Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkanych na terenie Gminy Księżpol

Gmina Księżpol ogłasza przetarg

  • Adres: 23415 Księżpol, ul. Biłgorajska
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 84 6877419 (20) , fax. 846 877 432
  • Data zamieszczenia: 2018-10-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Księżpol
    ul. Biłgorajska 12
    23415 Księżpol, woj. lubelskie
    tel. 84 6877419 (20), fax. 846 877 432
    REGON: 95036909500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://ugksiezpol.bip.lubelskie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkanych na terenie Gminy Księżpol
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I Przedmiot zamówienia Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy z terenu gminy Księżpol, oraz z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) zlokalizowanego w miejscowości Księżpol ul. Przemysłowa 10, w okresie od 1stycznia 2019 r. do 31grudnia 2020 r. Zadanie obejmuje odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018 r. poz. 1454 j.t.). Zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych Wykonawca przekaże do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych zgodnie z uchwałą Nr XLI/618/2018 Sejmiku Województwa Lubelskiego z dnia 18 czerwca 2018 r. zmieniająca uchwałę w sprawie wykonania „Planu Gospodarki Odpadami dla województwa lubelskiego 2022” Selektywnie zebrane odpady komunalne przekaże zgodnie z „zasadą bliskości” tj. do najbliżej położonych miejsc, w których mogą być przetworzone art. 20 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2018 r. poz. 992 t.j.). II Zakres zamówienia 1) Odbiór i zagospodarowanie od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z częstotliwością jeden raz w miesiącu kalendarzowym zgodnie z opracowanym harmonogramem odbioru odpadów, całej masy odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych obejmującej zmieszane odpady komunalne oraz odpady gromadzone w sposób selektywny tj. –szkło kolorowe w tym opakowania ze szkła kolorowego, - szkło bezbarwne w tym opakowania ze szkła bezbarwnego, - papier i tektury w tym odpady opakowaniowe z papieru i tektury, - tworzywa sztuczne w tym odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych, opakowania wielomateriałowe, metale i opakowania z metali, - odpady ulegające biodegradacji, - popiół oraz drobny gruz z nieruchomości zamieszkanych z terenu gminy Księżpol . 2) Wykonawca zobowiązany jest zorganizować dwa razy w roku w miesiącach kwiecień i październik 2019 r. i 2020 r. odbiór bezpośrednio od mieszkańców sprzed posesji następujące odpady komunalne : przeterminowane leki i chemikalia (np. farby, lakiery, przeterminowane środki ochrony roślin, rozpuszczalniki, opakowania po nawozach i środkach ochrony roślin, big-bagi i worki po nawozach), zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, odpady budowlane i rozbiórkowe, lampy fluorescencyjne, oleje, tłuszcze, tusze, odpady z odzieży i tekstyliów, zużyte opony . 3) Odbiór i zagospodarowanie przeterminowanych leków gromadzonych w specjalnym pojemniku z Przychodni Zdrowia w Księżpolu – jeden raz w miesiącu podczas zbiórki odpadów . 4) Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych gromadzonych w sposób selektywny z PSZOK z Księżpola zgodnie z rozdziałem VII pkt. 5) Wyposażenie nieodpłatnie nieruchomości zamieszkane w pojemniki na odpady zmieszane i worki do selektywnej zbiórki odpadów. Szacunkową liczbę nieruchomości w poszczególnych miejscowościach zawiera załącznik nr 7 do SIWZ. 6) Wyposażenie PSZOK w Księżpolu w urządzenia do gromadzenia odpadów . 7) Utrzymywanie w należytym stanie sanitarnym pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych. III Charakterystyka Gminy Księżpol Przedmiotem zamówienia objęte są następujące miejscowości: Borki, Budzyń, Cegielnia-Markowicze, Gliny, Kamionka, Korchów Drugi, Korchów Pierwszy, Księżpol, Kulasze, Majdan Nowy, Majdan Stary, Marianka, Markowicze, Nowy Lipowiec, Pawlichy, Płusy, Przymiarki, Rakówka, Rogale, Stare Króle, Stary Lipowiec, Zanie, Zawadka, Zynie. Liczba nieruchomości zamieszkanych, objętych systemem odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych, na dzień 30.09.2018 r. wynosi 1580 w tym: 1580 – zabudowa jednorodzinna, 4 - zabudowa wielolokalowa IV. Szczegółowe dane charakteryzujące zamówienie: Na terenie Gminy Księżpol prowadzi się odbiór następujących odpadów komunalnych, które powstają na terenie nieruchomości zamieszkanych przez mieszkańców: - zmieszane odpady komunalne, - odpady odbierane w sposób selektywny: przeterminowane leki i chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, drobny gruz, popioły, odpady z odzieży i tekstyliów, zużyte opony, odpady ulegające biodegradacji w tym zielone, papier i tektura, , szkło bezbarwne, szkło kolorowe, tworzywa sztuczne, metale . W PSZOK zbierane będą selektywnie następujące rodzaje odpadów powstających w gospodarstwach domowych: papier i tektura, szkło opakowaniowe bezbarwne i kolorowe, metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, przeterminowane leki i chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, odpady budowlane i rozbiórkowe, zużyte opony, popioły, odpady z odzieży i tekstyliów, styropian, odpady komunalne ulegające biodegradacji, (w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji i odpady zielone). Ilość odpadów komunalnych, która została zebrana w roku 2017 z terenu gminy Księżpol : Kod odpadu Rodzaj odpadu Masa odebranych odpadów Mg 20 03 01 Zmieszane odpady komunalne 478,36 15 01 04 Opakowania z metali 3,390 15 01 10 Opakowania zawierające pozostałości substancji niebezpiecznych lub nimi zanieczyszczone ( np. środkami ochrony roślin I i II klasy toksyczności – bardzo toksyczne i toksyczne) 0,094 16 01 03 Zużyte opony 15,0 17 01 07 Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06 13,10 20 01 02 Szkło 128,751 20 01 21 Lampy fluorescencyjne i inne odpady zawierające rtęć 0,025 20 01 23 Urządzenia zawierające freony 2,433 20 01 28 Farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze i żywice inne niż wymienione w 20 01 27 0,210 20 01 32 Leki inne niż wymienione w 20 01 31 0,035 20 01 35 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki 2,558 20 01 36 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 3,348 20 01 39 Tworzywa sztuczne 46,010 20 02 03 Inne odpady nieulegające biodegradacji 15,620 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 8,410 Ex 20 01 99 Popioły z gospodarstw domowych 1,81 20 01 01 Papier i tektura 55,210 20 02 01 Odpady ulegające biodegradacji 12,840 Ilość wytworzonych odpadów na terenie gminy Księżpol nie jest zależna od Zamawiającego. Podane ilości mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego uwzględniając ilość odpadów wytworzonych przez gospodarstwa domowe. Szacunkowa ilość odpadów przewidzianych do zbiórki i transportu w trakcie realizacji zadania tj. od 01.01.2018 r.-31.12.2019 r. wynosi: odpady zmieszane- 960 Mg, odpady zebrane selektywnie – 620 Mg. V Wymagania dotyczące urządzeń do gromadzenia odpadów komunalnych Wykonawca w terminie 7 dni przed rozpoczęciem realizacji zadania wyposaży nieodpłatnie nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w pojemniki do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych oraz worki do selektywnego zbierania odpadów komunalnych zgodnie z aktualnym Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Księżpol. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Księżpol w okresie trwania umowy. W takich przypadkach Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów zgodnie z nowo uchwalonym Regulaminem. Zamawiający wskazuje następujące kolory worków dla poszczególnych frakcji: - niebieski – przeznaczony na papier i tekturę, -zielony – przeznaczony na szkło kolorowe, - biały – przeznaczony na szkło bezbarwne, - żółty – przeznaczony na tworzywa sztuczne, odpady wielomateriałowe oraz metale, - brązowy – na odpady ulegające biodegradacji, - szary – na popiół i drobny gruz Worki winny być oznaczone logo firmy, nazwą określającą frakcję odpadów oraz krótkim opisem wymagań dotyczących ich segregacji, dla których są przeznaczone. Wymagane parametry dla worków: pojemność 120l , grubość 0,06mm, tworzywo folia polietylenowa LDPE VI Wymagane poziomy recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku: 1. Wykonawca jest zobowiązany do osiągnięcia na obszarze objętym przedmiotem zamówienia: 1) poziomu recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła 2) poziomu recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych stanowiących odpady komunalne, wyliczanych zgodnie z rozporządzeniem wydanym na podstawie art. 3b ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (aktualnie rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2167). 2. Wykonawca w okresie obowiązywania umowy jest zobowiązany ograniczyć masę odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania do wysokości określonej zgodnie z rozporządzeniem wydanym na podstawie art. 3c ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (aktualnie rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz. U. z 2017 r. poz. 2412). 3. Osiągniecie wskazanych w ust. 1 poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku frakcji odpadów wskazanych w ust. 1, jak również odpadów komunalnych wskazanych w ust. 2, wymagane jest w każdym półroczu danego roku. 4. Ustalenie, czy wykonawca osiągnął wymagane poziomy recyklingu oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania nastąpi na podstawie sprawozdania, o którym mowa w rozdz. X ust. 4 . VII Obowiązki Wykonawcy: 1) Wykonawca odbierze każdą ilość odpadów komunalnych zgodnie z harmonogramem i częstotliwością odbioru poszczególnych rodzajów odpadów. 2) Wykonawca przed rozpoczęciem realizacji zadania wyposaży nieruchomości zamieszkałe w terminie 7 dni przed rozpoczęciem realizacji zadania w pojemniki przeznaczone do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych oraz 2 komplety worków (po dwa worki każdego koloru) do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. Przy każdorazowym odbiorze odpadów selektywnie zbieranych Wykonawca wyposaży właścicieli nieruchomości, od których odebrano w/w odpady w worki, co najmniej w takiej samej ilości i kolorze, w jakiej zostały odebrane. 3) Monitorowanie realizowania przez właścicieli nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia niedopełnienia tego obowiązku przez właściciela Wykonawca trzykrotnie pisemnie informuje właściciela o prawidłowym postępowaniu z poszczególnymi rodzajami odpadów komunalnych i odnotowuje ten fakt w miesięcznym raporcie. Gdy właściciel nieruchomości w dalszym ciągu nie segreguje odpadów zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Księżpol, Wykonawca powiadomi o tym Zamawiającego niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu 7 dni (podając dane adresowe właściciela nieruchomości), a odpady odbierze, jako zmieszane. Na tę okoliczność Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację umożliwiająca identyfikację nieruchomości i zdjęcie fotograficzne z notatką opisującą stan zastany. 4) Posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem umowy przez cały okres realizacji umowy. Na żądanie Zamawiającego Wykonawca przedłoży kopię umowy ubezpieczenia lub polisy. 5) Ponoszenie wszelkich wydatków koniecznych do naprawienia wyrządzonej szkody w przypadkach zawinionych. 6) Wykonywanie wszelkich prac, objętych umową, w sposób niepowodujący nadmiernego zakłócania interesów osób trzecich. 7) Dysponowanie wszelkimi środkami logistycznymi i technicznymi niezbędnymi do należytego wykonania przedmiotu umowy. 8) Posiadanie uprawnień, zezwoleń i umów niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy. 9) Czyszczenie i mycie, dezynfekcja i dezynsekcja pojemników do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych (dostarczanych przez Wykonawcę), co najmniej dwa razy w roku. Wykonawca będzie prowadził przegląd pojemników dwa razy w roku pod kątem ich stanu technicznego, a w razie konieczności dokona ich odświeżenia, naprawy lub wymiany. 10) Wymiana uszkodzonego i nienadającego się do użytkowania pojemnika do zbiórki odpadów komunalnych na sprawny, w terminie nie dłuższym niż 7 dni od dnia zaobserwowania uszkodzenia lub zgłoszenia. 11) Wykonawca wyposaży nowo zamieszkaną nieruchomość, zgłoszoną przez Zamawiającego, w pojemnik na zamieszane odpady komunalne i worki na odpady segregowane zgodnie z ust. 2, oraz harmonogram odbioru odpadów komunalnych w terminie 7 dni od dnia zgłoszenia, oraz potwierdzi realizację zgłoszenia Zamawiającemu. 12) Zapewnienie numeru telefonu, pod który będą mogli dzwonić mieszkańcy z pytaniami oraz zastrzeżeniami, dotyczącymi działalności firmy. Telefon musi być aktywny od godziny 8.00 do godziny 15.00 w dni robocze. 13) Wykonanie przedmiotu zamówienia w sposób sprawny, ograniczający do minimum utrudnienia w ruchu drogowym. 14) Zapewnienie, dla właściwej realizacji przedmiotu umowy, dostatecznej ilości środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, jak również odpowiedniego personelu, 15) Dokonanie odbioru i transportu odpadów w przypadkach, kiedy dojazd do nieruchomości, z przyczyny niezależnej od właściciela, będzie czasowo utrudniony. 16) Okazywanie na żądanie Zamawiającego wszelkich dokumentów potwierdzających wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa. 17) Wykonywanie przedmiotu umowy z należytą starannością zgodnie z postanowieniami dokumentów składających się na umowę i obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa VIII Częstotliwość odbioru. Harmonogram. 1) Wykonawca zobowiązany jest odebrać każdą zebraną ilość odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych: a) odpady komunalne zmieszane - jeden raz w miesiącu b) odpady gromadzone selektywnie w workach tj. papier i tekturę, szkło bezbarwne i kolorowe, tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe, odpady ulegające biodegradacji, drobny gruz i zimne popioły – jeden raz w miesiącu w dniu odbioru odpadów niesegregowanych, c) przeterminowane leki i chemikalia (np. farby, lakiery, przeterminowane środki ochrony roślin, rozpuszczalniki, opakowania po nawozach i środkach ochrony roślin, big-bagi i worki po nawozach), zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, odpady budowlane i rozbiórkowe, lampy fluorescencyjne, oleje, tłuszcze, tusze, odpady z odzieży i tekstyliów, zużyte opony - dwa razy w roku w dniu odbioru odpadów niesegregowanych. 2) Szczegółowe zasady odbioru odpadów z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) w Księżpolu: a) Wykonawca zapewni odbiór następujących frakcji odpadów komunalnych gromadzonych w sposób selektywny: zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte baterie i akumulatory, odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, odpady z odzieży i tekstyliów, przeterminowane i niewykorzystane leki, odpady niebezpieczne, odpady budowlane i rozbiórkowe, drobny gruz i zimne popioły, styropian, szkło, metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, papier i tektura, odpady ulęgające biodegradacji w tym odpady zielone. b) Wykonawca wyposaży Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w odpowiednią ilość pojemników i kontenerów dla wyżej wymienionych frakcji dostosowanych do potrzeb punktu. c) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów na każdorazowe wezwanie Zamawiającego. Odbiór odpadów winien nastąpić w nieprzekraczalnym terminie 3 dni roboczych od dnia wezwania. 3) PSZOK mieści się na istniejącej bazie Zakładu Gospodarki Komunalnej w Księżpolu ul. Przemysłowa 10. W punkcie selektywnego zbierania odpadów komunalnych odpady dostarczane przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych odbierane będą nieodpłatnie. PSZOK będzie świadczył usługi w każdy piątek w godzinach o 800 do 1400. 4) Wykonawca zobowiązany będzie do opracowania i dostarczenia mieszkańcom harmonogramu wywozu odpadów zmieszanych oraz odpadów segregowanych w formie kalendarza usług oraz ulotek z zasadami segregacji odpadów. Harmonogram wywozu, o którym mowa wyżej, powinien określać datę oraz dzień tygodnia, w którym będzie realizowany wywóz. Dane teleadresowe Wykonawcy. Harmonogram powinien zostać opracowany w sposób czytelny. Ulotki o zasadach segregacji powinny być opracowane w sposób czytelny i zrozumiały. Wykonawca opracuje harmonogram wywozu oraz ulotki i dostarczy mieszkańcom w terminie 7 dni przed rozpoczęciem realizacji zadania. 5) Harmonogram i ulotki Wykonawca dostarczy dla każdego gospodarstwa domowego. Poprzez dostarczenie należy rozumieć umieszczenie harmonogramu, co najmniej w skrzynce na listy, w przypadku budynków wielorodzinnych harmonogram musi zostać wywieszony na tablicy ogłoszeń w każdej z klatek budynku oraz umieszczony w skrzynkach pocztowych właścicieli lokali. 6) Każdy harmonogram odbioru odpadów musi zostać uzgodniony z Zamawiającym. 7) Pierwszy harmonogram powinien obejmować okres od 1 stycznia 2019 roku do 31 grudnia 2019 r. i zostać opracowany i przedłożony Zamawiającemu w terminie niezwłocznym po podpisaniu umowy. 8) W przypadku zmiany Regulaminu, Wykonawca dostosuje harmonogram odbioru odpadów do zmian wynikających z Regulaminu. Zmieniony Harmonogram po akceptacji przez Zamawiającego, Wykonawca dostarczy mieszkańcom zgodnie z pkt. 3. IX Wymagania, co do sposobu odbierania odpadów: 1) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów z poszczególnych nieruchomości zgodnie z ustalonym przez Wykonawcę i zatwierdzonym przez Zamawiającego harmonogramem odbioru odpadów komunalnych. 2) Wykonawca obowiązany jest do odbierania odpadów w sposób uregulowany w odpowiednich przepisach zapewniający utrzymanie odpowiedniego stanu sanitarnego, w szczególności do: - zapobiegania wysypywaniu się odpadów z pojemników i worków podczas dokonywania odbioru, - uprzątnięcia i odbierania odpadów z miejsc ich gromadzenia, w tym także tych, które nie zostały umieszczone w pojemnikach, w przypadku zapełnienia pojemnika. 3) Wykonawcę obowiązuje: - zakaz mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości, - zakaz mieszania ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych, - zabezpieczenie przewożonych odpadów przed wysypywaniem w trakcie transportu; w przypadku wysypania Wykonawca obowiązany jest do natychmiastowego uprzątnięcia odpadów oraz skutków ich wysypania (np. plam) czy rozwiania przez wiatr. 4) W przypadku zgłoszenia nieodebrania odpadów w terminie wskazanym w harmonogramie, bądź innego przypadku niewykonania obowiązków wynikających z umowy, w szczególności niedostarczenia urządzeń do gromadzenia odpadów komunalnych w wyznaczonym terminie, niezapewnienia właściwego stanu sanitarnego pojemników lub porządkowego w miejscu zbierania odpadów, ustala się, że takie przypadki zostaną rozpatrzone w ramach postępowania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w ciągu 24 godzin od otrzymania od Zamawiającego zawiadomienia (Fax, telefon). Informację o sposobie rozpatrzenia reklamacji należy niezwłocznie przekazać Zamawiającemu faksem na numer 84 687 74 19. 5) Wykonawca niezwłocznie zawiadomi Zamawiającego o okolicznościach przeszkadzających w prawidłowym wykonaniu usługi. 6) W zakresie sprzętu służącego do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, jego stanu technicznego, utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, wymagań technicznych dotyczących wyposażenia pojazdów oraz zapewnienia odpowiedniego usytuowania i wyposażenia bazy magazynowo transportowej Wykonawca winien spełnić warunki określone w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122). X Raporty i sprawozdania 1) Wykonawca obowiązany jest do prowadzenia szczegółowej dokumentacji w wersji papierowej i elektronicznej, związanej z działalnością objętą zamówieniem oraz jej przekazywanie Zamawiającemu wraz ze złożoną fakturą za dany okres rozliczeniowy. Miesięczne raporty powinny zawierać: - ewidencję ilości i pojemności pojemników oraz worków odbieranych z poszczególnych nieruchomości, z podziałem na poszczególne frakcje odbieranych odpadów, - ewidencja właścicieli nieruchomości, którzy zbierają odpady komunalne w sposób niezgodny z Regulaminem wraz z dokumentacją fotograficzną, stanowiącą załącznik do wykazu. 2) Wykonawca jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu karty przekazania odpadów do miejsca ich odzysku, recyklingu lub unieszkodliwienia w terminie do 7 dnia każdego miesiąca następującego po miesiącu, którego dotyczą tj. karty przekazania odpadu potwierdzonej za zgodność z oryginałem lub w przypadku władania instalacją do zagospodarowania tych odpadów oświadczenia o dokonaniu takiej czynności, 3) W/w karty przekazania oraz raporty stanowią podstawę do wystawienia faktury za wykonaną usługę. 4) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania Zamawiającemu sprawozdań, o których mowa w art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach /Dz. U. z 2018 r. poz. 1454, j.t./. XI Pozostałe zobowiązania Wykonawcy względem Zamawiającego. 1) Wykonawcę obowiązuje przestrzeganie zasad poufności, co do informacji pozyskanych w związku z realizacją Umowy, w szczególności do przestrzegania przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, w tym należytego ich zabezpieczenia i ochrony. Wykonawca nie może wykorzystywać pozyskanych danych w żaden inny sposób lub w innym celu niż wykonywanie obowiązków wynikających z umowy. 2) Wykonawca winien dysponować sprzętem umożliwiającym odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości położonych przy drogach niespełniających parametrów dróg publicznych. 3) Wykonawca ustalając cenę usługi uwzględni dochody, jakie uzyska ze sprzedaży surowców z selektywnej zbiórki. 4) W przypadku stwierdzenia, ze usługi wykonywane są niezgodnie z obowiązującymi przepisami Zamawiający może odmówić zapłaty i żądać ich ponownego wykonania lub odstąpić od umowy z winy Wykonawcy z naliczeniem kary umownej. Klauzula zatrudnienia. 1) Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w zakresie kierowania pojazdami odbierającymi, transportującymi odpady; - czynności w zakresie odbioru, załadunku pojemników odpadów na pojazdy odbierające, transportujące odpady. 2) W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3) Wykonawca w terminie 7 dni od daty zawarcia umowy zobowiązany jest do złożenia w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy. 4) W trakcie realizacji zamówienia zamawiający ma również prawo do żądania od wykonawcy innych dowodów niż wymienione w pkt. 3 lit. a w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia tj.: a) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy RODO (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; b) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; c) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy RODO. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. 5) Wykonawca na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym przez niego terminie zobowiązany jest przedłożyć dokumenty opisane w pkt. 4. 6) Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego stanowiącej Załącznik nr 2 do SIWZ. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. 7) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90513100-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100 złotych) 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359 ze zm.) 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: Urząd Gminy Księżpol: Bank Spółdzielczym w Księżpolu nr rachunku: 71 9614 0008 2001 0000 0967 0001 z adnotacją „Wadium Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych – Znak sprawy: BGK.271.1.17.2018 4. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, zamawiający uzna wadium, które znajdzie się na rachunku bankowym zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 5. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) kwotę gwarancji, c) termin ważności gwarancji w formule: „od dnia …….– do dnia ………”, d) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze żądanie zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. 6. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, zamawiający wymaga oryginału dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia). 7. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert. 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem przypadku określonego w art. 46 ust. 4a ustawy. 9. Zamawiający zwraca wadium wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów , potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 14. Zasady wnoszenia wadium określone w niniejszym Rozdziale dotyczą również przedłużania ważności wadium oraz wnoszenia nowego wadium w przypadkach określonych w ustawie.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna ten warunek za spełniony jeżeli Wykonawcy wykażą, że poosiadają - aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości prowadzonego przez Wójta Gminy Księżpol zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminie ( Dz. U. z 2018 r. poz.1454 j.t.), -aktualne zezwolenie obejmujące prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów zgodnie z wymogami określonymi w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2018 r. poz. 922 ze zm.)
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy (informacji z otwarcia ofert), jest zobowiązany do przekazania zamawiającemu oświadczenia o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik Nr 5 do SIWZ. 2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając (WRAZ Z OFERTĄ) zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 3. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt. 8.6.2 SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach