Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach zamieszkałych na terenie Gminy Chlewiska od 1 stycznia 2019 r. do 31 grudnia 2020 r.

Gmina Chlewiska ogłasza przetarg

  • Adres: 25510 Chlewiska, ul. Czachowskiego
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 486 287 054 , fax. 486 287 271
  • Data zamieszczenia: 2018-11-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Chlewiska
    ul. Czachowskiego 49
    25510 Chlewiska, woj. mazowieckie
    tel. 486 287 054, fax. 486 287 271
    REGON: 67022355700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.chlewiska.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach zamieszkałych na terenie Gminy Chlewiska od 1 stycznia 2019 r. do 31 grudnia 2020 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1 Opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług polegających na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych powstających w nieruchomościach, na których zamieszkują mieszkańcy na terenie Gminy Chlewiska oraz z punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych /PSZOK/. Powierzchnia Gminy Chlewiska wynosi 124,2 km2 i obejmuje 23 sołectwa /25 miejscowości/. W okresie realizacji przedmiotu zamówienia, Zamawiający przewiduje, że: - liczba nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy wynosić będzie 1900 szt. ± 10 %, w tym: nieruchomości, które zadeklarowały zbiórkę odpadów segregowanych 1861 szt. ± 10 %, nieruchomości, które zadeklarowały zbiórkę odpadów niesegregowanych /zmieszanych/ 39 szt. ± 10 %, Ilość mieszkańców zameldowanych na pobyt stały: 5 978 osób wg stanu na dzień 31.12.2017 r. Tabela 1. Ilości gospodarstw w sołectwach: Sołectwo Liczba gospodarstw domowych Aleksandrów 57 Antoniów 23 Borki 25 Broniów 66 Budki Pierwsze, Drugie, Trzecie 176 Chlewiska 363 Cukrówka 85 Huta 56 Koszorów 49 Krawara 10 Leszczyny 18 Majdanki 37 Nadolna 52 Ostałów 93 Ostałówek 74 Pawłów 239 Skłoby 147 Stanisławów 25 Stefanków 69 Sulistrowice 33 Wola Zagrodnia 102 Zaława 92 Zawonia 24 Tabela 2. ODPADY ODEBRANE OD MIESZKAŃCÓW W ROKU 2017 Kod odpadu Rodzaj odpadów Ilość odebranych odpadów w 2017 [Mg] 20 03 01 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 441,820 15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych 3,440 15 01 06 Zmieszane odpady opakowaniowe 97,590 15 01 01 Opakowania z papieru i tektury 39,070 15 01 07 Opakowania ze szkła 67,340 20 01 99 Inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny 0,74 20 01 32 Leki inne niż wymienione w 20 01 31* 0,068 16 01 03 Zużyte opony 12,000 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 26,100 17 09 04 Zmieszane odpady z budowy, remontów i demontażu inne niż wymienione w 17 09 01, 17 09 02, 17 09 03 1,600 Przedmiot zamówienia nie obejmuje odbioru odpadów ze: szkół, przedsiębiorstw prowadzących działalność gospodarczą na terenie gminy Chlewiska, a także nieruchomości niezamieszkałych. 1. RODZAJE ODEBRANYCH I ZAGOSPODAROWANYCH ODPADÓW, WYPOSAŻENIE NIERUCHOMOŚCI W POJEMNIKI I WORKI, CZĘSTOTLIWOŚĆ ODBIORU: Niniejsze zamówienie obejmuje kody odpadów: 10 01 01 Żużle, popioły paleniskowe i pyły z kotłów (z wyłączeniem pyłów z kotłów wymienionych w 10 01 04) 15 01 01 Opakowania z papieru i tektury 15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych 15 01 03 Opakowania z drewna 15 01 04 Opakowania z metali 15 01 05 Opakowania wielomateriałowe 15 01 06 Zmieszane odpady opakowaniowe 15 01 07 Opakowania ze szkła 15 01 09 Opakowania z tekstyliów 15 01 10* Opakowania zawierające pozostałości substancji niebezpiecznych lub nimi zanieczyszczone (np. środkami ochrony roślin I i II klasy toksyczności – bardzo toksyczne i toksyczne) 15 01 11* Opakowania z metali zawierające niebezpieczne porowate elementy wzmocnienia konstrukcyjnego (np. azbest), włącznie z pustymi pojemnikami ciśnieniowymi 16 01 03 Zużyte opony 17 01 01 Odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów 17 01 02 Gruz ceglany 17 01 03 Odpady innych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia 17 01 07 Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06 17 06 04 Materiały izolacyjne inne niż wymienione w 17 06 01 i 17 06 03 17 09 04 Zmieszane odpady z budowy, remontów i demontażu inne niż wymienione w 17 09 01, 17 09 02 i 17 09 03 20 01 01 Papier i tektura 20 01 02 Szkło 20 01 08 Odpady kuchenne ulegające biodegradacji 20 01 19* Środki ochrony roślin I i II klasy toksyczności (bardzo toksyczne i toksyczne np. herbicydy, insektycydy) 20 01 21* Lampy fluoroscencyjne i inne odpady zawierające rtęć 20 01 23* Urządzenia zawierające freony 20 01 29* Detergenty zawierające substancje niebezpieczne 20 01 30 Detergenty inne niż wymienione w 20 01 29 20 01 31* Leki cytotoksyczne i cytostatyczne 20 01 32 Leki inne niż wymienione w 20 01 31 20 01 33* Baterie i akumulatory łącznie z bateriami i akumulatorami wymienionymi w 16 06 01, 16 06 02 lub 16 06 03 oraz niesortowane baterie i akumulatory zawierające te baterie 20 01 34 Baterie i akumulatory inne niż wymienione w 20 01 33 20 01 35* Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki 20 01 36 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 20 01 39 Tworzywa sztuczne 20 01 41 Odpady zmiotek wentylacyjnych 20 01 80 Środki ochrony roślin inne niż wymienione w 20 01 19 20 01 99 Inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny 20 02 01 Odpady ulegające biodegradacji 20 02 03 Inne odpady nieulegające biodegradacji 20 03 01 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 20 03 99 Odpady komunalne niewymienione w innych podgrupach 1. 1. Rodzaje odpadów komunalnych odebranych z gospodarstw domowych (od 01.01.2019 r. do 31.12.2020 r.) w ramach świadczonej usługi oraz wyposażenie właścicieli nieruchomości w worki spełniające wymagania higieniczno-sanitarne z podziałem na: 1) odpady z papieru, w tym z tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury /tj. opakowania z papieru, karton, tektura, także falista, gazety, czasopisma, katalogi, ulotki, prospekty, papier szkolny i biurowy, zadrukowane kartki, książki i zeyszty oraz torebki i worki papierowe, papier pakowy/ gromadzone w workach koloru niebieskiego, oznaczonych napisem PAPIER, z częstotliwością opróżniania raz na kwartał, 2) odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła /tj. opakowania ze szkła takie jak butelki i słoiki po napojach i żywności w tym butelki po napojach alkoholowych, szklane opakowania po kosmetykach, o ile nie są wykonane z trwale połączonych surowców/ gromadzone w workach koloru zielonego, oznaczonych napisem SZKŁO, z częstotliwością opróżniania co osiem tygodni; 3) odpady metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady z tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych oraz opakowania wielomateriałowe /tj. odpady, do których zaliczamy butelki po napojach /butelki należy zgnieść/, plastikowe nakrętki, plastikowe opakowania po produktach spożywczych, opakowania wielomateriałowe np. kartony po mleku, opakowania po środkach czystości np. proszkach do prania, kapsułkach , płynach do płukania, kosmetykach np. szamponach, odżywkach itp. plastikowe torby, worki, reklamówki, inne folie, puszki po napojach i konserwach, folię aluminiową, złom żelazny i metale kolorowe, metalowe kapsle, zakrętki do słoików, styropian opakowaniowy, metale kolorowe, zabawki z tworzywa sztucznegoo ile nie są wykonane z trwale połączonych kilku surowców/ gromadzone w workach koloru żółtego, oznaczonych napisem TWORZYWA SZTUCZNE I METAL, z częstotliwością opróżniania co cztery tygodnie, 4) odpady ulegające biodegradacji /odpady zielone i bioodpady ulegajace biodegradacji, a szczególności: odpady warzywne i owocowe, w tym obierki itp., gałęzie drzew i krzewów, skoszona trawa, liście, kwiaty, trociny, kora drzew, resztki jedzenia/ gromadzone w workach koloru brązowego oznaczonych napisem BIOODPADY, z częstotliwością opróżniania co cztery tygodnie w okresie wiosenno - letnim to jest od maja do października, a w okresie jesienno – zimowym od listopada do kwietnia żużle, popioły i pyły z kotłów, 1) 5) zmieszane odpady komunalne /niesegregowane odpady komunalne lub pozostałe po segregacji odpady niebędące odpadami niebezpiecznymi np. ceramika, porcelana, naczynia, talerze, doniczki, odpady mineralne, pieluchy jednorazowe, kalka techniczna itp. oraz odpady kuchenne pochodzenia zwierzęcego/ gromadzone w workach koloru czarnego, oznaczonych napisem ODPADY ZMIESZANE, z częstotliwością opróżniania co cztery tygodnie, a w miesiącach czerwiec, lipiec, sierpień dwa razy w miesiącu. 1. 2. Wykonawca zobowiązany jest odebrać wszystkie odpady wystawione w terminie wskazanym w harmonogramie, nawet z worków o innym kolorze, jak również z pojemników, będących własnością mieszkańców. Wykonawca ma obowiązek dostarczyć do dnia 31 grudnia 2018 r. do każdego gospodarstwa po dwa worki każdego koloru na początku świadczenia usługi, a w kolejnych miesiącach na wymianę /minimum 3/. Worki do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych powinny: - posiadać pojemność 120 l; - być wykonane z folii polietylenowej LDPE lub równoważnego materiału o grubości minimum 60 mikrometrów; - odporne na rozerwanie – wytrzymałość minimum 30 kg; - odporne na działanie promieni UV, niskich temperatur oraz środków chemicznych; - tworzywa i substancje użyte do wykonania worków nie powinny zawierać kadmu, ołowiu i innych pierwiastków szkodliwych dla środowiska; - powinny być w odpowiednim kolorze tj. niebieskie z przeznaczeniem na papier, żółte z przeznaczeniem na tworzywa sztuczne i drobny metal, zielone z przeznaczeniem na szkło, brązowe z przeznaczeniem na bioodpady, czarne z przeznaczeniem na odpady zmieszane; -oznaczone odpowiednim napisem tzn. posiadać nadruk określający jakie odpady w nim umieszczać tj. niebieskie z napisem papier, żółte z napisem tworzywa sztuczne, zielone z napisem szkło, brązowe z napisem bioodpady, czarne z napisem odpady zmieszane. Ponadto Wykonawca ma obowiązek dostarczyć do Urzędu Gminy zapas worków na odpady każdego rodzaju w ilości 300 szt. oraz uzupełniać ten zapas na wezwanie Zamawiającego. 1. 3. Wykonawca w 2019 r. i 2020 r. zorganizuje mobilną zbiórkę tzw. wystawka przed posesję odpadów wskazanych poniżej, dwa lub trzy razy w ciągu roku tj. w okresie wiosennym i jesiennym oraz letnim, umieszczając daty w harmonogramie uzgodnionym i zaakceptowanym przez Zamawiającego: 1) odpady wielkogabarytowe – w tym m.in.: stare meble, wózki dziecięce, sprzęt gospodarstwa domowego, materace ,opony 2) odpady niebezpieczne – w tym m.in.: akumulatory, świetlówki, resztki farb, lakierów, rozpuszczalników, środków do impregnacji drewna, olejów mineralnych i syntetycznych, benzyn, leków, opakowania po środkach ochrony roślin i nawozach, opakowania po aerozolach. 3) odpady pochodzące ze zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny. W okresie między mobilnymi zbiórkami odpady wielkogabarytowe, niebezpieczne oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny mieszkańcy będą mogli własnym transportem dowieźć do punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. 1. 4. Wykonawca opracuje harmonogram wywozu odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy (forma papierowa i elektroniczna) oraz uzyska pisemną akceptację Zamawiającego w terminie do 15 grudnia 2018 r. Odbiór odpadów z nieruchomości odbywa się z częstotliwością: 2) odpady z papieru, w tym z tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury – 1 raz na osiem tygodni; 3) odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła - 1 raz na osiem tygodni; 4) odpady metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzywa sztucznych, w tym odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych oraz opakowania wielomateriałowe – 1 raz na cztery tygodnie; 5) odpady ulegające biodegradacji – 1 raz co cztery tygodnie od maja do października, a od listopada do kwietnia żużle, popioły i pyły z kotłów – 1 raz na cztery tygodnie; 6) zmieszane odpady komunalne – 1 raz na cztery tygodnie, a w miesiącach czerwiec, lipiec, sierpień dwa razy w miesiącu. Po pisemnej akceptacji w/w harmonogramu przez Zamawiającego, Wykonawca powiadomi o nim właścicieli (współwłaścicieli, zarządców, użytkowników) nieruchomości poprzez dostarczenie ich do każdej nieruchomości na terenie Gminy Chlewiska w terminie do 15 grudnia 2018 r. Harmonogram powinien zawierać w swojej treści kontakt telefoniczny do firmy w przypadku reklamacji nienależytego wykonania usługi, /np. nieodebranych odpadów/. Na odwrocie harmonogramu Wykonawca umieści opracowaną, zgodnie z obowiązującym prawem i zaakceptowaną przez Zamawiającego szczegółową instrukcję segregowania odpadów. Wszelkie zmiany harmonogramu wymagają formy pisemnej, za wyjątkiem zmian jednorazowych wynikających z nadzwyczajnych sytuacji, np. powódź, gwałtowne opady śniegu, nieprzejezdna droga. We wszystkich przypadkach zmiana harmonogramu nastąpi po wcześniejszym uzgodnieniu między stronami. Dopuszcza się formę pisemną lub elektroniczną /e-mail/. 2. Punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych /PSZOK/ Zamawiający urządzi punkt selektywnego zbierania odpadów tj. wstawi odpowiednie pojemniki. Wykonawca zobowiązany jest w ramach podpisanej umowy odbierać odpady gromadzone w kontenerach i pojemnikach PSZOK, w terminie 24 godzin od otrzymania informacji od Zamawiającego za pomocą maila, faksu wskazanego w umowie, bądź zgłoszenia telefonicznego. Rodzaje odpadów odbieranych z PSZOK: 1) zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne - 1 kontener o pojemności 7 m3 lub większy podstawiony przez Wykonawcę, 2) odpady ulegające biodegradacji - 1 kontener o pojemności 7 m3 lub większy podstawiony przez Wykonawcę, 3) meble i inne odpady wielkogabarytowe - 1 kontener o pojemności 7 m3 lub większy podstawiony przez Wykonawcę, 4) opony z samochodów osobowych - 1 kontener o pojemności 7 m3 lub większy podstawiony przez Wykonawcę, 5) odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne - 1 kontener o pojemności 7 m3 lub większy podstawiony przez Wykonawcę, 6) przeterminowane leki – pojemniki Wykonawcy /pojemniki przystosowane do zbiórki odpadów problemowych, posiadające otwory wrzutowe, które uniemożliwiają dostęp osób trzecich do zawartości pojemnika o pojemności ok. 50 litrów, oznakowane napisem informującym o rodzaju zbieranych odpadów/ , ustawione w aptece: ul. Szkolna 9, Chlewiska oraz w Ośrodku Zdrowia w Chlewiskach ul. Szkolna 4A, 7) zużyte baterie i akumulatory 2 pojemniki dostarczone przez Wykonawcę, 8) popiół i żużel - 1 kontener o pojemności 7 m3 lub większy podstawiony przez Wykonawcę, 9) odpady z papieru, w tym z tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury – 1 pojemnik o pojemności 1 m3 lub większy, 10) odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła - 1 pojemnik o pojemności 1 m3 lub większy, 11) odpady metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzywa sztucznych, w tym odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych oraz opakowania wielomateriałowe - 1 pojemnik o pojemności 1 m3 lub większy. Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia kontenerów/pojemników w zakresie wskazanym powyżej do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych, za wyjątkiem pojemników na przeterminowane leki. Przeterminowane leki – 2 pojemniki o pojemności 50 l – podstawione w aptece i ośrodku zdrowia w Chlewiskach, Wykonawca opróżnia na każdorazowe, telefoniczne lub mailowe zlecenie Zamawiającego w terminie 72 godzin od otrzymania zgłoszenia. Zużyte baterie i akumulatory odbierane będą z pojemnika tekturowego lub z tworzywa sztucznego, będącego własnością Wykonawcy, pozostawionego w Urzędzie Gminy i PSZOK, w terminie 72 godzin od otrzymania zgłoszenia. Obowiązkiem Wykonawcy będzie odebranie na zgłoszenie telefoniczne lub mailowe z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych odpadów oraz przekazanie ich do odzysku lub unieszkodliwiania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Raz w miesiącu Wykonawca musi przedstawić dowody potwierdzające tę czynność, tj. karty przekazania odpadów. 3. OBOWIĄZKI WYKONAWCY W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do: 1. Wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym: ustawą prawo ochrony środowiska, ustawą o odpadach oraz ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. 2. Prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem, sporządzanie półrocznych sprawozdań zgodnie z obowiązującym prawem. 3. Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na gospodarstwie domowym w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako zmieszane odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany jest w terminie 2 dni od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o niewywiązywaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację umożliwiającą identyfikację nieruchomości i zdjęcie fotograficzne na poziomie umożliwiającym wydanie przez Zamawiającego decyzji administracyjnej naliczającej zmianę wysokości opłaty. 4. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu, jako załącznik do faktury miesięczne raporty z ilością odebranych odpadów z terenu gminy Chlewiska z podziałem na poszczególne frakcje. Raport zawierać powinien spis gospodarstw, które nie były umieszczone w wykazie nieruchomości do obsługi, przekazanym przez Zamawiającego, a odebrano od nich odpady komunalne oraz wykaz posesji, z których zaprzestano odbierać odpady. 5. Wyposażenie gospodarstw w worki jest obowiązkiem Wykonawcy. 6. Wykonawca jest zobowiązany do wskazania w ofercie instalacji, w szczególności regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, do których będzie przekazywał odebrane odpady komunalne od właścicieli nieruchomości. 7. Wykonawca zobowiązany jest zagospodarować odebrane odpady (poddać odzyskowi lub unieszkodliwianiu zgodnie z obowiązującym prawem), w tym zmieszane odpady komunalne, odpady ulegające biodegradacji oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania przekazywać do regionalnych lub zastępczych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych oraz przedstawiać Zamawiającemu jeden raz na miesiąc dowody potwierdzające wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów. 8. Przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. 9. Wykonania usługi w sposób rozsądny i fachowy, niepowodujący żadnych niepotrzebnych przeszkód i niedogodności dla społeczeństwa. 10. Wykonawca w 2019 roku przeprowadzi akcję edukacyjną i informacyjną dla mieszkańców oraz dzieci i młodzieży promującą segregowanie odpadów. Akcja może być przeprowadzona w czasie gminnych dożynek lub podczas innej imprezy okolicznościowej np. piknik, festyn lub w szkołach itp. 4. INNE OBOWIĄZKI WYKONAWCY 1. Opracowanie szczegółowej instrukcji segregacji odpadów. Informacja opracowana w celu rozpropagowania wśród gospodarstw domowych, która ma być zamieszczona na odwrotnej stronie harmonogramów przekazywanych mieszkańcom do 15 grudnia 2018 r. 2. W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia przez cały czas trwania umowy dostatecznej ilości środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, w ilości minimum jak w złożonej w postępowaniu przetargowym ofercie. 3. Pojazdy specjalistyczne winny być bezpylne, w dobrym stanie technicznym, prawidłowo oznakowane oraz wyposażone w system monitoringu umożliwiający trwałe zapisywanie, odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów. 4. Transport odpadów wielkogabarytowych, odpadów umieszczonych w szczelnych workach plastikowych, może odbywać się pojazdami ciężarowymi. 5. Ilość pojazdów niezbędnych do należytego wykonania zamówienia, to minimum 5 pojazdów, a także 1 pojazd przystosowany do wjazdu w wąskie uliczki, które mają szerokość do 3 m. 6. Zabezpieczenie przewożonych odpadów przed wysypaniem na drogę oraz przed wydzielaniem nieprzyjemnego zapachu. 7. Wyposażenie własnych pracowników zajmujących się wywozem w odzież z widocznym logo firmy. 8. Okazywanie na żądanie Zamawiającego wszelkich dokumentów potwierdzających wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa. 9. Ponoszenie pełnej odpowiedzialności za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy. 10. Wykonawca zobowiązany jest także do zabrania odpadów leżących obok pojemników. 11. Przyjmowanie i rozpatrywania reklamacji związanych z prowadzoną przez siebie działalnością w zakresie wywozu nieczystości. 3.2 Kod numeryczny Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) dla przedmiotowego zadania: 90511000-2 Usługi wywozu odpadów 90512000-9 Usługi transportu odpadów 90513100-7 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90533000-2 Usługi zagospodarowania odpadów 90514000-3 Usługi recyklingu odpadów 3.3 Zamawiający informuje, że ilekroć przedmiot zamówienia określony w SIWZ i w załącznikach do SIWZ opisany jest przez wskazanie znaku towarowego, patentu lub pochodzenia, dopuszcza się rozwiązania równoważne z zastrzeżeniem, iż proponowane rozwiązania materiały, urządzenia, będą posiadały parametry techniczne nie gorsze niż wymagane przez zamawiającego, posiadały wymagane atesty, spełniały wymagane normy. Obowiązek jednoznacznego wykazania ich równoważności, w stosunku do przyjętych w założeniach projektowych, spoczywa na Wykonawcy, zgodnie z treścią art. 30 ust. 5 ustawy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90511000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 5.1. Wykonawca ubiegający się o udzielenie przedmiotowego zamówienia musi spełniać warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej (określone szczegółowo w pkt 5.3). 5.2. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu w stosownych sytuacjach polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia. UWAGA: W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający zażąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną. 5.3. Jako spełniający warunki udziału w postępowaniu zostaną ocenieni wykonawcy, którzy w zakresie warunku określonego w pkt 5.1 wykażą: 5.3.1 posiadanie uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania: • wpis do rejestru działalności regulowanej, prowadzonej przez Wójta Gminy Chlewiska, o którym mowa w art. 9b ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku gminach w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, • posiadania wpisu do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, prowadzony przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska, wymaganego zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym, • zezwolenie Starosty lub Prezydenta (właściwego ze względu na miejsce siedziby lub zamieszkania Wykonawcy) na prowadzenie działalności w zakresie zbierania odpadów i zezwolenie na przetwarzanie odpadów, wydane na podstawie art. 41 ust.1, 2 i 3 pkt. 2) ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, • umowę (lub promesę jej zawarcia) lub decyzję w zakresie recyklingu odpadów zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach – na odbiór odpadów segregowanych.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach