Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości połozonych na terenie gminy Gąsawa

Gmina Gąsawa ogłasza przetarg

  • Adres: 88-410 Gąsawa, ul. Żnińska
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 523 036 210 , fax. 523 036 220
  • Data zamieszczenia: 2018-11-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Gąsawa
    ul. Żnińska 8
    88-410 Gąsawa, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 523 036 210, fax. 523 036 220
    REGON: 092351185
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.gasawa.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości połozonych na terenie gminy Gąsawa
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia obejmuje odbiór i zagospodarowanie zmieszanych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych oraz od właścicieli nieruchomości letniskowych położonych w granicach administracyjnych gminy Gąsawa. Odbiór i zagospodarowanie odpadów selektywnie zebranych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych oraz od właścicieli nieruchomości letniskowych położonych w granicach administracyjnych Gminy Gąsawa oraz z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych zlokalizowanego na działce o nr ewidencyjnym 122/2 w obrębie ewidencyjnym Łysinin, gm. Gąsawa. Odbiór i zagospodarowanie odpadów zielonych zgromadzonych w kontenerach umiejscowionych na terenie gminy Gąsawa. Wyposażenie właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, właścicieli nieruchomości niezamieszkałych oraz właścicieli nieruchomości letniskowych położonych w granicach administracyjnych gminy Gąsawa w urządzenia do selektywnego zbierania odpadów komunalnych. Wyposażenie Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych zlokalizowanego na działce o nr ewidencyjnym 122/2 w obrębie ewidencyjnym Łysinin, gm. Gąsawa w kontenery o pojemności 7000 l (KP7) w ilości 5 szt, pojemniki o pojemności 1100 l w ilości 2 szt., pojemniki o pojemności 120 l w ilości 3 szt. przeznaczone do selektywnego zbierania odpadów komunalnych. Pojemnikami typu dzwon o pojemności 1500 l dysponuje Zamawiający. Zagospodarowanie zebranych z terenu gminy Gąsawa zmieszanych odpadów komunalnych (20 03 01), odpadów zielonych (20 02 01) oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania (19 12 12) w regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych. Odbiór zmieszanych odpadów komunalnych zgromadzonych w kontenerach oraz odbiór odpadów selektywnie zebranych, zgromadzonych w pojemnikach typu dzwon, lub siatka w terminie maksymalnie 72 godzin od momentu zgłoszenia przez Zamawiającego. Na dzień 24 października 2018 r. w gminie Gąsawa zameldowanych jest na pobyt stały i czasowy 5228 osób. Gmina liczy około 1330 gospodarstw domowych, położonych na terenie następujących wsi, tj. Annowo, Biskupin, Chomiąża Szl., Drewno, Gąsawa, Głowy, Godawy, Gogółkowo, Komratowo, Laski Wielkie, Laski Małe, Łysinin, Marcinkowo Górne, Marcinkowo Dolne, Nowawieś Pałucka, Obudno, Oćwieka, Ostrówce, Pniewy, Piastowo, Rozalinowo, Ryszewko, Szelejewo i Wiktorowo. Na terenie gminy Gąsawa występuje w przeważającej mierze zabudowa jednorodzinna. W części wiosek jest to zabudowa rozproszona tzn. domy w lasach, w polach. Z zebranych deklaracji wynika, iż do obsługi będzie 1330 gospodarstw domowych w tym odbiór odpadów zebranych w sposób selektywny będzie z 1319 gospodarstw domowych natomiast odbiór odpadów zebranych bez segregacji będzie z 11 gospodarstw domowych. Ilość osób wykazanych w deklaracjach wynosi średnio 4500. Na terenie gminy w zabudowie wielorodzinnej, tj. w 10 blokach zamieszkuje zgodnie z danymi zawartymi w deklaracjach średnio 386 osób. Pozostała liczba osób wykazanych w deklaracjach zamieszkuje w domach jednorodzinnych. Na terenie gminy Gąsawa zgodnie z danymi jakie posiada Urząd nieruchomości, na których działają aktywnie działalności gospodarcze i osoby prawne, na których powstają odpady komunalne jest 99 natomiast nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe około 520. W miejscowości Gąsawa jest największa liczba nieruchomości, na których prowadzona jest działalność gospodarcza oraz na których znajdują się budynki użyteczności publicznej. W pozostałych miejscowościach Gminy są to pojedyncze przypadki. Na terenie gminy Gąsawa nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe występują głównie w zabudowie zwartej, a w niewielkiej ilości w zabudowie rozproszonej. Nieruchomości letniskowe na terenie Gminy położone są w następujących miejscowościach w ilości: Pniewy - 47, Ostrówce - 26, Wiktorowo - 105, Rozalinowo - 25, Piastowo - 21, Laski Małe - 106, Chomiąża Szlachecka - 164, Oćwieka – 19, Annowo – 7. Faktyczna liczba punktów odbioru będzie aktualizowana na podstawie składanych nowych deklaracji. Zmieszane niesegregowane odpady komunalne zgromadzone w pojemnikach i kontenerach na nieruchomościach usytuowanych na terenie Gminy Gąsawa stanowiły ilość w poszczególnych latach: 2012 r. – 778,14 Mg/rok, 2013 r. - 810,6 Mg/rok, 2014 r. - 969,4 Mg/rok, 2015 r. – 971,2 Mg/rok, 2016 r. - 1116,0 Mg/rok, 2017 r. - 1312,37 Mg/rok, I połowa 2018 r. - 699,76 Mg. Segregowane odpady komunalne takie jak; papier i tektura, szkło, tworzywa sztuczne zebrane z nieruchomości z terenu gminy Gąsawa stanowiły łączną ilość w poszczególnych latach: 2012 r. - 50,23 Mg/rok, 2013 r. - 138,0 Mg/rok, 2014 r. - 220,7 Mg/rok, 2015 r. – 307,2 Mg/rok, 2016 r. - 281,67 Mg/rok, 2017 r. - 309,76 Mg/rok, I połowa 2018 r. - 154,26 Mg. Odpady zebrane w ramach zbiórki w PSZOK oraz w ramach objazdowych zbiórek w 2017 r. stanowiły ilość: odpady wielkogabarytowe (20 03 07) 58,78 Mg, zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki (20 01 35*) 0,0 Mg, zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 (20 01 36) 5,33 Mg, zużyte opony (16 01 03) 6,45 Mg, odpady ulegające biodegradacji 5,14 Mg, leki inne niż wymienione w 20 01 31* (20 01 32) 0,106 Mg, odpady budowlane i rozbiórkowe (17 01 07) 50,28 Mg, baterie i akumulatory 0,0 Mg. Odpady zebrane w ramach zbiórki w PSZOK oraz w ramach objazdowych zbiórek w I połowie 2018 r. stanowiły ilość: odpady wielkogabarytowe (20 03 07) 22,66 Mg, zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki (20 01 35*) 0,38 Mg, zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 (20 01 36) 3,69 Mg, zużyte opony (16 01 03) 6,86 Mg, odpady ulegające biodegradacji 3,18 Mg, leki inne niż wymienione w 20 01 31* (20 01 32) 0,0 Mg, odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów (17 01 01) 4,1 Mg, baterie i akumulatory 0,0 Mg.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90513100-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 15. 000,00 zł. (piętnaście tysięcy złotych). 2. Wadium należy wnieść w formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy tj.: pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 z późn. zm.). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy „Pałuki” w Żninie 72 8181 0000 0000 0055 2000 0005. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 5. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz – oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego: Urząd Gminy w Gąsawie pokój nr 14 lub zamieścić w osobnej kopercie opisanej „WADIUM” dołączonej do oferty. 6. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje odrzucenie oferty Wykonawcy na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy. 7. Zamawiający zwraca i zatrzymuje wadium zgodnie z warunkami określonymi w art. 46 ustawy pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, 2) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnił warunki jeżeli wykaże, że posiada: 1) Wpis do Rejestru Działalności Regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Gąsawa w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018 r. poz. 1454 t.j.). 2) Aktualne zezwolenie na transport odpadów zgodnie z wymogami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2018 r. poz. 992 ze zm.) lub równoważne, w tym wydane na podstawie wcześniejszych przepisów w zakresie obejmującym minimum przedmiot zamówienia, 3) Aktualne zezwolenie na zbieranie odpadów, zgodnie z art. 41 i 42 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2018 r. poz. 992 ze zm.), 4) Dokument potwierdzający wpis do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska,
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oferta powinna zawierać: - formularz ofertowy wypełniony i podpisany przez Wykonawcę – Formularz Nr 1. W przypadku złożenia oferty bez użycia załączonego formularza oferta ta musi zawierać wszelkie informacje wymagane na podstawie SIWZ i wynikające z zawartości formularza oferty; - oświadczenia Wykonawcy dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu, zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 2 i nr 3 do SIWZ, - potwierdzenie wpłaty wadium należy załączyć zgodnie z zapisem w rozdziale VIII WADIUM ust. 5 niniejszej SIWZ; - pełnomocnictwo w oryginale lub w kopii potwierdzonej notarialnie za godność z oryginałem. Wykonawcy składający wspólną ofertę muszą ustanowić i wskazać Pełnomocnika, który będzie miał umocowanie do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu i zawarcia umowy. Umocowanie to musi wynikać z treści pełnomocnictwa, które należy załączyć do oferty. Podmioty występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia. Wykonawca jest zobowiązany ponadto do wypełnienia obowiązku informacyjnego określonego w artykule 13 i 14 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz wypełnienia i załączenia oświadczenia wykonawcy w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO – Formularz Nr 10 - na wezwanie Zamawiającego w terminie nie krótszym niż 5 dni. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (Załącznik nr 4 do SIWZ). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach