Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Cmolas w latach 2019-2020

Gmina Cmolas ogłasza przetarg

  • Adres: 36-105 Cmolas, Cmolas
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 172 837 702 , fax. 172 272 873
  • Data zamieszczenia: 2018-11-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Cmolas
    Cmolas 237b
    36-105 Cmolas, woj. podkarpackie
    tel. 172 837 702, fax. 172 272 873
    REGON: 690581650
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.cmolas.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Cmolas w latach 2019-2020
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z terenu gminy Cmolas w latach 2019 – 2020. Dane dotyczące Gminy Cmolas, istotne z punktu widzenia zamówienia: Obszar Gminy Cmolas wynosi 134,06 km², w skład Gminy Cmolas wchodzi 8 miejscowości. Nazwy miejscowości: 1) Cmolas, 2) Trzęsówka, 3) Jagodnik, 4) Ostrowy Baranowskie, 5) Ostrowy Tuszowskie, 6) Poręby Dymarskie, 7) Hadykówka, 8) Toporów. Gminę Cmolas zamieszkuje ok. 6175 osób z tego 6124 w zabudowie jednorodzinnej i 51 osób na terenie zabudowy wielorodzinnej, (zameldowanych na pobyt stały wg stanu na dzień 30.09.2018r. jest 8259 osób). Szacunkową liczbę nieruchomości zamieszkałych (budynków wielo i jednorodzinnych) w podziale na miejscowości zawiera załącznik nr 7. Powyższe dane o ilości osób zamieszkałych mogą ulec zmianie na skutek ruchu ludności. Liczba nieruchomości zamieszkałych może w niewielkim stopniu ulec zmianie w wyniku oddania do użytku i zamieszkania nowych budynków lub migracji. Uwaga: Według stanu na dzień 31.10.2018r. liczba osób segregujących odpady wynosi 5949, natomiast liczba osób oddających odpady niesegregowane to 221. Z chwilą podpisania umowy na odbiór odpadów komunalnych Zamawiający dostarczy Wykonawcy wykaz zamieszkałych nieruchomości w podziale na te które zadeklarowały segregację odpadów oraz te które będą oddawać odpady niesegregowane. Otrzymane dane posłużą Wykonawcy do przygotowania odpowiedniej ilości pojemników i worków na odpady komunalne oraz comiesięcznego rozliczenia się z Zamawiającym za wykonaną usługę w oparciu o ceny jednostkowe przedstawione w ofercie. Zestawienie ilości odebranych odpadów komunalnych w Mg z terenu Gminy Cmolas w latach 2016 - 2017 na podstawie sprawozdań składanych przez przedsiębiorców posiadających zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych zawiera załącznik nr 8. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia: 1) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i zagospodarowania całej ilości odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych, w tym: a) zmieszanych odpadów komunalnych i pozostałości z segregacji odpadów, b) papieru i tektury, c) szkła, d) tworzyw sztucznych, metali, odpadów wielomateriałowych, e) odpadów ulegających biodegradacji, f) odpadów wielkogabarytowych, g) zużytych opon. 2) Wykonawca zobowiązany jest do 31.12.2018r. do nieodpłatnego wyposażania nieruchomości z których odbierane są odpady komunalne w pojemniki / kosze na kołach o pojemności od 120l do 240l i worki do gromadzenia odpadów w sposób selektywny i nieselektywny, z tym że gromadzone w sposób selektywny: w kolorowe worki o pojemności 80-120 litrów z folii LDPE o grubości zapewniającej wytrzymałość worków (tj. co najmniej 60 mikronów) przeznaczone na gromadzenie odpadów segregowanych: a) niebieskiego na papier i tekturę, b) zielonego na szkło białe i kolorowe, c) żółtego na tworzywa sztuczne, metale i odpady wielomateriałowe, e) brązowego na biodegradowalne. Po każdorazowym odbiorze tych odpadów obowiązany jest pozostawić worki w ilości odpowiadającej odebranym workom. Worki powinny być oznaczone informacją o rodzaju gromadzonych w nich odpadów, nazwą, adresem oraz numerem telefonu Wykonawcy. Worki należy przekazywać właścicielowi nieruchomości. 3) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów z terenu nieruchomości zamieszkałych z częstotliwością: a) odpady zmieszane – co najmniej jeden raz w miesiącu, b) zbierane selektywnie papier i tektura, szkło, tworzywa sztuczne – co najmniej raz w miesiącu, c) odpady ulegające biodegradacji - co najmniej raz w miesiącu, d) pozostałe zbierane selektywnie – co najmniej jeden raz w miesiącu, e) przeterminowane leki– w punkcie selektywnego zbierania odpadów, f) baterie i akumulatory - w punkcie selektywnego zbierania odpadów, g) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny w punkcie selektywnego zbierania odpadów oraz z terenów nieruchomości (zgodnie z harmonogramem uzgodnionym z Zamawiającym uwzględnionym w kalendarzu Wykonawcy), h) meble i odpady wielkogabarytowe - w punkcie selektywnego zbierania odpadów oraz z terenów nieruchomości (zgodnie z harmonogramem uzgodnionym z Zamawiającym uwzględnionym w kalendarzu Wykonawcy) i w miarę potrzeb zgłoszonych przez Zamawiającego, i) odpady budowlane i rozbiórkowe, w punkcie selektywnego zbierania odpadów oraz z terenów nieruchomości (zgodnie z harmonogramem uzgodnionym z Zamawiającym uwzględnionym w kalendarzu Wykonawcy), j) zużyte opony w punkcie selektywnego zbierania odpadów oraz z terenów nieruchomości (zgodnie z harmonogramem uzgodnionym z Zamawiającym uwzględnionym w kalendarzu Wykonawcy). k) tekstylia i odzież – w punkcie selektywnego zbierania odpadów oraz z terenów nieruchomości (zgodnie z harmonogramem uzgodnionym z Zamawiającym uwzględnionym w kalendarzu Wykonawcy). 4) Obowiązkiem Wykonawcy będzie również zabranie dostawionych przy pojemnikach worków z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi, jak również przedstawienie Zamawiającemu (jeden raz w miesiącu) sprawozdania z miejsc odbioru tego rodzaju worków (adres i ilość dostawionych worków) potrzebnego do przeprowadzenia kontroli ilości osób zamieszkałych na danej nieruchomości. 5) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów z poszczególnych nieruchomości zgodnie z ustalonym przez Wykonawcę i zatwierdzonym przez Zamawiającego harmonogramem wywozu. Wykonawca jest obowiązany do przedstawienia harmonogramu wywozu odpadów do 17 grudnia 2018 roku. Wszelkie zmiany harmonogramu będą wymagały zgody Zamawiającego. Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia harmonogramów i zmienionych harmonogramów do każdej nieruchomości objętej odbiorem odpadów komunalnych. 6) Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Wykonawca powinien realizować w godzinach 700-2000. 7) Wykonawca jest zobowiązany do porządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami komunalnymi i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków, pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu. 8) Wykonawca jest obowiązany do realizacji "reklamacji" (nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, niedostarczenie worków na odpady segregowane itp.) w czasie nie dłuższym niż zaoferowanym w złożonej ofercie od otrzymania zawiadomienia e-mailem od Zamawiającego. Wykonanie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić e-mailem na adres Zamawiającego. 9) System odbierania odpadów komunalnych nie obejmuje odpadów powstających w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej. 10) Wykonawca zobowiązany będzie do zorganizowania i prowadzenia Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) który musi być wyposażony w kontenery do selektywnej zbiórki odpadów. Odbiór odpadów następował będzie bez pobierania dodatkowej opłaty. PSZOK czynny będzie co najmniej w jedną sobotę miesiąca wg ustalonego harmonogramu. Do punktu zbiórki przekazywane mogą być między innymi chemikalia, meble i inne odpady wielkogabarytowe, odpady budowlane i rozbiórkowe, odpady zielone i biodegradowalne, popiół, zużyte opony pochodzące z gospodarstw domowych. Do czasu zorganizowania PSZOK Wykonawca zobowiązany jest do utworzenia i obsługi Mobilnego PSZOK o zakresie działania jak punkt stacjonarny na podanych wyżej zasadach. 11) Wykonawca jest zobowiązany do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze i przekazywania dokumentacji pomiarów Zamawiającemu w okresach miesięcznych Wykonawca jest zobowiązany do bieżącego prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i przekazywania kopii dokumentacji Zamawiającemu. 12) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia i przekazywania co miesiąc Zamawiającemu ewidencji nieruchomości z których zostały odebrane zmieszane i selektywnie zebrane odpady, w zakresie ilości zebranych odpadów (ilość i pojemność pojemników z odpadami zmieszanych oraz ilość poszczególnych worków z odpadami zebranymi selektywnie). 13) Wykonawca zobowiązany jest kontrolować realizowane przez właściciela nieruchomości obowiązki w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, a w przypadku ich nie dopełnienia Wykonawca zobowiązany jest przyjąć odpady jako zmieszane odpady komunalne i niezwłocznie pisemnie powiadomić o tym Zamawiającego, nie później niż w ciągu 3 dni. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację (co najmniej protokół) umożliwiającą identyfikację nieruchomości z rejestracją daty i godziny. Wykaz nieruchomości prowadzących selektywne zbieranie odpadów komunalnych Zamawiający przekaże Wykonawcy do z chwilą podpisania umowy na odbiór odpadów komunalnych. 14) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, pozostałości z sortowania odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych wskazanej w "Planie gospodarki odpadami dla województwa podkarpackiego", oraz do przekazywania selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r., o odpadach (Dz. U. z 2018 r. poz. 992 z późn. zm.). 15) Wykonawca zobowiązany jest posiadać bazę magazynowo - transportową usytuowaną w Gminie Cmolas, lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy Gminy Cmolas, na terenie, do którego posiada tytuł prawny. Baza magazynowo -transportowa musi spełniać następujące warunki: a) teren bazy magazynowo - transportowej musi być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym, b) miejsce przeznaczone do parkowania pojazdów musi być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu, c) miejsce magazynowania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych musi być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych, d) teren bazy musi być wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymogami określonymi przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. - Prawo wodne (Dz. U. z 2017 r. poz. 1566 z późn. zm.), e) baza magazynowo - transportowa musi być wyposażona w miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów, pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające ilości zatrudnionych osób, miejsce do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych oraz legalizowaną samochodową wagę najazdową – w przypadku, gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów, f) na terenie bazy magazynowo - transportowej powinien znajdować się także punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów oraz miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów, o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo - transportowej. Część transportowa oraz część magazynowa bazy mogą znajdować się na oddzielnych terenach, przy jednoczesnym spełnieniu powyższych warunków. 16) Wykonawca zobowiązany jest: a) posiadać co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, a także co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej oraz dodatkowo jeden pojazd, służący jako Mobilny Punkt Zbierania Odpadów Komunalnych do czasu utworzenia Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych. b) trwale i czytelnie oznakować pojazdy w widocznym miejscu z nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne, c) posiadać na terenie bazy magazynowo - transportowej urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetwarzania -urządzenia należy utrzymywać we właściwym stanie technicznym i sanitarnym, d) aby pojazdy były zarejestrowane i dopuszczone do ruchu oraz posiadały aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu zgodnie z przepisami o ruchu drogowym, e) aby konstrukcja pojazdów zabezpieczała przed niekontrolowanym wydostaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku, a także transportu, f) poddawać pojazdy i urządzenia myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie - Wykonawca winien posiadać aktualne dokumenty potwierdzające wykonanie czynności, g) na koniec każdego dnia roboczego opróżniać pojazdy z odpadów i parkować wyłącznie na terenie bazy magazynowo-transportowej, h) aby konstrukcja pojazdów zabezpieczała przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizowała oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady, i) wyposażyć pojazdy w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników, j) dopuszcza się wyposażenie pojazdów w urządzenie do ważenia odpadów komunalnych. 17) Zakazuje się Wykonawcy mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Cmolas. 18) Wykonawca w okresie obowiązywania umowy zobowiązany jest osiągnąć poziom recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła oraz poziom recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych w wysokości określonej w przepisach rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2167). 19) Wykonawca w okresie obowiązywania umowy jest zobowiązany ograniczyć masę odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania do wysokości określonej w przepisach rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2017r. poz. 2412), 20) Wykonawca, zgodnie z art. 9 lit. n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018r. poz. 1454 z późn. zm.), zobowiązany jest do sporządzania sprawozdań i przekazywania ich Wójtowi Gminy Cmolas w terminie określonym w ustawie, za okres którego dotyczy wraz z dokumentami sporządzanymi na potrzeby ewidencji odpadów oraz dokumentów potwierdzających osiągnięcie określonych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, 21) Wykonawca zobowiązany jest do świadczenia usług dodatkowych płatnych przez właściciela nieruchomości, tj. udostępnienie pojemnika (kontener, worek typu „big-bag”) przeznaczonego na odpady budowlane i rozbiórkowe z remontów prowadzonych samodzielnie oraz odbiór i zagospodarowanie tych odpadów, 22) Wykonawca zobowiązany jest do nieodpłatnego wyposażenia nieruchomości w pojemniki i worki na odpady komunalne, 23) W przypadku stwierdzenia, że usługi wykonywane są niezgodnie z obowiązującymi przepisami Zamawiający może odmówić zapłaty i żądać ich ponownego wykonania lub odstąpić od umowy z winy Wykonawcy z naliczeniem kary umownej. 24) Obowiązkiem Wykonawcy będzie odbieranie odpadów komunalnych od wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Cmolas. Usługa obejmuje zapewnienie przez Wykonawcę dojazdu do punktów trudnodostępnych (szczególnie zimą i w okresie wzmożonych opadów deszczu i śniegu) poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów z punktów adresowych o problematycznej lokalizacji. 25) Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymaga aby wszystkie osoby wykonujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy, zostały zatrudnione przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę. Wykonawca lub podwykonawca zatrudni osoby wykonujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia co najmniej na okres realizacji zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby. a) Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia:  kierowanie pojazdami do zbiorki odpadów, załadunek odpadów, kierowanie i koordynacja realizacji zamówienia, b) Uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań:  Sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osób:  Usługi będą świadczone przez osoby wymienione w wykazie osób wykonujących czynności w trakcie realizacji przedmiotowego zamówienia – Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu w/w wykaz przed podpisaniem umowy,  Wykonawca w terminie do 10 dni licząc od dnia podpisania umowy będzie zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu oświadczenia, że osoby wymienione w wykazie są zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3–5 ustawy z dnia 10 października 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia,  Wykonawca, przez cały okres realizacji zamówienia, na każde pisemne żądanie Zamawiającego w terminie do 5 dni roboczych przedkładał będzie Zamawiającemu raport stanu i sposobu zatrudnienia osób wykonujących czynności niezbędne do realizacji zamówienia i/lub oświadczenia zatrudnionych osób o otrzymaniu pensji.  Sankcje z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudnienia:  W przypadku nie przedstawienia w terminie oświadczenia lub informacji dokumentujących zatrudnienie osób na podstawie umowy o pracę Wykonawca będzie każdorazowo płacił Zamawiającemu karę w wysokości 1 000,00zł brutto,  W przypadku dwukrotnego nie wywiązania się z obowiązku informacji lub zmiany sposobu zatrudnienia osób wskazanych w wykazie, Zamawiający ma prawo od umowy odstąpić i naliczy dodatkowo kary umowne wskazane we wzorze umowy jak za nienależyte wykonanie zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100) do 16.11.2018r. do godz. 9:00. 2. Wadium powinno być wniesione w wybranej przez wykonawcę formie zgodnie z art. 45, ust. 6 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. 3. W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniądza wymaganą kwotę należy wpłacić na konto Zamawiającego na rachunek bankowy Nr 08 9180 1021 2002 1000 7748 0010 BS Kolbuszowa Oddział Cmolas, zaś dowód wniesienia wadium tj. potwierdzenie polecenia przelewu lub wpłaty gotówkowej załączyć do oferty. Uwaga: W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniądza Zamawiający uzna, iż wadium zostało wniesione w terminie, jeżeli kwota wadium zostanie uznana przez rachunek zamawiającego najpóźniej do ostatecznego terminu składania ofert. 4. W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach - dokument wadium należy złożyć w kasie Urzędu Gminy Cmolas (pokój nr 25), zaś kserokopię potwierdzoną za zgodność dołączyć do oferty. 5. Nie wniesienie wadium w wymaganym terminie oraz wymaganej wysokości i formie skutkuje odrzuceniem oferty Wykonawcy z postępowania (art.89 ust.1 pkt 7b) ustawy Pzp). 6. Zgodnie z art. 46 ust. 4a. ustawy Pzp Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 7. Wykonawca, którego oferta została wybrana, traci wadium na rzecz Zamawiającego (art. 46 ust. 5 ustawy Pzp) jeżeli: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 8. Zwrot wadium nastąpi zgodnie z warunkami określonymi w art. 46 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:  działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia wymaga posiadania wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Cmolas, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminie (Dz. U. z 2018 poz. 1454 z późn. zm.),  wykonawca posiada wpis do Rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami, prowadzonego przez Marszałka Województwa o którym mowa w Ustawie o odpadach z 14 grudnia 2012r. (Dz. U. z 2018r. poz. 992 z późn. zm.), a informacje zawarte w tym rejestrze potwierdzają posiadane przez Wykonawcę uprawnienia niezbędne do realizacji zamówienia,  wykonawca posiada umowę z RIPOK lub instalacją zastępczą na przyjęcie zmieszanych odpadów komunalnych,  wykonawca posiada wpis do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzony przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska,
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) Wypełniony i podpisany Formularz ofertowy – załącznik nr 1 do SIWZ, b) Dowód wpłaty wadium, c) kserokopia aktualnego zaświadczenia właściwego Urzędu Marszałkowskiego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłatami za korzystanie ze środowiska wystawione nie wcześniej jak 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, d) Pełnomocnictwo dla osoby podpisującej ofertę, do podejmowania zobowiązań w imieniu wykonawcy (jeżeli reprezentuje go pełnomocnik) oraz pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. e) W przypadku powoływania się na zasoby innego podmiotu Wykonawca składa oryginał pisemnego zobowiązania podmiotu, na którego zasoby się powołuje do udostępnienia swoich zasobów na potrzeby realizacji przedmiotu zamówienia wraz z podaniem zakresu i okresu udziału podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego (wzór stanowi załącznik nr 10 do SIWZ). W przypadku powoływania się na zasoby innego podmiotu Wykonawca w celu wykazania braku istnienia wobec niego podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie w jakim powołuje się na jego zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza o tym podmiocie informację w oświadczeniach stanowiących załącznik nr 2 do SIWZ oraz załącznik nr 3 do SIWZ

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach