Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Miasta Nieszawa

Urząd Miasta Nieszawa ogłasza przetarg

  • Adres: 87730 Nieszawa, ul. 3 Maja
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 542 838 126 , fax. 542 838 122
  • Data zamieszczenia: 2016-11-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miasta Nieszawa
    ul. 3 Maja 2
    87730 Nieszawa, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 542 838 126, fax. 542 838 122
    REGON: 53009200000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Miasta Nieszawa
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu gminy miasta Nieszawa. Zakres zamówienia dotyczy wszystkich zamieszkałych nieruchomości z terenu gminy. 3.2. Szczegółowy zakres realizacji zamówienia obejmuje: 1) Wymogi dotyczące przekazywania odpadów: a) Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania w trakcie realizacji zamówienia przepisów prawa, w szczególności takich jak: ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U. 2016 poz. 1829, z późn. zm.), ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2013 poz. 21, z późn. zm.), ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2016 r. poz. 250, z późn. zm.), ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz.U. z 2016 r., poz. 672, z późn. zm.), ustawa z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz.U. z 2015 r., poz. 1688), ustawa z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz.U. z 2016 r., poz. 1803, z późn. zm.), ustawa z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (Dz.U. z 2015 r., poz. 469, z późn. zm.), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz.U. 2009 r., nr 104 poz. 868), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz.U. 2014 r., poz. 1973), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz.U. 2014 r., poz. 1923), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz.U. z 2015 r. poz. 645), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 17 czerwca 2016 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych i zebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi (Dz.U. z 2012 r., poz. 630), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz.U. z 2012 r., poz. 676), uchwała Nr XXVI/434/12 Sejmiku Województwa Kujawsko – Pomorskiego z 24 września 2012 r. w sprawie uchwalenia „Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko-pomorskiego na lata 2012-2017 z perspektywą na lata 2018-2023”, uchwała Nr XXVI/435/12 Sejmiku Województwa Kujawsko-Pomorskiego z 24 września 2012 r. w sprawie wykonania „Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko-pomorskiego na lata 2012-2017 z perspektywą na lata 2018-2023” (Dz.Urz. Woj. Kuj.-Pom. z 2012 r., poz. 2028), Zarządzenia zastępczego nr 62/2013 Wojewody Kujawsko-Pomorskiego z dnia 29 maja 2013 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowywania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi na obszarze Gminy Miasta Nieszawa. b) Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z art. 3 ust. 2 pkt.7, art. 3b i art. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2012 r., poz. 391, z późn. zm.), rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz.U. z 2015 r. poz. 645), rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz.U. z 2012 r., poz. 676), uchwałą Nr XXVI/434/12 Sejmiku Województwa Kujawsko-Pomorskiego z 24 września 2012 r. w sprawie uchwalenia „Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko-pomorskiego na lata 2012-2017 z perspektywą na lata 2018-2023”, uchwałą Nr XXVI/435/12 Sejmiku Województwa Kujawsko-Pomorskiego z 24 września 2012 r. w sprawie wykonania „Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko-pomorskiego na lata 2012-2017 z perspektywą na lata 2018-2023”, w odniesieniu do ilości zebranych przez Wykonawcę odpadów, c) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia osobom zainteresowanym zakupu lub dzierżawy pojemników na odpady komunalne na koszt tych osób, mieszkańcy zobowiązani są do zaopatrzenia się we własnym zakresie w worki. d) W dniu podpisania umowy Wykonawca otrzyma od Zamawiającego szczegółowy wykaz właścicieli nieruchomości, z których odbierane będą zmieszane oraz selektywnie zebrane odpady komunalne. e) Jeśli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia z winy Wykonawcy pojemników, Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia zobowiązany będzie do dodatkowego dostarczenia pojemników na swój koszt. f) Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. g) Wykonawca zobowiązany będzie także do zebrania odpadów leżących obok altanek śmietnikowych i pojemników jeśli będzie to wynikiem jego działania. h) Wykonawca zobowiązany będzie do świadczenia usług dodatkowych w zakresie odbioru odpadów. Usługi dodatkowe to odbiór na wniosek właściciela z terenu nieruchomości dodatkowych ilości odpadów segregowanych, nieujętych w przedmiocie zamówienia. Za wywóz tych odpadów zapłaci właściciel nieruchomości, z której odbierane będą odpady. Cena ofertowa za realizację przedmiotu zamówienia nie obejmuje świadczenia usług dodatkowych. i) Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia nie będzie mógł mieszać selektywnie zebranych odpadów komunalnych z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi. j) Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 2 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do pisemnego poinformowania Zamawiającego o niewywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację – zapis cyfrowy wykonany przez aparaturę (aparat cyfrowy lub kamera oraz urządzenie GPS) znajdującą się w samochodzie odbierającym odpady z nieruchomości i protokół z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia w/w zdarzenia. Dokumentacja będzie podpisana przez Wykonawcę i będzie zawierać także dane osobowe świadków. k) Wykonawca zobowiązany będzie do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze. l) Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia odpadów na własny koszt do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi w przypadku awarii regionalnej instalacji. m) Wykonawca prawem przewidzianych zobowiązany jest spełniać wymogi ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2013 poz. 21, z późn. zm.). 2) Instalacja do jakiej mogą trafić odpady: Odpady zmieszane, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania z terenu Gminy Miasta Nieszawa, Wykonawca zobowiązany będzie zagospodarować (odbiór, transport, poddanie odzyskowi lub unieszkodliwianiu) zgodnie z Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami, tj. regionu 5 bydgoski, co oznacza, że zebrane na terenie Gminy Miasta Nieszawa w/w odpady komunalne mogą trafić do jednego ze wskazanych w Planie RIPOK-ów lub Instalacji przewidzianych do zastępczej obsługi regionu do czasu uruchomienia pozostałych regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych. 3) Rodzaj i częstotliwość odbioru stałych odpadów komunalnych: Odpady komunalne zbierane będą do pojemników posiadających oznaczenie określające rodzaj odpadów lub worków, ustawionych w miejscach wskazanych przez właściciela nieruchomości (min. altanki śmietnikowe i wyznaczone miejsca na pojemniki). Wykonawca odbiera od właścicieli każdą ilość odpadów komunalnych. Ustala się następująca częstotliwość odbierania odpadów komunalnych: 1) z obszarów zabudowy jednorodzinnej i wielorodzinnej zabudowanych budynkami poniżej siedmiu lokali mieszkalnych: a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne – co dwa tygodnie; b) bioodpady, odpady mokre, w tym odpady zielone: -w okresie od 1 kwietnia 31 sierpnia – co dwa tygodnie, -w okresie od 1 września do 31 marca – raz na miesiąc; c) odpady suche – raz na miesiąc, d) zimne popioły i żużle -w okresie od 1 września do 31 marca – co dwa tygodnie, a w pozostałym okresie raz w miesiącu przy odbiorze odpadów zmieszanych oraz w razie potrzeb po zgłoszeniu przez właściciela lub administratora nieruchomości; 2) z obszarów zabudowy wielorodzinnej zabudowanych budynkami powyżej siedmiu lokali mieszkalnych: a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne – dwa razy w tygodniu, b) bioodpady w tym odpady zielone: -w okresie od 1 kwietnia do 31 sierpnia – co tydzień, -w okresie od 1 września do 31 marca – co dwa tygodnie; c) odpady suche w zależności od potrzeb jednak nie mniej niż co cztery tygodnie, d) zimne popioły i żużle -w okresie od 1 września do 31 marca – co dwa tygodnie a w pozostałym okresie raz w miesiącu przy odbiorze odpadów zmieszanych oraz w miarę potrzeb po zgłoszeniu przez właściciela lub administratora nieruchomości; 3) z obszarów zabudowy wielorodzinnej 4-7 lokali w zależności od decyzji mieszkańców albo jak do zabudowy indywidualnej w przypadku pojemników indywidualnych, albo jak dla zabudowy wielorodzinnej w przypadku wspólnych pojemników. 4) mobilny PSZOK- ustawienie przez Wykonawcę kontenera na odpady wskazane przez Zamawiającego (gruz budowlany, materiały budowlane, opony, wielkogabarytowe, sprzęt AGD i RTV, odzież i tekstylia) minimum raz w miesiącu 5) odpady uliczne – odbiór z miejsca wskazanego przez Zamawiającego: - w okresie od 1 kwietnia do 31 sierpnia raz w tygodniu - w okresie od 1 września do 31 marca raz w miesiącu. 4) Standardy sanitarne dotyczące wykonywania zamówienia: Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia uwzględniając zapisy ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2013 poz. 21, z późn. zm.), rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013 r., poz. 122), rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz.U. 2009 r., nr 104 poz. 868). 5) Obowiązki dotyczące prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zamówienia: a) Wykonawca jest zobowiązany do przedkładania Zamawiającemu raportów kwartalnych zawierających informacje o ilości i rodzaju pojemników/worków znajdujących się na nieruchomościach, które obsługuje Wykonawca. Ponadto Wykonawca zobowiązany będzie sporządzić i przekazać Zamawiającemu imienny wykaz zmian w ilości i rodzaju pojemników/worków, które nastąpiły w danym kwartale. b) Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczania Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej sprawozdań kwartalnych o jakich mowa w art. 9n ustawy o Utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 17 czerwca 2016 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych i zebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi (Dz.U. z 2012 r., poz. 630), a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków. c) W celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o którym mowa w art. 9q ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji nt. odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji w posiadaniu, których będzie Wykonawca a nie Zamawiający. d) Wykonawca zobowiązany będzie do przedkładania Zamawiającemu informacji, o jakich mowa w pkt. 3.2. pkt 1, lit. j opisu przedmiotu zamówienia. e) Wykonawca zobowiązany będzie do przedkładania Zamawiającemu najpóźniej wraz z fakturą za dany okres rozliczeniowy raportów wagowych zawierających wyszczególnienie miejsca odbioru odpadów oraz ilości i rodzaju odebranych odpadów (zgodnie z obowiązująca klasyfikacją odpadów), na których znajdować się winna adnotacja, że odpady pochodzą z terenu miasta Nieszawa. f) Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania Zamawiającemu kart przekazania odpadów lub DPR z potwierdzeniem przyjęcia przez RIPOK lub Instalacji przewidzianych do zastępczej obsługi regionu do czasu uruchomienia pozostałych regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, zgodnie z obowiązującymi wzorami, o jakich mowa w rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz.U. 2014 r., poz. 1973). 3.3. Wykaz urządzeń do gromadzenia odpadów. 1) Urządzenia do gromadzenia odpadów: Na terenie Gminy Miasta Nieszawa ustala się następujące minimalne pojemności pojemników i worków przewidzianych do zbierania segregowanych odpadów komunalnych: - pojemniki o pojemności co najmniej 60 l; - kontenery o pojemności co najmniej 3 000 l; - worki o pojemności co najmniej 30 l, - pojemniki lub worki na odpady selektywnie zbierane oznaczone odpowiednim napisem o pojemności co najmniej 30 l. Na terenie Gminy Miasta Nieszawa ustala się następujące minimalne pojemności pojemników i worków przewidzianych do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych: - pojemniki na odpady zmieszane o pojemności co najmniej 80 l; - kontenery o pojemności co najmniej 3000 l. 2) Sprzęt techniczny: Wykonawca zobowiązany będzie realizować zamówienie przy wykorzystaniu minimum sprzętu, o jakim mowa w pkt 5.2. SIWZ. Ponadto zamawiający wymaga, aby każdy pojazd do odbierania odpadów będzie wyposażony w urządzenie cyfrowe, które umożliwi monitorowanie i kontrolę segregacji odpadów na terenie poszczególnych nieruchomości. Zamawiający wymaga również, aby pojazdy, którymi wykonawca będzie wykonywał usługę wyposażone były w urządzenia GPS z możliwością podglądu przez pracownika Urzędu Miasta w Nieszawie w siedzibie Urzędu. W zakresie utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń należy zapewnić, aby urządzenia te utrzymane były we właściwym stanie technicznym i sanitarnym. Pojazdy i urządzenia muszą być zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów podczas ich transportu. Pojazdy i urządzenia muszą być poddawane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim, nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie – Wykonawca zobowiązany będzie posiadać dokumenty potwierdzające wykonanie tych czynności. Pojazdy muszą na koniec dnia roboczego być opróżnione z odpadów i być zaparkowane wyłącznie na terenie bazy magazynowo-transportowej. 3.4. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: - odbiór odpadów, - kierowanie i obsługa urządzeń i pojazdów, do których ładowane są odpady, - obsługa Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90513200-8

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach