Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Bolimów

Gmina Bolimów ogłasza przetarg

  • Adres: 99-417 Bolimów, ul. Łowicka
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 468 380 305 , fax. 468 380 386
  • Data zamieszczenia: 2020-08-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bolimów
    ul. Łowicka 9
    99-417 Bolimów, woj. łódzkie
    tel. 468 380 305, fax. 468 380 386
    REGON: 53538500000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bolimow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Bolimów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia stanowi odbiór, transport i zagospodarowanie (odzysk lub unieszkodliwienie) odpadów komunalnych pochodzących z terenu nieruchomości zamieszkanych w zabudowie: jednorodzinnej, zagrodowej i wielorodzinnej na terenie gminy Bolimów Odbiorem zostaną objęte odpady komunalne zmieszane i selektywnie zbierane wprost z nieruchomości oraz odpady selektywnie zbierane w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów zlokalizowanego przy Gminnej Oczyszczalni Ścieków w m. Bolimowska Wieś. Przedmiot zadania należy wykonać w sposób zapewniający osiągnięcie co najmniej odpowiednich poziomów recyklingu wymienionych w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019 r. poz. 1579 z późn. zm.), przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania co najmniej do wielkości wymienionych w ustawie o utrzymaniu czystości, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, a także zapisami Planu Gospodarki Odpadami dla województwa łódzkiego na lata 2016-2022 z uwzględnieniem lat 2023-2028 przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Łódzkiego nr XL/502/17 z dnia 20 czerwca 2017 roku. Usługa odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych musi być realizowana zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, oraz obowiązującymi uchwałami Rady Gminy Bolimów: - Uchwałą Nr XXII/114/2020 Rady Gminy Bolimów z dnia 26 czerwca 2020 r., w sprawie zatwierdzenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Bolimów, - Uchwałą Nr XXII/115/2020 Rady Gminy Bolimów z dnia 26 czerwca 2020 roku w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Opis zamówienia: 1.1. Usługa odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych z terenu nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Bolimów obejmuje: 1) zmieszane odpady komunalne - pozostałe po wysegregowaniu frakcji, gromadzone w pojemnikach stanowiących wyposażenie własne nieruchomości o minimalnej pojemności 110 l. Dopuszcza się wystawienie przez Właściciela nieruchomości odpadów zmieszanych w workach koloru czarnego jako uzupełnienie prowadzonej zbiórki. Częstotliwość odbioru: a) w okresie od dnia 1 kwietnia do 31 października – raz na dwa tygodnie, b) w okresie od 1 listopada do 31 marca – raz na cztery tygodnie, 2) metale i plastik, opakowania wielomateriałowe - gromadzone w workach koloru żółtego dostarczanych nieodpłatnie przez Wykonawcę. Częstotliwość odbioru: 1 raz/4 tygodnie, 3) papier – gromadzony w workach koloru niebieskiego dostarczanych nieodpłatnie przez Wykonawcę. Częstotliwość odbioru: 1 raz/4 miesiące, 4) opakowania ze szkła kolorowego i białego gromadzone w workach koloru zielonego dostarczanych nieodpłatnie przez Wykonawcę. Częstotliwość odbioru z terenu posesji zamieszkałych : 1 raz/kwartał, - w pojemnikach zbiorczych dostarczonych przez Wykonawcę, ustawionych w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów zlokalizowanym przy Gminnej Oczyszczalni Ścieków w m. Bolimowska Wieś, z częstotliwością raz na kwartał, w terminach skorelowanych ze zbiórką odpadów z terenu nieruchomości zamieszkałych, 5) odpady ulegające biodegradacji gromadzone: - w pojemnikach zbiorczych dostarczonych przez Wykonawcę, ustawionych w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów zlokalizowanym przy Gminnej Oczyszczalni Ścieków w m. Bolimowska Wieś, z częstotliwością nie większą niż 10 razy w roku. - Wykonawca jest zobowiązany do nieodpłatnego przekazania worków koloru brązowego, które będą przekazywane mieszkańcom nie posiadającym kompostownika. - odpady będą odbierane w okresie od 01 kwietnia do 30 listopada. 6) odpady wielkogabarytowe, opony, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny odbierane będą: - sprzed posesji zamieszkałych jeden raz w roku w terminie uzgodnionym z Zamawiającym, - w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów zlokalizowanym przy Gminnej Oczyszczalni Ścieków w m. Bolimowska Wieś, z ustawionych w nim pojemnikach (po jednym dla każdego rodzaju odpadów) z częstotliwością: • odpady wielkogabarytowe – z częstotliwością nie większą niż 15 razy w roku, • opony – z częstotliwością nie większą niż 1 raz rok, • zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny – z częstotliwością nie większą niż 1 raz na rok, 7) odpady budowlane i rozbiórkowe powstałe w wyniku prowadzenia drobnych robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę ani zgłoszenia zamiaru prowadzenia robót budowlanych do właściwego organu administracji, odbierane będą: - w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów zlokalizowanym przy Gminnej Oczyszczalni Ścieków w m. Bolimowska Wieś. Odbiór z częstotliwością nie większą niż 8 razy w roku. 8) Odbiór przeterminowanych leków oraz odpadów niekwalifikujących się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi w szczególności igieł i strzykawek - Wykonawca w ramach zamówienia dostarczy do punktu aptecznego wskazanego przez Zamawiającego jeden pojemnik, który będzie odbierany z punktu aptecznego z częstotliwością 1 raz/na rok. Lokalizacja punktu aptecznego: ul. Łowicka 10 a 9) Harmonogram odbioru odpadów z terenu posesji zamieszkałych (zmieszanych i odbieranych selektywnie) Wykonawca przedłoży Zamawiającemu do akceptacji przed podpisaniem umowy. Po akceptacji harmonogramu i zawarciu umowy Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć harmonogram do każdej posesji zamieszkałej z terenu gminy Bolimów, objętej systemem zbiórki w terminie min na 7 dni przed wyznaczonym pierwszym odbiorem odpadów, 10) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany częstotliwości odbioru odpadów gromadzonych w ramach PSZOK. Przy zmniejszeniu lub zwiększeniu częstotliwości odbioru Zamawiający dopuszcza zmianę ceny odbioru 1 Mg poszczególnych frakcji odpadów wskazanych w ofercie, 11) Wyposażenie nieruchomości zamieszkałych w worki do segregacji zapewnia Wykonawca w ramach zamówienia w ilości niezbędnej do realizacji zamówienia przez cały okres obowiązywania umowy oraz zapewnienie pojemników do zbiórki odpadów w ramach PSZOK. Wykonawca dostarcza worki właścicielom nieruchomości w ten sposób, że za każdy worek zapełniony przekazuje w momencie jego odbioru worek pusty, za wyjątkiem worków brązowych, które będzie dystrybuował Zamawiający w ramach PSZOK. Ponadto Wykonawca ma obowiązek zdeponować puste worki w Urzędzie Gminy Bolimów w ilości uzgodnionej każdorazowo z Zamawiającym w celu zapewnienia ciągłego dostępu dla właścicieli nieruchomości zamieszkałych. Przewidywana ilość worków: - żółty – średnio 3/miesiąc na posesję, - niebieski – średnio 1/miesiąc na posesję, - zielony – średnio 1/kwartał na posesję, - brązowy - średnio 3/miesiąc/posesję na której nie kompostuje się bioodpadów, - czarny – średnio 1/ miesiąc na posesję. Niezależnie od wskazanej wyżej średniej ilości worków obowiązkiem Wykonawcy będzie dostarczenie worków na własny koszt właścicielom nieruchomości z terenu Gminy Bolimów w ilości niezbędnej do poprawnego prowadzenia selektywnej zbiórki odpadów. 12) Charakterystyka worków do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych: a) Worek koloru zielonego – z przeznaczeniem na szkło białe i kolorowe, pojemność min 80l, wykonany z folii polietylenowej LDPE, grubości minimum 60 mikronów b) Worek koloru żółtego – z przeznaczeniem na makulaturę, drobne metale, plastik tworzywa sztuczne, pojemność min 80l, wykonany z folii polietylenowej LDPE, grubości minimum 40 mikronów, c) Worek koloru niebieskiego – z przeznaczeniem na makulaturę, pojemność min 80l, wykonany z folii polietylenowej LDPE, grubości minimum 40 mikronów, d) Worek koloru brązowego – z przeznaczeniem na bioodpady, pojemność min 80l, wykonany z folii polietylenowej LDPE, grubości minimum 40 mikronów, e) Worek koloru czarnego – z przeznaczeniem na odpady zmieszane pozostałe po wysegregowaniu frakcji zbieranych selektywnie, pojemność min 80l, wykonany z folii polietylenowej LDPE, grubości minimum 40 mikronów, f) Worki do selektywnej zbiórki odpadów muszą posiadać oznaczenia określające rodzaj odpadów, które należy w nich umieszczać oraz adres i dane kontaktowe Wykonawcy. 13) Dane ilościowe pozwalające ocenić (oszacować) wartość zamówienia, na dzień 30 czerwca 2020 roku: - systemem zbiórki odpadów objętych jest 1323 posesji zamieszkanych/ 3650 osób, - powierzchnia Gminy Bolimów wynosi 11 117 ha, - na terenie gminy Bolimów istnieje sieć dróg gminnych powiatowych oraz droga wojewódzka. Do niektórych posesji znajdujących się na terenie gminy prowadzą drogi wewnętrzne stanowiące własność prywatną i dojazd do nich może być utrudniony, - minimalna wielkość pojemników, w które wyposażone są posesje- 110 l, - ilość odpadów odebranych z terenu Gminy Bolimów w roku 2019 określa załącznik nr 5 do SIWZ. 1.4. Wykonawca jest obowiązany do realizacji „reklamacji" (nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem). Reklamacja zostanie zgłoszona telefonicznie a następnie potwierdzona e-mailem. Załatwienie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić e-mailem do Zamawiającego; 1.5. Wykonawca umożliwi właścicielom nieruchomości nieposiadającym własnego pojemnika wyposażenie nieruchomości w pojemniki na odpady komunalne zmieszane, na podstawie odrębnej umowy cywilno-prawnej pomiędzy Wykonawcą a właścicielem nieruchomości; 1.6. Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcy w formie elektronicznej, informacje o zmianach w liczbie i lokalizacji nieruchomości objętych obowiązkiem odbierania odpadów; 1.7. Wykonawca zobowiązany będzie, w zakresie przedmiotu zamówienia do: a) przygotowania i dostarczenia mieszkańcom gminy Bolimów objętym systemem zbiórki odpadów harmonogramów odbioru, na których znajdą się m.in. informacje dotyczące prawidłowej segregacji odpadów; b) odbioru odpadów komunalnych w terminach wynikających z przyjętego harmonogramu odbioru; c) odbioru odpadów selektywnie zebranych w workach będących własnością właściciela nieruchomości (niezależnie od koloru worka), jeżeli jest możliwa identyfikacja zgromadzonego w tym worku odpadu, d) realizacji zamówienia pojazdami przystosowanymi do odbierania poszczególnych rodzajów i frakcji odpadów, w sposób wykluczający mieszanie odpadów; e) realizacji usługi na rzecz Zamawiającego bez jednoczesnego odbierania odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych i terenów rekreacyjnych, które nie są objęte gminnym systemem gospodarowania odpadami; f) do zabezpieczenia odpadów przed wysypaniem w trakcie odbioru i transportu; g) w przypadku wysypania Wykonawca obowiązany jest do natychmiastowego uprzątnięcia odpadów oraz skutków ich wysypania (zabrudzeń, plam, itd.); h) naprawy wszelkich szkód wyrządzonych podczas wykonywania usługi odbioru i transportu odpadów komunalnych na terenie gminy (uszkodzenia chodników, punktów składowania odpadów, ogrodzeń, wjazdów, uszkodzeń mechanicznych drzew lub krzewów, itp.); i) monitorowania wywiązywania się przez właścicieli nieruchomości z obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie dokonuje segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 5 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do poinformowania Zamawiającego w formie elektronicznej, o niewywiązywaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację w formie fotografii nieruchomości i protokół z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości i w jakim dniu doszło do ustalenia ww. zdarzenia; j) zabierania dostawionych przy pojemnikach worków z odpadami komunalnymi (właściciele nieruchomości mają możliwość dostawienia tego rodzaju worków w przypadku, gdy pojemność pojemnika w danym okresie miesiąca będzie niewystarczająca) oraz poinformowania Zamawiającego o miejscach odbioru tego rodzaju worków, w celu przeprowadzenia kontroli ilości osób zamieszkujących daną nieruchomość; k) odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do nieruchomości, z których są odbierane odpady komunalne będzie utrudniony z powodu ograniczonych parametrów drogi dojazdowej, prowadzonych remontów dróg itp.; w takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy. W związku z powyższym zaleca się, aby Wykonawca przed złożeniem oferty zapoznał się z rejonem objętym zamówieniem. Wykaz nieruchomości o utrudnionym stopniu dojazdu stanowi załącznik Nr 4 do SIWZ; l) prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa oraz zapisami zawartymi w projekcie umowy stanowiącej załącznik nr 3 do SIWZ, w szczególności Wykonawca zobowiązany będzie do przedkładania Zamawiającemu miesięcznych sprawozdań zawierających co najmniej: a) ilość poszczególnych frakcji odebranych odpadów komunalnych [Mg], b) sposób zagospodarowania w/w odpadów, c) listę nieruchomości, na których stwierdzono niezgodności wymienione w §7 ust.1 pkt 5 umowy. d) wydruk karty przekazania odpadów. ł) wskazania w ofercie instalacji komunalnych, do których Wykonawca zobowiązuje się przekazywać odpady komunalne zebrane z terenu gminy Bolimów w ramach realizacji zamówienia oraz przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych bezpośrednio do wskazanych w ofercie instalacji komunalnych w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu i odzysku, zgodnie z treścią ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Zagospodarowanie i odbiór odpadów ma zostać potwierdzone kartą przekazania odpadów w rozumieniu art. 69 ustawy o odpadach.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Weryfikacja tego warunku odbędzie się w odniesieniu do posiadanych przez Wykonawcę uprawnień. Zamawiający wymaga aby Wykonawca posiadał: - aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie zbierania odpadów wydane przez właściwy organ zgodnie z ustawą o odpadach lub odpowiedni wpis do rejestru, zgodnie z art. 41 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach; - aktualny wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami, prowadzonego przez Marszałka Województwa o którym mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 797 z późn. zm.) w zakresie transportu odpadów, - aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Bolimów wymagany na podstawie ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019 r., poz. 2010 z późn. zm.).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający może żądać dokumentów, które określają w szczególności: 1. zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2. sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3. zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4. czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Ponadto Wykonawca jest zobowiązany dołączyć do oferty: - pełnomocnictwo w formie pisemnej w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie (jeśli dotyczy); - pełnomocnictwo dla lidera konsorcjum w formie pisemnej w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie (jeśli dotyczy).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach