Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych powstałych na nieruchomościach zamieszkanych na terenie Gminy Alwernia”

Gmina Alwernia ogłasza przetarg

  • Adres: 32-566 Alwernia, Z. Gęsikowskiego
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 12 283 11 15, 12 283 11 15 w. 311 , fax. 12 283 17 92
  • Data zamieszczenia: 2018-12-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Alwernia
    Z. Gęsikowskiego 7
    32-566 Alwernia, woj. małopolskie
    tel. 12 283 11 15, 12 283 11 15 w. 311, fax. 12 283 17 92
    REGON: 351555967
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.alwernia.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych powstałych na nieruchomościach zamieszkanych na terenie Gminy Alwernia”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych powstających na terenie nieruchomości zamieszkanych na terenie Gminy Alwernia. 1) Przedmiot zamówienia obejmuje następujące rodzaje odpadów: Lp. Kod odpadu Rodzaje odpadów 1 15 01 01 Opakowania z papieru i tektury 2 15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych 3 15 01 03 Opakowania z drewna 4 15 01 04 Opakowania z metali 5 15 01 05 Opakowania wielomateriałowe 6 15 01 06 Zmieszane odpady opakowaniowe 7 15 01 07 Opakowania ze szkła 8 15 01 09 Opakowania z tekstyliów 9 15 01 10* Opakowania zawierające pozostałości substancji niebezpiecznych lub nimi zanieczyszczone 10 16 01 03 Zużyte opony 11 16 02 11* Zużyte urządzenia zawierające freony, HCFC, HFC 12 16 05 05 Gazy w pojemnikach inne niż wymienione w 16 05 04 13 16 06 01* Baterie i akumulatory ołowiowe 14 16 06 03* Baterie zawierające rtęć 15 17 01 01 Odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów 16 20 01 01 Papier i tektura 17 20 01 02 Szkło 18 20 01 08 Odpady kuchenne ulegające biodegradacji 19 20 01 10 Odzież 20 20 01 11 Tekstylia 21 20 01 23* Urządzenia zawierające freony 22 20 01 25 Oleje i tłuszcze jadalne 23 20 01 29* Detergenty zawierające substancje niebezpieczne 24 20 01 30 Detergenty inne niż wymienione w 20 01 29 25 20 01 31* Leki cytotoksyczne i cytostatyczne 26 20 01 32 Leki inne niż wymienione w 20 01 31 27 20 01 33* Baterie i akumulatory łącznie z bateriami i akumulatorami wymienionymi w 16 06 01, 16 06 02 lub 16 06 03 oraz niesortowane baterie i akumulatory zawierające te baterie 28 20 01 34 Baterie i akumulatory inne niż wymienione w 20 01 33 29 20 01 35* Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki5) 30 20 01 36 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 31 20 01 39 Tworzywa sztuczne 32 20 01 40 Metale 33 20 02 03 Inne odpady nieulegające biodegradacji 34 20 03 01 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 35 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 36 20 03 99 Odpady komunalne niewymienione w innych podgrupach 37 20 02 01 Odpady ulegające biodegradacji, 38 20 01 99 Inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny 2. Przedmiot zamówienia obejmuje również: 1) dostarczenie kontenerów do segregacji odpadów komunalnych w zabudowie wielolokalowej, wg. poniższych danych: - kontener koloru niebieskiego ( papier, tektura) – ok. 21 szt. o pojemności 1,1 m3 - kontener koloru zielonego ( szkło, opakowania szklane) – ok. 18 szt. o pojemności 1,1 m3 - kontener koloru żółtego (tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych, metale, opakowania wielomateriałowe) – ok. 32 szt. o pojemności 1,1 m3 - kontener koloru brązowego (odpady ulegające biodegradacji) – ok. 17 szt. o pojemności 1,1 m3 - kontener koloru czarnego (zmieszane odpady komunalne) – ok. 29 szt. o pojemności 1,1 m3 oraz 7 szt. o pojemności 0,24 m3 Pojemniki na odpady segregowane stanowią własność Wykonawcy 2)dostarczenie worków oraz pojemników na odpady komunalne w zabudowie jednorodzinnej, wg poniższych danych: - worki koloru niebieskiego – papier, tektura - worki koloru zielonego – szkło, opakowania szklane, -worki koloru żółtego – tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych, metale, opakowania wielomateriałowe, - worki koloru brązowego – odpady ulegające biodegradacji. Szacuje się, że w trakcie realizacji umowy Wykonawca może być zobowiązany dostarczyć ok. 92 700 sztuk worków o pojemności 120 l. Przewidywana liczba i pojemność pojemników w zabudowie jednorodzinnej: - ok.3200 szt. – 0,12 m3 – 0,14 m3 - ok. 80 szt. – 0,24 m3 Pojemniki na odpady segregowane stanowią własność Wykonawcy. 3) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca odbierał odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny jeden raz w trakcie terminu świadczonej usługi. 3. Przedmiot zamówienia obejmuje również przygotowanie przez Wykonawcę harmonogramu odbioru odpadów oraz przekazanie harmonogramu dla każdej nieruchomości, po wcześniejszej jego akceptacji przez Zamawiającego, w terminie ustalonym z Zamawiającym. Każda nieruchomość powinna otrzymać jeden egzemplarz harmonogramu w wersji papierowej (wydruk czarno-biały). 4. Pozostałe szczegóły i wymagania dotyczące świadczenia usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z terenu nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie gminy Alwernia zostały opisane w załączniku nr 8- Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę poprzez wniesienie wadium w wysokości: 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. 3. W zależności od wyboru wykonawcy wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach: a)pieniądzu; Wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego (decyduje termin zaksięgowania wpłaty na rachunku): BS Chrzanów O/Alwernia, Nr rachunku 40 8444 0008 0040 0400 0013 0058 z dopiskiem: „Wadium –„Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych powstałych na nieruchomościach zamieszkanych na terenie gminy Alwernia”” Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego będzie skuteczne, jeżeli w terminie składania ofert wadium będzie się znajdować na rachunku bankowym Zamawiającego. Zamawiający wymaga dołączenia do oferty kopii dokumentu potwierdzającego dokonanie przelewu. b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym (oryginał); c) gwarancjach bankowych (oryginał), d) gwarancjach ubezpieczeniowych (oryginał), e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.(Dz. U. z 2016 r. poz 359 tj.) (oryginał). Wadium wnoszone w formie gwarancji/ poręczenia musi: - obejmować cały okres związania z ofertą, - obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę , określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP. 4. W przypadku wniesienia wadium w formie niepieniężnej – oryginał właściwego dokumentu należy dołączyć jako odrębny załącznik do oferty umożliwiający łatwe oddzielenie od pozostałych dokumentów ofertowych. 5. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego, w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Ustawy. 6. Okres ważności wadium nie może być krótszy niż termin związania ofertą. 7. Wykonawca, którego oferta nie zostanie zabezpieczona wadium w wymaganej wysokości, dopuszczonej formie, w określonym terminie i na wymagany okres, zostanie wykluczony a jego ofertę Zamawiający uzna za odrzuconą. 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcą niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust 4 a ustawy PZP. 9. Zgodnie z w/w artykułem zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust 1 ustawy PZP, oświadczenia o których mowa w art. 25a ust 1 ustawy PZP, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust 2 pkt. 3 ustawy PZP, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy PZP, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 13. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 14. W przypadku gdy wykonawca nie poda numeru konta, na które należy zwrócić wadium wniesione w pieniądzu, Zamawiający dokona zwrotu wadium na kanto, z którego dokonano wniesienia wadium. Wykonawca ponosi pełne konsekwencje wynikające z pomyłek w podaniu numeru konta. Zamawiający prosi o wpisanie numeru konta w następującym formacie: xx xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx 15. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn lezących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek będzie potwierdzony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada: 1) aktualne zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej, (prowadzonego przez Burmistrza Gminy Alwernia), w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, 2) aktualny wpis do rejestru podmiotów transportujących odpady, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, prowadzonego przez Marszałka Województwa, lub stosownego zezwolenia na transport odpadów objętych zamówieniem wystawionego w myśl poprzednich przepisów ustawy o odpadach- do czasu utworzenia w/w rejestru przez Marszałka Województwa, zgodnie z art. 233 ust 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. W przypadku powierzenia Podwykonawcy/ Dalszym Podwykonawcom części zamówienia polegającego na transporcie odpadów komunalnych, wówczas Podwykonawca/ Dalszy Podwykonawca musi spełniać warunek jw. W przypadku złożenia oferty przez Konsorcjum firm, warunek musi być spełniony przez tego członka konsorcjum, który będzie realizował przedmiotową usługę transportu odpadów komunalnych.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, składając ofertę przedłoży następujące dokumenty: 1. Wypełniony formularz ofertowy według załącznika nr 1 do SIWZ; 2. Oświadczenie potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu określonych w pkt. 9 niniejszej SIWZ sporządzone na formularzu lub według formularza stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ: - w przypadku podmiotów występujących wspólnie oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu składa pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie lub każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. - Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu - zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu jw., na formularzu stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ. 3. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania określonych w pkt. 10 niniejszej SIWZ- sporządzone na formularzu stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ: - w przypadku podmiotów występujących wspólnie oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania w przypadkach określonych w art. 24 ust. 1 i ust. 5 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych składa oddzielnie każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, - Zamawiający dopuszcza złożenie jednego oświadczenia sporządzonego według załącznika nr 3 do SIWZ jedynie w przypadku podpisania go przez Pełnomocnika wyznaczonego do reprezentowania Wykonawców, jeżeli z treści oświadczenia bezsprzecznie wynika, że oświadczenie woli dotyczy wszystkich członków konsorcjum, - Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wskazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia udziału w postępowaniu - zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu jw., na formularzu stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ. 4. Pełnomocnictwo, o którym mowa w pkt. 13 SIWZ, w przypadku Wykonawców działających przez pełnomocnika/*jeśli dotyczy/. 5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, dokument stwierdzający ustanowienie przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego/*jeśli dotyczy/. 6. Potwierdzenie wniesienia wadium. 7. Zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia/*jeśli dotyczy/- oryginał dokumentu. 8. Wykonawcy, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Ustawy, przekażą Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Ustawy (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 6 do SIWZ). Wraz ze złożeniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. a) W/w oświadczenie nie będzie wymagane w przypadku złożenia w postępowaniu tylko jednej oferty. b) W przypadku Wykonawców, którzy nie należą do żadnej grupy kapitałowej (w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów), Zamawiający dopuszcza złożenie w/w oświadczenia wraz z ofertą. W przypadku jakiejkolwiek zmiany sytuacji podmiotowej Wykonawcy, zobowiązany jest on niezwłocznie poinformować o tym Zamawiającego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach