Przetargi.pl
„Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Zakrzówek”

Gmina Zakrzówek ogłasza przetarg

  • Adres: 23-213 Zakrzówek, ul. Żeromskiego
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 818 215 002 , fax. 818 215 002
  • Data zamieszczenia: 2020-09-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Zakrzówek
    ul. Żeromskiego 24
    23-213 Zakrzówek, woj. lubelskie
    tel. 818 215 002, fax. 818 215 002
    REGON: 43102013800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zakrzowek.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Zakrzówek”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1 Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Zakrzówek oraz z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK), położonego w miejscowości Zakrzówek, ul. Żeromskiego (obok kotłowni opalanej biomasą). 3.2 Charakterystyka gminy Zakrzówek Powierzchnia: 9,908 ha Ogólne dane administracyjne: gmina wiejska w skład której wchodzi 16 sołectw: Bystrzyca, Góry, Józefin, Lipno, Majdan-Grabina, Majorat, Rudki, Rudnik Drugi, Rudnik Pierwszy, Studzianki, Studzianki-Kolonia, Sulów, Świerczyna, Zakrzówek, Zakrzówek Nowy, Zakrzówek-Wieś. Mapa gminy Zakrzówek stanowi Załącznik nr 6 do SIWZ. 3.3 Dane dotyczące mieszkańców i rodzaju zabudowy: a) liczba mieszkańców ogółem: 6466 b) liczba gospodarstw ogółem: 1825 Na obszarze gminy Zakrzówek występuje zabudowa jednorodzinna za wyjątkiem miejscowości Zakrzówek: kilka procent mieszkańców zabudowy wielorodzinnej. Szacunkowa liczba nieruchomości zamieszkałych, z których należy odebrać i zagospodarować odpady wynosi na dzień ogłoszenia przetargu 1825. Powyższe dane o ilości osób zamieszkałych mogą ulec zmianie na skutek migracji ludności. Liczba nieruchomości zamieszkałych może ulec zmianie w wyniku oddania do użytku i zamieszkania nowych budynków lub wyludnienia. W przypadku zamieszkania mieszkańców w nowych nieruchomościach Wykonawca odbierze i zagospodaruje odpady komunalne z nowych nieruchomości począwszy od pierwszego miesiąca od umieszczenia ich w bazie danych Gminy i przekazania tych informacji przez Zamawiającego. Należy wyposażyć nieodpłatnie wszystkie nieruchomości zamieszkałe w pojemniki na zmieszane odpady komunalne na podstawie indywidulanej umowy z właścicielem nieruchomości. Zamawiający dostarczy Wykonawcy dokładny wykaz nieruchomości zamieszkałych oraz informację czy dana nieruchomość zadeklarowała segregowanie odpadów komunalnych w ciągu 3 dni roboczych od podpisania umowy. Otrzymane dane posłużą Wykonawcy do przygotowania odpowiedniej ilości worków na odpady komunalne zbierane selektywnie („frakcja sucha”) oraz comiesięcznego rozliczenia się z Zamawiającym za wykonaną usługę w oparciu o cenę przedstawioną w ofercie. 3.4 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Zakrzówek. Usługa obejmuje również odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych zebranych w prowadzonym przez Zamawiającego Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) w miejscowości Zakrzówek, ul. Żeromskiego (obok kotłowni opalanej biomasą) oraz dostawę nieodpłatnie pojemników i worków przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, tj.: frakcji suchej i frakcji zmieszanej. Odpady komunalne gromadzone są z podziałem na następujące frakcje:  odpady zmieszane  odpady zbierane selektywne, z podziałem na: – „Papier”, – „Szkło” – „Metale i tworzywa sztuczne” – „BIO” – biodegradowalne. Szczegółowa klasyfikacja rodzajów odpadów wchodzących w skład poszczególnych frakcji znajduje się w Rozdziale 3 pkt 3.6. Dla potrzeb selektywnej zbiórki odpadów komunalnych stosuje się następujące oznakowania worków:  zielony z widocznym napisem „SZKŁO” – do zbierania szkła i opakowań szklanych,  niebieski z widocznym napisem „PAPIER” – do zbierania papieru, tektury,  żółty z widocznym napisem „METALE I TWORZYWA SZTUCZNE” – do zbierania metali, tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych ,  brązowy z widocznym napisem „BIO” - z przeznaczeniem na odpady biodegradowalne, W harmonogramie, który Wykonawca przedstawi do zatwierdzenia w dniu podpisania umowy Zamawiającemu, konieczne jest również określenie terminu odbierania odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, worków po nawozach, sznurków, styropianu oraz wełny mineralnej. Odbiór ten będzie odbywał się w PSZOK-u oraz w ramach tzw. wystawki. W tym zakresie Wykonawca z wyprzedzeniem dwu tygodniowym rozpowszechni informację w drodze plakatów w ilości trzy plakaty na teren każdego sołectwa. Zamawiający zastrzega jednocześnie, iż zmiana częstotliwości odbioru może nastąpić w przypadku zmiany zapisów Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Zakrzówek. Harmonogram należy tak opracować by odbiór odpadów następował w dni robocze. Powinien odbywać się dla danej nieruchomości zawsze w ten sam dzień miesiąca (np. pierwszy poniedziałek miesiąca, drugi wtorek miesiąca itd.). Wykonawca winien tak konstruować harmonogram by odbierać odpady z danej miejscowości jednego dnia jeśli pozwolą na to warunki techniczne, topograficzne itp. Harmonogram musi zawierać także informację, do której godziny w dniu odbioru właściciele nieruchomości zamieszkałych mają wystawić pojemniki i worki do odbioru. Nie dopuszcza się zbierania - dopełniania pojazdów odpadów z terenu innej gminy. Pojazd odbierający odpady nie może skracać drogi poprzez przejazd przez teren innej gminy. Odpady należy odbierać w terminach określonych w harmonogramie. W przypadku szczególnych utrudnień wynikających z warunków atmosferycznych (deszcze, zawieje i zamiecie śnieżne, itp.) oraz przypadającym w dniu wolnym od pracy. Wykonawca odbierze odpady w następnym dniu nie będącym dniem ustawowo wolnym od pracy. Rodzaje pojemników i worków do zbierania odpadów komunalnych na terenie gminy Zakrzówek, zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Zakrzówek: a) worki foliowe o pojemności 120 l,, b) kosze uliczne o pojemności od 10 l do 50 l,, c) pojemniki na odpady o pojemności od 120 l, 240 l, 3600 l, d) worki z folii LDPE 120 l na frakcje zbierane selektywnie e) kontenery o pojemności od 5 do 7 m3 Usługa odbioru i zagospodarowania odpadów winna być zgodna z określonymi w odpowiednich przepisach prawa wymaganiami w zakresie standardu sanitarnego oraz ochrony środowiska. Odbiór ww. odpadów komunalnych następuje zgodnie z obowiązującym w czasie trwania umowy Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Zakrzówek. Określa się następujący sposób odbioru odpadów, w zależności od rodzaju zabudowy: • Zabudowa jednorodzinna: Na terenie zabudowy jednorodzinnej obowiązywać będzie system mieszany pojemnikowo-workowy zbiórki odpadów komunalnych, w systemie „sprzed furtki”, tzn. że odbiór odpadów i transport odpadów następuję z pojemników ustawionych przy drogach gminnych, powiatowych, wojewódzkich oraz drogach wewnętrznych stanowiących własność gminy Zakrzówek. Zmieszane odpady komunalne (kod 20 03 01) Zmieszane odpady komunalne odbierane będą z pojemników o pojemności 120 i 240 litrów od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy (tzw. nieruchomości zamieszkałych). Wykonawca zapewni nieodpłatnie w/w pojemnik na odpady zmieszane oraz oznaczy go numerem porządkowym nieruchomości, z której odpady pochodzą. Wykonawca przedłoży projekt oznaczenia pojemników np.: naklejka z numerem lub inna forma. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę odpadów zmieszanych – raz w miesiącu, a w miesiącach od kwietnia do października raz na dwa tygodnie w godzinach 7:00 do 20:00 w dni robocze. Odpady komunalne zbierane selektywnie Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie zabudowy jednorodzinnej odbywać się będzie w plastikowych workach o kolorach określonych w Rozdziale 3.6. Worki te zapewnia nieodpłatnie Wykonawca i dostarczy je w miejsca wskazane przez Zamawiającego. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę odpadów zbieranych selektywnie – nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu w godzinach od 7:00 do 20:00 w dni robocze. Odpady zbierane w worki z oznaczeniem „BIO” będą odbierane z nie więcej jak 5% szacowanej liczby posesji. Odbiór odpadów wielkogabarytowych tzw. wystawka (zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, worków po nawozach, sznurków, styropianu oraz wełny mineralnej) Wykonawca zorganizuje dwa razy do roku w terminie wiosennym i jesiennym. 3.5 Ilość i charakterystyka pojemników na odpady zmieszane i worków przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych: a) charakterystyka pojemników: • materiał – tworzywo PE-HD (polietylen), • pojemność – 120l, 240l • każdy kolor z wyjątkiem koloru brązowego, który przeznaczony jest na odpady biodegradowalne, • nadruk – kolor nadruku kontrastujący z kolorem pojemnika z nazwą Wykonawcy i napisem gmina Zakrzówek oraz numer posesji (Bystrzyca x lub Zakrzówek ul. x i nr y). b) szacowane ilości pojemników: • pojemność 120l – 1 280 szt. • pojemność 240l – 545 szt. c) charakterystyka worków: • materiał – folia polietylenowa LDPE, • pojemność –120 l, • grubość – zapewniająca wytrzymałość, co najmniej 60 mikronów, • dla potrzeb selektywnej zbiórki odpadów komunalnych stosuje się następujące oznakowania kolorystyczne pojemników/worków:  zielony z widocznym napisem „SZKŁO” – do zbierania szkła i opakowań szklanych,  niebieski z widocznym napisem „PAPIER” – do zbierania papieru, tektury,  żółty z widocznym napisem „METALE I TWORZYWA SZTUCZNE” – do zbierania metali, tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych ,  brązowy z widocznym napisem „BIO” - z przeznaczeniem na odpady biodegradowalne, d) szacowana ilość worków: • w liczbie wystarczającej do realizacji zamówienia – w pierwszym miesiącu należy dostarczyć do każdej nieruchomości minimum 3 worki na odpady „METALE I TWORZYWA SZTUCZNE”, po 1 worku na „SZKŁO” i „PAPIER”, w kolejnych miesiącach Wykonawca będzie cyklicznie wyposażał w nowe, puste worki do frakcji suchej (w ilości odpowiadającej odebranym workom). Na wniosek mieszkańca będzie zostawiał dodatkowy worek. 3.6 Klasyfikacja rodzajów odpadów do poszczególnej frakcji: Frakcja zmieszana: • 20 03 01 niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne Frakcja sucha: • 20 01 01 papier i tektura, • 20 01 02 szkło, • 20 01 39 tworzywa sztuczne, • 20 01 40 metale, • 20 01 99 inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny • 15 01 01 opakowania z papieru i tektury, • 15 01 02 opakowania z tworzyw sztucznych, • 15 01 04 opakowania z metalu, • 15 01 05 opakowania wielomateriałowe, • 15 01 06 zmieszane odpady opakowaniowe, • 15 01 07 opakowania ze szkła W ramach PSZOK gromadzone są następujące rodzaje odpadów komunalnych: • 20 02 01 odpady ulegające biodegradacji, • 20 01 08 odpady kuchenne ulegające biodegradacji • 20 01 13* Rozpuszczalniki, • 20 01 14* Kwasy, • 20 01 15* Alkalia, • 20 01 17 Odczynniki fotograficzne, • 20 01 21* Lampy fluorescencyjne i inne odpady zawierające rtęć, • 20 01 26* Oleje i tłuszcze inne niż wymienione w 20 01 25, • 20 01 27* Farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze i żywice zawierające substancje niebezpieczne, • 20 01 28 Farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze i żywice inne niż wymienione w 20 01 27, • 20 01 29* Detergenty zawierające substancje niebezpieczne, • 20 01 30 Detergenty inne niż wymienione w 20 01 29, • 20 01 31* Leki cytotoksyczne i cytostatyczne, • 20 01 31 Leki inne niż wymienione w 20 01 31, • 20 01 35* Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki, • 20 01 36 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35, • 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe, • 15 01 10* Opakowania zawierające pozostałości substancji niebezpiecznych lub nimi zanieczyszczone (np. środkami ochrony roślin I i II klasy toksyczności – bardzo toksyczne i toksyczne), • 15 01 11* Opakowania z metali zawierające niebezpieczne porowate elementy wzmocnienia konstrukcyjnego (np. azbest), włącznie z pustymi pojemnikami ciśnieniowymi, • 16 06 04 Baterie alkaliczne (z wyłączeniem 16 06 03), • 16 06 05 Inne baterie i akumulatory, • 13 02 04* Mineralne oleje silnikowe, przekładniowe i smarowe zawierające związki chlorowcoorganiczne, • 13 02 05* Mineralne oleje silnikowe, przekładniowe i smarowe niezawierające związków chlorowcoorganicznych, • 13 02 06* Syntetyczne oleje silnikowe, przekładniowe i smarowe, • 13 02 07* Oleje silnikowe, przekładniowe i smarowe łatwo ulegające biodegradacji, • 13 02 08* Inne oleje silnikowe, przekładniowe i smarowe. • 17 01 07 Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06, • 17 01 04 Zmieszane odpady z budowy, remontów i demontażu inne niż wymienione w 17 09 01, 17 09 02, 17 09 03, • 16 01 03 zużyte opony Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i zagospodarowania odpadów (w tym popiołu) zgromadzonych w PSZOK w terminach uzgodnionych z Zamawiającym. Pojemniki na gromadzenie odpadów oraz infrastrukturę związaną z działalnością PSZOK zapewnia Zamawiający. Właściciel nieruchomości zapewnia utrzymanie pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym. 3.7 Szacowana ilość odpadów komunalnych. Rodzaj odpadów komunalnych Przewidywana masa odpadów w okresie od 01.01.2021 r. do 31.12.2021 r. w Mg Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 452,64 Inne nie wymienione frakcje zbierane w sposób selektywny - szkło 72,68 Papier i tektura 62,56 Inne odpady nieulegające biodegradacji 70,04 Odpady wielkogabarytowe 57,48 Opakowania zawierające pozostałości substancji niebezpiecznych 2,90 Materiały izolacyjne 0,71 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne 11,17 Odpady ulegające biodegradacji 1,00 Odpady komunalne nie wymienione w innych podgrupach- popiół 52,72 Zużyte opony 2,00 Tworzywa sztuczne 3,44 Urządzenia zawierające freony 2,82 Razem: 792,16 Przewidywana ilość wytworzonych odpadów komunalnych, którą trzeba będzie odebrać i zagospodarować – (od 01.01.2021 r. do 31.12.2021 r.) – 792,16 Mg. Szacunek odnosi się łącznie do odpadów pochodzących z nieruchomości zamieszkałych oraz odpadów przekazywanych do PSZOK. W związku z tym, iż określone wyżej ilości są wielkościami szacunkowymi mogą ulec zmianie (zmniejszeniu lub zwiększeniu). 3.8 Sprzęt techniczny Wykonawcy. Wykonawca winien dysponować sprzętem zapewniającym prawidłowe wykonanie zamówienia, zgodnie z warunkami określonymi Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. 2013 poz. 122). 3.9 Zamawiający dopuszcza korzystanie z podwykonawców. Wykonawca: a) jest zobowiązany wskazać w formularzu ofertowym (załącznik nr 2 do SIWZ) części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podać firmy (oznaczenie przedsiębiorstwa) podwykonawców; b) w przypadku podpisania umowy wykonawca będzie zobowiązany, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia podał - o ile są już znane - nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych. Wykonawca będzie zawiadamiał podczas realizacji umowy Zamawiającego o wszelkich zmianach danych dotyczących podwykonawców, a także przekazywał informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację usług. Wykonawca będzie zobowiązany zgłosić podwykonawców na zasadach określonych w przepisach art. 143 b ustawy Prawo zamówień publicznych. c) jeżeli późniejsza zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, w celu wskazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca jest zobowiązany wskazać Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełniają je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Kary umowne za nieprawidłowe zgłaszanie podwykonawców oraz realizowanie na ich rzecz płatności określone są we wzorze umowy. 3.10 Zamawiający przy usłudze związanej z przedmiotem zamówienia określa wymóg zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na umowę o pracę co najmniej następujących osób: kierowców oraz obsługi pojazdów odbierających zmieszane odpady komunalne, odpady zbierane selektywnie, odpady odbierane w ramach tzw. wystawki oraz odpady z PSZOK-u. Wykonawca przedstawia Zamawiającemu najpóźniej w dniu podpisania umowy wykaz osób zatrudnionych przy realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem czynności jakie będą oni wykonywać. Wykonawca zobowiązuje się, że w/w pracownicy będą w okresie realizacji umowy zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1320). Wykonawca do realizacji zamówienia powinien zatrudnić osoby, których dane osobowe ma prawo przetwarzać na podstawie odrębnych przepisów oraz które wyrażą zgodę na dostęp przez Zamawiającego do ich danych osobowych. Osoby, które takiej zgody nie wyrażają nie mogą brać udziału w realizacji zamówienia. Wymagania zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, zostały określone w załączniku nr 1 do SIWZ (wzór umowy). Powyższe wymagania określają w szczególności: a) sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, a) uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań, 3.11 Obowiązki Wykonawcy przed rozpoczęciem i w trakcie realizacji zamówienia. 1. Wykonawca ma obowiązek nieodpłatnego wyposażenia miejsc gromadzenia odpadów w niezbędne pojemniki oraz właścicieli nieruchomości w niezbędne worki i pojemniki do dnia 31 grudnia 2020 r. Na potwierdzenie dostarczenia pojemników Wykonawca przedłoży Zamawiającemu potwierdzenia od właścicieli nieruchomości opatrzone datą przekazania i podpisem właściciela bądź jego przedstawiciela. W przypadku niemożności spełnienia tego warunku z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, wskaże on Zamawiającemu te przyczyny na piśmie i udokumentuje ich zaistnienie. Za dowód mogą być uznane wskazania urządzeń kontrolujących czas i przebieg tras pojazdów takich jak tachograf czy GPS. Za przyczyny niezależne od Wykonawcy można będzie uznać w szczególności co najmniej trzykrotne nie zastanie właściciela nieruchomości pod wskazanym adresem w odstępach co najmniej 3 dniowych w godzinach 7.00 – 20.00. Pojemnik na frakcje zmieszaną muszą być w dobrym stanie technicznym, a także spełniać wymagania określone w ustawie o systemie oceny zgodności i wymagania PN oraz muszą być dostosowane do samochodów odbierających odpady komunalne. W trakcie realizacji zamówienia Wykonawca będzie cyklicznie wyposażał w nowe, puste worki do frakcji suchej (w ilości odpowiadającej odebranym workom) właścicieli nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej zgodnie z harmonogramem odbioru odpadów z poszczególnych nieruchomości, umożliwiając w sposób prawidłowy gromadzenie odpadów segregowanych przez właścicieli nieruchomości i sprawne funkcjonowanie systemu w gminie. 2. Wykonawca odpowiada za informowanie mieszkańców o zasadach i terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. 3. Wykonawca zobowiązuje się również do utrzymania właściwego stanu higieniczno –sanitarnego i porządkowego miejsc zbierania odpadów, w szczególności poprzez posprzątanie miejsca wokół pojemników i jej otoczenia oraz dostawionych na pojemnikach worków z odpadami komunalnymi zmieszanymi (ww. właściciele nieruchomości mają możliwość dostawienia tego rodzaju worków w przypadku, gdy pojemność pojemnika w danym okresie będzie niewystarczająca), jak również przedstawienie Zamawiającemu informacji (jeden raz w miesiącu) dotyczących miejsc odbioru tego rodzaju worków (adres nieruchomości i ilość dostawionych worków), które to informacje zostaną wykorzystane na potrzeby postępowań kontrolnych w zakresie zgodności zadeklarowanej z faktyczną ilością osób zamieszkujących daną nieruchomość, 4. W przypadku zgłoszenia nieodebrania odpadów w terminie wskazanym w harmonogramie bądź innego przypadku niewykonania obowiązków wynikających z umowy, w szczególności niedostarczenia worków lub niezapewnienia właściwego stanu higieniczno-sanitarnego i porządkowego miejsc zbierania odpadów, strony zgodnie ustalają, że przypadki te zostaną rozpatrzone w ramach postępowania reklamacyjnego. Wykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego rozpatrzenia reklamacji, nie później jednak, niż w ciągu 48 godzin od otrzymania od Zamawiającego zawiadomienia faxem, telefonicznie lub drogą mailową. Informację o sposobie rozpatrzenia reklamacji należy niezwłocznie przekazać Zamawiającemu faxem na numer (81) 82 15 002 lub adres e-mail przedstawiciela Zamawiającego wskazanego do kontaktu, 5. Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca, 6. Wykonawca jest zobowiązany do weryfikowania poprawności prowadzonej segregacji. W przypadku gdy właściciel nieruchomości, który zdeklarował się na gromadzenie odpadów w sposób selektywny a gromadzi odpady zmieszane lub prowadzi segregację niezgodnie z obowiązującym Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Zakrzówek, Wykonawca informuje Zamawiającego w terminie 7 dni, że odpady są zbierane niezgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Zakrzówek, załączając odpowiednią dokumentację fotograficzną. 7. Wykonawca jest zobowiązany do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze i przekazywania dokumentacji pomiarów Zamawiającemu w okresach miesięcznych Wykonawca jest zobowiązany do bieżącego prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i przekazywania kopii dokumentacji Zamawiającemu. 8. System odbierania odpadów komunalnych nie obejmuje odpadów poprodukcyjnych powstających w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej. 3.12 Obowiązki Wykonawcy w zakresie prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem. 1. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia szczegółowej dokumentacji w wersji papierowej i elektronicznej, związanej z działalnością objętą zamówieniem, i przekazywanie jej Zamawiającemu w systemie miesięcznym, w terminie do 10-tego dnia miesiąca następującego po miesiącu objętym sprawozdaniem, tj.: a) przekazanie Kart Przekazania Odpadów oraz ewidencji odpadów odebranych w danym miesiącu i przekazanych do instalacji do przetwarzania odpadów oraz innych dokumentów potwierdzających ilość odebranych odpadów komunalnych oraz tras przejazdu, b) przekazanie Kart Przekazania Odpadów i ewidencji odpadów z PSZOK-u. 2. Wykonawca zobowiązany jest do przedkładania Zamawiającemu półrocznych sprawozdań, zgodnych z art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U.2020 r. poz. 1439). 3. Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania zasad poufności co do informacji pozyskanych w związku z realizacją Umowy, w szczególności do przestrzegania przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, w tym należytego zabezpieczenia i ochrony tych danych. Wykonawca nie może wykorzystywać pozyskanych danych w żaden inny sposób lub w innym celu niż wykonywania umowy, w szczególności zakazuje się wykorzystywania danych w celach reklamowych lub marketingowych. 3.13 Obowiązki Wykonawcy w zakresie transportu odpadów komunalnych. 1. Wykonawca obowiązany jest do odbierania odpadów komunalnych w sposób zapewniający utrzymanie odpowiedniego stanu sanitarnego, w szczególności do: a) zapobiegania wysypywaniu się odpadów z pojemników i worków podczas dokonywania odbioru, b) uprzątnięcia i odbierania odpadów z miejsc ich gromadzenia, w tym także tych odpadów, które nie zostały umieszczone w pojemnikach. 2. Wykonawcę obowiązuje: a) zakaz mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odebranymi od właścicieli nieruchomości, b) zabezpieczenie przewożonych odpadów przed wysypaniem w trakcie transportu; w przypadku wysypania się odpadów Wykonawca obowiązany jest do natychmiastowego uprzątnięcia odpadów oraz skutków ich wysypania (zabrudzeń, plam itd.), c) zapewnienia odpowiedniego stanu sanitarnego (mycie i dezynfekcja) pojazdów używanych do realizacji zamówienia. 3. Wykonawca winien dysponować sprzętem umożliwiającym odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości położonych przy drogach nie spełniających parametrów dróg publicznych. 4. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wyrywkowej kontroli, czy przed rozpoczęciem zbiórki odpadów z terenu gminy Zakrzówek środek transportu przeznaczony do odbioru odpadów komunalnych jest pusty. 5. W przypadku stwierdzenia, że usługi wykonywane są niezgodnie z obowiązującymi przepisami Zamawiający może odmówić zapłaty i żądać ich ponownego wykonania lub odstąpić od umowy z winy Wykonawcy z naliczeniem kary umownej. 6. Obowiązkiem Wykonawcy będzie odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie gminy Zakrzówek. Usługa obejmuje również odbiór odpadów komunalnych z punktów trudnodostępnych i w warunkach trudnodostępnych (szczególnie zimą i w okresie wzmożonych opadów deszczu i śniegu) poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów z punktów adresowych o problematycznej lokalizacji. 3.14 Warunki wykonania zamówienia zawarte są we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ. Przedmiot zamówienia nie jest dzielony na części.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje wymagań w zakresie tego warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1 Oświadczenia i dokumenty wymagane w rozdziale 7.1 i 20 SIWZ. 2 Formularz ofertowy (wg załącznika nr 2) – w przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie należy podać nazwy (firmy) oraz dokładne adresy wszystkich wykonawców składających ofertę wspólną..3 Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 23 ustawy Prawo zamówień publicznych (dotyczy również wspólników spółki cywilnej). 4 Pełnomocnictwo do występowania w imieniu wykonawcy, w przypadku, gdy dokumenty składające się na ofertę podpisuje osoba, której umocowanie do reprezentowania wykonawcy nie będzie wynikać z dokumentów załączonych do oferty. 5 W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty i oświadczenia składające się na ofertę powinny być podpisane przez pełnomocnika. 6 Pełnomocnictwo, o którym mowa w pkt 11.5.3 i 11.5.4 powinno być przedstawione w formie oryginału lub kopii poświadczonej w drodze czynności notarialnej w rozumieniu ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. Prawo o notariacie (Dz. U. z 2020 r.poz.1192). 7 Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert (o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy), samodzielnie (bez odrębnego wezwania ze strony zamawiającego) przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej z innymi wykonawcami składającymi oferty w danym postępowaniu (o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 PZP) – wg załącznika Nr 4 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 8 Jeżeli wykonawca nie złoży oświadczenia, o którym mowa w sekcji 7.1.1, lub oświadczenie jest niekompletne, zawiera błędy lub budzi wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wezwie do jego złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach