Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Sabnie

Gmina Sabnie ogłasza przetarg

  • Adres: 08-331 Sabnie, ul. Główna
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 025 787 41 90 , fax. 025 787 42 49
  • Data zamieszczenia: 2020-11-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Sabnie
    ul. Główna 73
    08-331 Sabnie, woj. mazowieckie
    tel. 025 787 41 90, fax. 025 787 42 49
    REGON: 71158206100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: sabnie.bip.net.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Sabnie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Sabnie w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. 2. Rodzaj odpadów komunalnych stanowiące przedmiot zamówienia: 1) niesegregowane ( zmieszane) odpady komunalne, 2) papier 3) szkło 4) tworzywa sztuczne 5) odpady opakowaniowe wielomateriałowe, 6) bioodpady, 7) metale, 8) przeterminowane leki, 9) chemikalia, 10) zużyte baterie i akumulatory inne niż przemysłowe i samochodowe, 11) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny 12) meble i inne odpady wielkogabarytowe 13) zużyte opony, 14) popiół 3. Na terenie Gminy Sabnie zlokalizowane są dwie nieruchomości o zabudowie wielolokalowej, na których zamieszkują mieszkańcy. Bloki nie stanowią spółdzielni, ani wspólnoty mieszkaniowej, a mieszkańcy deklarują odrębną segregację śmieci dla każdego z lokalu. 4. Usługa odbierania i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Sabnie odbywa się w systemie mieszanym pojemnikowo-workowym. 5. Wykonawca ma obowiązek odebrania odpadów komunalnych u ,, źródła” tzn. z każdej nieruchomości zamieszkałej. W dniu zbiórki odpadów wynikającej z Harmonogramu właściciele nieruchomości wystawią worki lub pojemniki z odpadami przy granicy nieruchomości skąd Wykonawca ma obowiązek ich odebrania. 6. Wykonawca obowiązany jest wyposażyć właścicieli nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Sabnie w worki do gromadzenia odpadów segregowanych. Dostarczone worki na odpady powinny mieć pojemność 120 dm³ i być wykonane z folii polietynelowej LDPE o grubości co najmniej 0,06 mm oraz zawierać odpowiednie oznaczenie. - czarny z napisem „ ODPADY POZOSTAŁE PO SEGREGACJI”, - brązowy z napisem „BIO” - niebieski z napisem „PAPIER” - żółty z napisem „METALE I TWORZYWA SZTUCZNE”, - zielony z napisem „SZKŁO”, - szary z napisem „ POPIÓŁ” 7. Worki muszą być oznaczone nazwą, adresem i nr telefonu Wykonawcy. 8. Worki do selektywnej zbiórki odpadów poza odpowiednim oznaczeniem powinny zawierać informację o rodzaju odpadów, które należy w nich gromadzić oraz informację o rodzaju odpadów, których gromadzić w nich nie wolno. 9. Wykonawca przed pierwszym dniem obowiązywania umowy wyposaży nieruchomości zamieszkałe, w co najmniej 1 komplet worków do gromadzenia odpadów każdego rodzaju (koloru). 10. W trakcie wykonywania umowy wyposażenie nieruchomości w worki odbywać się będzie na zasadzie uzupełniania nowych worków w takiej samej ilości, w jakiej zostały odebrane sprzed posesji tzn. „worek za worek”. 11.Przy pierwszym odbiorze odpadów (po podpisaniu umowy) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadu w workach z poprzedniej firmy. 12. Wykonawca ma obowiązek porządkowania terenu w miejscu wystawienia pojemników i worków z odpadami komunalnymi w przypadku jego zanieczyszczenia wynikającego z przepełnienia pojemnika lub uszkodzenia worka. 13. Około 75 % gospodarstw domowych z terenu gminy Sabnie wyposażonych jest pojemniki do segregacji odpadów tj. - w pojemnik żółty o pojemności 120 L. – na metale i tworzywa sztuczne, odpady wielomateriałowe - w pojemnik zielony o pojemności 120 L. – na szkło i odpady szklane, - w pojemnik czarny/ ciemno zielony –o pojemności 240L. na odpady zmieszane, pozostałe po segregacji. 14. Wykonawca zapewni odbiór odpadów komunalnych zarówno z pojemników jak i worków w odpowiednich kolorach 15. Wykonawca odpowiada za dystrybucję worków na odbiór odpadów. W celu ułatwienia dystrybucji Wykonawca może współpracować z sołtysami poszczególnych miejscowości. 16. Wykonawca dodatkowo zaopatrzy w worki do segregacji odpadów Urząd Gminy w Sabniach (każdego rodzaju po 25 sztuk) w celu udostępnienie ich mieszkańcom. 17. W przypadku, gdy odpady nie są gromadzone w pojemnikach, w tym workach odpowiadającym wymaganiom Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Sabnie, wykonawca zobowiązany jest do ich odebrania oraz poinformowania Zamawiającego o nieruchomości, na której odpady nie są gromadzone zgodnie z Regulaminem. 18. Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów komunalnych: a) w sposób nie zakłócający spoczynku nocnego, b) w terminach wynikających z przyjętego harmonogramu odbioru, c) niezależnie od warunków atmosferycznych, d) pojazdami przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów, w sposób wykluczający mieszanie odpadów. 19. Wykaz punktów adresowych odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych zostanie przekazany Wykonawcy przed podpisaniem umowy. 20. Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć przed rozpoczęciem wykonywanie umowy do wyznaczonych przez Zamawiającego miejsc: apteki i oraz budynku UG Sabnie pojemników do selektywnego zbierania przeterminowanych leków. Z tych miejsc będzie odbywał się odbiór i zagospodarowanie przeterminowanych leków. 21. Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć przed rozpoczęciem wykonywania umowy pojemniki na zużyte baterie do budynku UG Sabnie oraz placówek oświatowych. Z tych miejsc będzie odbywał się odbiór i zagospodarowanie zużytych baterii i akumulatorów. 22. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zważenia samochodu na wskazanej wadze przed zbiórką odpadów i po zakończeniu. III. OBOWIĄZKI WYKONAWCY 1. Wymogi Zamawiającego co do sposobu zagospodarowania odpadów. 1) Wykonawca zobowiązany jest do przekazania: a) niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych i bioodpadów do instalacji komunalnych, znajdujących się na liście Marszałka Województwa Mazowieckiego, prowadzonej na podstawie art. 38b ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, b) selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, określoną w obowiązujących przepisach prawa, w szczególności w ustawie o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r., z zastrzeżeniem, że jeżeli przed przekazaniem odebranych selektywnie odpadów do instalacji odzysku i unieszkodliwiania zostały one skierowane przez podmiot odbierający odpady do przesortowania, to powstałe pozostałości z sortowania - odpad o kodzie 19 12 12 -przeznaczone do składowania, muszą zostać przekazane do instalacji komunalnych, znajdujących się na liście Marszałka Województwa Mazowieckiego, prowadzonej na podstawie art. 38b ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. 2) Wykonawca ma obowiązek zagospodarować odebrane odpady komunalne w sposób zapewniający osiągnięcie poziomów, określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (DZ.U. z 2016 r. poz.2167) zgodnie z którym poziom recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku następujących frakcji odpadów dla papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła wynosi za 2021r. co najmniej 50 % wagowo oraz innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych, który za 2021 r. wynosi co najmniej 70% . 3) Wykonawca ma obowiązek zagospodarować odebrane odpady komunalne ulegające biodegradacji w sposób zapewniający osiągnięcie, za okres realizacji zamówienia, określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz.U z 2017 r. poz. 2412). 4) Osiągnięty przez Wykonawcę poziom ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, o których mowa w pkt 3) obliczony będzie na podstawie wzorów zawartych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz. U. z 2017 r. poz. 2412) 2. Rodzaj i częstotliwość odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie odbierać odpady komunalne z następującymi częstotliwościami: 1. Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne: z obszaru zabudowy jednorodzinnej: - w okresie od 1 kwietnia do 31 października- jeden raz na dwa tygodnie, - w okresie od 1 listopada do 31 marca- jeden raz w miesiącu, 2. Bioodpady: z obszaru zabudowy jednorodzinnej: - w okresie od 1 kwietnia do 31 października- jeden raz na dwa tygodnie, - w okresie od 1 listopada do 31 marca- jeden raz, 3. Odpady segregowane (papier, tworzywa sztuczne, odpady opakowaniowe wielomateriałowe, metale) - jeden raz na miesiąc, 4. Szkło - jeden raz na dwa miesiące, 5. Przeterminowane leki – z pojemników znajdujących się w aptece w Gminnym Ośrodku Zdrowia w Sabniach oraz Urzędzie Gminy, w miarę potrzeb „na zgłoszenie” nie dopuszczając do przepełnienia pojemników i zagrożenia sanitarnego, 6. Zużyte baterie – z pojemników znajdujących się w Urzędzie Gminy oraz szkołach w miarę potrzeb „na zgłoszenie” nie dopuszczając do przepełnienia pojemników i zagrożenia sanitarnego, 7. Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyte opony i chemikalia - jeden raz w roku, „wystawka” bezpośrednio sprzed posesji, 8. Popiół – dwa razy w okresie od 1 października do 30 kwietnia, sprzed posesji. 3. Standard sanitarny wykonywania usług oraz ochrony środowiska a) Wykonawca zobowiązany jest wykonywać przedmiot zamówienia zgodnie z przepisami prawa ochrony środowiska oraz przepisami sanitarnymi. b) Podczas realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązuje się do całkowitego uporządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów i pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu. c) Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to m. in. ewentualnego przeładunku odpadów, transportu odpadów, spraw formalno-prawnych związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych. d) Wykonawcę obowiązuje: - zakaz mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości, - zakaz mieszania ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych. - zabezpieczenie przewożonych odpadów przed wysypaniem w trakcie transportu; w przypadku wysypania Wykonawca obowiązany jest do natychmiastowego uprzątnięcia odpadów oraz skutków ich wysypania(zabrudzeń, plam). e) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za zniszczenie lub uszkodzenie pojemników do gromadzenia odpadów należących do właścicieli nieruchomości lub powstałych w związku z realizacją Przedmiotu Umowy, na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym. f) Wykonawca przy opracowywaniu tras przejazdu uwzględni, by odpady były zbierane tylko na terenie gminy i tylko z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy. Nie dopuszcza się zbierania (dopełniania pojazdu odpadami) z terenu innej gminy lub z nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy. Pojazdy po zapełnieniu, bez dodatkowego postoju będą dostarczały odpady do zakładu przetwarzania odpadów. g) Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania usługi odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do punktów zbiórki odpadów komunalnych będzie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, itd. W takich przypadkach, Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy, h) Wykonawca zobowiązany jest do okazania, na żądanie Zamawiającego, wszelkich dokumentów potwierdzających wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa. i) Wykonawca ponosi odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy w zakresie określonym w Kodeksie cywilnym i innych ustawach. 4. Obowiązek prowadzenia dokumentacji związanej z wykonywaniem usług: 1. Wykonawca będzie przedkładał Zamawiającemu raport miesięczny (pisemną informację) z wykonania przedmiotu zamówienia w danym miesiącu, zawierający w szczególności: 1) informacje o masie poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych wraz z podaniem kodów odpadów. 2) raport miesięczny potwierdzający prawidłowe wykonanie umowy w okresie raportowanym jest podstawą do wystawienia faktury za wykonaną usługę. Raport miesięczny należy przedłożyć Zamawiającemu do 7 dnia miesiąca następującego po upływie miesiąca, którego raport dotyczy. 2. Wykonawca jest zobowiązany do bieżącego przekazywania drogą elektroniczną Zamawiającemu o adresach nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy i powstają odpady, a nie ujętych w bazie danych prowadzonej przez Zamawiającego oraz o adresach nieruchomości gdzie odpady wystawiane są w ilości znacznie większej niż to wynika z zadeklarowanej liczby mieszkańców. 3. Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego prowadzenia ewidencji odpadów odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w ramach realizacji umowy z Zamawiającym, zgodnie z przepisami prawa. 4. W związku z wymogami w zakresie sprawozdawczości określonymi w Ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Wykonawca zobowiązany jest do: 1) przekazania Zamawiającemu sprawozdania rocznego, o którym mowa w art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 2) przekazywania Zamawiającemu wszelkich danych i informacji dotyczących realizacji przedmiotu zamówienia, które będą niezbędne do sporządzenia rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o którym mowa w art. 9q ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w gminach; 3) przekazywania Zamawiającemu kart przekazania odpadów do instalacji komunalnych albo do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. 5. Wykonawca zgodnie z dyspozycją art. 9f ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach jest zobowiązany do informowania Zamawiającego o niedopełnieniu obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów przez właścicieli nieruchomości w szczególności umieszczania frakcji selektywnie zbieranej w workach do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych. 6. Wykonawca każdorazowo udokumentuje fotograficznie zakres i sposób naruszenia o którym mowa w pkt. powyżej. 7. W trakcie realizacji usługi Wykonawca jest zobowiązany do kontroli prawidłowej segregacji odbieranych odpadów. w przypadku stwierdzenia umieszczania odpadów zmieszanych w workach do selektywnego zbierania odpadów lub w workach do zbierania odpadów pozostałych odbierze odpady jako zmieszane oraz powiadomi Zamawiającego i właściciela nieruchomości. 8. Powiadomienie gminy nastąpi niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu 5 dni (powiadomienie powinno zawierać wskazanie dnia odbioru odpadów komunalnych oraz adres nieruchomości, z której odebrano odpady). 9. Powiadomienie właściciela nieruchomości o nieprawidłowym segregowaniu odpadów nastąpi poprzez przyklejenie na worku do zbierania odpadów pozostałych naklejki z następującą treścią: „Informuje się właściciela nieruchomości nr …… w miejscowości ………….………………………… , że odpady są zbierane niezgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku w Gminie Sabnie. W dniu…………………………………. stwierdzono, że umieszczono odpady selektywnie zbierane w pojemnikach do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych. Informację przekazano do Urzędu Gminy w Sabniach. Kolejne następujące po sobie naruszenie Regulaminu, będzie skutkowało utratą uprawnienia do stosowania opłaty obniżonej i naliczenie opłaty jak za odpady komunalne zmieszane” 9. Uchylanie się od obowiązku zgłaszania Zamawiającemu informacji, dotyczących zaistniałych nieprawidłowości w sposobie segregacji odpadów, stanowić będzie naruszenie postanowień umowy. 5. Wymagania Zamawiającego dotyczące posiadanych przez Wykonawcę pojazdów i urządzeń oraz bazy magazynowo transportowej wraz z określeniem stawianych im wymagań. 1) Wykonawca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany dysponować bazą magazynowo – transportową w odległości do 60 km od granicy administracyjnej gminy, 2) Wyposażenie bazy magazynowo – transportowej, wyposażenie pojazdów, utrzymanie odpowiedniego stanu technicznego i sanitarnego pojazdów i urządzeń powinno spełniać wymagania zawarte w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. 2013. 122) 3) Wykonawca zobowiązany jest przez cały okres obowiązywania umowy dysponować pojazdami w ilości niezbędnej do prawidłowej realizacji umowy, przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów, w sposób wykluczający mieszanie się odpadów. 4) Dysponowanie pojazdami w liczbie niezbędnej do prawidłowej realizacji umowy, przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów (co najmniej 5 pojazdów), w sposób wykluczający mieszanie się odpadów, w tym: - przynajmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, - przynajmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania nieselektywnie zebranych odpadów komunalnych, - przynajmniej jednym pojazdem do odbierania pojazdów bez funkcji kompaktującej, 5) Wykonawca zobowiązany jest do spełniania wymagań określonych w art. 9d ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2019 r., poz. 2010) oraz rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013, poz. 122). 6) Pojazdy przeznaczone do odbioru odpadów muszą posiadać aktualny przegląd techniczny potwierdzający dopuszczenie pojazdu do ruchu. 7) Wykonawca zobowiązany jest do utrzymywania pojazdów w odpowiednim stanie sanitarnym zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 8) Samochody winny być trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi teleadresowymi w sposób umożliwiający identyfikację Wykonawcy. 9) Odpady muszą być odbierane i transportowane w sposób uniemożliwiający zmieszanie poszczególnych frakcji odpadów zebranych w sposób selektywny, a zwłaszcza uniemożliwiający zmieszanie odpadów niesegregowanych /zmieszanych/ z odpadami zebranymi w sposób selektywny. 10) W czasie transportu wykonawca zobowiązany jest do bezwzględnego zapobiegania przedostaniu się transportowanych odpadów do środowiska (zapewnienie szczelności pojazdu, uniemożliwienie wypadania śmieci podczas jazdy) oraz niepowodujące nieprzyjemnych zapachów. 11) Pojazdy wyposażone w system monitoringu umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdów, miejscach postoju, miejscach wyładunku odpadów - umożliwiający weryfikację tych danych, 12) Zamawiający zastrzega, że podczas zbiórki odpadów komunalnych z nieruchomości objętych wykazem Wykonawca nie może odbierać odpadów z nieruchomości niezamieszkałych i nieobjętych wykazem w Tabeli 1. Naruszenie tego warunku stanowi istotne naruszenie umowy. 6. Wymagania stawiane przedsiębiorcom odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości. 1. Wykonawca zobowiązany jest do posiadania: 1) wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Sabnie, o którym mowa w art. 9b i następnych ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach; 2) aktualne zezwolenie właściwego organu na zbieranie i transport odpadów komunalnych z uwzględnieniem odpadów niebezpiecznych lub wpis do rejestru o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U z 2019 r. poz. 701). 3) umowy z instalacją komunalną na przyjmowanie odbieranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych. 2. Wykonawca zobowiązany jest: 1) realizować przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności z ustawą Prawo ochrony środowiska oraz ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz spełniać wymogi określone obowiązującymi przepisami prawa, w tym w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013 r., poz.122) oraz Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. 2009 nr 104, poz. 868) i ich zmianami, 2) dysponować środkami transportu, bazą magazynowo – transportową i potencjałem osobowym gwarantującym stałe, ciągłe i bezawaryjne świadczenie usług odbioru i zagospodarowania odpadów, 3) dysponować narzędziami do stałego prowadzenia elektronicznej ewidencji usług odbioru z nieruchomości zamieszkałych odpadów komunalnych zmieszanych i odpadów gromadzonych selektywnie, 4) prowadzić działalność w sposób nie powodujący zagrożenia dla życia i zdrowia mieszkańców, zanieczyszczenia tras wywozu, hałasu i zapylenia oraz uszkodzeń infrastruktury technicznej, 5) zapewnić osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019 r. poz. 2010 z późn.zm.) określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz.U. z 2016 r. poz. 2167) oraz osiągnięcia poziomów określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz.U. z 2017 r. poz. 2412). 7. Warunki świadczenia usługi 1. Odbiór odpadów przez Wykonawcę musi odbywać się w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00- 18:00. W przypadku gdy dzień odbioru przypada na dzień świąteczny, odpady należy odebrać dzień później. 2. Wykonawca na podstawie otrzymanego od Zamawiającego wykazu adresów nieruchomości objętych odbiorem odpadów opracuje Harmonogram odbioru odpadów dla Gminy Sabnie na 2021 rok. Podstawą opracowania harmonogramu są: - opis przedmiotu zamówienia, - uchwała Nr XVII/78/2016 z dnia Rady Gminy Sabnie z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sabnie, (Dz. Urz. Woj. Maz. z 2016r., poz. 2002 ze zm.), - uchwała Nr XVII /79/2016 Rady Gminy Sabnie z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi (Dz. Urz. Woj. Maz. z 2016r., poz.2003 ze zm.). 3. W ciągu 7 dni od podpisania umowy Wykonawca przedłoży do akceptacji Zamawiającemu harmonogram odbioru odpadów. Zamawiający akceptuje harmonogram lub przedstawi uwagi do niego w terminie 2 dni od jego otrzymania. Wykonawca w terminie 2 dni wprowadzi uwagi Zamawiającego oraz przedstawi go do ponownej akceptacji. Ostateczną wersję harmonogramu Wykonawca wydrukuje na własny koszt i przekaże każdemu gospodarstwu domowemu w wersji papierowej na co najmniej 10 dni przed rozpoczęciem wykonywania usługi. Każdorazowa zmiana harmonogramu wymaga akceptacji Zamawiającego. 4. Harmonogram powinien być sporządzony zgodnie z następującymi wytycznymi: a) Odbiór odpadów nie może następować w dni ustawowo wolne od pracy, b) Odbiór odpadów, które odbierane są raz w miesiącu powinien zostać ustalony dla danej nieruchomości w ten sam dzień miesiąca (np. każdy pierwszy poniedziałek miesiąca)przez cały okres trwania umowy, c) winien być opracowany w sposób przejrzysty, jasny i pozwalający na szybkie zorientowanie się co do konkretnych dat odbierania odpadów, jak również regularności i powtarzalności odbioru odpadów poszczególnych rodzajów, d) winien wskazywać daty odbierania poszczególnych rodzajów odpadów z nieruchomości, e) posiadać oznaczenie Wykonawcy (nazwa, adres, telefon kontaktowy dla mieszkańców, f) Wykonawca sporządzając harmonogram zobowiązany jest do odbierania odpadów w odrębne dni tj. odpady komunalne niesegregowane (zmieszane) i bioodpady w jednym dniu, w innym dniu :metale, tworzywa sztuczne i papier, w innym dniu szkło, itd. 5. Zamawiający w terminie do 14 dni licząc od daty złożenia deklaracji będzie przekazywał Wykonawcy drogą elektroniczną informacje na temat zmian w bazie nieruchomości i liczbie osób objętych systemem gospodarowania odpadami. 6. Wykonawca przy opracowywaniu tras przejazdu uwzględni, by odpady były zbierane tylko na terenie gminy i tylko z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy. Nie dopuszcza się zbierania (dopełnianie pojazdu odpadami) z terenu innej gminy lub z nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy. Pojazdy po zapełnieniu, bez dodatkowego postoju będą dostarczały odpady do zakładu przetwarzania odpadów. 6. Ze względu na to, że odbiór i transport odpadów odbywać się będzie również z nieruchomości zlokalizowanych w zabudowie kolonijnej, do których prowadzą drogi o nawierzchni nieutwardzonej, koniecznym będzie dostosowanie pojazdów do warunków terenowych. Kalkulując tabor samochodowy przeznaczony do wykonywania usługi odbioru i zagospodarowania należy uwzględnić powyższe warunki. 7. Wykonawca jest zobowiązany do realizacji reklamacji ( nieodebranie odpadów zgodnie z harmonogramem, niedostarczenie worków na odpady itp.) nie później niż w ciągu 5 dni roboczych od dnia otrzymania zawiadomienia e-mailem lub telefonicznie od Zamawiającego. Wykonanie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić e- mailem lub telefonicznie na adres Zamawiającego. 9. Pozostałe informacje dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia 1)W celu oszacowania ilości odpadów jakie mogą być odbierane w ramach przedmiotowego zamówienia Zamawiający udostępnia Wykonawcy szacunkowe dane uzyskane ze sprawozdań rocznych podmiotów odbierających odpady komunalne na terenie gminy Sabnie za 2018 i 2019 rok o ilości zebranych odpadów. Zostały one udostępnione w Tabeli Nr 2. Dane te mogą być wykorzystane pomocniczo. Szacowania ilości odpadów jakie mogą być wytworzone w nieruchomościach zamieszkałych w czasie trwania realizacji zamówienia, których odbiór i zagospodarowanie są przedmiotem zamówienia Wykonawca dokonuje zgodnie ze swoją wiedzą i doświadczeniem. 2)Zamawiający informuje, że na wszystkich drogach publicznych na terenie Gminy Sabnie dopuszczony jest ruch pojazdów dokonujących zbiórki odpadów. Ograniczenia i utrudnienia mogą wystąpić jedynie na niektórych drogach dojazdowych, na których z uwagi na parametry techniczne nie będzie możliwy ruch pojazdów o dużej ładowności lub kubaturze. 3)Zamawiający zaleca Wykonawcom zapoznanie się w sposób dla siebie dogodny z topografią terenu gminy(Internet np. Geoportal, objazd terenu). 10. Przepisy prawa powszechnego oraz akty prawa lokalnego mające wpływ na realizację przedmiotu zamówienia 1) Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/98/WE z dnia 19 listopada 2008 r. w sprawie odpadów oraz uchylającej niektóre dyrektywy (Dz. U. UE. L 312/3), 2) Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2020 r., poz. 1439) 3) Rozporządzenie Ministra Środowiska z 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz.U. z 2019 r. poz. 2028) 4) Ustawa z 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U z 2020 r. poz. 797) 5) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 poz. 2167), 6) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz.U z 2017 r. poz. 2412) 7) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122), 8) Uchwałą nr XVII/78/2016 Rady Gminy Sabnie dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Sabnie, wraz z późniejszymi zmianami, 9) Uchwałą nr XVII/79/2016 Rady Gminy Sabnie z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi z późniejszymi zmianami 10) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Przed upływem terminu składania ofert Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 4.000 zł (słownie: cztery tysiące złotych 00/100).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada kompetencje do prowadzenia działalności umożliwiającej realizację przedmiotu zamówienia jeżeli : -Wykonawca posiada aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych objętych przedmiotem zamówienia od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Sabnie zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2020 r., poz. 1439)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach