Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Jabłonna

Urząd Gminy w Jabłonnie ogłasza przetarg

  • Adres: 23-114 Jabłonna, Majątek 22
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 081 5610577 , fax. 081 5610065
  • Data zamieszczenia: 2016-05-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy w Jabłonnie
    Majątek 22 22
    23-114 Jabłonna, woj. lubelskie
    tel. 081 5610577, fax. 081 5610065
    REGON: 00053516100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.jablonna.lubelskie.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Jabłonna
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Jabłonna od 1 lipca 2016 r. do 30 czerwca 2018 r. od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy.Liczba mieszkańców zameldowanych na pobyt stały wg. stanu na dzień 24.05.2016r.- 7873 osób.Szacowana liczba gospodarstw, od których będą odbierane odpady - 2194 gospodarstwa. Przewiduje się w trakcie trwania zamówienia możliwość wzrostu lub zmniejszenia liczby gospodarstw domowych wynikające z migracji ludności. Możliwe jest zwiększenie ilości gospodarstw domowych do ok. 50 w ciągu roku. Zamawiający na bieżąco przekazywał będzie Wykonawcy wykaz nowych nieruchomości włączonych do systemu odbioru odpadów, które należy uwzględnić w harmonogramie i zgodnie z nim odbierać odpady. Informacja obejmowała będzie również wykaz właścicieli nieruchomości, którzy nie będą prowadzili segregowania odpadów komunalnych. Pojemniki na odpady zmieszane o pojemności 120 litrów dla mieszkańców zapewnia Gmina.Układ komunikacyjny z zaznaczeniem dróg na terenie gminy (w tym utwardzonych i nieutwardzonych) stanowi załącznik nr 8 do niniejszej SIWZ. Do obowiązków Wykonawcy należy: Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia w dniu odbierania odpadów, właścicieli nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej i zagrodowej, od których odbierane są odpady komunalne gromadzone w sposób selektywny w przeźroczyste worki 120 litrów z folii LDPE w ilości odpowiadającej wystawionym workom w danym miesiącu. Pierwsze komplety w ilości 4 szt. worków na każdą nieruchomość należy dostarczyć właścicielom razem z harmonogramem w terminie 8 dni od dnia podpisania umowy. Wykonawca jest zobowiązany w uzasadnionych przypadkach na prośbę właściciela nieruchomości przekazać większą liczbę worków na frakcję suchą odpadów niż ta wynikająca z ilości wystawionych do odbioru.Worki powinny zostać skutecznie dostarczone właścicielowi nieruchomości podczas odbierania odpadów. Wykonawca jest zobowiązany do odbioru frakcji suchej odpadów zgromadzonych w odpowiednich workach wystawionych do odbioru przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych, które dostarczone były właścicielom nieruchomości przez ostatniego Wykonawcę usługi firmę Ekomega Legieć Małek. Ustawodawca w nowelizacji ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach poprzez zmianę art. 6r ust. 3 pozbawił gminy możliwości kontrolowania wielkości strumienia przyjmowanych odpadów przez wykreślenie zapisu dającego możliwość ograniczenia ilości odbieranych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (wykreślenie z przywołanego artykułu ilości odpadów komunalnych odbieranych od właściciela nieruchomości), oraz zobowiązał na podstawie art. 6r ust. 2d do odbierania wszystkich rodzajów odpadów komunalnych. Z uwagi na powyższe Wykonawca zobowiązany jest odebrać odpady komunalne wystawione do odbioru przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych z uwzględnieniem wymagań określonych w powyższych przepisach.Odbiór bezpośrednio z terenu nieruchomości zamieszkałych lub sprzed posesji (w zależności od miejsca udostępnienia odpadów do odbioru przez właściciela nieruchomości) następujących frakcji odpadów: odpady zmieszane gromadzone w pojemnikach, odpady zbierane selektywnie w workach: papier i tektura, szkło, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metale. Wykonawca będzie odbierał odpady komunalne także z nieruchomości trudniej dostępnych poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów z tych miejsc.Obowiązkiem właściciela nieruchomości jest udostępnienie pojemnika z odpadami do odbioru tj. umieszczenie go przy drodze gdzie możliwy jest dojazd.W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie odbierać odpady komunalne (zmieszane oraz selektywnie zebrane) jeden raz w miesiącu. Zmieszane i selektywnie zebrane odpady komunalne należy odbierać jednego dnia. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów z poszczególnych nieruchomości w ustalonych terminach zgodnie z Harmonogramem usuwania odpadów komunalnych (zgodny z częstotliwością ich odbioru wymienioną w pkt.8) z zastrzeżeniem, że odbiór w/w odpadów musi odbywać się od poniedziałku do soboty w godzinach 7.00-19.00 (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy). Wykonawca jest obowiązany do przedstawienia harmonogramu wywozu odpadów na cały okres trwania umowy w terminie do 5 dni od momentu podpisania umowy (termin uzależniony od daty podpisania umowy) i po zaakceptowaniu harmonogramu przez Zamawiającego przekazać właścicielom nieruchomości najpóźniej do 8 dni po podpisaniu umowy. Wykonawca w harmonogramie zawrze zapis, że właściciel gospodarstwa ma obowiązek wystawić pojemnik w dniu przewidzianego odbioru do godz. 7:00, a niezastosowanie się do powyższego będzie skutkowało nieodebraniem odpadów oraz umieści numer telefonu pod którym właściciele nieruchomości zamieszkałych będą mogli zgłaszać uwagi bądź reklamacje realizowanej usługi. O każdej zgłoszonej reklamacji przez właściciela nieruchomości zamieszkałej Wykonawca jest zobowiązany powiadomić Zamawiającego. Wszelkie zmiany harmonogramu będą wymagały zgody Zamawiającego, a Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia zmienionych harmonogramów do każdej nieruchomości objętej odbiorem odpadów komunalnych oraz (zamieści go na swojej stronie internetowej - jeśli posiada). Harmonogram wywozu powinien uwzględniać cały okres trwania umowy.Zamawiający przewiduje możliwość odebrania odpadów w terminie innym niż wynikającym z uzgodnionego Harmonogramu wyłącznie w przypadku zaistnienia obiektywnych okoliczności niezależnych od wykonawcy np. złe warunki atmosferyczne (intensywne opady deszczu, śniegu, roztopy) uniemożliwiające dojazd do miejsca odbioru odpadów. W takim przypadku dniem odbioru będzie dzień następny lub kolejne dni po wyznaczonym w harmonogramie, jednak w terminie nie dłuższym niż 7 dni od dnia planowanego wywozu zgodnego z harmonogramem. Każdorazowo nowy termin wywozu Wykonawca uzgodni z zainteresowanymi właścicielami nieruchomości, o nowym terminie niezwłocznie powiadomi Zamawiającego.Wszelkie uzasadnione reklamacje przekazane przez Zamawiającego bądź przez właściciela nieruchomości zamieszkałej, w tym w szczególności sytuacji, w której nie odebrano odpadów zgodnie z harmonogramem (pomimo przejezdności drogi i wystawionego pojemnika bądź worka w dniu odbioru), nie dostarczono worka bądź worków, będą realizowane niezwłocznie - najpóźniej w ciągu kolejnego dnia roboczego od dnia zgłoszenia zaistnienia takiego zdarzenia. Wykonawca ustali z właścicielem nieruchomości zamieszkałej sposób i termin odebrania odpadów bądź dostarczenia worka. Wykonanie usługi w ramach reklamacji niezwłocznie potwierdzi e-mailem lub telefonicznie Zamawiającemu. Wykonawca wykonujący usługę odbierania odpadów komunalnych zobowiązany jest po jej wykonaniu do ustawienia opróżnionego pojemnika w miejscu poprzedniej lokalizacji oraz skutecznego dostarczania worków na frakcję suchą odpadów.Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów komunalnych gromadzonych na terenie poszczególnych nieruchomości w pojemnikach o pojemności 110 litrów, 120 litrów lub 240 litrów i innych występujących na terenie gminy, oraz worków 120 litrów z folii LDPE o grubości zapewniającej wytrzymałość worków przeznaczonych na gromadzenie odpadów w sposób selektywny.Wykonawca w przypadku rozsypania odpadów podczas załadunku zobowiązany jest do uprzątnięcia terenu z odpadów oraz zabranie rozsypanych odpadów.Wykonawca w okresie obowiązywania umowy zobowiązany jest do osiągnięcia w danym roku kalendarzowym (dotyczy każdego roku, w którym świadczy usługi) w odniesieniu do masy odebranych odpadów z terenu Gminy Jabłonna poziomu recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych w wysokości określonej dla gmin w przepisach rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 roku w sprawie poziomu recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645).Wykonawca w okresie obowiązywania umowy jest zobowiązany do osiągnięcia w danym roku kalendarzowym w odniesieniu do masy odebranych przez siebie odpadów komunalnych, poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania do wysokości określonej w przepisach rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. poz. 676).Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania ciążących na właścicielu nieruchomości obowiązków w zakresie segregowania odpadów komunalnych, gromadzenia odpadów w pojemnikach i workach - zgodnie z obowiązującym Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Jabłonna i złożoną deklaracją. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku segregacji odpadów, Wykonawca odbiera pochodzące od niego odpady jako zmieszane. Przez monitorowanie Zamawiający rozumie sprawdzenie zawartości pojemników i worków.Wykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego przekazania Zamawiającemu (drogą elektroniczną, faksem lub pisemnie, maksymalnie do 3 dni roboczych) informacji o niezgodnym z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Jabłonna gromadzeniu odpadów, w szczególności ich mieszaniu lub przygotowaniu do odbierania w niewłaściwych pojemnikach lub przekazywaniu odpadów niezgodnie z deklaracją w zakresie selektywnego zbierania. Informacja powinna zawierać w szczególności: adres nieruchomości, na której odpady gromadzone są w sposób niezgodny z w/w Regulaminem lub z deklaracją, dane pracowników, którzy stwierdzili fakty niezgodne z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Jabłonna lub z deklaracją dokładną datę i godzinę stwierdzenia tych faktów. Wykonawca powinien udokumentować stwierdzone nieprawidłowości, np. poprzez wykonanie zdjęć, zapisów filmowych lub audiowizualnych, w sposób umożliwiający jednoznaczne potwierdzenie nieprawidłowości, identyfikację miejsca i daty. W opisanych przypadkach Wykonawca jest zobowiązany do pozostawia informacji właścicielowi nieruchomości w formie naklejki lub kartki OSTRZEŻENIE - NIEWŁAŚCIWA SEGREGACJA lub OSTRZEŻENIE - BRAK SEGREGACJI, o wymiarach nie mniejszych niż 50mm x100 mm z czcionką w kolorze czerwonym na białym tle. Wykonawca zobowiązuje się do przekazywania Zamawiającemu, kart przekazania odpadów potwierdzonych przez instalację wskazaną przez Zamawiającego.Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia i przekazywania Zamawiającemu dokumentacji związanej z przedmiotem zamówienia, w tym m.in.:prowadzenia i przekazywania co miesiąc Zamawiającemu zestawienia nieruchomości/gospodarstw domowych, z których zostały odebrane zmieszane i selektywnie zebrane odpady, z podaniem ilości zebranych poszczególnych rodzajów odpadów. Zestawienia miesięczne zaakceptowane przez Zamawiającego stanowić będą podstawę do wystawienia miesięcznej faktury VAT, po wykonaniu usług za dany miesiąc,sprawozdań, o których mowa w art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz.391 ze zm.) - i przekazywania ich Wójtowi Gminy Jabłonna w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy wraz z dokumentami sporządzanymi na potrzeby ewidencji odpadów oraz dokumentów potwierdzających osiągnięcie określonych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania.W celu weryfikacji danych zawartych w sprawozdaniu, o którym mowa w pkt. 15b Wójt Gminy Jabłonna może zobowiązać Wykonawcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości do okazania dokumentów sporządzanych na potrzeby ewidencji odpadów. Wszystkie odpady komunalne zebrane z terenu gminy Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć do Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Kraśniku (jeżeli w czasie obowiązywania umowy zostanie uruchomiona instalacja RIPOK w Bełżycach, dopuszcza się możliwość skierowania odpadów do instalacji w Bełżycach).Wykonawca jest zobowiązany do realizacji reklamacji np. nieodebranie odpadów zgodnie z Harmonogramem, nie pozostawienie worków w przeciągu 48 godzin od otrzymania informacji od Zamawiającego.System nie obejmuje odbioru odpadów wytwarzanych w wyniku prowadzonej działalności gospodarczej.Jeżeli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia pojemników z winy Wykonawcy, Wykonawca zobowiązany będzie do natychmiastowej wymiany uszkodzonego pojemnika na własny koszt.Wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotu zamówienia przy zachowaniu należytej staranności zgodnie z przepisami prawa w szczególności: ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. 2016 r. poz. 250 ze zm.) wraz z przepisami wykonawczymi,ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013r. poz. 21) wraz z przepisami wykonawczymi, ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz.U. z 2013 poz. 1232 z późn. zm.) wraz z przepisami wykonawczymi, Plan Gospodarki Odpadami Województwa Lubelskiego 2017 (uchwała Nr XXIV/397/2012 Sejmiku Województwa Lubelskiego z dnia 30 lipca 2012 r.), uchwała nr XV/144/2015 Rady Gminy Jabłonna z dnia 25 listopada 2015 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Jabłonna. Pojazdy służące do wykonania przedmiotu zamówienia:Pojazdy muszą być zarejestrowane i dopuszczone do ruchu oraz posiadały aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu zgodnie z przepisami o ruchu drogowym. Dodatkowo pojazdy muszą być sprawne techniczne bez wycieków płynów, olejów w stopniu gwarantującym brak zanieczyszczenia środowisk w szczególności wód i gleby tymi substancjami.Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia samochodów przed niekontrolowanym wydostawaniem się odpadów podczas ich załadunku i transportu oraz zabezpieczenia odpadów przed oddziaływaniem czynników atmosferycznych.Pojazdy muszą być tak przystosowane konstrukcyjnie, aby nie było możliwe niekontrolowane wydostanie się odpadów podczas załadunku jak i transportu. Wykonawca obowiązkowo wyposaży pojazdy w monitoring bazujący na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz zainstaluje oprogramowanie umożliwiające odczyt informacji z wskazanych w/w systemów na jednym stanowisku u Zamawiającego do 14 dni od momentu podpisania umowy. Wykonawca zapewni przez cały okres realizacji zamówienia w uzgodnieniu z Zamawiającym system monitorowania pracy sprzętu umożliwiający: a)bieżące śledzenie pozycji pojazdów w oparciu o wykorzystanie systemu GPS i komunikowanie się z nimi w dowolnym momencie w celu odczytu ww. danych; pamięć danych powinna być przechowywana i odczytywalna minimum przez okres 60 dni, przy czym odczytanie danych nie może powodować kasowania zawartości pamięci urządzenia monitorującego,odwzorowanie aktualnej pozycji i przebytej trasy pojazdu na cyfrowej mapie Gminy Jabłonna, z dokładnością umożliwiającą jednoznaczne określenie miejsca (adresu) wykonywania prac,odtwarzanie i analizę historii pracy sprzętu z okresu realizacji umowy oraz prowadzenie jej rozliczenia na podstawie danych odczytanych z urządzeń monitorujących pracę sprzętu,Wykonawca poniesie odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy w zakresie określonym w Kodeksie cywilnym oraz innych ustawach. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia właściwego stanu sanitarnego (mycia i dezynfekcji) pojazdów używanych podczas realizacji zamówienia, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. Wykonawca zapewni oznakowanie samochodów służących do transportu odpadów, w sposób trwały i czytelny poprzez umieszczenie w widocznym miejscu nazwy firmy oraz adresu i numeru telefonu Wykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Sposób wykazywania przez wykonawcę masy odebranych odpadów
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: https://ugjablonna.bip.lubelskie.pl/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach