Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Kamień

GMINA KAMIEŃ ogłasza przetarg

  • Adres: 22-113 Kamień, ul. Diamentowa 15
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-12-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA KAMIEŃ
    ul. Diamentowa 15
    22-113 Kamień, woj. lubelskie
    REGON: 110198066
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://kamien.gmina.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Kamień
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    4.1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z terenu nieruchomości zamieszkałych w granicach administracyjnych Gminy Kamień. Realizacja zamówienia musi zapewniać osiągnięcie wymaganego poziomu przygotowania do ponownego użycia i recyklingu, poziomu składowania odpadów komunalnych i odpadów pochodzących z przetwarzania odpadów komunalnych, zwanym dalej "poziomem składowania", oraz poziomu ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2023 r. poz. 1469 z późn. zm.), zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Lubelskiego oraz zapisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kamień, a w szczególności:a) odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych bez względu na występujące warunki atmosferyczne z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Kamień,b) odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów z punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych w Kamieniu (zwanego dalej PSZOK), wskazanego przez Zamawiającego,c) nieodpłatne zaopatrywanie właścicieli nieruchomości w odpowiednie worki do odbioru odpadów. Wykonawca w terminie 7 dni od podpisania umowy dostarcza właścicielom nieruchomości pierwszy komplet worków, kolejne worki zobowiązany jest do pozostawienia w dniu odbioru odpadów z danej nieruchomości, w ilości uzgodnionej z właścicielem nieruchomości, co najmniej równej ilości odebranych worków z odpadami danego rodzaju (jeden zabrany – jeden przekazany). Grubość worków musi zapewniać należytą odporność na rozerwanie przy normalnych warunkach ich użytkowania i zabierania. Wykonawca zapewni rezerwę worków, którą przekaże każdemu sołtysowi w minimalnej ilości 10 kompletów. Sołtys będzie odpowiedzialny za racjonalne gospodarowanie tymi workami a Wykonawca będzie uzupełniał na bieżąco tą rezerwę. Dodatkowo min. 100 kompletów jako rezerwę Wykonawca przekaże do Urzędu Gminy w Kamieniu i adekwatnie do potrzeb będzie uzupełniał tą rezerwę.4.2. Wymagania jakościowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:a) ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2023 r. poz. 1469 z późn. zm.),b) ustawy z dnia 14 grudnia 2012r o odpadach (Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 z późn. zm.),c) ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2022 r. poz. 2556 z późn. zm.),d) ustawy z dnia 11 września 2015r o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2022 r. poz. 1622 z późn. zm),e) ustawy z dnia 24 kwietnia 2009r o bateriach i akumulatorach (Dz. U. z 2022 r. poz. 1113 z późn. zm.),f) zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Lubelskiego,g) uchwały Rady Gminy Kamień w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kamień,h) uchwały Rady Gminy Kamień w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów,i) rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 10 listopada 2015 roku w sprawie listy rodzajów odpadów, które osoby fizyczne lub jednostki organizacyjne niebędące przedsiębiorcami mogą poddawać odzyskowi na potrzeby własne, oraz dopuszczalnych metod ich odzysku (Dz. U. z 2016 r. poz. 93),j) rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013 r., poz. 122),k) ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2023 r. poz. 1610 z późn. zm.),l) ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.).m) ustawa z dnia 20 lipca 2017 roku Prawo wodne (Dz. U. z 2023 r., poz. 1478 z późn.zm.).4.3. Ilość przewidywanych do odbioru odpadów w zakresie podstawowym wyniesie 1050 Mg, a objęta prawem opcji: dodatkowo 100 Mg.Wskazane powyżej ilości odpadów są podane w celu ułatwienia wyceny zamówienia. Do określenia szacunkowej masy przyjęto ilość odebranych odpadów z nieruchomości zamieszkałych w Gminie Kamień oraz z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów komunalnych w latach poprzednich. Powyższe ilości odpadów mogą ulec zmianie w wyniku ograniczenia lub zwiększenia wytwarzania odpadów przez mieszkańców.4.4. Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji (w całości lub w części) w przypadku, gdy będzie to leżeć w interesie Zamawiającego i wynikać z jego bieżących potrzeb – po zrealizowaniu zakresu podstawowego zamówienia. Zamawiający przekaże pisemną informację Wykonawcy o potrzebie realizacji prawa opcji w ramach realizacji umowy. Prawo opcji jest jednostronnym uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie ma obowiązku skorzystać w ramach realizacji przedmiotu zamówienia – w okresie obowiązywania umowy. W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu. Jeżeli Zamawiający skorzysta z prawa opcji, obowiązkiem umownym Wykonawcy jest wykonanie świadczenia w zakresie objętym wykorzystanym prawem opcji. Zamawiający ma prawo wielokrotnie korzystać z prawa opcji po zrealizowaniu zakresu podstawowego zamówienia – jednak do wyczerpania maksymalnego zakresu prawa opcji. Odbiór odpadów w ilości przekraczającej prawo opcji wymaga zmiany umowy. Uruchomienie opcji nie będzie wymagało zmiany umowy. O uruchomieniu opcji Zamawiający poinformuje Wykonawcę pisemnie w formie oświadczenia woli. Zamawiający skorzysta z prawa opcji w przypadku gdy ilość odpadów przekazanych przez mieszkańców przekroczy zakres podstawowy.4.5. Szczegółowy zakres usług (Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia) zawarty jest w Załączniku Nr 1 do SWZ.4.6. Nazwa/y i kod/y Wspólnego Słownika Zamówień: (CPV):90500000-2 Usługi związane z odpadami;90512000-9 Usługi transportu odpadów,90513100-7 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych,90533000-2 Usługi gospodarki odpadami,90514000-3 Usługi recyklingu odpadów,90511000-2 Usługi wywozu odpadów.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 6.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:6.1.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.6.1.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;Zamawiający określa, że ww. warunek zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że posiada wpis do rejestru BDO, zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, w zakresie rodzajów odpadów objętych niniejszym postępowaniem. Ponadto Wykonawca musi posiadać wpis do rejestru działalności regulowanej, o którym mowa w art. 9b ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2023 r. poz. 1469 z późn. zm.).6.1.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej;Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.6.1.4. zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie:a) Zamawiający określa, że ww. warunek zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie), wykonał (a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonuje) należycie co najmniej jedną usługę świadczoną w sposób ciągły przez okres minimum 12 miesięcy polegającą na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych w ilości nie mniejszej niż 500 Mg.Uwaga:b) Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że do wykonania zamówienia dysponuje następującym potencjałem technicznym:- co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych przystosowanych do odbioru pojemników 110 – 1100 l (w tym 1 przystosowany do odbioru popiołu),- co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych przystosowanych do odbioru pojemników 110 – 1100 l,- co najmniej jednym pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej (z dźwignikiem hakowym lub bramowym do odbioru kontenerów KP-7 z odpadami),Uwaga:- usytuowaną nie dalej niż 60 km od granic administracyjnych gminy bazą magazynowo - transportową. Baza magazynowo - transportowa musi spełniać́ warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122). Baza powinna być́ usytuowana na terenie, do którego Wykonawca posiada tytuł prawny.6.2. Zamawiający może, oceniając zdolność techniczną lub zawodową, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia na każdym etapie postępowania (art. 116 ust. 2 ustawy Pzp).6.3. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w pkt 6.1.2 SWZ, jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.6.4. W odniesieniu do warunku o którym mowa w pkt 6.1.4 lit a) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.6.5. Sposób wykazania warunków udziału w postępowaniu wskazano w rozdziale8 SWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-12-12

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach