Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Iwierzyce w 2019 r.

Urząd Gminy Iwierzyce ogłasza przetarg

  • Adres: 39124 Iwierzyce, Iwierzyce
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 177 455 950 , fax. 172 221 444
  • Data zamieszczenia: 2018-10-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Iwierzyce
    Iwierzyce 80
    39124 Iwierzyce, woj. podkarpackie
    tel. 177 455 950, fax. 172 221 444
    REGON: 69058194000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.iwierzyce.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Iwierzyce w 2019 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1 . Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie wszystkich rodzajów odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych w granicach administracyjnych Gminy Iwierzyce, na których zamieszkują mieszkańcy w okresie od 01. 01.2019 r. do 31.12.2019 r. 2. Liczba gospodarstw domowych , z których należy odebrać odpady to około 1825. Powierzchnia gminy wynosi 65,58 km2, w jej skład wchodzi 9 sołectw. W tym poszczególnych miejscowościach liczba gospodarstw kształtuje się następująco: Będzienica 100, Bystrzyca 208, Iwierzyce 248, Nockowa 288, Olchowa 318, Olimpów 140, Sielec 183, Wiercany 175, Wiśniowa 165, Na podstawie deklaracji na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych na koniec września 2018 r. liczba mieszkańców Gminy Iwierzyce objętych zorganizowanym systemem odbioru odpadów wynosiła około 6905. Ze względu na charakter zamówienia Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości punktów odbioru odpadów. 3 Na terenie Gminy Iwierzyce zbiórka odpadów komunalnych odbywa się głównie w systemie workowym o pojemności od 60 l do 120 l, wykonane z folii polietylenowej LDPE. 4. Zamówienie obejmuje odbiór, transport i zagospodarowanie z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy: 4.1. Zmieszanych odpadów komunalnych (w tym popiołów), gromadzonych w odpowiednio oznakowanych workach wystawianych na trasie odbioru, w ilości około 700 Mg, 4.2. Segregowanych odpadów komunalnych zbieranych w sposób selektywny takich jak: odpady z papieru, tektury i odpady opakowaniowe z papieru i tektury, odpady ze szkła w tym odpady opakowaniowe ze szkła bezbarwnego i kolorowego, odpady z metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych, oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe, odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów, gromadzonych w odpowiednio oznakowanych workach wystawianych na trasie odbioru, oraz odbiór z pojemników z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK-u), który zlokalizowany jest na terenie Gminy Iwierzyce – obok Zakładu Wodno – Kanalizacyjnego w Iwierzycach 125 A , w ilości około 300 Mg, 4.3. Pozostałych odpadów komunalnych to jest : zużyte farby, lakiery, zużyte oleje, zużyte opony, odpady wielkogabarytowe, żarówki, świetlówki, baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, opakowania po środkach ochrony roślin i nawozach, chemikalia, przeterminowane leki, odpady budowlane i rozbiórkowe (z zastrzeżeniem, iż odpady te pochodzą z drobnych remontów, na które nie jest wymagane uzyskanie stosownego zezwolenia) odbieranych z PSZOK-u, w łącznej ilości około 150 ton (Mg). 4.4. Nieodpłatne wyposażenie wszystkich gospodarstw domowych w worki na odpady segregowane o pojemności od 60 l do 120 l, wykonane z folii polietylenowej LDPE , o odpowiedniej wytrzymałości względem przypisanej im frakcji odpadów w następujących kolorach i oznaczeniach : a) niebieski - worki przeznaczone na odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury, oznaczone napisem „Papier” b) zielone - worki przeznaczone na odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła bezbarwnego i kolorowego, oznaczone napisem „Szkło” c) żółte - worki przeznaczone na odpady z metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych, oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe oznaczone napisem „Metale i tworzywa sztuczne” 4.5. Worki przeznaczone do odbioru odpadów segregowanych i zmieszanych mają być oznaczone nadrukiem odpowiadającym ich przeznaczeniu, posiadać logo Wykonawcy. Worki na odpady segregowane należy dostarczyć do wyznaczonych punktów na terenie Gminy Iwierzyce co najmniej na 7 dni przed pierwszą zbiórką odpadów. 4.6. Nieodpłatne wyposażenie wszystkich gospodarstw domowych (gospodarstwo domowe stanowią wszystkie osoby zamieszkujące daną nieruchomość mieszkalną) w pakiety worków na odpady zmieszane (niesegregowane) o pojemności 60 l bądź 120 l, w zależności od wielkości gospodarstwa, w kolorze czarnym wykonane z folii polietylenowej LDPE, o odpowiedniej wytrzymałości względem przypisanej im frakcji odpadów, o grubości co najmniej 50 mikronów. Worki z pakietu przeznaczone do odbioru zmieszanych odpadów komunalnych mają być oznaczone nadrukiem odpowiadającym ich przeznaczeniu ; „zmieszane odpady komunalne ”, posiadać logo Wykonawcy oraz czytelny, dobrze widoczny napis „2019” – tłustym drukiem, wielkość czcionki co najmniej 120 mm. Wielkość pakietu jest zależna od wielkości gospodarstwa i sposobu gospodarowania odpadami. Ilość i pojemność worków w pakiecie dla gospodarstw które segregują odpady składającego się z : 1 do 2 osób - 24 worki o pojemności 60 l, 3 do 5 osób - 24 worki o pojemności 120 l, 6 i więcej osób - 36 worków o pojemności 120 l, Ilość i pojemność worków w pakiecie dla gospodarstw które nie segregują odpadów składającego się z: 1 do 2 osób - 36 worków o pojemności 60 l, 3 do 5 osób - 36 worków o pojemności 120 l, 6 i więcej osób - 60 worków o pojemności 120 l, Bezpłatny pakiet worków (ewentualnie ½ pakietu ) należy dostarczyć każdemu gospodarstwu domowemu za potwierdzeniem odbioru co najmniej na 7 dni przed pierwszą zbiórką odpadów. W przypadku gdy zaopatrzenie mieszkańców w bezpłatny pakiet będzie realizowane w dwóch etapach Wykonawca dostarczy każdemu gospodarstwu domowemu drugą część pakietu przed dniem 1 lipca 2019 r. Szacowana liczba gospodarstw, które należy zaopatrzyć w worki na podstawie danych na 30 września to : 548 gospodarstw 1 - 2 osobowych segregujące odpady 50 gospodarstw 1 - 2 osobowych nie segregujących odpady 954 gospodarstwa 3 - 5 osobowych segregujących odpady 32 gospodarstwa 3 - 5 osobowych nie segregujących odpady 237 gospodarstw 6 i więcej osobowych segregujących odpady 4 gospodarstwa 6 i więcej osobowych nie segregujących odpady Wykaz zawierający niezbędne dane celem rozprowadzenia pakietu worków Zamawiający dostarczy Wykonawcy po podpisaniu umowy . Wykonawca przedłoży Zamawiającemu potwierdzenie dostarczenia mieszkańcom pakietu worków oraz kodów kreskowych wraz z ulotką informacyjną i harmonogramem odbioru odpadów. Potwierdzenia odbioru przez właścicieli nieruchomości bądź jego przedstawiciela oraz informację o łącznej ilości i wielkości worków dostarczonych mieszkańcom w pakietach należy dostarczyć Zamawiającemu po wykonaniu tego zadania jednak nie później niż do końca stycznia 2019 r., a w przypadku dostarczania worków w dwóch etapach potwierdzenia przekazania drugiej połowy pakietu nie później niż do końca lipca 2019 r. 4.7.Wykonawca zapewni dostęp do odpłatnego zakupu dodatkowych worków na odpady zmieszane o pojemności 60 l i 120 l, w kolorze czarnym ,wykonane z folii polietylenowej LDPE o odpowiedniej wytrzymałości względem przypisanej im frakcji odpadów, o grubości co najmniej 50 mikronów. Odpłatne worki przeznaczone do odbioru zmieszanych odpadów komunalnych mają być oznaczone nadrukiem odpowiadającym ich przeznaczeniu ; „zmieszane odpady komunalne ”, posiadać logo Wykonawcy oraz czytelny, dobrze widoczny napis „2019” – tłustym drukiem, wielkość czcionki co najmniej 120 mm. Zamawiający żąda, aby: cena 1 szt. worka na odpady zmieszane o pojemności 120 l, wynosiła w punkcie sprzedaży 5,00 zł , cena 1 szt. worka na odpady zmieszane o pojemności 60 l, wynosiła w punkcie sprzedaży 2,50 zł . Zysk ze sprzedaży dodatkowych czarnych worków ( z poza pakietu ) określonego w punkcie 3.4.6 jest dochodem Wykonawcy usługi. Worki na odpady zmieszane przeznaczone do sprzedaży należy dostarczyć do wyznaczonych punktów zakupu na terenie Gminy Iwierzyce przed dniem 1 marca 2019 r. 4.8. Wykonawca zapewni dostęp do odpłatnego zakupu worków na odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów, worki o pojemności 80 l, w kolorze brązowym ,wykonane z folii polietylenowej LDPE o odpowiedniej wytrzymałości względem przypisanej im frakcji odpadów. Odpłatne worki przeznaczone do odbioru odpadów ulegających biodegradacji mają być oznaczone napisem „Bio” ,posiadać logo Wykonawcy oraz czytelny, dobrze widoczny napis „2019” – tłustym drukiem, wielkość czcionki co najmniej 120 mm. Zamawiający żąda, aby cena 1 szt. worka na odpady „Bio” wynosiła w punkcie sprzedaży 2,00 zł . Zysk ze sprzedaży brązowych worków na odpady „Bio” jest dochodem Wykonawcy usługi. Worki na odpady ulegające biodegradacji, przeznaczone do sprzedaży należy dostarczyć do wyznaczonych punktów zakupu na terenie Gminy Iwierzyce co najmniej na 7 dni przed pierwszą zbiórką odpadów. 4.9. Nieodpłatne wyposażenie wszystkich gospodarstw domowych co najmniej na 7 dni przed pierwszą zbiórką odpadów poprzez pocztę polską (lub przedstawiciela firmy) w nalepki identyfikujące w formie kodu kreskowego: dla gospodarstw 1 - 2 osobowych 40 szt. dla gospodarstw 3 - 5 osobowych 70 szt. dla gospodarstw 6 i więcej osobowych 90 szt. Po zawarciu umowy Zamawiający przekaże Wykonawcy w formie elektronicznej wygenerowane kody kreskowe, które Wykonawca wydrukuje w ilości zamówionej, w formie naklejki na papierze termo transferowym, odpornym na działanie warunków atmosferycznych i umożliwiającym odczyt. Kod kreskowy powinien zawierać zakodowane informacje, minimum: imię i nazwisko, adres nieruchomości na której powstają odpady komunalne. Szacuje się, że dodatkowe kody będzie potrzebować około 240 gospodarstw. Wykonawca zobowiązany jest dysponować oprogramowaniem współdziałającym z oprogramowaniem Zamawiającego (Zamawiający posiada oprogramowanie firmy Softres do ewidencji opłat za wywóz śmieci ) co umożliwi przekazanie przez Zamawiającego kodów kreskowych w celu ich wydruku przez Wykonawcę oraz przekazywanie Zamawiającemu danych dotyczących ilości i pochodzenia zebranych worków na odpady. 4.10. Nieodpłatne dostarczenie do wszystkich gospodarstw domowych co najmniej na 7 dni przed pierwszą zbiórką odpadów (poprzez pocztę polską lub przedstawiciela firmy) harmonogramu odbioru odpadów oraz : informacji w formie ulotki, na temat zasad segregacji ( jakie odpady należy umieszczać w poszczególnych workach), zasad dystrybucji worków w tym - punktów odbioru i zakupu worków na odpady segregowane i zmieszane (adresy), zasad i miejsc odbioru poszczególnych rodzajów odpadów, nr konta, na które należy wpłacać opłatę za odbiór odpadów. 3.4.11. Worki wg zapotrzebowania mieszkańców będą udostępniane we wskazanych, przez firmę punktach, ogólno dostępnych placówkach publicznych (sklepach) – co najmniej jeden na sołectwo, ale nie mniej niż dwa w miejscowościach Nockowa i Olchowa. Przy czym dla danej miejscowości punkt odbioru i zakupu worków na odpady segregowane i zmieszane (niesegregowane) należy zlokalizować w tym samym miejscu. Adresy punktów odbioru worków na odpady, harmonogram wywozu, informacje w formie ulotki przygotowane dla mieszkańców oraz propozycja oznakowania worków musi zostać zaakceptowana przez Zamawiającego, po podpisaniu umowy. Zamawiający żąda również, aby w trakcie realizacji umowy wykonawca przedstawił dokument określający parametry wszystkich worków tj. co najmniej, materiału z którego są wykonane, grubość i pojemność worków na odpady przeznaczonych do sprzedaży i bezpłatnego odbioru na terenie Gminy Iwierzyce w terminie do 28 lutego 2019 r. 4.12. W przypadku nowo powstałych gospodarstw bądź braku nalepek identyfikujących dla mieszkańców kolejne kody kreskowe Wykonawca będzie dostarczał do tutejszego urzędu, zgodnie ze zgłaszanym przez Zamawiającego zapotrzebowaniem, w terminie nie dłuższym niż 7 dni od zgłoszenia tej okoliczności przez pracownika, telefonicznie, pisemnie, faksem bądź drogą elektroniczną. 3.4.13. W przypadku zgłoszenia przez Zamawiającego nowych gospodarstw oraz zmiany ilości mieszkańców w gospodarstwie Wykonawca zaopatrzy nowe gospodarstwo w pakiet worków i uzupełni braki w terminie nie dłuższym niż 7 dni od zgłoszenia tej okoliczności przez pracownika Zamawiającego. 4.14. Wykonawca zapewnia mieszkańcom ciągły dostęp do worków na odpady i systematycznie, co najmniej 1 raz w miesiącu dostarcza je do ustalonych punktów odbioru i zakupu. W przypadku zgłoszenia braku worków w którymkolwiek z miejsc ich odbioru i zakupu przez pracownika Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest uzupełnić je w terminie 3 dni roboczych od zgłoszenia . 4.15. Wykonawca w trakcie realizacji umowy odbierze każdą ilość odpadów zgromadzonych w odpowiednich workach i oznaczonych kodem kreskowym oraz dostarczonych przez mieszkańców do PSZOK-u . Ze względu na terminy otwarcia PSZOK -u we wtorki i soboty, w celu zapewnienia płynnej pracy punktu selektywnego zbierania odpadów należy przewidzieć gotowość opróżnienia pojemników i boksów przed każdą kolejną zbiórką odpadów w PSZOK-u. W przypadku odpadów segregowanych gromadzonych w workach: niebieskim, zielonym i żółtym dopuszcza się zbieranie odpadów w workach dostarczonych mieszkańcom przez Wykonawcę świadczącego usługę odbioru odpadów komunalnych w 2018 roku. Dla odpadów ulegających biodegradacji , gromadzonych w brązowych workach dopuszcza się ich zbieranie wyłącznie w workach zakupionych przez mieszkańców, to jest oznaczonych napisem „2019”, bądź „2018”. Dla odpadów zmieszanych dopuszcza się zbieranie odpadów w workach dostarczonych mieszkańcom przez Wykonawcę świadczącego usługę odbioru odpadów komunalnych 2018 roku tj. oznaczonych „2018” wyłącznie w pierwszym kwartale 2019 roku. 4.16. Wykonawca zbiera i rejestruje wszystkie odpowiednio oznaczone i posiadające nalepki identyfikacyjne worki z odpadami. Na podstawie odczytu kodów kreskowych umieszczonych na workach przekazuje Zamawiającemu w formie elektronicznej dane dotyczące ilości i rodzaju odebranych worków z odpadami oraz ich wytwórcy każdorazowo w terminie do 5 dni roboczych po zbiórce. 4.17. Odbiór odpadów będzie się odbywał z następującą częstotliwością : 1) Odpady zmieszane zbierane w systemie workowym, odbierane będą na wyznaczonej trasie odbioru, w godzinach od 8:00 do 19:00, dwadzieścia cztery razy w roku, zgodnie z harmonogramem, ustalonym pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym, jednak nie rzadziej niż co 3 tygodnie, w sezonie letnim częściej niż zimą , 2) Odpady segregowane zbierane w systemie workowym, odbierane będą na wyznaczonej trasie odbioru, w godzinach od 8:00 do 19:00, siedemnaście bądź osiemnaście razy w roku, zgodnie z harmonogramem, ustalonym pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym, przy czym w okresie od maja do września przewiduje po dwie zbiórki w miesiącu w pozostałych miesiącach nie rzadziej niż co trzydzieści dni. 3) Zamawiający żąda aby odbiór odpadów segregowanych i zmieszanych w danej miejscowości odbywał się w różnych terminach, preferowany jest około siedmiodniowy odstęp czasowy, wyznaczenie określonych, różnych dni tygodnia na odbiór odpadów segregowanch i niesegregowanch, wyklucza się możliwość odbioru odpadów segregowanych i zmieszanych w tym samym dniu. 4) pozostałe odpady komunalne typu, zużyte opony, odpady budowlane i rozbiórkowe (z zastrzeżeniem, iż odpady te pochodzą z drobnych remontów, na które nie jest wymagane uzyskanie stosownego zezwolenia), odpady wielkogabarytowe i niebezpieczne (to jest m.in.: meble, dywany, materace, pierzyny, zabawki, zużyte: farby, lakiery, oleje, opakowania po środkach ochrony roślin i nawozach, chemikalia, przeterminowane leki, ) oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny żarówki, świetlówki, baterie i akumulatory odbierane będą z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych zlokalizowanego w miejscowości Iwierzyce obok Zakładu Wodno – Kanalizacyjnego, Iwierzyce 125 A na zgłoszenie Zamawiającego po zapełnieniu pojemników bądź boksów przeznaczonych na dane odpady. 5) Szczegółowe terminy odbioru odpadów z PSZOK-u zostaną każdorazowo uzgodnione pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym. 4.18. Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania miejsc po odbiorze odpadów komunalnych niezależnie od miejsca ich odbioru w należytej czystości w przypadku ich zanieczyszczenia. 4.19. Zamówienie obejmuje odbiór odpadów komunalnych z terenu Gminy Iwierzyce wyłącznie z nieruchomości zamieszkałych. Nie dopuszcza się zbierania odpadów z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Iwierzyce wraz z odpadami zebranymi z nieruchomości niezamieszkałych bądź odpadami z innych gmin oraz mieszania opadów segregowanych wraz z niesegregowanymi. Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego przed rozpoczęciem odbioru odpadów umożliwi kontrolę pojazdów wykorzystywanych do tego celu poprzez przyjazd w wyznaczone miejsce i okazanie pracownikowi Zamawiającego zawartości skrzyni ładunkowych. Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego przed rozpoczęciem i po zakończeniu odbioru odpadów umożliwi kontrolę pojazdów wykorzystywanych do tego celu poprzez przyjazd w wyznaczone miejsce i sprawdzenie wagi zebranych odpadów. 4.20 Wykonawca jest zobowiązany do nieodpłatnego wyposażenia Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych, w Iwierzycach, w pojemniki na odbiór opadów budowlanych to jest 4 pojemniki o pojemności 1100 l na okres realizacji umowy. 4.21 Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia akcji promującej selektywną zbiórkę odpadów w formie pogadanki, prelekcji bądź konkursu w pięciu placówkach oświatowych na ternie Gminy Iwierzyce - jeżeli dotyczy. Szczegółowy sposób i terminy przeprowadzenia akcji zostaną ustalone pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą po podpisaniu umowy. 4.22. Zagospodarowanie odpadów: 1) W ramach zagospodarowania odpadów Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych właściwej dla regionu zachodniego województwa podkarpackiego zgodnie z obowiązującym Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego, bądź do właściwej instalacji zastępczej, w takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest udokumentować brak możliwości przekazania wskazanych odpadów do instalacji regionalnej. 2) W przypadku selektywnie zebranych odpadów komunalnych, w ramach zagospodarowania odpadów, Wykonawca zobowiązany jest do ich przekazywania do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 i 18 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. 3) Wykonawca zobowiązany jest do zagospodarowania odebranych odpadów zgodnie z wszelkimi przepisami obowiązującymi w tym zakresie, w tym przekazania odpadów zielonych zgromadzonych w PSZOK-u bezpośrednio do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych. 4) Odbiór odpadów komunalnych przez właściwą instalację do zagospodarowania odpadów uwzględnioną z WPGO zapewnia sobie Wykonawca, który ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranym odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to m.in. ewentualnego przeładunku odpadów, transportu odpadów, spraw formalno – prawnych związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów. 5) Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni w stosunku do faktycznie odebranej ilości odpadów, osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku. 4.23.Wykonawca zobowiązuje się do zabezpieczenia powierzonych danych osobowych zgodnie z obowiązującą ustawą o ochronie danych osobowych, na zasadach określonych w odrębnej umowie. 4.24. Trasy odbioru odpadów. 1) Trasy zbiórki odpadów przebiegają wzdłuż dróg: krajowej, powiatowych i gminnych a także wewnętrznych. Wykonawca winien posiadać pojazdy umożliwiające poruszanie się po drogach o ograniczeniu tonażowym do 5 ton. Trasy odbioru odpadów z 9 sołectw zostały przedstawione na mapie poglądowej stanowiącej załącznik nr 9 do SIWZ ,to około 107 km. 2) W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamkniecie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości, oraz innych terminów ich odbioru. Wykonawca jest zobowiązany wykonać usługę w innym dniu, powiadamiając mieszkańców o nowym terminie odbioru odpadów. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie. 3) W przypadku uzasadnionej konieczności objęcia zbiórką odpadów nieruchomości znajdujących się poza aktualnie ustalonymi trasami długość trasy może ulec zwiększeniu. 3.4.25. Wykonawca będzie prowadził i przedkładał Zamawiającemu w wyznaczonym terminie dokumentację z realizacji przedmiotu zamówienia, tj.: a) miesięczne informacje o ilości, rodzaju i kodzie odebranych odpadów, jako załącznik do faktury, z wyszczególnieniem odpadów odebranych na trasie i w PSZOK-u, b) pisemne raporty wagowe określające co najmniej ilość i rodzaju odebranych odpadów (zgodnie z klasyfikacja odpadów ), wraz z czytelną informacją, że odpady te pochodzą z Gminy Iwierzyce , jako załącznik do faktury, z wyszczególnieniem odpadów odebranych na trasie i w PSZOK-u, c) karty przekazania odpadów, sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami, przekazywane raz na miesiąc do 5 dni roboczych, po zakończeniu miesiąca, którego te karty dotyczą, d) sprawozdania zgodnie z art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, e) raporty w formie elektronicznej z odbioru odpadów gromadzonych w workach zgodnie z odczytem kodów kreskowych do 5 dni roboczych, po każdej zbiórce, f) informacje o ilości rodzaju i wielkości worków na odpady, przekazanych w danym miesiącu do punktów odbioru, do 10 dnia każdego miesiąca za ubiegły miesiąc, g) informacje o ilości i wielkości worków na odpady sprzedanych w danym kwartale mieszkańcom w punktach dystrybucji , przekazywane do 10 dnia następnego miesiąca za ubiegły kwartał, h) monitorowania i weryfikacji spełniania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, przekazywanej niezwłocznie po ujawnieniu nieprawidłowości, i) innych dokumentów, jeśli będą niezbędne do prowadzenia zgodnej z obwiązującymi przepisami w tym zakresie, ewidencji odbioru i zagospodarowania odpadów z terenu Gminy Iwierzyce w tym z PSZOK-u ,) 4.26. Szacunkowa ilość odpadów do odbioru i zagospodarowania w okresie zamówienia wynosi 1 150 Mg w tym: odpady segregowane 300 Mg, odpady zmieszane 700 Mg, pozostałe odpady 150 Mg. Podana ilość odpadów jest szacunkowa i należy ją traktować orientacyjnie, ponieważ może ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego . Wykonawcy nie przysługuje prawo odszkodowania w przypadku zmniejszenia lub zwiększenia wskazanych ilości odpadów komunalnych. W Gminie Iwierzyce. zebrano następujące ilości odpadów komunalnych w okresie : od 01.01.2016 r. do 31.12.2016 r. : papier i tektura – 11,11 Mg tworzywa sztuczne – 110,76 Mg metal – 8,90 Mg szkło – 104,42 Mg odpady ulegające biodegradacji – 6,22 Mg zużyte opony – 14,88 Mg odpady zawierające freony - 1,17 Mg zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny – 6,40 Mg, odpady wielkogabarytowe – 13,55 Mg, baterie i akumulatory – 0,16 Mg farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze … – 0,59 Mg zmieszane odpady budowlane – 37,05 Mg, zmieszane odpady komunalne – 682,06 Mg. W okresie od o 01.01.2017 r. do 31.12.2017 r. : papier i tektura – 11,24 Mg tworzywa sztuczne – 125,32 Mg metal – 9,27 Mg szkło – 123,50 Mg odpady ulegające biodegradacji – 20,48 Mg zużyte opony – 47,55 Mg zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny – 10,22 Mg, odpady wielkogabarytowe – 50,80 Mg, baterie i akumulatory – 0,03 Mg farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze … – 0,36 Mg zmieszane odpady budowlane – 34,67 Mg, zmieszane odpady komunalne – 655,26 Mg. od 01.01.2018 r. do 30.09.2018 r. : papier – 9,46 Mg, metale i tworzywa sztuczne – 105,16 Mg szkło – 85,87 Mg odpady ulegające biodegradacji – 17,00 Mg baterie –0,05 Mg zmieszane odpady komunalne – 422,48 Mg. 4.27. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli ilości i rodzaju odpadów powstających na terenie Gminy Iwierzyce poprzez każdorazowe sprawdzanie ich wagi w miejscu przez siebie wskazanym. 4.28. Od 1 stycznia 2016 r. mieszkańcy bezpłatnie otrzymywali pakiet worków na odpady zmieszane oraz bez ograniczeń worki na odpady segregowane. W zależności od liczby mieszkańców i zadeklarowanego sposobu zbierania gospodarstwa, które segregują odpady, zamieszkałe przez: 1 do 2 osób otrzymały 24 czarne worki 60 l, od 3 do 5 osób otrzymały 24 worki czarne 120 l, 6 i więcej osób otrzymały 36 worków czarnych 120l. Gospodarstwa, które nie segregują odpadów, zamieszkałe przez: 1 do 2 osób otrzymały 36 worków czrnych 60l, od 3 do 5 osób otrzymały 36 worków czarnych120l, 6 i więcej osób otrzymały 60 worków czarnych 120l. W okresie od 01.01.2016 r. do 31.12.2016 r. Dostarczono do punktów odbioru i sprzedaży worek na tworzywa sztuczne – 49 420 szt. worek na szkło - 22 700 szt. worek na metal - 8 550 szt. worek na papier - 7 650 szt. worek na odpady ulegające biodegradacji - 11 600 szt. Poza dostarczonymi każdemu gospodarstwu domowemu pakiet worków na odpady zmieszane sprzedano: 2054 worki na odpady zmieszane o pojemności 120 l i 432 worki na odpady zmieszane o pojemności 60 l. W roku 2017 każde gospodarstwo otrzymało również pakiet worków na odpady zmieszane – taki sam jak w 2016 r. W okresie od 01.01.2017 r. do 31.12.2017 r. Dostarczono do punktów odbioru i sprzedaży worek na tworzywa sztuczne – 62 742 szt. worek na szkło - 31 225 szt. worek na metal - 7 840 szt. worek na papier - 9 970 szt. worek na odpady ulegające biodegradacji - 19 685 szt. W okresie od Poza dostarczonymi każdemu gospodarstwu domowemu pakiet worków na odpady zmieszane sprzedano: 1929 worków na odpady zmieszane o pojemności 120 l i 196 worków na odpady zmieszane 60 l. W okresie od 01.01.2018 r. do 30.09.2018 r. Dostarczono do punktów odbioru i sprzedaży worek na tworzywa sztuczne i metal – 59 517 szt. worek na szkło - 32 921 szt. worek na papier - 11 592 szt. Od 2018 r. worek na odpady ulegające biodegradacji był dostępny tylko za odpłatnością - sprzedano 1541 szt. Poza dostarczonymi każdemu gospodarstwu domowemu pakiet worków na odpady zmieszane jak poprzednio. W tym okresie sprzedano: 2259 worków na odpady zmieszane o pojemności 120 l i 190 worków na odpady zmieszane 60 l. 5. Wspólny słownik zamówień (CPV): 90511000-2 Usługi wywozu odpadów 90512000-9 Usługi transportu odpadów 6 Do obowiązków Wykonawcy należy również: 1) Prowadzenie ewidencji odpadów zgodnie z ustawą o odpadach i ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i przepisami szczegółowymi. 2) Wykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego przekazywania Zamawiającemu informacji o niewłaściwym gromadzeniu odpadów przez mieszkańców w szczególności nieprawidłowej segregacji bądź jej braku. W przypadku zakwalifikowania odpadów segregowanych do zmieszanych bądź niewłaściwej segregacji - wynikającej z niedopełnienia przez mieszkańca obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych, Wykonawca sporządza na tą okoliczność dokumentację ( oświadczenie bądź notatka pracownika czytelnie przez niego podpisane oraz dokumentację fotograficzną) umożliwiającą Zamawiającemu podjęcie stosownych działań. Wykaz numerów identyfikacyjnych nieruchomości (kodów kreskowych) wraz informacją dokumentującą nieprawidłową segregację odpadów Wykonawca przekaże Zamawiającemu niezwłocznie po ujawnieniu nieprawidłowości. 3) Wykonawca przedstawi Zamawiającemu wykaz telefonów do kontaktów roboczych z uwzględnieniem łączności bezprzewodowej niezbędnej do prawidłowej realizacji usługi. 4) Wykonawca zobowiązany jest do spełniania przez cały okres wykonywania usługi wszystkich wymogów wynikających z obowiązujących przepisów dotyczących odbierania i zagospodarowania odpadów, w tym prawa miejscowego, wymagań BHP i p.poż. 7.Klauzule społeczne . 1) Zamawiający przy realizacji przedmiotu zamówienia, stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymagał będzie zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zmówienia , jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonaniu prac w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1666). 2) Na podstawie art. 29 ust. 3a w związku z art. 36 ust.8a ustawy Pzp zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę pracowników wykonujących czynności bezpośrednio związane z odbiorem, załadunkiem i transportem odpadów komunalnych, (pracowników fizycznych w tym kierowców). Wykonawca przy realizacji zamówienia zatrudni w/w osoby na cały okres realizacji zamówienia. Zatrudnienie winno nastąpić na podstawie umowy o pracę, w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy lub właściwych przepisów państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub właściwych przepisów państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Powyższy wymóg nie dotyczy osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą w zakresie w jakim będą wykonywać osobiście usługi na rzecz Wykonawcy. 3) W przypadku ustania zatrudnienia, np. z rozwiązania stosunku pracy przez osoby, pracodawcę lub z innych przyczyn, w trakcie okresu realizacji zamówienia, Wykonawca zobowiązuje się w ich miejsce zatrudnić na pozostały okres realizacji zamówienia, licząc od dnia ustania zatrudnienia, inne osoby na warunkach , o których mowa w pkt 2). 4) W przypadku nie zatrudnienia przy realizacji zamówienia osób na umowę o pracę lub nie przedstawienia zamawiającemu na jego żądanie umów o pracę dokumentujących świadczenie pracy, Wykonawca zapłaci zamawiającemu karę umowną w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy. Kara będzie naliczana za każdy miesiąc, w którym Wykonawca nie wypełnił zobowiązania. 5) Wykonawca w terminie 5 dni licząc od daty rozpoczęcia wykonywania przedmiotu umowy i na każde żądanie zamawiającego przedstawi umowy o pracę osób zatrudnionych, o których mowa w pkt 2). Wykonawca powinien uzyskać od zatrudnionych pracowników, zgodę dla zamawiającego na dostęp do danych osobowych tych pracowników, w celu prawidłowej realizacji umowy. 8. Zamawiający nie dopuszcza składanie ofert częściowych. 9. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielania zamówień o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 6 ustawy. 10. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 11. Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej. 12. Zamawiający nie wprowadza zastrzeżenia wskazującego na obowiązek osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia. 12.1. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom. 13. Wykonawca zobowiązany będzie przedstawić na wezwanie Zamawiającego dokumenty o których mowa w pkt 6.5 SIWZ w odniesieniu do podwykonawców. W przypadku powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcom, Zamawiający żąda, wskazania przez Wykonawcę w ofercie (Formularzu ofertowym ) tej części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz podania przez Wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na zasoby których Wykonawca się powołuje.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90511000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 8 000,00 zł (słownie: osiem tysięcy 00/100 złotych) Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2018 r. poz. 110 ze zm.) 2.Oferent pod rygorem nieważności oferty wnosi wadium w w/w wysokości, najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego (data i godzina potwierdzenia wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego). Wadium w formie niepieniężnej Wykonawca składa w oryginale luźno z ofertą (w celu późniejszego zwrotu), a kopię dołącza do oferty. Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp, w ciągu 14 dni od daty pierwszego pisemnego żądania zgłoszonego przez Zamawiającego w terminie obowiązywania gwarancji. W przypadku wyboru pieniężnej formy, wadium należy wpłacać w kasie Urzędu Gminy (kasa czynna codziennie w godz. 730 – 1400 ) lub przelewem na rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy w Sędziszowie Młp., Odział w Iwierzycach, na Nr 87 9172 1013 0260 0202 2000 0020, z dopiskiem; Wadium na zadanie: "Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Iwierzyce w 2019 r." Wadium musi obejmować okres związania ofertą, który wynosi 30 dni, tj. obowiązuje do dnia 04.12.2018 r.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony jeżeli wykonawca posiada aktualny : 1) wpis do Rejestru Działalności Regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Iwierzyce w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, 2) wpis do Rejestru Bazy Danych o Odpadach w zakresie objętym przedmiotem zamówienia prowadzonego przez Marszałka Województwa
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. dowód wniesienia wadium, 2. pełnomocnictwo do działania w imieniu wykonawcy- jeśli dotyczy, 3. pisemne zobowiązanie podmiotu trzeciego - jeśli dotyczy, 4.oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej,

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach