektroodpady, niektóre z grupy odpadów budowlanych i rozbiórkowych oraz zużyte opony odbierane będą z miejsca ich wystawienia przed posesję lub z boksów/pergol śmietnikowych 5. W ramach świadczenia usługi zagospodarowania odpadów komunalnych powstających na terenie gminy Niechlów Wykonawca jest zobowiązany do: a) Osiągnięcia w okresie realizacji niniejszej umowy poziomu recyklingu i przygotowania do ponownego użycia frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła w wysokości wskazanej w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012r.w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016r, poz. 2167), b) Ograniczenia w okresie realizacji niniejszej umowy masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazanych do składowania zgodnie z poziomami określonymi w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz. U. z 2017 poz. 2412). c) Postępowania z odpadami w sposób zgodny z zasadami gospodarowania odpadami określonymi w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U.2018.992 tj.), ustawie z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U.2018.1454 j.t) zgodnymi z wymaganiami ochrony środowiska oraz Aktualizacją Planu Gospodarki Odpadami wraz z Planem inwestycyjnym w zakresie odpadów komunalnych dla województwa Lubuskiego, przyjętego Uchwałą nr XXIX/448/17 Sejmiku Województwa Lubuskiego z dnia 10 kwietnia 2017 i zmianą aktualizacji przyjętą Uchwałą nr XLII/627/18 Sejmiku Województwa Lubuskiego z dnia 26 lutego 2018 r. w sprawie zmiany Uchwały Nr XXIX/448/17 Sejmiku Województwa Lubuskiego z dnia 10 kwietnia 2017 r. w sprawie przyjęcia „Aktualizacji Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami wraz z planem Inwestycyjnym w zakresie odpadów komunalnych”, w szczególności poprzez: a) przekazywanie zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, b) przekazywanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji przetwarzania odpadów z zachowaniem hierarchii postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach ( tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 992). 6. W ramach realizacji prac związanych ze sporządzaniem harmonogramów odbioru odpadów Wykonawca jest zobowiązany do: 1) Sporządzenia i przedłożenia do akceptacji Zamawiającemu harmonogramów odbioru odpadów komunalnych, w tym odbieranych selektywnie od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych w następujących terminach : a) maksymalnie do 7 dni liczonych od daty zawarcia umowy (opartego na złożonych przez właścicieli nieruchomości do Zamawiającego deklaracjach) – harmonogramu obejmującego okres od dnia podpisania umowy do dnia 28 lutego 2020 r., 2) Przedłożenia Zamawiającemu do akceptacji projektu harmonogramu, o którym mowa w pkt 1 niniejszego rozdziału celem jego zatwierdzenia. 3) Zamawiający zobowiązany jest do zatwierdzenia lub zgłoszenia zastrzeżeń do przedłożonego projektu harmonogramu w terminie maksymalnie do 7 dni. 4) Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzania bieżącej aktualizacji wykazu nieruchomości (opartego na złożonych przez właścicieli nieruchomości do Zamawiającego deklaracjach). 5) Zamawiający zastrzega sobie prawo do wnoszenia poprawek co do terminów odbioru odpadów zawartych w przedłożonym przez Wykonawcę projekcie harmonogramu, w zakresie nie wykraczającym poza ustaloną w umowie częstotliwość odbioru odpadów, a Wykonawca zobowiązany jest do uwzględnienia tych poprawek w harmonogramie. 7. W ramach realizacji prac związanych z uporządkowaniem terenu w trakcie realizacji usługi odbioru odpadów Wykonawca jest zobowiązany do: 1) Uporządkowania miejsca, w którym odbywa się usługa odbioru odpadów z zanieczyszczeń i odpadów, które wysypały się Wykonawcy z pojemników, kontenerów, narzędzi, worków i pojazdów podczas realizacji usługi. 2) Ustawiania pojemników w miejscu pierwotnej lokalizacji po przeprowadzeniu ich opróżnienia. 3) Realizowania podczas prowadzonej usługi odbioru odpadów gromadzonych selektywnie czynności, polegających na uporządkowaniu terenu obejmującego miejsca ustawienia pojemników lub miejsca wystawienia worków, poprzez usunięcie odpadów podlegających segregacji. 8. W ramach realizacji prac związanych z dostarczaniem worków i pojemników na odpady gromadzone selektywnie Wykonawca jest zobowiązany do: 1) Dostarczenia worków na wymianę przy każdym realizowanym odbiorze odpadów od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych w ilościach odpowiadających liczbie odebranych worków lub w ilościach wskazanych przez właściciela nieruchomości (zgodnie z jego potrzebami) w tej samej kolorystyce odpowiadającej rodzajowi gromadzonej frakcji i z zastrzeżeniem podpunktu a. a) Miesięczna ilość worków dla nieruchomości zamieszkałej przez następującą liczbę osób: - od 1 do 2 osób wynosi po jednym worku 120 l z folii na odpowiednią frakcję odpadów odbieranych w sposób selektywny, - od 3 do 6 osób wynosi po dwa worki 120 l z folii na odpowiednią frakcję odpadów odbieranych w sposób selektywny, - powyżej 6 osób wynosi powyżej dwóch worków 120 l z folii na odpowiednią frakcję odpadów odbieranych w sposób selektywny, 2) Dostarczenia w przypadku nowych nieruchomości zamieszkałych, a wskazanych przez Zamawiającego w wykazie nieruchomości podlegającym bieżącej aktualizacji – worków zgodnie z wytycznymi określonymi w pkt 1 niniejszego rozdziału. 3) Wyposażenia na okres realizacji umowy punktów biorących udział w zbiórce przeterminowanych i niewykorzystanych leków w pojemnik – wskazanych w załączniku nr 1h. UWAGA Wykaz punktów biorących udział w zbiórce przeterminowanych i niewykorzystanych leków, stanowi załącznik do umowy do którego Zamawiający zastrzega sobie prawo zwiększenia lub zmniejszenia ilości obsługiwanych punktów co nie ma wpływu na cenę. 9. W ramach realizacji prac związanych z kontrolą przestrzegania obowiązku selektywnego zbierania odpadów Wykonawca jest zobowiązany do: 1) Weryfikacji poprawności segregacji odpadów, która będzie polegała w szczególności na cyklicznym sprawdzaniu zawartości pojemników ze zmieszanymi odpadami komunalnymi zgodnie z wytycznymi określonymi w pkt 2 i 3 niniejszego rozdziału. 2) Kontrolowania nie mniej niż 10% ilości pojemników opróżnianych każdego dnia uwzględnionego w harmonogramie. 3) Kontrolowania nieruchomości w zakresie zgodności pojemności pojemników oraz ich ilości z danymi zadeklarowanymi przez właściciela nieruchomości. 4) Stwierdzenia braku prawidłowej segregacji odpadów w przypadku, gdy w pojemniku na zmieszane odpady komunalne znajdują się odpady, które powinny być gromadzone selektywnie, a stanowią zawartość większą niż 10% objętości odpadów. 5) Przeprowadzania kontroli w konkretnych lokalizacjach wskazanych przez Zamawiającego. 6) Dokumentowania przypadków naruszenia obowiązku w zakresie selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych poprzez sporządzenie protokołu zawierającego dokumentację filmową lub fotograficzną wraz z podaniem adresu nieruchomości/lokalizacji pojemnika. a) dokumentacja, o której mowa w pkt 6 niniejszego rozdziału winna jednoznacznie określać lokalizację nieruchomości/pojemnika oraz opisywać zawartość pojemnika w sposób pozwalający na bezsporne wskazanie naruszenia obowiązku segregacji odpadów. 7) W przypadku niedopełniania przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, Wykonawca zobowiązany jest do powiadomienia o tym fakcie Zamawiającego w ciągu 3 dni. 10. W ramach realizacji prac związanych z reagowaniem na reklamacje i odpowiedzialności za szkody Wykonawca zobowiązany jest do: 1) Podjęcia reakcji w czasie nie dłuższym niż 24 godz. od momentu dokonania zgłoszenia reklamacji w przypadkach wynikłych w toku realizacji niniejszej umowy, mających związek z nieprawidłowym wykonaniem przedmiotu zamówienia. 11. W ramach realizacji prac związanych z prowadzeniem wymiany danych pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą, Wykonawca jest zobowiązany do: 1) Prowadzenia ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. 2) Wykonawca będzie prowadził i przedkładał Zamawiającemu dokumentację z realizacji przedmiotu zamówienia, tj.: a) Miesięczne zestawienie odebranych odpadów komunalnych zmieszanych, w terminie 7 dni od zakończenia danego miesiąca. b) Miesięczne zestawienie odebranych odpadów komunalnych segregowanych, w terminie 7 dni od zakończenia danego miesiąca. c) Zestawienie odebranych odpadów komunalnych segregowanych tj. odpadów wielkogabarytowych, opon, chemikaliów oraz odpadów budowlanych i rozbiórkowych, przeterminowanych leków w terminie 7 dni od odbioru. d) Kartę przekazania odpadów sporządzonych zgodnie z obowiązującymi przepisami, e) Półroczne sprawozdania podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości. f) Półroczną informację o masie poszczególnych rodzajów odpadów (z podaniem kodów odpadów zgodnie z obowiązującą klasyfikacją), stanowiących pozostałość po przerobie odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, kierowaną do składowania wraz z podaniem instalacji do której zostały one przekazane. Informacja ta ma być składana do końca miesiąca po upływie półrocza którego dotyczy. g) Zestawienie kwitów wagowych ważonych na instalacji docelowej, do której przekazywane są odpady w terminie 7 dni od zakończenia danego miesiąca. 3) Zapewnienia przestrzegania zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami Ustawy o ochronie danych osobowych. 4) Zachowania w tajemnicy wszystkich danych, które pozyskał w trakcie realizacji umowy, jak i po jej ustaniu. 5) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zażądania sporządzania i przesyłania dodatkowych danych/raportów, w ramach prowadzonej wymiany danych pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą według występujących potrzeb Zamawiającego w okresie realizacji umowy. 12. Zapisy wynikające z obowiązku wynikającego z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp. 1. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, w rozumieniu przepisów art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.- Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 917 ze zm.) osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: a) załadunku i transportu odpadów, b) wyładunku odpadów w miejscu do tego przeznaczonym. Zamawiający wymaga, aby osoby, którymi Wykonawca będzie się posługiwał przy wykonywaniu usług będących przedmiotem zamówienia wskazanych powyżej, były zatrudnione na podstawie umowy o pracę w całym okresie obowiązywania umowy. 2. Wykonawca w terminie do 10 dni od podpisania umowy zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu oświadczenie odnośnie liczby zatrudnionych osób wykonujących wskazane w punkcie powyżej czynności na rzecz Zamawiającego, których świadczenie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, według wzoru stanowiącego załącznik Nr 1 do umowy. Niniejsze oświadczenie stanowić będzie załącznik do umowy. 3. Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia osób wykonujących czynności, o których mowa w pkt 1) powyżej, przez cały okres realizacji zamówienia, w szczególności poprzez wezwanie Wykonawcy do okazania dowodów potwierdzających zawarcie przez Wykonawcę umów o pracę z pracownikami wykonującymi prace w ww. zakresie. Kontrola może być przeprowadzona bez wcześniejszego uprzedzenia Wykonawcy. 4. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów, o których mowa w punkcie 2) i punkcie 3) powyżej, traktowane będzie jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników świadczących pracę na podstawie umowy o pracę i skutkować będzie powiadomieniem przez Zamawiającego Państwowej Inspekcji Pracy, celem podjęcia przez nią stosownego postępowania wyjaśniającego w tej sprawie. 15. W ramach realizacji innych prac w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, nie wymienionych w niniejszym rozdziale Wykonawca jest zobowiązany do: Uczestniczenia wspólnie z Zamawiającym w kontrolach lub objazdach mających na celu weryfikację nieprawidłowości realizowania usług.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 5.000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100 groszy). 2.Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach, w zależności od wyboru Wykonawcy: a) pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy we Wschowie o/Niechlów nr rachunku: 33 8669 0001 0070 9899 2000 0006 (w tytule przelewu należy wpisać: „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Niechlów w terminie od dnia podpisania umowy do dnia 28.02.2020 roku.”) b) poręczeniach bankowych; c) poręczeniach pieniężnych spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych; d) gwarancjach bankowych; e) gwarancjach ubezpieczeniowych; f) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2018 poz. 110 ze zm.). 3.Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być złożone w oryginale i musi obejmować cały okres związania ofertą. Jako Beneficjenta wadium wnoszonego w formie poręczeń lub gwarancji należy wskazać – „Urząd Gminy Niechlów, 56-215 Niechlów, ul. Głogowska 31”. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium. Wadium wniesione w formie gwarancji (bankowej czy ubezpieczeniowej) musi mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu – dochodzenie roszczenia z tytułu wadium wniesionego w tej formie nie może być utrudnione. Dlatego w treści gwarancji powinna znaleźć się klauzula stanowiąca, iż wszystkie spory odnośnie gwarancji będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich, chyba, że wynika to z przepisów prawa. 4.Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy musi wpłynąć na wskazany w ust. 2 pkt a) powyżej rachunek bankowy Zamawiającego, najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. 5.Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania okresu rozliczeń międzybankowych Zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem. 6.Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 46 ust. 1-4 ustawy Pzp. 7.Zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadku gdy Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów jeżeli wykaże, że posiada aktualne: 1) zezwolenie na transport odpadów lub odpowiedni wpis do rejestru zgodnie z art. 233 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 992 ze zm.), 2) zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Niechlów zgodnie z art. 9c ust. 1 ustawy o otrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. 2018 poz. 1454 ze zm.).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Na Ofertę wykonawcy składają się następujące oświadczenia oraz dokumenty: 1)Formularz oferty sporządzony z wykorzystaniem wzoru wg. załącznika nr 1 do SIWZ, 2)Oświadczenie Wykonawcy dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu stanowiące załączniki nr 2 do SIWZ, 3)Oświadczenie Wykonawcy dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania stanowiące załącznik nr 3 do SIWZ, 4)Zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (Składa Wykonawca w celu potwierdzenia spełnienia warunku udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, w przypadku gdy będzie polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji ekonomicznej lub finansowej innych podmiotów, 5)Dowód wniesienia wadium. W przypadku składania podpisania oferty przez pełnomocnika wraz z ofertą należy złożyć stosowne pełnomocnictwo.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach