Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Białopole

Gmina Białopole ogłasza przetarg

  • Adres: 22135 Białopole, ul. Chełmska
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 082 5682204, 5682286 , fax. 825 682 286
  • Data zamieszczenia: 2018-12-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Białopole
    ul. Chełmska 1
    22135 Białopole, woj. lubelskie
    tel. 082 5682204, 5682286, fax. 825 682 286
    REGON: 11019811000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://ugbialopole.bip.lubelskie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Białopole
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiotem zamówienia jest: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy BIAŁOPOLE Przedmiot zamówienia obejmuje: 3.1.1. Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych zmieszanych i gromadzonych selektywnie, odbieranych bez względu na występujące warunki atmosferyczne z nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Białopole z 15 miejscowości. 3.1.2. Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów zebranych w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów. 3.1.3. Zaopatrywanie nieruchomości w worki foliowe przeznaczone do zbiórki odpadów. 3.2. Charakterystyka Gminy Białopole Gmina Białopole liczy 3070 mieszkańców objętych system jest około 870 gospodarstw domowych z następujących miejscowości: Białopole, Teresin, Buśno, Kurmanów, Raciborowice, Raciborowice-Kolonia, Horeszkowice, Strzelce, Strzelce-Kolonia, Teremiec, Kicin, Zabudnowo, Grobelki, Busieniec, Maziarnia Strzelecka. 3.2.1. Liczba nieruchomości wielorodzinnych (wspólnoty, spółdzielnie) – 10 3.3. Powierzchnia Gminy Białopole wynosi 103,6 km2. 3.4.Szacunkowa ilość wytwarzanych odpadów w okresie trwania zamówienia / 24 m-cy/ - ok.700 Mg, w tym odpady zmieszane i gromadzonych w sposób selektywny. Ilość odpadów podana powyżej jest orientacyjna, wynika ze sprawozdań za lata ubiegłe i bieżących szacunków. 3.5.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia 3.5.1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie całej masy odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości, zarówno zmieszanych odpadów komunalnych jak i odpadów gromadzonych w sposób selektywny, bez względu na występujące warunki atmosferyczne. Zbiórka i zagospodarowanie odpadów powinno odbywać się zgodnie z wytycznymi Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Lubelskiego, Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Białopole (Uchwała Rady Gminy Białopole Nr XLIV/185/18 z dnia 11 października 2018r. Dz. Urz. Woj. Lubelskiego poz. 5218), ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. z 2018 r. poz.1454) oraz innymi w tym zakresie przepisami prawa polskiego. Szacunkowa ilość wytwarzanych odpadów w okresie trwania zamówienia ok.700 Mg, w tym odpady zmieszane i gromadzone w sposób selektywny. 3.5.2. Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru odpadów komunalnych bezpośrednio z terenu nieruchomości zamieszkałych , a także o trudnej lokalizacji-dojeździe do posesji. 3.5.3 Wykonawca zapewni na swój koszt urządzenia do gromadzenia odpadów w tym: 1) worki 120 litrowe (materiał- folia polietylenowa, grubość co najmniej 60 mikronów, kolor worka: - brązowy - frakcja BIO, - niebieski- frakcja papier, - zielony- frakcja szkło, - żółty - frakcja tworzywa sztuczne i metale, - szary – popiół, - czarny - odpady komunalne niesegregowane nadruk na workach jednostronny, odpowiadający danej frakcji, treść zostanie przekazana Wykonawcy w dniu podpisania umowy) .Wykonawca dostarczy pierwszą transzę worków w ilości ustalonej z Zamawiającym w terminie 7 dni przed pierwszym odbiorem odpadów. 2) Wykonawca zapewni ok. 60.000 szt. worków przez okres realizacji zamówienia do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych do dyspozycji Zamawiającego, a w przypadku zapotrzebowania, Wykonawca zobowiązany będzie do uzupełnienia niezbędnej ilości worków. 3.5.4. Wykonawca zapewni niezbędne urządzenia do gromadzenia odpadów zbieranych w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych . 3.5.5. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę poszczególnych odpadów komunalnych: 3.5.6. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę odpadów zebranych selektywnie od nieruchomości zamieszkałych: a) zabudowa zagrodowa i jednorodzinna: - pojemniki/kontenery/worki na odpady tzw. frakcja BIO – raz w miesiącu kalendarzowym w godzinach 7°°- 20°° ( zgodnie z harmonogramem odbioru odpadów). - pojemniki/kontenery/worki na odpady tzw. Frakcja Szkło– raz w miesiącu kalendarzowym w godzinach 7°°- 20°° ( zgodnie z harmonogramem odbioru odpadów). - pojemniki/kontenery/worki na odpady tzw. frakcja Papier – raz w miesiącu kalendarzowym w godzinach 7°°- 20°° ( zgodnie z harmonogramem odbioru odpadów). - pojemniki/kontenery/worki na odpady tzw. frakcja Tworzywa sztuczne i metale – raz w miesiącu kalendarzowym w godzinach 7°°- 20°° ( zgodnie z harmonogramem odbioru odpadów). b) zabudowa wielorodzinna: - pojemniki/kontenery/worki na odpady tzw. frakcja BIO – co najmniej raz w miesiącu kalendarzowym w miesiącach od maja do września w miarę potrzeb częściej w godzinach 7°°- 20°° ( zgodnie z harmonogramem odbioru odpadów). - pojemniki/kontenery/worki na odpady tzw. Frakcja Szkło– co najmniej raz w miesiącu kalendarzowym w miesiącach od maja do września w miarę potrzeb częściej w godzinach 7°°- 20°° ( zgodnie z harmonogramem odbioru odpadów). - pojemniki/kontenery/worki na odpady tzw. frakcja Papier – co najmniej raz w miesiącu kalendarzowym w miesiącach od maja do września w miarę potrzeb częściej w godzinach 7°°- 20°° ( zgodnie z harmonogramem odbioru odpadów). - pojemniki/kontenery/worki na odpady tzw. frakcja Tworzywa sztuczne i metale – co najmniej raz w miesiącu kalendarzowym w miesiącach od maja do września w miarę potrzeb częściej w godzinach 7°°- 20°° ( zgodnie z harmonogramem odbioru odpadów). 3.5.7. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę odpadów niesegregowanych z nieruchomości zamieszkałych: a) zabudowa zagrodowa i jednorodzinna: - pojemniki /kontenery/worki na odpady niesegregowane – raz w miesiącu kalendarzowym w godzinach 7°°- 20°° ( zgodnie z harmonogramem odbioru odpadów). b) zabudowa wielorodzinna: - pojemniki /kontenery/worki na odpady niesegregowane – co najmniej raz w miesiącu kalendarzowym w miesiącach od maja do września w miarę potrzeb częściej w godzinach 7°°- 20°° ( zgodnie z harmonogramem odbioru odpadów). 3.5.8. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę odpadów innych (nieujętych powyżej zbieranych sezonowo) z nieruchomości zamieszkałych: - odpady zielone w okresie od 01 kwietnia do 30 października- raz w miesiącu - popiół w okresie od 01 listopada do 30 kwietnia- raz w miesiącu - odpady wielkogabarytowe, odpady budowlano-remontowe i rozbiórkowe, zużyte baterie i akumulatory, chemikalia, zużyte opony, sprzęt elektryczny i elektroniczny- raz na 6-mc. 3.5.9. Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów W punkcie selektywnego zbierania odpadów komunalnych odbierane będą : a) Zużyte baterie i akumulatory. b) Przeterminowane leki i chemikalia. c) Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny. d) Zużyte opony. e) Meble. f) Odpady budowlane i rozbiórkowe (dotyczy to odpadów powstałych w wyniku prowadzenia drobnych robót nie wymagających pozwolenia na budowę lub rozbiórkę ani zgłoszenia o zamiarze przystąpienia do budowy lub rozbiórki). g) Popiół. h) Odpady zielone. Wykonawca zapewni niezbędne pojemniki do gromadzenia zbieranych odpadów komunalnych w Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów . Wykonawca odbierał będzie z w/w punktu zebrane odpady co najmniej dwa razy do roku lub w przeciągu 7 dni po zgłoszeniu przez Zamawiającego. 3.5.10. Wykonawca przedstawi zamawiającemu do akceptacji w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy harmonogram wywozu odpadów z wyszczególnieniem miejscowości oraz dat odbioru odpadów obejmujący cały okres obowiązywania umowy. 3.5.11 .Sprzęt techniczny Wykonawca musi posiadać sprzęt niezbędny do realizacji zamówienia lub przedstawić pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału ,w tym minimalne wymagania: a) co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych; b) co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych; c) co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej. Szczegółowe wymagania dla pojazdów: -pojazdy powinny być zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich transportu, magazynowania oraz przeładunku, - konstrukcja pojazdów powinna zabezpieczać przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz powinna minimalizować oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady, - pojazdy muszą być wyposażone w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiającego trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów umożliwiający weryfikację tych danych, - pojazdy powinny być poddawane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie, - pojazdy powinny być wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników. - na koniec każdego dnia roboczego pojazdy powinny być opróżnione z odpadów i parkowane wyłącznie na terenie bazy magazynowo – transportowej, - pojazdy powinny być trwale i czytelnie oznakowane w sposób umożliwiający identyfikację przedsiębiorcy (nazwa firmy, dane adresowe, numer telefonu), 3.5.12. Wymagania dla bazy magazynowo -transportowej: - baza magazynowo – transportowa powinna być usytuowana w gminie, z terenu której Wykonawca odbiera odpady, lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy tej gminy i na terenie, do którego Wykonawca posiada tytuł prawny, - teren bazy transportowej powinien być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym, - baza magazynowo - transportowa powinna być wyposażona w: a) miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów, b) pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające liczbie zatrudnionych osób, c) miejsca magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych, d) legalizowaną wagę najazdową – w przypadku gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów, - miejsca magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych powinny być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych, - na terenie bazy transportowej powinien znajdować się punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów, miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy transportowej. - teren bazy magazynowo – transportowej powinien być wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymaganiami określonymi przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2001r. Prawo wodne (Dz. U. z 2012r., poz. 145, 951, i 1513 oraz z 2013r. poz. 21). 3.6. Obowiązki Wykonawcy: 3.6.1 Po podpisaniu umowy niezwłocznie przed rozpoczęciem realizacji zamówienia Zamawiający dostarczy Wykonawcy trasę przejazdu z zaznaczonymi drogami gminnymi. Wykonawca zobowiązany jest sporządzić harmonogramy (w formie papierowej i elektronicznej) na wszystkie miesiące trwania umowy. 3.6.2. Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia dokumentacji w zakresie sprawozdawczości i przekazania Zamawiającemu półrocznych sprawozdań zawierających informację o masie odebranych odpadów i sposobie ich zagospodarowania wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały przekazane, liczby właścicieli nieruchomości zbierających odpady zgodnie z art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Sprawozdania muszą być przekazane do końca miesiąca następującego po upływie półrocza, którego dotyczą. W sprawozdaniu Wykonawca wskaże również poszczególne rodzaje odpadów zbieranych w sposób selektywny. Podstawą do sporządzenia sprawozdań jest prowadzona przez wykonawcę ewidencja w zakresie odbierania od właścicieli nieruchomości odpadów komunalnych i przekazywania ich do instalacji, w tym karty przekazania odpadów i ewidencja instalacji w zakresie postępowania z odpadami – zgodnie z załącznikiem nr 1 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 17 czerwca 2016 roku poz. 934 w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych i zebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi. 3.6.3. Wykonawca odpowiedzialny jest za osiąganie poziomów odzysku odpadów komunalnych z uwzględnieniem poziomów odzysku wskazanych w ustawie z dnia 13.09.1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. z 2018 r. poz.1454.), rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 14.12.2016. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz.U. z 2016r. poz. 2167) oraz rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25.05.2012r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu masy tych odpadów (Dz.U. z 2012r. poz. 676). 3.6.4. Wykonawca zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu dowód potwierdzający wykonanie przedmiotu zamówienia- np. karty przekazania odpadów raz na kwartał; 3.6.5. Według Zamawiającego ilość właścicieli nieruchomości nie jest tożsama z ilością gospodarstw domowych. 3.6.6. Obowiązek podawania przez podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości w półrocznych sprawozdaniach liczby właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane odpady komunalne wynika wprost z art. 9n ust. 5 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 3.6.7. Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako zmieszane odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany jest pozostawić informację z napisem Niewłaściwa segregacja na terenie nieruchomości oraz w terminie trzech dni roboczych licząc od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o nie wywiązywaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację fotograficzną umożliwiającą identyfikację nieruchomości. 3.6.8. Wykonawca nie może mieszać odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych, ani dokonywać we własnym zakresie korekty odebranych frakcji odpadów komunalnych. Wykonawca może dokonywać odbioru od Właścicieli nieruchomości więcej niż jednej frakcji odpadów komunalnych selektywnie zebranych jednym pojazdem w czasie jednego przejazdu ustaloną w harmonogramie odbioru odpadów trasą, tylko w przypadku jeśli posiada pojazd do tego przygotowany. 3.6.9. Wykonawca ponosi koszty przekwalifikowania odpadów zebranych selektywnie w instalacji przetwarzania odpadów 3.6.10. Wykonawca zobowiązany będzie do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze i przechowywania dokumentacji pomiarów do wglądu Zamawiającego przez okres wykonywania zamówienia. 3.6.11. Wykonawca zobowiązany jest do utrzymywania standardów sanitarnych oraz standardów ochrony środowiska zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2009 r. Nr 104, poz. 868) i postanowieniami regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminie. 3.6.12. Wykonawca odpowiada za informowanie mieszkańców o zasadach i terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów zamieszczając informację w miejscach zwyczajowo przyjętych w każdej miejscowości (np. tablice ogłoszeń). W tym celu Wykonawca sporządza harmonogramy odbioru, które Zamawiający będzie akceptował oraz publikował na stronie internetowej i BIP Zamawiającego oraz ogłaszał w miejscach zwyczajowo przyjętych. 3.6.13. Wykonawca wraz z fakturą za wykonanie usługi dostarczał będzie kserokopię dokumentu (kwitu wagowego, karty przekazania odpadów) z pomiaru ilości odpadów odebranych w okresie, którego faktura dotyczy, z podziałem na ilości zebranych odpadów z nieruchomości zamieszkałych w celu weryfikacji złożonych deklaracji. 3.7. Zamawiający dopuszcza korzystanie z podwykonawców. W takim przypadku 3.7.1. Wykonawca jest zobowiązany wskazać w formularzu ofertowym (załącznik nr 1 do SIWZ) części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podać firmy (oznaczenie przedsiębiorstwa) podwykonawców; 3.7.2. W przypadku podpisania umowy wykonawca będzie zobowiązany, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia podał - o ile są już znane - nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w usługę. Wykonawca będzie zawiadamiał podczas realizacji umowy zamawiającego o wszelkich zmianach danych dotyczących podwykonawców, a także przekazywał informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację usług. Wykonawca będzie zobowiązany zgłosić podwykonawców na zasadach określonych w przepisach art. 143 b ustawy Prawo zamówień publicznych. 3.7.3. Jeżeli późniejsza zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, w celu wskazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca jest zobowiązany wskazać Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełniają je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Kary umowne za nieprawidłowe zgłaszanie podwykonawców oraz realizowanie na ich rzecz płatności określone są we wzorze umowy. 3.8. Zamawiający określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: minimum dwóch kierowców posiadających stosowne uprawnienia do kierowania pojazdami obsługującymi zamówienia, jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy. Obowiązek ten dotyczy także podwykonawców - wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o prace wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności. Wykonawca i podwykonawca w celu udowodnienia zatrudnienia w/w personelu obowiązany będzie złożyć stosowne oświadczenie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Posiadanie zezwolenia/licencji na odbiór odpadów obejmujący odpady będące przedmiotem zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy (informacji z otwarcia ofert), jest zobowiązany do przekazania zamawiającemu oświadczenia o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik Nr 4 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach